Vyběr kola - pevné / celoodpružené

62 nepřečtených
  • MartyXD

    Dobry den,

    Prosim o pomoc popr zkusenosti s vyberem kola.

    174cm /90kg

    50% rozbite silnice mezi vesnicema, 30% nezpevnene cesty, sotoliny. 20% lesní cesty

    Zvazuji

    • Trek X-Caliber 9 – dobre vybaveny Al ram
    • Trek Procaliber 9.5 – sice karbon ale nic moc vybava ( zda se mi moc drahy na to cim je osazený)
    • Superior XP 969 – nemel jsem moznost osobniho vyzkouseni
    • Nechat si neco postavit na ram MRX carbon X1 SAW ( nevim jak na tom je s geometrii)

    V tuto chvíli jsem nejvíce rozhodnutý pro MRX carbon X1 SAW osadit Shimanem SLX + vidlici Reba zvih 120mm

    ram jako vidíte na fotkách níže

    Par lidí me presvedcuje kdyz uz budu nakupovat at koupim popr jete celopero, ale nemel jsem moznost se svézt, na karbon to nedám finančně takže by byl v hliníku. Jen si mysím, že celopero bude víc na servis, ale zda se tedy uz nerozhodnout pro celoodprožené kdyz by to prineslo více komfortu.

    koukal jsem na:

    Ghost SLAMR Base 2021 https://www.cyklobazar.cz/…r-base-vel-m

    Prodám Giant Anthem 1, 2021 https://www.cyklobazar.cz/…nthem-1-2021

    Scott Spark 960 2021 https://www.cyklobazar.cz/…ark-960-2021

    Ghost slamr https://www.cyklobazar.cz/…/ghost-slamr

    Canyon Neuron https://www.cyklobazar.cz/…anyon-neuron

    Z techto modelu se mi dost líbí Scott Spark 960 a Canyon Neuron

    Investice 40 – 50tis

    hodne info jsem nacetl ale jsem laik

    0 0
    • šlapatko  

      Puč si celopéro a dej si trasu kterou budeš jezdit. Jak už si výše psal, u celopéra se navíc staráš o tlumič a ložiska zadní stavby. Mi stačí HT, ale každý jsme jiný. Univerzální kolo ani odpověď neexistuje.

      0 0
    • Georrge  

      Je to hodně individuální. Pro někoho je celopéro návykové a vyšší náklady na servis neřeší (zas taková hrůza to není), jiného celopéro nebaví a vnímá jen negativa (mezi které patří i vyšší hmotnost).

      Pro některé, kromě pohodlí, přináší celopéro i více zábavy (prostě tě baví jak to pod tebou funguje). Pro jiné to naopak zábavu zhoršuje, protože tě to izoluje od povrchu. Tady je prostě potřeba vlastní zkušenost a nevím, jestli stačí se jen jednorázově projet. Možná by nebylo špatné něco z bazaru koupit, pojezdit a pokud by to nevyhovovalo, tak s minimální ztrátou zase prodat.

      1 0
      • MartyXD  

        to je pravda, v sobotu se chystám si vypujčit celopero a odzkouset.

        Mohu se ještě zeptat zda mnou vybrané modely jsou dobré ?

        0 0
        • Georrge  

          V tom výběru celopér máš hodně rozdílné kola, od čistého XC se 100mm až po enduro na 160mm. Pokud budeš zkoušet, doporučuju vyzkoušet jak XC na 100mm, tak i něco s vyšším zdvihem, ale nepřeháněl bych to a nešel dál než na 140mm, protože dál už jsou ty kola hodně sjezdově orientované.

          Pokud to chceš opravdu jen na lehký terén a zpevněné cesty, tak XC full na 100mm by mohl být ideál. Tyhle kola jsou lehké, jezdivé, přesto díky zadnímu odpružení dovolí v terénu více, než HT. Za úvahu stojí i 120mm fully, protože ty přinesou trochu více pohodlí, trochu více zábavy v terénu ale pořád jsou hodně jezdivé.

          Nad 120mm už začínají trailové kola a tam hodně záleží na geometrii. Pořád to můžou být lehké a jezdivé kola, ale taky už mohou být orientované na kopce. Takové kolo přichází v úvahu, pokud by ses chtěl více věnovat terénu a postupně přecházet do těžšího terénu. Takové kolo tě i začne nutit jezdit těžší terén, pokud ho tedy v okolí máš a pokud by tě to bavilo.

          No a nad 150mm se to začíná lámat v enduro a takové kolo už moc nejede a je hodně orientované na těžký terén a sjezdy.

          1 0
          • MartyXD  

            tak ja bych to videl 100–120

            ale dobrý poznatek

            Dekuji ;-)

            0 0
          • novas752  

            Čistý xc full bych dnes nikomu kdo to nemá na závodění nedoporučil. Dnešní 120mm fully vyjma závodního tempa nejedou fakt o nic hůř, zato jsou pohodlnější, v terénu dovolí víc a tak moc se na nich neobjevují závodní vychytávky typu Brain apod., které jsou dost drahé/nijak extra spolehlivé/těžko vyměnitelné atd.

            1 0
    • Gwaihir  

      Opravdu nejlepší je to zkusit. Měl jsem půjčený XC full a oproti mému HT to bylo více než 2× dražší. Bylo to pohodlnější, ale že by to byla taková pecka, jako když jsem měnil své 20 let staré 26" kolo za moderní 29" – to zas ne. S investicí 40–50k to může být pěkné HT nebo dost výbavově špatný, ev. bazarový full. Zkus to.

      0 0
      • MartyXD  

        proto jsem zvazoval ze bych si necha popr HT postavit na ten ram co jsme uvadel

        o to mi jde zda ten full je na tolik dobry a zda pro mé využití to stojí za to ? abych nemel Full a nedrel se na tom jak mezek na asfaltu

        0 0
        • novas752  

          Zkus a uvidíš. Půjč si xc půjč si trailbike. Oproti hardtailu je to v terénunnebe a dudy. Nijak extra se na tom oproti podobnému hardtailu nenadřeš, je to cca 0,75kg navíc.

          0 0
    • MartyXD  

      Jeste bych mel podotknout, že jezdím cca na jednu vyjížďku 30 –60km

      0 0
    • TK75  

      Na to co jsi napsal by mě nebavilo žádný mtb…na grevlu je to akorát aby se člověk taky trochu dostal na hranu…

      To ti nedoporučuji grevl,ale jen abys neskončil s přehnanym kolem na hladký nudný cestě s pár minutama kdy si užiješ horský kolo

      2 1
      • šlapatko  

        Máš to posunuté stejně jako já. Na gravelu jezdíme co jiní na HT a na větší rozbíječky máme HT. Ještě před pár lety jsem jezdil jen pevnou vidlici na MTB.

        0 0
        • borda  

          Jo. Já taky. Každopádně si nemyslím, že je to standard a zas taková paráda to taky nebyla.

          1 0
      • Melvin  

        Přesně to mě napadlo, když jsem četl zadání. Ale v jeho případě bych asi volil HT. Fulla bych vyškrtnul, to je na ježdění po šotkách a sem tam v lese zbytečné. O fullu bych uvažoval, pokud bych jezdil víc po lese, traily a tak.

        0 0
        • novas752  

          Třeba by na fullu víc v lese jezdil, nový kolo dokáže dost změnit kde a jak na něm jezdíš.

          0 0
          • TK75  

            Správný kolo dovolí o dost víc a člověk se najednou posune že nestačí sám zírat …ale chce to taky mít v okolí vůbec něco kde se realizovat

            Jestli má, tak supr

            0 0
            • Melvin  

              To určitě jo. Když jsem přešel z chrtího HT 26" se starou geometrii na full 29" sice jen 100 mm ale novou geo a teleskopem, tak se ta jízda v terénu posunula na úplně jinou úroveň. Samé PR a to se člověk nemusí ani tolik snažit. To samé teď na silnici po přechodu na kotouče.

              Tak či tak se musí rozhodnout sám podle toho co jezdí. Nejlépší bude ať si fulla pujčí a uvidí.

              0 0
      • mr.nikdo  

        Od kdy Ty nedoporocujes Gravel na vse?

        1 0
        • TK75  

          To jsem nikdy, ale opravdu nikdy nedělal..pane Nikdo

          Nicméně kup si gravel:-)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Nikdy? A podle profilu jsi Gravel a 200 zapletu nikdy nemel :D.

            A ze na Tve okoli nic lepsiho neni.

            A ze je ok dat do Gravelu 2,25 gumu? :D

            Ja mam silnic a bude HT…

            0 0
            • TK75  

              Je ok dát do gravelu 2" gumu a pořád ji tam mám, ale tak nějak jsem jezdil víc a víc terénem, objevil nové stezky kde už diverge nestíhal a tak jsem pořídil mtb

              Teď to střídám

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jako nedivim se. Spis si vzpominam na to argumentovani, jak s Gravelem projedes vse. A ze je to vetsi univerzal nez HT :).

                1 0
                • TK75  

                  A ono je něco špatnýho na tom že někomu dává smysl jako jedno kolo grevl?Je to jednoduchý…ht mě teď baví víc, ale ne na to sedět a šlapat …nechtěl bych ht jako jedno kolo, grevl klidně

                  1 0
    • šlapatko  

      Mě by třeba neurazila Salsa fargo. Za mě gravel na všechno, ale dopředu vím že by mi chybělo kolo do rychla.

      0 0
      • borda  

        Jo. Pěkný kolo.

        Nechápu ale to cpani grevlu za každou cenu.

        Proč v tématu HT nebo celopero?

        Mám to (grevl), vím proč to mám, nic proti tomu nemám.. Ale (snad neúmyslně) matete ty lidi. Jsou pak úplně zblbly. Pomalu každej druhej inzerat na bazarech na grevl je prodam/vyměním za jezdivy HT.

        Lidi si to koupí, úplně zblbly a velmi rychle zjistí, že to fakt není kolo na všechno. Prostě není.

