• Smazaný účet

    Úplně nový tlumič pouštěl olej, což jsem přisuzoval jeho páčení vlivem křivého rámu. Nechal jsem tedy horní oko bez vymezovacích podložek, aby si tlumič sám našel polohu bez pnutí, což opravdu není na středu osy, a tak jsem nestejné vymezovací podložky musel vyrobit ze staré duše. No ale teď již tedy tlumič chodí bez páčení, dolil jsem originální olej skrz ventilek, však olej vytéká ještě víc. Velkou záhadou mi pak je, jak to, když hustý olej vytéká volně ze vzduchové komory, že ta zároveň drží perfektně tlak?

    0 2
    • va-bo  

      Olej teče z negativky, ne z pozitivky (od ventilku).

      0 0
    • couffy  

      Dokud teče,tak tam je!

      Jak jsi zjistil křivý rám,u Filla to není tak jednoduché,nebo je to jen tvoje speciální měřící metoda,kterou nikdo nezná?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tlumič jsem musel páčit, aby s originálními vymezovacími podložkami šel do vahadla. Nechal jsem horní osu bez podložek, propumpoval plný zdvih a horní oko si našlo polohu mimo střed osy. Pak jsem podle toho vyrobil dvě různě dlouhé vymezovací podložky z duše.

        0 1
    • Florenc  

      Co tedy má být ta záhada? Olej uzavírá drobné netěsnosti a křivou kinematiku těžko opravíš

      0 0
    • va-bo  

      Asi bude potreba rozborka. Neni to zadna atomova veda.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tomu se chci právě vyhnout. Stejný typ tlumiče jsem již měl rozšroubovaný, ale jen kvůli čištění a mazání. Jak je to s negativní komorou a nějakým přepouštěním tlaku, to vůbec netuším.

        0 0
    • Fantomas111  

      Olej protéká z pozitivní do negativní komory přes vyrovnávací kanálek. Část potom prolíná přes těsnění ven. Pokud neklesá tlak, je to v pořádku, občas je potřeba dolít.

      Mastný tlumič, šťastný tlumič.

      3 0
      • Smazaný účet  

        Výborně, děkuji.

        0 0
      • Smazaný účet  

        À propos, až mi dojde originální hustý olej z polštářku, začnu opět dolévat Redrum. Je vůbec Redrum do vzduchové komory tlumiče vhodný? V každém případě není tak hustý.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Když tedy olej z pozitivní komory přetéká kanálkem do negativní, není nakonec dobře, že v té negativní komoře olej nezůstane?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nebo jinak. Když do toho tlumiče, který mám na jiném kole již spoustu let, dolévám olej skrz ventilek, ten pak tedy proteče kanálkem do negativky… A kluzák je stále suchý… Znamená to, že mám již dávno negativku naplněnou olejem, tedy nefunkční?

          0 0
        • Smazaný účet  

          Strašně moc bych chtěl vědět, v jaké části zdvihu je přepouštěcí kanálek. Mohl bych zvolit ideální taktiku při huštění.

          To samé u vidlice.

          0 0
          • kubad  

            Tipl bych kolem SAGu :)

            0 0
          • va-bo  

            Na vzduchove komore, v dolni casti, je takovy podelny vystupek. Naproti uvnitr je kanalek. Nekdy dva.

            0 0
            • Smazaný účet  

              „v dolní části“ je dost neurčité.

              0 1
              • kubad  

                hledej :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jo tohle! To by mě nenapadlo. I délka kanálku je tak vidět. Perfektní, děkuji. Jak z toho ale zjistím přesný sag pro přepouštění při huštění?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Slyšíš kde to foukne když to stlačíš :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak to jsem nikdy neslyšel.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Rozhodně bych měl vědět, při jakém sagu je kanálek aktivní, protože v tom místě je negativka vlastně mimo provoz. A takovému sagu se pak tedy mohl vyhnout, respektive hustit tak, abych se mu při nasednutí, plus zavazadla, vyvaroval.

                      0 0
                      • kubad  

                        kanálek je při provozu aktivní, takže je to úplně putna – to přepouštění probíhá neustále při pohybu tlumiče

                        takže zbytečná starost :D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To ano, ale pokud je klidový sag, při zátěži, zrovna na kanálku, negativka nefunguje, odtrh tedy zbytečně velký.

