Zapletení předního kola s kontrolou pomocí tensiometru

92 nepřečtených
  • MrazekBike

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit, kde by mi mohly zaplést přední kolo a zkontrolovat napětí v drátech pomocí tensoimetru? U nás to není možné, protože nikdo nemá tensiometr a dal jsem do součástek nějaké prachy a nerad bych byl naštvaný, že mi to někdo… Loni mi zaplétali kolo v jedné nejmenované firmě a byl jsem max. spokojenej, ale teď mě poslali slušně do…, protože mám součástky koupené a pouze zapletení mi nechtějí udělat.

    0 0
    • vysmátej bajker  

      bottico

      0 0
    • Patar  

      Čemu se divíš?

      0 0
      • MrazekBike  

        Čemu? Snad by měli zaplést kolo i z donesených komponentů, ne? Přeci za to dostanou zaplaceno a jedná se o nové díly, žádné použité. A navíc, když by nebyly schopni sehnat díly, které chceš? Myslím, že u nás ještě není zákazník pánem, když se tak chovají:-(((

        0 0
        • nox159  

          upřímně to jestli ti neco zaplest chcou nebo ne je jen a jen jejich. Oni příjdou o případný zisk ,ale to je taky jen a jen jejich vec. Když ti babka v zelenině nebude chcit prodat mrkev i když ji bude mit za pultem je to taky jeji vec… :)

          sice to moc nechapu proč by s tim meli mit problem ti to zaplest, ale ty s tim bohuzel nic nenadělaš :(

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak tak, když mi něco nebudou chtit zaplést, tak je mi jasný kde nebudu nakupovat žejo – oni přijdou o kšeft a mě to může bejt fuk a pudu jinam, kde mi nabídnou lepší službu, a to si klidně pár korun připlatim když bude potřeba.

            0 0
          • t29  

            Když si koupím díly u jednoho prodejce a nechám zaplést kola jinde, těžko půjdu reklamovat třeba vadný ořech na náboji.

            Podobnou zkušenost má milan s úpravama vidlic.

            0 0
            • kafac  

              Vadny orech pujdu reklamovat tam, kde jsem koupil nabu;)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak tak, zapletení s tim nemá moc co do činění žejo, jediný problém s reklamací si dovedu představit při reklamaci zápletu, ale řek bych že to nemůže bejt takovej problém, když to nebudou dráty za kilo/kus

                0 0
              • t29  

                a když ti tam nabídnou pouze výměnu celého náboje kus za kus, rozpleteš kvůli tomu kolo? :)

                0 0
                • Gorgov  

                  to je prece jasny, ne?

                  0 0
                • nox159  

                  a kdyz reklamujes vidlici a chcou ti vymenit kus za kus tak kvuli tomu ji budes sundávat z kola? :D

                  0 0
                  • t29  

                    Když koupíš sériové kolo se sériovou vidlí, nebo si hned v obchodě necháš vidli vyměnit za jinou, koupenou tamtéž, tak na reklamaci vidle přivezeš celé kolo, protože na kolo, vidli i provedenou montáž ti drží záruku jeden prodejce.

                    Když koupíš kolo, vidli prodáš a doma namontuješ vidli koupenou jinde, tak na reklamaci posíláš jenom vidli a montuješ ji zpátky sám.

                    Ale zkus koupit v jednom obchodě kolo, v druhém vidli a do třetího přijít, že chceš tu vidli přehodit.

                    (srovnání s zapleteným kolem pokulhává, protože vidle jde namontovat celkem snadno, což se o přepletení kol říct nedá).

                    0 0
                    • nox159  

                      myslim ze neni problem prinest vidli do servisu a chtiti ji prehodit za jinou. Podle me z toho dělaš moc velkou vedu. Kdyz prinesu do servisu vidlici ze potrebuju natlouct ježka tak mi ho tam natlucou maji to behem minutky a myslim ze dobry servis se se mnou nebude dohadovat jestli sem tu vidlici koupil u nich nebo ne. Proste mi vyjdou ochotne vstříc a pokud budu zas neco potrebovat tak vim ze se muzu obratit na ne, pokud me poslou do riti tak si u nich nekoupim uz ani duši tak to podle me funguje.

                      kdyz by si zakladatel vypletl kolo sám doma a pak do donesl do setvisu ze ho chce „vycentrovat“ tak podle me nikdo nikde nebude hledat zadny problem. protoze servis provadí centrovani kol a nikde neresi jak je to kolo stare jestli je v zaruce… prineses vycentrujou ti to dotahnou vyplet zaplatis za tu praci a je to.

