• GhostSE

    Caute jezdim s vidli SR Suntour XCR 100mm planuji koupit vzduchovku nejvic me zaujala rock shox reba dual air 2012 chci se zeptat jestli taky nekdo jezdil na pruzinovce a pak prestoupil na kvalitni vzduchovku a jestli je v tom opravdu velky rozdil urcite je to je jasny jen by me zajimaly vase reakce a tak:-)

    0 0
    • MlokCZ  

      Velký rozdíl v tom určitě je. Konečně mi s pružinovkou po vyházení vzduchovek zase vidlici funguje jak má :-)

      0 0
      • GhostSE  

        no moc jsem to nerozlustil ale jestli chapu dobre tak si vyhazel vzduchovky a jezdis na pruzinovce?

        0 0
        • Alibaba  

          To víš, to je samej tuning a pak to takhle dopadá ;)

          Obecně:

          vzduch = rychlejší reakce, větší variabilita nastavení, dražší/drahý provoz, vyšší/vysoké nároky na údržbu

          pružina = „omezená“ funkčnost, skoková variabilita nastavení, levný/levnější provoz, nízké/žádné nároky na údržbu

          Zbejvá vybrat co je ti milejší. Pokud zvolíš vůči svému stylu a váze optimální pružinu v mastnotě, můžeš mít vyhráno na léta…

          Pokud seš hračička a puntíčkář, vzduchovku ti pružina nenahradí…

          ;)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            Co to znamená rychlejší reakce vzduchu? A v čem je „omezená“ funkčnost pružiny?

            0 0
            • Alibaba  

              Co to znamená rychlejší reakce vzduchu? Míněn „odskok“ pružení.

              0 0
              • Ruprt2  

                odskok nemá s pružením mnoho společného. A tlumení může být u vzduchu i pružiny stejné.

                0 0
                • Alibaba  

                  Ta tedy „rychlost reakce na podněty“? Jak to nazvat? ;)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    citlivost :-)

                    0 0
                    • Alibaba  

                      Bingo! ;)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        V tom případě je to naopak. při správně nastavené tvrdosti je pružina citlivější než vzduch ;-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud citlivost, tak je to ale přesně naopak. To je právě nevýhoda vzduchu a hlavní důvod, proč jsem vzduch opustil.

                        Ale zase abych vzduchu nekřivdil, tak v případě vidlic bez rychlého snižování vzduchu je ten rozdíl vzduch x pružin minimální (srovnávám dvě jinak stejné vidlice, tedy se stejnou kontrukcí a tlumící částí, jen prohozenými pružícími vnitřnostmi).

                        0 0
                        • Alibaba  

                          Tak nic, no. ;)

                          0 0
                        • Alibaba  

                          Asi se bavíme o dvou různejch věcech. Já původně zamýšlel rychlost návratu vidlice do původního stavu „odskok“. Vzduch/olejovky který jsem zkoušel působily v tomhle punktu progresivněji než pružiny. „Citlivost“ jako schopnost reagovat i na malé vibrace má pružina však lepší. Záleží pochopitelně vždy na systému a nastavení. Níže zmíněné tlumění – ano i to je potřeba zahrnout.

                          Na druhou stranu jsem nikdá nejel na nějaký titanový Foxce za 30litrů…

                          0 0
                          • ClAyD  

                            Sorry, že se ptám, ale co myslíš tou progresivitou odskoku? Odskok se mění tvrdostí pružinyútlakem, ale hlavní vliv má tlumení…

                            0 0
                            • Alibaba  

                              …že by to bylo ono? Pokud byla pružina dostatečně měkká – reagovala citlivěji, ale odskok byl laxnější. Zatímco ta příliš tuhá nebyla tak citlivá – ve výsledku pak v terénu působily horšími jízdními vlastnostmi než vzduchovky? Asi jsem uměl líp nastavit vzduch/olej. Sečteno – určitě je to o zkušenostech s jednotlivými modely, vhodností pro styl a předpoklady jezdce a jejich nastavením.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To by se mohlo stát pouze v případě nedostatečného rozsahu nastavení odskoku té konkrétní pružinové vidlice. Tedy kdyby i s plně povoleným odskokem se vracela pořád moc pomalu.

                                To je ale pak pouze problém dané konkrétní vidlice a ne problém pružiny.

                                Fungující slušné pružinovky samozřejmě takový problém nemají.

                                Pokud se budeme bavit o konkrétní vidlici a nedostatečném rozsahu nastavení odskoku, tak tohle jsem měl pouze u jediné vidlice co jsem jezdil a to zrovna u vzduchovky – u Reby bez HS expanze (u obou dvou různých ročníků co jsem jezdil).

