Zipp 303 firecrest vs DT Swiss GRC 1400

35 nepřečtených
  • Ondra42

    Hola… Premyslim o porizeni novym karbonovyvh kol na gravel. Ptam se jako amtersky jezdec. Poznam nejaky rozdil pri jizde? Jizdni vlastnosti, zivotnost atd? Nebo jen rozdil v cenovce? V dilech se moc nevyznam. Diky.

    Zipp 303 firecrest vs DT Swiss GRC 1400

    0 0
    • gemini  

      DT Swiss GRC 1400 mám asi měsíc na gravelu – pevný, tuhý kola – oproti alu Syncrosům na 28 drátech, co mám jako druhý kola do marastu, jsou ale na 40 mm pláštích trochu míň pohodlný ( s 45 mm pláštěm už je to srovnatelný ) – ale zase parádně jedou…Původně jsem zvažoval i Zipp 303s, ale nakonec jsem vybral ty DT asi kvůli nábám 240 a taky že jsem je měl za doboru cenu. Jedinou nevýhodu spatřuju ve vnitřních niplech = když bude potřeba docentrovat, musí dolů páska…

      0 0
    • Tomcat  

      Zipp bych viděl jako srdeční záležitost. Nejvíc vysoké rafky a disky.

      Jestli poznáte je trochu …pane Lorenz uvezu to?… ale pokud jsou lehčí a vic aerodynamické tak to lepší určitě bude byť měřitelné obtížně.

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Vysoký karbony na gravel nebrat, je to víc drncavý.

      2 0
      • Tomcat  

        Ale zase víc rychlý, vždy je to někam kompromys. Hlavně má tlumit rám a né něco co přenáší silu jezdce na podklad a samo vic živy výplety, víc ztrát a linějsi projev.

        0 1
        • KRoser  

          když má na gravelu např 40–45mm široké pláště a ráfek má šířku 30mm tak lepší aerodynamika vyšších karbon ráfků na gravelu nebude hrát žádnou roli (prostě jsou moc široké pláště). Rozdíl v rychlosti bude nula nula nic. rozdíl bude jen ve váze a tuhosti výpletu a ta tuhost může být pro někoho výhoda a pro někoho ne.

          0 0
    • adam1  

      Chlapci co ty zipp 303?

      https://www.koloshop.cz/…aphic/147747

      Je to dobrá volba?

      0 0
      • kubad  

        Proti DT ne

        0 0
        • adam1  

          Nee to jsem nechtěl slyšet:)) ,ale zas tam je ta doživotní záruka ?Ale nevím jestli i na ložiska?

          Jako do konce života:))

          0 0
    • adam1  

      Chlapci jak by jste rozuměli specifikaci kde píšou TR only ,ale canyon to osazuje plášti obyč ne TR s duší a pišou že to je jen doporučení ?

      https://www.sram.com/…-303-ftld-a1

      Začinájí mě zlobit :))

      0 0
      • KRoser  

        Na hookless musí být Tubeless plášť jedině, jestli tam dáš duši nebo mlíko je jedno, ale ten pláš musí být na tubeless (mají pevnější patku)

        1 0
        • adam1  

          Dík pišou ze ty schwable pro one mají tubeless easy patku a že to je ok ?

          https://www.canyon.com/…xs/3560.html

          0 0
          • KRoser  

            ve Schwable označení se absolutně nevyznám, ale pochybuji, že by tam v Canyonu dali špatný plášť s největší pravděpodobností to bude v pohodě. Jestli tam dát mlíko nebo duši už záleží na tobě co preferuješ určitě nebude konec světa když budeš jezdit hookless s duší (tak jsem to měl půl roku na Giantu hookless neměl jsem absolutně žádný zájem se štvát s mlíkem tak jsem tam hodil duši a v klidu jezdil)

            Jen ještě pamatuj, že na hookless ráfcích je omezený max tlak na 73 PSI a přes to prostě nejde vlak a jestli tam máš duši nebo mlíko, nebo je na plášti napsáno více je jedno, prostě na hookless max 73PSI.

            0 0
    • adam1  

      To jim poslali a přeposlali mi

      Ano, ale stále budete muset použít bezdušovou pneumatiku, protože tužší bezdušové patky jsou nezbytné pro optimalizované rozhraní v bezháčkovém profilu. Standardní pneumatiky typu duše nemají patku, která bezpečně udrží pneumatiku v ráfku bez háčků.

      Použití duše zvýší celkovou hmotnost a požadovaný vyšší tlak v pneumatikách může zvýšit únavu jezdce. Duše v bezdušové pneumatice můžete použít v případech, kdy dostanete defekt

      0 0
    • adam1  

      Je teda Pro one kompatibilní ?Vidím tle ,tt-tle ???

      0 0
    • adam1  

      Tak canyon Opava ověřoval přímo v De a pláště jsou TLE takže ok .

      Můžu teda předělat plášť TLE na mlíko?