                      0 0
                      • Ricci  

                        vsetko je iba otazkou ceny za sluzbu,dnes sa potesi praci kazdy obchod…

                        0 0
          • ememem  

            „Když ti babka v zelenině nebude chcit prodat mrkev i když ji bude mit za pultem je to taky jeji vec… :)“ – tak to sa velmi mylis, nastuduj si obc. zakonnik. :-)

            nicmenej ci kolesa zapletu alebo nie je podla rovnakeho zakonnika naozaj ich vec.

            0 0
        • t29  

          Je obchodníkova volba, jestli ti danou službu udělá nebo ne.

          Je tvoje volba, jestli k tomu obchodníkovi půjdeš prosit i podruhé, nebo radši zajedeš k jinému obchodníkovi.

          0 0
        • kubad  

          Sice je to divne ze nekdo odmita praci, ale jeho volba

          0 0
        • MrazekBike  

          Jo, tohle všechno chápu, že je to pouze jejich volba. Jak jsem psal, byl jsem s prvním kolem spokojený, tak jsem to chtěl poslat k zapletení zase tam. Ale smůla, poslali mě… Ale raději poraďte, na koho se tedy obrátit? Kdo tohle dělá a má tensiometr. Nebo to půjde jenom u Bottico?

          0 0
        • Patar  

          VYSVĚTLÍM:

          Zrovna přeplétám přední kolo MAVIC SLR UST. MOC tohoto samostatného ráfku je 4.300?- Kč. Tobě se na tomto ráfku vytvoří u Niple hvězdička nebo vytrhneš matici M7 z ráfku , případně ráfek praskne ve výbrusu. U koho budeš uplatňovat reklamaci? Pokud nebudeš mít ráfek ode mne , budeš uplatňovat záruku u Tvého prodejce. Já se ale dostanu do sporu o příčinách defektu , jelikož prodejce mne (prostřednictvím i soudního odhadce) obviní z přepnutého výpletu a celý spor se potom díky právníkům vyšplhá na finanční ztrátu až 10.000,– Kč. PŘISPĚJEŠ MI NATO?

          PROTO mám na svých stránkách upozornění , že přinesený materiál nemontujeme. Dalším důvodem jsou příslušné CERTIFIKACE ke značkám a teprve posledním důvodem je ušlá marže. STAČILO TO I PRO OSRATNÍ?

          0 0
          • tristan.  

            To je ale trochu jina situace. Kdyz jsem v situaci, ze chci vyplest kolo, muj prodejce neni schopen nebo ochoten sehnat mnou pozadovany dil, tak si ho sezenu sam a pak hledam nekoho, kdo mi ho vyplete.

            Samozrejme tim nechci snizovat tvuj narok na odmitnuti jakekoliv zakazky

            0 0
            • Patar  

              Pro žádného oficielního prodejce není problém požadovaný díl zajistit , pokud dodavateli nedluží peníze a je v insolventním postavení.Jiná situace ale nastane , když se se zákazníkem dohodne, že si materiál zajistí zákazník sám a provedení práce je zajištěno smluvně bez odpovědnosti za přinesený materiál.

              0 0
          • RomanH  

            Nevim, jestli je zrovna tohle dobrej priklad. Kdyz nekomu praskne drat a bude si jej chtit nechat u Tebe vymenit, taky to odmitnes ? Nebo treba koupi ram a bude tam chtit pehodit stare kliky ci vidli ? Ten pripadnej spor by jsi mohl ocekavat i tam, ale podle me je to v pripade vypleteni kola blbost.

            To MrazekBike : Jak uz tu doporucuje kolega podemnou, zkus v Brne Velo Hanak – jsou tam sikovni a ochotni.

