Výběr kola GT, Cannondale, Superior

51 nepřečtených
  • Jarin824

    Zdravím všechny příznivce mtb.

    V nejbližší době si hodlám koupit nový bike. Rozhoduji se mezi:

    Superior xp 930 2012,

    GT zaskar elite 2012,

    Cannondale F3 2012.

    Ročně najeto tak 4500 km, závody cross country i marathony. Výška 192 cm, váha 78 kg, styl jízdy race. Nejvíce se přikláním k Supu, ale na Gt je přece jenom osazení Sram.

    Chtěl bych se zeptat jaké byste mi doporučili…

    0 0
    • MirosPikos  

      Bral bych Zaskar Elite 2011 :) Ale pokud chceš nutně letošní modely, tak Supa ale domluvit se na jiných brzdách – třeba SLX pro rok 2012.

      0 0
    • Azmir  

      hod odkazy, nikomu se to nechce hledat

      0 0
    • Jarin824  

      Tak jsem po návštěvě obchodu a rozhovorem se znalcem rozhodl spíše pro tyto tři druhy značek. Přece jen Scott a Cannondale jsou největší firmy co vyrábí kola a do zdokonalování rámů jsou schopni vložit spoustu financí..proto i modely 2012.. na GT teď jezdim a mám s nim dobrý zkušenosti proto ho taky dávám do seznamu.

      GT zaskar elite

      http://www.velosport.cz/…ck-6878.html

      Scott scale 50

      http://www.velosport.cz/…te-6502.html

      Určitě bych popřemýšlel i o ráfcích 29, protože při mé výšce a hmotnosti by pro mě byly adekvátní.

      Cannondale trail sl 29er 2

      http://www.velosport.cz/…ck-6393.html

      popř. i Cannondale Flash 29er 3

      http://www.velosport.cz/…ck-6392.html

      0 0
      • Jenda  

        zcela uprimne – v tyhle cenovy kategorii a navic u duralovyho ramu se zastavil nejakej vyvoj asi tak pred 10 monza 15 lety. Takze jestli vezmes duralovyho scotta nebo CD nebo Superior ci Kelysovou je imho uplne jedno, protoze to stejne sekaj z ± stejnyho materialu v jedny fabrice. Navic jsou to vsechno 26 takze i geometrie ve smyslu delky zadni stavby a pod, je vicemene stejna u vsech znacek. Spis si zjisti jestli ti sedi geometrie, jestli potrebujes spis kratsi vysokej ram nebo naopak delsi nizsi a podle toho se rozhoduj. Pokud si chces priplatit za znacku je to tvoje vec ale to bych mozna resil u drahejch carbonovejch ramu nebo fullu. Duralovej HT bude porad jenom duralovej HT na tom neni moc co vymyslet.

        0 0
        • Jarin824  

          před 10 až 15 lety vážily kola 20 kg a i duralové rámy se mění, zeslabování, geometrie atd.. na druhou stranu

          http://www.superior.cz/…-xp-930.html

          10,6 kg

          http://www.superior.cz/…-xp-915.html

          11,6 kg ..podle toho co jsem našel… a za druhý pokud si chci koupit nějakej slušnej karbonovej rám za tu cenu ve který se tyhle kola pohybují tak jeho osazení za nic moc nestojí

          0 0
          • MlokCZ  

            20kg? A to by se vzalo kde, pokud to tedy nebylo nějaký Tesco bike,

            Já jsem třeba jezdil hliníkový Rock Machine Perfect koupený 1998 a ten měl něco kolem 11kg. Ten rám měl kolem 1,6kg.

            A jediné co se od té doby změnilo, tak že tenkrát ten rám byl dělaný ještě na 63mm zdvihu vidlici a dnes je většina pro 100mm.

            Geometrie je u 26tek HTček už mnoho let skoro stejná, tam není už co vymýšlet.

            Maximálně se v posledních pár letech vozí trošku menší hlavový úhel (a to je na vkusu každého co preferuje). Dříve snad každý HTčko mělo 71st. hlaový úhel, dnes už i XC HTčka mívají občas i méně než 70st.

