• sramek

    Ahoj, chci udelat zavitove vlozky M5 na zadni nosic, tedy na zadni vidlici pod sedlovkou. Je to bezpecne muj horak je z vyroby nema a nevim jestli kola ktere je maji nejsou v tomto miste nejak posilene? Diky

    0 0
    • novas752  

      Za bezpečné bych to rozhodně nepovažoval. Díry na nosič nemají obvykle lepší rámy s různě ztenčovanejma trubkama a když tam díry nejsou tak se s nima ani s zátěží nosiče nepočítalo.

      Nestačil by nosič na sedlovou trubku s nosností do nějakých 7kg? Nebo samonosná brašna upínaná pod sedlo.

      0 0
    • Guxx  

      když už budes bastlit tak se mi jako lepsi napad jevi nejaky adapter na sedlovku na ktery by si ten nosic chytil bez derovani ramu…

      0 0
    • Jezevec70  

      Dělá se odjímka na sedlovku se závity na připevnění nosiče. https://www.kilometry.cz/…ceni-nosice/

      Nestačila by?

      0 0
    • sramek  

      OK diky vsem za nazory, asi se na to vykaslu. Sport arsenal dela na to objimky. Min elegantni a bezpecne. Nosic potrebuji klasicky „plnotucny.“

      0 0
    • xtonda  

      To radši tohle https://www.sportarsenal.cz/…ce/art--061/

      Vrtání do vzpěr by je mohlo nebezpečně oslabit.

      Nosič na sedlovku nedoporučuji, u mě to dopadlo takto

      https://www.bike-forum.cz/…34-prasklina

      0 0
    • Jáchym 1  

      Už jem několikrát tyto vložky instaloval,jak na ,,druhý"košík na bidon tak i pro montáž nosiče.Vždy to byly rámy z nezeslabovaných trubek.

      Jezdí bez problémů.

      0 0
    • jecnak  

      U duraloveho ramu muzes pouzit thule pack 'n pedal tour rack

      0 0
    • JirkaVe  

      Využiju vlákno. Na nýtovací matici (na vzpěře zadní stavby poblíž sedlovky), ke které mám našroubovaný nosič, se mi strhnul závit. Holt dva roky jízdy s naložený nosičem po pražské dlažbě…

      V jistém cykloservisu mi nepomohli. Nejdříve zbytek závitu vydoloval ven závitníkem, pak aplikoval Loctite, ale bez závitu ani Loctite nepomůže. Matici nepřenýtoval, neměl nýt a nemá ani nýtovací kleště.

      Tak jsem se naštval a hodlám si tu matici odvrtat a přenýtovat sám.

      Otázka ale zní – mám použít nýtovací matici hliníkovou (jako tam byla dosud, nebo nerezovou? Stávající matice byla hliníková. Ocelová by asi vydržela více a problém by se neopakoval, ale trichu se bojím ji dát do hliníkového rámu.

      Čili – dali byste hliníkovou nebo nerezovou matici?

      0 0
      • mais  

        hlinil, nerez a hlinik nemusi delat dobrotu, v nekterych aplikacich je to i zakazane

        1 1
        • Vilém  

          Ve vetsine lowend ramu byvaji normalni zinkovany nytovaci matice.

          1 0
          • JirkaVe  

            No, pozink tam určitě není, ta stávající je hliník.

            0 0
            • Vilém  

              Nerikam, ze to plati i v tvem pripade. Jen, ze se ty pozinkovane bezne pouzivaji a pokud clovek nejezdi, bez blatniku v soli, tak to nedela problemy.

              0 0
        • Zdyn  

          Můžeš uvést, ve kterých aplikacích je to zakázané?

          Z pohledu vzájemného kontaktu obou materiálů a galvanické koroze je spojení nerez ocele a Al povolená kombinace.

          Viz například tabulka

          Nerezová nýtovací matice bude mít oproti Alu odolnější závit.

          Nevhodná je naopak pozinkovaná matice. Tam riziko galvanické koroze je, ale nějak zvlášť bych se toho také nebál.

          1 0
          • mais  

            napr DB

            0 0
            • Zdyn  

              Co je DB?

              0 0
              • mais  

                deutsche bahn a ten duvod neni jen koroze ale taly to ze technologicky nedochazi ke spravnemu pretvoreni materialu nytujes-li nerez do hliniku tak casto uhne hlinik nerezi a pak matice nedrzi jak by mela a protaci se coz se da castecne resit hexa nytovaci matici ale tu si fakt na kolo nedas tam je treba tvar palit

                1 0
                • Zdyn  

                  Tak DB neznám, ale je to dpravce ne? a moc nevěřím, že by se vyjadřoval k veškerému technickému řešení u všech svých dodavatelůTo má nějaké obecné nařízení, že dodavatelé techniky nesmí tuto kombinaci používat?

                  Koroze tedy problém není a u přetvoření je třeba brát do úvahy konkrétní velikost (rozměr závitové vložky a sílu plechu). Navíc i mezi Al jsou poměrně zásadní rozdíly v pevnosti (a souvisejícím přetvoření).

                  U Alu vložek nakolech jsem se víckrát setkal se strženým závitem v Al vložce, než s uvolněnou Nerez vložkou v rámu.

                  Na kole toto nemá smysl vůbec řešit. Celkově naprostá většina špatně fungujících vložek je způsobena nesprávnou montáží.

                  A hromada výrobců rámů používá nerezové matice běžně na AL rámech.

                  0 0
                  • mais  

                    To si piš, že většina dopravců, jako je DB atd má svůj technický manuál, co a jak je na jejich zařízeních povoleno, dle jakých norem atd.. a samozřejmě si to pak kontrolují, na dráze, v letectví u lodí, běžná praxe.

                    Jasně, že většina závitových insertů – jedno jestli matice, vložka nefunguje kvůli technologické nekázni. Jedna věc je to udělat ve fabrice, druhá doma – ale co on si každej potřebuje případně nabít hubu sám.

                    0 0
                    • Zdyn  

                      No v letectví se pohybuji, tak o tom něco vím :)

                      DB zkrátka neznáma a překvapuje mě to. Především z pohledu, kolik různých dodavatelů a subdodavatelů pro DB musí existovat a navíc v naprosto rozdílných konstrukčních oborech.

                      0 0
          • Vrci  

            Třeba karosářské opravy u automobilů. Pracoviště pro hliníkové karoserie musí být oddělené od pracoviště pro ocelové karosérie a nesmí se mezi nimi přenášet nářadí a nástroje. Proto ne všechny autorizované servisy opravují vozy s hliníkovou karoserií.

            0 0
            • Zdyn  

              Jo, ale to je jiný případ. Tam je to především z toho důvodu, aby se materiály (obecně korozivzdorné) nekontaminovaly třeba jinými materiály (obyč. ocelí). Proto se třeba i nerezové dílce ve výrobě pasivují, aby se odstranily zbytky ocele z nástrojů při obrábění, atd.

              Například na nerezových šroubech, na které bylo použito obyčené nářadí (klíč, šroubovák), může dojít ke korozi, která má zárodky právě v kontaminaci ocelí z nářadí při montáži.

              0 0
      • oddie  

        Dal bych hliníkovou. Nýtovací kleště máš?

        0 0
        • JirkaVe  

          Též se kloním k hliníku – už proto, že taková tam byla od výrobce.

          Kleště nemám, ale snad bych to měl zvládnout šroubem s kontramaticí, tak­to:

          https://m.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Vilém  

            Jen bych mozna mel strach jak se ti podari vydolovat ten puvodni. U bidonu to nebyva problem, odvrtanou cast vyklepes ven, ale u tech vzper zadni stavby?

            1 0
            • JirkaVe  

              No, vskutku myslím, že jej nevydoluji. Po odvrtání spadne do vzpěry a tam bude zvonit až do konce světa.

              0 0
              • Vilém  

                Tak tam fouknes kapku montazni peny:)

                1 0
              • cibi  

                já v tomto případě dávám do vzpěry trochu vosku ve spreji (co je na auta aby nerezavěla od dutin).

                bezpečně matici přilepí a je po cinkání.

                (mohl by zabrat i vosk/ vazelína naředěný(á) benzínem)

                2 0
          • oddie  

            Nedoporučuju. To si je radši půjč.

            0 0
            • JirkaVe  

              Mohu se zeptat, proč nedoporučuješ – v čem hrozí problém?

              Půjčit si je mohu, i jsem našel, kdo je má, jen mě to tak o týden zdrží – a zdá se mi, že ten postup s kontramaticí vypadá bezproblémově. Je tam nějaký háček, který není na první pohled zřejmý?

              0 0
              • oddie  

                Protože ten rozdíl je jak nebe a dudy… taky jsem to kdysi zkoušel, a pak šel koupit ty kleště. Mmch. potřebuješ pevnostní šroub, normální utrhneš, i ten pevnostní je třeba mazat a výsledek stejně není jak s těma kleštěma. Při použití ocelové matice už vůbec ne, hliníková se ještě jakž takž dá, ale stejně bych to nedělal.

                0 0
                • JirkaVe  

                  OK, děkuji za upozornění. (No, taková ocelová vložka s přetrženým šroubem uvnitř, to by se z hliníkového rámu dolovalo za doprovodu tuze krásných nadávek… ;-) )

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    V klidu, to dáš i šroubem. Doporučuju s imbus hlavou – líp se udržuje rovně.

                    2 0
                • Kouba_2005  

                  Nepřetrhne nic, nestraš ho. Má, kleště jen rovné, takže na nepřístupných místech lisuju šroubem a funguje to obstojně. Ten šroub je zpravidla teda na vyhození, ale abys ho přetrhnul, tak to už bys musel být extra pako.

                  1 0
                  • JirkaVe  

                    OK, čili já si to nejdříve vyzkouším někde bokem v nějakém kusu hliníku. A pak uvidím.

                    0 0
      • ratel  

        Taky jsem s tím laboroval, pak jsem koupil objímku sedlovky se závitem na na nosič a je hotovo, dokonce mi to přijde stabilnější, ale asi pro všechny nosiče to nejde použít.

        0 0
      • JirkaVe  

        Poreferuji výsledek. Zanytována hliníková matice ( https://www.kutil.cz/…al-s-limcem/ ).

        Předchozí matice odvrtána (vrták průměr 6.7). Zanýtováno pomocí šroubu s kontramaticí, zcela bez problémů. Snad jen to nevypadá tak pěkně jako originální (která byla lakovaná a jejíž límec byl vytvarován na průměr trubky zadní vidlice). Pod nosičem to ale není vidět a hlavně drží dobře.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.