                                Ty jsem vozil s plně povoleným odskokem a pořád to nekopalo a vracelo se příliš pomalu (už to samozřejmě nebylo nic kritického, ale chtěl bych odskok ještě rychlejší). Dalo by se řešit řidším olejem.

                                Tu třetí Rebu co jsem jezdil, ta už měla HS expanzi a tam už to bylo ok.

                                0 0
                              • Ruprt2  

                                Sorry, ale raději už nepiš.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud jsi myslel rychlost návratu ze zdvihu, tedy odskok, tak to do téhle debaty vůbec nepatří.

                            Tlumící část je zcela nezávislá na tom jestli vidlice je vzduchová nebo pružinová a závisí na výběru konkrétní vidlice.

                            Jeden příklad z praxe – Reconu Silver R.

                            Tenhle model existuje jak s pružinou, tak na vzduchu (soloair).

                            A liší se pouze tou pružící částí, jinak jsou to zcela totožné vidlice (tedy včetně totožné tlumící části).

                            A pro takový případ se má smysl bavit o rozdílech vzduch x pružina.

                            Samozřejmě pokud vybereš dvě zcela odlišné vidlice s různým tlumením, tak tam rozdíl bude. To ale bude dané jiným modelem a ne tím jestli je to pružinová nebo vzduchová vidlice.

                            Takový rozdíl najdeš i mezi různým vzduchovými vidlicemi (třeba některé Reby mají HS expanzi a některé ne).

                            A co znamená progresivnější chování odskoku, to opravdu netuším.

                            0 0
                            • Alibaba  

                              Tak jo, rozuměl jsem si vždy líp se vzduchovkama, no. ;) I když už v prvním příspěvku vřele doporučuju pružinu. ;)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to já bych paušalizovat určitě nemohl. Spokojený jsem byl jak s některými vzduchovkami, tak se současnými pružinovkami co jezdím.

                                A ne zcela spokojený jsem byl s více vzduchovkami co jsem jezdi. S pružinovkou s žádnou, ale to jen proto, že jsem pružinovky dříve nejezdil vůbec (tedy až na starého Skareba, který byl kombinací obojeho, měl pozitivní ocelovou pružinu i vzduch) a to proto, že v pružinovkách dříve neexistovalo nic s rychlým snižováním zdvihu.

                                Třeba upravená Reba s HS expanzí chodila ukázkově. Oproti tomu ty zmíněné Reby bez HS expanze měly lehce nedostatečný rozsah odskoku. U všech Talasů co jsem jezdil (2007/2008/20­10/2011) pak zase mizerná citlivost.

                                U pružiny je těch vidlic na trhu menší výběr, to je hlavní problém. A v kategorii do 100mm zdvihu už žádná opravdu špičková pružinovka není.

                                Tam už zůstal použitelný snad asi jen ten Recon Silver R.

                                Čím vyšší zdvih, tím je to pak ohledně pružinovek lepší.

                                0 0
                                • smash_mouth  

                                  MLOKU, na jakých pruzinovkach nyni jezdis?

                                  Jezdim nyni na Trancu Float 120 a je celkem fajn, přecházim na vyšší zdvih (Blur) a rad bych nějakou vidli ktera umi snižovat ale je stale citliva – idealně 130 – 150 s 15 mm lepe 20 mm osou na trail AM jezdeni. Co by jsi mi doporucil? DIKY

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Jezdím něco co se přímo rovnou koupit nedá. U RS je třeba postavit si sám.

                                    Pružina je DPC (dual position coil – rychlé snižování ze 150 na 120mm nebo ze 140 na 110mm). V originále pouze na Sektoru. Jako kit stojí cca 1000Kč a jde do téměř čehokoliv 150mm u RS (tedy třeba dále RVL).

                                    A namíchat si to musíš dle dalších požadavků. Rovnou Sektor jak je, tak má několik problémů.

                                    Minimálně pro 2012 nesehnatelná verze s tapered krkem, tím pro mě Sector odpadnul. Měl být teoreticky i s taperem krkem, ale nebyl. Otázka co 2013.

                                    A dále je Sektor bez HS expanze, jen s MC. To je větší problém ohledně vyřešení.

                                    Tapered krk a příslušné osy se vyřeší koupením RVL + DPC kit. A zbývá tlumící část.

                                    RVL lze koupit sice rovnou s HS expanzí (třeba RCT3 verze), problémem ale je, že ta neobsahuje v tlumící části expanzní doraz, který je u vzduchových verzí řešený pružící částí, takže v tlumení není potřeba.

                                    Tedy nelze použít RVL RCT3 a jen vyměnit DPC kit v pružící části.

                                    Já mám v tuhle chvíli momentálně dva RVL v obou DPC kit. Jeden RVL mám ještě bez HS expanze (tam mám originální expanzní část patřící do Sektoru (opět cca 1000Kč), která tam standardně pasuje (i k RCT3 kompresní části).

                                    Tohle je tedy jednoduché řešení, ale bez HS expanze.

                                    A druhý RVL mám u Milana upravený, kdy udělal na míru řešení, aby do RCT3 expanzní části s HS expanzí zabudoval expanzní doraz.

                                    Je s tím pořádný problém, protože je tam málo místa. Tohle si doma těžko uděláš.

                                    Probírali se tu v historii i jiná řešení jak vyřešit DPC + HS expanzi, za mě ale ne zcela plnohodnotná (ale zase daleko jednodušší na realizaci).

                                    To, že by u RS připravili tlumící část s HS expanzí s expanzním dorazem pro pružinové řešení zatím moc nevypadá.

                                    0 0
                                    • smash_mouth  

                                      Ahoj

                                      studoval jsem tvou odpověď ale stále to nemam rozseknuty. Mam obavu jestli je Sektor dost na Blura. Trochu pokukuji i po Lyriku s pružinou, myslím že by byl super tuhej ale mam strach z váhy. Jak je na tom Sektor ci RVL s tuhostí ve srovnání s Foxem Float ci Talas 32, mas srovnani? Kde se dají nejlépe koupit RS kity?

                                      Diky predem

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nemám měření pro všechny ty vidlice ve všech variantách. A z toho co mám, tak bych řekl, že nezáleží ani tak na značce, ale především na variantě (tedy tapered krk x normální, to udělá dost velký rozdíl a pak dle typu osy).

                                        Z praxe co se týká tuhosti hodnotím tapered RVL + 15mm osa nastejno jako tapered Talas + 15mm osa (oboje jsem jezdil dlouhodobě).

                                        Já jsem s touhle kombinací už spokojený a i když 36tky vidlice jsou ještě znatelně tužší, tak mě to na moje ježdění a moji hmotnost už nijak nechybí (ta 36tka).

                                        U Lyrika s pružinou nebude žádný problm s HS expanzí (nevím z hlavy všechny verze jak to mají, 2012 RC2 DH má určitě HS expanzi), protože se dělá standardně i k pružině.

                                        Lyrik je tedy dobrá varianta pokud oželíš snižování zdvihu.

                                        A co se týká jestli jsou ty 150mm 32mm vidlice na Blura dost, to si musíš rozseknout sám jak dle stylu ježdění, tak požadavků na geometrii, hlavně hlavový úhel.

                                        Já třeba nemám moc rád když se s hlavovým úhlem na AM kole jde moc dolů (k malému hlavovému úhlu).

                                        Hmotnostně to leze nahoru. Už s DPC kitem u 32mm RS vidlic to jde o něco nahoru, Lyrik je zase další skok nahoru.

                                        A všechno co jsem potřeboval jsem kupoval tady

                                        http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                                        http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                                        0 0
                                        • smash_mouth  

                                          Tak jsem to rozsekl, a blbě :-D :-O, málo jsem četl starý diskuse a jeste navíc tomu moc nerozumim, radeji jezdim a padam.

                                          Koupil jsem novou 2011 RVL RTL TI DPA 150 – 120 s 20 mm. Pekny setup ale spatna funkce DPA jak jsem se zde docetl. DPA pujde ven a vystrida jej DPC (HS expanze tam je ..se domnivam), jestli sezenu nekoho na expanzni doraz je ve hvezdach ale pokusim se.

                                          Nyní dotaz k nakupu DPC – omlouvam se predem za erudovanost: koupit oba dily co jsi uvadel

                                          http://www.mountainbikes.net/

                                          http://www.mountainbikes.net/

                                          U pružin je Hard červená?

                                          Nebo je lepší vubec se do toho nepouštět v mém případě a zkusit oslovit TT a nechat komplet upravit tam.?

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            červená je střední

                                            X-Soft Silver / extra weich: 11.4015.540.060

                                            Soft Yellow / weich: 11.4015.540.070

                                            Medium Red / mittel: 11.4015.540.080

                                            Firm Blue / hart: 11.4015.540.090

                                            X-Firm Black / extra hart: 11.4015.540.100

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Pokud koupíš oba díly, tak nebude s předěláním žádný problém a zvládneš to sám a vidlice bude fungovat.

