• Eseker

    Ahoj,

    letos rozjíždím svou třetí sezónu a začal jsem vcelku logicky dojíždět na kole i do práce. No co se nestalo, po odpolední sednu na kolo, a hned na první křižovatce je stopka, ale je tam vcelku pěkně vidět, tak jsem samozřejmě nezastavoval. Ani mě to popravdě nenapadlo, jak tam jezdim po paměti a pánové pomáhat a chránit, číhajíc opodál v přítmí, se za mnou hned rozjeli s majákama :o) Čekal jsem buzeraci za chybějící odrazku nebo něco podobnýho, jak říkám ani mi ta stopka nedošla.. Jediný plus je, že mi dali aspoň jen dvě stovky, ale nasere to..

    Podělte se se svými zkušenosti s policií, pomohli někdy někomu z vás? Mě to jejich heslo přijde úplně mimo..

    0 0
    • Muron  

      Cyklobody Ti nesebrali? Dnes je ta měřící akce, tak jsou všude.

      Mně akorát zastavili na chodníku, když jsem jel proti pěší hlídce a řekli, že po chodníku se nejezdí. Odpověděl jsem jim, že se omlouvám, ale že jsem to kolo našel u popelnic. Tak mě nechali jet.

      1 1
    • MTBIKER doporučuje

    • Micey  

      Já mám s policií jenom dobrý zkušenosti, no. Ale je mi jasný, že jednou padne kosa na kámen.. a na kole mě teda nikdy nestavili.

      0 0
    • va-bo  

      Nějaký gangster nám vykradl a zdemoloval chalupu. Policie ho lapila, tak dobrý.

      2 0
    • enjoy  

      Ty jsi dobrák:-D

      Projedeš stopku, o které vlastně možná ani moc nevíš(což je ještě daleko horší:-D) a máš z toho zážitku dojem, že to snad od nich bylo neoprávněný.

      Neříkám, že jsem to nikdy neudělal. Ale fakt bych sklopil uši a kýval.

      Mě třeba jednou stavěli za jízdu po chodníku, kdy jsem měl syna v cyklosedačce. Štrádoval jsem si to rychlostí chůze do celkem prudkého kopce po chodníku o šiřce silnice. A samozřejmě, oni mi to museli vytknout, já to chápal. Ale vzhedem k tomu, že nás doslova před pár minutami na silnici málem sestřelil magor v BMW, tak už jsem ten den na jízdu po silnici rezignoval. A takhle jsem jim to řekl a dodal, že pokud cítí potřebu mě pokutovat, tak jsem k dispozici. Nechali mě jet.

      Jinak obecně řečeno, moje domluva s orgánama je obvykle v pohodě. A to dokonce, i když jsem jim do radaru ukázal fakáče. Tak jsme si to taky vyříkali. Že mě naštvalo, že měří na místě, kde se nikdy nestala nehoda a ani prakticky nemůže a že tam jen vybírají peníze, místo aby si stoupli někam, kde to má reálně smysl. Taky mě nechali jet:-)

      6 0
      • Eseker  

        Já o ní vim a v autě stopku samozřejmě dodržuju, ale na kole, kde jedeš pomalu a máš zacvaklou botu v pedálech se ti chce úplně zastavovat co nejmíň to jde.. Nikde jsem taky nenapsal, že to nebylo oprávněný, ale ano beru jako zbytečnou buzeraci, než aby dělali něco užitečnýho..

        1 1
        • Cabasekxxx  

          Na jednu stranu to dokážu pochopit. Některý STOPKY jsou opravdu na křižovatkách „zbytečně“ a nebudu se tady plácat do ramen, že jsem nikdy neudělal to co ty. Jen drobnost k zastavování na stopce. Pokud se nic nezměnilo, tak na stopce musíš zastavit a dát jednu nohu na zem. Nestačí zpomalit a dobře se rozhlédnout. To můžeš na křižovatce kde je jen trojúhelník a nebo přednost zprava.

          Jinak moje zkušenosti s příslušníky jsou jen a jen pozitivní. A to jak státní tak MP Plzeň.

          0 0
          • va-bo  

            Fakt musím dát nohu na zem? Umím balancovat na stojícím kole třeba několik minut, nestačí to?

            1 0
            • Eseker  

              Nestačí no, taky jsem to dnes ráno četl, musíš dát aspoň jednu nohu na zem.. Takhle je to vyhlášce, pochybuju že bys to uhádal, žes balancoval :-)

              0 0
              • xtonda  

                Kde přesně ve vyhlášce nebo zákoně to je uvedeno? Tuhle interpretaci jsem už zaznamenal, ale v legislativě pro to oporu nevidím.

                2 0
            • Bikevlk  

              Nestačí, musíš k tomu krapet couvnout :-)

              1 0
            • mrozu  

              Na příkaz dopravní značky „Stůj, dej přednost v jízdě!“ musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled. Nic víc ke značce zákon neříká, takže žádnou nohu na zem není potřeba dávat.

              9 0
              • Vrci  

                Třeba u autobusu nebo traktoru by to bylo dost nepraktické a u tříkolky zbytečné.

                3 0
                • sodek  

                  Ale zas by to podtrhlo samotný výkon dání přdnosti.

                  0 0
          • káňa  

            Nedaleko máme křižovatku, kde je taky vcelku “zbytečná” STOPka a přesto jsou tam každou chvíli nehody, rozhledový poměry vynikající. Nicméně tam za nedlouho začnou budovat kruháč. A co se týká policie, tak v pohodě a i ty pouta a záchytku jsem si ze svého pohledu zasloužil a nemám jim to za zlé :)

            0 0
    • pumpy  

      Me jednou yastavila pekna zenska od mestske policie kdy jsem si vzskocil na chodnik a chtel dojet k baraku. Rekla me ye po chodniku se nesmi jezdit, a ja ze tamhle bydlim a ze jinak nez po chodniku se tam nedostanu. Ja rekl ja vim ale vite jak to je, Ona se usmala a ji ji rikam pojde na kafe :D .....no co vam budu povidat ynova se usmala, ale nesla :D

      0 0
      • va-bo  

        Myslel jsem, že od té doby u tebe bydlí :-)

        8 0
        • skaj  

          Chtela u nej bzdlet ale nakonec y toho seslo, protoye si moc neroyumeli, meli opacnz pristup k yivotu…

          28 1
    • Kuba78  

      a to se chlubíš nebo stěžuješ, že ti dali pokutu?

      pokud se ti to nelíbilo, mohl jsi nesouhlasit a nechat to poslat do správního řízení. Jsem fakt zvědav, jak by ti to tam dokazovali.. Pokud jsi zaplatil, tak si uznal spáchaní přestupku bez ohledu na to, jestli se opravdu stal či nikoliv. Pozdě bycha honiti.

      1 2
      • Eseker  

        Já žádnýho bycha nehoním, jen jsem to chtěl sdílet a slyšet reakci ostatních.. Ani se nechlubím, ani nestěžuju. (tak dobře trochu si stěžuju ;-))

        0 0
    • Kouba_2005  

      Pracovně najezdím denně tak 200–300km, lidi jsou hovada a nic jinýho, než akce dnešního ražení na ně neplatí. Bohužel na to nejsou kapacity. Taky bych to neoznamoval dopředu, prostě lidi musí být pořád ostražití a nebezpečí kontroly očekávat všude, jinak budou jezdit dál jako hovada. Jako idiot, co i dneska, když ví, že tam v tu dobu budou, jede ve městě 110km/h … co s ním jako? Vezmou mu papíry a bude jezdit dál, párkrát ho chytí a bude jezdit třeba s pěti zákazama řízení … a pohodička.

      Takže i za podělanou stopku, byť jsi na kole, bych tě vosolil. U nás jsou prostě pořád pokuty k smíchu a řešit něco domluvou nezabírá vůbec. Jednou jsi účastník provozu a máš se tak chovat, ať si o tý značce myslíš co chceš.

      5 13
      • DDDD  

        Souhlas. Právě pro tyhle kraviny (stopka, jízda na červenou, v jednosměrce kde to není povolené) jsou všichni cyklisti bráni za negramotný hovada v očích točvolanta, co porušuje kde co :).

        Kluka policajti chytí a ještě se tady vzteká :D

        8 3
      • JendaH  

        Takže i za podělanou stopku, byť jsi na kole, bych tě vosolil.

        Jasně, protože proto, přísnost musí být.