                          0 0
                          • kubad  

                            sorry nechápu, co řešíš

                            tlaky v obou komorách se neustále vyrovnávají když jde píst přes ten kanálek, a to je za provozu neustále , ten kanálek je nad sagem

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ano, samozřejmě. Nicméně pokud je při klidné jízdě O kroužek pístu zrovna na kanálku, negativka není aktivní, což je pro prvotní odtrh špatně. Navíc se O kroužek dlouhodobě vlastně vbouluje do kanálku, to mu jistě neprospěje. Prostě bych chtěl přesně vědět, při jakém sagu jsem na kanálku.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Tvl ty máš nakřivo rám (údajně) a řešíš tady odtrh tlumiče kvůli pozici přepouštěcího kanálku, to fakt není normální. Navíc jestli máš tlumič talhle navolno, tak si ho taky můžeš krásné dojebat.

                                1 0
                                • Smazaný účet  

                                  Nemám jej na volno, viz úvodní příspěvek. Nechal jsem mu najít si nepáčivou polohu a tu pak zafixoval distančními vložkami z vrstvené staré duše.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    A nemáte mistře, jen pootočená oka, proto to vypadá, jako by se tlumič křížil a nešel vám nandat?

                                    0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ty bys treboval tlumič s DualAir ;).

                                0 0
                              • Lišák  

                                Ty si opravdu myslíš, že při klidné jízdě se tlumič ani nehne?

                                0 0
                          • Mr.Duck  

                            Tak to nefunguje.

                            Tím, že se spojí obě komory se přeci neztratí tlak z negativky – ten co tlačí na píst proti pozitivce. Změna odporu je tam minimální. Někdy si s tím pohraj, bývá to slyšet dost lehce.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Přesně tak, zase jen jeho další nesmysl, ktetrý s realitou nemá nic společného.

                              Jediný mírný vliv je v tom, že to vyrovnání tlaků není jen v jednom přesném bodě, ale třeba v rozsahu 1mm chodu tlumiče, což nepatrně ovlivní chování, ale nic velkého. Kdyby to bylo jen v jednom přesném bodě, tak by chování bylo zcela totožné jako by tam žádný přepouštěcí kanálek nebyl (tedy po vyrovnání tlaků třeba po foukání, tedy za běžného provozu už pak pořád).

                              Ani já citlivka na cokoliv nevnímám za jízdy průchod tlumiče zdvihem ve kterém je přepouštěcí kanálek. Vnímat by to možná malinko šlo pro situaci, kdyby někdo měl sag přesně v místě přepouštěcího kanálku (to ale běžně tak nevychází).

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Právě jsem upouštěl trochu vzduchu z tlumiče a při následném nasednutí jsem opravdu slyšel krátký syk. Nicméně rozhodně se mi ten zvuk nepodaří přenést na zánor kluzáku… Ačkoli, kdybych natáčel propružení tlumiče na video a pak zpomaleně… A stopnul bych v okamžiku syku a z videa odečetl, podle stupnice na kluzáku…

                              0 0
    • popokatepetl  

      Kolik má tlumič najeté? Těsnění se po čase „ojede“ a začne propouštět více a více oleje. dal bych nové těsnění vzduchové části. U takového uložení tlumiče bude průsak asi větší, když všechen je stečený dole hned za těsněním.

      0 0
      • va-bo  

        Psal ze ten tlumic je uplne novy.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Mám ten samý tlumič, stejně uložený, na jiném kole již mnoho let a od počátku do teď je suchý.

        0 0
        • kubad  

          problém je křížení v rámu – reklamace – totéž tlumič těsnění je KO, bacha na těsnění je záruka 3 měsíce

          0 0
          • Smazaný účet  

            Křížení rámu jsem vyřešil, viz úvodní příspěvek.

            0 0
            • kubad  

              tak ještě ty těsnění

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nechce se mi reklamovat, když funguje a neztrácí tlak. Navíc je k tomu sada těsnění a ještě mám další sadu ze stejného typu tlumiče koupeného do zásoby.

                0 0
                • kubad  

                  otázka pak už zní, jak dlouho to takhle fungovat bude – kdo ví, pak si servis už zaplatíš

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Vlastně myslím, že tři měsíce již jej mám, alespoň tedy doufám. No a jinak je záruka dva roky, kdyby něco horšího, než těsnění. A jak tu bylo výše psáno, mastný tlumič, šťastný tlumič.