            Od té doby mám kola akorát čím dál tím těžší, když nepočítám celopevňáka :-)

            Já tedy zcela souhlasím s tím co napsal Jenda. Výrazný pokrok vidím u hliníku akorát u fullů, kde hydromforming umožnil mnohem větší varibalitu tvarování, což u HTček není tak potřeba.

            0 0
            • Jarin824  

              jasně… takže byste byli klidně pro to xp 915 nechal bych si tam dát rám z 905 .. předpokládám že budou stejný.

              0 0
              • Jenda  

                nevim co chces jak menit ale ano u ty rady je to jeden a ten samej karbonovej a jeden a ten samej hlinikovej ram. Superiori U6 ram jsem mel uz v roce 2004 a vazil ve 20" pod 1.7 kg.

                0 0
                • Jarin824  

                  měnit jen kvůli barvě..nic by mě to nestálo..

                  to je krásný že jsi ho měl už před osmi lety, ale účelem téhle diskuze původně bylo mi pomoct s výběrem kola. Jestli je to teda nějak těžký nebo co, já víc peněz než 35 tisíc do kola dávat nechci, takže pokud se ti zdá nějekej bike z těchto několika značek pro mě ideální byl bych rád kdyby jsi mi dal tip..

                  0 0
                  • Jenda  

                    rekl bych ze ne jen ja se ti snazim naznacit ze je uplne jedno jestli koupis duralovej ram od toho nebo onoho vyrobce a koukal bych hlavne na osazeni.

                    Osobne ac s nima nemam zadnou osobni zkusenost bych ti pri tvoji vysce doporucil 29" a jako priklad treba Superior XP 929

                    0 0
        • JakeF  

          Pán je expert :D. U drahejch karbec rámů jsou rozdíly možná o něco větší, ale zase jsou daleko větší rozdíly cenový. U duralu naopak připlatíš pár korun a můžeš mít daleko lepší rám.

          0 0
          • Jarin824  

            taky mi to nějak nesedělo :D

            0 0
          • Jarin824  

            souhlasil by jsi se mnou se Supem 929 2012 ? ten bílej rám nic moc ale to se časem vymění jinak komponenty jsou supr na tu cenu váha nic moc ale na tý si myslim taky moc nezáleží… ale je fakt že ta vidlice u něj je výborná .. třeba model team 2011 má na nic vidlici ale zase super váhu…

            0 0
            • JakeF  

              Superior jsem nikdy nejezdil, takže tam nemůžu sloužit. Udávanejm vahám na netu bych vůbec nevěřil, často to jsou absolutní nesmysly. Co se týče 29eru, doporučuju nejdřív vyzkoušet, mně osobně ty kola přijdou neohrabaný a nudný, někomu to zase vyhovuje, že to prostě v terénu tu stopu drží a stačí akorát držet řidítka (s nadsázkou). Jinak osazením to za 30 litrů není žádnej zázrak, ale ani extra průšvih, navíc by nejspíš šla u prodejce domluvit nějaká sleva, jak to je MOC v sezóně.

              0 0
            • Orgic  

              Rám je spíš stříbrnej než bílej, fotky zkreslujou. Jinak taky myslím že komponenty jsou v týhle relaci hodně nadprůměr.

              0 0
          • siafu  

            V čem je tedy daleko lepší Duratec Sonix než RB CRR? Nehledě na to, že za cenu Sonixe už seženeš karbon od Meridy :D

            0 0
            • JakeF  

              Ježiš, zas se tu bude porovnávat MOC s nějakou supervýhodnou akcí na poslední kus karbec rámu z roku 2009 v Sku. Z toho srovnání bude Sonix tužší a lehčí, nicméně to je něco úplně jinýho, než na co jsem reagoval. Původní srovnání bylo Kellys, což je základní Taiwan, podobně jako Author, co jsem jezdil s Cannonem a Scottem, kde bude rozdíl opravdu dost znatelnej. V rychlosti byl u mě větší rozdíl mezi hliníkovejma rámama, než mezi karbonem a hliníkem. Naopak, jsem dodnes přesvědčenej, že 8500ka byla na pevným povrchu nejrychlejší z kol, co jsem dlouhodobě jezdil.

              0 0
              • maajkee  

                No ale co si budem povídat, Duratec rámy jsou prostě drahý a dát za hlínu dneska tolik peněz chce jistou dávku patriotismu :)

                Jinak s těma Supama mi to příjde jak jsi psal, že jsou takový trochu „nudný a neohrabaný“ co jsem teda jezdil team 29 a zkoušel jsem se projet na 929, to už bych bral asi radši Apache, Hawk 29 mi přijde trochu živější a je levnější.

                Jinak ten Cannon za 30 tisíc, s X5 osazením, silver reconem (torou), shit kolama to je taky fakt přestřelený jako prase. To je v podstatě rám ověšenej odpadem, kterej jestli to člověk s ježděním myslí trochu vážně bude muset stejně vyhodit.

                0 0
              • MlokCZ  

                No vidíš a pak ty rámy přeměří a zjistí se, že rozdíly jsou dost malé a často nejlevnější rám je tužší než ty dražší rámy.

                Spousta jezdců by nějaké menší rozdíly v tuhosti HT rámu ve slepém testu nepoznala vůbec. Ono vůbec rozlišit u kola vliv tuhosti rámu na to jak to jede je pocitově velmi těžké, protože tu je spousta dalších vlivů jako odlišná geometrie (nemluvě o tom, že by bylo nutné testovat na úplně stejném osazení, především kola a pláště).

                A když ti nesedne geometrie, tak ti to nepojede, ale ten rám klidně může být tužší.

                Takže subjektivně tohle srovnávat je téměř nemožné (abys dostal objektivní výsledek tuhosti rámů nezatížený vlivy např. proporcí daného konkrétního jezdce).

                V příloze jeden testík tuhostí rámů. Jeden z nejlepších rámů na trhu Ghost SE byl v testu (v absolutní tuhosti) téměř nejtužší (na nejlepší ztráce zcela minimálně). A to je rám z řady, která se dává od úplně nejlevnějších modelů a rám tak hodnoty 2500Kč.

                Např. zmíněný Scott je o méně tuhý (od toho mám měření jinde) než ten superlevný Ghost.

                Vyložený propadák a nějakým obrovským rozdílem v testech nebývá u HTček takřka nikdy, opravdu jen vyjímky. U většiny těch rámů je rozptyl tuhosti kolem 10% (když vezmu průměrný rám, tak ty nejlepší jsou o 10% tužší a ty nejhorší o 10% méně tuhé).

                U hobíka nejezdící závody na bednu (nebo aspoň někde v první desítce) bude vliv tuhosti rámu na výsledek v závodě naprosto mizivý, je klidně možné že i žádný.

                Takže nakonec jde hlavně jen o hmotnost a geometrii (geometrie ale nijak nesouvisí s cenovou relací rámu).

                Chtěl bych vidět ten dost znatelnej rozdíl změřený např. wattmetrem…

                0 0
                • Jarin824  

                  kdo řek že u hobíka? i kdybych hobik třeba byl tak na bednu se chce dostat každej..a kdo ne tak je v tom závodě akorát navíc a zbytečně překáží

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To nikdo nemusel říkat. Roční nájezd 4500km → nemůžeš být nic jiného než hobík.

                    Těch několik tisíc jezdců jezdící masovky je tam zbytečných a víc než těch cca 10–20 nejlepších tam vlastně nemá co dělat? Víc jich totiž na tu bednu nemá naprosto žádnou šanci (a chtít tedy mohou libovolně, to jim ale nijak nepomůže).

                    A ty jezdíš bednu na větších závodech nebo tam jen ostatním zbytečně překážíš a patříš k těm jedincům, kteří se hlava nehlava perou o 563. místo?

                    Jinak si ale kup co chceš, ty na tom budeš jezdit. A klidně si připlať třeba 10tis. jen za lepší hliníkový rám, třeba budeš v cíly o 5s rychleji.

