Základní slušnost na závodech

158 nepřečtených
  • Trollix

    Ahojda ,

    tuhle sezonu mám na plánu několik závodů …a chci se zeptat jaký je nějaký takový morální kodex při závodech. Chystám se na XC 50km maratony s hromadným startem.

    Nikdy jsem nic podobného nejel proto se chci se zeptat jestli jsou zde nějaká nepsaná pravidla která bych měl dodržovat pokud nechci být za úplně trapnýho. Např. střídání když nás pojede víc ve skupině ? Nikdy jsem v balíku nejel ..max ve třech lidech a ty stejně vždycky táhnu já. Jak jet v háku vím ale jestli třeba mám očekávat že mě někdo pošle ať jedu první nebo tak ?

    Další věc je na občerstvovačkách…jes­tli je lepší zastavit nebo to tam něják vyškubnout za jízdy ? :D Prostě jen chci vědět na co bych si měl dávat při takovém závodu pozor abych neskončil s pumpičkou mezi vočima :D

    Btw podobná témata jsem hledal ale nenašel takže jestli tu nějáká jsou tak můžete prásknout rovnou odkaz. :))

    0 0
    • Marskatin  

      Neexistuje a podle toho to vypadá.:(

      0 0
    • Marskatin  

      Ještě napiš, co si od toho slibuješ a jaké máš ambice. Podle toho se ti dostane rad. Jestli chceš na bednu, nebo objet, bojovat o každou příčku hlava nehlava…

      0 0
      • Trollix  

        No já hlavně na těch dvou prvních chci zkusit jak na tom vůbec budu.Na bednu určitě nepojedu , na to zatím asi nemám ale určitě se nechci flákat nikde vzadu.Pojedu na co nejlepší umístění,ale jak říkám , chci to odjet tak aby mi v cíli nikdo nevrazil multitool do zad :D

        0 0
        • Breakpain  

          Pokud budeš moc tahat špici, budeš gentleman se špatným umístěním hádám ;) …

          0 0
    • mr.antik  

      nevim jestli slušnost (ale spíš opatrnost), ale když předjíždíš, je dobrý říct kudy, aby tě někdo nezavřel ke svodidlům nebo tak něco…

      0 0
      • scret  

        tak tak, nekde treba i na uzsi pesine je dobry rict, kudy clovek jede… ne se tam tlacit jak tatar…

        Kdysi davno v prehistorii se mi stala takova rekl bych neprijemna, nepekna vec je to:)

        Zastavil jsem na obcerstvovacce radne u kraje, spokojene bastim a doplnuju tekutiny… nikdy jsem si na zavodnika nehral, takze tech par minut v nekolikahodinovym maratonu uz nehraje roli…

        A najednou se kolem me priritil nejakej pseudozavodnik, samozrejme obcerstvovacka by ho zdrzovala a tak to jen prolitnul celej ricnej, div nesrazil dalsi dva lidi… a jen z povzdali stacil zakricet „pyco“… pamatuju si to do dneska…

        Bohuzel do dneska mi neni jasny, jak nektery lidi ze zadnich pozic dokazou „jet na vysledek“ hlava nehlava…

        0 0
        • Dejv94  

          To víš, to je ten boj o 267. místo :-D :-D

          0 0
          • scret  

            jj, nechapu…:)

            0 0
            • Pavel  

              Za jak dlouho jsi ho předjel? :-)

              0 0
              • Kysky  

                Právěeže ho nepředjel a o to ho to víc ser.e :D

                0 0
              • scret  

                vzhledem k tomu, ze jsem byl na obcerstvovacce uz cca 5minut pred nim a v cili jsem ho nenasel, tak dojel asi buhvikde:) Navic, pak jsem mel jiny starosti, chytnul jsem se nejaky mladoucky babovky a vzajemne jsme se „tahali“ az do cile, coz bylo o dost prijemnejsi:)))

                Dodneska si taky pamatuju jak krasne vonela, ikdyz byla zpocena:))) …jak ty zensky to nektery delaj?:))

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jIrI___  

          Holt někteří k závodu přistupují jako k závodu, ať už jedou na jakékoliv pozici a soupeří třeba jen s časem. Jsem si doteď myslel, že od toho závody jsou :). Když chci pojmout závod jako pohodovou vyjížďku, tak pak nevidím důvod, proč za to platit startovné.