        Nejlepší jsou stopky, které jsou v daném místě proto, že tam parkují auta, přes které řidiči osobních aut nevidí, protože jsou nízko. Ale já mám skoro 2 metry a vzpřímený posed, takže přes střechy parkujících aut často vidím. Takže vidím, že nic nejede, ale musím podřadit, zastavit, vycvaknout, dát nohu na zem, zacvaknout, rozjet se, a mezitím už něco jede. Cool.

        a bude jezdit třeba s pěti zákazama řízení … a pohodička

        Ne, po prvním chycení se zákazem dostane podmínku a po druhém ho zavřou.

        3 3
        • rasto  

          je tam stopka? je. stopka od čeho? aby se ZASTAVILO.

          jsou zrovna tam policajti? maj se dívat jinam? NE.

          všechno ostatní je pouze plácání slámy, sorry ;-)

          3 1
          • Slavik  

            Jo, a nejlepší je když je tam stopka a hned vedle policajti, ale ty se samozřejmě věnuješ provozu, abys tam někomu nevjel a je nevidíš. Vyřešeno pokutou 100,– za fiktivní propadlou lékárničku.

            Vždy je to o slušnosti a umět přiznat chybu. Ještě jsem nikdy nepřišel o žádný bod a to se docela divím.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Bodejť by ne, když se body sbírají :-) Možnost, jak o nějaký bod přijít, je snad absolvování nějakýho kurzu či co a nebo bezeškodní období.

              2 0
              • Slavik  

                To ani nevím, každopádně pohyb bodů 0.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Tak super! Já měl někdy před 16 lety 2 body za rychlost 55km/h u nás do takovýho krpálu. Na čtyřku to nevyjedu, na trojku to řve … no, od tý doby tam jezdím do pade a jsem čistej :-)

                  0 0
        • sodek  

          Co všechno musíš udělat a jak jsi vysoký je irelevantní.

          0 1
      • BikerM  

        Ja s timhle teda nesouhlasim. Najezdim ted za volantem, hlavne skrz praci a hlavne po CR 45–60 tisic km rocne. Pravda, u nas je to na silnicich peklo. Ale, ze by pomahala ta buzerace, kterou vidim x-krat do tydne??!! Ze vybiraj pokuty tam, kde na 100% vi, ze jich spoustu vyberou, protoze padesatka, rovna silnice, sic okoll zadny barak, zadny chodnik ani chodci a oni tam denne stoji a pokutuji… V tehle mistech projizdi i lide, kteri nejsou mistni a z okoli to pusobi jako misto, kde jiste 70 km/h bude a tak trebas tech 60 jedou… nebo tady kousek vedlejsi obec. Policajti tam stoji co tyden a pokutuji na miste s padesatkou, kde spousta lidi jede treba tech sedesat, protoze nikde ani zivacka, posledni dum asi 350 metru za zady a vlastne obec uz davno skoncila, jen ta cedule je debilne umistena a spousta lidi si mysli, ze ji prehledli.. Za me tohle spravne neni. A co by pomohlo mnohem vic by byla edukace ridicu a vsech ridicu. Vetsi sankce predevsim profesionalnim ridicum, srozumitelnejsi znaceni, atd.. A kdyz teda maji pokutovat, tak proc nestoji casteji tam, kde fakt hrozi vazne nebezpeci kvuli neukaznenym ridicum??? Takovych mist znam snad desitky. Ale policajty tam vetsinou vubec nevidim. Potkavam je jen tam, kde vi, ze pokuty rozdaji a budou to mit snadne, ale povetsinou tam velke riziko nehod neni.

        9 3
        • mais  

          tenhle týden jsem se bavil tím, že jsem sledoval cyklisty, jak se chovají v provozu – 3/4 se při změně pruhu, seskočení z chodníku do provozu, nebo odbočování vlevo neobtěžuje podívat za sebe, co se tam děje a většina z nich Garmin radar nemá, prostě to tam pošlou… o nějakém ukazování o úmyslu změnit směr jízdy atd…to už vůbec…to je ještě slabší disciplína…

          0 5
          • DDDD  

            Stejný blábol můžeš napsat o řídicích. Parkování na zákazech, nedodržení bezpečné vzdálenosti, rychlost.

            Oblíbená disciplína je odbočení doleva přes koleje pod tramvaj. Snad není týden, aby se někdo nechytil na křižovatce co mám kousek od domu.

            2 1
            • Kouba_2005  

              Jako že to pošlou pod tramvaj a dojde ke kontaktu?

              U tramvají je potřeba sledovat, kam pojede a jestli ji křížím dráhu či nikoliv. Není potřeba bejt hned předposranej, ale jelikož na tramvaj narazím párkrát ročně, tak respekt mám a vše si náležitě zrekognoskuju, než na kolej vjedu :-) Žena z toho má vyloženě hrůzu a běda, když tramvaj cinkne :-D

              0 1
              • DDDD  

                Přesně tak, naprosto přehledná křižovatka a stejně to tak pošlou :)

                0 0
            • mais  

              Tak samozřejmě řidičský model máme každý jeden – kdo je neurvalý a agresivní autě, je stejný i na motorce, nebo na kole a samozřejmě naopak.. je naivní čekat, že na kole beránek se mění v silničního piráta – respektive je lehce pravděpodobnější opak, že za volantem se někdo krotí, protože má SPZ, body a je pokutovatelný, zatímco na kole je víc anonymní, tak ztratí zábrany.

              1 1
              • jmaselnik  

                mám jinou zkušenost, mně přijde, že lidí, kteří se mění v jiné živočichy, sotva sednou za volant, nebo klávesnici třeba :-), je docela hodně.

                Cyklistů, co jezdí na kole normálně a za volantem jsou nebezpeční, znám nemálo.

                0 0
                • Breakpain  

                  Ja to znam i opacne – auto OK, kolo – pako.

                  Zrovna ted me fascinoval jeden vul na kole. Stoji na chodniku, vidi me a ja jeho. Blizim se k nemu a ten debil se rozjede a skoci do vozovky, ani to neumi udelat podelne. Kdybych toho jantara nesledoval, tak do me vrazi a ja ho prejedu. WTF …

                  Nechapal jsem, leda by si nebyl jisty, jestli chce/nechce ukoncit svuj zivot … pak bych to chapal.

                  A co jsem doted nepochopil – vetsina lidi v aute na cervene stoji a ceka na zelenou. Strc stejneho cloveka na kolo a najednou cervena = zelena …

                  0 0
                  • Raf  

                    A co jsem doted nepochopil – vetsina lidi v aute na cervene stoji a ceka na zelenou. Strc stejneho cloveka na kolo a najednou cervena = zelena …

                    Tak to je taková ta nepěkná racionalita – v autě hrozí větší pokuta, spíš to neukecáš, body…

                    0 1
                    • DDDD  

                      Pokuta je stejná, prostředek se nerozlišuje

                      0 0
                      • VojtaXY  

                        Pokuta je ten mensi problem, Ale v aute je za to jeste 6 bodu a to pociti vsichni.

                        0 0
                        • DDDD  

                          Body jsou nepodstatný, v autě je za to zákaz řízení. Reakce ale byla na rozdílné pokuty, což je blbost

                          0 0
                          • VojtaXY  

                            Pokud to udelas poprve, tak je to pokuta a 6 bodu, ridicak se nebere.

                            0 0
                            • DDDD  

                              V novele 2024 je to napsaný, celkem nelogicky a nikde jsem žádný oficiální upřesnění z MD neviděl.

                              0 0
                    • skaj  

                      Jezdim na kole na cervenou celkem bezne (ha pirat lyncovat:), tam kde to duverne znam a vim co si muzu dovolit. Presto bych na te same krizovatce nikdy neprojel na cervenou autem i kdyz by byla navlas stejna situace jako v pripade kdy jedu na kole. Zadne body me nezajimaji, pokuta take ne – ale jde o to, ze kdyz neco poseru na kole, ohrozuju jen sam sebe. Pokud v aute, uz jde o nekoho jineho.

                      Pokud to nekdo racionalizuje pokutou a body, tak je kr*ten.

                      3 4
                      • sodek  

                        Něco pose..s na kole, auto bude chtít vyhnout, nabourá … výsledek? Taky jde o někoho jiného.

                        2 0
                        • Georrge  

                          Poškozené auto, oplétačky s tím, že někoho srazil a zranil (v lepším případě), byť to nebyla jeho vina… není to tak jednoduché, jak si skaj myslí, byť to zdravotně odskáče on.

                          Ale ano, jsou situace kdy jízda na červenou může být bezpečná, např. odbočování doprava, které je v některých státech na červenou povolené.