                    I když to rozhodně nebudeš, protože o to bude ten rám hůře osazený a jako celek to bude o to těžší a nejspíš ve výsledku pár desítek sekund naopak ztratíš…

                    0 0
                • Jarin824  

                  všechno se nakonec stejně odvíjí od výkonnosti jezdce..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To se rozhodně odvíjí, tady můžu jen zcela souhlasit.

                    0 0
                • JakeF  

                  Když ty to bereš všechno specificky, watty a tak… Z mýho pohledu udělá daleko víc ten pocit, když se do toho opřu a kolo jde za pedálem. A když nejde, tak mě to prostě štve a vědomí, že reálně v tom kopci bude rozdíl jenom pár vteřin, mi tu náladu nezlepší.

                  Samozřejmě, geometrie na prvním místě, i když mě v poslední době až překvapuje, na co se dá zvyknout. Na druhým bajku mám o 4cm kratší rám, 60mm představec a na pohodový ježdění v pohodě, jen při jízdě vestoje to omezuje. Na prvním o 4cm delší rám, zvyklej jsem na 100mm představec, teď tam mám krizově 120mm a taky se to dá, jen se nedá s takovou jistotou za sedlo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To, že ti vyhovuje nějaký rám a budeš na něm jezdit raději beru a je zcela v pořádku. Máš to vyzkoušené, takže není co řešit.

                    Ale ty to tady pořád podáváš, že některé ty dražší rámy budou mnohem rychlejší a s tím já mám problém, protože to tak nebude.

                    Pokud tedy už mluvíš o rychlosti, tak očekávám nějaké znatelné (a tedy i měřitelné) rozdíly. Jinak se nemá smysl bavit o tom, že je ten rám obecně rychlejší a vyplatí se kvůli rychlosti za něj připlatit…

                    Já si třeba u Scalu 29 za hliníkový rám taky trošku připlatil. Rychlejší díky tomu nejsem ani trochu, důvod byla především pro mě nejlepší geometrie, která mi přinese také v podstatě jen tu větší radost z jízdy.

                    0 0
      • Azmir  

        Nejsympatyčtěší je mi asi scott, rozhodoval bych se mezi GT a tím scottem, podle toho na čem se ti pojede líp.

        0 0
      • siafu  

        nevím, jaký máš cenový limit, ale za 30t seženeš HT na karbonu – třeba Haibike – podle mě lepší volba než Scott, GT na alu rámu, pokud bude vyhovovat geo

        0 0
        • Jarin824  

          přes internet si kolo kupovat nehodlám …já si chci to kolo nejdřív osahat než za něj zaplatim 30 tisíc …

          0 0
          • gargamel  

            To neznamená, že si ho musíš koupit přes net. Byl to tip, na to, co se dá koupit za tu cenu. Můžeš si zkusit najít nějakýho prodejce poblíž tvojeho bydliště. k tomu němčíkovi to máš třeba 2 hodiny autem.

            0 0
            • Jarin824  

              jo za tipy díky , čim víc tím líp..kousek od mého bydliště prodává jeden kola Apache a Superior.. možná by se dalo vybrat i nějakej carbon z nich..

              0 0
          • Jenda  

            zase pokud uz vis jakou potrebujes geometrii tak na tom zejmena u HT neni moc co osahavat. Pokud tapes nad geometrii mam obavu ze ti stejne projeti se kolem obchodu nic nerekne, resp odfiltruje to jen uplny nesmysly, jinak nic.

            0 0
            • Jarin824  

              všechny kola mám možnost si vyzkoušet mě jde jen o to co by jsi mi doporučil

              0 0
              • alinceb  

                Hele byl sem přesně jako ty. Pořád sem si jel svojí a nabral moc v potaz rady, co mi tu kdo dával. Já teda hliník ani carbon moc nežeru, ale kdybych na to šel čistě racionálně, tak bych šel do toho Haibiku, co postla siafu. Jedinou citelnou slabinou toho kola jsou brzdy, které bych hned sundal a vyměnil třeba za SLX nebo XT (pokud chceš „houbovité“) a nebo za ostřejší Elixiry. Doplatek by byl tak kolem 2tis. a pořád jsi v limitu. Ostatní 26ery, co si postl jsou hůř vybavené.

