Vzduchová vidlice - vytečený olej

38 nepřečtených
  • selector

    Ahoj,

    jsem lama, ale pokusím se můj problém co nejlépe vysvětlit:

    u mojí vidlice (Rock Shox Recon Silver TK z roku 2011) se mi občas stává, že mi gufero nedrží na svém místě a uvolní se ze své základní pozice. Kolo skladuji ve svislé poloze, zavěšené za přední kolo. Nedávno se mi stalo, že jsem pod kolem našel mastnej flek od oleje, tak jsem hledal odkud to asi je a zjistil jsem, že z vidlice. Kapka od oleje byla tam kde normálně bývá guffero, to ale bylo „opět“ mimo svou pozici.

    Chtěl bych se tedy zeptat zda se jedná o závažný problém – jestli je pravděpodobné, že oleje vyteklo hodně (podle velikosti fleku asi ne), popřípadě co je to za typ oleje a jak ho zase zpět doplním.

    Snad jsem se vyjádřil aspoň trochu srozumitelně.

    Předem děkuji za odpovědi

    0 0
    • hovanec  

      Ve které je to noze? Jestli je to v noze s pružením, tak ti pravděpodobně netěsní pístek v partoně a tlakuje to do nohy. Potom ten tlak vytlačí gufero. Epicon mi dělal to samé, přetěsněno, vyřešeno.

      0 0
    • KubaBajk  

      Tak určitě bych kolo neskladoval zavěšené za přední kolo. Nediv se pak, že když vnitřní nohy vidlice stále tlačí na své vlastní těsnění, že to může dělat bordel.

      Problém to určitě je a bude potřeba vidlici přetěsnit. Zrovna u Reconu to zvládne i průměrně zručný laik, ale to už nechám na tvém uvážení. Bude potřeba koupit olej a přetěsňovací sadu…nebo servis.

      Předpokládám, že zespodu nohy to tedy neteče.

      0 0
      • Vilém  

        A ted si predstav co na tu vidlici tlaci kdyz na tom jedes, nebo nedej boze brzdis.

        0 0
        • hovanec  

          Přesně tak.

          0 0
        • MirosPikos  

          Mě se ta úvaha nezdá být tak špatná. Když kolo visí, působí dlouhodobě jedna síla jedním směrem na různá těsnění. Kdežto když jedeš, tak to působí všemi možnými směry v různých polohách ponoření… tak jako tak, vidlici je třeba přetěsnit, o tom žádná.

          0 0
          • hovanec  

            To je sice pravda, ale primární problém není prolínání maziva přes gufero, ale únik vzduchu z pružící vzduchové patrony a následné vytlačení gufera tlakem vzduchu z nohy vidlice. To asi nebude způsobeno zavěšením ve svislé poloze…

            0 0
          • KubaBajk  

            Tak tak.

            0 0
          • selector  

            Jak ji přetěsním?

            0 0
            • hovanec  

              Nic složitého. Vypusť vzduch pomocí malého šroubováčku přes hadr. Dole na noze je imbus, tak ho povol o nekolik otáček a klepni gumovou nebo plastovou palicí a odšroubuj úplně. Povol horní víčko ořechem (velikost nevím, ale bude to asi 27). Vyndej patronu a vyměň těsnění. Opačným postupem namontuj zpět. Bacha na náplně, nejspíš něco vyteče, tak ať to nemáš na podlaze. ;) Na pístek nezapomeň nalít olej podle specifikace a do nohy doplň taktéž.

              0 0
            • KubaBajk  

              Internet je plný návodů, videí .

              0 0
              • hovanec  

                To jo, a Recon je stejný jako Solo? Ale z principu jsou všechny vzduchovky podobné. Pokud není člověk pako a trochu chápe princip funkce, tak to jde rozložit a složit bez poškození. :)

                0 0
                • Pedro404  

                  Solo air neni model vidlice, ale typ vzduchovýho pružení od RockShox. Kterej je i v Reconu.

