Zajímavý testík - Trek potvrdil, Ghost překvapil

64 nepřečtených
  • Arturs

    Celkem zajímavé srovnání allmountainů z anglického Mountain Bike Rider. Testovali 6 fullů, 120 zdvih, cca stejná cenová hladina. Trek potvrdil své kvality, ale překvapil mě Ghost, který měl 10 bodů z 10. No zase k zamyšlení do které značky jít, chtěl jsem toho Trekoše, je o 5 talířů levnější, ale… . Poraďte PLS

    http://www.ghost-bikes.cz/…260/AMR-7500

    http://www.trek-bikes.cz/…el-ex-8–2010

    0 0
    • fousek  

      Zadny poradny kolo tam netestovali. Ja bych zkusil Cube Sting, Titus Motolite, Blura apod.

      Z tehle by to asi ten Ghost nebo Mondraker

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mastihuba  

      čekal bych že ten marin bude vejš. Vubec bych se neodvážil tvrdit že ten trek funguje výrazně líp.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono hlavně to celkové číslo je zcela nic neříkající, tam hodnotí všechno možné, často i třeba počet košíků na láhev a rozhodně věci jako brzdy, pláště, berou to prostě jako celek.

        Když už koukám na takový test, tak mi zajímají jen konkrétní hodnocení konkrétních vlastností o které se zajímám a ne to celkové, kde jsou hodnoceny vlastnosti, které mi pro srovnání dvou rámů vůbec nezajímají.

        0 0
    • Pijer  

      škoda toho rozlišení, že to nejde přečíst :-( Kámoš zrovna po týhle kategorii brousí a má v hledáčku Treka a Ghost. Neměl by jsi to mejlem (v profilu) v lepší kvalitě?

      0 0
    • Hejdik  

      Jsem rád ,že jsem manželce koupil tu SPRÁVNOU značku :-)

      0 0
    • Kubas.1  

      Jenom ze zvědavosti – to GT dopadlo jak? ;-)

      0 0
      • frederick  

        No GT tam má jen 7 bodů, ale jak psal MLOK, to je hodnocení, nehodnocení! To chce si přečíst přesně, co je na kterým dobrý… A hlavně si to zkusit!:D

        0 0
    • jIrI___  

      Pro srovnání můžu zájemcům poslat velký 15-ti stránkový test AM fullů do 2000€ z německého Bike Magazine (5/09). Jsou tam testovány Bergamont Contrail 7.9, Canyon Nerve AM 8.0, Commencal Meta 5.3, Cube AMS 125, Felt Compulsion Two, Ghost AMR Plus 7500, Giant Trance X2, GT Force 2.0, Haibike Q FS RX, KTM Lycan 3.0, Radon Slide 8.0, Red Bull Pro Factory 800, Rose Granite Chief 4, Specialized Stumpjumper Comp, Stevens Glide ES, Trek Fuel EX 8 a Trenga De AM 7.0. A Trek byl taky na vítězných místech :)

      0 0
      • Pijer  

        Jestli můžu poprosit jak jsem psal výš

        „škoda toho rozlišení, že to nejde přečíst :-( Kámoš zrovna po týhle kategorii brousí a má v hledáčku Treka a Ghost. Neměl by jsi to mejlem (v profilu) v lepší kvalitě?“

        Díky

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • PatrikL  

        aj ja by som si to poprosil… ďakujem :)

        0 0
      • Marccoo  

        taky prosím,předem děkuji

        0 0
      • cagalam  

        předem děkuji ;-)

        0 0
      • Ch4rlie  

        Taky bych měl zájem.Právě vybírám fulla 120 – 140 a zatím největší favorit je Canyon Nerv AM 7.0 a na druhém místě Cube AMS 125 RX.Můžete někdo porovnat ? – Rád jezdím střední terén (Nejvíc Chřiby, Hostýnky..) a chtěl bych abych si mohl užívat sjezdy, ale aby to šlo dobře i do kopce( Rusavská 50ka, šela maraton, Drásal – ale bez nějakých ambicí)určitě bych chtěl Fox Talas pro změnu zdvihu, RP 23, preferoval bych SRAM před Shimanem ale to se dá přehodit z HTčka nebo vyměnit.Předem díky za postřehy.