            0 0
            • Patar  

              BLbost to není . Pokud není zakázka již předmětem záručního řízení , pak je to úplně jedno . A tam , kde záruka spadá do kompetence jiného prodejce , tam jsme smluvně ošetřeni smlouvami a certifikacemi. Takto zaplétáme kola pro několik brněnských servisů a prodejců , kteří nám raději tyto operace svěřili.Pro tyto pak děláme i další opravy výpletů na př.při rozšrotování pravých paprsků řetězem.

              0 0
          • ecs  

            Ahoj, prosím a o radu, vidím, že s tým máš skúsenosti, čo by si doporučoval s takýmito výpletmi (Mavic disc 717) – foto. Uvoľniť výplet, alebo jazdiť na nich ďalej, čakať, až praskne ráfik, alebo nepraskne? Jazdí na nich manželka (67 kg), nerád by som niečo zanedbal. Uš som to riešil aj v tomto vlákne, ale moc múdry som z toho nebol.

            Ak a nezaťaží odpoveď, vopred ďakujem.

            0 0
            • Patar  

              Na povolení výpletu je již pozdě. Sám jsem zastáncem hodně tvrdých výpletů , bohužel ráfky s extrémně tenkými stěnami to vždy nedovolí. Je potřeba vždy znát dokonale konstrukci ráfku , materiálové vlastnosti a tomu vždy i přizpůsobit způdob zapletení. Napnutí paprsku není jediným kriteriem pro kvalitně provedený výplet.

              Nevím , kolik mají najeto kola Tvé partnerky a v jakých podmínkách . Že se ráfek v místě niplů již vymáčkl , tím se již výplet sám povolil a doporučuji nic s tím nedělat a nechat dojezdit.

              0 0
              • ecs  

                Vďaka za radu, kolesá majú najazdené cca 1000 km, ľahké XC.

                0 0
                • Ricci  

                  To museli byt od zaciatku nespravne napnute drty,pozor na riziko prasknutia dratov,kamarat dotahoval draty pomerne casto a vysledok bol,ze mu za jazdy praskol rafik,polamali sa draty,prepadol sa hrudnikom na riaditka=zlomene rebro,sanitka atd…

                  0 0
          • bochov  

            Tak do ****** neprovozuj servis.

            0 0
          • Joseph de Sax  

            0 0
    • pardalis  

      Pokud Ti to pomůže, tensiometr by měli mít v Brně u Hanáka. Zkus kontaktovat je.

      0 0
    • Evilcleaner  

      s tensiometrem dělá i hnoj (bikez.cz), podle toho co říkal. ale obávám se že ti jsou tyto info k ničemu, vzhledem k tomu že jsi z krnova. v ově bude mít určitě někdo tensiometr. zkus madeja sport/yogi/max­cursor

      0 0
    • MrazekBike  

      Nevím, jestli jsem chtěl, aby tahle prosba o radu skončila takto? Jen to prostě nechápu. Pokud jsou to nové díly, tak by se nikdo nemusel obávat toho, že se něco stane? A nejsem si ani jistý, jestli je každý obchodník schopen obstarat některé díly. Myslím, že u nás v Krnově v obchodech(ser­visech) některé díly ani neviděli a neví, o co se jedná. Bohužel, v tomto oboru pracují i lidé, kteří nemají s koly „nic společného“ a jde jim pouze o podnikání. Kolo pro ně není prostě srdcová záležitost. Možná je to ve větších městech jiné, tady ne! A proto bych jim to na vypletení nesvěřil, i kdyby měly praxi a tvrdili, že to bude bez problému. Je něco jiného vyplétat kolo na kolo „za litr“ do práce. Proto počítám i s tím, že budu muset poslat komponenty někam, kde budou schopni mi to zaplést

      0 0
      • nox159  

        a nemaš lepší si to kolo zaplest sam? :)

        0 0
        • t29  

          zkusils to?

          já dotahuju podle citu a výplet drží, ale nedělám si iluze, že bych na tenzometru zjistil, že jsou všechny dráty napnuté rovnoměrně a správně.

          A chápu, že když už člověk sežene vysněné díly a nechce si je zkazit neodbornou montáží, tak to radši svěří někomu, kdo to opravdu umí.

