• gargamel

    Potřeboval bych trochu poradit při výběru tzv. trail biku. Ve finále se samozřejmě rozhodnu sám, ale zajímá mě názor více uživatelů mnou vybraných biků. Něco už jsem pohledal i v historii, ale nevím, jestli si u některých modelů počkat na 2012 (pevné osy atd.), nebo vzít ještě 2011 za lepší ceny, jestli jsou výhody pevných os až takový přínos.

    Požadavek na zdvihy je 120–140mm, váha kolem 12kg. Využití – celodenní a vícedenní vyjížďky terénem, cca jednou ročně Alpy.

    Do teď jsem jezdil progresivnějších 130mm, takže zvolený zvih mi určitě bude vyhovovat (nevím, jestli 140 už nebude moc, na úkor váhy).

    1. Fuel

    ex8 2011 (dobrá cena)

    2)Fuel ex8 2012 (výhody – obě pevné osy, proti 2011 trošku položenější úhel hlavy a DRCV vidlice)

    3)Camber 2012 (proti 2011 lepší rám M5 a pevné osy)

    4)Stumpjumper comp 2011 (bude o něco těžší), nebo Elite 2010

    5)Canyon nerve xc 2012 ještě nemají online nové modely (výhoda – dobrá hmotnost, osazení), případně nerve AM?

    Nebo koupit rám Camber a stavět

    Případně něco jiného

    Díky za postřehy

    Anketa: jakej trail?

    0x
    0%
    9x
    26%
    0 0
    • Lister  

      No, v podstatě se rozhoduješ hodně podobně, jako jsem to řešil já a ve výběru máš vlastně přesně stejné modely.

      Osobně jsem nejvíce chtěl Stumpa Elite v karbonu, který se dá sehnat za 80tis, ale geometrie byla proti – jinak to byl jasný favorit. Zdvihu bych se nebál, ono to nepojede špatně.

      K Fuelu – letošní model se dá sehnat pod 50tis, záleží jak moc využiješ ty pevné osy – osobně jsem byl rozhodnutý počkat na nový model právě kvůli těm osám a položenému úhlu hlavovky – záleží, jak moc jsou rozhodující finance. Pokud neřešíš každou tisícikorunu, šel bych do 2012.

      Canyon bude mít rozhodně výhodu v osazení – tam se mu asi nic nevyrovná, ale záleží, jestli se ti líbí – mě teda ne :-)

      Varianta stavby na rámu od Camberu nebude špatné, ale tady už bych asi raději toho Stumpa.

      0 0
    • deekay  

      Zrovna Fuel mi prijde, ze ma sice hodne lehkej,ale hrozne mekkej ram, pocitove me to prislo ze se to poruznu krouti a absence pevnych os tomu nepridala. Takze minimalne u nej bych pevny osy chtel. DCRV funguje celkem dobre, ale i tak mi to pride docela progresivni (coz me osobne spis sedi, nemam rad kdyz se zadek proapda do zdvihu na kazdym krtinci), uvidime co u vidlic.

      Camber mi nesedl pri testovani vubec a tak nak celkove mi to kolo/ram neprislo adekvatni penezum coz a to chteji (nejvyssi model loni asi 75stisic) ,ale zase je hodne lidi ktery sou z nej nadseny. Kdyz uz,t ak bych opet sel do 2012 – pevny osy, tapered vidle.

      0 0
      • gargamel  

        Jo, pokud bych šel do cambera, tak určitě 2012. U nejvyššího modelu i samostatné rámové sady je použit materiál M5, jako je stumpech a epicích, což by mělo být tužší a lehčí.

        0 0
    • marapara  

      Chce to zkusit. Pokud ti sedne geometrie, tak SJ FSR by byl favorit. Mám 2010 Elite a jede fakt velmi dobře.