                  0 0
        • KubaBajk  

          Já vím, že tlačí ale ono to pořád visí. Tlak je stálý.

          0 0
        • Ruprt2  

          to, ale není prdel.

          Uvědom si, že dnešní vidlice jsou poměrně lehké z lehkých materiálů.

          Nohy jsou z hliníku. A hliník jak známo teče za studena.

          Takže když takto necháš viset koho dlouho, tak z vidlice máš šavle. A to jí, přiznejme si, na chodu moc nepřidá.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Bacha na to. Vono zas kdyz to nechas stat, tak se ti roztece ram, a to je taky blby. Leda bys ho mel z ty novy veci, karton tomu snad rikaj.

            0 0
          • royal  

            Aha, tak to bude ono. Myslel jsem ze mi kolo ukradli, ale ono mi nejspis jenom steklo z haku na stene a odteklo, asi do kanalu. Bylo holt v zime, a „hlinik jak znamo tece za studena“…

            0 0
      • hovanec  

        Skladováním ve svislé poloze se kolu nic nestane. Skladuji takto kola už pár let a vidlice kolem gufer netečou.

        0 0
    • NoEntry  

      Ahoj, nevím kam přesně tenhle dotaz směřovat, ale nechce se mi zakládat další vlákno a není to názvem zavádějící.

      Dneska jsem si nastavoval tlaky ve vidli RockShox Revelation RL 2010, kup. 2012 (Dual Air). Mám 1–2 dotazy:

      Při nastavování tlaku v negativce se mi před odpuštění vzduchu nasál olej do pumpy a kompletně mi rozleptal těsnění ve ventilku pumpy (tu plastovou blbost, co zatlačuje kovovej pístek na foukaném ventilu ale ne), stačilo pár kapek a bylo to v háji, docela jsem se toho lekl :D. Je toto normální a je vidlicový olej leptavý (plast, papír, povrchy to neleptá, na kůži sem to nezkoušel, mám se rád)?

      Tak nějak jsem pochopil, že se sem tam protlačí olej z pozitivní komory do negativní a pár kapek může vytékat, ale netušil jsem, že mi to posere pumpičku. Mám s tím něco dělat, olej odpustit, dofoukat? Moc se mi to nechce rozebírat a nalévat tam olej.

      Vidlici jsem od koupi neservisoval, naježděno za tři roky mám určitě 5k km a více (neměřím, odhadem, nejsem chrt), ale o vidlici jsem se staral, žádný vakl u gufer není, pokles zdvihu či změna průběhu vidle žádná značná nebyla, ale určitě ji na poletech a v bordelech nešetřím. Ale vzhledem, že olej ve vidli bude mít od doby výroby hezkých 6 let a to samé platí pro těsnění, asi je určitě na čase to rychle hodit na repasi, že?

      Vydrží to ještě sezónu, nebo raději to nechat servisovat a nenechat to náhodě, s tím že si na jaře nezajezdím? Asi jsem prase, že jsem jí nedal ještě na repasi, ale naježděno zas tak moc nemá… Spíš nevím, jakou trvanlivost mají vidlicový oleje a za jak dlouho zpuchří, či ztratí vlastnosti těsnění, ale to bych určitě poznal, že?

      Předem díky za rady a info, do vidlic a tlumiče sem raději nikdy nerýpal, mám z nich strach… :)

      0 0
      • tonik666  

        Raději servis :)

        0 0
        • NoEntry  

          Ok, asi to bude nejlepší. Ale jak je to s těma olejema, fakt to něco leptá? Fakt mě to dost překvapilo..

          0 0
          • Concorde  

            Nemělo by to leptat. Vidlice je plná plastových a gumových dílů. Nicméně servis jí určitě dopřej, pravidelná údržba prodlouží několikanásobně životnost vidlice. 5tkm už je celkem dost, neriskoval bych to.

            0 0
      • scota  

        Poločas rozpadu je výrobcem nastaven na 2,141 roku, nebo 2141 km proto ti gumičky odcházejí. Už jsi někdy slyšel kdo maže ten jede? Na gumičky u vidlice je dobrý Brunox Deo, nebo Silkal 93.

