Začátečník a jeho volba - Jaké kolo zvolit

103 nepřečtených
  • Hetrik

    Zdravím,

    doufám, že se nezakládám OT, ale dle možností, které jsem viděl, mi tato kategorie přišla jako nejlepší. Jsem tu nový, takže jako první vás všechny zdravím a přeji hodně sil do pedálů. :) Doufám, že mezi vás nějak zapadnu. :)

    Chci začít prosbou o radu. S cyklistikou začínám, jezdil jsem jako malý a přes a po střední minimálně. Nyní nemám žádné kolo a rád bych si správně vybral.

    Já bych rád jezdil a vždy jsem jezdil po silnici. Nebyl jsem ten typ, co by si vybral nějakou zříceninu a na ní jel. Ani jsem nikdy nejezdil stanovat.Tudíž přemýšlím o silničním kole. Ovšem bylo mi to vymlouváno, protože naše silnice jsou tankodromy, ve 40 do ní napálím a kolo v háji. Jenže nechci po silnici jezdit s horalem. Bylo mi ještě doporučováno trekové, ale protože 90% náplň mé cesty bude silnice, nevidím důvod. Na stanování a podobné věci si horala můžu půjčit, jednou, 2× za rok.

    Jsem z Ústí. Nedovedu si představit, že bych pro projížďku musel ještě dávit dalších 50 km na lepší silnice. Tudíž bych se rád zeptal na foru cyklistů, než dojdu do obchodu, kde se stejně ještě budu ptát.

    Jaký typ kola byste mi poradili? Jak je to s odolností silničního kola? Ještě jsem nedodal, že můj rozpočet je s tíhou 20,000 na kolo a to už se budu fakt kroutit, takže tak. Můžete mi prosím někdo poradit? Díky a přeji krásný den.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Za 20 000,– Kč máš pěknou a lehoučkou bazarovou silničku.

      Pokud chceš jezdit výhradně po silnici, tak ber pouze silničku a všechny rady typu, že kvůli stavu silnic je silnička nevhodná, ignoruj. Ušetříš si tím všechny problémy, které by následovaly nákupem pro tebe nevhodného kola.

      A na závěr základní a trvale platná rada: „Per tam velkou!“ :-)

      0 0
    • HUPÍK  

      Postavit fitnes(silničku a rovný řídítka)

      0 0
      • tromboonen  

        Houby, to je prasopes, morduje to zada..

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        K čemu by to bylo? Kompakt rodla jsou pohodlná.

        0 0
        • HUPÍK  

          po silnici to letí a proč se hrbit za beranama?…

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Třeba že tam můžeš střídat min. tři úchopy?

            0 0
          • zarkow  

            Protože s „normálním“ silničním rámem a rovnými řídítko to bude IMHO krátké. Berany navíc umožní variabilitu úhopu. „Pseudo fitnesku“ (Pells Daemon) jsem měl, ale to byl v podstatě krosový rám + silniční kola, takže velikostně OK.

            Pokud chceš jezdit hlavně po silnici a bereš kolo spíše jako sportovní nástroj, šel bych určo do plnohodnotné silničky.

            0 0
          • MlokCZ  

            To je právě ten problém, že buď to není pravda nebo musíš mít pořád extra sportovní posed a budeš trpět.

            Pointa silničky na rovině a v mírných sjezdech je právě v beranech. Pro větší rychlosti chytneš spodní úchop a o hodně zlepších aerodynamiku aniž bys musel mít tak natažený posed po celou jízdu (chytneš horní úchop v menších rychlostech).

            0 0
          • Lister  

            Silnička v horním úchopu má absolutně nejkratší posed, jaký můžeš na kole mít.

            0 0
            • Yura  

              Jako za paky nebo u predstavce? Jestli u predstavce tak to jo, ale zase tam se drzis mozna tak při jizde do kopce.. Za paky urcite není nejkratsi posed jakej muzes met. Taky zalezi na tom jakej mas vyskovej rozdil mezi téma beranama a sedlem. Stejne ve vetsine pripadu nebudes na silnicce sedet tak narovnanej jako na vetsine MTB.

              0 0
              • kamaro  

                Tak to já se u představce držím asi nejvíc ze všech možných poloh na beranech. Každý to má jinak – manželka se u představce nedrží vůbec, zdá se jí to úzké.

                0 0
                • Yura  

                  Hm tak to ses zvlastni pripad teda. :) U predstavce nemas brzdy, jizda ze sedla defakto nemozna apod. Drzis se tam protože te bolej zada oproti uchopu za paky? Protože tam se drzi 99% lidi většinu casu..

