• littleJOHN

    Zkuste mi prosim poradit jake kola 650b vybrat. Rozhoduji se mezi ZTR Crest 650b + naby DT Swiss 350 cca za 10000,– nebo Fulcrum Red Power XL 650b cca 5500,–. Puvodne jsem chte ty ZTR, ale jestli je jedine plus 300g za 5000,– tak je jasno. Spis mi jde o to jestli mate nekdo spatne skusenosti s temi Fulcrumy at uz 26 nebo 29 verze. Pripadne doporucte jinou volbu. Jezdim maratony, XCO i Enduro a spise vyhledavam drsnejsi teren a technicke jezdeni.dik

    0 0
    • tonik666  

      Fulcrum:

      Nikde nepíšou, že by byl UST nebo Tubeless ready. Pokud to tak je, tak je to jasné no go. Taky se nikde nepíše, jakou mají vnitřní šířku ráfků. Pod 21mm bych dnes nešel, ale dá se. Cena super, váha ok.

      DT/Crest

      Crest je sice 21mm, ale na enduro je moc lehký, aspoň má vnitřní šířku 21mm. DT nelze v předu měnit typ osy.

      šel bych ho Hope/Arch EX( nebo i flow ex, pokud jsi těžší). Pokud bys uměl poslat do německa a dovéz, tak na wigglu jsou za 316E, pokud do česka, tak za 353E.

      0 0
    • alinceb  

      No Cresty na drsnější XC nebo AM asi ani moc nebudou, to spíš Arch nebo WTB i21. 300g na kolech je celkem znatelná výhoda, ale to u Archu tolik už nebude. Jako mínus u RP XL bych viděl, že ráfky nejsou NTready…

      0 0
    • kubad  

      ¨crest na drsnější teren ? to myslíš jako ftip že

      0 0
    • Rubi  

      sel bych do crestu, tina rikala ze s RaRa na 140mm full je to idealni… :D

      0 0
    • nox159  

      kolik paru tech crestu chces na sezonu koupit? :D

      0 0
    • Hnoj  

      Na ENDURO bych teda šel spíš do WTB i19tek !

      0 0
    • littleJOHN  

      OK dik. Ty Cresty tedy zahazuji, je pravda ze mi je doporucil svihar a ja mam i Enduro choutky. u tech fulcumu mi asi tolik nevadi no UST, nebot stale jezdim duse a asi jeste chvili budu. Nejak me bezduse nenadchli i kdy uz jsou to 3–4roky co jsem je jezdil a za tu dobu asi udelali skok dopredu. Hlavni problem byla oprava pri defektu a navic hodne menim plaste podle toho jestli jedu enduro nebo maraton a dle pocasi. I bych uvazoval o tech RED METAL XRP 650B ale cena je 2nasobna a kolo neni jedina vec kterou zivim :-)

      0 0
      • tonik666  

        Třeba já se snažím přejít všude na Notubes, oprava defektů pomocí knotu funguje dobře, pokud fakt blběš neřízneš (čemuž se dá předejít tím, že nevozíš šlupky).

        Ale hlavně těch defektů je oproti duším minimum.

        0 0
        • kubad  

          a hlavně oprava je asi stejně náročná jak při opravě nebo výměně duše :D

          0 0
        • tomxxx  

          Nechci bejt hnidopich, ale chvíli sem vozil bezduše a už to nechci. Po tom co sem se vrátil k duším, tak sem na závodě říznul tak, že s bezdušema bych končil, duše to chytla, vyboulila se ven, ale všiml sem si toho až v cíli a dojel naprosto v pohodě.

          Mimo to, hodně lidí při závodech potkám, jak odstupuje, páč jim nedržej bezdušáky a začaly ucházet. Což se stalo i mě. Od doby co sem přešel zase na duše jezdim celou sezónu bez defektu.

          0 0
          • scret  

            njn, zrejme volsovy ruce v kombinaci spatnyho systemu bezdusi + k tomu tenky slupky plaste:) to je pak tezky, ale lidi si nenechaj poradit a nenechaj:))

            0 0
            • kubad  

              Chtěl bych vidět tu duši co by neprolezla riznutou gumou :-)

              0 0
              • tomxxx  

                Ona prolezla, ale prostě neprdla, hrozný štěstí.

                No pak ale jakej smysl má bezdušák, když tam hodíš těžký pláště a naleješ mlíko? Váhově si na tom hůř jak s duší. Dobrá, můžeš to nafoukat na nesmyslne nízkej tlak, ale dva bary mi duše vydrží, abych ji neprocvak.

                Jinak jo, měl sem smůlu na materiál, páč to mlíko nobubes bylo blbý a vůbec netěsnilo.

                0 0
                • kubad  

                  i při té vyšší hmotnosti to má menší valivý odpor, a odolnost UST pneu je ******** jinde než u papíráku, navíc tam už tmel dávat nemusíš, nebo jen poloviční dávku,

                  díky nižšímu tlaku mjí UST lepší grip,

                  osobně vozím různé verze UST od roku 2001 a max spojenost, k duším nemám důvod se vracet

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak u duší už pak jedině latexové. O trošku více vydrží a vlastosti jsou opravdu hodně se blížící bezduším (tím myslím valivý odpor a grip; odolnost a spolehlivost UST plášť s tmelem to samozřejmě nedosáhne).

