• Smazaný účet

    Zdravim, ze zvědavosti by mě zajímaly zkušenosti lidí s alu rámy, kteří jezdí na hardtailech a drtí to i přes šutry, kořeny a dropy. Jak dlouho vám takhle slouží hliníkovej rám a ošetřujete ho nějak, nebo prostě po pár letech vyměnit je jistota? Spousta lidí co jezdí ocelový rámy tvrdí, že hlína je po pár letech na vyhození, takže by mě zajímaly reálné zkušenosti od někoho kdo jezdí alu HT delší dobu, jestli jste s tím v pohodě a neřešíte?

    0 2
    • novas752  

      Kámošovi praskl Zaskar LT po 5 měsících u zadní osy. Dalšímu s Roscoe na podobně starém kole uletěla hlava.

      0 0
    • kubad  

      Jdu si udělat popcorn to je super téma :D

      2 0
    • kubad  

      Kup si rám vhodny na dané použití, ideálně s dlouhou zárukou a neřeš hlouposti

      1 0
    • va-bo  

      Nevim, jestli se to da takhle pausalizovat. Znamej prasknul ram Trek Superfly u sedlovky po ctyrech letech. A to jezdi pomalu, opatrne a vyhradne jen po asfaltu. Je ji 60 a je celkem stihla, tak asi tak. :-)

      0 0
    • Breakpain  

      .

      0 0
    • Tomcat  

      Naprosto stupidní položená otázka myslíte ,že to dostanete nějakou záruku že zrovna Vám něco vydrží?

      Životnost výrobku nebude nic větší než záruka. A jestli si malujete jak Vám duralový rám vydrží XX let sportovního/zá­vodního nasazením tak jednak sázíte sportku a druhák jste si spletl století.

      Je to spotřebák a řešíme to tak že žijeme v realitě. Zákazník který je spokojený s xxl let starým rámem je totiž nezajímavý zákazník.

      0 2
      • va-bo  

        Tak tak, ja jezdil na duralovem ramu poslednich 20 let do prace a ram furt zije :-) ale skakal sem jen pres zpomalovaci prahy.

        0 0
        • cyklista86  

          Me se rozlomilo BMX kolo pri jizde po polnacce kdyz sem byl decko. Normalne jedu a ted citim jak se posed nejak snizuje a bum. Kolo na dve pulky. Prdla horni a spodni ramova trubka hned za tim vyztuzenim jak je u hlavy ten kus s tou kulatou dirou.. Jeste ze jsem nejel rychle z kopce.. No pak me to nejaky dobrak svaril a jezdil sem dal. :D Pak jsem podedil po segre tohoto horaka a jezdim na nem do obchodu dodnes a myslim, ze by dalsich 20 let dal bez problemu ten ram. To se delaly jeste ty ramy z tlustych trubek co vydrzi snad vsechno.. :D

          2 0
    • Smazaný účet  

      doživotní

      0 0
    • HadVoe  

      Cubre Race One 2015 – hliník HT/120 vydržel asi 5 let v kuse. Když o tom přemejšlym zpětně, tak vydržel vlastně dost, vozil jsem ho přes leogang, saalbach, livigno a půlku český parků :)

      odešla poprvé vzpěra zadního kola za středem. po druhé na druhé straně, po třetí u sedlovky (moje chyba – moc vysunutá sedlovka, když jsem kolo půjčil). mám kolem 80 kg.

      ted už užívá důchod na expedicích a v zimě..

      údržba asi neexistuje – snad jen nenechat kolo v zimě slaný a nemít krátkou sedlovku

      třeba cykloadam říkal, že vaří přes 2500 rámů ročně.. a zrovna cube (a obecně němci) prý patří mezi jeho nejvěrnější zákazníky…

      0 0
    • Georrge  

      Na to ti nikdo neda jednoznacnou odpoved. Ocel sice ma lepsi krivku unavy nez hlinik, ale to pouze za predpokladu, ze ten ram je odladeny a nema slaba mista, jinak praskne taky. Ale takovy odladeny ocelak bude stat raketu a koupis si za to nekolik hlinikovych ramu. A garazove svarece ocelovych ramu bych bral jako loterii. Navic to bude tezke. No a pokud kolo cas od casu chytne sutr nebo ho nekam zahodis, tak znicis ocel uplne stejne snadno jako hlinik nebo karbon. A z tehle tri se nejlepe opravuje karbon.

      1 0
      • cyklista86  

        A jak je na tom titan ve srovnani s karbonem, hlinikem, ocelakem?

        0 0
        • TK75  

          Hovadina řešit jen materiál…jde hlavně o to jak je rám navrženej ..průměry, profil, geo no a potom taky co člověk chce a co mu vyhovuje

          Radši by se soudruh kolega měl zaměřit na to jakej hardtail potřebuje na to co bude jezdit, poněvadž rozdíly jsou značný.Nejlip udělat průzkum trhu, projet Hardtailparty kanál na YT a pak něco koupit, zjistit v čem mu to nesedí a koupit další ..no a tak po třech, čtyřech kolech už bude vědět co přesně potřebuje na to kde jezdí

          1 0
          • Georrge  

            Tak tak, nemá cenu řešit jen matroš. Kdo chodí na BF dlouho, tak viděl prasklé rámy ze všech materiálů a od všemožných výrobců, i těch prémiových. A když koupíš nějakou drahou exotiku, kterou pak zahodíš do šutrů, tak k čemu ti je?

            Pokud je malý budget, šel bych do klasického levného hliníku, který po letech vyměníš. Pokud je budget větší, šel bych do karbonu a olepit ho fólií, ať mu nevadí menší kontakty. A pokud ho při větší nehodě rozkřápne, dá se snadno opravit. Karbon má proti hliníku delší životnost a díky větším možnostem tvarování rámu a eliminaci svarů má karbon méně kritických míst (samozřejmě za předpokladu že ho výrobce dobře navrhnul, ale dnes už je karbon slušně vychytaná záležitost).

            No a pak klasické pravidlo pro všechny materiály – pokud chce ať to něco vydrží, musí tam ten materiál být, nesmí to být ultralight.

            0 0
          • cyklista86  

            Ja se proste zeptal jak je na tom ten titan jako material kdyz uz tu nakousl tu ocel. Nevim co je na tom.

            1 0
    • KoumakCloumak  

      Hele a to se na mě nezlob, blbá otázka. Buď o kolech a jejich konstrukci něco tušíš a nebo ne, tak nic takového neřeš a kup, co se ti líbí :-) Tohle otázkou odpovědi nezískáš.

      Ale abych nebyl offtopic, tak se koukni třeba na youtubera ze Slovenska viz jeho kanál https://www.youtube.com/@mtbjack7257 a ten, kamaráde, ten jezdí na rámu za 14k na CTM Zephyr 2019, kterej předělal z 3×X na 1×X a dal tam pár nových věcí jako vidli, tuším brzdy atd. Ale z pohledu spousty lidí je to totál low-end rám a to, co on na tom lítá, no hlava ti to nebude brát. Tak jako příklad, že to asi bude kus od kusu a i takovýhle rám něco „vydrží“ a jak já říkám, nezáleží na kole, ale na jezdci… :-)

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse