• abernas

    Na léto plánuji takový puťák a než obkládat kolo brašnami přijde mi zajímavé zapřáhnout vozík za kolo. Vzadu mám osu 12×148mm Boost thru axle ale kolem ní má rám takovou divnou navářku viz obrázek. Řeším tedy, jaký adaptér (a jestli vůbec) by se dal použít, případně jestli raději nekoupit vozík za sedlovku. Vozík za sedlovku něco v tomto stylu a na osu něco takového

    0 0
    • Velomiwookie  

      reseni nejakou thule osou na charriot?

      0 0
    • Jožino  

      Ten Vidal xl je strašnej krám, to se nám pod 20kg psem rozpadlo, a vyhozeno. Nastesti jsem to bral jako mirne jeté. Asi budeš muset koukat po vyšší cenové kategorii.

      0 0
    • Velomiwookie  

      muj tip by byl nejakej starej chariot cougar. koupis za 7 tisic nekde na bazaru a pak to za 6 okamzite prodas :)

      EDIT. da se sehant i za 5k koukam uz

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo to je skvělý tip!

        S tím jsem potkal partičku na elektrokolech a ve vozíku místo dětí měli basu piv

        1 0
    • VA3  

      Mám Burley Nomad, asi šest sezon, v každé minimálně tři týdny v akci, spokojenost. Když jsem ho kupoval, měl závěs jenom na 9 mm osu (rychloupínák, plná osa na matice …), nevím, jestli dnes nabízí i jiné varianty. A jeden postřeh z provozu: potřebuje v podstatě zpevněné cesty – nízká světlá výška a dvě kola vedle sebe jsou v „terénu“ náročné na hledání stopy. Možná bych se díval po jednostopém vozíku …

      0 0
    • pazda  

      Resil bych to osou od Robert Axle Project. S vozíkem za osou se jezdí dobře, jen nesmí moc foukat, to je pak spis očistec :)

      2 0
    • Florenc  

      Má někdo zkušenost / doporučí nějaký jednostopý vozík s košem?

      Má smysl to mít na gravel cesty odpružené?

      1 0
    • Alojs01  

      Kdyz jsme jezdili na putaky s dcerama, pouzival jsem na veci obycejny vozik na deti (po holkach) typu Azub Tom.

      Ale zalezi, jak moc se tomu chces venovat a kudy chces cestovat. Pokud jedna cesta do roka na par dni, tak obycejny. Pokud zpevnene cesty, tak klidne dvoukolak.

      0 0
    • Markony  

      Ahoj nemate někdo zkušeností s tímhle vozíkem https://www.radicaldesign.com/…-iv-trekking

      0 0
      • Jakobo  

        Zkuste to bez voziku, mily Markony! :-) Ne vazne, zkusenost s timto nemam, ale s vozikem ano, jeden primo na kolo mam i doma. Podobny tomuto s 2 koleckami uprostred, takze vaha nezatezuje kolo.

        Prvne se zamysli nad vsim co muzes udelat, abys vozejk nemusel mit a az pak v uplnem zoufalstvi, kdy si nebudes vedet rady o nem zacni uvazovat. Pokud napises na co to ma byt, zkusim ti napsat par postrehu.

        0 0
    • cibi  

      Jak pro zakladatele, tak pro Florence:

      mám zkušenost se samo- domo jednokolým přívěsem a croozerem.

      shrnu to asi takto: pokud to nepotřebuješ k něčemu speciálnímu/ nebo na děti, pořiď si jednokolý přívěs.

      dvoukolý „kárka“ je opravdu na asfalt, max na rozumné štěrkové cesty.

      I tam se projevuje najetí jedním kolem na střední drny blbě.

      Uchycení na sedlovku měl můj samo-domo jednokolák – nijaké potíže s tím nebyly, jen to chodilo nad nosičem

      což nebude Tvůj případ.

      Na „nakole“ měl někdo úpravu čínského jednokoláku na odpružený a pochvaloval si to.

      já jsem s jednokolkou zvládl mírný terén (lesní cesty/ turistické značky) i bez odpružení- to ostatně v té době nebylo ani na kolech.

      Takový spíš pocit – ten přívěs pocitově brzdí a do vlaku je to problém. (vrátil jsem se k nosičům)

      0 0
      • cibi  

        jo zkušenosti s čínskou kopii bobjaku a úprava na odpružený

        https://www.nakole.cz/…i-vozik.html

        0 0
        • Markony  

          Díky popřemýšlím , Dětí odrostly a jezdíme s ženou už samí dva, sloužit by měl odbourat nosiče a batohy co vozíme na dovolenou , nosiče berme tak na 4 až 5 dní batohy na hlavní dovolenou 14 deni , Zaujala mne pravě dobra skladatelnost ve vlaku, spiše by byl na převoz věcí na ubytovaní, s velkým batohem se dost blbě jezdí na delší cesty, Jo a auto nevlastním a k životu ho též nepotřebuji .

          0 0
          • kamaro  

            Jednokolový vozík domácí výroby u upevněním za osu kol jsem použil v roce 2013 na jednu cestu. Po zkušenostech jsem se vrátil k brašnám a to mi vyhovuje lépe. Kola na brašny mám v profilu a vleze se do toho opravdu hodně. V podstatě ani nepoužívám horní brašnu na zadní nosič. Na dovolenou se z hlediska kapacity v podstatě nemusím omezovat a posledně jsme táhli skoro 20kg v zavazadlech (včetně spousty zbytečností). Na pěší dovolenou se umím sbalit do 8kg.

            1 0
          • Jakobo  

            Hodim to sem, at to vidi i ostatni.

            Natezko s brasnama na nosici jezdivam tak jednou za rok, drive to byl mesic v kuse, pak 2 tydny, pak 10 dnu, posledni dobou spis tak tyden. Vetsinou se spakuju nekdy v druhe polovine zari a vymyslim nejaky cyklocundr po horach. To uz byva chladno, obleceni bravam dost, teply spacak, vlnenou deku, zdarak, celtu. Jidlo bravam na celou dobu, jezdim spis mimo civilizaci. Mam to spocitane vcetne treba ovoce. Nahradni dily, nejakou knihu, esus, varic, zarizeni na filtraci vody. Je toho dost. Zabalene to mam v brasnach vepredu a vzadu, v trojuhlenikove v ramu mam naradi, na riditkach drobnosti. To je vylozene pohodovej cyklocundr, kam dojedu tam zalehnu. Pak treba jedu cileny prejezd z A do B tak 6 dnu, 500–600 km v horach, to jedu vic nalehko a brasny mam jen vzadu na nosici, karimatku a spacak prigurtnovany na riditka, nahore na nosici mam pak v brasne opet jidlo na tech 6 dnu. Kdysi na Korzice jsem byl 4 tydny a jidlo jsem kupoval denne. Tam to bylo lepsi, ale ve Skandinavii zase mam jidlo na celou dobu cesty. Pokud budete nakupovat minimalne 1× za 2 dny budes mit polovinu moji hmotnosti.

            Vyhoda brasen je jasna pri kombinovanem zpusobu cestovani letadlo, vlak atd. Stejne tak prolezat nekde lesem a prelezat popadane stromy je snazsi s kolem, nez navic prenaset i vozik. Nekde jsou stezky, kde tezko projedes s kolem natoz s dvoukolakem. Mensi odpory i presto, ze je kolo nalozene. S brasnami ma kolo sice horsi ovladani a brasny na vidlici jsou neprijemne, ale po par km se na to zykne. Dale pribydou dalsi ND pro vozik, minimalne duse. Dvoukolak se muze prevratit, jednokolka BOB zase zatezuje ram kola polovinou nakladu.

            Jezdit s vozikem je makacka a hlavne do kopce. Po rovine to tak neprijde. Ja mam nejaky takovy vozik jaky jsi sem daval, o neco vetsi a nema naboje letmo, ale klasicke. Vozik pouzivam jen na prevoz veci, nekdy je to vyhodnejsi nez autem nebo MHD. Na to vozik klidne ano, na cestovani ne. Ale i tak radeji jedu 2× bez voziku nez 1× s vozikem.

            Obrovskou nevyhodou voziku je, ze ram kola a zadni kolo dostava neuveritelne zabrat. Kdyz jsem se v roce 2020 stehoval, vozil jsem nektere veci na tom voziku a bylo to hodne do kopce. Po asi 15 jizdach (7 km do kopce s nakladem) byl zadni vyplet uplne povoleny. Jinak mam zaplety ve vzornem poradku, centruju sam doma na desetiny, kontrola tenzometrem. Po dalsich jizdach zacly praskat draty.

            Nejmensi pilu na 3 prevodniku jsem nikdy nepouzil ani na zavode, az s vozikem. Ten kopec, ktery jsem jezdil s nalozenym vozikem je mozna prudsi, ale porad to je asfalt. Jezdit nekde po sotoline s nalozenym vozikem treba jen 30 kg bude vic narocne, nez mit ten naklad na nosici.

            Pokud si vozik poridis zkus tomu priradit nejake jednoduche kolo, pokud mozno 3×8 nebo 3×9, ten retez se bude vytahovat a prevody ryhle ojizdet. Systemy 1×12 nebo 1×11 by byly jen pro smich. Daleko bys asi nedojel. Pokud budes hodne s vozikem jezdit, pouvazuj nechat postahovat zadni vyplet dratem v miste krizeni, to zamezi povolovani a praskani.

            Natezko se da jezdit i s brasnama, muzes jezdit s vozikem pokud treba neplanujes leteckou dopravu a pojedete jen po asfaltovych stezkach. Bude to vetsi makacka, pokud ma manzelka horsi fyzicku zase se to tim asi srovna. Asi bude jednodussi baleni, ze to tam nejak nahazes. Pokud budete jezdit trasach po stredni Evrope, moc veci myslim ani nepovezete.

            2 0
            • Markony  

              Díky vozík by sloužil jen na přepravu věcí ne ubytovaní, žádné horské tury nic jen na převoz věcí,čili první den dovést věcí na ubytovaní odpojit a poslední den zapojit a odvést věci jezdíme vlakem proto ten dvojkolak co se dá složit . Ono se fakt blbě jezdí s 60 litrovou krosnou na zdech okolo 10 Km set to dá.

              0 0
              • Jezevec70  

                Jezdím taky hodně s kolem vlakem a s vozíkem si to nedovedu představit. Jak by jsi dával přestupy, když máš minimum času a musíš přetáhnout kolo a bagáž po schodech dolů a zase nahoru na jiné nástupiště?

                1 0
                • Markony  

                  Prosím podívej se na ten vozík zabil se jako taška, jinak přestupy před deseti lety stačilo na přestupy 1/2 hodiny dnes si dávám 2 hodiny minimu. https://www.youtube.com/watch?… v první minutě

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    To je sice hezké, že máš dvě hodiny na přestup, ale když ti oznámí nástupiště dvě minuty před odjezdem vlaku (v čechách normál) je to prd platné. :-)

                    Vzal bych raději pořádné brašny, příp. postroj na jejich přenášení při transportu. https://www.cesky-sport.cz/…-brasny.html

                    0 1
                    • Markony  

                      Brašny fakt ne nedám je na své kolo , A to co popuzuješ změna nástupiště 2 minuty před odjezdem to se mi fakt za těch 16 let nestalo, Je to stejné jak když máš batoh vezmeš a jdeš

                      0 0
                      • Florenc  

                        Přes zimu jsem koupil tento jednokol. Je to železné tenkostěnné a ještě jsem to nezprovoznil. Pro moje použití očekávám jízdní vlastnosti lepší než s brašnami vpředu, o těžkých zadních nemluvě. Letos prostě zkusím tento systém

                        0 0
                      • xtonda  

                        Brašny nechceš, vozík se dá hodit na záda jako krosna, takže ani po schodech nebudeš muset vozík a kolo nosit na dvakrát a riskovat krádež. I do vlaku se bude líp cpát vozík a nenaložené kolo. Lepší řešení mě nenapadá, zjevně si rozhodnutý, že to takhle chceš, tak si to kup, i když ta cena není úplně lidová.

                        0 0
                        • Florenc  

                          Jo no, jak jde kolo přes ruku zaměstnance dráhy, musí všechny brašny dolů

                          0 0
                  • cibi  

                    ten vozík, resp systém je promyšlený!

                    co bych kritizoval je:

                    • na dolní hraně na kterou to staví není zesilněný potah
                    • rám tě bude při „taškovém“ použití tlačit (to spíš jako „batoh“- mají to ve videu na konci)
                    0 0
                  • Jakobo  

                    Musis si hlavne vybrat vozik, ktery ti bude velikostne dostacovat. Ja mam podezreni, ze objem moc nezohlednujes.

