Výběr dynamického, ale zároveň pohodlného silničního kola

41 nepřečtených
  • robsol

    Zdravím všechny silničáře :).

    Chtěl bych vás poprosit o radu a doporučení vhodného silničního kola. Chtěl bych ho na 1–2 hodinové tréninkové svižnější jízdy.

    Zároveň bych ho chtěl pohodlnější. Tzn. ne nějakou vyloženě závodní aerodynamickou kozu :).

    Moje požadavky:

    1. cena cca do 60 tis. Kč
    2. ročník 2018 a novější
    3. Karbon
    4. Kotoučkové brzdy
    5. Osazení min. Shimano 105

    Zatím mám v hledáčku GIANT DEFY Advanced 2 model 2019 (49 tis.Kč).

    Díky všem za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Na hoďku ti stačí tohle: https://www.decathlon.cz/…8554265.html

      0 0
    • Rowdy  

      Canyon Endurace, Cannondale Synapse, Trek Domane, Gianta už máš … Za 60k koupíš dospělé kolo. Když bude ve slevě, tak i na Ultegře.

      0 0
      • rob7  

        Jsem taky ve stadiu vybírání silničky :-) Myslíš že ten Giant Synapse je vzhledem ke geometrii rámu „pohodlnější silnička“ ?

        0 0
        • Rowdy  

          Na Synapsi jsem jel jen chvíli. Přišlo mi, že sedím víc vzpříměně. Nechce se mi teď studovat čísla, ale přijde mi, že Endurace je blízko tkzv. čisté silničce, zatímco Synapse je víc na vzpřímený posed. Nakonec Endurace v sobě obsahuje závodění.

          0 0
    • jan.pernik  

      když silnice tak jedine na Campě:

      http://www.campagnolo-sirer.cz/…otenza-11x2/

      0 0
      • hrota  

        Až na ty chybějící kotouče a kola, která jsem dával na lowcost stavbu co bazar dal…

        0 0
        • jan.pernik  

          Tak na silnici kotouče proč? Ale samozřejmě poskládat by se dalo něco i „ručně“.

          0 0
          • milan.v  

            Řekl bych, že zrovna debata zda-li kotouče či ne mu při výběru nepomůže…

            Seraph? Název značky slyším poprvé… To je nějaká onálepkovaná Čína?!?

            0 0
    • jonti  

      Ve slevě seženeš Specialized Roubaix, mně sedí velmi.

      https://www.kola-radotin.cz/…crd-redblack

      Ten Giant Defy co uvádíš je taky dobrá volba.

      0 0
    • ferlikster  

      Abych nezakladal dalsi vlakno, pripojim svoji zadost o zkusenosti zde:

      Aktualne jezdim letity Cannondale CAAD3, ktery je ale docela tvrdy a delsi trasy uz na nem trpim.

      Moje predstavy:

      • kolo na kterem zvladnu gran fondo (gravel, nebo kroska mne netahnou).
      • kotouce by byly fajn (vazim 95kg)
      • ikdyz aktualne jezdim spokojene Campu, tak mirim na Ultegru
      • cenove do 70k

      Do hledacku pada:

      • Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc (Komplet Ultegra, kola DT Swiss E 1800 Spline DB)… favorit
      • Cannondale Synapse Carbon Disc 105 (noname kola – rafky RD 2.0, 28h, stred Formula RX-512 12×100 front, RX-142 12×142 rear)
      • Specialized Roubaix Sport (Sh 105, noname kliky – ale asi pohodlnejsi)
      • Trek Domane SL5 Disc (Sh 105, kola Bontrager affinity?)

      (Giant Defy se mi nelíbí…)

      A ted dotaz:

      • jsou u Cannonu/Spes­lu/Treku nejake suprvlastnosti ramu o ktere bych koupi Canyonu prisel?
      • Nejsou ty potencialni supervlastnosti drazsich ramu zase zpraseny vybalancovany horsimy komponenty (kola, sada, kliky…) ?
      • Mate nekdo zkusenosti s jednim ci vice koly v hledacku? Jake mate zkusenosti.
      • Mate nekdo zkusenosti ci moznost srovnani Campa Potenza a Sh. Ultegra?
      • Ma smysl pripadne do budgetu takove kolo poskladat?
      0 0
      • Singlespeed  

        Ještě než zakoupíš nové kolo, zkus dát trošku širší gumy a trošku méně je nahustit a omotávku na řídítkách namotat dvojmo.. Vliv na pohodlí při jízdě je velký, ze sbíječky se za pár korun stane pohodlné kolo.

        0 0
        • ferlikster  

          Ikdyž kvůli tomu nákup novýho kola odkládat nebudu – díky za radu, s těma pláštěma to zkusím – akorát se to hodí že budu stejně teď přezouvat, tak tam zkusím větší papuče.

          Double omotávka už by byla dost, nedávno jsem tam dával tlustýho Fizika a mám pocit že ještě jedna vrstva by to zabila.