        0 0
        • fousek  

          Kup si celopero a ne soft-taila. Takze Canyon Torque nebo Cube Stereo

          0 0
          • MlokCZ  

            Chtěl jsem nejdříve napsat, že jsi to trošku s tím soft-tailem přehnal, ale když jsem se zamyslel nad Boost valve, tak máš vlastně pravdu :-)

            U Sterea ale tenhe problém (i když řešitelný) zůstává taky.

            0 0
          • Ch4rlie  

            Drásala si na torqu neumim představit.Stereo jsem taky zvažoval ale kvůli dostupnosti přepínací páčky a ceně mi vychází líp Canyon.

            0 0
            • Jenda  

              vsechny cuby uz ji maj dolu

              0 0
              • MlokCZ  

                To maj a je to dobře, že už to není nestandardně, ale spíš asi myslel, že se na Stereu na tlumič hůře dosáhne.

                0 0
          • Strejda Jejda  

            Jj, treba tohle http://www.canyon.com/…s/specs.html?… mit ty penize…

            0 0
        • MlokCZ  

          Odlišné průběhy. AMS 125tka je méně progresivní i přes snížení progresivity u Canyonu použitím high volume tlumiče a mírného přepracování stavby.

          AMS 125tka tedy není vhodná na větší skákání, naopak zase velmi snadno využije celý zdvih i při méně agresivní jízdě.

          S tlumičem s Boost valve a high volume komorou to bude u 125tky ještě horší (ještě méně progresivní). Pokud by se nechal tlumič s Boost valve a dala standardní komora, tak to bude naopak progresivní o malinko více a řekl bych přesně akorát.

          Canyon AMko půjde nepatrně lépe za pedálem, i když v případě tlumiče s Boost valve i AMS 125tka půjde za pedálem hodně dobře, ale na úkor citlivosti.

          S citlivým tlumičem je AMS 125tka velmi citlivá, ale také už mírně houpavější.

          Canyon bude s Boost valve už zbytečně necitlivý.

          Já bych bral variantu Canyon s tlumičem bez Boost valve, jenže to je jen AM5 a tam zase není Talas.

          U AMS 125tky bude vadit Boost valve méně, ale tam by to zase chtělo standardní komoru (to ale není takový problém případně vyměnit).

          0 0
          • dancing dog  

            Ty jo. Máš můj nezměrnej obdiv, fakt!!

            0 0
          • Ch4rlie  

            Takže zase nevím. Každopádně díky za reakce. Skoky si právě chci užívat( Ikdyž na druhou stranu teď je dávám na HTčku, pravda občas to odnese ráfek ). Jaký bude porovnání při nějakým prudkým stoupáku ? Při zamknutí tlumiče je zadní stavba úplně tuhá ?( možná se ptám blbě, ale na fullu sem ještě nejel – ale napravím to.Letos chci pár kol vyzkoušet např. na testfestu.Díky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jak se to bude chovat při propedalu rozhodne konkrétní nastavení tlumiče, které neznám. A i když obě ty kola budou s tlumičem s Boost valve, tak je Cube a Canyon může mít jinak interně nastavené.

              Takže tohle nelze přesně říct.

              Na 2010 AMS Pro ani s Boost valve není trojka propedalu ještě úplně lock, ale omezuje stavbu už hodně, mně to stačí bez problémů i na silovější jízdu ze sedla, aniž by se stavba téměř hnula.

              Při prudkém stoupáku bude mít nepatrně navrch Canyon v tom, že jde o malinko lépe za pedálem (v případě stejně nastavených tlumičů). Ale zase u Canyonu bude více narůstat sag na tlumiči ve výjezdu a tak negativně ovlivňovat geometrii (tohle ale v obou případech stejně případně řeší Talas a snižování).

              Neskáču velké skoky, ale jak mám fully už dlouho, tak postupně skáču o dost častěji a AMS 125tka mi přišla s tlumičem bez Boost valve a normální komorou už na hranici, tedy skoro málo progresivní (po dorazech jsem občas chodil). Ze začátku co jsem ji měl to tak nebylo když jsem skákal méně.

              S kombinací Boost valve + normální komora (tedy nutnost vyměnit po koupení komoru) by to nejspíš bylo ok i pro trošku větší skákání.