          0 0
          • Marskatin  

            Přece kvůli možnosti vyžrat občerstvovačky a jet polehku.

            A tričku, s kterým pak ještě rok ohromuješ ve společnosti.

            0 0
          • scret  

            to chapu, ale jsou urcity zasady chovani… Nereknu kdyby jel na bednu, tam se ty zavodni klapky daj jeste pochopit…

            Ale na to 267.misto?:) a kvuli tomu treba nekoho sejmout?

            Zrejme jsem asi jinyho razeni, ale uz se mi stalo, ze jsem i prakrat nekomu pomohl, kdyz mel nejaky defekt apod.

            Prtze pokud jedes 4hodky maraton, tak 5minut nehraje roli… Budto na to mas a treba tu ztratu sjedes a nebo na to nemas a jedes na preziti:)

            A pro upresneni pro jistotu dodavam, prtze BF je obcas vztahovacne a vytahovacne:) tak tohle bylo uz davno v prehistorii, za dob, kdy jsem mel jeste nejakou trochu kondici a neco najezdeno:))

            Dneska bych se do toho nepoustel, prtze uz to tam proste neni:)

            0 0
            • peky  

              Nedokážu ti popsat své pocity v závodě…ale když jedu zajímavou pasáž, jedu lokty na dvoustém místě, ale za 15 min slezu a pomohu u cesty s opravou…prostě adrenalin z mozku nevyndám do baglu na záda.

              0 0
    • Pavel  

      Nabrousit pořádně lokty, našprtat anatomii (zejména názvy pohlavních i jiných orgánů) a hurá na to! :-))

      0 0
    • roud  

      Nejlepší je jet první protože ti nestrika bláto do xichtu od tech predtebou ;)

      0 0
    • Dejv94  

      Není to nic zásadního na závodech, stačí po startu dávat trochu pozor na přemotivovaný závodníky zezadu, nebláznit ve velkym balíku, několik minut po startu se to stejně potrhá na skupinky. Ve skupince záleží na komunikaci a spolupraci na špici (můžete se střídat a sjet lidi před váma, může to odtáhnout jeden a sjedou vás zezadu, záleží taky ale na typu trati).

      Občerstvovačky dle libosti (většinou jsou v mírném stoupání nebo na vrcholu kopce, ne ve sjezdech), zastavovat u kraju mimo lidi co podavaj jezdcům za jízdy. Na občerstvovačkách na větších závodech je sladké (musly, banán, rozinky, čokoláda, koláčky,…) i slane (chleba se šunkou, rohlíky,…), voda i jonták.

      Zúčastníš se pár závodů a hned budeš vědět.

      Každý má nějáký svoje „rituály“ před závodem, taky si časem určitě něco vypěstuješ.

      0 0
      • Pavel  

        jj, a hlavně ty rituály. Já se jednou před nějakým závodem tak „ritualizoval“ a soustředil, že jsem si zavřel palec od dveří od auta. :-D Ale i s tím přeraženým jsem to odjel, pravda, každé řazení bylo hodně cítit, ale adrenalin to potlačoval. Bolestí jsem se pos.al až doma. Pak „klasika“ – palec všech barev, nateklý, později černý nehet, hnis (jak se tam dostal bordel), strhávání nehtu… :-)

        0 0
        • Esi  

          tak tak když se motivovat tak pořádně :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Macháně  

      Tak hlavne LEVA!! znamena ze jedu zleva, ne ze tam mas uhnou!

      0 0
      • Pavel  

        Lepší je řvat „JEDU levá/pravá/stře­dem“… On ne každý to zná a chápe…

        0 0
      • Kysky  

        Přesně! :D taky se mi kolikrát stalo a proto jsem se ponaučil a říkám jedu zleva/prava :D

        0 0
    • Macháně  

      Jestli si chces svuj prvni zavod pekne uzit tak si stoupni na start pekne dozadu, budes pak mit celou dobu o zabavu postarano. Pokud tam teda bude dost lidi. Asi nezalezi kolik ti nanda prvni holka ale v jakym peknym stavu dojedes kdyz za dve hodiny predjedes treba trista lidi ;-)

      0 0
      • nzg  

        +1

        Jednou jsme nejak zaspali a startoval jsem 10 minut po vystrelu.