                          5 0
                          • skaj  

                            Nemam rad, kdyz mi nekdo podsouva neco, co si prave vybajil. Tak to prosim se sodekem nedelejte. Napr. ze „to neni tak jednoduche“, ze je mi jedno, kdyz „jde o nekoho jineho“ apod. Nic takoveho jsem nenapsal. Chapu, ze je jednodussi si neco vymyslet a pak se proti tomu vymezit…

                            Samozrejme jsem schopen vymyslet milion situaci, kdy i na kole nekoho poskodim. Nicmene jsou tak malo pravdepodobne, ze jsem je ochoten riskovat. Presen proto pisu – kde vim, co si muzu dovolit a duverne to znam. Jeden z prikladu je prave odboceni vpravo na cervenou (a to jeste v situaci, kdy je ten semafor tak blbe serizeny, ze sviti zelena „dodatkova“ sipka, pak na 10 vterin zhasne a nakonec se prepne hlavni semafor). Ostatne na stejnem miste jdu na cervenou i jako chodec. Zcela urcite spatne dle vyhlasky a zakona, jsem si toho vedom. Presto to delam a budu delat dal nehlede na body a pokutu – to abych se vratil k jadru veci, od ktereho to stacite jinam.

                            2 5
                            • Georrge  

                              Já ti nic podsouvat nechci, ale nediv se, že jsme si tuhle větu – „ale jde o to, ze kdyz neco poseru na kole, ohrozuju jen sam sebe“ – vyložili tak jak jsme si ji vyložili. Navíc nebyl bys první, kdo se tady na BF oháněl tím, že na kole ohrožuje jen sám sebe a řidičům neublíží, takže může vesele porušovat předpisy. Člověk si to pak s tím tvým tvrzením snadno spojí.

                              5 0
                              • skaj  

                                Nechces, ale delas to:) Muj point preci neni, ze to co delam je spravne/legalni, mel by to tak delat kazdy, protoze nikomu nic nehrozi a tak. To at si kazdy dela, jak uzna za vhodne. Nic tam o tom nepisu.

                                Jde jen o reakci na tvrzeni v predchozim prispevku, ze lide to nedelaji kvuli nejakem strachu z bodu a pokuty. Coz je podle me nesmysl. Ale to mistni svati nezvladnou a radis si vyprojektuji v prispevku neco, co tam neni, aby si mohli zajit kritizovat:)

                                0 0
                            • sodek  

                              To, co popisuješ, je cochcárna. Zbytečné to víc rozebírat a rozhodně ti ti nic neposouvám. Za sebe píšu, že nejsem svatý.

                              2 1
                              • skaj  

                                Pisu nekde ze neni? Pisu nekde „tady jde o nekoho jineho“? Ty sis to vyprojektoval a zacal kritizovat, i kdyz v mem prispevku nic takoveho ani naznakem neni. Jinymi slovy, podsouvas mi neco, aby ses mohl vymezit.

                                0 0
                                • sodek  

                                  Oukej. Stále ti nic nepodsouvám, ani se nevymezuji. Jen chci napsat, že myslet si, že stav posrání je plně v mých rukou na základě nějaké místní znalosti není úplně dobrá cesta. Někdy se věci sesypou tak, jak by tě v životě nenapadlo. To je moje zkušenost. To je všechno.

                                  0 0
                                  • skaj  

                                    Jen chci napsat, že myslet si, že stav posrání je plně v mých rukou na základě nějaké místní znalosti není úplně dobrá cesta.

                                    Souhlasim, proto jsem nikde ani naznakem nic takoveho netvrdil.

                                    0 1
                      • Breakpain  

                        Furt poseres zivot nekomu, kdo Te prejede …

                        2 0
                      • -b-n-x-  

                        Červená jak červená, to je v pohodě. Ale na zelenou bych nejel. Co kdyby zrovna projížděl Skaj?!!

                        :-)

                        7 0
                        • HonzaRez  

                          Normální člověk, když vjíždí do křižovatky na zelenou (na kole i v autě) se bedlivě rozhlíží a je opatrný. Těch, kteří vyznávají církev Cochcáctví posledního dne není zrovna málo…

                          1 0
                      • HadVoe  

                        mam to stejne. kolo mi urychluje dopravu a pri odbocovani v pravo casto ignoruji cervenou a za zvysene pozornosti jedu. davam prednost a nejedim jak beran. pri odboceni vlevo si to neliznu. ano. porusuji zakon a jsem si toho vedim vc trestu. bo se v zivote ridim hlavnim zakonem, ze zakony jsou jen doporuceni jak se chovat – a je na me, zda jsem ochoten porusit zakon – bo moralka/slusnost a zda jsem ochoten akceptovat riziko postihu.

                        1 2
                        • sodek  

                          Ale že těch zákonů máme. Je otázka, jestli k tomu nepřistoupit z druhé strany. Míň zákonů, zato větší osobní zodpovědnost. Všechno co děláš, je tvoje zodpovědnost. Pokud někomu/něčemu ublížíš, schválená autorita to jako ublížení posoudí, dostaneš flastr.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            tam by byl obrovskej prostor pro obalkovou metodu :D

                            0 0
                            • sodek  

                              Nojo, no. Jako že teď není?

                              Když máš správnou obálku, ta si správnou kapsu vždycky najde. :)

                              0 0
                            • Manas  

                              Uz ted je prostor. Vim o pripadu, ze borec 195 v obci, dostal flastr a ridicak mu odebrali jen na 3 mesice.

                              0 0
                              • Esi  

                                Tak ono je to podle zákona, pokud překročíš o více než 40km/h a je úplně jedno jestli na 30km/h pojedeš 75km/h a nebo 200km/h je pokuta 5–10 000kč a odebrat řidičák na 6–12 měsíců. Pokud ti odeberou řidičák na 6 měsíců tak si po 3 můžeš zažádat o vrácení.

                                1 0
                                • Manas  

                                  Nn, nezadal, rovnou mu ho dali. Finacni detaily nevim.

                                  Kazdopadne sem si rikal, ze treba kdyz to je takovej rozdil, ze tech 12 mesicu by mel dostat. Preci jen to nebylo nekde v pohodicce na volne silnici ale ve vesnici.

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    tak jasně že je tam šedá zona a je tam ta šance to nějak ovlivnit, ale v té vyhlášce je ve vesnice o více než 40 a mimo vesnici o více než 50 je to těch 6–12 měsíců. může být nepsané pravidlo že když je to poprvé dostaneš 6 měsíců když opakovaně dostaneš 12 měsíců. Po tom je tady sorta lidí kteří to prostě neřeší a jezdí se zadrženým řidičákem a evidentně jim to prochází když u nás můžeš mít 8 zákazů řízení a pořád jsi na svobodě, to prostě nechápu

                                    0 0
                      • Aviatik  

                        Mám v blízkosti bydliště semafor, kde při jízdě na kole červenou čtu jako značku Dej přednost v jízdě. Znám místní poměry a vím, že semafor byl na místo osazen před lety, kdy byl na téhle křižovatce násobně větší provoz než dnes. Provoz se přelil jinam, ale semafor zapnutý denně od rána do večera zůstal. Je moc fajn přijet v sobotu odpoledne k zapnutému semaforu na křižovatce s ulicí vedoucí k fabrice a zjistit, že se v okruhu tak 200m nepohybuje jediné vozidlo.

                        Ale než člověk začne porušovat psaná pravidla, měl by znát místní poměry a vědět, co dělá.

                        1 0
                        • Esi  

                          U nás byl asi 6 týdnů vypnutý semafor kvůli závadě, křižovatka do kříže, souběžně se silnicí je ještě železniční trať pro které projede tak jeden vlak za hodinu, hlavní je do pravého úhlu. co tam se dělo to jsem nikdy nepochopil, jednodušší křižovatka se hledá těžko, leda by šla hlavní rovně. Tam byla bouračka každý den občas i několikrát. Nevím jestli je polovina spoluobčanů retardovaná a nebo nechodili nikdy do autoškoly ? fakt neuvěřitelné.

                          TAm mám zkušenost kdy fungující semafory, jedu na kole na zelenou rovně, proti mě odbočuje auto které podle značek je na hlavní, ten blb mě skoro přejel a ještě mi sprostě nadává že on je na hlavní, od té doby si tam dávám pozor 2× tolik než před tím :-)

                          1 1
                          • Japhy  

                            Znám v okolí pár míst, kde pravidelně nedostávám přednost, na bajku i v autě. I když by se mi kdysi bývalo hodilo poslat tam čumák a mít pořešenou likvidaci i s drobným penízem za totálku, nikdy jsem neměl koule na to to tam pustit. Desítky let ježdění s tím, že nikomu apriori nevěřím.

                            0 0
                          • gerrard  

                            Když je hlavní do pravého úhlu nebo Y křižovatka, tak to nedává nadpoloviční většina řidičů. Blikají nesmysly, dávají nesmyslné přednosti nebo to naopak neohroženě valí bez ohledu na přednost.

