záměna vidlice suntour 130 za 150 jde to ?

25 nepřečtených
  • bajkondra

    Zdravím,

    mám na novém éčku vidli xcr 130 od suntour a chci koupit axona a nabízí se mj se zdvihem 150. Obě jsou 29" boost a tapered. Je to nějaký risk vzhledem k hlavě a většímu namáhání, nebo ty dva cm úhel příliš nezmění a nemusím se bát ?

    Díky za věcné poznatky :-)

    0 0
    • bajkondra  

      edit : jo je to pevňák

      0 0
    • kubad  

      zeptal bych se prodejce nebo výrobce rámu. muže to byt v pohodě a nebo nemusí a přijdeš o záruku. netuším bez info o jako jde rám.

      0 0
      • bajkondra  

        giant fathom E+ PRO 2 pro vel L

        jeden ,,profík´´ se k tomu staví spíš nerozhodně, že to může být problém, druhý zase říká, že prasknutí rámu nehrozí, při zvýšení zdvihu o 2 cm… tak nechci jít za každou cenu do zbytečného rizika, ale trocha zdvihu navíc by nebyla špatná…

        0 0
        • adam320  

          Neni lepsi na to dat nejakou vidlici co funguje?

          0 0
    • TK75  

      Změní se ti úhel hlavy (může být fajn), ale taky bohužel sedlovej(to bych nechtěl) a střed půjde nahoru (to může vadit, ale nemusí)no a čím víc zdvihu, tím větší sešívačka bude tvůj hardtail z kopce (nerad sedím na sešívačce:⁠-⁠)

      Dobrá rada je, dle mého názoru, od Adama

      1 0
    • kocers  

      A hlavně zvednout vidlici co má 32mm nohy na 150mm a ještě na těžkém e-kole je uplně na prd. Chtělo by to minimálně 34mm nohy a zdvih bych radši nechal 130mm.

      1 0
      • bajkondra  

        nohy by byly 34 samozřejmě

        0 0
        • kubad  

          ověř si tu záruku, to bude největší zádrhel

          jinak to kolu bude asi celkem fuk

          1 0
    • skaj  

      A proc? Sorry, vim ze ten dotaz zni ofenzivne. Ale opravdu, co si od toho slibujes? Kde je ted problem?

      Totiz 150 na hardtailu uz je preci jen na dost specificke pouziti. A pri vai ucte, mam pocit ze funkcni 130 by tomu kolu slusela vic.

      0 0
      • bajkondra  

        no v zásadě jen proto, že se nabízela vidle na tomhle zdvihu za dobrej peníz a i když je pravda že na pevňáku je 150 už dost, říkal jsem si, že mít trochu vzpřímenější posed mi vadit nebude a jelikož jsem těžkej jezdec a éčko je taky ingot, tak že by víc zdvihu možná nebylo od věci ? možná přemýšlím špatně… ? Také mi to rozšířilo možnost výběru když jsem zařadil i zdvihy 140,150 …

        0 0
        • skaj  

          Par veci co me napadlo:

          1. Axona pro tezsiho jezdce bych nebral.
          2. Vyssi zdvihy bych dal, pokud je potrebujes a vyuzijes. Fakt jezdis na tom kole takhle ostre?
          3. Pokud bych resil vzprimeny posed, tak jinak nez vyssi vidlici. Spise vyssi riditka (hledej rise)
          4. Suntoury byvaji na dany zdvih vyssi nez konkurence. Takze pokud neco od konkurence, muze asi i vetsi zdvih a zachovat stavajici geo.
          5. 1cm na zdvihu (a troufnu si rict, ze ani dva) tenhle ram z hlediska vydrze neovlivni, toho bcuh se vubec nebal.
          1 0
          • bajkondra  

            díky…proč ne axona a jakou tedy vidli za tebe ? mám budget tak do 12K…

            0 0
            • petyn  

              Podívej se na RS Yari 35mm

              0 0
            • skaj  

              Chtel bych neco robustnejsiho pro tezsiho jezdce ktery navic nemusi na kole resit vahu. (Axonu je tedy vic – nektere maji 32 nohy, jine 34 – nevim kam presne koukas.) A zvlast pokud chces davat vyssi zdvih. Jinak Suntoury (vetswinove) maji pomerne snadno stavitelny zdvih. Staci povolit par sroubu a pridat odebrat spacery.

              Konkretni vidli neporadim, nemam ted prehled o cenach. Sorry.

