Zbytečnosti na AM kole (lockout vidlice, pevná osa, propedal atd)

214 nepřečtených
  • o.t.

    Tak po pár týdnech s novým AM kolem jsem zjistil pár věcí:

    1. Lockout vidlice jsem nepoužil ani jednou. Při jízdě nějaké

    pohupování vidlice nepozoruju (TALAS 150 mm zdvih), tak proč bych to zamykal. Možná kdybych do toho dupal vestoje, ale proč bych to dělal, když nezávodím.

    1. Snižování zdvihu. Při výjezdu do kopce jsem nezaznamenal výrazný

    rozdíl, kromě toho, že mi pozice s plným zdvihem 150 mm přišla tak nějak přirozeněji napřímenější než při snížení na 120 mm. Použil jsem to asi 2× a zdá se mi to naprosto zbytečné.

    1. 15 mm pevná osa. I s ní pozoruju, že se vidlice kroutí. Krásně to

    jde demonstrovat třeba na hladkém asfaltu když rychle zatáčím zleva doprava – kotouč (203 mm) si vždycky cinkne. Ok, tady uznávám, že nevím, jak by se 150 mm vidlice s velkým kotoučem chovala bez té pevné osy.

    1. Propedal na tlumiči (fox RP2) – Rozdíl je celkem mizivý. S propedalem

    je to při šlapání do kopce o fous lepší ale rozdíl je celkem mizivý a klidně bych se bez toho obešel.

    Proč to píšu: zajímalo by mě, jestli jsou tyhle „vychytávky“ jen marketing, aby výrobce přišel každý rok s něčím novým, lepším, skvělějším, atd. nebo tyhle věci na AM fakt využíváte a oceňujete.

    0 0
    • Frostty  

      Já třeba o tom snižování vcelku uvažuju. Zatím si nedokážu některý výjezdy představit na 150 mm, ..

      0 0
    • jan 2  

      lockout je na hovno – ano

      změna zdvihu je na hovno – ano

      15mm osa je na hovno – né ta je dobrá, zkus to bez ní

      pro pedal je na hovno – né ten je dobrej cestou nahoru, zadek se jinak furt pohupuje i při vyplém tlumiči s nejnižší hodnotou propedalu

      0 0
    • Kynio  

      lockout taky nepoužívám, je to podle mě mimo závodění zbytečný

      změna zdvihu by se hodila. Se 150mm zdvihem je velkej výšlap celkem problém, člověk už je rozkrokem dost blízko řidítkům a těžiště je pak na předním kole což je problém pro záběr zadním kolem, prostě prokluzuje a musí se šlapat jemnějí.

      15mm osa..určitě jsem poznal rozdíl oproti 9mm rychloup. na foxce o dva ročníky starší (203 kotouč si neškrtne ani když na asfaltu prudce zatáčím)

      propedal..propedal hlavně musí bejt vypnutelnej, což já nemám a dost mě to štve :( asi bude investice do rp23

      0 0
    • nox159  
      1. lock je podle me zbytecny
      2. bez snizovani poradne stojky nevyjedes pokud myslis ze ano poradnou stojku

      si jeste nejel ;-)

      1. jiste lepsi nez upinak..
      2. i s propedalem musis umet slapat aby se nehoupal… ;-)
      0 0
      • MlokCZ  
        1. Ještě je možnost, že má chrtější posez, pak se dá i bez snížení

        zdvihu. Pak je to ale zase zabité do sjezdů.

        0 0
        • MlokCZ  

          To mělo být k bodu dva, automatické doplňování číslování mi to samo předělalo na jedničku.

          0 0
        • nox159  

          myslim ze mluvi o tom kole v profilu ( canyon )a tam se mi nezda ze by mel extra chrti posed…

          ja kdybych vybiral kolo s 140mm a vetsm zdvihem, tak bez snizovani bych to jiste nechtel…

          0 0
          • MlokCZ  

            Akorát těch 120/150mm, mně se to vůbec nelíbí a ještě že mám všude dvě polohy (110/130/150 a 100/120/140). Já ale používám snižování hodně i na delší pasáže, které se dají vyjet i bez snížení a nejsou až tak prudké.

            Divím se, že tolika lidem nevadí ve výjezdu ta negativní změna geometrie (tedy navýšení sagu na tlumiči a snížení na vidlici).

            Tím se hodně zvedne špička sedla (o hodně více než odpovídá sklonu kopce), šlape se pak hrozně před sebe (klidně je to podobné jako si na rovině posunout sedlo o 1–2cm dozadu).

            Takže i když to není extra prudké na hranici zvedání předního kola, tak je takový posez pěkně blbý pro dobré šlapání.

            Přesto to dost lidem nevadí.

            A na ty ne extra prudké je snížení o 2cm zcela dostatečné a větší už je nepříjemné (pak to zase už je moc a udělá to opačný problém).

            A do nejprudších pasáží jsou zase ty 4cm sakra dobré a ještě k tomu třeba i zapnu platformu. Stejně část toho (zhruba ty 2cm) se spotřebuje pouze na vyrovnání té negativní změny geometrie změnou sagů.

            0 0
            • MlokCZ  

              A tohle je taky jeden z důvodů, proč mám mnohem raději celopevňáka než HTčko s odpruženou.

              Celopevňák nedělá žádné negativní změny geometrie do výjezdů a sjezdů.

              A když to má být chrtí kolo a ještě se používá do výjezdů lock, tak to na vidlici zvýrazní to snížení sagu a zvětší se ta změna geometrie.

              0 0
              • o.1  

                Aj som si to myslel a teraz si mi to potvrdil-polozadreta vidla co mam na zimaku je vlastne ideal :-), bezne chodi asi 1cm, ziadne zmeny geometrie, hlavne v technickych zjazdoch, a do zdvihu ide iba v rychlych zjazdoch ked chyta nejake vecsie rany, ma to vyhody pevnej aj odpruzenej az na tu vahu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak v tomhle případě já ale raději tu pevnou :-)

                  0 0
                  • o.1  

                    Prvykrat od teba iracionalne riesenie :-) ak neberieme do uvahy vahu (co nepredpokladam) alebo image:-)

                    0 0
            • nox159  

              ja jsem s tim nikdy problem nemel ale tedka mi to zacina vadit i u anthema, fakt… dokud jsem tam mel 100mm vidlici 120mm predstavec a rovne uzke riditka tak bylo vsechno ok do vyjezdu super…

              ale tedka co tam mam 120mm vidlu 90mm predstavec a sirsi vlaštovky ( par podlozek pod pradstavcem) tak uz bych nekdy rad shodil tech 120mm treba na 80mm :D uz i zapinam propedal ( ten nejslabsi ) do vyjezdu a to jsem nikdy predtim nedelal…

              co jsem mel moznost jet IQ6 s talasem 100/130/160 ( a posedem na jizdu z kopce) tak kdybych mel jet ty same kopce co jezdim na anthemovi a nemel bych snizovat tak bych nedal ani pulku, se snizovanim si tipuju ze bych toho vyjel mozna i vice…

              0 0
              • MlokCZ  

                Na chrtím fullu, kde byla změna sagů ve výjezdu malá, tak mi povětšinou stačila platforma na tlumiči, aby se to vyrovnalo.