                  0 0
                  • zdenal8  

                    nj. Ale zase když se držíš u představce, tak si víc narovnanej a nekopeš se do břicha :-)

                    0 0
                    • Yura  

                      Jestli ti proste nevyhovuje uchop za paky, tak bys to mel nejak vyresit, ale ne tim, ze se budes drzet u predstavce, to je proste uplnej nesmysl. Ukaz me video jak jdes ze sedla z uchopu u predstavce nebo jak zatacis při jizde z kopce lol..

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To je na revizi nastavení posedu a složení kokpitu. Nebo redukci břicha. Nebo máš nevhodně zvolenou geo rámu vzhledem k proporcím, ohebnosti a tomu, co a jak jezdíš.

                      Do břicha se nekopu ani při spodním úchopu – a to mám horní hranu řídítek nějakých 12,5 cm pod sedlem.

                      0 0
    • tromboonen  

      Jak rika Turista, jakoukoli hlinikovou silnici z bazaru, karbon vidle, pokud mozno karbon sedlovka (nebo pozdeji vymenis), minimalne 10sp sada (nova Tiagra, lepe 105 u Shimana nebo ekvivalent)… za 20 se da poridit slusna, kdyz chvili pockas, nespechat… procti si tady vlakna o silnicnich kolech, hlavne co se tyce volby velikosti, geometrie a typu ramu..

      Az to budes mit doma, prezuj plaste na co nejlepsi v sirce 25 nebo 27 mm a foukej tak, aby kdyz na tom sedis byla deformace plaste cca 10–15%, tim vyresis i ty nejhorsi tankodromy a valivy odpor bude optimalni… plaste treba Continental GP 4000..

      Chvalim Te, ze nejsi stado co chce po asfaltu jezdit na MTB, to je dobre rozhodnuti..

      0 0
      • Barak  

        Deformace pláště 10–15%, na to máš nějakou měrku? :-)

        0 0
        • tromboonen  

          Jo, oči… sedneš a vidiš jak se to promáčkne.. na netu jsou o tom odborná pojednání, funguje to…

          0 0
          • Barak  

            Nedokážu si moc představit co je 10–15% deformace. Takže pod minimální doporučený tlak?

            0 0
            • Esi  

              prostě si na to sedneš a podíváš se jak je to promáčklé, když je výška pláště od ráfku v nezatíženém stavu 20mm tak 10% bude zmáčknutí o 2 mm a 15% o 3 mm :)

              0 0
            • tromboonen  

              Doporučený tlak je rozsah, optimální závisí na šírce pláště, ráfku, duši, na Tvé váze spolu s kolem, a koneckonců i ty nase pumpy moc presne nemeri..

              Proste to nafoukas, sednes na to a chces aby pri Tvem nejbeznejsim posedu (asi za paky) byla na obou plastich cca stejna boule, vyskove tech cca 10–15 procent stlaceni, ale ja (u 25 resp realne 27 plastu ze suroveho kaucuku) se snazim o co nejnizsi tlak, na kterem nehrozi cvaknuti duse-kopnuti rafku ani na nejake ostrejsi nerovnosti, vetsinou tak 5–5,5 bar… uzsi a bezne plaste to budou mit vic.. musis experimentovat, zkouset jak to jede, viz vlakna silnicni plaste, byly tam odkazy na ty clanky o optimalnim tlaku, prilnavosti a odporu

              Busit to na vic je paradoxne pomalejsi na odpor, nepohodlne (to je jasne) a taky to mene drzi, takze jedes z kopce pomalejc.. ale tyka se to spise sirsich plastu

              0 0
              • Barak  

                Při tak nízkém tlaku bych se bál, že plášť v nějaké zatáčce strhnu z ráfku.

                Osobně se snažím vyhýbat silnicím s horším povrchem, takže foukám spíš na vyšší hranici doporučených tlaků u konkrétních plášťů.

                0 0
                • tromboonen  

                  Je to o tom jake mas rafky a plaste, tohle je extrem, protoze jsou to uplne jinak konstruovane plaste z jineho materialu nez klasika, kazdy si to musi vyzkouset a nastavit sam, ale ty poucky 0 15% deformaci plati..