              0 0
          • novas752  

            On tam ten zdvih navíc nevadí. Jestli ta vidlice má 140 nebo 150 je z hlediska toho jak to jede úplně jedno. Pokud to kousne posed (výška řídítek, úhel sedlovky) tak bych se 150 vůbec nebál. Byť to pak může spustit lavinu dalších upgradů protože to potenciál a možnosti kola o dost zvedne, jak větší zdvih tak lepší vidlice.

            1 0
            • skaj  

              Hele to si dovolim nesouhlasit, z vlastni zkusenosti to vidim jinak. Mam/mel jsem soucasne doma hardtaily se 130, 150 a nakonec 160 na uplne stejnem ramu (manzelka je skoro stejne velka, coz je super na to mit kombinaci jezdiveho hardtailu a “enduro” hardtailu).

              A 2cm jsou prave uz dost znat na posedu i na jizdnich vlastnostech. Samozrejme, clovek si zvykne na vsechno. Ale na vyleteni bylo 130 uz o dost lepsi… Dle zeny, to tvoje kolo je super dolu, ale nez na ten trail dojedem, vrat mi moje:) (a ze jsem i zkiusel jen prehodit zaplety apor.) Coz muze byt samozrejme hodne ovlivnene konkretnim ramem. Proste jen chci rict, ze 2cm uz znat jsou…

              0 0
            • TK75  

              Možnosti kola zvedne dobrá geo, zdvih může ale taky ho může akorát zprasit

              Navíc u hardtailu je obecně hlásané dělení podle zdvihu trochu mimo viz BTR Ranger enduro mašina na 120 mm a doporučuju přečíst co k tomu píše BTR

              https://www.btr-fabrications.com/…/travellers/

              někomu může vyhovovat 170 když je k tomu to kolo dělaný, ale hardtail je hardtail a ja teda cítím teď na menším zdvihu ale agresivnější geometrii že je to kolo o dost schopnější a přitom vyvážený

              Jsem rád že je teď víc a víc těch na nízkym zdvihu 120–130 ale s pořádnou geo ..kouknu a vidím už okem že zábava bude obrázek 1 a obr. 2 bude tupoň :⁠-⁠D

              Já bych to na 150 ze 130 nenavysoval, ale nemám představu jak se na tom kole podepisuje ta váha elektra …ale jestli jde díky motoru výjezd co normální kolo nedá, tak bych asi radši nepokládal sedlovej úhel plus zvedal předek

              1 0
              • novas752  

                No jo no. 100 lidí 100 chutí. Já mám teď HT viz profil, 29" 140mm 64° hlava, protože teď nemám full enduro tak jako enduro používám toto a jsou místa kde bych se většímu zdvihu vepředu a tudíž trochu žravější vidli fakt nebránil. Kámoš má Orange s poměrné podobnou geo na 160 a to je na ty těžký věci prostě příjemnější.

                0 0
                • TK75  

                  Já jsem si to tvoje prohlížel..máš to dost podobné jako já, akorát já mám o 2 cm menší zdvih ale zase o 2 cm vyšší hlavu, 64,5 taky, 29 kola…

                  Můj funguje maximálně dvě jízdy za sebou, třetí už je bolavá a když jsem byl asi pětkrát za sebou o dovolené, tak jsem byl tak zmlácenej že jsem nemohl týden z gauče…jo a z lesa mě musela odvezt žena autem :⁠-⁠D takže je mi jasný že už se nemůžeš dočkat, já to střídám s beranem

                  0 0
                  • novas752  

                    Po 8 jízdách na Klínovci červená/černá/ně­mecká/dh jsem 2 dny nemohl důstojně chodit. :-)

                    Na pomalejších nebo méně rozmlácených nebo měkčích trailech je to paráda.

                    0 0
              • va-bo  

                Jak je vysoko pedal nad zemi, kdyz jde vidle nad 2/3 zdvihu?

                0 0
    • va-bo  

      Taky bude zalezet, jaky bude jezdit sag. Jestli driv jezdil 20% a ted bude treba jezdit 30%, tak se rozil smazne.

      0 0
      • novas752  

        Ono spíš kdyby tam dal něco jiného než Suntour tak může dát 140 a bude to skoro stejně dlouhé jako suntour 130. A ten cenťák na 150 tomu vadit na 90% n3bude.

        1 0
        • va-bo  

          Tak tak, centak na zdvihu nepozna.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce