Vykřivení brzdy a neúspěšné seřizování - shimano xtr

39 nepřečtených
  • Dezerth3K

    Zdravím všechny na bike-foru.

    Potřeboval bych od Vás radu, mám přední brzdu shimano st-m975, třmen br-m975 a kotouč sm-rt76m 180mm. Jedná se o duály XTR (set).

    Brzda je na vidlici uchycena přes redukci do tvaru „L“, protože má uchycení z boku.

    Po každé jízdě musím tu přední brzdu seřizovat, protže se při trochu větším brždění vychýli a permanentně drhne o destičky, když ale trochu přimáčknu brzdu tak to drhne lehce. Každopádně po každé jídě brzdu seřizuji tak pul hoďky a jakmile sednu na kolo a párkrát zabrzdím, jsem tam kde jsem byl.

    Po jízdě, když jsem kontroloval o co přesně to drhne a jak moc je to vychýlené a zjistil jsem že, kotouč drhnul o třmen a při zmáčknutí brzdy jsem doslova ohýbal kotouč.

    Teď uvažuju co s tím, protože seřizovat brzdu po každé jízdě je vyčerpávající. U auta taky neseřizuju brzdy (ani to neumím) po každé jízdě. V obchodě mi to nechcou vyreklamovat, prý jsem s tím měl počítat. Taky jsem počítál, ale s nějakým lehkým cinkáním, na které jsem byl upozorněn. Navíc reklamace by to asi nevyřešila protože bych měl celou novou brdzu a redukci. Takže by jsem byl tam, kde jsem teď.

    Řekli mi, že by se to dalo vyřešit tím, kdybych si koupil třmen s přímým uchycením, ale to zase další investice navíc a starý třmen už neprodám.

    Co teď?

    Děkuji za každou reakci na příspěvek.

    0 0
    • kubad  

      uchyceni je fuk problem bud bud pridirajici pistek, nebo mechanik :-)

      0 0
    • jaski  

      predpokladam, ze mas vidli s uchycenim PM (zavit) a trmen IS. Redukce je pak kus ohlyho plechu. Tahle kombinace je takova podivna, ale ze by to delalo tohle? Zkus nejakou jinou redukci, protoze to vypada, ze se brzdenim ohne. Pokud to nepomuze, tak jedine trmen PM a nebo vidli s IS.

      0 0
    • jaski  

      a pochopil sem to tak, ze ti po jizde kotouc bez brzdeni drhne o trmen. Pokud je po serizeni uprostred trmenu a zacne drhnout az pri zmackjnuti paky tzn, ze ti pistek prihne kotouc az k trmenu, tak to bude jak pise kubad nade mnou.

      0 0
      • Dezerth3K  

        Asi to tak je, redukce nevydrží ten tlak při brždění, třeba z kopce a v místě utažení se musí hnout. Ale nechápu proč by mi v tom obchodě montovali nějakou špatnou redukci.

        0 0
      • Dezerth3K  

        Ne o třmen ne, drhne hlavně o dsetičky. O třmen drhnul jen jednou.

        0 0
        • rbcrx9  

          Zajeď do servisu rozhýbat pístky a seřídit.

          0 0
          • Dezerth3K  

            už jsem tam byl 2× pořád to samé. Dneska jsem to zkusil pořádně dotáhnout a brzda nedrhne a je ve středu, tak uvidíme po jízdě, co se s ní stane.

            Přinejhorším tu brzdu vyměním za nějákou PM brzdu a tu starou si nechám jako rezervní na zadní brzdu.

            0 0
    • romachain  

      Vozil jsem přesně tuto variantu chvíli a problémy jsem s tím neměl. A to docela vážím a brzdím především přední brzdou, takže to dostalo zabrat pořádně. Ta redukce mi doma zbyla, je to original Shimano, pokud máš nějakou jinou, tak může být skutečně měkká a po brždění se ohýbat. Pokud bys chtěl zkusit tu moji, není problém. Moc se mi ale nechce věřit, že by bylo možný, aby nějaká redukce toto dělala…

      0 0
      • Dezerth3K  

        Aha, tahle redukce vypadá dobře, vypadá bytelněji, než ta, kterou mi tam namontovali, asi do ní pujdu a koupím jí.

        Díky za pomoc.

        Pro ukázku, tohle je ta moje redukce (snad to bude dobře vidět):

        0 0
        • romachain  

          Nevím odkud jsi, ale pokud ji opravdu budeš kupovat, tak bych ti rád vnutil tu svoji, zn. výhodně! Mě už k ničemu nebude. Pokud nejsi z Brna či okolí, pošta to jistí… Kdyžtak písni maila…

          0 0
        • RendyD  

          Nevím, co je to za matroš, ale pochybuju, že něco zásadně kvalitnějšího, takže to vypadá, že fakt dochází ke kroucení. Vyměň redukci za pořádnou a máš asi po problému.

          0 0
          • Vilém  

            Je to ocel. Mel jsem ji a fungovala bez problemu.V redukci to neni.