        Nejdriv jsem predjel navazujici detsky zavod a pak postupne desitky odpadliku me kategorie :-)

        0 0
        • Pavel  

          Tak tak. A proto Drtiče zásadně ze druhé startovní vlny. I když Drtič vlastně není závod, ale jen pohodová vyjížďka… :)

          0 0
    • Marskatin  

      Ceněné je , když člověk zná své místo v potravním řetězci.

      Závody mají různě dlouhou zaváděcí část než se vjede do terénu, ideálně s nějakým kopcem, aby se pole nadělilo než vjede do terénu. Někdy je to bhužel pár set metrů a celý dav se tam nevejde vznikde špunt a ti vzadu kolikrát i pár minut stojí a čekají. Neměl bys být více výrazně vpředu, než kam výkonostně patříš, jinak se tě budou snažit dravci na úzké cestě předjet prakticky kdekoliv a vznikají zbytečně nebezpečné situace a ještě z toho budeš otrávený a neužiješ si to.

      Když budeš moc vzadu, snadno se stane, že nějaký kopec, který bys vyjel, budeš šlapat pěšky, protože před tebou budou ti, co to nevyjedou a nebude je kde objet. Nebo to nemusí být kopec, ale nějaká techničtější pasáž. Takže začni pro začátek někde uprostřed a na dalších závodech uvidíš.

      0 0
    • oddie  

      Jak tak čtu ty hrůzostrašné storky o bitkách a strkanicích, jen mě to utvrzuje v tom, že nejlepší je jezdit závody typu LOST. Zde se nikdo nestrká, ani ti největší chrti se vzájemně nesráží z kol, a když se potkají někde mezi kontrolami, nadšeně se zdraví, halekají na sebe, jak ten druhý jede blbě, jinam, nenajde to a podobné přátelské pošťuchování, aby to pak v cíli mohli u píva dopodrobna probrat, prostě pohoda :)

      0 0
      • scret  

        *1

        0 0
      • mr.antik  

        co to je závody? Že jedeš na koupaliště na kole a pak ho hledáš?

        0 0
        • oddie  

          Ne, to je triatlon. Doběhneš na koupaliště, zaplaveš si a odjedeš na kole.

          0 0
          • Marskatin  

            tzv. cigánský triatlon

            0 0
          • Pavel  

            Opačně. Na koupaliště dojedeš na kole, zaplaveš si a zpátky poklusem… ;-)

            0 0
            • oddie  

              To ta méně štastná skupina, tvořící tu druhou stranu koloběhu.

              0 0
              • Marskatin  

                Méně šťastná, o to početnější.

                0 0
              • Pavel  

                Ale jen tak se nikde nehromadí kola…

                0 0
              • Esi  

                jo to je ta skupina co platí startovné :-) nebo dává zboží do tomboly pro druhou skupinu nebo jak to nazvat

                0 0
      • MichaelSimek  

        ja zavodu odjel hromady a vetsina je v pohode, blba najdes vsude a bohuzel si ho lip pamatujes nez tech dalsich x desitek/stovek co jsou v pohode

        0 0
      • tom xtr  

        Neřekl bych, že je to tak divoký. Pravda nejhorší bývá začátek sezóny, kdy jsou všichni jako urvaní z řetězů, ale časem se to zklidní, lidi se vyjezdí, najdou místo v tvaru … :)

        Sakra – blbě zařazeno

        0 0
    • Trollix  

      Ok , děkuju všem za odpovědi , více méně se potvrdily moje představy jak to asi bude vypadat. :)

      Ještě se zeptám – jak to funguje na občerstvovačkách…?

      1. Když nespěchám tak si prostě zastavím a nacpu se a když bych chtěl závodit a šlo mi o čas tak si prostě vyškubnu od těch ,,podavačů´´ ?
      2. Pití si dolívám do svého bidonu nebo tam svůj nechám a vezmu si jejich ?