              0 0
              • Ch4rlie  

                díky moc

                0 0
              • hawrda  

                Mloku určitě je zajímavé ,že všem těm tlumičům, vidlicím a já nevím geometriím tak dobře rozumíš,ale nesvazuje tě to trochu?Samozdřej­mě,že každej by měl vědět na kolik si má nafoukat vidli a tlumič,jak má mít velký rám.Ale k čemu všechno to kuchání a předělávání pružení,když to stejně za chvíli volítáš a kupuješ jiné,nebo zjistíš že v jednoduchosti je krása a vrátíš se k HT s pružinovou vidlicí.

                Takové zamyšení,zjišťuji u sebe,že někdy radši vezmu HT než bych se mordoval s Kubáncem a kontroloval a nastavoval tlaky negativek,pozitivek a ságy a podobný blbinky:-).

                Fakt je ale,nebýt příspěvků od tebe neměl bych Stereo…takže díky:)))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ani trochu. Mám jen naprosto odlišný přístup. HT jsem poslední už definitivně prodal a jezdit na HT už nehodlám.

                  A proč bych měl kontrolovat tlaky u vidlice a tlumiče když chci vyjet? To by muselo být něco vadného.

                  Na tlak sahám dvakrát do roku, vždy když snižuju nebo zvyšuju na teplou/chladnou část roku.

                  A s kupováním nového, to bylo jen než jsem našel, to co mi maximálně vyhovuje, tedy Stereo a pochopil, že HT už vážně ne a to ani na dost velkou část po asfaltu.

                  Srovnání pro Boost valve tlumič x bez Boost valve, to bylo doma po ruce, protože jsem mohl hned po sobě projet ten stejný rám s tlumičem s Boost valve i bez Boost valve (protože stejný rám mám teď já i manželka, na každém ale jiný tlumič).

                  Takže zjištění, že v jednoduchosti je krása a rád se vracet k HT, to u mě fakt nehrozí.

                  A s olítáním a kupováním nového to také není tak žhavé. Zbavoval jsem se jen HT a pak rámu AMS 125tky, jinak vše já nebo manželka jezdíme.

                  A teď jsem došel do fáze, kdy si myslím, že nějaké větší akce ohledně nákupu v nebjbližších letech nebudou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A samotné vrtání v kole mi nebaví. Takže třeba u tlumiče na začátku když jde na úpravu, tak jsem rád, když se vrátí a je to vyřešené a může se jezdit.

                    U AMS Pro jsem tedy třeba rád, že na úpravu nebude muset jít pro zaměření kola, k čemu bude sloužit.

                    0 0
                    • hawrda  

                      já jen k mému tlumiči.Mám Stereo 2008 a vůbec nevím co má ta RP23 v sobě,ale dle mého ten tlumič chodí v celém svém zdvihu naprosto perfektně.Foukám při 100kg na 190Psů a propedal zapínám na dvojku jen ve výjezdech po asfaltu,ale to už ta asfalka musí opravdu ostřit.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To máš bez Boost valve (to je až od 2010 u RP23) a Compression tune je na max (máme stejný ročník Sterea).

                        S upraveným je to pak o třídu citlivější (a i další rozdíly jsou, ale ty už nejsou tak výrazné), s tím s CT max je citlivost nic moc. Já měl ale už v té době více srovnání, hned jak jsem ho koupil, takže jsem vydržel pár set km a šel na úpravu.

                        Mimo citlivost s tím žádný vážnější problém není.

                        Na upravený tlumič nedám na Stereu dopustit, s ním je to naprosto přesně kolo dle mojich požadavků.

                        A je tu rozdíl v tom, že vážíš výrazně více než já, takže pro Tebe klidně může být chování s neupraveným tlumičem jako pro mě s upraveným.

                        V tomhle ohledu mají těžší jezdci velkou výhodu.

                        To ale samozřejmě neznamená, že by i pro Tebe to pak nebylo citlivější a žehlivější po úpravě, bylo a to na takové úrovni, které já nikdy s mojimi 70kg nemůžu dosáhnout.

                        Na druhou stranu těžšímu jezdci se bude pro stejně nastavený tlumič každý rám více pohupovat.