                Takže jsem nikdy u-turn moc nepoužíval, jak to nebylo už tak moc potřeba, tak se mi nikdo nechtělo s tím točit (opruz).

                Na Stereu se sníženým Talasem o 40mm jsem si už několik extra prudkých výjezdů, které jsem na žádném předchozím kole bez snižování zdvihu na vidlici nikdy (větší množství pokusů) nevyjel.

                Na 29 celopevňáku vyjedu taky docela dost (posed podobný jako na Stereu) díky tomu, že tam není žádná negativní změna geometrie a i přes krátkou stavbu v rámci 29tek, tak je pořád o 1cm delší než u Sterea.

                Tam už mi pak spíš chybí ten jeden převod (mám převody stejné, tedy nejlehčí 22/34 jako na fullech, díky průměru kol to je cca o jeden převod posunuté).

                0 0
                • nox159  

                  mi dela problem ten „sjezdovy posed“ :D ale naprosto mi vyhovuje pri bezne jizde v terenu i ve sjezdu jen se u tech extremnich stojek musim zakousnout do riditek :D

                  stejne je to o nohach kdyz jsem schopny jet rychleji tak je mi jedno jaky mam posed… proste to do toho kopce jde ale jak jedu rychlosti nizsi nez kdybych tlacil tak to zacinam :D

                  btw: technicky dotaz mam 90mm predstavec a 640mm vlajdy kdyz to vymenim za 80mm predstavec a 680mm vlajdy teoreticky by mi mohlo teziste zustat na stejnem miste jen bude kolo ovladatelnejsi nebo se pletu?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mohlo, ale nedá se to zobecňovat, protože hodně záleží na tom jaký úhel měla ta jedna a ta druhá řídítka.

                    0 0
                    • nox159  

                      budou uplne stejne… stejne prohnuti… bavim se v teoreticke rovine pak bych to doresil jestli treba 80mm predstavec nebo jen 70mm predstavec ( mohl bych ted riditka vymenit kus za kus…)

                      jen me zajima jestli to do vyjezdu pojede stejne a ve sjezdu si pomuzu…:)

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Myslím, že v nějakech pomalejch technickejch pasážích, kde budeš muset pracovat ( zatáčet ) s řídítkama, budou ty 680mm vlajdy vopruz.

                        0 0
                        • Vegan  

                          Nesmysl az bych skoro rekl ultra nesmysl. Sam vozim 780mm vlajdy a pozoruji par jasne danych vyhod a skoro zadnou nevyhodu. Pro cloveka vetsiho vzrustu a vetsich ramen je to proste prirozenejsi myt ruce na sirsich riditkach neboli pak tolik zapesti od neprirozeneho krouceni, pri rizeni mas vetsi paku takze nepotrebujes takovou silu, aby si to utrhl treba z korytka nebo pri bocnim najezdu na nerovnost, pri skocich mas vetsi stabylitu pokud se ti uplne nevydari dopad nebo, kdyz te posune vytr, atd… Jedinou opravdu nevyhodu co pozoruji, ze se trebas v rychlebech, mastalich nevejdu tam kam jsem se predtim v poho vesel.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Platí to ale pouze jak sám píšeš pro člověka vyššího vzrůstu. Tedy ani tak nejde o výšku, ale o šířku ramen + délku rukou.

                            Já mám hodně úzká ramena a ještě k tomu krátké ruce a u extraširokých řídítek už mám v ostré točce i problém, že na ten vzdálenější konec pořádně nedosáhnu.

                            I přes uzoučká ramena a krátké ruce, tak takové 680mm ještě mít můžu, ty mi do sjezdů vyhovaly, ale bylo to maximum. Měl jsem na nich ale jiné problémy (zápěstí a neseděly do výjezdů), takže vozím jen 62cm.

                            0 0
                            • Vegan  

                              No vsak ja ty moje 780mm zminil jen proto abych ukazal ze 680 je jeste uplne v pohode i pro daleko mensiho cloveka jako jsem ja a naopak chapu kdyz nekdo vozi 820mm a remca, ze je mu to malo pac jsou i daleko vetsi lide jako ja.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jsem rád, že mi stačí užší řídítka. Nedokážu si představit, jak bych se někam vešel z 800mm+.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Se vejdu vsude. Jedinej problem jsou futra u bytu :)

                                  62 je fakt zvrhly. S tim tak rovne po silnici ;)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak jezdím pravidelně přes více míst (např. jeden mostík se zábradlím), kde to mám tak akorát i pro 62cm. Rezerva asi 5cm na každé straně – tedy vlezou se ještě mírně širší, ale často si tam někdo už s 680mm rozbije držku, když to zkusí :-)

                                    A pak když se jede něco zarostlého (daří se mi docela často), tak se místy nevejdou ani ty užší řídítka, ale dá se to ještě nějak protlačit.

                                    Jezdíš ale trošku něco jiného, takže chápu jak vyhovující širší řídítka, tak že se vejdeš.

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      No pravda, zkusenost s mostkem uz mam taky. Ale to je o poprve. Vozit kvuli tomu uzsi riditka je jako chodit pesky, protoze z baraku vedou tri schody.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak to je jasné, že to nevozím kvůli těm pár situacím, kde se nevejdu. Pro moje proporce a ježdění více do XC mi širší prostě nesedí.

                                        0 0
                                    • scoty  

                                      Tak že na AM, EN by mohl být ideální střed 710…

                                      0 0
                                    • goofy  

                                      Pri prechodu na 785 jsem si ze zacatku mozna parkrat skrtl o pletivo nebo strom, ale po dni/dvou uz jsem s nima byl zzity a ted uz bych zpet nesel. Vlezu se prakticky vsude, kde predtim, a na me pojeti jizdy idealni… Pravda jak pise Pádlista nevejdu se do garaze a mozna by se par takovych detailu jeste naslo (tebou zminovany mostek, oslehany od kraku na zarostlych pesinkach), ale to za to nestoji menit, ze jo :o) je to opravdu individualni, a kazdy by si mel zhodnotit co preferuje

                                      btw: dokonce s nima nemam problem objet sutr pred vyhlidkou na Walesu, kde mnoho lidi zakufruje ;o)

                                      0 0
                            • nox159  

                              cim je šlovek vyssi tim musi mit bude sirsi ramena nebo delší ruce

                              vyska postavy = ± vzdalenost mezi konci prstu při rozpažení…

                              ja mam uzke ramena cca 48 cm ale ruce relativne dlouhe ( podle toho jak to merim tak 75–80cm )

                              zacinal jsem na 54cm riditkach pak 56,58,60 ( 60cm rovne na zavodaka idelani) a tedka mam 64cm vlastovky kazda zmena byla zatim k lepsimu tak uvazuju jestli zkusim jeste sirsi… :)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak tohle vyřiď mojemu tělu, ovšem nebude vůbec souhlasit :-)

                                182–3cm výška, ramena 42cm, ruce 62cm.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  Mloku dej sem nekdy svoji fotku se svoji geometrii – jak se tady porad popisujes nedovedu si predstavit jak vypadas ;-)

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Asi takhle, ale u Mloka to bude takove vajicko :)

                                    http://weekly.kreta.to/…nci-gournes/?…

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Měl jsem tuhle fotku i nějaký čas v profilu. Tam ty ruce vypadají dokonce i dlouze :-)

                                    Kola v profilu, geometrie sedí dle stránek výrobce. Pouze doplním výšku řídítek, ty vozím o 1–2,5cm výše než sedlo jak na kterém kole.