      Koukal jsem na pár videí abych byl v obraze ale tohle mi z toho úplně jasný není.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Většinou kelímky, je to praktická věc – když máš žížeň tak to vypiješ, když je ti vedro, tak to na sebe vyleješ… :)

        Bidon(y) vez svuj nebo jezdi „od občerstvovačky k občerstvovač­ce“ :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Esi  

        Svůj bidon, svoje gely a nějakou tyčinku a nezastavujeme máme zpoždění :-) víc toho a 2 – 2,5 hodiny není potřeba

        0 0
        • oddie  

          Jak, svoje?!? Občerstvovačka je zadarmo!!! :P

          0 0
          • Esi  

            :-) tak to je potom jasný

            0 0
            • oddie  

              Je potřeba vzít minimálně 4 flašky, kejml a bágl na sušenky, to by bylo, aby z poslední občerstvovačky nezbylo ještě na další 3 švihy ;)

              0 0
              • Esi  

                no třeba by stačila taková ta vesta co mají pro domestiky na silnici ta pojme snad 16 bidonů, tak že 6 bidonů a 40 sušenek by se tam vešlo :) a potom můžeš ještě ty bidony za 40kč prodávat na aukru, to by bylo aby jsi to startovný nedostal zpátky :-)

                0 0
                • zdenal8  

                  Taktická vesta má taky dost kapes a dá se na ní ještě hodně navěsit :-)

                  0 0
      • Melvin  

        Většinou podávají kelímky s vodou nebo ionťákem, případně banán. Jinak, když zastavíš tak si můžeš dolít svůj bidon a trochu se nadlábnout. Někde, pokud jedeš vepředu, tak dávají celý bidon s pitím.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • zdenal8  

        Zas tak moc to neřeš a nestresuj se. Přijedeš na bufet a uvidíš. Je to různý podle co je za pořadatele. Třeba co si vzpomínám na Králi, tak tam byla na bufetu i sekaná nebo točenej birell. To do sebe za jízdy nenacpeš a podávat ti to nikdo nebude.

        Za mě, pokud je to delší, nejedeš někde vepředu na bednu, je lepší si zastavit v klidu doplnit bidon a nadlábnout se. Něco do ruky ještě na cestu s jede se dál. Ta chvilka tě nezabije.

        0 0
        • Esi  

          No tak to je ideální taková sekaná :-) to si pamatuju jak jsem na závěrečné vyjížďce měl v únětickém pivovaru vrabce se zelím a cestou zpátky na druhé straně vltavy jsem ho ve stoupání celou dobu přemlouval aby v tom žaludku zůstalo a to jsme jeli na pohodu a vklídku, přece jen poslední vyjížďka v prosinci. Sekanou na závodě si neumím představit to už bych si snad dal raději guláš :-)

          0 0
          • zdenal8  

            Byla dobrá. Nesmíš to potom hrotit. Klidný tempíčko a tam vzadu a ještě po tej sekanej to moc borců taky dopředu nežene. Snad jenom ty, co jedou o to 256. místo.

            Taky záleží co máš před tim. Pokud nějaký gelýky, tak to máš tak rozhozenej žaludek, že to vrhneš v prvním kopci. Možná tu sakanou do sebe ani nedostaneš.

            0 0
            • scret  

              presne, stara skola normalne jezdila na chleba se salamem… A kdyz se jede nekolik hodin, klidne rohlik se sryem, sekacka apod. prijde vhod…:)

              To proste na gely clovek neodjede…

              Nicmene pivko jsem si vzdycky dal radsi az po zavode… pri vykonu mi kysly nohy…

              0 0
          • Ice-goofy  

            Kamarád jezdí Krále jen k vůli sekané a houstičkám, prý je tam mají moc dobré… Jinak by tam nejezdil… ;)

            0 0
            • abel  

              král je pochutinama vyhlášenej:-)

              baví mě občerstvovačka na Malevilu na 95km, skoro nikdo tam nestaví a proto maj vždy všeho dostatek a někde v hloubi pole se klidně nechám zlákat.

              0 0
        • Trollix  

          Fuj , jen si to představim tak je mi blbě…:D Asi bych jim tu sekanou hned v prvním kopci vrátil..:D

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • mrozu  

          Zrovna na Králi bidony vůbec nejsou, obecně je to spíše výjimka, takže na delších závodech musí stavět každý, kdo nemá vlastní servis. Ale i když člověk na bednu jede, tak se dá ve skupině domluvit a zastavit hromadně. Samozřejmě na fofrakcích, kde na závod stačí jeden bidon, jsou občerstvovačky jen pro turisty :)

          0 0
        • karliner  

          Jakmile jsem na Králi Šumavy objevil na občerstvovačce točenej Birrell, byl to poslední ročník, kdy jsem tam jel. Kdepak starý zlatý časy s normálním pivem a trojkombinací rum, fernet, zelená…

          0 0
    • kolda  

      me nejvic irituji prasata hazejici obaly od gelu, tycinek apod zasadne mimo obcerstvovacky aspon 10m do lesa…

      protoze je to ***** hodne zavodnicky a prece to nebudu strkat do kapsy, nepovezu o 2g navic zejo.

