• Egesi

    Čau,

    uvažuju o stavbě trailovýho fullu, ale než koupím rám atd., chtěl bych vyzkoušet provizorně, jestli to má vůbec cenu (časově, možnostma ježdění, atd.).

    Takže bych na nějakým starším rámu postavil z věcí co mám na XC,

    koupil pořádný pláště, široký rodla a krátkej představec a je to.

    Vidli mám ve skříni Recon Race soloair, rok cca 2009, je to na 100mm a to je hlavní dotaz, kam až to jde vyšroubovat? 140? Je na to někde návod?

    A další dotaz je, jak poznám, jak široký pláště se mi vlezou do ráfku (k použití jsou kola DT X1600 nebo s ráfkama Rithey Girder), dal bych nějaký cca 2,35; 2,4.

    No a na závěr, nemá někdo k nabídnutí použitelnej rám za pár kaček (tzn. asi HT)?

    Dík!

    0 0
    • Egesi  

      Jo skrz ten rám, měřím 185 cm

      0 0
    • kubad  

      nějak nechápu co vlastně chceš a co ti ten prasopes vlastně má říct

      ten Recon asi na víc jak 120 nepude

      0 0
    • jIrI___  

      Šel jsem před pár lety stejnou cestou (měl jsem i stejnou vidli :) ) – vyměnil jsem jen rám, sedlovku, rodla, představec, záplety, zvýšil zdvih vidle a zbytek přehodil z HT. Ten Recon jde dostat na 130 mm. Do ráfku širokého 19 mm bych nedával širší pláště než nějakých 55 mm (tj. zhruba 2,25" od Schwalbe), pak už se to nechutně žvejká.

      0 0
    • JakeF  

      Otázka je, co si přestavuješ pod takovým pojmem trail… Jestli chceš fulla, tak postavení HT ti stejně moc zkušeností nepřinese. Vidli možná zvedneš, ale široký pláště stejně bude spíš omezovat volný místo pod můstkem a v rámu a druhá věc, na úzkým XC ráfku se budou poctivý 2,35"-2,4" dost brutálně žvejkat.

      Jinak bych nečekal, že tě full nějak zásadně posune v tom, co jezdíš. Dá ti navíc nějaký pohodlí a v rozbitejch pasážích trochu jistoty (a míň defektů a zničenejch ráfků na zadním kole), takže jestli tě nebaví terén teď, nebyl bych si jistej, že s fullem začne. Každopádně spíš bych vyrazil na nějaký testovačky a pár fullů vyzkoušel, tam ti HTčko s širokejma gumama moc neporadí…

      0 0
      • Egesi  

        Jasně, full by byl jenom pro větší pohodlí a posunutí limitů, terén mě baví a jezdím ho i na XC, to provizorní HT chcu stavět abych jezdil jinou geometrii (rám, zdvih, představec, řidítka) a na pořádnejch pláštích, který nakonec nemusí být ani tak široký, jde spíš o vzorek ne…

        prostě si udělat lacino takový hravý trailový kolo a když to bude dobrý, tak nakoupit…

        0 0
        • Azmir  

          Nemáě lepší koupit nějakého fulla za desítku(rám), přeházet to a když tě to nechytne tak ho prostě zase prodáš?

          0 0
          • Gabbo  

            Prosim si o tip na trail full ram za 10 tisic.. bral bych okamzite! taky mi uz HT prestava stacit, komponenty jinak zatim ok, brzi me ram..

            0 0
            • Dejv94  

              Neřekl bych že tě brzdí HT, ale spíš jezdecké schopnosti, technika.

              0 0
              • Gabbo  

                nerikam, ze jsem super jezdec ale na HT nemam problem odjezdit skoro vse, jde spis o to, ze si to tolik neuzijes, a mas rychlostni limit niz nez na fullu s trail geometrii

                0 0
            • Lister  

              Stačí procházet bazar a občas se něco naskytne. Jednou se mi podařilo koupit rám včetně Talasu pod 10 tis a druhý kousek opět s vidlicí za 15.

              0 0
              • Smazaný účet  

                když chvilku počká, tak bude možná i ten reign co se válí na bazaru za lepší peníze než je teď. :DDDD

                0 0
            • hctr  

              Za 15 treba super bajk tady http://dolekop.com/…cal-meta-am3

              0 0
        • Lister  

          Zcela upřímně je to úplná blbost.