        0 0
        • NoEntry  

          Ale ano, ale mě jde o něco jiného, jde mi o to, že mi ten olej rozleptal jakési těsnění v pumpičce, když jsem odpouštěl vyšší tlak v negativní komoře. Jinak ve vidli je několik druhů olejů o různých viskozitách a mazaní nohou vidle nějakým silikonovým olejem je samozřejmost, celej ten patent dual air je složitější. Neodcházejí mi gufera, právě to jsem psal výše, že v mezích zevnějšího pozorování se vidle chová dobře, kdyby se mi rozpustily/rozpadly nějaký těsnění uvnitř vidle, tak bych to přece hned poznal poklesem zdvihu, divnýma zvukama, průběhem vidle, vaklem atd.? Navíc teda sem docela skeptický k těm hodnotám 2141, výrobcem daný (technickej list SRAM) je po roce intenzivnějšího ježdění servisovat v autorizovaným středisku, ale to je prostě subjektivní blbost, aby ti nepropadla záruka, nebo aby dohodili kšeft, po roce se těsnění určitě nerozpadne a olej nevyjezdí, pokud nejezdíš na tom kole každej den 60 km dolekopcem…

          Moje otázka byla proč ten olej vyleptal jen těstění ve ventilku pumpičky a pokazil mi ji, jestli to je normální, co s tím dělat (zdali vypustit ten olej z negativky přes ventil) nebo zdali to rovnou strčit do servisu. Na konci sezóny to určitě do servisu jde, moje otázka je spíš na člověka, kterej tu vidli už někdy rozebíral, jestli tu sezónu dojezdím, nebo jestli ******* a mám to hned řešit. Co jsem se dočetl, tak ten olej v negativce by měl být normální…

          0 0
          • Vilém  

            Zaruka na tesneni vidle je myslim 3 mesice.

            Co se pumpicky tyce, ano mohlo se stat, proste guma nepocitala se stykem s olejem. pokud to odneslo pouze tesneni hlavy pumpy, tak ho vydloubni a kup si tam novy o-krouzek.

            0 0
    • Velomiwookie  

      Je normalni, ze z kola skladovaneho v poloze vzhuru nohama vytekl z vidlice RockShox Recon Silver RL olej?

      Vidlice byla na servisu loni a kolo je sporadicky jezdeno. Staci ted dolit olej? Nebo znovu servis? A do budoucna vzhuru nohama neskladovat?

      0 0
      • mirorek2  

        no záleží odkud vytekl a ne, není to normální

        0 0
      • kubad  

        pokud to vyteklo, znamená to že to netěsní, takže servis, skladovat kolo vzhůru nohama, by ničemu vadit nemělo, ale není to rozumné

        0 0
      • va-bo  

        Netesni gufero. Vytekl olej, ktery je normalne ve spodnich nohach, protekl pres futra a vytekl netesnicim guferem. U vidlic, ktere uz maji neco za sebou, se to stat muze. Zadna katastrofa. Je dobre obcas nechat chvili kolo ve svisle poloze, aby olej promazal futra a navlhcil molitanovy krouzek pod guferem.

        0 0
        • novas752  

          To spíš vytekl olej z tlumení přes kompresní/zamykací jednotku okolo osy otáčení kolečka.

          0 0
      • pepek  

        Pokud je to jen pod pravou nohou, olej vytekl patrně jen z tlumiče kolem zamykacího kolečka. Takže pokud bude zamykat, tak dobrý. Pokud ne-doplnit olej do tlumiče.

        1 0
        • kubad  
          • ten O kroužek co pouští
          0 0
          • pepek  

            To je často na hraně: těsní, ale nevrací se. Vrací se, ale netěsní. Kdysi jsem tam dal silikonový, který se kupodivu nerozpustil. Tím, že je měkčí, tak splnil oba požadavky.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.