      0 0
      • McBlacky  

        dělá to i elita :(

        0 0
        • Marskatin  

          Tam bych to ještě zkousl, ale na chvostu mi to přijde divné.

          Na stromech vedle trati viděl i prázdné duše a jednou urvaný řetěz.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • McBlacky  

            právě že by měli jít příkladem ne?

            běžně se dělají „odhazovací zony“ už i v ČR. Na UCI závodech máš za littering pokuty. Tak proč by to mělo procházet na hnojákách?

            0 0
            • Ice-goofy  

              Např na Salz se může odhazovat jen v těch zónách a pokud Tě uvidí, že jinde může přijít DNF.. myslím, že to tam mají v regulích

              0 0
              • kolda  

                jo, DNF je dobry reseni.

                problem je, ze rada zavodu se jezdi ruzne pres CHKO, konkretne v Jesenikach jsou nektere pekne zavody, kde se jede po hrebenovych singlech apod. pak bordel po zavodnicich muze byt duvodem pro zruseni povoleni poradat akce v techto lokalitach a budeme jen brousit sotolinu a asfalt na KPZ.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Medunka  

                Taky si pamatuji DNF v pravidlech. Hlavně feed zona tam začíná 200 m před občerstvovačkou, 200 m za, takže dost času.

                0 0
                • Ice-goofy  

                  Hlavně celkem se dodržuje a jakmile ta zóna začne, je to posete gelama a odpadkama…

                  0 0
              • karliner  

                Když už jsme u těch zkratek, tak bych řekl, že spíš DSQ ;-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Marskatin  

              Měli, ale nějak si nedělám iluze.

              Na nějakých větších závodech máš možnost zvodníky s licencí nějak trestat, ale co si vezmeš na v podstatě anonymním závodě hobíků. Kde, kolikrát někdo jede na startovné někoho jiného…Ještě by to odradilo ty masy hobíků, co to pomáhají svým startovným financovat.

              Koneckonců, někteří ELITE šli příkladem tak daleko, že dopovali i na Kole o život.

              0 0
              • McBlacky  

                nejen na KPŽ i na větších tužkách :(

                0 0
                • 01carbon  

                  Voni se na KPŽ dělají antidoping testy? – nevím nikdy jsem to nejel – já se lidí plachej :-) Nebo někoho chytli s jointem (že by stříkačkou do žíly tomu nevěřím).

                  0 0
                  • McBlacky  

                    na pohárech, mistrovstvích, kpž jsou kontroly určitě. Jestli úplně na všech KPŽ to ti neřeknu.

                    co se sype přesně ti neřeknu, dost lidí v čr šlo za efko nebo anabolika, bude toho ale víc. Problém jsou kontroly z moči, z toho zjistíš jen něco.

                    0 0
      • scret  

        tohle mi taky vadi… Ale nikdy jsem to nevidel treba poradatele pripominat, aby to lidi neodhazovali… Kdyz to lidem nikdo nekolikrat nezmini, prijde jim to normalni…:(

        0 0
        • MichaelSimek  

          v cechach takynevim, ale vim ze na uci zavodech za to padli uz nejaky pokuty myslim

          0 0
        • jonti  

          na vsech zavodech se to v propozicich uvadi. navic kdyz mas oznacenou zonu na odhazovani cca 200m za obcerstvovackou, tak to vetsine dojde.

          0 0
      • jonti  

        dela to spousta lidi, i kdyz vi, ze je to prasarna a i na diskvalifikaci. Ale dokaz jim to.

        0 0
        • celevra  

          Musim přiznat, že ted na Podralsku jsem to taky odhodil, ale prostě když jedeš ve skupině a najednou se začne nastupovat, tak zkrátka nemáš čas si to hodit zpět do dresu, navíc, když ho máš tak zabalenej od bláta, že ani netrefíš kapsu.. Budiž mi ke cti, že sem to hodil pod sebe na cestu, kde předpokládám, že to pak pořadatel uklidí, házení do lesa nechápu, to mi příde jako kokotina.