      0 0
    • drbo  

      pujc si na zkousku v Beroune SC Blur LT eventuelne Tallboy, at mas s cim porovnavat ;-)

      0 0
    • Tehu  

      resil jsem cele leto to same a hned v nekolika vlaknech. Nakonec jsem se rozhodoval jen v pripade Specializedu a to mezi Camber expert a Stumpjumperem fsr comp. A jeste mezi 2011 a 2012. Postupem jsem vyber zuzil a to ze bud

      a)Camber 2012 hlavne kvuli ramu

      b)Stumpjumper fsr 2011 nebo 2012 tady jsme se bal vyssich zdvihu, ale nikdo nerekl ze by byl mene jezdivy nez camber, naopak nektere nazory jsou ze je mnohem jezdivejsi s tim ze vyssi zdvih se hodi.

      Tudis tohle bylo pro me asi tak rozhodujici a posunulo me to uz jen ke Stumpjumperu fsr ale ted co ? 2011 nebo 2012. Jelikoz byl cas predobednavek tzn. ze za co se da koupit model 2011 tak s trochou cekani koupim 2012. Po peclivem zvazeni pro a proti obou modelovych rocniku viz. http://www.bike-forum.cz/…vs-2011.html mam zaplacenou zalohu a jsem ve fronte cekajicich na model 2012 :-)

      0 0
    • Luma  

      A co Mondraker Factor http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Georrge  

      a co nějakýho felta?:)

      0 0
    • mr.antik  

      divim se že tu neni giant, tak třeba tento

      http://www.e-kola.cz/…d-sl-1-p1886

      Výbava nic moc, vidli by snesl i 130–140.

      Nebo hliníkovou verzi s lepším osazením. Záleží jak to budeš chtít dál tuningovat…

      0 0
      • šimlos  

        Řešil jsem letos to samý a nakonec jsem koupil Trek Fuel ex 8 2011 a jsem spokojený. Rám mně nepřijde vůbec měkký,je tuhý dost. Tlumič a vidle v pohodě.U tlumiče si to chce trochu vyhrát s laděním ale to je spíš zábava.Taky jsem váhal nad Canyonem ,nalákán osazením, ale odradila mně anabáze s dopravou ,někomu, jak jsem tady četl přišlo kolo cestou poškozené a navíc v případě reklamace to zase někam posílat atd..Dá se pro něho samozřejmě dojet přímo do Koblenze ale je to dost daleko.. Cambera jsem zkoušel a moc mi nesedl ale to je individuální záležitost,kola to jsou rozhodně skvělý.

        0 0
        • gargamel  

          Jakou vzals velikost, na jakou postavu? Ty treky jsou strašně nízký a delší rámy.

          0 0
          • šimlos  

            Měřím 192cm,takže 21,5.Zkoušel jsem taky menší rám,abych zkusil i ten,což je v případě tohoto typu 19,5 a to bylo na mě moc malý. Je fakt,že delší posed rám má,ale to se ukázalo jako plus.Trek má dobrou geometrii,kolo mi sedlo hned do ruky a ovládá se v terénu moc dobře.Doživotní záruka na rám je taky fajn a navíc se dá teď koupit o 12 – 13 tisic levněji.Chce to nakonec ale porovnat osobně. Canyona moc neporovnáš ale Spešla a Treka ano. Já vybíral 2 měsíce :-)

            0 0
    • JFtryall  

      Spatna geometrie je v dnesni dobe fama. Realita jsou pouze spatni jezdci.

      0 0
      • maajkee  

        Aha, tak jo :)

        0 0
      • K2  

        Spíše špatně urostlí jezdci. Geo je potřeba si vybrat podle těla a preferencí. Biků je dost (někté kratší, jiné delší s jinými úhly…) – je možno i vybrat (pro sebe) blbě.

        PS: špatná geo podle mě u china noname (přestříkáno na ČR name) ještě sehnat jde…

        0 0
    • čirina  

      Ahoj,

      čtu tvou diskusi ohledně výběru trail biku a myslím, že bych měl pro Tebe zajimavou nabídku. Od června letošního roku, vlastním Specialized Stumpjumper Elite 2011 ve velikosti M a chystám se ho prodat, protože si chci koupit karbonového Stumpjumpera Experta.