                                            Problém bude ale v tom, že přijdeš o HS expanzi. Jeden z těch dílů je expanzní kit pro Sektor, což vyřeší expanzní doraz, ale nemá ten díl HS expanzi (narozdíl od originál dílu v RVL v té verzi co máš).

                                            Celé expanzní kity jsou standardně zaměnitelné.

                                            Jen vzít pružinku s expanzního kitu Sektoru a tu tam přidat nejde (aby to fungovalo).

                                            Můžeš také zkusit zatím nechat vidlici jak je s DPA a jezdit. DPA má tendenci se sice často kazit a je pak problém to rozchodit, to ale neznamená, že se pokazí každému a hned.

                                            0 0
                                            • smash_mouth  

                                              Bezva diky moc. Jsme zvědavej při svojí smůle zda vydrží původní setup.

                                              Hlavně, jsem zakoukanej do tý 20 mm osy na 32 vidli neni moc často k vidění .. pak je otázkou reálný přínos.

                                              0 0
                                            • Pa8age  

                                              Stále v tom mám trochu nepořádek a nemůžu si ujasnit jestli můžu do SEKTOR TK doplnit HS expanzi ? Tím by byl můj problém vyřešen.

                                              0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                        • smash_mouth  

                                          Mloku poradis mi s nakupem setu do DPA? Diky

                                          0 0
                                        • okapes  

                                          Ahoj,

                                          studuji diskusi a nějak se nemohu dopátrat, co bych potřeboval koupit, když bych chtěl u své obyčejné RS RVL 2012 150mm doplnit buď funkci dual position, nebo U-Turn. Prostě chci mít měnitelný zdvih a jednodušší úprava vyhraje. Poraďte prosím někdo.

                                          0 0
                                            • okapes  

                                              To je přávě to, co neumím:

                                              1. pasuje to co je do Sectoru taky do RVL?
                                              2. Znamená tedy přechod ze systému Dual air, který mám, na dual position,

                                              nebo U-turn taky současně přechod na pružinový systém?

                                              0 0
                                              • MlokCZ  
                                                1. Ano.

                                                Vše další se odvíjí od rozhodnotí zda vzduch nebo pružinu (Dual position existuje v obou verzích).

                                                Pro varianty s pružinou (a je jedno jestli DPC nebo u-turn) je potřeba v tlumící části vyřešit nějakým způsobem expanzní doraz (originální RS díl to má pouze expanzní kit pro Sektor a tam to je bez HS expanze).

                                                0 0
                                                • okapes  

                                                  A když objednám toto, bude to fungovat bez dalších úprav?

                                                  Nemáš případně kontakt na někoho, kdo by úpravu mohl udělat?

                                                  Nejraději bych zůstal u vzduchu a měl dual position bez dalšího upravování.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Když zůstaneš u vzduchu, tak stačí vyměnit pouze vzduchovou část a nic jiného řešit nemusíš a bude to fungovat ja má.

                                                    Tedy do té doby, než se dual position air pokazí :-)

                                                    0 0
                                                  • smash_mouth  

                                                    Mloku to nerikej! Sam jsi mi dodaval kuraz, ze mi to treba bude fungovat :-D

                                                    Furt nejezdim, protoze cekam az se mi dopletou kola…

                                                    0 0
                                                  • pavlik6022  

                                                    he he :)

                                                    0 0
                            • fousek  

                              Progresivita odskoku: rekl bych ze by to mohl byt efekt prechodu z H-S expanze na L-S expanzi:-)

                              0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
          • Ruprt2  

            tomu rychlejší a pomalejší reakce vůbec nerozumím a tomu omezená funkčnost a skoková variabilita nastavení už vůbec ne.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Alibaba  

              Oběma kupř. viz Lukáš: …Tak nejak…pro vzduch mluvi snadna nastavitelnost pro vahu jezdce a jeho styl jezdeni, proti pak problemy s progresivitou (nekdy resitelne) a horsi citlivost. U pruziny muze byt citlivost lepsi, ale zase je problem s odstupnovanim pruzin…

              0 0
              • goofy  

                No zalezi kus od kusu.

                kdyz se podivam na svuj Van, tak s vidli dostanes 3 tvrdosti pruzin. vymenit jednu pruzinu za druhou zabere asi 5 minut (za tak dlouho ani nenajdu pumpicku :-D). Kdyz dam mekou pruzinu, predepnu ji na max co jde, pak tam strcim o stupen tvrdsi a povolim ji, tak je to mekci nez tam predepnuta, cili rozsah taky v plne siri… Cili zjednodusene: staci si vybrat spravnou pruzinovku, a je to :o)

                0 0
          • Baba-Ji  

            s tou „rychlejší reakcí“ to máš přesně naopak (pružina je obecně citlivější – třeba už jen z důvodu větších pasivních odporů vzduchové vidle danéných větším množstvím těsnění – vzduchových komor)

            0 0
          • gazman  

            Ty vole to je zase rada, většina toho cos napsal jsou kokotiny.

            0 0
          • nox159  

            odbornik se pozna hned :D

            pobavils

            0 0
    • Ruprt2  

      Rozdíl v tom je.

      Ta pružina je o něčem jiném :-)

      Jenom je málo progresivní.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tou progresivitou to také neplatí vždy. Třeba DPC nemá v celém rozsahu lineární průběh díky použití dvou pružin různé tvrdosti, kde jedna z nich pracuje v cca 2/3 zdvihu (takže od této hranice se křivka průběhu láme).

        A nějaký ty výhody a nevýhoday pružiny:

        • je těžší, zhruba to bývá kolem 200g navíc (u RVL)
        • musí být použita správná tvrdost pružiny, což může lehce zvýšicenu při potřebné výměně pružiny
        • pružina není vhodná pro někoho kdo hodně kolísá s hmotností(sa­mozřejmě v určitém rozsahu typu 5kg není problém)
        • průběh je od vzduchu odlišný a to i v případě DPC; nedá se říct,že je lepší nebo horší, to záleží na prioritách každého
        • pružina je mírně citlivější (při dvou srovantelných vidlicích vevšem ostatním), v případě rychlého snižování zdvihu je o dostcitlivější (zase srovnání vzduch x pružina pro dvě vidlice, které oběmají rychlé snižování zdvihu)
        0 0
        • Ruprt2  

          Určitě. Já mluvil o své vidlici.

          0 0
        • HELLBOY22  

          Otázka. Existuje ešte nejaká kvalitná XC vidla s pružinou? Tiež viac fandím pružine, nedávno som čítal že MZ chce všetok vzduch vymeniť za pružiny, dokonca aj u modelu Corsa ale zatiaľ nič, takže asi iba nejaký hoax :O

          0 0
          • ClAyD  

            Pace svého času dělala ultra light pružinovky, ale v součastnosti o ničem nevím… snad jen Germani:A Kilo 1.3 :D

            0 0
          • HELLBOY22  

            Otázka 2, je možné vyrobiť pružinový Epicon za rozumnú cenu? Napríklad dať tam vnútornosti Suntour Duro.

            0 0
            • Ruprt2  

              Nemohl bys ty svoje otázky napsat všechny najednou?

              Tak by člověk co otvírá vlákno s očekáváním smysluplného příspěvku byl zklamaný jenom jednou.

              0 0
              • HELLBOY22  

                Sorry, druhá otázka ma napadla až niekoľko minút po druhej.

                0 0
            • Evilcleaner  

              tak pružinový skoro epicon existoval jako x100 a dával se na gt 1.0

              0 0
        • K2  

          Ohledně ladění vidlic pečlivě sleduju tvé příspěvky a mám pro tebe řešení, které bylo už dávno vyvinuto :-) největším odborníkem na pružení – Marzoši:

          Má to:

          • Pružinu
          • doladění vzduchem
          • rychlé snižování zdvihu za jízdy
          • možnost dalšího tuningu hustotou oleje a výškou hladiny
          • velmi dobré ohlasy uživatelů :-)

          http://www.mtbr.com/…1515crx.aspx

          0 0
          • MlokCZ  

            To nebylo řešení, ale velký omyl, aneb jak získat nevýhody obou řešení dohromady.

            Tedy je to těžké jako pružina (nebo ještě o něco těžší). A citlivost ve chvíli kdy se to i jen minimálně přifoukne jde zcela do háje.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jinak já jsem s DPC naprosto spokojený a u tohoto řešení teď na dlouho zůstanu.

            Byl bych ochotný zůstat u DPC i v případě, že by se nepodařila vyřešit HS expanze (což se nakonec podařilo).

            0 0
    • Risanek  

      Ono univerzální rada neexistuje. Obě hlavní skupiny mají své pro i proti. Silně závisí co preferuješ, jak jezdíš, zda ti jde o hmotnost, citlivost, možnost měnit často nastavení, měnit zdvih…Paušalizovat zda je lepší vzduch nebo pružina nejde. Ono taky každá firma to dělá jinak. Obojí má své pro i proti.