                    0 0
                • roud  

                  A je to tu zase past vedle pasti :D vždyť máte kol víc tak nevymejslwjte picoviny a pošlete to na reklamaci nebo vám to snad má někdo z BF vyzvednout a reklamovat to za vas ?

                  1 0
                  • Smazaný účet  

                    E-bike jen jeden. Nechce se mi v sezóně jej odstavit.

                    0 0
                    • roud  

                      Ještě máte e-kripl káru tak žádné výmluvy!!!

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Výmluvou mi budiž funkčnost. A pak asi ty prošvihlé tři měsíce, v nejhorším ještě nějaký týden počkám.

                        0 0
                  • pepek  

                    Mistr přece zásadně nereklamuje, obtěžuje ho to :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Paradoxně jsem jej hned po koupi vrátil a obratem vzal další, protože byl škráblý kluzák. Jenže to mi bylo hej, neboť jsem čekal na osičky z bikecomponents.de

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Kup ještě jednoho íbejka at jeden z nich může bez stresu marodit. Dnes běžná praxe.

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          Až v posezónním výprodeji.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            A co ten kjuub? Ten byl pro pritelku?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Pro mne, ale až bude ve slevě.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Známý má íbejka Cube celoperko a z tech vsech motohruz vypada tak nejlip za prijatelnou kvalitu i cenu. V prepoctu za nej dal 110 000,– Kč. Model z hlavy nevim. Z české strany k nam ted o vikendu proudily davy ožralych cyklomotosportovcu az to bylo obtezujici. Nasinec ma sice najete svoje neoznačené trasy ale obcas se tomu doternemu hmyzu nevyhnes. Jsem rád, ze piješ vodu, aspon můžeš kazat vino.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ano, také se mi líbí.

                                  A co se toho chlastu týče… Docela pak chápu sympatie takových k Východu.

                                  0 1
                        • -b-n-x-  

                          Rovnou raději dva. Nebo tři?

                          0 0
    • wladeq  

      Abych rozuzlil tohle debilni tema ne prilis bystreho bobika s ramem do vrtule…ten prepousteci kanal je uplny kousek nad plnym roztazenim tlumice…nebo vidlice…logicky (protoze tam to chodi nejcasteji, nebo aspon by melo).

      A kdyz slysim slovo „odtrh“, je vicemene jasne, ze o odpruzeni ten dotycny vi prd…proto se pta, budiz…tenhle pojem vynesl na vysluni TT mam dojem ne? :D

      1 0
      • AussigBiker  

        S tin rozuzlením ti držím palce :)

        1 0
      • Smazaný účet  

        Výborně, děkuji.

        Jen, kolik je přesně „úplný kousek“?

        0 0
        • kubad  

          ten kousek je kousek před oblastí výrobcem doporučeného SAGu

          0 0
          • Smazaný účet  

            No… Ale dobře, jsem upokojen.

            0 0
            • kubad  

              prostě pokud máš SAG dle doporučení výrobce, nebo větší, si mimo prostor té drážky

              0 0
              • Smazaný účet  

                Vlastně nezastaví se maximální roztažení vždy na kanálku, když se tlaky vyrovnají?

                0 0
              • theedge  

                To je totalni bizar tohle vlakno :-D

                2 0
                • Lišák  

                  A které onuceho vlákno není?

                  1 0
                • Smazaný účet  

                  To nebyla řečnická otázka, ale průlomová úvaha. Pokud tedy uvažuji správně, vše vyřešeno, včetně vidlice.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak znovu:

                    Nezastaví se maximální roztažení vždy na kanálku, když se tlaky vyrovnají?

                    Můžete to prosím někdo fundovaný potvrdit, nebo vyvrátit? Děkuji

                    0 0
                    • wladeq  

                      Ne, protoze je ten tlumic nafuneny k prasknuti. To vyrovnavani tlaku je tam z jineho duvodu, fungovalo by to i bez nej, ale blbe

                      1 0
                      • Smazaný účet  

                        Ach jo. Vím jak funguje negativka. Jenže pokud se při huštění tlumič, vidlice, roztáhne právě jen (až) ke kanálku, tak sag při zatížení bude logicky vždy mimo, což je perfektní a žádný problém pak neexistuje.