      Dik

      0 0
      • kubad  

        Ano

        1 0
        • adam1  

          Dik

          0 0
        • adam1  

          Trochu mě to děsí ty hookless:))

          https://www.bike-forum.cz/…duje-bezduse

          Já zažil v balíku zrovna letos ,jak to kolegovi na rovině prdlo úplně stejně -rána jak z děla a všichni kolem od mlíka a tak tak to ustál ,z kopce by bylo po něm :(

          Měl nový plášť ,jestli to přefoukl netuším?

          O hookless jsem nevěděl až nyní to objevuji :))

          0 0
          • KRoser  

            Chceš kupovat toho Canyona? Každý má na hookless jiný názor, ale podle mě pokud to máš na silnici a budeš na tom vozit pláště měnší jak 32mm tak hookless je absolutně zbytečný nesmysl a troufám si tvrdit na silnici i nebezpečný, je to jen kvůli výrobcům ráfků a jejich zisku. Pokud to máš na gravel a budeš na tom mít 45mm pláště na 2barech tak je to naprosto v poho, ale jestli na silnici tak to za ten bolehlav podle mě rozhodně nestojí.

            Canyona klidně kup, ty zippy obratem hoď na bazar a pořiď „normální“ kola a máš bezproblémové kolo na dlouhá léta,

            2 0
            • adam1  

              Tak teď jsi mě totálně rozhodil:)))

              Už je koupený a čekám na něj ,bude na duších a 28 pro one tle ,vyzkouším to ,jinak teď na 25 GP 5000 dávám 6baru ,u těch zipp píšou max .5 bar ?

              0 0
              • KRoser  

                Jj max 73 psi / 5 bar, s velkým vykřičníkem :).

                Tak je to jen můj názor, každopádně Canyon moc pěkný a může ti to fungovat dlouhá léta i na těch zippech a i když šance, že se něco může podělat je celkem mizivá tak pro mě je to prostě risk který nejsem schopen akceptovat a každý má tu hranici někde jinde.

                0 0
                • adam1  

                  Já ti rozumím ,já to mám taky tak

                  Jak tam ta patka drží když tam ten hook není je mi záhadou ?Když se dívám na tu fotku tak ….:))

                  0 0
                  • KRoser  

                    Právě proto je na hookless naprostá nutnost používat pláště určené na bezduše (tubeless), které mají tu patku mnohem pevnější a těsnější, než standardní pláště.

                    0 0
                    • adam1  

                      Tady na těch giant hookless nevychází starší GP 5000 a i vitorky nějaké :) v 25mm verzi

                      To přece není sranda jak to vyskočí z kopce ?:(

                      https://www.giant-bicycles.com/…s-technology

                      Ach ti američani :))

                      0 0
                      • kubad  

                        už to začíná být úsměvné – používej předepsané pneu. dodržuj max tlak a nic se nestane

                        0 1
                        • shcorepi  

                          Kdysi na favoritkách byly klasické duralové ráfky hookless, ješte i v 90.letech. Jaký to byl vždycky porod to usadit, aby to nekopalo, nebo někdy i nevylezla duša bokem. Pravda, tolerance asi byly jiné.

                          A jaká to byla úleva a pokrok, jak příšly hook ráfky a člověk si to konečně přepletl…

                          0 0
                  • žvejk  

                    Drží tam tak, ze na obvodu je ráfek větší nez plášť, proto nemůže vyskočit… vnitřkem, tam kde je dosedaci misto pro patky pláště je rafek jiny, taky trochu větší než klasicky rafek a když plášť vyskočí nafouknutím na místo kde ma být, tak tam drží. Jasně, ze plášť se může roztahovat vyšším tlakem, ale cele je to jen o tvaru vnitřku a patky ráfku.

                    0 0
              • Doyle  

                Jezdím Zipp 303 firecrest s plášti Pirelli p zero 28mm jako bezduše, s mojí váhou 64kg foukám na 3,4 a 3,7baru, za 15tis. km žádný problém. Kdybych se měl bát, že se mi něco takového může stát, tak bych na kolo nemohl vůbec sednout. Právě na tyto Zippy je ale nejmenší doporučená šířka plášťů 28mm, takže jim co píšou věřím.

                0 0
    • Singlespeed  

      GRC 1400 jsou jiná váhová kategorie než Firecrest, v reálu jsou cca o čtvrt kila těžší, takže pokud honíš gramy máš volbu jasnou.

      0 0
      • Cavendish  

        LoL, já můžou být reálné o 250g těžší? Pochopil bych 50g, každý si trochu ubere, ale tohle?

        0 0
        • Singlespeed  

          Mám GRC 1400 a lehké tedy opravdu nejsou, dost přes 1600 gramů. Zippy Firecrest mají +/- 1400 gramů, takže to kolem 1/4 kila bude.

          0 0
          • Cavendish  

            Však u nich uvádí cca 1615g, takže to tak daleko nebude.

            Edit: já to blbě pochopil. Ty myslíš rozdíl 1/4 kila mezi DT a Zipp. Já myslel ze ty DT jsou reálně o 250g těžší :))

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse