Vidlice RST Omega SL A-head 26" MTB

39 nepřečtených
  • Rastaman

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat, zda nemá někdo zkušenost s Vidlicí RST Omega SL A-head 26" MTB?

    http://www.e-cyklistika.cz/?…

    Díky R.

    0 0
    • Twister  

      Pokud ji chceš kupovat, tak bych určitě nedoporučoval. Tyhle starý modely RST jsou víc závaží, než odpružení. Koukni kdyžtak po letošních modelech RST a SR Suntour – od něj třeba XCR-LO, Raidon či ještě lépe Epicon.

      0 0
    • Vilém  

      Za ty prachy ani nahodou. To uz radsi nejakyho Suntoura, jak radi Twister.

      0 0
    • DAWE25  

      Mrkni do bazaru – nabízim tak Marunu EXR Pro – je to dost dál, než tahle Omega a dám ti jí za 1900. Určitě se domluvíme.

      0 0
    • Lišák  

      Na tu RST zapomeň a kup si tuhle. I v originále to bude funkční vidlice. Narozdíl od RST. A za tu cenu, si myslím, je to fajn kup.

      0 0
    • Rastaman  

      Zdravím, všem děkuji za ochotu a rady. Jezdím první rok, takže zatím vím prd ;-) a vidlici RST Omega mi nabízeli jako výbornou v jednom obchodě… Dobře že jsem se zeptal – jak říkala moje máma: „Líná huba = holé neštěstí“. Vidlici plánuji koupit později (cca koncem roku) a zatím rekognoskuji terén. Pozn: vidlice „SR Suntour EPIKON LO 100mm V“ vypadá dobře a cena je taky příjemná = žhavý kandidát ;-)

      DAWE25 – díky za nabídku, ale chci určitě vzduch/olej. Mám teď pružinovou SR Suntour XCR LO a když jsem se projel na vzduchu, byl to docela rozdíl.

      Ještě jednou díky. R

      0 0
      • Lišák  

        Ten rozdíl byl asi v tom, že ta pružina byla na Tebe nevhodně tvrdá (buď moc měkká, nebo moc tvrdá). Jinak XCR taky není špatná vidlice (proti Gile), jen je problém najít správnou pružinu pro svoji váhu. Ale na Epicona prostě nemá.

        0 0
        • Rastaman  

          Určitě máš pravdu – pružina asi nebude ideální vůči mé váze, ale projel jsem už několik biků s různými vidlemi a vždy byl pocit ze vzduchu daleko lepší (samozřejmě to může být jen můj subjektivní pocit..). Myslím si, že je to celkově dáno charakteristikou materiálu – pokud se pominou vedlejší vlivy (jako třeba drhnutí těsnění, apod), vzduch má díky své hustotě reakci na náraz okamžitou a úměrnou síle nárazu, kdežto u oceli jsou ve hře další vlivy – pruží po překonání meze (jakoby trhaně, v nepatrných krocích), zátěží dochází k únavě materiálu (trhliny ve struktuře materiálu) a tím ztrácí plynulost reakce, atd.. asi to popisuji jako bulhar, ale vlastnosti materiálů jsou prostě dané a vzduch je citlivější než ocel a lépe to už formulovat neumím :-(

          Shrnuto – proč bych se měl trápit s hledáním ideální pružiny (nebo koupit špatnou vidlici RST Omega), když mi zkušenější kolega poradil kvalitní Suntour Epicon a tu si nafoukám jak bude potřeba. Pozn: tak jsem se na www.kupkolo.cz trochu pokoukal a asi mám nového favorita – http://www.kupkolo.cz/…mm_3172.html . Myslíš, že ovládání z řidítek stojí za 740,–Kč navíc (..?), já bych řekl, že asi ano ;-)

          R.

          0 0
          • Twister  

            Tak srovnání vzduchu a pružiny co do citlivosti vychází přesně naopak, než si myslíš. Ten rozdíl, který popisuješ je dán kvalitativním rozdílem ve vidlicích. Levné pružinovky nemají příliš řešeny pasivní odpory, mazány jsou vazelínou, často není vhodná pružina vzhledem k váze. Ve vyšší cenové hladině však pružina v citlivosti chodu nad vzduchem vyhrává – vzduch potřebuje mnohem „těsnější“ těsnění, protože kromě nečistot z venku, drží také tlak vzduchu zevnitř – tím pádem má větší odpory. Vhodnou úpravou se dá ale i se vzduchem mechovému kroku pružiny výrazně přiblížit.