                                    Na fullech se 140mm+ není s geometrií problém, tam jsou řídítka automaticky docela vysoko + vozím vlajdy se 40mm zdvihem.

                                    U HT jsem poprvé vyřešil geometrii bez extrémních řešení až teď na 29tce, kde jsou také automaticky řídítka výše, stejně tam mám ty stejné vlajdy s 40mm zdvihem (ale vyšlo to už pouze s 2cm kónickou podložkou hlávka, žádný další komín pod představcem). A také musím mít jen 17,5" tu 29tku, aby to nebylo moc dlouhé a k tomu 75mm představec (ten ale k tomu sednul kvůli poměrně velkému hlavovému úhlu).

                                    0 0
                                    • scoty  

                                      ..a jaký vozíš ty vlajdy 40?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Superlevné Amoeba Borla HB C321. V šířce 62cm je zcela minimální výběr vyšších zdvihů řídítek (a ještě je komplikace s tím, aby se na řídítka vše vešlo při té šířce a zdvihu) a ještě když jsem u nich našel ideální pro mě úhel zahnutí, tak není co řešit.

                                        0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      Vážně divná postava, když se napřímým, mám dlaně v úrovni kolen.

                                      0 0
                                    • karliner  

                                      Asi dotaz trochu mimo téma – není jasné, jestli foto není z vícedenní vyjížďky, pokud je z jednodenní, co proboha všechno vláčíš v tom baťohu?

                                      Podle jeho velikosti to vypadá na šachovnici s ručně vyřezávanou sadou figurek + kompletní šatník, kdyby ses cestou zmáčel. Tak třikrát… ;-)

                                      0 0
                                      • soc  

                                        Krome koberce, umyvadla a plesovych satu ma sbalene vsechno.

                                        0 0
                                      • goofy  

                                        Vidis, a ja vozim jeste vetsi.. A ted do mne

                                        0 0
                                        • DaSnail  

                                          aj ja.

                                          0 0
                                        • karliner  

                                          Vůbec mi nejde o to, jestli do tebe, do Mloka nebo někoho jiného, jen by mne vážně zajímalo, co v těch expedičních kletrech vozíte :-)

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Tak to ti muzu rict naprosto presne. Uplne vsechno :) Namatkou treba tri litry vody. Ta by mi z kapsicky dresu prosakovala.

                                            0 0
                                            • karliner  

                                              Tak to je jistý. Ale proč ssebou vozíš tři litry vody, když u každý lanovky je bufet ;-)

                                              0 0
                                              • Pá-dlista1  

                                                Jezdim pomalu a nez se dostanu dolu, tak maji uz zavreno, tak abych cestou k autu neleknul.

                                                0 0
                                          • Frostty  

                                            Pumpa, lepení, náhradní duša, lepeňák, ze dva lahváče, bunda, návleky a to je asi tak všecko :o)).

                                            0 0
                                      • Georrge  

                                        ty vole dyť je to normální batoh… já si do batohu občas vezmu mikinu a ta se v batohu roztáhne, a pak to vypadá úplně stejně… nemám deset různě velkých batohů, mám jeden univerzál :)

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          Já ti nevim, na AM vyjížďky nejezdím, takže možná to běžné je, proto se ptám. Na běžné celodenní vyjížďky model BF mi stačí kapsy dresu.

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Kapsy na dresu maji jen silnicari a jim pribuzni ;)

                                            0 0
                                          • Georrge  

                                            no když vyjedeš a je nejisté počasí, nebo vyjedeš trochu později a vracíš se k večeru kdy už je zima, tak si často beru mikinu nebo větrovku… k tomu nějaký mls… a mikinu do dresu nenarvu :D navíc ho nemám :P

                                            0 0
                                            • karliner  

                                              Mikinu – jako normální, bavlněnou tlustou mikinu? Tím se ale úplně vyřazuješ z bikerské komunity. Alespoň tedy soudím podle toho, že když jedu v dresu, můžou se protijedoucí cyklisté uzdravit, kdežto když jedu na beach v bavlněném triku, cyklistický pes by si ode mne kůrku nevzal. A to prosím jedu v tretrách, AM kraťasech a přilbě. Ta je teda silničářská..

                                              0 0
                                              • Georrge  

                                                jj vyřazuju, a dobrovolně, v takové komunitě nechcu být :D

                                                0 0
                                              • ZuzicK  

                                                Píšeš to jak kdyby mikina nemohla být i z nějakýho hi-tech materiálu. A to že by mě nepozdravila nějaká „*****“ mě netrápí, myslím že to tady netrápí víc lídí ;-) Bikerská komunita není jenom jedna.

                                                0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Záleží co se jede. Když je teplo (což na té akci bylo), tak běžně jezdím trasy, kdy vypiju třeba 2,5l pití v úseku, kde se po cestě nestaví nikde kvůli žádné vodě a doplnění. Někdy by to šlo třeba s malou zajížďkou, ale proč se na to vázat a komplikovat to. Někdy by to nešlo vůbec.

                                            Ale i na Plzeňsku se mi stane, že v první hospodě kde se zastaví, tak už mám vypité 2l.

                                            A tu rezervu návleky na ruce a kolena + vestičku vozím vždy i když má být celý den vedro, to je taková jistota a je to lehké s kladné.

                                            Pokud se ale jede v horách a je nestálé počasí a trochu kosa, tak klidně vozím v tom camelu i teplou membránovou bundu a na kopci si ji navlíknu.

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              No ono se to pak nabaluje. Kdyz je odpoledne teplo, tak vypijes vodu. Pak musis doplnit tekutiny. Obzvlast na Plzensku je to prekerka, protoze alkohol vysusuje, takze ho musis vypit hodne. Pak se vracis potme, takze svetla s sebou. Nejaky obleceni, protoze je zima. Rano mapu nejaky rozsahlejsi oblasti, aby ses dostal domu z tama kde se vzbudis. Bodne i neco suchyho, kdyz jsi promaceny od rosy a kolobeh se opakuje, takze cisty spodni pradlo, deodorant, zubni pastu…

                                              0 0
                                            • Peslezedirou  

                                              Ospravedlňovat se přeci nemusíš, co a kolik vozíš v batohu je tvoje věc, do toho je komukoliv tamto :-).

                                              Pamatuji si na několik vyjížděk s „závodníkama“ z bf, kteří měli jen dresík a v kapse traťovku s peněženkou, jak byli rádi, když jim člověk vytáhl z batohu nějaké jídlo a k večeru jim půjčil větrovku když začali klepat kosu. Ale je fakt, že i na delším výletu vypadali správně závodnicky :-)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Slušně položil dotaz, tak na to klidně odpovím.