        Je to prostě ziletka, která projede o něco víc. Můžeme vest diskuse o kolik, ale cpát to člověku, který přemýšlí nad fullem je úplně mimo misu. Hodně by se divil.

        3 0
    • MartyXD  

      Dnes definitivne rozhodnuto jdu do Fulla

      stravil jsem na nem celej den a super

      Full se zdvihem 120mm

      3 0
    • blackboy007  

      Kup 29 HT a nové s takovým rozpočtem a ddívej se na značka Cube, Ghost, Kellys, Pells

      0 0
      • MartyXD  

        Jak jsem ji psal

        Jsem rozhodnut pro fulla

        Biz posledni komenty

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Dobře děláš. Demo-den, vyzkoušet pár typů a pak si vybrat to, co tě bude bavit. Taky jsem tak před pár lety vybíral a i když jsem si „šel téměř najisto“ pro Epica (protože … Jarda a zlatá na OH:-)), bral jsem nakonec o dost pohodlnějšího Stumpíka.

          Pokud neřešíš segmenty a průměry tak proč by ses natřásal na HT nebo nedej bože na gravelu, když si to můžeš násobně víc užít na fullu!

          2 0
          • MartyXD  

            a spokojenost ?

            vyber byl zameren jen na Specialized ?

            0 0
            • Nitroglycerin  

              Tehdy v podstatě jen na Spešla. Jj, jezdí, respektive jezdilo se na tom moc pěkně. Pár let zpět, myslím 2014 jsem to kupoval, takže z dnešního pohledu „strašně stará nemoderní geometrie, na kterou by vlezl jen naprostej looser“. Navíc 2×10 … „jak na tom vůbec mohl/může někdo jezdit!“ :-)

              1 0
    • blackboy007  

      50% rozbite silnice mezi vesnicema, 30% nezpevnene cesty, sotoliny. 20% lesní cesty to jezdím tyto cesty a 29 HT je na to ideální, ale full jsou větší náklady na servis, např jsem servisoval svoji REBU a stálo mě to 1500 kč, ale ty značky co jsem psal Cube, Ghost, Kellys, Pells

      Kross Earth 2.0 2022

      Giant Stance 29 2 2022

      0 1
      • novas752  

        Hej chce full tak chce full, kde je problém, rozpočet 70+ na to má dostatečnej.

        U většího nákladu fullu na servis zminíš vidlici, vážně?

        Navíc to co zmínil jezdí teď, s fullem se to zcela určitě mírně posune víc do terénu.

        1 0
        • MartyXD  

          Ano tak to vidim i ja

          1 0
        • borda  

          No tak ale ideální by byl grevl, ne? Ať chce co chce.

          Na tom proedeš všechno, úplně v pohodě a ještě ušetří za ten servis vidlice.

          0 0
      • Gwaihir  

        Giant stance nebrat. Ten whyte je mnohem lepší volba.

        0 0
    • jirkaRS  

      Zajímalo by mne porovnání mezi klasickým HT, HT od Treku s tím tlumícím prvkem a fullem. Osobně tu možnost nemám, tak jestli měl někdo možnost porovnat, zejména ten tlumící prvek na Treku.

      0 0
      • aquilas  

        Je to trošku pohodlnější, ale rozhodně v tom nehledej něco na způsob fulla. Prostě jen malinko pohodlnější HT. Ale pořád je to pevňák, nic víc. To je teda moje zkušenost.

        1 0
      • novas752  

        Trochu to utlumí sedlo, z takových těch ostrých ran to udělá rány trochu tupější, třeba když jedeš po nějaké rozmlácené polní cestě v sedě. Fullu se to nemůže vyrovnat – do nohou a do rukopu to kompe úplně stejně jako jiné hardtaily, trakci zadního kola to také nijak nezlepšuje.

        0 0
      • Georrge  

        Taky nemám přímé srovnání, ale řekl bych že je to úplně něco jiného. Ten tlumící prvek bude podle mě dobře tlumit drobné ostré nerovnosti, např. když rychle jedeš po štěrkovité až kamenité cestě. Tam ti full moc nepomůže, jsou to malé a moc rychle se střídající rázy, ale ten tlumící prvek by to pobrat mohl (podobně jako gumy a více polstrované sedlo).

        No a tam kde exceluje full, tedy větší nerovnosti, tam ten tlumící prvek nemá žádnou šanci, protože prostě nenabízí potřebnou míru deformace, aby to ty nerovnosti pobralo. Takže tam kde projedeš s fullem a zahoupe to s tebou, na HT a HT s tlumícím prvkem tě to vykopne ze sedla.

        0 0
      • tomxxx  

        Myslíš trek procaliber nebo superkaliber? Oba mají tlumící prvek a oba nejsou fully :)

        0 0
        • novas752  

          To mi vysvětli co na supercaliberu neni full?

          0 0
          • tomxxx  

            Příště tam napíšu víc smajlíků.

            Ale upřímně, 60 mm je takový šidítko a ne full.

            0 0
            • novas752  

              No to je no. Nejen zdvihem, ale i „nic nebo doraz“ projevem. Ale narozdíl od Procaliberu to je full.

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.