            0 0
            • Rastaman  

              Je vidět že jsem opravdu nováček… Když jsem nad problematikou vidlic uvažoval, pominul jsem „vedlejší vlivy“. Bohužel mi nedošlo, že některé mohou mít zásadní vliv na celek… jako např. odpor vznikající třením ;-(   Děda mi říkálval: „Myslet znamená hovno vědět..“ a jak vidím, měl surovou pravdu. Dík za vysvětlení.

              0 0
          • Lišák  

            Hlavní rozdíl mezi ocelovou a vzduchovou pružinou je jejich charakteristika.

            Ocelová pružina má charakteristiku lineární, vzduch progresívní. Aby byla pružinovka citlivá na počátku zdvihu, je potřeba měkší pružina a pak je možné, že při skoku ji dostaneš na doraz. Když nebudeš chtít chodit na doraz, musíš dát silnější pružinu a tím pádem se zase ošidíš o pohodlí na malých nerovnostech.

            Vzduch je progresívní, tudíž může být na počátku chodu citlivá a ke konci přitvrzuje. Je potřeba mít vhodnou negatívní pružinu. Pokud je ocelová (jako v Epiconu), je trochu problém, že vyhovuje pro nastavení positivní komory jen v určitém rozsahu. Ideální je negativka vzduchová.

            Pokud nejsi skutečně limitován co nejnižší cenou, určitě bych Ti doporučil koupit vidlici od tuning-test.cz. Budeš ji mít nastavenou na svoji váhu a hlavně předělanou na mazání olejem. Epicon v továrním nastavení není špatná vidlice, ale s upravenou se srovnávat nedá. Je tam rozdíl o několik tříd.

            0 0
            • Rastaman  

              Precizní vysvětlení – a koukám, že na rozdíl ode mne nemáš problém s odborným popisem ;-(  Na tuning-test.cz jsem mrknul a řekl bych, že  není nad čím uvažovat. Za některé věci se vyplatí připlatit víc a úprava vidlice u tunig-test k nim bezpochyby patří.   Díky R.

              0 0
          • Lišák  

            A to ovládání LO-pokud ho potřebuješ, je to jistě komfortnější, mít ho na řídítkách. Já LO nepoužívám. Nemám potřebu, nejsem závodník a při šlapání nemám problém.

            0 0
            • iragin  

              Nazdar. Trosku to tu zneuziju. Jde na Epicona Lod dodatecne namontovat poplock (udelat z neho rld :D)? Popř. kde bych ho mohl koupit? Dik

              0 0
              • Lišák  

                Fakt netuším, jestli to namontovat jde. Neviděl jsem, jak má LOD uděláno ovládání pod knoflíkem. Pokud stejné, jako RLD, tak by to jít mělo. Jako náhradní díl to bude asi dost drahý.

                0 0
      • kyl  

        RST Omegu sl jezdím druhým rokem a máš pravdu v originále nebyla nic moc ale po přestavbě na vzduch je lehčí a s kotoučema daleko pevnější než XCR LO,která je s nima nepoužitelná a také citlivost se výrazně zlepšila,zamykání mám z řidítek.

        0 0
        • Lišák  

          a s kotoučema daleko pevnější než XCR LO,která je s nima nepoužitelná

          Mohl by jsi nějak blíže osvětlit tohle tvrzení? Jak je Omega pevnější?

          0 0
          • kyl  

            Jednoduše XCR má mizerné futra,ta moje je sice rok stará ale nejetá,měl sem ji na kole s kot.BB5 a při brždění se kroutila,stačilo jen na místě zmáčknout páku a tlačit do vidle aby bylo vidět jak chodí tam kam zatlačíš i do strany,zkusím udělat nové futra.RST Omega má futra dlouhé asi 12cm,mám ji na kotoučích,zdvih 130mm.Bavíme se o těchto…snad tam ty fotky budou

            0 0
            • Lišák  

              Dík za vysvětlení. Jen je mi divné, že na pevnost v krutu má větší vliv délka pouzder než průměr vnitřních nohou. XCR má 30mm. Omega má kolik? Myslel jsem, že tak 28,6. Nebo ne?

              0 0
              • kyl  

                Jo,s těma nohama máš pravdu ale pouzdra u XCR jsou jakoby prořízlá na několika místech na obvodu svisle dolů,když střídavě tlačím na řidítka levou a pravou rukou tak vidle má jasně viditelnej vakl do stran a skotoučem to při zatáčení cinkalo i když byly desky daleko o něj,u RST tohle není.Jak sem nahrát fotky:-(

                0 0
                • Lišák  

                  Ty zářezy by mohly být pro lepší mazání (průnik oleje k horním pouzdrům a ke stírákům). Jen tipuju.

                  Fotky: Pouze soubory typu: .jpg .gif .png Maximální velikost: 1MB 

                  0 0
                  • kyl  

                    Asi jo,možná je mizerná jen ta moje.Do jakého si mého adresáře se fotky nahráli ale aby byly u příspěvku to ne.