                            0 0
                            • raschi  

                              Můžu potvrdit, křižovatku do kříže s odbočující hlavní mám kousek od domu. Jedna část při odbočení doprava po hlavní nebliká vůbec (jedou přece po hlavní), druhá část při jízdě rovně bliká doleva, ačkoliv doleva je ještě další ulice. Takže ten, kdo se snaží vyjet z vedlejší nikdy neví, co ten na hlavní proti němu skutečně udělá (kromě těch výjimek, kteří při odbočení doprava po hlavní skutečně doprava blikají). Nicméně k nehodám tam kupodivu nedochází.

                              0 0
                            • Breakpain  

                              Jak rikal muj deda :D

                              “Kdyz se lidi neumi rozhodnout, musis to tam poslat”.

                              Je zazrak, ze se nezabil v aute :D

                              1 0
                          • Aviatik  

                            Tam je hlavní problém ta hlavní do zatáčky.

                            0 0
                            • Esi  

                              Tam je problém v tom ze řídí auta lidé kteří netuší ze světelná signalizace je nadřazená svislému znaceni a to je nadřazené vodorovnemu a takový člověk by proste řídit motorové vozidlo nemel.

                              1 0
                        • Vrci  

                          U nás je výborná křižovatka v podstatě se zelenou na hlavní a intervalovou zelenou na jedné vedlejší, kde je provoz. Na druhé vedlejší, kde provoz skoro není, je zelená podmíněná najetím na indukční smyčku. Kolem smyčku nesepnu, a projet rovně na červenou kvůli provozu moc nejde, takže jediná možnost je bohužel na chodník a tlačítkem si uvolnit semafor a vzít to jako hovado po přechodu.

                          3 0
                          • HonzaRez  

                            Možnost ujít 10 metrů pěšky je absolutně nepřijatelná a heretická…

                            1 0
                            • gerrard  

                              Nenavrhuješ náhodou cyklostezky? Ty jsou takových „chytrých“ nápadů plné.

                              0 0
                            • Vrci  

                              Nejde o možnost, ale nutnost. Druhou možností je jízda po chodníku a přechodu. V tretrách na silnici včetně look kufrů to není úplně komfortní a jak tretry, tak kufry se tím ničí.

                              0 0
                            • xtonda  

                              Vím, že myslíš ironicky, ale ano, za mě cykloinfrastruktura kde najednou je cyklista nucen sesedat a tlačit je stejně nepřijatelná jako kdyby to někdo chtěl po řidiči auta.

                              2 0
                              • VojtaXY  

                                Proto je idealni oddeleny cyklopruh.

                                0 0
                                • TheJD  

                                  Myslis oddeleny carou na silnici? To je nejvetsi kokotina, kterou vymysleli. Zasadne je to na silnicich, ktere jsou dostatecne siroke a je to ojebavka, aby ridici aut mohli cyklisty predjizdet na kreditku. Navic se v tech cyklopruzich kumuluje vsemozny bordel, protoze ho prubezne necisti projizdejici auta. Naopak tam konci bordel, ktery byl puvodne v pruhu pro auta.

                                  3 0
                                  • VojtaXY  

                                    Myslim fyzicky. Staci nejaky obrubnik. Sulezite je, aby cyklista, ktery jel kolem hlavni cesty se bral, ze jede po hlavni z hlediska prednosti. U cyklostezky na kazdem krizeni musi zastavit.

                                    0 0
                                    • TheJD  

                                      Tak tomu se rika cyklostezka, akorat je tam ten problem s prednosti, jak pises…

                                      0 0
                                      • VojtaXY  

                                        Mozna to zkombinovat. Cyklostezka s prechodem na cyklopruh na krizavatkach.

                                        0 0
                                        • psbiker  

                                          Hlavně zrušit nesmyslné konce a začátky cyklostezky co pár metrů před všemi vedlejšími. To by bylo kvíkotu od smraďochů.

                                          2 0
                          • rimuln  

                            Jj u nas taky. Obě vedlejší zelená na smyčku. Kolo nesepne:(. Naštěstí většinou do chvilky se objevilo vždy auto nebo bus MHD co z te jedné vedlejší odjíždí z konecné to sepne. Ale je to o stesti:( kolem 13 az 16 přejet na červenou bez šance (I/59) po 5 či 6 naštěstí uz jen blika.

                            0 0
    • xtonda  

      Na Stopkách cíleně nezastavuju. Zpomalím na rychlost pomalé chůze a v okamžiku kdy mám dostatečný rozhled buď zase zrychlím pokud nic nejede a nebo zastavím a nechám vozidla na hlavní projet.

      Cyklista totiž má daleko lepší rozhled a kratší čumák, takže tam kde dává Stopka smysl pro auta nemusí mít smysl pro cyklisty a obecně je zastavení pro cyklistu méně bezpečné, protože mu díky tomu déle trvá opustit křižovatku a tím se prodlužuje doba, kdy ho může sestřelit něco v hlavním směru.

      https://www.youtube.com/watch?…

      Takže dávám přednost dodržení § 4 a) před dílčími ustanoveními, která pro cyklisty nedávají smysl nebo jsou dokonce méně bezpečná. A takhle bych jim to řekl, slušně a v klidu.

      8 0
      • jmaselnik  

        sorry, ale řidič a to ani řidič kola, není na silnici od toho, aby po svém interpretoval dopravní značení. Docela rád bych byl u toho, až budeš takto projetou stopku argumentovat policajtům ;-)

        4 0
        • xtonda  

          Takže ty na kole u každé Stopky poctivě úplně zastavíš, jo?

          0 0
          • psbiker  

            Měl by dát i nohu na zem, nejenom zastavit, aby nebylo pochyb :)

            0 1
            • Vrci  

              Zastavit, zastavit. Nic víc než zastavit. Noha na zem je kravina.

              5 0
              • psbiker  

                Já na tom netrvám, ale aby potom neproběhla inspekce odrazek :)

                0 0
                • Vrci  

                  Tak si promluvíme o náplni a významu slovního spojení „obdobných vlastností“ u reflexních materiálů na oblečení.

                  0 0
          • jmaselnik  

            Jistěže ano, nechci být pro řidiče další dement na kole, co nezná předpisy.

            3 0
        • JendaH  

          sorry, ale řidič a to ani řidič kola, není na silnici od toho, aby po svém interpretoval dopravní značení

          Fakt nikdy? Takže tady by sis dal slalom, tady a tady bys nejel po čárách vpravo a měl za sebou kolonu co tě nemůže předjet, tady bys respektoval Průjezd zakázán a jel po I/4, a tady taky a jel Holešovičkama? A na fotce v příloze bys jel jako ten cyklista do kopce s kolonou za sebou a tady taky, místo abys jel po tom „ohrazeném“ pruhu a všichni tě mohli předjet?

          1 2
          • Kouba_2005  

            Jak se to říká o tom tonoucím? :-D

            3 0
          • Eastwood  

            Sorry, ale plati to, co citujes. Na silnici nejsi od toho, aby sis predisy interpretoval po svém.

            5 1
            • Kuba78  

              Techniká poznámka – Ve skutečnosti tomu ale tak v zásadě je, bay každý interpretoval to co před sebou vidí.. každý přestupek má kromě formálního aspektu i aspekt materiální, kde se posuzuje právě to, jak vyhodnotil, jak reagoval a jak moc tím komu vznikla jaká škoda. Naplnění čistě formálně ale nenaplnění materiálně znamená že žádný přestupek nevznikl.

              Toliko teorie, v praxi na to úřady samozřejmě z vysoka, ale pokud se to dostane k soudu, ten už jim to velmi často vysvětlí. Nicméně naše úřady jsou si schopny vytřít pozadí i s pravomocným rozhodnutím soudu – takže se pak není čemu divit že úcta k právu a zákonu je u nás taková jaká je, když sami ti kdo by měli ctít nejvícě na to okatě serou.

              3 0
            • JendaH  

              Takže bys jel tak jak popisuji (plně legálně, ale s kolonou, případně velmi nebezpečně)?

              Proč pokaždé, když se takhle zeptám, tak se lidi strašně zdráhají odpovědět jednoduše „Ano“, a takhle se vyhýbají?

              0 0
            • xtonda  

              Pořád platí

              § 4 a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu.

              Takže ano, pokud je někde nějaké značení pro cyklistu nebezpečné, tak pojedu tak, jak to považuju za nejvíc bezpečné i když tím nějakou jednotlivost poruším.

              A situace kdy je důsledné dodržování značení pro cyklisty nebezpečné se prostě dějí, protože ti co to značení tvoří jsou ignoranti.