                                                Já už se párkrát vytrestal i když jsem toho vezlo poměrně hodně. Třeba výjezd na Sv. Jure (už jsem to kdysi i psal).

                                                Ráno při vyjetí 23st., sluníčko, předpoveď že bude hezky.

                                                Na vrcholu hustý déšť (který byl od 1/3 výjezdů až nahoru) a 2st.

                                                Měl jsem sebou v camelu teplé návleky na ruce a nohy (ne jen na kolena). Dlouhý spíše teplejší dres a pláštěnku.

                                                Vše jsem použil už ve výjezdu a dolu to pak bylo peklo.

                                                0 0
                                                • Pá-dlista1  

                                                  Staci, kdyz zkrehlymi prsty nemuzes mackat brzdove paky a to se pak kolikrat i zapotis. Dobre to ma ta priroda vymyslene.

                                                  0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  no já třeba dneska jel do práce. V batohu jsem měl pár věcí, převlečení plus výbavu na odpolední táborák s dětma. Batoh jsem měl přitom menší.

                                                  Ale jsetli máš takovou tu úzkou nudlu, tak to vysvětluje.

                                                  0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                      • Frostty  

                                        Normál batoh, Mule NV není o moc menší a taky žiju.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak ta fotka je z akce, kde bylo teplo, takže v tu chvíli tam je v podstatě hlavně pití, můžu tam mít tak 2l. K tomu návleky na ruce a kolena a vestička. A nějaké drobnosti v kapcse.

                                        Blowfish se spíš nefoukne do výšky, je poměrně úzký.

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          V bidonu je ionťák, pravděpodobně hypotonický, tak?

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Ne, vozím to opačně. Hypotonický nápoj (více naředěné Reg-ge) vozím v camelu, abych toho měl většinu a do láhve jen čistou vodu.

                                            Ona je tu ještě jedna pointa pití v camelu. V zimě vydrží pití teplé a v létě zase studené. A pak také nemám moc rád pití z láhve, z camelu je to v terénu (a nejen tam) mnohem pohodlnější.

                                            Když někdy po práci jedu opravdu na krátko (1–2 hodiny), tak vždy svádím souboj, jestli se mi chce dělat pití do camelu i na tak krátkou vyjížďku (a pak vyplachovat camel) nebo jestli budu muset pít z láhve.

                                            To je boj, co je větší nepohodlí :-)

                                            0 0
                                • nox159  

                                  zmeř si to jak to mas rozpazene neverím ze to muze udelat tolik…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Výška 182–3cm, vzálenost konečků prstů při rozpažení 162cm. To Ti o 20cm nevychází :-)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      jsi divný… :D

                                      vyzkouseno na 10ti nezavislych lidech a u všech to tak bylo… ± 2cm

                                      0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      Tak ted je to jasny. Ja mam zase kridla o 8cm delsi.

                                      Ale i tak je to blbost. Asi mas moc dlouhej predstavec… se kterym se to imho taky blbe ovlada. Nasad Roox Commander Zero Stem

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Kdybych jezdil převážně z kopce, tak budu vozit kratší než vozím. A tam bych zcela souhlasil s tou ovladatelností.

                                        Vozím 9cm a 7,5cm představce a kratší nechci (kdysi dávno jsem jezdil nesmyslně dlouhé představce, postupně zkracoval a zkoušel i 6cm), protože pak je problém s příliš odlehčeným předním kolem do výjezdů a na rovinách a přední kolo tam ztrácí grip (a jak jezdím více do XC, tak i když rád sjezdy, tak to ostatní taky a ve výjezdech toho času strávím mnohem více).

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          S tim pritlakem na tom neco bude, ale kdy to potrebujes? Tak na par metru v nejakych stojkach, kde se proste zakousnes do riditek. Imho 6cm neni porad kratkej predstavec :)

                                          Ale necpu ti to. To jen jak to resim ja.

                                          0 0
                                          • Jenda  

                                            obcas slez z lanovky:-) ja teda kolikrat bojuju s pritlakem na stojkach ktery maj treba nekolik set metru vkuse – v podstate vse nad 20 % uz neni nic moc a jak to ma nad 25% uz se musim fakt soustredit. Nad 30% je to uz spis analni sex nez nejaka pohodla jizda :-)

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Obcas taky neco vyjedu. Asi tak maximum je ten posledni stoupak na Wales v Rychlebkach. Na prudsi bych se asi vyprdnul. I kdyz tam je to ztizene tema kaminkama, ze hladky bych mohl asi i prudsi. No nastesti jsou tu ty lanovky :)

                                              0 0
                                              • goofy  

                                                Jezis vy ste blazni.. To ja uz radeji tlacim :-D

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Nerad tlačím.

                                                  0 0
                                                  • goofy  

                                                    No jo.. Ja jezdim takovou cykloturistiku, takze me tlaceni nijak nestve.. :o)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    To já jezdím taky cykloturistiku. Tlačení mi ale často unaví ještě více a k tomu mi vůbec nebaví.

                                                    Pokud je to něco krátkého, tak samozřejmě není problém, ale tlačit nějaké dlouhé úseky…

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Taky nevyjedu o moc více než tenhle výjezd. Ten poslední úsek na Wales je krátký, technicky těžký ještě vůbec není, ale na fyzičky už to ty šutry trošku ztěžují.

                                                Tenhle výjezd jsem jel s vidlicí sníženou jen o 2cm.

                                                Po pěkné cestě dám o dost prudší (v přiměřené délce jinak ne) nebo i techničtější prudší, ale to už nesmí být moc dlouhý, jinak konečná (a ta Konečná v Beskydech je taky dobrá :-) ).

                                                0 0
                                          • MlokCZ  

                                            V těch opravdu prudkých stojkách 20%+, co zmínil Jenda, tak tam už jde vůbec o kontakt předního kola s terénem.

                                            Ale i v mírnějších technických výjezdech (kde ještě zdaleka nejde o zvedádní předního kola) potřebuješ nějaké zatížení vidlice, aby fungovala.

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Myslim, ze vidlici je to jedno. Ta funguje prave proto, ze na ni porad neco odnekud tlaci. Takze takhle je vlastne v pohode (jak v obchode).

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Nulový sag nebo téměř nulový sag – to pak moc trakci přední kolo nemá.

                                                A tady snížení zdvihu opět pomůže. Nejen, že to pohne s těžištěm a omezí tu negativní změnu geometrie, ale ještě je na nižším zdvihu výraznější negativka, což je v tu chvíli také dobře.

                                                0 0
                                • JSt  

                                  ]:-)

                                  0 0
                          • JSt  

                            Jedinou opravdu nevyhodu co pozoruji, ze se trebas v rychlebech, mastalich nevejdu tam kam jsem se predtim v poho vesel.

                            coz je dost zasadni nevyhoda. 780 uz je vazne moc a v nejake driblovacce mezi stromama na tom budes urcite hur nez na celopevnaku s 580 rodlama ;-)).

