Rád bych si vyměnil lanka i bowdeny. V nabídce je sada přímo na deore, ale připadá mi cenově zbytečně nadsazená.
Můžete sem někdo hodit odkazy na to, který bowden a lanko se hodí na deore?
Díky
Rád bych si vyměnil lanka i bowdeny. V nabídce je sada přímo na deore, ale připadá mi cenově zbytečně nadsazená.
Můžete sem někdo hodit odkazy na to, který bowden a lanko se hodí na deore?
Díky
Jakykoli vhodny pro razeni.
Asi se mu nechce krátit bowdeny z metráže.
:) Tak to by musel i u nejakeho Deore setu.
Jaké máš doma základní nářadí? Běžnými kleštěmi bovden spolehlivě neustřihneš. Kleště nestojí raketu a dají se občas koupit i levněji (tady). Ušetříš si jimi spoustu ladění a drbání, bez nich to není ono (ale třeba s ruční bruskou to také jde).
Lanka stačí obyčejná nerez (tady, pokud na tom trváš, připlať si za broušená či potahovaná tady).
Bovdeny Shimano nebo Jagvire, k nim odpovídající koncovky a také koncovky na lanka. Bovden si kup v metráži přesně kolik potřebuješ (tady) nebo rovnou nějaké slevové větší balení, nekazí se a vyjde ještě levněji (tady).
Koncovky (tady) si vyber podle toho, jaké tam máš teď. Je dobré vyměnit i vodítko pod rám.
Ještě bych doplnil zabrousit a srovnat konce bovdenů po zkrácení a bude to mít dokonalý.
To jo. Ale stejně i tak po zabroušení po střihu budou u řadících bovdenů vylejzat všelijak ty podélný drátky.
Takže čas od času rozebrat lanovody a zkontrolovat jak sou konce rovný.
Nebo použít bezocelový bowden sting st-670 https://www.bikesport.cz/…y_2000002520
Ukrojí se nožem a nepotřebuje koncovky s dorazem.
Nebo korálky od Nokonu.
Ne že by se nedalo, ale když se tazatel „kroutí“ i nad cenou Deore setu, tak něco ještě mnohem dražšího ho asi nezaujme :)
Nejlevnější řešení je najít bowden v metráži (ideálně v nějaké akci/slevě/výprodeji), spočítat/změřit, kolik ho bude potřeba, přikoupit patřičný počet koncovek a lanka, a s naměřenými jednotlivými rozměry navštívit nějaký menší cykloservis, kde mu to za cca. dvacku možná i zadara nastříhaj.
Chápu, že někdo nechce investicí do kvalitních (dražších) bowdenů třeba zdvojnásobovat cenu starého kola, nicméně kvalita bowdenů a lanek je na řazení hodně znát – může „probudit“ i jinak hodně staré komponenty k bezvadné funkci.
Další otázkou je (při tomto formátu dotazu), zda si majitel/tazatel bude následně schopen sám seřídit řazení k bezvadné funkci – trochu bych se toho obával.
Máš s ním nějaké zkušenosti? Zajímalo by mě, jaký je pocitově rozdíl oproti klasickému tuhému řadícímu bowdenu.
To by zajímalo i mě, máš s tím nějaký zkušenosti?
Funguje to normálně. Mám to asi 3 roky a nemusel jsem doštelovávat řazení – tzn. ani s věkem se to nebortí. Práce s tím odsejpá. Když to pod nožem překulíš ani se to nestiskne.
Díky moc za rady i odkazy, kleště na bowdeny mám:-).
Nejsem přehnaný šetřílek, ale rád bych si časem dělal u kol (oba kluci závodí) co nejvíce věcí sám. Přehazovačku zatím klidně nechám doseřídit v servisu.
Máš to nejdůležitější, takže na minimálně 3 kola v provozu kupuj bovdeny v návinu. Seřízení zvládneš, pokud je rovná patka.
tvl to se fakt prodává sada kablů přímo na deore :D to jsem zase o něco přišel :D
Metr bowdenu stojí 30kč a nerezové lanko taky tak nějak…
Po přečtení všech příspěvků mám asi docela odvážný návrh. Co třeba odměřit si stávající bowdeny, zajít do nějakého cykloobchodu a nechat si to nacvakat na míru?
přesně tak to dělám už několik let, ještě je dobré si jednotlivé délky bovdenů někde zapsat pro příště. Před montáží doporučuji nějakým špičatým trnem připravit konce bovdenů aby do nich šlo lehce zasunout lanko.
To zní rozumně, díky.