              0 0
          • jmaselnik  

            že neumíš vyhodnotit situaci případně vybrat vhodnou trasu, není můj boj. Já se vyjadřoval k průjezdu stopkou a vnímání cyklistů řidiči.

            Jinak před horizontem v pruhu vyhrazeném pro stavbu bych teda na 100% nejel, protože nikdy nevíš, co tam vyrazí za techniku.

            Nicméně jak já jezdím, je moje věc, Ty si dělej co chceš ;-)

            0 0
            • JendaH  

              Já se vyjadřoval k průjezdu stopkou a vnímání cyklistů řidiči.

              Ale jako argument jsi použil velmi obecně znějící pravidlo, které vede k absurdním důsledkům (kterých jsem asi 10 příkladů ukázal), takže podle mě neplatí.

              0 0
            • JendaH  

              Jinak před horizontem v pruhu vyhrazeném pro stavbu bych teda na 100% nejel, protože nikdy nevíš, co tam vyrazí za techniku.

              Mimochodem – chodec by tam jít mohl? (výsledky chodce s 5km/h a cyklisty co jede do toho kopce 10km/h nebudou odlišné)

              0 0
      • Aviatik  

        Na Stopkách zastavuju tam, kde to neznám, tam kde to znám jsou stopky, kde nezastavuju. Jedna z nich řidiče přijíždějící ke zcela přehledné křižovatce v polích taktně upozorňuje, že to, že jedou rovně, ještě neznamená, že jsou na hlavní a mají přednost. Druhá je na železničním přejezdu, kde z jedné strany jsou docela špatné rozhledové poměry, ale Stopka je tam nainstalovaná z obou stran.

        0 0
        • Slavik  

          Stopka sice z pohledu znamená uvést vozidlo do klidu, ale když se nerozhlédneš, je stejně nanic. Pro mě stopka znamená – kurvä pořádně se rozhlídni bez ohledu, zda úplně zastavím nebo ne.

          5 0
    • Georrge  

      Nechápu co tě sere. Vědomě porušuješ předpisy, musíš tedy být smířený s tím, že to občas nevyjde. Buď rád, že to bylo jen za 200 a že tě takhle neberou pokaždé, když tam jedeš.

      Já taky občas nějaký předpis poruším, ale jsem smířený s tím, že mě u toho můžou chytit a rozhodně to pak nehodlám ventilovat na internetu.

      U nás je kontrol mnohem méně, než v jiných zemích a taky pokuty jsou velmi nízké. Tak za to buďme rádi a neprovokujme zbytečně moc, aby těch kontrol nepřibývalo. Jenže lidi rádi zvlčí a porušování předpisů pak přehání, čímž si na sebe (a nás všechny) pletou bič a pak jsou nasraní, když to jednou za čas nevyjde. Kdyby lidi nebyli idioti a jezdili rozumně (což není to samé jako jezdit 100% podle předpisů), tak by těch kontrol mohlo být i méně.

      5 1
    • theedge  

      Tvl projedes stopku a budes tu nadavat na policajty ?

      1 1
      • Eseker  

        Jistě, ty jsi nikdy stopku na kole neprojel, pokaždé zastavuješ.. Nikdy jsi nevjel na chodník a máš odrazky ve výpletu i na pedálech.. na tebe cajti nemůžou..

        1 6
        • liborg1982  

          To jsou nervy, toto.

          3 0
        • JendaH  

          Když jsme u těch odrazek: já bych je rád měl (jednak kvůli předcházení policejní buzeraci, ale také kvůli tomu, že věřím, že to může pomoct při špatné viditelnosti), ale na PD-M520 je není jak přidělat a reflexní prvky na botách se opraly a přilepené se brzo okopou. Nápady? Třeba něco co na botách vydrží. (přicvakávací pásek nechci, nesnesu na sobě ani třeba hodinky a je s tím opruz)

          0 3
          • Kouba_2005  

            Odrazky do výpletu? Z bočního pohledu nepřekonatelný :-) Polepit ráfky, koupit pláště s reflexní bočnicí, reflexní tyčinky na špice, tretry s reflexními prvky, svítící ventilky … možností je vícero. Nemusí to být nutně na pedálech, ne?

            0 0
          • Singlespeed  

            Na PD-M520 se odrazky normálně prodávají. Nacvakneš je z opačné strany než máš botu.

            https://www.kolokram.cz/…d22-p215719/

            1 2
            • JendaH  

              No ale to z nich vyrobím jednostranné nášlapy, to nevím jestli s tím dokážu jezdit :)

              0 0
              • liborg1982  

                Přiznávám, umíš udělat problém i z takové drobnosti. To chce talent.

                0 4
                • psbiker  

                  Jednostranné nášlapy jsou ‚big no no‘. Musí to nacvaknout z obou stran.

                  1 0
                  • liborg1982  

                    Ono to není jen o jednostranných nášlapnech. Možností, jak ten strašný problém vyřešit je více. Ale plakat jak jsou svět a zejména policie zlí, je tak nějak snazší.

                    1 3
                    • psbiker  

                      Ty odrazky na pedálech jsou předepsány ještě z dob, kdy zadní osvětlení byla max. žárovka na 3V. Dneska v době Garmin radarů i velmi dobře viditelných blikaček za pár korun to člověk bohužel musí řešit hlavně kvůli možné buzeraci, přínos to podle mě příliš nemá.

                      4 1
                      • liborg1982  

                        Tvl, za čtvrt století mě žádný policajt nebuzeroval za chybějící odrazku.

                        1 0
                        • psbiker  

                          Mě taky ne, ale výše si někdo stěžoval :)

                          0 0
                        • Slavik  

                          Před 1/4stoletím mě buzerovali měšťáci za odrazku – ale oprávněně, jízda na kole skrz halu Pha, hl. n. Nikde nebyl tenkrát, žádný zákaz, tak se zeptali, kde mám odrazky. Na to už jsem neměl argumenty. Vyřešeno domluvou. :-)

                          0 0
                        • Xixao  

                          Mě taky ne, ale když mě srazilo protijedoucí auto, které odbočovala doleva, tak jsem dostal 200 pokuty za chybějící odrážku. A to i přez to, že to bylo za bílého dne, kdy slunce jsem měl v zádech a řidič auta v očích a odrazka by byla úplně k prdu.

                          1 0
                          • yorg  

                            U nás zase asi mají vnitřní soutěž kdo z nich chytí více starších aut bez rozsvícených světel. Každou chvíli vidím oktávku s rozsvícenými majáky a před ní nešťastník se starším autem bez rozsvícených světel.

                            To, že měří rychlost v tzv. řidičských pastech a kde se jim to dobře vybírá místo tam, kde to má smysl, je už asi standard.

                            Prostě, pomáhají a chrání. Otázkou je komu/čemu a co.

                            0 1
                            • Kouba_2005  

                              A co? Máš svítit? Máš! Jestli je to nařízení k něčemu nebo ne, není na tobě. Jestli se ti to nelíbí, dej se do politiky a udělej změnu. Být to na mě, tak rozdávám flastry i za ty bludičky, co si tam někdo montuje. Ukaž homologaci a můžeš jet. V okolních státech se s tím tak nemazlí, kdysi mi kontrolovali na Slovensku i homologaci u „tuning“ plastů na autě.

                              5 4
                              • yorg  

                                A jéje, další co trpí Stockholmským syndromem.

                                Jen pro pořádek, neměli by místo toho buzerování a pokutování pomáhat a chránit?

                                Jaká je společenská nebezpečnost toho, že za jasného slunečného dne nesvítí ve městě? Jo aha, jsou společensky nebezpeční proto, že si nekoupili nové auto co svítí samo a nepřispěli tak svými daněmi na provoz policie.

                                Přitom jim přímo před jejich služebnou dělají rómové (ať jsem korektní) bordel a obtěžují kolemjdoucí. Kvůli tomu prdel z kanclu nezvednou, ale jen i v největším vedru raději zavřou okna aby je nerušil kravál, co tam dělají. Stejně tak jsem je neviděl stát za odpolední špičky někde u ucpaných cest aby dali svou přítomností najevo, že si idioti za volantem mají dát pohov. To jsou opět zalezlí v autě v chládku někde u cesty v lese a chrápou tam.

                                1 12
                                • liborg1982  

                                  Kde že dělají cikáni bordel přímo před služebnou police?

                                  0 0
                                • Elektronik743  

                                  A jéje další, co trpí syndromem sněhové vločky a hroutí se z toho, že se po nás chtějí i nějaké povinnosti a pravidla :-)

                                  Pomáhat a chránit koho? Ty, co porušují pravidla? Proč boha?

