Vidlice se změnou zdvihu na korunce ?

15 nepřečtených
  • vinca

    Existuje dneska nějaká vidlice na 29" , která umožňuje měnit otáčením páčky na korunce plynule zdvih vidlice?

    Mám to na starém kole 26" – Reba Team U-Turn , tam to lze plynule měnit v rozmezí 85– 115mm , dost to využívám. Existuje nějaká na 29" v rozmezí nejlépe 100–130 a pak nějaká tak 120–150 ? Nic nemůžu nají. Nebo to byla slepá cesta?

    0 0
    • novas752  

      RockShox má některé vidlice i ve verzi DoublePosition Air. Neni to teda plynulá změna zdvihu. A je to velmi velmi ojedinělé.

      U Turn vidlice byly pružinové a to se dnes u těch lepších v podstatě nepoužívá

      0 0
    • krabica  

      Je to celkem přežitek, když máš kolo s dobrou geometrií, tak žádnou změnu zdvihu nepotřebuješ.

      0 0
      • enjoy  

        Jakože kola 26" měla blbou geometrii? :-))

        0 0
        • zdenek  

          Na 26" jsem měl Fox Talas s nastavitelným zdvihem 100 – 120 –140 mm a nebylo to špatné. Do prudkého kopce snížit těžiště a ve sjezdech zvednout předek…

          0 0
        • MlokCZ  

          Ano měla a to v mnoha ohledech. A k tomu ještě špatný průběh odpružení kolem sagu. Celkově do prudkých výjezdů pěkně na h…o a ve výsledku to bylo pro mě i se snižováním zdvihu na vidlici horší než na současných kolech bez snižování zdvihu.

          Snižování na vidlici jsem kdysi vozil mnoho let. U-turn je tedy úplně k ničemu. Ono tedy i u Talasu a dual position air/coil u RS to nebyla až takový hitparáda to často měnit za jízdy, ale už se dalo. Talasů jsem jezdil několik, dual position jsem vozil akorát coil (to byla na tu dobu povedená vidlice).

          A konkrétně:

          • příliš krátké zadní stavby pro střední a zejména větší velikosti (420mm zadní stavba pro L a větší velikosti je do prudkých výjezdu prostě úplně o ničem, to se to pak zvedá hned na zadní a snižování zdvihu na vidlici se hodí dost)
          • v některých případech sedlo moc vzadu (to ale vhodným výběrem šlo pořešit a dostat do vhodné pozice pro šlapání)
          • krátký rozvor, hrozně dlouhé představce: tohle už do prudkých výjezdu nemělo až takový přímý vliv, ale navíc k ostatnímu nepotěšilo
          • často příliš vysoko položený střed: sředy během lety nešly nijak razanetně dolu, ale pro podobně vysoko položené středy se hodně navýšily sagy u tlumičů (velké negativky a více ve zdvihu umístěné přepouštěcí kanálky to hodně ovlivnily)
          • a nakonec průběh odpružení: všude se používali extra malé negativky, což ve výsledku způsobovalo extra položenou křivku průběhu, to pak vyžadovalo menší pozitivku (nebo větší vložky/více tokenů ve vidlici, i když tenkrát většinou ještě nic moc štelovat ani uživatelsky nešlo) → výsledkem byl průběh, který se rychle propadal kolem sagu → v prudkých výjezdech tak byla daleko větší negativní změna sagů (větší nárůst sagu tlumiče a zmenšení sagu na vidlici) → prudké výjezdy to tak zhoršovalo daleko více než dnes
          0 0
        • krabica  

          Ano, viz Mlok. Mám stejnou zkušenost, vozil jsem Talase a doháněl tak neduhy špatné geo. Na aktuálním kole nic neřeším, ani nezamykám a i do velkých kopců to jede parádně, dolů samo taky žádný problém…

          0 0
      • vinca  

        No podle mne třeba rám Yeti ARC , nebo Ibis DV9 lze právě změnou zdvihu vidle dost poladit.

        0 0
        • TK75  

          Když dám na Ibise 120 vidlici a k tomu obuti jako je Rekon (Race třeba vzadu) tak budu mit hbité, citlivé kolo, bezvadný přesně v místech kde je hardtail fajn. Když přidám zdvih na 140 tak k te změně uz budu chtít ale i jiné pneumatiky.Potom teda fajn mám kolo co zvládne vic.....ale porad to je pevny kolo a takhle osazený uz nebude tak fajn v tom svém „jezdivějším“ prostoru

          Mít tu tvoji vidlici by bylo asi dobrý ale chce to teda určitě i měnit kola…jinak to samo o sobe asi moc smysl nema ))

          0 0
        • novas752  

          A co bys tam chtěl ladit, s touhle geometrií se dá do kopce vyjet vše na co síly stačí a z kopce taky.

          0 0
    • MlokCZ  

      Mnoho let jsem na 26" vozil vidlice se snižováním zdvihu, jak píšu výše. U u-turnu tedy moc nerozumím, že to často využíváš, to je pro častější využití naprostý opruz.

      Jak jsem tenkrát byl velký zastánce a bez snižování zdvihu si extra prudké výjezdy moc ani nedokázal představit, tak právě s dnešní geo (když vhodně vybereš na tvoje použití a proporce), tak to za mě už není vůbec potřeba.

      A se týká konstrukce, tak to bylo vždy problematické řešení. Snad úplně každé řešení mělo tendenci se poměrně dost kazit (v tomhle byl u-turn ještě dobrý, ale to je dané tím, že byl vlastně na časté změny nepoužitelný) a některá řešení byla kvůli tomu rychlému snižování zdvihu funkčně degradovaná. A nebo když už se po fuknční stránce řešení povedlo, tak se zase hodně kazilo.

      Příklad funkční degradace jsou první verze Talasů, kdy na plném zdvihu byla negativka tak malá, že až skoro žádná (a to beru z pohledu tehdejších menších negativek, s dnešeními velkými to nemá ani smysl srovnávat).

      Jediné nekazící se a v pružícíc části dobře funkční řešení byl dual position coil. Ale i tam to mělo nepřímý vliv na funkci. A to proto, že standardně byl jen s nejobyčejnějším tlumením bez HS expanze. A kit s HS expanzí (který tehdy existoval) nešel rovnou použít, protože byl určený pro vzduchové řešení pružení. Pro pružinu mu chyběl doraz při návratu ze zdvihu.

      0 0
    • vinca  

      Dík všem za informace. Takže to byla slepá cesta, jejíž vývoj se už ukončil…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.