          0 0
      • vt  
        1. vsechna to jsou paradni kola
        2. koukni jeste na focusy … pred chvili jsem hledal silnici a F mel nejlespi pomer cena/vykon
        3. aktualne muzu porovnat Veloce a 105ku – oboje funguje super, 105 mozna trochu vic hodinarsky cvakave. Ted se zkousim preorientovat na Shimano, ale Campa postevak mi chybi, jinak funguje 105ka skvele.
        4. ramovy sady jsou desne drahy v porovnani s komplet kolama … jedine objevit neco takoveho jako kdyz se starsi SuperSix da koupit za 36–7k a prehazet
        0 0
        • ferlikster  
          1. Dik mrknu na to, premie budou az pristi mesic takze mam jeste cas to poradne promyslet :)
          2. Ja mam na CAADu starsi Veloce, a prijde mi to ergonomicke – musim nekde vyzkouset Shimano. Nastesti Canyon ma letos i Campovou verzi Endurace!

            Puvodne jsem si hral s myslenkou Ultegry Di2 – ale to uz je pak zas o trochu vys.

          3. u me velikosti (197cm) se to ve vyprodejich moc neobjevuje :( takze asi smolik.
          0 0
          • Singlespeed  

            Jen takový jeden postřeh Shimano Ultegra R8000. V porovnání s Campou docela nekvalitní guma na pákách. Po roce (cca 8000 km) už je znatelné opotřebení, zatímco Campa po 15000 km pořád jako nová. Další postřeh – málo odolná povrchová úprava klik R8000.

            0 0
            • ferlikster  

              O Campe mi technici tvrdili ze obecne vydrzi vic (retezy, kazety…), ale taky jsem tady zaregistroval jak tu kdosi kydal spinu ze je to ted rumunsky a nahovno a ze pry uz radsi to rybarsky nacini z japonska :)…

              0 0
              • Singlespeed  

                Shimano mi připadá technologicky neskutečně vyspělé, třeba konstrukce klik, přehazovačky, přesmyku R8000 to jsou lahůdky. Campa zjevně nemá tolik peněz na vývoj, když se člověk pozorněji zadívá na přesmyk nebo přehazku, tak je to už 50 let to samé. Ale odolnost, kvalita materiálu a celkově funkce jsou velmi solidní.

                0 0
    • Rowdy  

      Synapse má úchyty na blatníky, ta Endurace ne. Loni jsem řešil stejné dilema a vyhrála Endurace na Ultegře. Servis silničky si stejnak dělám sám a u Canyonu to vycházelo všechno trochu líp finančně. Takže jsem se odhodlal a zmáčkl u nich na webu ten čudlík a za pár dnů to bylo doma.

      0 0
      • ferlikster  

        Nad blatníky jsem teda zatím neuvažoval, takže to pro mně není rozhodující faktor.

        Můžeš nahodit pár fotek tvého Endurace?

        Na YouTube nějaký polák hodnotí na Endurace použití pevných os a masivních zadních spodních trubek jako kontraproduktivní k pohodlí, a taky zmiňuje že napojení u sedlovky na zadní vidli viditelně pracuje a pohlcuje rázy. Jak to na tebe působí v reálu?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Netuším, co Polák čekal, nebo chtěl, ale masivní rámové trubky a pevné osy bude mít v podstatě jakékoliv lepší kolo s kotoučema.

          Jinak já mám Endurace CF SL už lehce přes rok a jsem s ním plně spokojený. Jen je třeba si uvědomit, že to není vyloženě gaučový typ silničky, jak mají mnozí tendenci ho zařazovat, ale je to celkem ostré a svižné kolo, u kterého je prostě možnost širšího obutí pro horší cesty. Geometrie je o chlup pohodlnější než u modelu Ultimate, ale zase citelně sportovněji laděná, než je u Domane, Roubaix, Synapse, apod.

          Jinak osobně nevidím důvod, proč bys měl u Canyonu o něco přijít, kvalitativně jsou ty rámy na stejné úrovni. Subjektivně si naopak myslím, že Canyon má designově hezčí a funkčně dobře vyřešené v detailech ( vnitřní vedení, korunka vidle, provedení pevných os, upínaní sedlovky, atd. )

          0 0
          • ferlikster  

            ad masivni ramove trubky (od stredu k zadni ose):

            • Synaps, Rubeš, Domane mají ty trubky tenci a víc konicke nebo tvarovane… zase otazka jestli to nebude delat neplechu pri brzdeni.

            Jak ti vyhovuje ta sedlovka s listovou pruzinou?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Funguvala tak, jak výrobce sliboval, když jsem najel na nějakou nerovnost, tak jsem se mírně pohoupal. Ale téměř hned jsem ji měnil za klasiku, jezdím s tím rychlé švihy s partou i závody, takže chci mít pevnou pozici při šlapání.

              0 0
        • Rowdy  

          Fotky nějaký vyrobím.

          Hele SickBiker je známej tím, že na vše musí mít názor. Produkuje obsah pro obsah.

          Co se týká pohodlí Endurace, tak s tím není žádný problém. Pokud tam necháš tu originální sedlovku, tak těžko seženeš cokoli pohodlnějšího. Na mě tedy byla pohodlná až moc, tak jsem ji vyměnil na obyčejnou karbonovou Force.

