• XNeo

    Dotaz na zkušenější, trošku chci poladit bike a rozhoduju co za vidli zda RS nebo Fox (ZEB Ultimate vs Fox 38 Float Grip2 160mm – popř. to nejlepší od Foxu – zatím jsem je nejezdil, tak úplně nevím jaké má nejvyšší řada označení)

    https://www.koloshop.cz/…cerna/132450?…

    ZEB Ultimate v předchozí generaci mám na druhém kole. Co by jste doporučili a proč. Díky

    0 1
    • theedge  

      Uvezu to pane Lorenz ? Z toho bude akorat dalsi flame RS vs Fox …

      2 0
    • novas752  

      Tady by se hodilo říct jak asi tak jezdíš a jaké jsou tvé priority ohledně vlastností.

      1 0
    • Mr.Duck  

      Já měl s 38 hodně špatných zkušeností, foxu bych se v posledních letech vyhnul velkým obloukem. Konkrétně 38 mi přijde brutálně přetlumená, což je subjektivní ale dost lidí to posílali na ladění. Druhý problém je kvalita, která je u foxu v poslední době taky tragédie.

      Nový Zeb má podle hodně názorů zase horší tlumení než starý. Starý měl nepoužitelnou vzduchovou komoru. Jestli máš starého zeba, kup jen nový debonair nebo luftkappe. 38kou si nepomůžeš a novým zebem si asi o moc nepolepšíš.

      Vzhledem k tomu, že už zeba máš, proč chceš novou vidlici? Co konkrétně ti na něm chybí?

      0 0
      • XNeo  

        Co do zkušeností střední jezdec.

        Váhově XXL

        Co jezdím? Spíš traily + lehčí enduro (Klínovec – mimo DH, Plešivec – do červený nebo DM max. černou – ne DH)

        Občas si poskočím, ale nějakej letec fakt nejsem.

        Starýho ZEBa ultimate mám na hightoweru a mám pocit, že ho stále nemůžu doladit na 100 procent. Když už si myslím, že ok, tak se mi zas něco nepozdává. Od novýho ZEBu si slibuju, že jde ladit LSC a HSC zvlášť a dle recenzí by měla být celkově lepší než předchozí model.

        Na současném ečku mám DVO D1 a tu jsem naladil během první jízdy a šlape super. Ečko jde na jaře z domu a přijde nový a tam je ZEB Base, takže vidle půjde dolů a chci tam dát ultimate. Fox je taková alternativa, tak sonduju zda by mohla nabídnou něco lepšího než RS, ale vyhraněnej nejsem.

        O flame tu nestojím, je to čistě můj soukromej dotaz.

        0 0
        • novas752  

          DVO (asi Onyx?) je projevem od RS a Foxu natolik odlišný že nějak nechápu proč o DVO neuvažuješ, když ti vyhovovalo asi nejvíc?

          0 0
          • XNeo  

            To DVO jsem tam nedával já, ale koupil s kolem. Teď jsem koukal i na nový Onyx a vypadá zajímavě.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Kazdy Zeb ultimate ma preci LSC a HSC nastavitelnou zvenci. Pokud tim myslis ty hlasky ze „jedno nema vliv na druhe“ tak to rikaji uplne stejne u kazdeho noveho tlumeni uz asi 15 let, zadny velky prevrat v tom nebude. Ty dampery jsou jine, ale rozdily v nich minimalni. Slysel jsem vic nazoru ze 2.1 byl lepsi nez 3, ale sam to rozsouzene nemam. Nicmene jak jsem psal, pruser stareho Zebu byla vzduchova pruzina s nepouzitelnym prubehem, coz se da vyresit jen novou vzduch. pruzinou nebo tim luftkappe za zlomek ceny nove vidle.

          Jinak s novym zebem asi chybu neudelas. Formula se taky zda ze zacina byt spolehlivejsi a dost lidi si to chvali. DVO nemuzu soudit, podporu kde bydlim maji tragickou tak to tu nikdo nevozi. Pokud ti ale vyhovuje, a da se to u vas nejak servisovat, proc nejit do toho a tapat, pokud teda nemas touhu experimentovat :)

          0 0
          • mirorek2  

            „ZEBa ultimate mám na hightoweru“

            tím je řečeno vše :-)

            chargeru 2,1 zas praskají měchy… to máš furt něco

            vrátili se k pístku, aby to bylo servisovatelnější a spolehlivější

            0 0
            • Mr.Duck  

              Vubec nevim co se snazis rict. Kolik tech prasklych mechu si osobne videl? Pistek zadna novinka taky neni, aspon 20 let uz stridaji ruzni vyrobci mech a pistek a lepsi nebo horsi neni ani jedno reseni.