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    challenge strada mam od dubna, a nakonec jsem skoncil taky na cca 6 bar na mych 85kilo. jsou to skvely gumy, jen ted ke konci zivota jsem si vsimnul, ze se v jednom miste ten behoun odlepuje, je to videt jen zevnitr, takovy bubliny.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jo, jsou to rucni kousky, muzou tam byt nejake problemy, ale zatim jsem z nich nadseny.. ja nedavno ve vedru nabusil asi trochu vic (a hlavne duse byla latexka, kterou jsem predtim mel v 35 mm CX plasti v Ksyriu, kde se to nejak roztahuje smerem dovnitr kvuli svu v rafku… a muze praskat, ale to bylo tim ze byla unavena a roztazena..) no ruplo to asi 500m od baraku, duse roztrzena asi na 30 cm a svliklo to cast plaste, a trochu se pri tom odlepila cast bocni vrstvy na patce – jsem uvazoval, ze to napatlu chemoprenem aby se to zase chytlo k sobe, ale nechal jsem byt a zatim OK..

                      A jak dlouho Ti vydrzely.. ja moc nenajedu, plus stridam ruzne zaplety a tyhle jsou takove svatecni, takze po roce tak sotva zmizelo 2mm toho pidivzorku vzadu uprostred, ale predpokladam ze pri intenzivnim jezdeni zivotnost nic moc..

                      A jinak myslim ze vetsina lidi tady co mela problem s Challenge plasti (coz obcas byva, starsi pry meli volnejsi patky a vypadavaly, Challenge uz jsou ty novejsi, spis tesnejsi.. nebo dusemi jako ja, ty nedoporucuju) co byly evidentne zpusobeny vyrobni chybou vetsinou dostali od prodejce nejakou nahradu/prachy na nove zbozi..

                      0 0
                      • mr.ricardo  

                        Ted ma najeto asi 3,5 tis., mam ho vzadu. Zajimavy je, ze je porad znat ten sipovy vzor, ale ve stredu jsem pichnul a vsim jsem si, ze uz je uprostred hodne tenky. Ale tak tisic jeste udela, jsem mile prekvapenej, cekal jsem, ze vydrzi min, na to jak je ta smes mekka. Zajimavy je taky, jak malo je posekanej a porezanej, proti gp4000s je to nebe a dudy. Uvidim, chci vyzkouset bezduse, ale asi pockam az na ty novy schwalbe one, takze az doslouzi, vezmu ho na zbytek sezony znova.

                        0 0
      • Hetrik  

        Takže jít do obchodu a koukat po kolech do 20K, to není dobrý nápad. Podle toho, co píšete. :) Snad nebudu vypadat jakou trouba, ale tiagra je tedy ta součástka na upevnění kola? 10sp sada…105…tomu moc nerozumím. Můžeš mi prosím více přiblížit? Každopádně kolo ještě nekupuji. Momentálně sbírám peníze a snažím se najít rady. :) Takže určitě se tu na další vlákna podívám.

        Pláště a foukání je další věc. Předběhl si mne. Nicméně…těch 10–15%, jak to poznám? U horala jsem jeden čas trpěl na defekty, vyjel jsem a bum. Nemělo ani cenu. A nechci sebou tahat každou jízdu batoh s náčiním a trnout, že strávím hodinu nad výměnou. :) Jinak děkuji,

        0 0
        • Rychlej turista  

          Já na silničce foukal vždy povolené maximum + 0,5 atmosféry navíc. Takže GP4000 na 8,5 a Panaracer Stradium Extreme na 10,5 atmosféry. Ale já, jako stará konzerva, už jiný nebudu :-)

          0 0
        • tromboonen  

          O joj.. asi si budeš muset něco přečíst… sada jsou ty mechanické díly (páky brzdy, prehazka, kliky atd.. proste vše co souvisí s pohonem).. u Shimana Tiagra (novější 10 rychlostí), 105, Ultegra, tobě stačí v poho první dvě..

          viz http://www.cyclingweekly.co.uk/…guide-142789

          Pláště řeš až budeš mít, viz místní vlákno jaký silniční plášť

          Nic ve zlym, zadny uceny z nebe nespad a radi Ti poradime, ale jestli ani netusis co je sada, dej do toho alespon trochu vlastniho usili a precti si neco na Internetu a tady, budes pak vedet na co se zamerit a ptat.. hledej v kategorii Silnicni http://www.bike-forum.cz/…rie/silnicni

          0 0
          • Rychlej turista  

            V každém případě ale to nejdůležitější dělá – ptá se ještě před pořízením kola a ne, jak je tady zhusta pravidlem: „Koupil jsem… Poraďte, co teď s tím?“

            0 0
            • hovanec  

              O tom diskuse je. To co píšeš je právě problém některých nejmenovaných prodejců. Natlačí zákazníkovi kolo hlava nehlava.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                To je pravda. Kolega z práce ze mě tahal rady, jaké (svoje první) silniční kolo koupit, na několik kol jsme se byli spolu podívat, něco si projel… Ve finále měl jasno v tom, že chce hlínu s karbonovou vidlí, na 105, alespoň trochu normální kola… No a druhý den přivezl cyklokrosku. Po první vyjížďce se ho ptám, jak to jelo, a pro mě nezapomenutelná odpověď – jako dobrý, ale příští kolo už bude silniční… :)))

                0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Presne jak pisou vyse, cistokrevnou silnici a zadny prasopes.