                                  Troufnu si říct že 99,9% pravidel silničního provozu má objektivní důvod, proč tady jsou a je objektivně vhodné, aby je účastníci ± dodržovali a nelamentovali „proč zrovna teď a tady“.

                                  A vymlouvat se, že za to může auto, protože ještě nemá automatická světla…no já ti nevim…příště budeš obhajovat někoho, kdo vlítne do protisměru, protože staré auto nemá hlídání pruhů?

                                  7 1
                                • rasto  

                                  kdo nesvítí, může být přehlédnut z důvodu, že protijedoucí řidič se soustředí na auta s rozsvícenými světly. takto jednoduché to je. můžeš oponovat zlomem světla, denní dobou. ale je to zbytečné. jednou je ze zákona povinnost svítit, nemůžeš se divit, že nesvítící dostane pokutu. a jestli oponuje, je drzý, klidně, ať mu to policajt osolí.

                                  5 0
                                  • adam320  

                                    Ano, ale to je pouze dusledek toho narizeni svitit pres den. A nutno dodat, ze velice nebezpecnej. Je to totalni hovadina

                                    0 6
                                    • cubista  

                                      V Německu není povinnost denního svícení, mimo obec je rychlost umezena na 100 km/h a na dálnici je rychlost neomezená, pokud to není upraveno místně značkou. Hustota provozu je větší a nehod mají statistisky na počet aut i obyvatel méně.

                                      0 1
                                      • adam320  

                                        Ja vim, povinost svitit pres den je jen v CR a nekde na severu Skandinavie, kde je celou zimu tma. S touhle blbosti prisli v Evrope svycari a taky od toho upustili. Vsimli si totiz toho samyho efektu co tady kolega rasto nademnou.

                                        Je to sice hezkej napad a auta jsou urcite videt lepe, ale ten bezpecnostni efekt je v realu nulovej, to se uz davno vyzkoumalo. Proto na to vsichni ostatni kaslou

                                        1 6
                                        • jmaselnik  

                                          těch zemí, kde je povinné svícení, je trochu víc: https://www.autoweb.cz/…inne-svitit/

                                          1 0
                                          • cubista  

                                            Ano, je. Ale žádný rozdíl v nehodovosti mezi zeměmi s povinným svícením a nesvícením není.

                                            0 2
                                            • DDDD  

                                              Tak vzhledem k tomu, že už nějakou dobu automatické denní svícení mají auta standardně, tak to je dost lichý argument. Podle průměrnýho staří vozového parku třeba Němců už má tuhle fičuru snad každý auto :)

                                              0 0
                                              • jmaselnik  

                                                to je přesně ono. Denní svícení v Německu povinné není, stejně tak ve Francii, ale stejně naprostá většina aut svítí…

                                                0 0
                                                • cubista  

                                                  Potvrzuji, že tak 3/4 mají denní svícení. Ale kdo nemá, tak svítí podle světelných podmínek. V plném slunci nesvítím.

                                                  0 4
                                                  • mech1  

                                                    „V plném slunci nesvítím.“ No a já jsem docela rád, když jedu proti slunci a protijedoucí auta svítí. Ještě navíc, když vyjíždí třeba z lesa a jsou ve stínu. Jsou tak bez svícení poměrně neviditelná…

                                                    2 0
                                                  • Slavik  

                                                    Slovo poměrně bych nahradil skoro vůbec. A při předjíždění jsou tato protijedoucí auta chuťovka.

                                                    0 0
                                          • adam320  

                                            Ok to jsem nevedel a na Rakousko jsem uplne zapomnel, omlouvam se za mystifikaci

                                            Po Svycarsku i Italii se pohybuju vpodstate nepretrzite a skoro nikdo tu nesviti, casto ani ja a nikdy mi za to nikdo nic nerekl, coz mi zrovna u svycaru dost prekvapuje. Pokutujou me tam relativne casto:)

                                            Naopak v Praze za bilyho letniho dne jsem uz platil pokutu uprostred kolony na magistrale.

                                            Edit: musel jsem si to CH vyguglit a ten clanek samozrejme pravdu nema. Plati to pouze mimo obec, kde to jeste chapu

                                            0 0
                                        • HKou  

                                          Denní svícení ve Švycarsku zavedli 1. ledna 2014 a od té doby to v zákoně pořád je. Občas někdo jede a nesvítí, ale jsou to výjimky, asi jako v CZ.

                                          Z hlediska bezpečnosti buď musej svítit všichni nebo nikdo, jinak je to nebezpečný.

                                          0 0
                                          • adam320  

                                            Bylo to tak jako v CZ

                                            Ted uz je to pouze mimo obec

                                            Ale to je fuk, ja opravdu chapu co je na tom teorericky dobry. Myslel jsem si dlouhy roky to co vetsina z Vas

                                            0 0
                                            • HKou  

                                              Není.

                                              Zákon 741, článek 41

                                              Svítit musí motorová vozidla všude (tj. i v obci), nic se na tom nezměnilo.

                                              Abych se vrátil k tématu. Stalo se mi asi 2×, že jsem nesvítil. Jednou mě protijedoucí policie problikla, podruhé najeli na křižovatce vedle mě, stáhli okýnko a říkali až si rozsvítím světla.

                                              0 0
                                              • adam320  

                                                Ok, spatny zdroj. Dekuji za pouceni. Ted teda cumim jeste vic, kolik lidi na to pece. Zrovna CH benga hledaji vzdy jakoukoliv kravinu muzou. Budu si davat pozor, kyz jsem v CZ tak si lepim na palubku papirky s upozornenim:)))

                                                0 0
                                              • -b-n-x-  

                                                Mě se už stalo docela vícekrát že jsem nesvitil v noci :-)

                                                0 0
                                                • Esi  

                                                  Jo když jedes po osvětlením městě, stane se. Mě naštěstí na denní svícení nesviti v autě palubka, tak ze za snížené viditelnosti je v autě tma, když přestanu vidět na tachometr tak rozsvitim :-)

                                                  0 0
                                    • MirosPikos  

                                      Co je nebezpečného na denním svícení? Vím celkem přesně, co je nebezpečného na denním nesvícení.

                                      3 0
                                      • adam320  

                                        Nic o nebezpeci jsem nikde nepsal, asi si pletes na koho reagujes

                                        Naopak potvrzuji, ze nesvitit je nebezpecne a uvadim to v souvislosti

                                        0 3
                                        • Eastwood  

                                          V postu vyse, o narizeni sviti, pises „Je to totalni hovadina“. Tak si to teda nejak ujasni…

                                          3 0
                                          • adam320  

                                            Hovadina to je. Taky tam vysvetluju proc.

                                            Zkousel jsem i koukat do slovniku, ale hovadina a nebezpeci jsou dve slova naprosto odlisny h vyznamu:)

                                            0 0
                                            • Eastwood  

                                              Okok. Ja jen ze jednou pises „svitit je totalni hovadina“ a druhym dechem dodavas „potvrzuji, ze nesvitit je nebezpecne“.

                                              Nastesti zakon hovori jasne :)

                                              0 0
                                              • adam320  

                                                Ja se zakonama problem nemam a denni sviceni mi na prvni dobrou pripada taky jako super napad. Ale jsou lidi, kteri se zivi tim, ze zkoumaji dlouhodobe vliv urcitejch opatreni na napr nehodovost. A tihle lide dosli k zaveru, ze to zadnej prokazatelnej efekt nema.

                                                Naopak to ma ten efekt, ze v zemich, kde je povinnost svitit si lide zvyknou automaticky na skutecnost, ze: sviti to = hybe se to a nesviti to=nehybe se to. Potom staci, ze nekdo zapomene rozsvitit a druhej ho proste nevnima. Proto to nejen ja, ale i 80% populace v Evrope povazuje za blbost jako plosne narizeni

                                                Nicmene Vas pohled na vec chapu a urcite ho nikomu vyvracet nechci, sam pres den svitim v 80% cest, i kdyz ziju v zemi, kde to povinnost neni. Pravdepodobne ze stejnych duvodu jako ty nebo kdokoli jinej co to obhajuje ze vsech stran. Ale jsem presvedcenej o tom, ze umim odhadnout sam, zda to necemu pomuze nebo ne

                                                0 1
                                                • rimuln  

                                                  Mam pocit, ze jsem kdysi davno nekde cetl, ze kdyz se ve Svedsku/Skandinavii zavadely bezpecnostni pasy. Tak dokud to bylo dobrovolne, tak s tim problem nemeli. Ale jak to zacalo byt povinne, tak se nekteri branili a na protest se delaly tricka, ktera simulovala, prubeh toho pasu pres bricho aby to vypadalo, ze se zapinaji.