      0 0
      • GhostSE  

        no jezdim nejvic po lese takze koreny sutry a tak me prijde ze ta moje vidla nezehli a jdou mi strasne ty otresy do ruk kdyz jedu na nejakem delsim useku kde se fakt neda jet ani v sede kde je fakt hafo korenu a podne tak me zacnou docela solidne bolet ruky ona zehli ale az fakt velky supy malickosi a tak proste vubec nezere treba na kostky ve meste ani nereaguje a to ju mam upravenou nejvic jak to de vydelanej celej elastometr atd.. a je to porad spatny urcite mi rozumis

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • gazman  

      Mám to nejlepší srovnání, i když jde o jinou kategorii vidlic, Do původně pružinové vidle jsem nainstaloval posléze vzduchové pružení. To znamená že vše ostatní zůstalo beze změny a tak je porovnání dokonalé. Můžu říct, že to funguje naprosto srovnatelně. Jedná se ale o Boxxera, jak to funguje jende nevím.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Já ti nevim, mě ten vzduchovej Boxxer osobně tolik nesedí..přijde mě ten odtrh slabší, ale je pravda, že to nikdy nebyla moje vidlice, o kterou bych se sám staral a udržoval si jí podle sebe no. Snad se mi poštěstí na další sezónu )

        0 0
        • gazman  

          Tak mě jde boxxer do zdvihu už jak položím kolo na zem vlastní vahou a to i po výměně futer, z čehož jsem měl strach že jí to na nějaký čas zabije, než se to vychechlá. Paradoxně je to naprosto stejné s origo guferama a prachovkama, jako s těma modrýma prachovkama a guferama od enduro, které by měli mít menší odpory.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak což o to, to mě šel i 2Step totem do zdvihu, když sem ho postavil..ale jako boxxer na péru to nebylo, tak si řikám, že jestli pořídim world cup, jestli tam to péro nedat, bo přece jenom totem R2C SA a Boxxer WC mi přijdou dost podobný..

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Necris  

      Pokud máš zkušenosti s hodně levnou pružinoFkou, špatné to bude vždycky.

      Projev pružinovky ale v konečném důsledku taky těžko ovlivníš. Koupíš si jí, nafoukáš a zjistíš že s ní buď dosáhneš chování jakého chceš, nebo ne. Dual air je v tomhle o něco lepší, můžeš vidlici znecitlivit / udělat velmi citlivou na počátku chodu, zároveň ovlivnit chod samotný. Do jisté míry !

      0 0
      • goofy  

        Pruzinovku se fouka?

        0 0
        • Risanek  

          Ha, vidím cestu která zavře hubu všem – pružinová vidle se vzduchovým foukatelným tlumením…

          0 0
          • goofy  

            No jasne. Jsou vyjimky :-D Treba stare marzocchi nebo jejich lowend trida :o)

            0 0
            • MlokCZ  

              A ta vyjímka jako třeba ta stará Marz. mi přišla jako nejdebilnější řešení. Jakmile se to vzduchem leche doladilo, tak citlivost hrozná a k tomu to bylo těžké jako pružinovka.

              Tedy jak spojit všechny nevýhody dohromady :-)

              0 0
              • logoman  

                Moje to ma taky a je to novej model.

                0 0
                • goofy  

                  Tam uz se ale nedofukuje otevrena olejova lazen, ale jenom predepina pruzine pokud se nepletu

                  0 0
                  • logoman  

                    Jo, ale to tak bylo vzdycky ne? Co to je dofukovani otevrene olejove lazne? K cemu to je?

                    0 0
                    • goofy  

                      No jedna se o to, ze kdysi byly Marzocchi konstruovany jako openbath a to tak, ze jeden olej byl jak mazaci, tak tlumici. Kdysi mely pruzinovky stelovani predpeti klasicky tocitkem. Pak to udelali tak, ze se navic do komory foukal vzduch tak jak do vzduchove verze. bylo ho tam treba mene (uz tam byla ocelova pruzina), ale porad to melo za nasledek, ze tlacil na hladinu, olej byl pod tlakem, ten tacil na stiraky apod, no a vidle pak byla mizerne citliva…

                      Ted maji Marzocchi uzavrene tlumeni, oddelene mazani, a vzduch se fouka do uzavrene komory (brano drazsi verze)

                      0 0
                      • logoman  

                        Ale ty vidle jsou porad openbath (cemuz predpokladam prave vdeci za tu povestnou citlivost), a air preload porad kurvi citlivost.