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Tech mist je ve finale naprosty minimum a i z nich se da vetsina pohodlne vyresit bez zmeny rychlosti. Trochu zamavas kolem za strany na stranu. V nejhorsim zvednes predek a trochu zatocis riditkama a jses na to lip jak s praseci kosti [rovna kratka riditka].

                              0 0
                              • JSt  

                                to nevim. pri natoceni rodel te zas bude omezovat prumer predniho kola :-D.

                                ale jo, kdyz si s tim umis pohrat, tak to vetsinou nejak punde. ale kolik nas :-DDD takovych je? ;-)

                                0 0
                            • Vegan  

                              580mm jsou pahyly o rodlech nemuze byt rec ty zacinaji nekde na 640mm cca

                              0 0
                            • jan 2  

                              Jasně, vterénu je tohle nesmysl, taky bych rád široké řidítka, ale v otevřené krajině je to nemožné

                              0 0
                            • pitos  

                              Minulý týden jsem přecházel z 710mm řídítek na 785ky a první vyjížďka s nima byl enduro závod v Rychlebech. Měl jsem celkem obavy zda se všude v pohodě vlezu,navíc v rychlostním tempu závodu(tréning jsem nejel).Musím říci že jsem na to neustlále myslel ale kromě jednoho lehčího škrtnutí vše proběhlo v pohodě a všude jsem to normálně vytočil.

                              Jediné čím jsem škrtal byly pedály,těma jsem různě chytil tak 4× což přisuzuji právě té zvýšené pozornosti o řídítka:)

                              0 0
            • Frostty  

              Vybírám vidlici na 150 mm 15/20 osa, určitě snižování. Bude to na IQ6. Nad čím se dá uvažovat? Osobně mě napadá pEpicon od TT.

              0 0
              • Georrge  

                pepíčkon není špatnej, z masivnějších vidlí pak třeba takový durolux

                0 0
                • Frostty  

                  Pravda, nad Duroloxem jsem svého času uvažoval, ale odrazuje mě váha.

                  0 0
              • MlokCZ  
                • Epicon TT v té nejlepší verzi (tedy včetně HS expanze)
                • RVL RLT Ti dual postion, tahle jediná se celkem dá i neupravená, aleúprava by ji také samozřejmě neškodila
                • Talas, pokud by se náhodou objevil za pěknou cenu, třeba tahle cena užcelkem ujde a je to 2010 co má ještě dvě polohy

                http://www.bike-components.de/…modell-.html

                Talas ale pak nechat také upravit

                0 0
                • Jenda  

                  myslim ze na IQ6 by se hodila skoro vic 160 a tam bych pockal na Lyrika dual position a nebo se domluvit s Milanem at na pristi rok objedna nejaky duroluxy s duralovym krkem :-)

                  0 0
                  • Frostty  

                    160 mm určitě nechci.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To už si musí říct sám. IQ6 jsem nejel a z geometrie na stránkách RB se pozná prd (když tam není ani výška středu, ani pro jakou délku vidlice je uvedená geometrie).

                    Jestli je ta geometrie pro 150mm 32mm vidlici, tak třeba mě by se taková geometrie (68st. hlavový úhel) akorát líbila a vyšší vidlici bych tam nechtěl.

                    Se 160mm vidlicí půjde hlavový úhel dolů až někam na 66,5st. (160mm vidlice bude o 3cm vyšší než 150mm 32mm vidlice). A to je sakra rozdíl a musí si vybrat, kam to kolo chce ladit.

                    0 0
                  • danno  

                    Můžu upřímně říct, že teď po Drtiči uvažuju, že Lyrika vyměním za RVL s DualPos

                    Ty stojky se fakt nedaly, nohy by šlapaly, ale šlo to na zadní

                    Zato ty sjezdy Mission Controlem DH byly plnotučné:)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • mr.antik  

                    Souhlas, hlasuju pro 160, případně ji trošku snížit. Ale tuhost je tuhost.

                    0 0
            • xp3  

              Mě to už vadí, měl jsem místo Epicona RLD zvolit TAD. Nechtěl jsem věřit zdejším informacím, jak moc se full s vyssim zdvihem rád staví na zadní.

              No zase jsem jednou chtěl ušetřit, já se snad nikdy nepoučím…

              0 0
              • Jenda  

                teoreticky by ta TAD patrona mohla jit dokoupit – onehda jsem se ptal na TAD patronu do duroluxu a vysla na cca 2100 a meli ji v Lumenu skladem. Jeste teda musis pripocist neco za packu. Ale reseni existuje:-)

                0 0
            • JSt  

              Divím se, že tolika lidem nevadí ve výjezdu ta negativní změna geometrie (tedy navýšení sagu na tlumiči a snížení na vidlici).

              treba umi pracovat s tezistem ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                To je zase ale blbá poznámka. Jestli tě ovšem baví v hodinovém a delším výjezdu změnit výrazně těžiště (tedy nesedět na sedle v ideální pozici pro šlapání), tak prosím…

                0 0
                • JSt  

                  pokud je vyjezd na hodinu, neni tak prudky, aby bylo treba s tezistem pracovat. pokud ano, tak takovy kopec stejne nejspis hodinu jet nevydrzis, slezas a tlacis ;-).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já vím, že jsi tu psal, že ti nevadí zcela divně nahnuté sedlo (špička extra nahoru). Zřejmě ti ani nevadí zcela špatná předozadní poloha sedla (i v tom mírnějším výjezdu se na 140mm+ fullu díky změně sagů výrazně tohle změní a šlapeš hrozně před sebe).

                    Tobě ale nevadí nikdy nic.

                    Práce s těžištěm stojí energii a současně se při tom velmi snižuje efektivita šlapání.

                    Když je kopec na hranici fyzičky jezdce (a teď se bavím i o krátkých prudkých výjezdech které pojedeš pár minut a ne tu zmíněnou hodinu), tak ta enerigie na práci s těžištěm stejně nebude (já tedy určitě ji mít nebudu). A proč bych v netechnickém prudkém výjezdu měl tancovat na kole místo abych mohl efektivně šlapat ve vhodné poloze na sedle a šetřit síly?

                    A i v tom technickém, proč bych v části nemohl šetřit síly, které pak upotřebím v místě, kde je to těžší a je tam nutné pracovat s těžištěm?

                    A proč nevyužít možné výhody, když pak vyjedu toho nesrovnatelně více, tím jak díky tomu šetřím síly a šlapu efektivněji?

                    Takže bez snižování je to jak píšeš, slézám a tlačím. Se snižováním jedu (samozřejmě to neplatí neomezeně).

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Sice nemam predstavu o jak prudkych kopcich se to bavite (asi vic nez bych vyjel), ale mam takovou predstavu, ze u vsech poradnejch fullu zustava soustava pedaly-sedlo-riditka fixni.