        Moje rada zni, porid si poradnou dilenskou pumpu s manometrem, spravnymi a dostatecnymi tlaky vyresis problem s defekty procvaknutim.

        Spravny tlak podle tohoto grafu, podle sirky plastu a vahy jezdce s kolem rozdelene na predni a zadni kolo ( 40–45% vahy vpredu).

        0 0
        • Hetrik  

          Tak do takové pumpičky určitě půjdu. Díky za tip.

          0 0
        • Lada,s  

          napřed si říkám proč to končí u 70kg a pak mě došlo je je to zatížení jednoho kola :)

          0 0
    • hovanec  

      Bazrovka za 20 tis. udělá dobrou službu a pokud bude v dobrém stavu, tak vydrží poměrně vysoký nájezd bez vyšších investic. Já bych se bazarovky nebál, páč to umím vybrat, ale Tobě bych doporučil raději nové kolo. Ojetina je u člověka, co tomu nerozumí risk a nikdy nevíš, co Ti prodejce nakuká.

      Co bys řekl na tyhle kola:

      GT GTS Expert

      je u něj i levnější varianta s osazením Sora nebo úplný základ na Claris

      Giant Defy 3

      Tento má osazení Sora, model 2014 by byl i pod 20 tis.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Před koupí si půjč na projetí nějakou silničku na pár desítek km – ať si na vlastní kůži prožiješ jaký je průjezd po flikovaných okreskách, kostkách i nějaké cyklostezce. Nevynechej stoupání v únavě – ať si uděláš představu o vhodných převodech pro sebe. Pláště/galdy o objemu a tlaku v nich odpovídajícímu povrchu tratě nabídnou dost komfortu i svižnosti. Na nějaké výlety do cca 70 km není potřeba nějaké supr čupr kolo, určení velikosti kola a nastavení posedu si pořešit dle metodiky a následně pro sebe ještě doladit. Pokud bys začal jezdit 100+ km a trávil v kontinuální zátěži více hodin, nějaké úpravy k pořešení by se ještě ukázaly.

      0 0
      • honhav  

        dobry napad… osobne bych po zkusenostech s okolnimi silnickami a vice nez 50ti odstiny sedi (asfaltu) vybral silnicku az cx s moznosti obuti co nejsirsich gum. 28 co ted zkousil jsou fajn, ale klidne bych tam placnul neco tlustsiho, kdyby se veslo… zalezi jak to jezdeni pojmes…

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Porad si myslim, ze sirsi a sirsi plaste uprednostnujou lidi, kteri na silnicku presli z fulla a nemaji takovy navyky na odlehceni pri prejizdeni nerovnosti. Je to tak?

          0 0
          • tromboonen  

            Ja fulla nikdy nemel, na MTB uz prakticky nejezdim, do nedavna jsem mel na silnici 23 mm a foukal jsem to na 9–10 baru, nemysklim, ze bych neodlehcoval, spis naopak musel jsem skoro vsude, i tak prdel a ruce vytresene… ale tluste Challenge a latex duse me uplne predelaly – a jede to lip…

            0 0
          • honhav  

            zacinal jsem na bmx, eskach, necem z ruska co vypadalo jak favo, mtb, ale na moderni silnicku jsem presedlal az po porizeni fullu, to je pravda. Myslim ale ze nadlehcovat se docela zvladnu. Vychazim spis z toho ze tazatel sam nema zkusenosti a jsou mu doporucovany v podstate pouze sportovni silnicky. Je dobre aby si uvedomil, ze jsou i jine alternativy a nejsou az tak mimo, jak by se na prvni pohled mohlo zdat a zalezi kde a jak hodla jezdit… Podle toho by mel vybrat stroj… Pokud ma v okoli pouze pekne cesty a hodla jezdit par svych okruhu porad dokola a trenovat, mate naprostou pravdu. Pokud hodla kolo pouzivat i na „vyletni“ jizdu, toulani se po zapadlejsich cestickach atd. neni od veci se zamyslet nad vetsi variabilitou a pohodlim kola – jsem proti vam asi lemra ale prumer u nas po kopeckach mam tak 25km/h… myslel jsem si puvodne ze na nabusenych tenkych plastich budu rychly i na nasich kopcovitych rozbitych cestach, nakonec jsem zjistil ze na tlustsich plastich (z 23 slusnych na 28 levne a tezke) pohodlne nafoukanych jedu rychleji nez driv. Pravda je, ze nejezdim casto v parte a hendikep me turisticke verze je mensi hbitost. Ale zas tak moc nezaostavam… a muzu s tim i opatrneji do lesa…

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Me pripada ze tam kde uz to moc nejde na 23 (realne 25)- tj. sutry- tak by me 28 nijak zvlast nezachranilo. Jinde mi to nevadi. Jediny strach mam ze proriznu plast a bude mi ho lito. Primarni teren stredoceske okresky :-( a zapomenute silnicky rad.

              0 0
              • honhav  

                no jak jsem koupil ty levny dura tak maji psany foukani na max. 5 baru. tzn. jsou pomerne mekky a da se s nima celkem dobre – zkousel jsem i celkem teren – ostry kameny, sterkova cesta a kupodivu se na tom da. Takovy ty „zpomalovaci“ nerovnosti jako zaplaty na silnici atd to spolehlive odfiltruje bez razu do kola = muzes pekne tocit a jede to…

                a riznuti se u tak silnyho turistickyho plaste skoro nebojim… :)

                0 0
                • tromboonen  

                  Presne moje zkusenosti, 25 Challenge Strada open, v reale 27 mm, mega tlusta a meka prirodni guma, defekty zadny, normalne rozbite lesni kdysi asfaltky co jsou dneska spis sterk, ale ostry, zadne pekne oblazky.. ja uz pod 25 nikdy nejdu, jedine minus je vetsi hmotnost na obvodu, ale tech par desitek gramu mi za to stoji..

                  0 0
                  • honhav  

                    vsak jste mi kluci dobre poradili na jare ohledne rozmeru gum… no a nakonec jsem se rozhodl, ze prodam silnicku a jak se podari prejdu na cx, resp zvazuju stavbu na ramu rb rx… tam si muzu na vyjizdku s kamarady hodit tenkou gumu a zaroven cokoliv do 4 cm sirky…

                    0 0
      • Hetrik  

        Díky za radu, určitě vyzkouším. Určitě ze začátku budu jezdit méně jak 70, takže asi tak. :) Uvidíme, když pak naberu kondici, kolik za víkend najedu.

        Co se týká kol uvedených výše, vypadají hezky, jako plno kol, ale otázka je, aby sloužily, jak mají. Pro laika jako já je každé kolo stejné. Tedy pokud se bavíme o silničních. Je jasné, že horské od silničního poznám.

        0 0
        • hovanec  

          Jsou to sériovky s vyváženými komponenty. Není ale problém si něco nechat poskládat. Zkus zkušené silničářské stavitele, určitě Ti doporučí konkrétní sestavu kolem 20 tis.

          0 0
        • tromboonen  

          Spis ten bazar a nechat si od nekoho poradit, tyhle nejsou spatne pro zacatek, ale brzo z nich vyrostes a prodas je za velmi malo.. chce to neco s min 10 rychlostmi, napred si to tu a na naetu nastuduj, rozhodni se jeky druh silnicniho kola a geometrie chces (pohodlnejsi, zavodnejsi), pak si zjisti na competitivecy­clist.com jak velky ram potrebujes (viz desitky temat tady), pak se mrkni na cyklobazar.cz, sleduj to tam a kyz na neco narazis 15–20 tis znackova hlina ram s karbonem a minimalne 10sp sadou klidne to tady predloz a lidi Ti poradi jestli to stoji za to..

          0 0
          • hovanec  

            Jenže pokud to kolo nevidíš, tak těžko poradíš, jestli je to dobré. Trochu se zamysli nad tím, co radíš. Osazení může být rozumné, na fotce bude kolo super, ale jako nezkušený asi těžko pozná, jestli je to kolo celkově ok.

            Pak to zaveze do servisu a zjistí, že ho bude stát oprava/výměna x tisíc.

            0 0
            • tromboonen  

              Tezko rict, ja si troufam tvrdit, ze ze slusnejsich fotek a popisu se da poznat, jestli je majitel prase nebo se o to staral.. u silnice to tak netrpi, menit potreba pravidelne retez, mozna kazetu, lanka bowdeny… lanka a bowdeny bych preventivne dal nove stejne, pokud to neni skoro funglovka, retez pokud bude tahlej taky, to je zakladni investice… a davat to do servisu je blbost, musi se to naucit sam, nekdo v okoli plus Internet poradi.. musela by byt velka smula dostat uplnou plecku, v kater´gorii 15–20k, to uz by podle me na miste poznal i laik.. ale kazdy sveho stesti, za 20 koupi novy uplny zaklad na Sore, s horsimi prevodniky atd.. do budoucna dost nekompatibilni.. ja jsem mel novou silnicku naposledy nejakeho Favorita v detstvi, od te doby vzdy bazar nebo stavba a castecne bazar dily.. vyhovuje mi to a myslim, ze to neni tezke, kdyz tady lidi posilaji odkazy na bazar silnice vetsinou jim poradime co jo, co ne a na co se u konkretniho kola zamerit = pak uz neni tezke overit to i pro zacatecnika..