                    Ale kdo to má pořád dofukovat + jsou dost drahé.

                    U Super moto ale pořád zůstávám u latexových duší, když bez duší je vozit nemůžu (moc široké na použitý ráfek + jsou to moc velké šlupky, které nejsou navíc ani TLR, takže na tu piplačku a menší spolehlivost se můžu vykašlat).

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Proti říznutí stačí snake skin verze, která v součtu i s tmelem dá sotva hmotnost duše, takže to ani s o něco odolnějším pláštěm těžší není (lehčí ale taky ne).

                  UST pláště už jsou těžší o více a tam to vyjde na hmotnost o něco hůře, ovšem odolnost proti papíráku s duší je naprosto někde jinde.

                  Na UST pláštích mám necelých 6 let bez jediného defektu co bych musel řešit na vyjížďce.

                  Papírové verze (tzn. třeba obyč verze Schwalbe RoR a RaR) bych na fullu při akcích kde se jezdí více šutrů rozřezal okamžitě (vyzkoušeno, kdysi dávno jsem je tak chvíli vozil).

                  U snake skin verzí, které bez duší vozím taky už hodně let mám zatím 2× defekt, který už jsem na vyjížďce řešit musel. V obou případech jsem dojel bez vložení duše, ale v obou případech to bylo na více dofouknutí, tmel to hned nepobral. Oboje pěkně velká skoba na běhounu (kde i ty snake skin verze odolnější nejsou).

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Stačí v terénu trošku více prasit rozbité pasáže, na fullu je to třeba hned.

                  A 2 bary na zadním kole se vozit nedají vůbec ani při mojich 72kg. S dušemi jsem na fullu občas cvakal na zadním i s 35psi (to bylo na můj vkus už dost přefoukané, ale zase jsem nechtěl cvakat pořád).

                  Stálo mi to i jeden zcela zrušený ráfek.

                  0 0
                  • deekay  

                    Prasim fest (skrz nedostatek techniky), v plne polni mam skoro 90kilo a necvakl jsem od doby co mam siroky rafky :) Tlaky vpredu 1.6–1.8 vzadu 1.8–2.0, dle potreby.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U takhle širokých to může být už úplně jiná situace. Nemají navíc ještě nízké boky jako ZTR?

                      Duše jsem jezdil už hodně let zpět, takže to bylo na úzkých (17–19mm) ráfkách s klasickým vysokým bokem.

                      0 0
                      • kubad  

                        něco mezi starší a novější verzí NoTubes ráfků, nízké patky mají, ale ne tak úzké

                        0 0
                • scret  

                  proc mas pocit, ze jedinej vyznam bezdusi je nizsi vaha?:))

                  Pak se tvoje nazory vysvetlujou..

                  Kdyz vezmes v potaz vsechny plusy a minusy, tak zjistis, ze duse jsou dneska fakt uz out…

                  0 0
              • deekay  

                hele ja to tak mel taky tehda na Xkingu, zjistil jsem to az doma, co to leze zboku z plaste za bublinku :D

                0 0
      • nox159  

        jen tak ze zvedavosti, to jezdit maraton na tom samem kole jako enduro? jen prehazujes plaste?

        0 0
        • kubad  

          jako že třeba na 140mm fullu se nedá jezdit maraton a enduro?

          0 0
          • nox159  

            proc by nedalo… ja se jen tak ptam…

            jsem jezdil taky na anthemovi „enduro“ :D

            0 0
        • littleJOHN  

          No nejsem spicka ani v jedne discipline a nemuzu mit hold kolo na kazdou disciplinu zvlast i kdyz by to bylo nejlepsi. Jezdim pro radost. Uz jsem jel zavod enduro s karbonovym epikem a slo to. Na to NoTubes a knoty se podivam trochu bliz s tim nemam moc zkusenosti a treba by to byla cesta pro me.

          0 0
        • JakeF  

          Proč ne? Já akorát dal přední plášť jinej, ale to bych dal na podzimní ježdění tak i tak…

          0 0
    • mates555  

      potřeboval bych poradit kola na sparka . Původních kol se chci zbavit ještě jako nových tak už s předstihem hledám náhradu . Původně jsem chtěl něco zajímavějšího . Spinergy a e13 apod. vyřadila cena . Cmax enduro zase barva a u mavicu jsem nic jinýho nenašel . Ta samé fulcrum . U DT mě zaujaly tyhle náboje,ale 28 děr je málo . Atd. nic nemůžu najít .

      Tak mně z toho vypadlo že nakonec asi zase bude HOPE + Arch EX . Nebo má někdo jiný nápad ?

      0 0
    • J!ndrA  

      Využiji vlákna,

      do nové sezóny hledám pro přítelkyni nová lehká 650b zapletená kola.

      Využití xc a maratony, provedeni na RU a možnost bezduší cena max do 5000, váha jezdce 60kg

      Po hledání jsme skončili u těchto.

      Fulcrum RedPower XL

      Co radí zkušení, vzít tyhle, nebo něco jiného, popř něco nechat zaplést ?

      Díky za tipy :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.