                      0 0
                      • Georrge  

                        to sice zůstává, ale na fullu budeš vlivem odpružení mnohem víc nakloněný dozadu než na pevňáku. Čili jako bys jel prudší kopec, ne námahou, ale polohou na kole. Čili pak na takovém fullu nevyjedeš kopec, který bys na pevňáku (nebo HT) vyjel. Budeš prostě moc nakloněný dozadu nad zadní kolo. A ve sjezdu pak naopak, budeš víc nakloněný dopředu než na HT a budeš víc přepadávat přes přední kolo.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ty fully jsou teda zlo. Zvlastni, ze mi to na nem nikdy neprijde :)

                          0 0
                          • Georrge  

                            a ty s tím fullem jezdíš do kopce? :D to by mě zajímalo jak to s tak nízkým sedlem děláš :D

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Tak ten profil neni zrovna aktualni, ale i na tom se trochu dalo. Proste se kopnes do brady a vyrazis :D

                              0 0
                              • Georrge  

                                nj tak někdo se do kopce nehrne a tak je mu jedno jak tam vyjede, někdo (jako třeba já) se při jízdě do kopce hrozně vzteká a pak mu vadí úplně všechno :) a někdo jezdí rychle a jakýkoli důvod ke zpomalení mu vadí, a někdo to a někdo tamto… :)

                                0 0
                          • goofy  

                            Pri tlaceni se to moc neprojevuje :o)))

                            0 0
                            • Georrge  

                              tam se projevuje vyšší váha fullu – taky zlo :D

                              0 0
                            • Jenda  

                              nahodou treba na tlaceni a hlavne pak noseni si snizuju vidli – je to mnohem pohodlnejsi :-)

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Na noseni zasadne nesouhlasim. Kumulujes hmotu do mensich rozmeru a pak to je jak kdyz tahas cinku. Proto se taky casteji tlaci sjezdaky s poradne vytazenejma vidlicema.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  tak kdyby to slo zmensit poradne tak ho pak strcim do kapsy u dresu ne? Sice bude trochu vytahana ale na to sere peslezedirou

                                  0 0
                    • JSt  

                      energie na praci s tezistem? jednou se pred prudsi casti navalis trosku vic dopredu (btw. tim se efektivita slapani zvysuje, bych rekl ;-) ), projedes usek a zase se uvelebis. imho jednodussi, intuitivnesji a prirozenejsi nez navolit spravny propedal vzadu a spravny zdvih vepredu ;-).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To zvyšování efektivity, to jen dosáhneš té potřebné vhodné předozadní pozice, kterou máš při snížení vidlice automaticky i když sedíš na ideální části sedla (já tedy sezení na úzké špičce zrovna nevyhledávám, když to je to třeba i na pár minut nebo déle).

                        Pokud se nahrneš hodně na špičku sedla, tak tím zase výrazně změníš vzdálenost od pedálů (je to jako snížit sedlo o nějaký ten centimetr dolu). Tohle třeba taky nemám rád.

                        Snížením vidlice mi zůstane vše v ideální pozici.

                        A pokud píšu o energie pro práci s těžištěm, tak píšu o techničtějším výjezdu, kde se rozhodně nikam do jedné polohy nenavalíš, ale musíš pracovat s těžištěm mnohem více.

                        Vzadu není žádný správný propedal, jen páčka on/off, takže je to hned a není co řešit (jen to chce mít vhodně nastavený interně tlumič, aby platforma nezabila chod zadní stavby, jen hlavně snížila sag).

                        A protože to vše děláš v pomalé rychlosti ve výjezdu, tak je na to času dost a ničemu to přepínat nevadí.

                        Posouvání na špičku sedla a trávit tak delší čas během vyjížděk mi nepřijde intuitivnější a přirozenější, ale úplně na h…o :-)

                        Chápu, že někdo nerad řeší pořád nějaké páčky. Já si to taky na celopevňáku občas užiju. Nejen, že tam nejsou žádné páčky ohledně pružení, ale i bez páček kdykoliv lze dupnout bez ztrát ze sedla do pedálů. A žádné negativní změny geometrie, tedy vhodná pozice i pro prudké výjezdy i bez páček.

                        0 0
      • jachymk  

        lock je docela blbost, hlavně když nemáš se zamčenou vidlí jezdit v terénu protože ničíš patronu, alespoň tak je to v manuálu epicona

        0 0
        • pepek  

          Aha, takže když nemáš epicona, tak můžeš, ne? Nebo mají už všichni epicona?

          0 0
          • jachymk  

            no epicon je moje jediná vidle, ale předpokládám že patrony ve všech vzduchovích vidlicích budou ± stejné

            0 0
      • ZuzicK  

        Asi tak. Lock je na fullu vpodstatě zbytečná věc, pokud se zapne, tak se akorát bude tlumič více nořit do zdvihu a zmrví se tím geometrie.

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš pravdu v tom, že lock na vidlici ještě zvýrazní tu negativní změnu geometrie (ta ale nastane velmi výrazně i bez toho locku zvýšením zatížení zadního kola a snížením předního).

          Tenhle problém ale řeší snižování zdvihu vidlice.

          Ne že bych lock používal nějak hodně, ale sem tam ho použiju v dlouhých výjezdech.

          Dole snížím vidlici a případně zapnu i platformu (jak kdy) a pak místy na chvilku zapnu lock a dám si úsek ze sedla.

          Samozřejmě tohle jen v dlouhých výjezdech po pěkných cestách, tedy žádný pořádný terén (na kopce typu Šerák, Lysá se to hodí).

          0 0
          • ZuzicK  

            Snižování bych taky brala, ale zatím to neřeším. V kopcích které jsem dříve v pohodě vyjela, jsem měla zpočátku na Reignu problém, bo přední si dělalo co chtělo, ale naučila jsem se to částečně eliminovat ;-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Tak tak. Bud si muzes hrat se vsema tema packama na riditkach a nebo si muzes hrat s terenem a naucit se jezdit na tom co mas. Kdyz si budu chtit hrat s cudlikama, tak si sednu k pocitaci nebo k nejaky pekny slecne ;)

              0 0
              • nox159  

                pokud jezdis HT singla s pevnou vidlou tak tvuj nazor chapu :)

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Mozna jsem trochu ujetej, ale takhle moc zase nééééé :D

                  0 0
                  • nox159  

                    tak to budes mit jiste taky par pacek na riditkach u vidlice nastavis tlak a odskok a to uz jsou ty čudličky ktere jsou k ničemu a to už bys moh sedet u počitače :D

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Predpeti a odskok nastavim od pocitace. V terenu uz s tim nehejbu. V terenu hejbu sebou ;)

                      0 0
                      • nox159  

                        doma nastavis jeden prevod a pak ho jedes celou cestu… :)

                        jinak sedlo davas taky na sjezd dolu a mit tam teleskop s ovladanim na riditkach je prece super… nebo ne? ;-)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Sedlo dolu nedavam. Bud prijedu lanovkou a mam ho dole. Nebo po vlastni ose a pak to dam i se sedlem nahore. Teleskop nemam. Az ho mit budu, pak si mozna budu hrat i s tou druhou hrackou mezi nohama.

                          0 0
                          • Vegan  

                            Bez teleskopu uz ani ranu je to naprosto bomba vec snizuju, zvysuju klidne kazdych 50m a neresim.