                    Mne treba tento vozik prijde maly. Ta brasna ma mozna 120 litru, mozna o neco vic. Ja, kdyz jsem sbaleny na 2 tydny tak mam snad ke 200 litrum jen pro sebe. Ono se to nezda, ale predni brasny tusim 2×20 litru (ty PVC nepromok od SA), vzadu 2×35, v ramu 2 litry, na riditkach myslim 6 litru, to je zatim asi 130 litru. A porad jeste chybi karimatka a spacak chycene navrchu nosice. Ja vidim, ze to ma uchyty nahore, ale zase nedas plastenku a navic vozik nema ohradku. Bude to padat. Vozik je nizky a bez blatniku, budes to mit neuveritelne zapraskane. Veci mimo bagl muzes mit jen na sterilne cistych cestach v Nemecku a to jeste pouze v te reklame.

                    Pokud bych kupoval vozik tak vyberu takovy, abych do nej pohodlne nalozil tasky s vecma bez pracneho pechovani do nejako pytle. Take treba nalozit vetsi bednu atd. Ja mam teda muj vozik myslim s plochou 1100×700, to uz je zase moc, ale aspon polovicni.

                    Vrele bych ti doporucil nejprve pujcit jakykoliv vozik a vyzkouset jednu dovolenou, potom teprve vybirat na ostro. Stacil by i nejaky ten detsky Patriot nebo Thule nebo kdo to dela. Ja to vidim dost casto v bazarech do 1000 Kc. Za tu cenu vyzkouset, po roce prodat a koupit nakladni. Dokonce takhle jezdi i nejaky cykloblazen po svete. Vidivam jeho posty na facebooku..

                    0 0
                    • xtonda  

                      Podle webu výrobce má vozík 100 L. SA Art. 312 má 20 L, stejně tak zadní rolovací Ortlieb, přední rolovací Ortlieb má 12,5, tj. přední i zadní brašny dohromady 65 L.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        Jo, to jsou ony, vepredu teda 40 l. Ale vzadu mam jine brasny a to vim, ze maji po 35 l. V jedne mivam narvanou tezkou velkou vlnenou deku, obleceni na noc a zvenku par drobnosti. Vleze se to jen tak tak.

                        0 0
                    • Markony  

                      No když jsem jezdili na dovolenou čtrnáct dní tak jsem se čtyřčlenná rodina sbalili do dvou batohu 40+60 litru, Nebudu vozit stan karimatky nic jen věci od místa A do místa B čili od vlaku na ubytovaní a zpět. Dobrý nápad si ho půjčit na zkoušku.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        Mozna pokud napises, za mas zavodniho fulla, na ktery nosic nenamontujes, tak to bude zase jasnejsi a debata ucelnejsi. Ja mam zrejme mylnou predstavu, ze ve vozejku prave povezes ten spacak a kolo mas nejake trekove. Proto se ani nemuzeme shodnout na velikosti. Ja nevim, co v tom voziku budes vozit.

                        Ale uz to tady dal rozebirat nebudu, vsechno uz bylo receno a ted je to stejne uz na tobe. A konecne porad lepsi jezdit s vozikem nez na voziku.

                        0 0
                        • Markony  

                          OK máš pravdu jeto mam na výběr ze tři kol RB ccr 290 a CUBE Reaction gtc Pro 2016 a Blizz CRB 20–29 2021.

                          0 0
    • mais  

      Přehlídka adaptérů je tady https://www.odpruzeni.cz/…ro-pevne-osy

      0 0
    • BSA  

      Nemá někdo zkušenost s Klarfit Companion? Přemýšlím, že bych občas spojil příjemné s užitečným a zajel na sobotní nákup do Lidlu na kole s vozíkem. Osu mám 12×148, tzn. koupit adaptér. Ale zrovna u toho píšou, že je pro kola do 28", tak nevím, jestli u 29" nebude nějak škrtat tyč… nebo jestli nebude vozík moc nahnutý…

      0 0
      • Florenc  

        To jsou drobné mm, které vůbec nepoznáš. Hlavně když si seženeš ten adaptér

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.