                        0 0
                        • pepek  

                          .

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Vždyť je jeden píst pro obě komory.

                            0 0
                            • pepek  

                              Ozaj? jeden píst, ale dvě různé plochy

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jeden píst nemůže mít dvě různé plochy.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Mistře, zaměřte pohled na ten obrázek a zamyslete se.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Hotovo.

                                    0 0
                                    • Zdyn  

                                      Plocha pístu pro negativní komoru je menší, než pro pozitivní komoru. Pro negativní komoru je třeba odečíst plochu velké pístnice, kdežto pro pozitivní je to plocha malé pístnice)

                                      1 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Teď tomu rozumím ještě méně, než před založením vlákna.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Není potřeba rozumně, stačí věřit :D

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Víru neuznávám. Věřit lze totiž úplně všemu, odvisle od skutečnosti.

                                            Chtěl bych si to umět představit. Nějaký zjednodušený nákres není?

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              je, ale už Komenský říkal: škola hrou, hrej si a uč se nemůžeš dostat přece vše pod nos :D

                                              1 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Vynikajícně! Již tomu naprosto rozumím, velice děkuji.

                                                Bohužel však tomu rozumím, rozumějte, tomu, totiž tlumiči na vyobrazení. Ten má dutou stěnu pro přepouštění vzduchu. Jak funguje můj Monarch s krátkým kanálkem vypouklým ve stěně, tak to stále nevím.

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  cílem bylo ale pochopení poměru plochy pístu pozitivní a negativní komory – ach jo :(

                                                  a k dalšímu dotazu – úplně stejně, jen jsou drážky delší než těsnění

                                                  0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Ale hlavně se opět vrací do hry problém s kanálkovým sagem a jeho přesnou definicí, abych se mu mohl vyhnout.

                                                  0 0
                                                  • kubad  

                                                    jak už bylo napsáno – kanalek je mezi koncem zdvihu a začátkem Sagu, tedy pokud se jezdí v pásmu doporučeném výrobcem, je mimo SAG

                                                    Mě tahle definice stačí – pokud potřebuješ mimiletry, musíš si to odměřit.

                                                    Doporučuji nafoukat na nižší tlak, vyrovnat komory, pak přepumpovat pozitivku a pomalu tlačit do zdvihu a poslouchat, v okamžiku zasyčení zastavit a pustit, gumička na pístnici už ukáže výsledek.

                                                    Pak bych poprosil o fotodokumentaci

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Vlastně ano, dobře.

                                                    Nicméně stejně bych chtěl znát přesný sag na kanálku, již jen z prosté zvědavosti. Trápí mě to neznámo.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    příspěvek sem doplnil o návod :D

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No jo, gumička! Na tu jsem zapomněl! Rozhodně lepší než zpomalené video. Moc děkuji.

                                                    0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Lépe bych to nepopsal, a pochopení tohoto je úplný základ pokud někdo chce řešit takovéhle detaily na tlumiči :)

                                        0 0
        • wladeq  

          nevim…a nevim k cemu ti tahle informace bude? je tam, kde nejlepe pri testovani fungoval…a tehle seance lidi po mozkove obrne se odmitam ucastnit…sorry

          0 0
          • va-bo  

            Uz ses zucastnil :-) proc?

            0 0
          • Smazaný účet  

            "Každý hlupák může vědět. Ale cílem je pochopit.“

            Albert Einstein

            0 0
            • Smazaný účet  

              Konkretne tento citat je hodne diskutabilni. Tuhle polemiku bych sem radsi nezanasel Onuce.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To není žádná polemika. Mně prostě nestačí jen vědět, chci pochopit.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ovsem ty nejsi hlupak a chtit nestačí.

                  0 0
                • wladeq  

                  Pfffff…kdybys to tak strasne moc chtel, tak si najdes rozkres jakehokoliv tlumice ;)

                  1 0
                  • kubad  

                    i průřez tlumičem jde najít :D

                    0 0
                    • wladeq  

                      Jasne, najit jde vpodstate vsechno, jen chtit!!!…kazdopadne pokud mistrovi „ram do vrtule“ vydatne a bez prestani chcije olej z ventilku, resil bych to asi spis, nez pozici prepousteciho kanalu, protoze to znamena, ze tesneni na IFP neplni svou urcenou funkci zivocichare :)

                      1 1
                      • Smazaný účet  

                        Z jakého ventilku? Děkuji

                        0 0
                        • wladeq  

                          Ja mel za to, ze ti to chcije z ventilku, pokud jinde, tak je hin tesneni tam, kde to tece

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Teče to výborně, protože jinak bych měl negativku brzy plnou oleje. Dolévám skrz ventilek.