                                                  0 0
                                • -b-n-x-  

                                  Zrovna celodenní sviceni považuju za dobrou věc.

                                  6 0
                        • cibi  

                          Někdy v 2003 jsem platil 20 korun pokutu za chybějící odrazku na pedálech :-) …ale klasických…

                          Inu Uherské Hradiště- cyklistické město.

                          0 0
                    • JendaH  

                      Ale plakat jak jsou svět a zejména policie zlí, je tak nějak snazší.

                      Já tu pláču jak jsou svět a policie zlí? Dokonce jsem explicitně napsal „věřím, že to může pomoct při špatné viditelnosti“.

                      0 1
                      • liborg1982  
                        1. jsou nějak vztahovačný
                        2. přečti si to, cos sám napsal, celé a nevytahuj jen to co se ti hodi
                        0 1
          • mais  

            Reflexní samolepky na ráfky jsou i černé že nejsou vidět s proužek na kotnik

            0 0
    • -b-n-x-  

      Měl jsi jim ujet!

      2 0
    • Jano86  

      policajtom davam obrovsky respektnikdy som problem nemal…a vzdycky sa citim bezpecne

      0 1
    • Xixao  

      Hmm, minulý tyden mi při cestě z práce protijdouci městský policista na stezce pro chodce a cyklisty naprosto cíleně zablokoval cestu aby mi když jsem se mu vyhýbal mohl říct, že příště mám jet po silnici. Takže asi tak.

      0 0
    • Azmir  

      Znám jedno místo, kde takhle pravidelně číhají na stopce. Zajímavé ovšem je, že aby tam mohli číhat, musí stát v zákazu vjezdu(neblikají). Nesetkal se někdo s podobnou situací, zajímalo by mě, jak si ji správně vyložit legislativně? (dodatková tabule je „mimo dopravní obsluhu“)

      1. Můžou stát v zákazu vjezdu? (pokud jsem to pochopil správně, dle zákona ano, pokud vykonávají činnost – pokud ovšem vykonávají činnost, musí mít zapnuté majáky, což nemají)
      2. Může případně pokutovaný řidič ve správném řízení vyhrát na to, že policisté právě stáli v zákazu?

      PS: ne nechytli mě, ani mi to nevadí, jde o čirou lidskou zvídavost

      0 0
      • Kratter  

        „mimo dopravní obsluhu“ se třeba používá i do míst, kam mohou jen lidé, co v zákazu bydlí. Takže určitě i policie se bere jako dopravní obsluha a vím, že třeba měšťáci v ČB mají nějaký speciální „ustanovení“ od města, že můžou jezdit klidně po chodníku a majáky zapnuté mít nemusí. Jak to má státní nevím, ale jsem si jistej, že blikat nemusí.

        0 0
        • ladys  

          Na to žádné speciální ustanovení není možné vydat. Zákon je nadřízený.

          0 0
        • Azmir  

          I dopravní obsluha má svá pravidla a policie v tomto případě nic ani nikoho nedopravuje.

          0 1
          • bara2  

            Jak to že ne. To auto dopravuje policisty na místo výkonu práce.

            0 1
            • Kouba_2005  

              Definice dopravní obsluhy

              Vysvětlení podává vyhláška číslo 30/2001 Sb., respektive zákon o silničním provozu číslo 361/2000 Sb., konkrétně pak paragraf 15, odstavec 3. Tam se můžeme dočíst, že dopravní obsluhou se rozumí všechna vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za příslušnou značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.

              Z toho by se dalo uplatnit asi jen vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou :-D Policajti, jakožto osoby přepravované, nemají v místech za příslušnou značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.

              0 2
      • rimuln  

        njn V Ostrave u zastavky Zarubek (https://mapy.cz/s/pegadacupu). Tam parkuji casto a za me, kdyby tam stali porad, jen plus. V lete ve smeru od hradu pokud vcas neposekaji vegetaci tak vpravo je blbe videt zda jede tramvaj. Osobne jsem zazil, jak jsem zastavil na stopku ve smeru k hradu, tak jeden inteligent co jel za mnou, nejen ze nezastavil ale jeste pres ten prejezd predjizdel a kdo vi, zda to byla zakonna rychlost.

        Bohuzel mel smulu a zrovna tam byli policajti schovani a tak se hned pustili zanim a velmi rychle zkasirovali.

        0 0
    • BikerM  

      Zazitku s policisty mam pozehnane. :)

      Kdyz se rozpomenu, tak par buzeracnich take najdu.

      V dobe kadetskych let jsem s rodici bydlel ve meste a v nasi ulici byla jednosmerka. Dostat se zpatky domu bylo ve znameni ctyr variant. 1. Silnice s nejvic nehodama ve meste, s nejhutsim provozem.. 2. Druha nejhorsi silnice ve meste, plna hlubokych der se silenym provozem 3. Jit pesky s kolem po dlouhe ulici 4. Jet v protismeru po hladke silnici v rovne ulici, po siroke silnici s minimalnim provozem a skvelym vyhledem. Vzdy jsem volil ctvrtou variantu, kdyz jelo auto a byl prazdny chodnik, tak jsem na nej skocil. Pokud byl chodnik plny, zastavil jsem u kraje a cekal az auto projede. Volil jsem tedy z meho pohledu nejvice bezpecnou variantu a nechtel jsem si nicit silnicni kufry dlouhou chuzi po chodniku. :) Policajti me zastavili trebas 20×… :D Vzdy stejna pisnicka, ja vysvetlil duvody, oni ze nemuzu.. Nekolikrat na me byli myslim prehnane ostry, tehda mi to jako sestnactiletemu klukovi prislo az za hranou a prijde mi to do ted. To, ze tam cikani rozhazovali popelnice do vozovky, lidem rvali zpetna zcatka, vykradali auta, to mi nikdy neprislo, ze by resily. Zastavili u me, i kdyz jsem nejel a byl otocenej do protismeru. Zajimave, ze tam vzdycky jezdili jen za bileho dne, ale v noci, kdy se tam casto dela zverstva tam nikdo z ,,pomahat a chranit” nebyl. To jim nezapomenu. :D

      V 17 letech jsem na treninku vytratil obcanku (jezdil jsem do Nemec), nejaky clovek ji odnesl na policii, ty se stavili u nasich doma.. ja stale na treninku. Prijel jsem domu, zjistil to a sel si ji vyzvednout. Policista asi nemel den a ctvrt hodiny tam do me jel takove bomby, ze jsem malem brecel. Ted kdyby se mi tohle stalo, tak bych si to uz libit nenechal.

      Jeste bych z rukavu vytahl i par vice negativnich. :D

      Ale jake policisty musim pochvalit, to jsou nemecti.. Kdyz se nas zrusili prechody s celnicemi a vznikly cykloprechody, tak jsem je zacal vyuzivat. Driv tam casto stali nemci (u nas se lifruji drogy na zapad ve velkem) a kontrolovali driv temer kazdeho. Vzdy s usmevem, otazkou kam jedu.. Moje odpoved klasicka, mate lepsi silnice, ohleduplnejsi ridice, jedu na trenink. Vzdy mi s usmevem popraly hezkou cestu, at si to uziju.. To jsem u nas v CR nikdy nezazil, vzdy jen znudene a nastvane vyrazy v obliceji, s povysenym tonem hlasu…

      Uff, slohovka, sorry!

      5 3
      • HonzaRez  

        „Volil jsem tedy z meho pohledu nejvice bezpecnou variantu“

        Tomu u nás říkáme sebestřednost…

        2 2
    • rasto  

      pár pokut jsem schytal.

      stopka ve vesnici, já autem, letos v únoru. rozhled široko daleko. přibrzdil jsem, nezastavil. dali mi kilo. byli zlatí. pokecali jsme.

      před cca 8 lety, já na kole. nacamraný, cca 4 piva. doprava z Újezdu nahoru Holečkovou. nikde žádný chodec, žádné auto. u mě červená. projel jsem. a už jsem viděl modré majáky. dali mi 2 kila, za nedržení řídítek. alkohol mi prominuli, bylo patrné, že jsem popil :-)

      ale asi to je přístupem. nechovám se vůči nim přidrzle.

      4 0
      • Esi  

        Asi tak nějak, když se k nim chovas slušně, chovají se slušně oni k tobě. Když se k nim chovas jako hovado, tak ti to daji sežrat.

        5 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Nejradši mám holky v uniformách. ;-)

      1 0
    • cubista  

      Policie celkem dobře předstírá svoji činnost. To znamená, že koná to, co je pro ně jednoduché, měřitelné a tedy nerozporovatelné. Tedy nejčastěji měří rychlost, často na místech, kde je úlovek jistý. Heslo přece zní „Rychlost zabíjí“.