      Když jsem kolo vybíral, řešil jsem podobné věci jako ty a nemohl jsem se rozhodnout mezi zdvihem 120 mm a 140 mm. Měl jsem strach, že těch 140 mm nebude jezdivých, že to bude moc velká „houpačka“. Jsem totiž odkojený závodním cross country. Bál jsem se zbytečně to kolo je tak fantasticky jezdivé, jak do kopce, tak z kopce. To opravdu Specialized umí, najít kompromis do kopce/z kopce a vyladit nastavení. Je to strašně univerzální trail bike. Vyjedu na něm takové stoupání, které jsem dřív nevyjel ani na pevňáku. Jízdu z kopce jsem měl vždy rád, ale teď si ji vyloženě vychutnávám. 140 mm zdvih je luxusní a bike kameny a kořeny vyloženě žehlí. Brácha má karbonového Stumpjumpera Pro 2009 se zdvihem 120 mm (jiné uchycení tlumiče a přepákování), a když jsme si je vyměnili na Rychlebských stezkách (spousta velkých kamenů), rozdíl tam je. Jeho bike mi připadal takový tužší, méně aktivní (myšleno tlumení), má problém s využítím celé délky zdvihu. On byl zase překvapen progresivností mého zdvihu, který jsem postupným laděním (foukáním) nastavil tak, že dokážu využít celý zdvih (samozřejmě záleží na terénu).

      Vrátím se ještě na začátek k nákupu biku a k tvým pochybnostem k Brainu. Když jsem kolo kupoval a zkoušel, jezdili jsme na něm oba dva s bráchou a oběma se nám zdálo, že vidlice FOX 140 RL možnostmi nastavení nekorespoduje s tlumičem (brácha má už třetího fulla a jezdí na nich několik let). Na Brain jsou různé názory, ale mně se na něm líbí, že si pomocí něho můžu z fulla udělat různé kolo. To znamená od aktivního sjezďáku, až po pevňáka a to plynule. Záleží kde jedu, jak rychle jedu, případně jak komfortně chci jet. Fakt to funguje. No a ta vidlice FOX to neumožňovala, dle nás to bylo nevyvážené. Z tohoto důvodu a ještě z jednoho, a to že jsem chtěl pevnou 15 mm osu, jsem vyměnil náboj DT Swiss s 15 mm osou a vidlici za RockShox Revelation XX Motion Control. Vidlice má navíc měnitelný zdvih 120 mm a 150 mm a hydraulické zamykání. Obě tyto vymoženosti velmi využívám. Zdvih do kopce snižuji na 120 mm, což zlepšuje stroupavost kola a na silnici, nebo rovném terénu ji zamykám, což je příjemné, protože nedochází ke ztrátě energie pohupováním. A právě hydraulický lockout na řidítkách umožňuje podobné nastavení vidlice, jako Brain, takže dle mého je kolo podstatně vyváženější (myšleno vlastnosti tlumení). Brain i Motion Control lze vypnout, takže z toho máš normální tlumiče, na druhou stranu si s nastavením můžeš vyloženě vyhrát, což Ti normální tlumiče neumožňují.

      Na kole mám najeto 1500 km na suchém a vlhkém povrchu, nikdy jsem s ním nejel v dešti a starám se o něj, jako o vlastní dítě takže myju a mažu je jako nové!!

      Takže pokud by Ti vyhovovala velikost rámu, je k dispozici a udělám i dobrou cenu Pokud ne, tak doufám, že Ti mé postřehy pomohou s výběrem nového STROJE :-)

      Měj se Jirka, 725 210 622

      0 0
      • gargamel  

        Ahoj, díky za nabídku, ale…

        …eMko je na mě malý, jsem velikostně na eLko. A za druhý bike už mám. Nakonec to dopadlo tak, že shodou různých okolností jsem zkončil u toho Stumpyho Pro. Tady je první náhled

        Výběru nelituju, ten bike je opravdu výbornej univerzál. Má 12,5kg a jede hodně slušně. Ještě bych možná něco povyměňoval, ale asi to nechám zatím sloužit. Kdybych narazil před koupí na karbona za slušnej peníz, tak bych do něj asi býval šel.

        0 0
      • Lister  

        :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.