                        0 0
                        • goofy  

                          Tak tos me prekvapil, ze je RC3 zase openbath spojeny s mazanim… Cekal jsem totiz, ze kdyz i TST je patrona, tak tohle bude taky v patrone…

                          0 0
                          • goofy  

                            Tak jsem se po tom nejak pidil, a moc v tom chytry nejsem… Openbath to kazdopadne je.

                            Ale ten vzduch by to ted ovlivnovat nemel. Pokud jsem dobre pochopil, tak na pruzine je viko nejake mini komory, a vzduch se fouka mezi zatku a pruzinu. Ale nikde jsem poradne nenasel nejakou Marzochu rozebranou, tak jsem s tech novych RC3 jelen… :-( Skoda, pac me ta vidle celkem zajima

                            0 0
                            • logoman  

                              S tim ti neporadim, vidlici jsem namontoval potocil odskokem a od te doby jsem na ni nesah, proste funguje. (rekl bych, ze podobne jako tento boxxer http://www.pinkbike.com/…it-2012.html) To s tim vzduchem mam hlave z recenzi (napr tady http://www.marzocchi.com/…20review.pdf ), sam jsem to nezkousel, protoze mam pofiderni pumpu a s prubehem nemam problem.

                              0 0
                              • goofy  

                                Tak jsem se v tom ted krapet hrabal, a na strane pruziny je klasicky mechanicky preload, a pak se da dofukovat noha s RC3 patronou. Ale moc jsem nepobral, na co to je dobre. :-) Nekde psali, ze to je kurvitko citlivosti (nejake dolazeni kompresi?), jinde zase ze se s tim dolazuje SAG. Coz se mi moc nezda, ale mohl by to byt typicky taliansky pristup: pohrajou si s naladenim patrony, a pak to zkoni jednim ventilkem :o)

                                0 0
                                • logoman  

                                  Ma to nastavovat sag + to pokazi citlivost :D. Komprese se nastavuje dole + se da jeste nastavit uvnitr. Nyni se da navic u 2013 V2 poladit expanze(rebound) i uvnitr.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Takze proste kurvitko, na ktere nema smysl sahat… :o)

                                    0 0
        • Necris  

          I blbci snad dojde, že tam měl být vzduch.

          0 0
          • Ruprt2  

            Jsem blbec, že čtu co píšeš, a ne co si myslíš, když to píšeš :-)

            0 0
            • Necris  

              Bože prosím pomoz mi. Co myslíš, upsal jsem se, nebo jsem chtěl foukat pružinovku ? :D

              0 0
      • Ruprt2  

        proto má dual air jenom jedna firma, která od něho navíc upouští?

        0 0
        • Necris  

          Upustila … už !

          0 0
          • Ruprt2  

            takže ses zase upsal?

            0 0
            • Necris  

              Všechno, co je v roce 2013 jiné než nově potištěné, je solo.

              0 0
              • Ruprt2  

                vychvaloval jsi dual air.

                že výhoda toho systému je že máš více možností jak zprasit chod.

                Následně uznáváš, že tento super systém, nad který není, se vlastně přestává využívat.

                0 0
                • Necris  

                  Cože ? Kde co uznávám ? Jen konstatuji. Vůbec jsem do toho netahal, co já mám zrovna rád nebo nemám. A tahat to sem ani nechci.

                  0 0
                • Georrge  

                  co to meleš?

                  0 0
    • GhostSE  

      to je prdel pozorovat :-D todlevlakno se rozbleho tak jak kdyby se resili 2T a 4T proste 2T ti nikdy borec co sedla 4T nevychvali tak mi to prijde tu samy chytry reci ale vysledek zadnej :-D:-D

      0 0
      • Risanek  

        Výsledek je myslím dobrý – většina uživatelů píše své zkušenosti s různými druhy pružení a ty si to přeber – tak si to chtěl ne? Pište dojmy si chtěl…:-)

        0 0
      • Ruprt2  

        Takže jsi zjistil, že obě řešení jsou srovnatelné a přesto odlišné.

        Každý si najde co mu vyhovuje.

        To je přece skvělý závěr ne?

        0 0
      • pepek  

        A proto když můžou, tak jezdí všichni 2T

        0 0
      • camillio  

        Když to je jak kdybys na otázku rohlík vs. houska čekal jednoznačnou odpověď. Buď rád, že ti houskaři řekli, proč housky a rohlíkáři proč rohlík. Ty, co vyměnili housku/rohlík za obloženou zapečenou bagetu ignoruj. A zbytek si přeber dle ctěné libosti.