                    0 0
                    • kyl  

                      Tak už se to povedlo,jsou tu všechny 3 po úpravě na vzduch.

                      0 0
                      • Wojtek  

                        hele moje vidla,vzduch?

                         
                        0 0
                        • kyl  

                          Která,XCR?

                          0 0
                          • Wojtek  

                            :-) jj

                            0 0
                            • kyl  

                              Možná jediná svého druhu:-),mám jen jinou matici jak ty a bez té těžké ocelové pružiny.

                              0 0
                              • Wojtek  

                                jaks to udělal?ja ci taky:-)

                                0 0
                                • kyl  

                                  Je tam vloženej plovoucí píst s těsněním a nová matice s ventilkem,nic jiného,pístnice i s negativní pružinou je původní.Foto vnitřku nemám,budu to muset kuchnout a nafotit,stejně tak si opsat číslo těsnění.

                                  0 0
                              • Twister  

                                Mohl bys tu úpravu popsat? Rozhodně je to zajímavé. O předělání ze vzduchu na pružinu jsem slyšel, ale opačně…? Prostě jenom vyndáš pružinu, dáš ventilek a stíráky vzduch udrží?

                                Jinak ta zelená na RSTčku je tak podivná, až je skvělá. :)

                                0 0
                                • Wojtek  

                                  taky by mě to zajímalo

                                  0 0
                                • kyl  

                                  http://leteckaposta.cz/957533355

                                   Moje úprava SR Suntour XCP 75 DJ,tam je konstrukční foto.RST je vlastně stejnej princip u vzduchu jak XCP akorát má uzamykání z řidítek a regulaci komprese na korunce a uzamykaci člen je na pružince takže při větším nárazu v uzamčení zapruží.Odskok sem neřešil protože nekope.Obě jsou DualAir,je to horší na utěsnění ale s RST jezdím skoro dva roky a ještě mi neušla,víc jak půl roku sem ji nefoukal a drží,přefukováním komor je možno měnit zdvih 0–130mm,pomocí pumpičky,ne za jízdy i když mám nachystané zařízení pro RST které by to umožňovalo páčkou z řidítek viz foto.U XCR je to jen vložený píst který se opírá o orig.plastovou pístnici a nová matice s ventilkem.Vnitřní stěny nohou musí být ideálně hladké jinak to netěsní takže u jeté vidle to není moc reálné,stěny jsou poškrábané od pružiny a taky to nejde u všech pružinovek protože některé mají nohy ze s podélně svařených trubek a jde to jen u bezešvých.RST má zelené nohy protože jsou přestříkané reflexní barvou,má taky přehozené komory,vzduch je v pravo a tlumení v levo,standart je naopak.

                                  0 0
                              • Santus  

                                je jen jeden nejvetsi borec a bastlic RST vidlic a ten je od Satova , ses to ty ?.-)

                                0 0
                                • kyl  

                                  Ze Šatova zrovna ne ale ze Šanova to už by bylo lepší.

                                  Wojtek:Doma asi ne,chce to soustruh,frézku a vrtačku.

                                  0 0
                                  • Santus  

                                    jasne, tak to te moc rad vidim, zda se ze te to bastleni nepreslo. Budes na Primavere? Ja jsem se na silvestra trochu zramoval, sel sem ve 40ce pres riditka, ale doufam ze v breznu uz konecne sednu na kolo, tak by jsme dali rec.

                                    Myslel jsem ze te uvidim v lete v Satove na te masovce, ale nezahlidl jsem te.

                                     
                                    0 0
                                    • kyl  

                                      No nazdar,žiješ,já se tam nedostal,práce a v září do Jevišovky taky ne.Letos to snad bude lepší.

                                      0 0
                                      • kyl  

                                        Jel to letos někdo odsud?Byl jsem jen mrknout a udělat pár fotek.

                                        0 0
                                  • mira1972  

                                    Ahoj , našel jsem na bike foru, že jsi předělával vidlice . Já mám na svém kole RST omegu a v soucasné době jsem prestavel kolo z 26 " na 27,5, tedy v rámu na 26 a v té původní vidli . Na novou vidli mi nezbývá, přemýšlým o Raidonu ve 27,5, ale teď na něj nezbylo . Ta moje vidle nebyla servisovaná co jí má asi 3 roky a předtím nevím. Přemýšlím zda by bylo dobré ji přestavět vzhledem k mé váze kolem 130 kilo. Tak se chci zeptat zda by se ta moje dala odsrevisovat a předělat na vzduch. Díky za odpověď . Mira Havran

                                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.