                            0 0
                            • wladeq  

                              Tak to delas blbe. IFP ma krom jineho oddelovat olej od vzduchu

                              …TYVOOOLE, jak ti ten tlumic muze fungovat…to bych fakt rad zkusil :D

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Samozřejmě nedolévám skrz ventilek ifp.

                                0 0
                                • wladeq  

                                  „Dolévám skrz ventilek“…„Sa­mozřejmě nedolévám skrz ventilek ifp“…mas na tom tlumici snad patnact ventilku? chapes, jak s tebou diskuze obtizna?

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Naopak, jsem velmi jednoduchý.

                                    0 0
                                  • PENE  

                                    Jestli nebylo lepsi, drzet se toho, co jsi napsal. wladeq 5.5.2023 21:32

                                    0 0
                                    • wladeq  

                                      Nedivam se, co to bylo, ale je mi jasne o co jde :)…Mel jsem holt dneska potrebu nekomu pomoct, a mam rad vyzvy :D…dlouho uz to ale nevydrzim :)

                                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Podle toho funkci nepochopím.

                    0 1
                    • wladeq  

                      funkci ceho? tlumice nebo toho kanalku ktery vyrovnava tlak?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Kanálku, viz výše. Děkuji

                        0 0
                        • wladeq  

                          Je k vyrovnani tlaku oleje v celem tlumici. Kdyby tam nebyl, fungovalo by to, ale v negativce by byl porad stejny tlak, kdezto v pozitivce by se menil podle toho, kolik tam natlacis vzduchu…tlumic by fungoval jinak…hur

                          0 1
                          • Smazaný účet  

                            Ne, slouží k natlakování negativní komory.

                            0 1
                            • wladeq  

                              Jo ted me budes poucovat…oukej :D

                              1 0
                              • Smazaný účet  

                                Nepoučuji, konstatuji.

                                0 1
                                • wladeq  

                                  Ty se me zeptas k cemu je ta dira na pistnici, a kdyz ti to reknu, tak mi reknes svoji teorii, a vyzni to tak, ze presne vis o cem mluvis (vis prd)?…jsi v pohode?

                                  1 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Vy jste psal, že kanálek slouží k vyrovnání tlaku oleje… Není tomu tak.

                                    0 1
                                    • wladeq  

                                      Mas pravdu, me zbytky trpelivosti se ptaji, ktera konkretni sila tu negativku natlakuje, na kolik ji natlakuje, a proc ji natlakuje. Dekuji zadovzdelani

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Negativka se tlakuje kanálkem z hlavní komory, respektive tlaky se přes kanálek vyrovnají.

                                        0 0
                                        • wladeq  

                                          „Vy jste psal, že kanálek slouží k vyrovnání tlaku oleje… Není tomu tak“…a za 3 minuty „Negativka se tlakuje kanálkem z hlavní komory, respektive tlaky se přes kanálek vyrovnají“…po me uz nic nechtej!

                                          0 1
                      • david25  

                        Zivocichare :D

                        0 0
      • tomxxx  

        Odtrh je normální pojem, jen v době tokenů už nedává smysl to jakkoliv víc řešit, než narvat do tlumení potřebný počet.

        0 0
        • Lišák  

          Jak souvisí odtrh s progresivitou pružení?

          0 0
          • tomxxx  

            Docela dost :)

            0 1
            • Lišák  

              Pokud myslíme to samé – odtrh = první pohyb vidlice / tlumiče, tak o něm rozhodují pasivní odpory. Nebo to vidíš jinak?

              1 0
              • tomxxx  

                A na první pohyb vidlice má vliv kromě těsnění i tlak. Čím víc progresivní pružení máš, tim víc můžeš udělat houpacího koně.

                0 0
                • Lišák  

                  Na odtrh má tlak vliv naprosto minimální. Na chod po odtrhu má vliv řádově vyšší.

                  1 1
                • scart35  

                  Negatívna pružina s tebou moc nesúhlasí :)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.