          Pevný osy jsou potřeba. Má to 160mm kotouče, mít to rychloupínáky, furt by to někde škrtalo.

          Co hodnotím pozitivně, jsou ty DT Swiss kola. I s mojí vahou s tím nebyl žádnej problém. Nemusel jsem to centrovat a to ani když sem tam vymetu nějakou tu díru. Najeto mám asi 6500 km.

          Jediná potíž byla sedlo. Ten Fizik, co tam dávaj, je asi prima sedlo, ale pro někoho jiného. Já ten tvar nemůžu. Mám radši plošší sedla s výřezem. Ale sedlo si prostě člověk musí najít.

          0 0
          • vt  

            Ad SickBiker – nesleduju ho nijak pravidelne, ale co jsem videl, tak mluvi dost rozumne.

            Ale zrovna u disku bych pevne osy chtel :-)

            0 0
            • Rowdy  

              Jo, většinu věcí má smysluplně. Ale je na tom vidět taky to, že obsah YouTube produkuje na množství. Což je OK, je to jeho business. S jeho výrokama k pohodlí a tuhosti je ale podle mě vedle. Je to opakovaně, co tu jeho teorii s kompromitovaným pohodlím kvůli pevným osám a tuhému rámu slyším. A podle mě to tak prostě není. Zrovna tuta Endurace je asi i díky tý dělený sedlovce snad nejpohodlnější silnička, na který jsem jel.

              0 0
              • vt  

                Tak ono z principu asi ty pevny osy o neco ram zpevni, ale to bude jednak spis vyhoda a druhak uz od oka tam sedlovka pruzi X krat vic :-)

                0 0
                • Rowdy  

                  To zpevnění je ale torzní. Nemyslím, že by bylo až tak moc ve vertikálním směru. Navíc tuhý střed a oversized spodní trubka jsou tam taky od torzní tuhosti. Nemá to podstatný vliv na vertikální tuhost a tedy filtrování vibrací. Torzní tuhost je super kvůli kotoučovkám a kvůli efektivitě přenosu výkonu z pedálů na zadní kolo. Třeba mám doma ještě hliníkovýho Supa s hliníkovou sedlovkou snad 30.9mm a to je proti tomuhle neprovnatelně tvrdý do prdýlky. CAAD 12 s karbonovou sedlovkou je někde na půl cesty mezi těmy extrémy.

                  Endurace by šla zpohodlnit snad už jen nějakým tím systémem odpružení řidítek. … Kdyby o to někdo fakt stál.

                  0 0
                  • ferlikster  

                    Hele koneckoncu Cannondale dela bezcepovyho karbonovyho fulla Scalpel a ty trubky tam ma taky docela bytelny – takze argument polskyho Sickbikera timto pada.

                    Nevite jak jsou u Canyona ochotni vymenit u kola treba riditka za ty karbonovy ergokokpity?

                    0 0
                    • Rowdy  

                      Ochotu Canyonu něco měnit jsem nezkoušel. Nemůžu sloužit :-(

                      Někdo zde ale psal, že se snad s Českým zastoupením dá nějak limitovaně dohodnout.

                      0 0
                    • TheJD  

                      Myslim, ze ti je mileradi pribali ke kolu za patricny priplatek (a puvodni budou namontovana na kole i s predstavcem).

                      0 0
        • Rowdy  

          Fotky viz můj profil, jsem se konečně dokopal k tomu, abych to tam dal.

          0 0
    • ferlikster  

      Byl jsem se podívat na Cannondale a Treky. Musím říct, že Trek Domane na mně teda zapůsobil víc než Synapse. Provedení rámu, i výbava je o dost lepší u Treku.

      Nicméně, velikost 62 je problém sehnat. U třech obchodníků v česku mi přišly maily typu: Tak velký u nás nemáme, a objednávat to taky nebudem. Nashle.

      Nelenil jsem, a napsal třem rakouským obchodům. Ve dvou měli 60 skladem, nabídli návštěvu prodejny a možnost objednat 62. Ve třetím se 62 objevuje skladem a pojedu se na to podívat a případně odvézt.

      Jakoby v česku nechtěli kvůli výdělku něco udělat.

      0 0
      • mikub  

        Asi mají špatnou zkušenost. Je vcelku riziko objednat Domanu ve velikosti 62, kterou bys pak nevzal. Nabídl jsi, že bys jim nechal třeba 10 táců zálohy?

        0 0
        • ferlikster  

          Ale jo já chápu že mají riziko podnikání, a že nemůžou mít všechno ve všech velikostech a výbavách – když to neprodaj tak musí dávat slevy což se jim nechce.

          Akceptoval bych klidně procesní poplatek za převezení kola na prodejnu a zpátky na sklad (v případě že bych se nerozhodl), zálohu atd… nic z toho ale nenabídli a mně se příčí se vnucovat obchodníkům, kteří by si svou gáži měli zasloužit vlastní aktivitou. Prezentují se jako oficiální distributoři, ale aktivity navíc prodat cokoliv mimo konfekční velikosti nejsou vidět.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.