          Nic ti to nepřinese, krátký představec a široká rodla ti trailové kolo nevyrobí, široké pláště na úzkém ráfku budou funkčně k ničemu, úzké pláště s vzorkem trochu víc podrží, ale pořád to nebude ono.

          Klasický XC rám se zvednutou vidlicí nebude fungovat dobře a sehnat vhodný pevný rám s odpovídající geo nebude jednoduché, když už tak asi nebude nejlevnější a paradoxně nějaký levnější full může vyjít i líp.

          0 0
      • AleZ80  

        Co si myslíš o Hans Dampfu 2,35" na 19 mm ráfku s duší ?

        0 0
        • JakeF  

          Že bych duši vyhodil :). Ale tahle kombinace by zrovna mohla bejt, co se žvejkání týče, použitelná – pevnější plášť, duše a díky ní i trochu vyšší tlak.

          0 0
          • AleZ80  

            No, vyzkouším to. HD mám SnakeSkin, tak to snad půjde. Ráfky WTB laserdisc XC jsou na bezdušové použití problematické, takže duše zůstane.

            0 0
    • Tomcat  

      Geometrie , výdrž to je to co nikdy z XC komponent nedáš dohromady . O širokých pláštích to jen není.

      0 0
    • Egesi  

      a poradi nekdo s tou vidlici, at nemusim zakladat vlakno?

      a jak je to s tema sirokejma plastema, zalezi to na sirce patky rafku, je nejaka tabulka nebo pravidlo kdy uz se to nezvejka? mimochodem co to znamena ze se to zvejka?

      0 0
      • Azmir  

        Jak už tu padlo, řešit tohle mi přijde jako fakt blbost, radši checkuj bazary až se tam objeví nějaký full, kolem 10 tis se tam objevujou celkem běžně ale jsou rychle pryč, předělání z HT na HT je neekonomické a jak už tu padlo, širší pláště a řídítka ti z XC kola trailové neudělají.

        0 0
      • Kami  

        k té vidlici.. napřed se podívej do manuálu, zda-li máš ve vnitřní noze spacer. Pokud zjistíš, že má, tak se tam i dočteš, jak je vyskokej. Tím, že vidli rozmontuješ a vyndáš ho, docílíš většího zdvihu. Mně u reconu soloair šlo maximum na 130mm, ale celých 130 vidle nevyužije.

        0 0
    • Radek Broz  

      Tohle tě podle mě tak maximálně odradí.

      0 0
    • mr.antik  

      Začal bych rámem, ale po bazarech toho tolik není, samej dirťák a pod.

      Něco jako mám aganga (viz. profil)

      0 0
    • BigKarel2  

      Jak široký máš ráfky? A Recon půjde asi na 130mm.

      0 0
    • MichaelSimek  

      pokud chces vyzkouset „časově, možnostma ježdění, atd“ jak pises, tak na to nepotrebujes stavet trailovej bike, stejne se vetsina trailu da jezdit na xccku vcelku pohodlne…a pak se muzes rozhodnout az budes mit penise (s=>z pro mene chapajici) koupit si trail fulla

      0 0
      • mr.antik  

        no dá se, ale…

        0 0
        • MichaelSimek  

          no na to co chce zjistit dle prvniho postu to staci bohate, urcite lepsi nez to prekopavat na nejaky paskvil ht trail bike imo

          ja teda ani presne nevim co si pod trail jezdenim predstavit, ja to delim spis na xc->enduro->dh a trail nemam kam nacpat

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jenom jesti tomu rozumum…mam XCcko…chtel bys pricuchnout k jezdeni na trailovym fullu a proto chces tomu XCcku domrvit geometrii a uzivat si vyhod fulla na HTcku?

      At to ctu odpredu nebo odzadu, porad mi to vychazi jako naprosta kokotina..

      0 0
    • becis  

      Ahoj,

      řešil jsme stejný problém jako ty. Mám Htčko a chtěl jsme fulla.

      Takže jsme koupil rám od Canyonu 120/120, tlumič Fox RP23 s kashimou = 14 500 kč a SLX sadu (měl jem alivio tak jsme chtěl něco lepšího) dohromady cca 23 500kč za celkem solidního fulla s RS Recon.

      Nechceš tedy jít podobnou cestou a omezit se na 120/120 mm ? Měl bys to o hodně jednodušší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.