                U 29eru bych koukl po německém Radonu ZR Race, teda pokud doplní velikosti, protože teď jsou vyprodané. Případně by se dalo něco poskládat (spíš v hliníku než v carbonu).

                Jinak bych zvážil ty „velké značky“ – platíš tam poměrně neúměrné peníze za značku a pak pokulhává vybavení…

                0 0
                • Jarin824  

                  a co říkáte na toho supa 929 .. kromě toho rámu .. má vybavení vcelku dobrý…

                  0 0
                • Jarin824  

                  já bych fakt nejradši z těhle značek zkusil nějaký vybrat, protože servis na kolo by mi nedělal žádnej problém jako u těch ostatních co mi nabízíte…

                  ten radon by byl fakt skvělej ale škoda že už ho nemaj…

                  0 0
                  • Jenda  

                    prosimte v com by ti delal problem servis u nejaky jiny znacky kola? Na ramu neni moc co servisovat a to ostatni jsou standartni komponenty. RS vidli ti oservisuje kde kdo, resp si to v pohode udelas sam, zadny spesl naradi na to neni potreba. Jediny co tak muze byt problem se zarukou ale tu ma smysl uplatnovat stejne tak akorat na prdlej ram nebo vidli, nic moc jinyho stejne nemas sanci vyreklamovat. V tomhle je zas vyhoda velkej zahranicnich e-shopu ze to resej vetsinou velmi vstricne.

                    Ale k tomu Supu – podle me pro tebe je 29 na to co popisujes jasna volba. To ze ram neni carbonovej – puvodne jsi karbon ve vyberu stejne nemel. Osazeni je za ty prachy velmi slusny, mohly by byt lepsi kola ale zase tyhle taky par tis. daj a aspon pak budes mit co tunit. Vidle vyborna, brzdy velmi dobry, pohon taktez vybornej. Vzdycky se ti muze povest narazit na lepsi nabidku ale tak to proste je. Pkud mas navic moznost toho Supa vyzkouset a nejses si jiste geometrii tak do nej klidne jsi. Jen pro srovnani s tim CD Flash – vidli ma o tridu horsi, osazeni taky a jeste je asi o 10 tis drazsi – tedy za napis cannondale zaplatis odhadem 15 tis. Jestli ti to stoji za to si musis rozmyslet sam.

                    0 0
                    • Jarin824  

                      Jo dík otevřel jsi mi oči… ty prodavači se tě jen snaží prostě nalákat na svoje zboží a to je všechno a je jim jedno že ty na tom akorát proděláš.

                      Do toho Supa pudu.. a doufám že mi sedne…ještě jednou dík

                      0 0
                      • alinceb  

                        Tohle jsem včera dostavěl – cena 33tis., váha 12,1kg komplet (bez výrazného gramaření)

                        0 0
                        • Jarin824  

                          docela švárovi závidim

                          0 0
                          • alinceb  

                            Není co závidět. Všechno to jsou běžně dostupné díly koupené na českých e-shopech za normální ceny. Jen celková hmotnost je asi o půl kila vyšší než součet hmotností udaných na netu, ale s tím se počítalo…:)

                            0 0
                          • alinceb  

                            Btw. klasické doporučení – zkus napsat maajkeemu nebo scalarovi, jestli by ti něco nesložili…;)

                            0 0
                    • Jarin824  

                      např. ráfky z teamu 29 by šli ?

                      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RUSH  

      Měřím totéž co ty. Nejdůležitější je geometrie rámu. Mám CD Rush v XL a vyhovuje mi, že je to delší rám. Nové modely CD jsou už ale kratší.

      Chce si to fakt vyzkoušet, mezi delší patří myslím TREK (když chceš dobrou značku), ale i ten Superior bude delší než třeba taková Merida.

      Doporučuji různé předváděcí akce, Specialized např. půjčuje kolo na maratony KPŽ. Chce to vyzkoušet více kol a pořádně se na nich svést. Když budeš vědět, která geometrii Ti sedí, hledá se o dost lépe.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.