                        0 0
      •  

        jaký bylo pořadí na prvních pěti místech?

        0 0
        • MlokCZ  

          Tady se můžete podívat:

          data.mlok.net

          Už jsem sem nejméně dvakrát na vždy cca 14 dní ty testy dával, zřejmě to spousta lidí nezaregistrovalo. Tak ještě jednou, zase na pár dní.

          Je to tam samozřejmě včetně toho testu, co zmiňoval jIrI + dalších cca 80 jiných.

          0 0
      • nobody  

        mi taky, dík

        0 0
      • Jedlon  

        mohl bych také poprosit. dík moc

        0 0
      • K2  

        Díky za poslání do mailu

        0 0
    • Sodík  

      Mohli byste to kluci, prosím, vyvěsit třeba někam na uloz.to? Myslím, že nebudu jedinej, kdo to ocení. Dík moc.

      0 0
    • Babec  

      určitě Ghost

      0 0
    • Rose  

      no, nevim, jestli je Trek o 5 táců levnější… ??

      Ceníková cena Trek fuel ex8 64.990,–Kč

      Ceníková cena Ghost AMR 7500 59.999,–Kč (navíc v kompletní sadě SH XT)

      http://www.trek-bikes.cz/…el-ex-8–2010

      http://www.ghost-bikes.cz/…260/AMR-7500

      čekám na zapůjčení testovačky AMRka, takže zatím neumím posoudit, ale až budu mít osobní zkušenost, dám vědět ;-)

      0 0
      • Arturs  

        Aha, díky za upozornění, takže teď to vypadá na 80% Ghost. Ještě si na Testfestu prubnu velikost a asi do něj půjdu.

        0 0
        • drusus  

          Mam tiez fulla AMRko od Ghosta a som s nim spokojny.. Pokial nepotrebujes novy bike od zaciatku sezony, tak si pockaj do augusta a za tu cenu si ho kupis v karbone.. Posledne dva roky padali ceny v tom obdobi o ca. 20%..

          0 0
      • K2  

        Já bych šel do AMR plus. Jede parádně a dobře žehlí…

        0 0
    • knihomol  

      Já mám Ghost AMR 5700 r.2008. Ma­linko jiná výbavička (SRAM, tlumič X-Fusion). A je to parádička. Ale je to můj první full, takže nemám s čím porovnat, takže čistě subjektivní dojem.

      0 0
    • Arturs  

      Test v plné velikosti jsem uložil na:

      http://uloz.to/…br-04.10.jpg

      ať to nemusím posílat každému zvlášť.

      Art

      0 0
    • Arturs  

      Ještě jsem si dal tu prácičku (pro mě trošku prekérka s anglinou) a přeložil konečné resume:

      Závěr

      Na papíře jsou si všechna tato kola velmi podobná, cenou, hmotností a osazením, pouze s několika rozdíly. Teprve když je vezmete do terénu, projeví se výrazné rozdíly.

      Trek i Ghost jsou skvěle stabilní a sebevědomá all-mountain kola, přetékající energií a schopností přenést vás přes jakýkoliv terén. Na konci dne jsme mezi nimi mohli rozlišit jen zkouškou ve stejných pasážích trati a jízdou na jednom po druhém. Ghost působil mírně pohodlněji ve většině situací, zatímco Trek byl těsně druhý, díky poněkud tvrdšímu chodu odpružení.

      Ghost byl o něco lépe osazen, namátkou konusová vidlice, 15mm pevné osy, výbava Shimano XT a karbonové vahadlo, díky tomu byl o 200 liber dražší. Což jsou, dle našeho názoru, velmi dobře investované peníze.

      Hough:))

      0 0
    • slavekRM  

      AMR 7500 plánuji letos koupit, ale trochu mě odrazuje váha kola. 13,3 se mi zdá trochu moc. V katalogu uvádí 12,4 a s reálnou váhou jsem počítal kolem 12,7.

      0 0
    • Cubex  

      jednoznacne Ghosta

      0 0
    • Charlie_R  

      jezdim AMR 5700 2009 – zatim musim jen chvalit, ale je to prvni full, srovnani nemam

      0 0
    • Tomcat  

      Poraďte PLS… …řídit se svým rozumem.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.