        0 0
      • HELLBOY22  

        Toto je jedno s tých vlákien kde nie je OT ;)

        Sú prípady kde sa vo vlákne vykrádači chladničiek debatuje o havárii fábie ;)

        0 0
    • weekend warrior  

      pružina, alespon za mě, chod super, takřka absolutní a hlavně dlouhodobá bezúdržba, vyšší váha je mi jedno…

      0 0
      • novcze  

        nějaký tip na bike který má vepředu i vzadu pružinu a není to zrovna stroj na downhill?

        0 0
        • goofy  

          Treba nejake endurko. V nizsich zdvizich uz se pruziny moc nevyskytuji (ted se objevil akorat DPC)

          0 0
        • DaSnail  

          napr specialized enduro fsr expert evo

          0 0
        • weekend warrior  

          vzadu to je dnes asi problem no, vepredu skoro taky, ale treba se to zas vrati…

          0 0
          • GhostSE  

            rikal stroj ktery neni na downhill nemam zrovna pocit ze tento stroj neni na downhill:-) uz jen ty napinaky u prevodniku mluvi za vse :-)

            0 0
            • TheJD  

              Rozhodně to není stroj zrovna na downhill. Ale hledat kolo s pružinou vzadu v kategorii nižší než je enduro nemá smysl. Takové najdeš leda v tescu.

              0 0
        • GhostSE  

          to je dobra otazka to by me taky zajimalo proc kdyz je teda ve finale vzduchovka nekdy horsi nez pruzinovka proc je dneska skoro na kazdem luxusnim kole vzduchovka

          0 0
          • TheJD  

            Váha, není nutnost měnit pružinu, rozdíl na tu kategorii zanedbatelný. To mluvím hlavně o trailových a závodních xc kolech.

            0 0
      • budíček  

        též se přikláním k pružině

        0 0
    • GhostSE  

      tak kdyz je tady vecina pro pruzinovku tak jsem hodte nakou lzxusni pruzinovku at teda vidim jak vypada fungujici pruzinovka docela by me to zajimalo:-)

      0 0
      • šlapatko  

        Pružinovky jsou hlavně těžší, proto je vytlačily vzduchovky.Pružina má ještě jednu nevýhodu, shánění pružin a dlouhá životnost :-)

        Dnes je doba konzumní.Vše se musí ****** po záruce a musí být co nejlehčí.

        0 0
      • volodaj  

        Napr. http://www.bikeradar.com/…-ti-12–46134. Cez víkend som mohol vyskúšať a ostal som zaskočený prečo jazdím stále tupý necitlivý Fox Float. Asi by som nemal skúšať iné vidlice, lebo potom mi to nedá spať :D.

        0 0
        • pjetka  

          tak čím víc to tady čtu, tím v tom mám větší zmatek…

          jedna stručná věcná otázka: která vidlice do cca 5.000,–Kč je lepší na jízdu po kočičích hlavách ?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • volodaj  

          Prešiel mesiac a pol a MZ 44 RC3 je na biku. Po dvoch jazdách šla pôvodná Fox Float do bazáru (pre istotu som ju nechával, keby MZ nesadla).

          Čo sa týka týchto dvoch vidiel tak obrovský rozdiel. MZ má oveľa lepšiu trakcia a vedenie kolesa, citlivosť je neporovnateľná, využívanie zdvihu tie oveľa lepšie ako Fox. Menšie plus je tuhosť, lebo predtým som mal 1 1/8, teraz mám tapered.

          Čo sa týka nastavenia kompresie a reboundu, tak úplne super. Medzi jednotlivými kliknutiami znateľný rozdiel.

          Jediné mínusy pre niekoho možno asi 200g viac a chýbajúci lock. Mne nevadí ani jedno. Za ten neskutočný chod to stálo. Na trailoch, kde sa mi predtým zdalo, že už jazdím na hrane si pýta ešte viac.

          0 0
          • pavlik6022  

            tapered krk by měl tuhost vidle oproti 1 1/8" krku zlepšit, – jak to myslíš?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • volodaj  

              Veď píšem, že sa trochu zlepšila. Nie je to taký skok ako v citlivosti a priebehu chodu, ale trochu to cítiť vo väčších skalách.

              0 0
              • pavlik6022  

                už chápu :))

                bral jsem " menšie plus " jako minus – už mi z té práce fakt hrabe :-)

                0 0
          • Georrge  

            vsak drazsi suntourky byly dycky fajne :)

            0 0
    • enjoy  

      Mám Fox vanilla RLC,čili pružinovku a bere i mravence(ty ma­lý).

      Takže za mě pružinovku,ale jako je to ve všem..,kvalitní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.