          0 0
          • kolda  

            je to proste vec mindsetu. kdyby ti to prislo jako nenormalni, tak to neudelas. doma v obyvalu taky nehazes bordel na zem

            0 0
            • Medunka  

              Ječňák takhle na Malevilu na chvostu viděl nemčoura, jak vyhodil obal, zvedl ho, dojel ho a dával mu ho se slovy, že mu něco vypadlo, že by si to mohl odvézt s sebou. Čucel na něj jako jestli nespadl z jahody.

              Na nějakém závodě měl organizátor trable s lesáky, že byly kolem trati v lese odpadky. Projedeš trať, koukáš na cestu, ale aby trať procházeli ještě lidi kolem v lese a uklízeli, to už je nereálné. A když narazíš na ...... lesáka, tak sháněj povolenky na další ročník. Odhazováním bordelu do lesa pak závodníci akorát mohou škodit sami sobě :-(

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Delkim  

            nemusíš do dresu, obal od tyčinky zasuneš pod kraťasy, je to rychlé a bezpečné

            0 0
    • karliner  

      Na základě některých postů tady ve vláknu bych si dovolil podotázku – do kterého průběžného umístění se smí podle kodexu B-F „závodit“ a kdy už ne?

      0 0
      • Pavel  

        Je to naprosto jednoduché! Špica je první polovina závodního pole, chvost je druhá polovia závodního pole. No a někde mezi tím končí „závodění“… ;-)

        0 0
        • abel  

          a běda, jak se 500. závodník rozhodne stahovat, zatímco 499-týmu došlo a už na to dlabe a jede na občerstvovačku na sekanou s pivem. z toho jsou pak ty nedorozumění a konflikty na trati.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Esi  

        No já bych řekl že závodit sedá i o předposlední místo, ale čím horší umístění tím víc by se u toho mělo přemýšlet, protože technika jízdy ve 4 stovce bude pravděpodobně výrazně horší než v první dvacítce. Drtivá většina startovního pole jede pro zábavu a po závodě hlavně potřebuje být schopná chodit do práce, tak že pokud by mě v posledním sjezdu při umístění v druhé polovině startovního pole sestřelil nějakej trouba jen proto že přežene zatáčku tak bych byl asi hodně vzteklej protože tam už opravdu o nic nejde, špička tou dobou už je dávno v cíli osprchovaná a převlečená :-)

        Tak že v první dejme tomu 50 bych chápal že se jede i z kopce na krev ale v hloubi startovního pole bych očekával trochu ohleduplnosti přece jen jestli ztratíš na vítěze 45 minut nebo 47 už je skoro jedno

        0 0
        • McBlacky  

          na úplný špici v top závodech nevím, ale kde jezdím já se na krev až zas tak nejede z kopce. Nebo teda ne tam, kde není potřeba. Řekněme control nad 99%.

          0 0
          • Esi  

            já to myslel tak že asi nemá smysl jet doraz ve sjezdu když jedeš v druhé polovině startovního pole, tam už nějaká vteřina nehraje roli a jestli budeš na 289 nebo 303 místě je sice rozdíl, ale ne takovej aby stálo za to jet vysloveně nebezpečně sobě a svému okolí. Lidi co jedou špičku se předpokládám znají a vědí co od druhých můžou v tom sjezdu čekat, mimo to že většinou znají i ten sjezd (odhaduju, tato část startovního pole se mě netýká) ale lidi co jedou v té druhé polovině se můžou technikou značně lišit a tam kde jeden pojede ve sjezdu 40 druhý může jet 15 nebo jít pěšky tak je s tím třeba trochu počítat.

            0 0
          • mrozu  

            No tak ono je to relativní, většina chrtů to drtí do kopce jak o život a někdo to zas dohání ve sjezdech a technice a ani při tom nemusí jet na krev. Závodí se celý závod, nejen do kopce :)

            0 0
            • Breakpain  

              A já zase slyšel teorii, že do kopce se šetříš a nejvíc získáš ve sjezdech, které se jezdí na krev, bo Tě nestojí tolik energie. Tak pravil přední chrt na KPZ co dojel v top ten … bohužel bych s touto teorií ihned prohrál :).

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Cryzyy  

        Maximálně do 3tího v kategorii, někdy to má smysl, ale jenom o první :) pak už je jedno zda 12 nebo 876.

        0 0
    • Coural  

      Taky si dávej pozor na kterého soupeře si odplivneš :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.