• Medik

    Ahoj. Vyrabi v soucasnosti nekdo trekkingova kola s moderni geometrii na pevnych osach s odpruzenou vidlici? Neco jako treba Cannondale Quick CX, ale rad bych pevne osy.

    1 1
    • šlapatko  

      Cross čeká na znovuobjevení. Hledej Gravel flat bar.

      1 0
      • Medik  

        Gravel flat bar urcite nebude mit 80mm zdvih vidlice. Ja jsem proti gravelum trochu vysazeny.

        0 1
        • šlapatko  

          Rozumím, ale kategorie treking cross je mrtvá.

          0 1
          • Medik  

            To mozna je, ale porad je dost lidi co na ni nedaji dopustit. Treba ten Cannondale ma uhel hlavovky 69° a sedlovky 73,5° – coz neni uplne marne ani v terenu – na rozdil od gravelu. Jenom nema pevne osy, ktere asi nejsou u trekkingoveho kola uplne nezbytne, ale kdyby byly, tak by to bylo lepsi.

            0 0
        • šlapatko  

          Tohle je nejblíže tvým požadavkům. Vidlice jen 60mm. Podobné kolo vyhlíží taky, ale nejsou. Taky je možnost 29 HT.

          https://www.marinbikes.com/…/2022-dsx-fs#…

          0 0
          • Medik  

            29 HT prave nechci. Mam celoodpruzene XC a chtel jsem neco rychlejsiho a gravel nechci.

            0 0
            • Tomcat  

              a kde berete přesvědčení ze trek bude rychlejší? Trek má primárně posed jak za psacím strojem a není pro výkonnostní ježdění. Buď pevný XC s patřičnyma pláštěma a užšíma řídítky, nebo flatbar gravel.

              0 2
              • Medik  

                Jsou i trekkingove kola s geometrii podobnou XC hardtailum, ale s vidlici se zdvihem 63 nebo 80mm. Davat na XC 40mm plaste je nesmysl, flatbar gravely maji vidlice pevne.

                0 0
                • Tomcat  

                  To platilo pro dobu 26" . Ano velka část MTB byly těžký, líný stroje . Z opačné strany silničky nic nevydržely a nebrzdily.

                  Crossové kola měly své místo, trek byly na turistiku a ta se nejezdí na výkon.

                  Jenže doba se mění , směsi plášťů , posun pružení atd… na konci většina trekových kol byla těžších než mnohé XC HT a nejeli o tolik lépe, protože měli často mizerné komponenty. Ideálně vidlice pružina-nic(bez tlumení) ale lockout.

                  Tržní prostředí neni filozofické cvičení co vše je možné. Firma musi vzdělávat a mizivými prodeji to moc nejde. Proto crossové a trekové kola jsou tak málo.

                  Prostě pevné XC , patřičné výplety klidně s 40 gravel pláštěm a úzký řidítka a klidně si přihodit na delší úseky mini hrazdičku. Hltač kilometrů to bude solidní.

                  0 0
            • Honzis  

              Rychlost dělají primárně silniční oblouky, s rovnýma 65cm řidítkama na větru očistec ať jsou tam 28mm nebo 2,0" pláště …

              0 0
              • Medik  

                Ja myslel rychlejsi v terenu, kde zase vedou rovna riditka. Na asfaltu to samozrejme bude neco uplne jineho.

                0 0
                • RichP  

                  Jakože bude v terénu trek rychlejší než 29" xc ht? To dost pochybuju.

                  1 0
                  • Medik  

                    V terenu rychlejsi nez gravel, na asfaltu rychlejsi nez mtb.

                    2 2
                    • RichP  

                      To bude na trasách, které obsahují kus od každého povrchu imho natolik zanedbatelný rozdíl v čase, že nevěřím, že by to mělo při běžném použití smysl řešit.

                      Jestli jde ale spíš o pocit, tak to chápu. Ten Marin DSX vypadá v tom případě jako celkem ideální řešení.

                      0 0
                      • Medik  

                        Tak ja to kolo pouzivam k tomu k cemu bylo stvoreno – k toulani se prirodou ale s castymi prejezdy po asfaltu.

                        3 0
                    • scalar  

                      Myslíš pocitově nebo reálně?

                      0 0
          • Medik  

            Tak ten Marin vypada paradne, 60mm nicemu nevadi – do tezkeho terenu to neni a v lehkem to staci. Diky.

            0 0
    • Singlespeed  

      S pevnýma osama je třeba Canyon Pathlite 7, vidlice 75 mm zdvih.

      https://www.canyon.com/…-7/3291.html?…

      2 0
      • šlapatko  

        Pěkný, neznal jsem.

        0 0
      • Medik  

        Nevypada zle, ale skoda toho uhlu hlavove trubky.