      Nějak ale uniká, že nejčastější příčinou nehod je nevěnování se řízení nebo nepřizpůsobení rychlosti podmínkám na silnici, za čímž je zase častěji nevěnování se řízení než skutečně velká rychlost.

      Pokud legislativa dovolí dávat do provozu auta, kde se takřka vše ovládá přes dotykovou obrazovku uprotřed palubky, často několika kroky, logicky se lidé nebudou a ani nemohou plně věnovat řízení. V tomto je policie bezmocná, vliv výrobců rozhoduje.

      V čem ale může policie být aktivní a není vůbec, je trestání jízdy uprostřed vozovky, tedy ne vpravo, jak je předepsáno. Někteří mají takový strach jet vpravo, že ohrožují i protijedoucí. Dva hlavní důvody jízdy uprostřed jsou právě obsluha infotaimentu, ale neschopnost řídit vozidlo při pravém okraji.

      1 1
      • Eastwood  

        „nepřizpůsobení rychlosti podmínkám na silnici, za čímž je zase častěji nevěnování se řízení než skutečně velká rychlost“ – zdroj?

        0 0
        • J1RKA  

          to bude pravdepodobne ten traktor co naboural v tunelu po ty demonstraci :D

          0 0
      • jmaselnik  

        sorry, ale tohle jsi si vycucal z prstu, nebo to máš podloženo nějakými daty? Nepřizpůsobení rychlosti podmínkám a agresívní jízda nemají podle mého názoru s infotaimentem nic společného.

        Ovládání spotify na dotykovém displeji je určitě méně konzumující pozornost, než výměna CD za jízdy ;-)

        0 1
        • liborg1982  

          Ovládání Spotify je marginální věc, bez toho se obejdeš, ale když tím displejem ovládáš i cirkulaci vzduchu ve voze…to je pěkně na houby.

          6 0
          • oberleutnant Weiss  

            Tak naštěstí mi ještě drží ne úplně nový auto s čudlíkama, ale až doslouží, bude něco takovýho k nalezení asi už jen u nejlevnějších modelů Dacie (a kdo ví jestli)…:-/

            0 0
            • liborg1982  

              Naopak. Když vezmeš třeba škodovky:

              Kamiq, Karoq, Kodiaq – jen ten nejmenší nemá čudlíky:-)

              Asi budou čudlíky nadstandard.

              0 0
              • DDDD  

                Když vypustíš jednu generaci škodovek, kterých se kodiaq a Superb vývojově vyhnul, tak se teď zase s velkou slávou ovladače vrací. Dojebaná oktávka a eniaq jsou fakt k zblití

                0 0
            • -b-n-x-  

              Mazda to má pořád a honda taky.

              0 0
          • jmaselnik  

            Já mezi dotykovým tlačítkem a tlačítkem moc rozdíl nevidím, ale co nezvládneš ovládat bez snížení pozornosti, prostě za jízdy ovládat nesmíš. Tak snadný to je.

            0 7
            • liborg1982  

              Tak to se máš. Podle všeho to štve hodně lidí. A někdy to prostě musíš pustit intuitivně za jízdy, třeba kvůli mlžení skla.

              0 0
              • Kuba78  

                Čistě ze zvědavosti jaká tlačítka to máte na mysli? Jak často a co potřebujete ovládat za jízdy? Tempomat má svoje tlačítko nebo páčku na volantu nebo pod volantem, hlasitost a přepínání rádií nebo posun skladeb je taky na volantu, klimatizace je automatická… Co přesně je tady neustále třeba za jízdy ladit tlačítkem? Snad jen tedy výběr skladeb ale to se dá přeci přes hlasové ovládání… Nebo si občas zimě zapnout nebo snížit Vyhřívání sedačky?

                0 0
                • liborg1982  

                  Automatická klima není samospásná. O to je to ještě zábavnější, protože ji nastavuješ minimálně a když to rychle potřebuješ (zamlžení skel), tak to máš ještě méně zažité.

                  1 1
            • liborg1982  

              .

              0 0
            • cubista  

              Jakékoliv ovládání čehokoliv vždy trochu snižuje pozornost. Stejně tak snižuje pozornost telefonování a je jedno, zda přes telefon či handsfree. To znamená, je jednodušší zapnout regulovat vnitřní teplotu, přepnutí na vnitřní cirkulaci, vyhřívání zadního skla a podobně stiskem jednoho tlačítka než několika kroky v dotykovém displeji. Proto se postupně alespoň základní tlačítka vrací, byla to slepá ulička. Stejně tak je nejbezpečnější vůbec za jízdy netelefonovat.

              1 1
      • Aviatik  

        Ano, policie jde cestou nejmenšího odporu, místo aby trestala opravdu nebezpečné věci, jako je nebezpečné předjíždění kdekoliv, i tam, kam není vidět, bez ohledu na protijedoucí vozidla. Na to jsem opravdu alergický. Onehdá mne jeden takový začal na okresce bez jakékoliv změny rychlosti předjíždět a až když byl v levé polovině silnice, tak zjistil, že proti němu jede auto. Oba brzdili, až se jim kouřilo od pneumatik.

        A jak vidím, nejsem sám, komu vadí řidiči jezdící stylem „machři to jezdí středem“, což často dělají důchodci, zřejmě z neschopnosti odhadnout rozměry svého auta. Posledně mne jeden málem štrejchnul zrcátkem, zatímco mezi levými koly a levým okrajem měl mraky místa, o kus dál kvůli němu protijedoucí auto muselo málem do příkopa, protože dědek se pravými koly přiblížil okraji asfaltu tak na 70cm a blíž se už očividně bál.

        0 0
        • liborg1982  

          Jestli měl mezi levým kolem a levým okrajem mraky místa, kdes byl ty?

          0 0
    • Milkis  

      Dopravní značka „Stůj dej přednost v jízdě!“ (P6) přikazuje řidiči (to jest i cyklistovi) zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled a dát přednost v jízdě /viz § 23 odst. 4 zák. o pozemních komunikacích/. Zastavit vozidlo znamená, přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče /viz § 2 písm.p) téhož zákona/. Z uvedených textací zákona a jejich logického i jazykového výkladu plyne, že za přerušení jízdy cyklistou lze považovat pouze takový stav, když cyklista sundá nohu z pedálu na zem a tím fakticky přeruší jízdu, a nikoliv stav, jak někdo píše, že stojí s kolem na místě s nohama na pedálech (balancuje na kole), neboť v takovém případě jízdu nepřerušil.

      1 6
      • HKou  

        Jazykového možná, logického nikoliv. Říká se tomu doložení vyplývajícího, z „Při jízdě musí mít cyklista nohy na šlapadlech.“ (par. 58) neplyne, že když nemá nohy na šlapadlech (kolo má šlapadla, pedály má auto, v zákoně :), nejede.

        Reálně řidič při zastavení vozidla taky nevystupuje z auta, aby dokázal, že auto stojí (jako může ho nechat jet a vystoupit :), zatímco cyklista umí dát celkem bezbolestně nohu na zem i za jízdy :). Schválně, kdo se rozjíždí tak, že dá nohy na šlapadla v nulové rychlosti a pak se rozjede?

        0 0
        • Kuba78  

          “Při jízdě musí mít cyklista nohy na šlapadlech.“

          S tímto nesouhlasí uživatel Karl Drais..

          1 0
        • bara2  

          Kdyby jenom neplynulo, že když nohy na šlapadlech nemá, tak nejede… :-)

          Naopak, z předpisu, že nohy musí být při jízdě na šlapadlech, dokonce plyne, že lze jet, aniž by nohy na šlapadlech byly. Jinak by ten předpis neměl smysl, že ano…

          0 0
        • JendaH  

          Při jízdě musí mít cyklista nohy na šlapadlech.

          No fakt to tam je. Takže v ČR nejde legálně jet na handbike? Co koloběžka?

          0 0
      • Zdyn  

        I z jazykového hlediska to může být zajímavé. Nicméně trofám si tvrdit, že v tomto smyslu znamená jízda pohyb. Tedy zastavit vozidlo (kolo) znamená zastavit pohyb. Pokud by jsi vyžadoval u kola nohu na zemi, tak stejně můžeš argumentovat u auta, že musíš vypnout motor a vystoupit z auta, jinak jsi jízdu nepřerušil.

        0 0
    • mastihuba  

      jen ty nejlepsi :D

      0 0
    • Radim93  

      Jednou jsem se projížděl po centru města, a potkal dva fízly na kolech. Jeden z nich mě upozornil, že jedu v jednosměrce. Omluvil jsem se, sesedl z kola a šel dál pěšky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.