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Taky jsem o něm přemýšlel, ale mám obavu, aby to nebyla další věc, která se rozesere ( což se většinou stane v nejmíň vhodnou chvíli ).

                              0 0
                              • Vegan  

                                Kdyz pominu porodni bolesti tzn par reklamaci hned ze zacatku tak od te doby funguje spolehlive a, kdyz ne tak se jen zkondezuje voda u ventilku staci sedlovku vydelat z ramu a nechat pres noc vzhuru nohama pak nasadit zpet parkrat ji pomoct zasunout a vysunout do max v obou polohach a je po problemu. ( samozrejmne plati standartni udrzba silikonovym olejem kvuli zivotnosti stiraku a tesneni a vycisteni, ale to je max detail )

                                0 0
                              • goofy  

                                Rozesere, ale predtim si muzes hrat :o)

                                0 0
              • goofy  

                Presne tak… Jestli obcas na Acku zapnu propedal, jako takovou psychologickou pomoc, ale jinak jsou ty packy zbytecne :o)

                0 0
              • JSt  

                soulozhlas

                0 0
    • Ondrais  

      mam RS Lyrik 160mm bez locku a nemam s tim jedinej problém ani při výjezdech.

      Co ještě považuju za zbytečnost je malej převodník s přesmykačem. Použil jsem to párkrát, tak jsem to vyhodil a dal místo toho lepší napínák, vystačim si vpředu s 36 zuby zatim do všech kopců… a když už je něco tak strmé, tak raději tlačim, rychlostně to vyjde na stejno a ušetřim sílu na sjezd.

      Osa vpředu určitě lepší než bez

      propedal na výjezd i na rovnej asfalt určitě lepší, jestli se to houpe i s ním, zkontroloval bych tlak vzduchu…

      0 0
      • Soreno  

        tak to máš stehna jako slon a nebo nejezdíš ty správný kopce já osobně skoro nepoužívám tu 44 co tam mám :-))

        0 0
      • goofy  

        Toz nevim, ale ja si malou placku urcite necham… uz vidim jak dupes hodinu na stojaka do kopce :o) Podle me se spis mala placka hodi na takove technicke vyjezdy viz treba Rychlebky a pod, ktere me bavi si vyslapnout, ale s jednou plackou bych tam chcipnul na zacatku… Jinak si taky kopce klidne vysplanu

        0 0
    • marapara  
      1. To bych asi nejvíc oželel na fullu 140/140. Občas ho sice použiju, ale

      jen fakt na hezkém asfaltu, protože na Talasu mám tvrdý lock a takový asfalt jezdím velmi málo.

      1. Snížení zdvihu sice nepoužívám často, ale při prudkých stojkách

      nebo delším výjezdu se hodí. Takže není na hovno

      3.Pevná osa samozřejmě smysl má. Měl jsem chvíli na Talasu s 203 mm kotoučem kolo s ru, předtím jsem měl osu 9 mm a s ru mi to cinkalo hodně často s 9 mm osou skoro vůbec

      5. Propedal samozřejmě smysl má, pokud člověk jezdí i asfaltové přesuny. Jako nebydlím kilometr pod horama, ale několik km, takže ho oceňuji hodně.

      0 0
    • scret  

      ajeeje, to bude zas vlakno a co clovek to nazor…

      Takze pro nekoho jsou to nesmyslny blbinky, pro druhyho prinos…

      LO (pokud se tak da mluvit na RS vidlich) pouzivam, snizovani jsem driv taky pouzival – ted mi na novym RVL trochu chybi…

      15mm osa je rozhodne o dost lepsi nez klasick.RU – 20mm je ale jeste lepsi…

      Porpedal na tlumici pouzivam docela casto, rozhodne ma prinos na asfaltu v kopci…

      Pokud mas naopak tlumic RP kde je pp stale zapnuty, tak to je dost naprd… U RP2 nebo 23ky je to super ze si to ridis jak chces ty a ne jak ti to prednastavili v tovarne…

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten vliv továrního (interního) nastavení tam je stejně. Pokud srovnáme extrémy, tedy CT max s CT méně než min (nebo upravenéu v TF tuned), tak může zajít až do situace kdy ten s CT max s vypnutým propedalem bude méně citlivý než ten s CT méně než min se zapnutým.

        A nikdy nemůžeš mít kombinaci supercitlivý v poloze vypnutý propedal a současně k tomu při zapnutém propedalu hodně omezující. S vyjímkou Triadu.

        Takže to ani u RP23 není zase o tolik lepší s tou nezávislosti na továrním nastavení.

        0 0
        • scret  

          souhlas, kazdopadne v 90% je pevne dany pp dost na …

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to určitě. Pevně daný nikdy není na úrovni RP23 s nižší kompresí, to je jasné, takže extra citlivé to s Rkovým nikdy nebude (pokud není doupravený).

            0 0
        • Carloss  

          čau, jen mimochodem nevíš, jestli by se TAD u epiconu nedal upravit na snižování ne ze 140 na 100, ale třeba 120 (130) na 90? dík:)

          0 0
          • MlokCZ  

            To se zeptej přímo Milana. U některých ročníků a Suntourů se snižováním to šlo, ale nemusí to tak být u všech a konkrétně nemám tušení.

            0 0
          • Jenda  

            Milan ti ro rekne presne ale minimum zdvihu je dany pruzinou a max se resi jakymsi spacerem – tedy jit by to melo bo ja mam ted cca 140–80 a bude mi to Milan omezovat na 120.

            0 0
            • Carloss  

              něco jsem si počet, a pochopil jsem správně,že se dá zdvih nastavovat libovolně mezi max a min? tzn. že ne jen ty 2 krajní polohy?

              0 0
              • Jenda  

                jo tenhle system je ze si nastavis libovolne mezi krajnima polohama ale uprime chytit to nejak rozumne kdyz jedes je problem takze se vetsinou pohybujes prave na tech krajich. Kazdopadne ten system je podle me zatim to nej co je na trhu, bohuzel zbytek vidle preci jenom neni uplne top – teda krome ty nejdrazsi verze TT – ta v podstate nema konkurenci

                0 0
                • Carloss  

                  jj..:) tak to mi nasadilo brouka do hlavy.. no, další věc, na kterou budu šetřit..:( bral bych ale asi obyč verzi 2008.. je za slušnou cenu + k tomu nějaký HT co snese vyšší zdvihy např. thorr a pevnej univerzál je na světě

                  0 0
      • Jenda  

        tak si ten snizovaci kit dokup – vyjde to bratru na 60 ecek i s postovnym

        0 0
    • Jenda  

      bez locku bych se obesel

      snizovani pokud te bavi prekonavat svoje meze i do kopce tak je u vyssich zdvihu nutnost

      15mm osa – myslim ze 20 by byla lepsi a pritom to nebude o tolik tezsi ale porad lepsi nez RU

      PP – kolo se mi houpe minimalne i bez nej ale s PP a CT

      0 0
      • Tomínos  

        I na RVL s lockem, ale s gate jsem gate měl hodně povolenou, to jsem používal, takovéhle přitvrzení vidle ale ne tvrdý lock mi vyhovoval, teď na duroluxu od milana mám tu verzi se stavitelnou kompresí (0–5kg myslím) a občas ji taky používám (itoška několik kiláků do kopce po asfaltu občas ze sedla, tam mě citlivá vidle štvala, tak jsem si ji přitvrdil), jen mě štve to točení než se to tam našroubuje, nevadila by mi možnost tam jen páčkou přepínat mezi 0 a 5 kg

        0 0
    • RUMcajs  

      Snizovani zdvihu vidlice rozhodne ano!