        0 0
        • xtonda  

          Jako že bys chtěl menší? Tím spíš koukej na lehká XC MTB a dej tam rychlé pláště typu Thundreburt, G-One Allround/Speed.

          0 0
      • xtonda  

        Chtěl sem napsat totéž, to je asi jediné smysluplné kolo v jinak nesmyslné kategorii trekking/cross

        0 0
        • Medik  

          Proc by mela byt kategorie trekingovych kol nesmyslna? Neni nic univezalnejsiho. Mam silnicku, celoodpruzene XC a treka. Pokud bych si mel vybrat jenom jedno kolo, tak si vyberu prave trekking – jezdim na nem asi nejcasteji, proto shanim neco lepsiho nez co mam.

          5 0
          • Honzis  

            Protože doba právě spíš mění trendy a trek je teď spíš městské, cestovatelské kolo, (s baterkou)

            0 0
            • Medik  

              Tak trek je uz z podstaty toho nazvu cestovatelske kolo. To nijak nerozporuju. Ale jezdim na nem jak po asfaltu, kde se mi nechce jezdit na bajku, tak v terenu po turistickych stezkach, casto i v relativne narocnem terenu, kde je za me trek se vzduchovou vidlici mnohem pohodlnejsi a jistejsi nez gravel.

              1 0
          • Singlespeed  

            Nesmyslná kategorie to určitě není, ale zlatá doba klasických trekingů je pryč a výrobce už tato kategorie moc nezajímá.

            0 0
            • Medik  

              Jasny, dneska je to samy gravel, no a pak nekdo prisel s rovnymi riditky, jakoze flatbar, pak se vymyslely odpruzene vidlice, pak to nekdo spojil a vytvoril trekingove kolo. Kruh se uzavrel.

              0 0
              • Singlespeed  

                Výrobci jsou prostě kreativní, potřebují prodat. Takže pokud trh s trekingy skomírá, tak proč se ho nepokusit tímto způsobem alespoň trošku oživit.

                0 0
        • xtonda  

          Protože trek (cross) jako kolo určené do méně náročných podmínek má potenciál být méně robustní a tedy lehčí. Jenže to se většinově neděje, spousta výrobců treky nedělá, další spousta končí v cenách 20 – 30 tis osazené pružinovou vidlicí a 3× pohonem. Většinově to má dost vzpřímený posed, kolo na výlety pro důchodce, takže to není ani aero. Osazují se na to pláště typu Marathon, takže to ani s 40mm plášti nejde líp než dobré MTB pláště. Takže to v ničem není lepší než XC MTB HT, které zvládne více terénu a a má pohodlnější obutí. Canyon Pathlite je výjimka, jedna z hodně mála.

          Čili ta kategorie není nesmyslná sama o sobě, ale spíš tím jaká kola této kategorie se nabízejí.

          0 0
          • Medik  

            Tak Rock Machine, Merida nebo Cannondale maji celkem pouzitelne trekingove kola s dvojprevodnikem a vzduchovou vidlici a relativne moderni geometrii s ohledem na urceni. Ja mam Riverside, komponenty SLX/Cues, brzdy Magura, vidlici Suntour NRX, bezdusove plaste a jezdi to hodne slusne jak na asfaltu, tak i v terenu, ale ram je staveny na pohodli, takze hledam neco sportovnejsiho. Uvazoval jsem nad tim Cannondailem, ale chtel jsem vedet jestli nekdo nedela trekking i s pevnyma osama, kdyz uz budu porizovat nove.

            2 0
    • scalar  

      Trekingové kolo a moderní geometrií na pevných osách a odpruženou vidlicí vyrábějí všichni, jen tam dávají 29" gumy.

      5 0
      • Medik  

        35–40mm plaste budou na XC vypadat trochu dementne, a melo by to smysl jako dat na gravel silnicni plaste a cekat ze to pojede jako silnicka.

        0 0
        • scalar  

          35mm jsou dnes skoro silniční pláště, kdo by to dával na krosové kolo.

          0 0
          • Medik  

            Tak ja vozim treba tech 40mm a prijde mi to akorat, na silnicce vozim 28mm. Nejbeznejsi rozmer na trekkingovych kolech je 37mm – to maji vetsinou cestovni plaste.

            1 0
          • Jezevec70  

            Marathon Racer 35mm. Pro představu, jak to vypadá. :-)

            0 1
      • scalar  

        Tam bude problém s geometrií. Tedy samozřejmě mizerné vidlice a brzdy.

        0 0
        • Medik  

          To Synergy celkove nedava moc smysl. Karbon, trojprevodnik, pevne osy. To moc nejde dohromady a ta cena je celkem ulet, vzdyt za to je Rock Machine Blizz CRB s 1×12, teleskopkou, celkem slusnou vidlici a ctyrpistkama.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.