              0 0
              • hovanec  

                Já jen, že u takové rady bych si za tím nestál, protože jsem to kolo neměl v ruce. Toť vše. Taky jsem napsal, že já bych do bazarovky klidně šel. Poradíte mu, že kolo je super, bude to třeba Ultegra a rázem při výměně převodníků, kazety a řetězu vyplázně ranec. Potom nemluvím o bouchlém nebo probržděném ráfku. To z fotky taky nepoznáš. Věř mi, že když naleštíš kolo a nachystáš na prodej, z fotky nemáš šanci poznat, že je vylágrovaný pohon a kola. O míře takové investice si asi uděláš představu.

                0 0
                • tromboonen  

                  Ale jo, nesmis to videt tak cerne :) Ja lidem docela duveruju, zavolam, pokecam a vetsinou je hned jasne, jestli se staraj o kolo nebo ne, a vetsina co mam zkusenosti mluvi pravdu o stavu a prizna pripadne problemy… zatim jsem zadnou velkou smulu nemel, proveruju a pokud nekdy neco nebylo podle popisu, vetsinou jsem domluvil slevu nebo vraceni.. jasne ze nejake riziko tam je, ale kdyz to clovek bere rozumne.. netvrdim, ze mu dam zaruku ze je to OK, ale zakladni info plus co proverit, pokud tomu sam vubec nerozumi, je na nem, aby si s sebou vzal nekoho znalejsiho.. tot vse, at se rozhodne sam..

                  0 0
        • Pán z Dubu  

          Ultimátní silniční rámy mají délku řetězové vzpěry i pod 505 mm – ty pojmou naknap pneu tak do 27 mm šíře. Např. http://falconsports.en.alibaba.com/…_FM116V.html . Fofr rám pro kvalitní povrchy a chlapy, co je bere druhá míza (ale na tu je potřeba mastnější rozpočet).

          Se zadní stavbou kolem 408 mm např. http://www.merida-bike.cz/…ide-200-2015 na krátké účinné brzdové čelisti – jimi stěží projde 30 mm šíře pneu. Takových je asi nejvíce.

          Turistické silniční rámy s prostorem třeba i na blatníky a vyššími (blatníkovými) brzdovými čelistmi http://www.zbozi.cz/hledani/?…

          Tyto rámy bývají celé delší – aby se při zatočení nepotkávala bota s předním blatníkem.

          Nabízejí klidnější jízdu, ale „nejdou za pedálem“. Na zimáka/šichťáka a zevlingovou turistiku fajn.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Ultimátní silniční rámy mají délku řetězové vzpěry i pod 405 mm

            0 0
            • tromboonen  

              delka vzpery je jedna vec (a jak je zmerena), misto na plast u stredu a hlavne kolem rafkove brzdy, tam to byva nejkritictejsi, zjistis vetsinou jen v reale..

              0 0
              • Pán z Dubu  

                To jsem měl na mysli – podívat se na brzdový čelisti a místo kolem pneu, kde říkáš. Tím snadno vyloučí, co nechce. Předpokládám, že nezkušený si kolo nebude kupovat přes net bez zkouknutí a projetí.

                Ale k některým rámům jsou i podrobné výkresy a nejen několik rozměrů geo a třeba Kačena z Yoelea tyto míry říká

                https://www.youtube.com/watch?…

                0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Imho podle delky zadni stavby moc nepoznas. Treba Canyony Aeroad i Ultimate maji 410 a to jsou hodne velke strely, aktualne 2. a 3. na TdF.

            0 0
            • tromboonen  

              Vsak na nich taky ti kluci jezdi i kostky na 28 galdach, ne? (a je jedine dobre ze vyrobci uz i u tohohle pocitaj s alespon trochu tlustsi gumou)..

              0 0
    • platypus  

      Ještě počítej nášlapy a tretry Jestli nedáš klasické pedály a kecky nebo bazar. Určitě doporučuji dílenskou pumpu a do kapsy něco na dofouknutí. Mně přijde že nejvíce trpí hlavové složení při nerovnostech, ještě přehazka se nékdy rozšteluje jsou to vétšinou krátké úseky Myslím že všude se dá najít ucházející asfalt a pak tam jezdit jako relax.

      0 0
    • Hetrik  

      Já mám kolem 170 cm a dál neporostu. Podle toho, co tady čtu, koupím si nové kolo a než na něj budu mít, protože nejde jen o kolo…chci dres, tretry (takže ne klasické pedály) a další věci jako pumpičky, klíče atd., bude zima. Nechci si koupit kolo a jezdit na něm 14 dní, protože pak budou mrazy. Masochista nejsem. I když se bude jezdit asi do listopadu. Takže asi to dopadne tak, že si pořídím kolo na začátku příští sezóny. Ale třeba během zimy budou slevy.

      Nejde mi o závoďák. Budu jezdit v turistickém duchu. Nechci žádného aerodynamického ďábla. K jízdě a rychlosti chovám respekt. Určitě mi půjde víc o pohodlí. Ale nemíním se na silnici dřít s horalem. Na druhou stranu mi jde o to, aby to kolo něco vydrželo, ale nejsem prase, co projede každou díru stovkou.

      Když zajdu do specializovaného obchodu, jistě mi složí kolo podle mých představ a požadavků a vyměním na něm součástky, které budu chtít. V tomto případě mi jde o to, abych měl kolo, co něco na té silnici vydrží. Je mi jasný, že když si kolo půjčím, nic mi to neřekne. Maximálně to, že do kopce budu dřít jak prase a dýchat jak bernardýn, ale nepoznám nic.

      Když přijdu do obchodu, vyberou pro mne ideální rám atd. Správně by mi měli poradit i s tou šířkou pláště atp., co tu říkáte vy. Na jaké součástky a věci bych se měl zaměřit, to tu už padlo. Takže když s tím přijdu k prodejci, snad to nebude šmejd a dál mne už dovede. :)

      0 0
      • Amoondre  

        Pokud prodejce zjisti, ze tomu moc nerozumis tak vetsina ti proda to ceho se potrebuje zbavit, nebo to na cem ma nejvetsi vyvar. To jen k tvym optimistickym predstavam.

        0 0
        • tromboonen  

          +1, od obchodniku v tomhle smeru nic necekej, prodavaj to jak rohliky.. kdyz uz tak lpntaktuj stavitele, byl tu jeden, co dela hodne silnicky, levnejsi ale poskladane podle priorit..

          0 0
          • Hetrik  

            Je to obchodník od obchodníka. Ze zákona 14 dní na vrácení tu je vždy. Pokud mi nebude hnít v pokoji, mohu si ho dost otestovat za tu dobu. Když už jsme u toho, má tu někdo oblíbeného prodejce?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • scota  

              Na otestování slouží test bike.

              0 0
    •  

      Zdravím, nechci zakládat nové vlákno, tak to dám sem.

      Po 20letech řeším koupi bicyklu. Lépe řečeno, 20let jsem na něm neseděl. Vzhledem k figuře (185cm a 120–125kg) nějaké masivnější řešení. Provozují vysokohorskou turistiku, takže fyzicku nějakou mám a jedině mne děsí otlačeny zadek.

      V zásadě řeším, jestli koupit nové nebo starší ve výborném stavu a udělat „tuning“.

      Volal jsem do bike-eshop a bylo mi řečeno, že standardní MTB by mne mělo bez problémů uvést (uvedl jsem zájem o ráfky s 36 paprsky + nejširší plášť, co se tam vleze), ale s nákladem těžko říct. Dohodli jsme se na mailu a navrhnou řešení. Nicméně bych se něco dozvěděl i zde. Chci investovat cca 15.000kc, 20.000kc maximálně, protože nemůžu vyloučit, že mi šlapání nebude úplně vyhovovat. :-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Standardní rám to chvíli vydrží, ale jsi na samé horní hranici jeho obvyklé nosnosti. Horší to bývá se středy a záplety vůbec, počet drátů není totiž samospasitelný.

        Kola pro hmotnostně nadstandardní jedince se tu řešila opakovaně, pohledej v historii.

        Skoro bych si nechal kolo od základu seskládat s důrazem právě na kritická místa – ráfky, dráty, náboje, brzdy, kliky a koneckonců i rám. Řazení (zvl. přehazovačka), kterým prodejci běžně operují a loví hejly, klidně postačí z nižších řad (Alivio), je to pro Tebe věc dost podružná.

        Zvaž si nutnost odpružené vidlice, na větších a širších kolech by ses bez ní celkem mohl onejít, pokud nehodláš jezdit divočiny.

        A zainvestuj rovnou do kvalitních cyklokalhot, otlačený zadek sám přejde po pár desítkách / stovkách km, opruzeniny jsou daleko horší.