            0 0
            • Dezerth3K  

              Tak v čem by to potom mohlo být?

              Po jízdě musím seřídit brzdu, to znamená povolit šrouby, vycentrovat a zase je utáhnout. Pak to zase chvíli šlape tiše a v pohodě, dokud s tím nezabrzdím agresivněji.

              Destičky nedrhnou a pístky chodí v pořádku, nevšiml jsem si že by chodily nějak zvláštně.

              0 0
              • jonti  

                podíval bych se ještě na upínák a dosedací plochy na vidlici, jestli dobře sedí kolo ve vidlici. Při brždění tam působí obrovská síla a může tím hnout.

                0 0
              • jaski  

                jeste me napadlo, ze se neohejba ten adapter pokazdy, ale uz je nejak zohlej a i kdyz to vystelujes, tak to srouby pri zabrzdeni neudrzej a proste se to soupne do ty zohly polohy, kde se to usadi. Ten adapter mam doma taky a neni to nic extra. Takze je mozny, ze je to nejakej zmetek zohejbanej.

                0 0
        • jonti  

          Tu redukci A2Z jsem mel, a nebyl s tim zadny problem. Ten bude nekde uplne jinde, jak uz psali ostatni nejspis primo v brzde a jejim chodu. Rozhodne to ale neni normalni.

          0 0
    • se-se  

      začni běznými odpověďmi pro nalezení závady:

      • dělá to od počátku (od koupě kola) nebo to začalo kdykoli později?Taédy – fungovalo to někdy správně?
      0 0
    • Dezerth3K  

      Omlouvám se že píši po delší době.

      Vyměnil jsem destičky a kompletně srovnal brzdu, pár jízd to bylo v pohodě ale potom to začalo dělat zase trochu kravál, ale menší než předtím a jelikož byl kotouč přesně ve středu brzdy, tak jsem při dalším seřizování vypozoroval, že když zamáčknu levý pístek a pak ho párkrát zmáčknu, tak chodí chvíli normálně, to znamená že vyjede a pak se schová. Když jsem pak mačkal brzdu vícekrát, zjistil jsem že pístek už se moc neschovává.

      Chci se zeptat, je to tak dobře, že levý pístek se nemá moc schovávat, nebo má chodit normálně jako pravý pístek?

      0 0
    • Luky11  

      Oživim téma, je tu asi milion návodů jak seřídit třmen. Nebo jak naohýbat kotouč když hází. Ale nikde jsem nenašel nějaký přesný návod na to co dělat když mám brzdy seřízené a potom zabrzdim znova se rozjedu a kotouč už drhne o brzdové destičky, seřídim udělám to znova a můžu znova seřizovat, je na toto nějaká rada?

      0 0
      • jIrI___  

        Seřizuješ to na zatíženém kole?

        0 0
        • Luky11  

          uvolnim šrouby které drží třmen, jedu zabrzdim, držim brzdu a utahuju šrouby když je potom utahnu a projedu se kotouč drhne mnohem víc než když to seřizuju na nezatíženém kole

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to vyzkoušej tak, že sedneš na kolo a někdo jiný dotáhne šrouby. Mně osobně se teda nikdy nepodařilo seřídit brzdu jen zmáčknutím páky, dělám to od oka podle mezery mezi destičkou a kotoučem.

            0 0
            • Luky11  

              taky to dělám od oka, kotouč hází takže si myslim že tenhle postup na zatíženém kole stejně nemá smysl protože to nastavim na místo kde je kotouč v určitý poloze ale když se potom kotouč otočí o 180 stupnu tak bude zase v jiný poloze

              0 0
              • Smazaný účet  

                kua tak si srovnej kotouc, nebo nevystelujes ani prd:)

                0 0
                • Luky11  

                  no nemám žádný rovnák takže vždy jen ohnu rukou a sedí to ale pak zabrzdim a jsem tam kde jsem byl, nebo se to dá ještě nějak srovnat?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pokud se krivi pri brzdeni, tak mas nekde neco volny/malo tuhy.

                    Takze strovnat kotouc aby nehazel. Zkontrolovat srouby. Sednout na kolo a vystelovat trmen aby kotouc neskrtal. Pokud zabrzdis a potouc se pokrouti, tak se ti bud neskutecne krouti ram nebo mas kotouc z blata…

                    0 0
                  • RendyD  

                    Sikovky

                    0 0
              • jIrI___  

                Tak jak teda? O něco výš jsi psal, že to vystřeďuješ zmáčknutím páky. Každopádně s křivým kotoučem to nevystředíš ať se snažíš sebevíc.

                0 0
            • RendyD  

              +1

              0 0
    • puka  

      Zdravím. Dneska mi došla nová vidlice, ale mám problém. Vepředu mám 180 kotouč. Ke staré vidlici se brzda šroubovala zboku.

      … protože tam je 180mm kotouč, tak to nejde bez adaptéru. Je tu nějaký „hack“ dokud nic neseženu?

      Pro jistotu – potřebuji něco takovéhoto ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse