• JanVan

    Ahojte,

    chystám se vyměnit svou současnou pevnou vidlici za odpruženou. Současnou vidlici jsem demontoval z kola abych zjisti rozměry (přikládám obrázek s rozměry), co mám vlastně shánět. Ale mám z toho hlavu v pejru průměrově a se závitem souhlasící vidlice už jsem našel, ale nemohu se dopátrat délkově totožné trubky do krku řízení. Můžete mi prosím poradit s výběrem a říct jak je to s délkama trubek do krku jestli se zarezávají jako do složení ahead…

    Ještě otázka ten krouže (z obrázku) je součástí vidlice nebo jej mám srazit a dát na případnou novu vidlici?

    Mockrát děkuju za pomoc.

    čau

    0 0
    • Singlespeed  

      Pokud cifra 25,4mm znamená vnější průměr krku, je to docela blbé. Současný standard je 1 a 1/8 palce neboli 28,6 mm. Vidlice s užším krkem se dá sehnat, ale většinou jen slabší kvality, která se ani nevyplatí kupovat, jen ti kolo zatíží 1kg hmotnosti navíc. Pokud je 25,4 vnitřní průměr krku, jsi zachráněn a můžeš si vybírat z široké nabídky krosových vidlic. Vzal bych bez závitu a přešel na ahead hlavové složení a představec (je to praktičtější na seřizování). Jinak, krk vidlice se závitem se, samozřejmě, zkracuje podle potřeby.

      0 0
    • t29  

      Kroužek je nejspíš součást hlavového složení a budeš ho potřebovat přehodit na novou vidlici.

      Průměr 25,4 mm odpovídá 1" vidlici se závitovým krkem. Délka krku vidlice se přizpůsobuje tak, že přebytečnou délku krku uřežeš a závit protáhneš podle potřeby. Pokud nemáš závitník, je nejlepší to nechat na servisu.

      Každopádně na 1" závitový krk se dělá málo vidlic a ještě míň fungujících. Přinejlepším seženeš něco jako Suntour NEX 4610 HLO a nenech se zmást nastavením tlaku vzduchu v popisu, jedná se o pružinovou vidlici.

      0 0
      • JanVan  

        Moc nechápu výraz „ještě míň fungujících“ co je na tý odpružený vidlici tak citlivého?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • t29  

          = vyrábí se málo vidlic se závitovým krkem a z toho mála je ještě menší málo vidlic, které fungujou.

          Udělal jsem před třemi lety stejnou výměnu, výsledkem je, že vidle se nejvíc houpe, když šlapu do kopce, a v terénu je komfort cca stejný jako na horáku s pevnou vidlí a širokýma pláštěma. Ztlumí to velké rány, ale komfort vypadá jinak.

          0 0
    • JanVan  

      A co byste tedy říkali na tuto vidlici ? Abyste rozuměli hledám možnost, jak nadále využít své stávající kolo a nemuset kupovat nové…

      0 0
      • blesk888  

        Tak ho můžeš nadále využívat i bez odpružené vidlice, já jezdím i na starém ocelovém krosu s pevnou vidlicí. To, že nemáš odpruženou vidlici, neznamená, že není použitelné ;-)

        0 0
      • Singlespeed  

        Nejlépe, podle mého názoru, uděláš, když tam necháš původní pevnou. Většina cyklistů se snaží mít kolo co nejlehčí, jen ty chceš zatížit předek cca 1kg váhy navíc. Funkce vyobrazených vidlic není bůhvíjaká, kolo trochu změní jízdní vlastnosti (zvedne se předek a trochu zmenší úhel řízení) a subjektivně zleniví. Jsem pro pevnou.

        0 0
        • Singlespeed  

          Raději dej lepší výplety. Za solidní cenu koupíš Aksia nebo Fulcrumy Racing 5. Hmotnost kola najednou spadne minimálně o půl kila dolů a budeš se cítit jak na raketě ;-)

          0 0
    • JanVan  

      Dobře tím bych Vám všem chtěl moc poděkovat za názory a rady. Zůstávám u pevné vidlice a spíš se časem dokopu ke koupi nového rámu vč. vidlice nebo nového kola… ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.