          0 0
          • Vilém  

            Jestli jsou napnute ± stejne zjistis i bez tenzometru, staci do nich cinknout a pokud mas aspon trosku hudebni sluch, tak povoleny, nebo pretazeny drat spolehlive odhalis. Neodhalis takto vsak prilis napnuty, nebo povoleny cely vyplet, to je otazka praxe. Tenzometr pouzivam, pouze na vyplety s mensim poctem dratu.

            0 0
            • Hnoj  

              Nedávno jsem viděl video o pletení kol u Eastonu, kde místo tensiometrů používají ladičky a na dráty drnkají…

              0 0
              • Vilém  

                Nechce se mi to hledat, ale nekde na netu je prevod vysky toniny na napnuti dratu, takze proc ne:)

                0 0
                • Mamut  

                  Do vysky tonu ale bude zasahovat aj hrubka spice, material a pocet krizeni (pokial sa dotykaju). Takze na relativne porovnanie dvoch dratov, ktory je napnuty viac je to dost dobre, ale absolutnu hodnotu napnutia dratu z toho podla mna nezistis.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ano, to mas pravdu, roli hraje dost cinitelu. Ale pro porovnani napnuti jednotlivych dratu tato metoda poslouzi dobre.

                    0 0
              • Vilém  

                Tady o tom neco je.

                0 0
            • ememem  

              ako nie ze by som chcel rypat ale prekvapujes ma. u mechanika tvojho kalibru co sa tym zivi bych to necakal. sice sa hovori ze najvacsi frajeri aj motor nastavuju „od ucha“ ale moja skusensost s cimkolvek nastavenym „pocitovo“ a odkontrolovana presnym meranim je taka, ze akekolvek taketo nastavenie je na hony vzdialene tomu ako by to byt malo. pricom takmer nezalezei na tom kto to robil. takze asi bych ti kolesa na docentrovanie ne­dal.

              edit – kua do puce aj s tymito ozivenymi starymi vlaknami, kto ma furt kontrolovat aj datumy ked je tu navyse aj plno aktualnych prispevkov…

              0 0
              • Joseph de Sax  

                pokud bys měl to kurvítko na centrování, co mám já, tak bys uvažoval jinak.

                0 0
                • ememem  

                  jake kurvitko – momentovy centerkluc? uz nech by to bolo akekolvek tak je to meranie a nie pocit. ci mas na mysli nieco ine?

                  0 0
          • nox159  

            tak si to vypletu a do servisu to donesu ze to chci dotahnout a docentrovat a je to – tohle uz je běžná zakazka a servis centrovani kol nabizi… takže myslim že by nemusel byt problem ne?

            0 0
      • Patar  

        Chápu Tvoje problémy a dovedu se vžít do Tvé situace. Do kola ses zamiloval a fandíš kvalitní hračce. Navíc určitě vybírals i levnější pořízaní dílů , než by Ti mohly nabídnout mnohé kamenné prodejny. Jestliže ovšem obchodník má možnost komplexní dodávky( včetně kvalitní práce) , pak nabídne i nižšší marži za prodané součástky a záruční dobu na díly i práci nabídne delší , než ukládá zákon.

        Chci Tě vyvést z omylu , že ve velkých městech jsou služby i obchod lepší , než jinde.

        Pokud máš zájem se mnou dále komunikovat , pak mne můžeš kontaktovat soukromě dle www. cyklo-patik.cz , případně dalším tf. 530320117 , a SKYPE lumir_p.

        0 0
      • Patar  

        Jak jseš po roce spokojen? Raději neveřejně.

        0 0
    • alex44  

      Použíju toto vlákno, nevíte kde v Ostravě a okolí jsou dobří na vyplétání-centrování a nejlépe používali i tensiometr? Díky

      0 0
      • Hnoj  

        Netbike?

        0 0
      • Evilcleaner  

        v ostravě je velký a řekl bych dobrý výběr, asi bych se nebál to zanést do yogi nebo madeji. bohužel od jisté doby se s lidmi z bajkových obchodů vidím jenom na akcích, takže trochu začínám ztrácet kontakt s tím jak to vypadá na prodejně.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • bochov  

        Kola si vypletam sam a centrovat si je nechavam v Jum sportu ve F-M a nemam zaden problem.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      ten přístroj jsem za 50 let ještě nepotřeboval a všechna kola byla ok.

      0 0
      • roud  

        nj když na nich nikdo nejezdí tak se není čemu divit hehe xD xD xD a jen to vypovídá o barbarství při tvorbě tvojich výrobků…

        0 0
        • Joseph de Sax  

          ty víš tak akorát velký kulový o tvorbě a tomu odpovídají i tvé rádoby příspěvky.

          0 0
          • roud  

            zato tvoje příspěvky jsou opravdu na úrovně xD xD xD

            0 0
    • Tomcat  
      • protože nikdo nemá tensiometr… …má ale na výplety patřičnéhodnosty a užitnosti
      • pouze zapletení mi nechtějí udělat… …ne tohle mají naprosté právo, vzhledem k poklesu tržeb se jim nedivím. Jednak na tom vydělají 0,0prd apak nebudou na sebe přenášet zodpovědnost jestli ten výplet odešel jejichchybou při zapletení nebo materiálem a to ani za tebe reklamovatnebudou.
      0 0
    • mr.antik  

      Jak funguje ten tensionmetr? Nešlo by to nahradit třeba kytarovou ladičkou? :-)))

      0 0
      • Milwa  

        Tak asi by se to nějak udělalo. Stačilo by jen přepočítat z vlastností drátu, jakou frekvencí má kmitat při požadované síle natažení. Což teda nějak přepočítat jde, myslím, že je potřeba znát jen hustota struny. Pak bys ale asi potřeboval trošku citlivější mikrofon a software, který ti řekne frekvenci.

        0 0
        • Vilém  

          Neco ohledne teto tematiky najdes zde. Podle sluchu jsem porovnaval napnuti dratu mezi sebou, urcit vsak takto konkretni hodnotu napnuti by bylo na dlouhy lokte. Pro ruzne prumery dratu by to vychazelo jinak.

          Nakonec jsem si koupil tenzometr od Parktoolu a je klid.

          Pro kutily domaci pridam par fotek delaneho tenzometru pro inspiraci + nejaky vzorec.

          0 0
          • Joseph de Sax  

            to jako nepoznáš na centrklíči, jakou silou jim kroutíš, že potřebuješ kontrolu přes tenzometr??? tak máš mít momentový centrklíč, jaký vyrábím třeba já, ale to je jenom pro ty, co na to nemaj mentálně.

            0 0
          • Joseph de Sax  

            to akorád prodražuje centrování a skutek stejně utek…důležité je mít vhodně nastavený momentový centrklíč a práce jde pak sama…jenže je to zase 20 let stará novinka o které ví tu každej velký ho*vno, samozřejmě kromě mne, protože to vyrábím.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Vilém  

              Ty si to delej jak chces. Ja o tvuj momentovy klic nestojim, radsi verim takovemuto zarizeni, ktere povazuju za blbuvzdorne. Nehlede k tomu, ze ten ParkTool, ktery pouzivam, nestoji ani polovinu toho co chces za svuj momentak. Pro moje domaci pouziti je to zcela dostacujici a predejdu tim poskozeni drazsich rafku, to je vse co od toho ocekavam a tento ucel to plni.

              0 0
              • Joseph de Sax  

                ten tenzometr zas až tak blbuvzdorný není, protože mu schází doraz pro měření vždy ve stejné vzdálenosti od niplu a pokud poopravíš jeden drát, tak rozhodíš tím všechny ostatní.

                100 let se centrovalo i bez tenzometru a nikdo si nestěžoval…pak někdo došel s ladičkou a všichni z toho byli vykolejeni a nakonec v tom všem dělá bordel největší tenzometr, když 99% servisů ani neví na co to je.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Vilém  

                  Vsak rikam, delej si to jak chces. Ja ho nepouzival do te doby, nez jsem mel kola s mensim poctem dratu, pripadne rafky bez kalisku, u nichz pri pretazeni hrozi jejich poskozeni. A kvuli vlastni blbosti vyhazovat treba 2000,– za rafek se mi nechce, proto si to radsi pro klid duse prekontroluju.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.