        0 0
    •  

      S pevnou vidlicí počítam, protože odpružená v nižší kategorii, kde se pohybuje můj rozpočet by byla asi pro zlost.

      O základním kole jsem uvažoval o Scott Aspect 30 + úpravy (ráfky, pláště, vidlice).

      Kolo postavit mne napadlo, ale nevím, jestli to je s daným rozpočtem možné, a sám ho rozhodně nedám dohromady. Proto jsem uvažoval o úpravách standardního.

      Plánují běžnou cykloturistiku bez extrémních situací.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Myslím, že stavba vyjde v mnoha ohledech lépe.

        Podívej se do galerií fotek třeba na kola WERK stavěná zdejší uživatelkou (Tina). Tam by ses měl cenově vejít rovnou, rám i vidlice jsou ocelové.

        Hlavně si předem zjisti a proměř, jakou potřebuješ/chceš geometrii. To bude možná trochu oříšek, protože když na kole nějaký pátek nejezdíš, nemáš to vychytané, zejména budeš mít asi tendenci sedět hodně vzpřímeně s řídítky velmi vysoko. Takže doporučuji otestovat pár modelů s rozdílnými parametry a podle toho se trochu chytit.

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Festovnější než běžný XC rám by měl být Dartmoor Primal http://www.dartmoor-bikes.cz/…151_153.html?… , je pro 29“ i kola s menším průměrem. Rámy jsou pro sedlovku s průměrem 31,6 mm – vhodnější než hubenější. Protože uvažuješ nejširší možné pláště, doporučuju vybírat ráfky s větší vnitřní šířkou kolem 23 mm i více – objemnějším pneu je na nich lépe.

        Přední osu pevnou QR15, bohužel to zužuje výběr v pevných vidlicích.

        0 0
    • palo7  

      zkus kouknout na Trek, je do 135kg už v serii. Klidně pak bazarovej

      0 0
    •  

      Vzhledem k tomu, že kolům absolutně nerozumím, je diskuse nad nějakým konkrétním problémem dost problematická.

      Napsal jsem Tině SZ, jestli by vytvořila nějakou nabídku.

      0 0
    •  

      Tak přišla první nabídka na kolo. Prosím o zhodnocení vzhledem k figuře (pro jistotu opakuji 185cm/120–125kg+nějaká bagáž do 10kg). Berte prosím v úvahu cenu, kterou jsem ochoten investovat. Kotouče jsem vysloveně nechtěl. Dík.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Předně tam není typ či výrobce rámu.

        Nechápu, proč nechceš kotoučové brzdy, zejména za mokra jsou o něčem jiném – ale Tvůj boj. Budeš nakládat ráfkům hmotností, jezdeckým neuměním a ještě ubírat materiál brzděním, než získáš trochu odhad a přestaneš brzdit zbytečně moc.

        Další věc je nabízená vidlice. Ono staviteli moc jiného s odpruženou vidlicí na V-brzdy nezbývá. Je to tuším základní pružinová vidlice, jestli Ti k ní sežene náhradní pružiny na 125 kg a vidlice to vydrží, tak prosím.

        Ale pro Tvou hmotnost a předpokládané použití by byla určitě lepší pro začátek buď rovnou pevná neodpružená anebo nějaká vzduchová s ‚tlustýma nohama‘.

        Jak poznamenal Pán z Dubu, uvažuj vážně nad rámem a vidlicí s pevnými tlustými osami, ne tenkými rychloupínáky.

        0 0
        •  

          Ta odpružená je omyl dodavatele, bude tam Alu pevná.

          Ke kotoučovým brzdám na kole nemám důvěru, moje úchylka.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Bránit se kotoučovým brzdám nepovažuji za šťastné. Klidně uber na pneu jak objem tak dezén – brzdy, pevná vidle, hmotnost jízdní soupravy a 20 let cyklopůstu Ti znepřístupní výraznější terén. Např. Rubena Ocelot bude stačit.

            Podívej na vývoj názoru Logose http://www.bike-forum.cz/…a-140kg.html#…

            0 0
            •  

              Logos nakonec do toho nasypal 2× tolik než chci já. :-)

              0 0
            • HUPÍK  

              Rubenu OCELOT sjede za 2 měsíce

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Dva měsíce počítáš kolik km?

                0 0
                • HUPÍK  

                  Když přijde zákazník ,tak si stěžuje že mu připadá že OCELOTA rychle sjel,rychleji než jakýkoliv jiný plášť.Pokud jezdí 500 km měsíčně tak je za 2 měsíce hotovej.Jinak RUBENU mám celkem v oblibě na krosy

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.