      Mam Marzocchi MX Comp ETA 120mm a zasuniti kluzaku o 7cm ve stoupani rozhodne poznam.

      3cm o kterych pises je temer neznatelne snizeni :)

      0 0
      • ulipik  

        jo je to do pořádnýho kopce lepší, nedávno jsem ji předál dál a jsou pasáže kde mi to chybí

        0 0
    • mr.antik  
      1. Lockout souhlas. Když do toho budeš dupat ve stoje, tak se ti bude

      pohupovat o to víc tlumič. Takže jedině zamykací oboje, ale pro mě zbytečnost

      1. Snižování zdvihu hrozně moc závisí na geometrii. Ale ano, u AM kole

      lze většinou vybrat nějakou kompromisní výšku vidle, kdy to ještě na nejlehčí převod taktak pojede a přitom to z kopce nebude ale DH. Za mě – hodí se, tyhle kompromisy nemám rád, stačí zajet do alp. U nás v podstatě nepoužívám.

      1. 15mm osa nedovedu posoudit, o kolik víc/míň se to kroutí než s 9mm

      nebo 20mm. To by člověk musel zkusit Rebu.

      Každopádně pevná osa ano, i kdyby sloužila jen pro snažší sundávání kola :-) 203mm kotouč na 32 foxe by dle mého žádná osa nespasila :-)

      1. Závisí hrozně na rámu. Pokud chceš, aby to kolo žehlilo, je to dle

      mého nutnost, pokud jezdíš dlouhý výjezdy. FSR (Spešl, Norco) si bez toho nedovedu představit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Do hor jsem vozil 140mm Talase (2007 a 2008) bez pevné osy s 200mm kotoučem a dalo se.

        Ta velikost kotouče stejně není to nejdůležitější. Na The One se 180mm kotoučem dostane vidlice pokouřit při stejné síle na páce více než na starší K24 s 200mm kotoučem.

        Takže i když teď už nemám potřebu dávat 200mm kotouč s The One, tak vidlice na tom není lépe ani o trošku.

        0 0
        • Georrge  

          asi tak. Někdy mám pocit, že to omezení velikosti kotouče kvůli vidli trochu postrádá smysl. Protože s lepší hydrou a 180mm kotoučem jsi schopen zarvat za brzdu tak, že to ve 40km/h postavíš na přední. A jakmile ti jde kolo na přední, tak jde o maximální brzdnou sílu kterou jde na kole vyvodit, a vyšší už být nemůže, a to ani s větším kotoučem nebo silnější brzdou. Takže kotouč nekotouč, vidle dostává pořádné kapky i s tím co výrobce povolí, a větší defakto dostávat nemůže. Platí to ale jen pro lehčí jezdce, pokud pojede na kole stokilový biker, tak je jasné že potřebná síla k postavení kola na přední bude mnohem větší a musí být i větší síla na brzdě, a tady už můžou být i silné brzdy se 180mm kotoučem slabé (slabé rozuměj tak, že to stokilový biker ve 40 km/h nepostaví na přední). Jenže výrobce nemůže vědět jak těžký jezdec na tom bude jezdit, a aby se vyhnul reklamacim a žalobám kvůli zlámaným vidlím, a aby nemusel dávat omezení na váhu jezdce (ta by byla trošku nesmyslná) tak dá omezení na velikost kotouče… no jen přemýšlím nahlas :)

          0 0
          • Jenda  

            jeste by tam mohlo byt „for shity brakes only“ :-)

            0 0
          • mr.antik  

            no jasne, ja tak nejak predpokladam,ze ten 200 kotouc je na lepsich brzdach a hlavne ze je plne vyuzivan…

            0 0
            • Georrge  

              no jak říkám, rozdíl 180/200 kotouč je u normálního jezdce (kolem 80kg) pouze v ovládací síle na páce (snažší ovládání jedním prstem), na vidli to nemá vliv… tam jsi schopný vyvodit stejné zatížení se 180 i 200 kotoučem, vyšší být nemůže, bo bys letěl…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • baboon  

      lockout na vidli nemám a ani bych nepoužil, na tlumiči naopak mám a používám např. na silnici.

      snižování používám asi jen proto, že tam je, kdybych ho neměl, tak by mi nechyběl

      20mm oosa je parádní věc a 170mm vidli s RU bych ani nechtěl

      propedal (PVA u xfusion) používám velmi často na silnici, nedrncavém povrchu a ve výjezdech. Až se mi podaří přesunout ovládání na řidítka, tak to budu používat asi častěji, než přehazovačku..:D Takhle to moc dobře dostupné nemám..:(

      0 0
    • Carlos.f  

      Mám taky 150 na 150.

      Lockout vidlice je při tomkle zdvihu prakticky nepoužitelný ale tlumení ve FOX vidlicích je ve verzi RL, RLC lepší než v R bez lockoutu.

      Snižování zdvihu vidlice by se hodilo, ale kolo bylo s Floatem a dávat X tísíc do výměny vidle se mi nechce. Každopádně i tak dám na tomto kole výjezdy, které na HT nevyjedu.

      Využití propedalu záleží na konstrukci zadní stavby. Já to na houpavosti taky moc nepoznám. Ale je dobrý ve výjezdech, že se sníží sag zadní stavby.

      Mám taky 15mm osu vpředu a podle mě má smysl. Jel jsem také na kolech s vyšším zdvihem s rychloupínákem a byl celkem problém je udržet v rozbitých pasážích v přímém směruu

      0 0
    • Elwing  

      Mám stejný pocit. Lockout ani propedal též nepoužívám. Snižovací vidlici nechci ze stejného důvodu. Když už je to full, tak se má houpat a ne zamykat to a dělat z toho těžkej krám co drncá.

      0 0
      • nox159  

        ale to uz se nebavime o kole na AM ježdění ne ?

        to uz spis mluvis o kolečku ktere do kopce tlačis… ? ;-)

        0 0
      • ZuzicK  

        Ale tak propedal je docela dobrá věc, do kopce/po rovině na hladkou cestu ho i použiju ;-)

        0 0
      • scret  

        proc by to mel byt tezkej kram?:) docela dost uzivatelu tu ma AM fulla lehciho nez leckdo HTecko:)))

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Omezenim pruzeni proste kolo ztezkne. To je fakt. Nazorny priklad: Kdyz mas 17kg sjezdaka s 20cm zdvihu, tak je to pomerne lehky kolo. Ale kdyz mu zapnes lockout, tak mas 17kg HT a to uz neni zadna hitparada :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.