              1 0
              • mirorek2  

                :-)

                teď mám jeden charger s prasklým měchem ze zebu na stole

                za posl rok a půl to byly tři…

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Zajimavy, ja za roky v shopu nevidel ani jeden, a to jsem delal odpruzeni dost. Ted uz nedelam..ze by to byly dampery co od roku 2020 nikdo ani neodvzdusnil? :) Ten bladder nepraskne jen tak bez postupneho natlakovani, to je ti snad jasny.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    všechny vidle mám každý rok cca po sezoně na repas, ten zeb byl odvzdušněný 100%, bo jsem to dělal já a mám i fotky s datem

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Zajimavy, spodni tesneni tlumice vymeneny? Pokud ti to udelal 3× za rok a pul, neco je v nem blbe. Ja svuj odvzdusnuju kazdy 2 roky, pres 100 dni za rok najezdi. Do Sramu jsi psal? Nevim jak v EU ale kdyz nic jineho, zkusil bych napsat do Fluid Function jestli s tim nemaji zkusenosti, kazdopadne pokud ti praska po mene nez roce i kdybys jezdil kazdy den, neco je tam spatne a rozhodne to neni tak bezne.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        To je u různých vidlic lyriky třeba, teď zrovna mám na stole zeba… borec jezdil teď v zimě prý

                        Dal jsem nový měch a jedem dál, chodí to pěkně, přeplněné to není, nové těsnění a nepřicucává to nic

                        kdyby ten pojebany měch dali do té sady, taky by jim pracky neupadly

                        0 0
              • Concorde  

                Cca 15–20ks každý rok (-:

                0 0
            • XNeo  

              Ano dal jsem tam místo původní 150mm – nově 160mm. Jízdně mi to kolo vyhovuje, tak kde vidíš problém ?

              0 0
              • mirorek2  

                Zeb je těžká enduro/superenduro vidla, Hightower je lehký AM/trailbike na který zaměřením patří Lyrik/f36

                měl sis koupit Megatower:-)

                0 1
                • XNeo  

                  Díky „odborníku“, díky tobě vím co si mám pořídit. Hele nechci začínat flame, ale kdyby si řekl, že geo je na 150 a já tam mam 160 tak ok. Poradil si to co sis přečetl na internetu co? Nevíš kolik vážím, jaký styl jezdím, apod., ale víš že jsem si měl dát lehčí vidlici. Prosím ani mi na to už neodpovídej.

                  1 0
                  • mirorek2  

                    jojo stačí se zeptat , nemáš zač

                    0 1
    • AleZ80  

      Já se vloni rozhodoval mezi 36 a Lyrikem CH3.

      Našel jsem si nějaké srovnávací testy, ze kterých vyplynulo, že 36 má lepší oporu ve zdvihu a Lyrik je trochu tužší+citlivější.

      Jelikož jsem s 36 už měl dost odjeto a přišla mi dostatečně citlivá i tuhá pro mé použití, rozhodl jsem se opět pro 36 kvůli lepší opoře ve zdvihu.

      38 jsem ještě nejel, ale má jinak konstruovanou vzduchovou patronu, která té vidlici prý dodává coil feel, a dle kamarádů je to nejlepší vzduchovka, jakou kdy jezdili, tak asi letos přezbrojím na 38, jelikož by se mi hodilo jít se zdvihem na 170 mm.

      0 0
    • Rooster  

      Za mě Rock Shox kvůli jednoduchému servisu a dostupnosti dílů. Tahle výhoda oproti Foxu je pro mě klíčová.

      3 0
      • goofy  

        A jak si ten složitý servis u Foxu představuješ? Vždyť to je furt to stejné… ;-)

        Jo na Fox byl kdysi asi problém sehnat sady těsnění, ale to už taky není problém, tak jediné, kde by šlo dát výhodu pro RS je cena náhradních dílů…

        0 1
        • novas752  

          38 je servisně dost podobná jako zeb. Patrona je principiálně stejná, spodní nohy taky, jedinej rozdíl je v pružení kde to má 38 strčený ještě do jedný trubky a to je na servis trochu náročnější než u zevu kde to běhá přímo ve spodní noze.

          Cena servisní sady a náhradních dílů je velmi podobná.

          0 0
        • Rooster  

          U Rock Shox máš k dispozici manuály, rozkresy, podrobné videa. Dále za levné peníze seženeš sady náhradních dílů, přesně to co se mění máš v sáčku. Spousta lidí to umí servisovat a mají na to nářadí.

          U Foxu je to přesně naopak a to mi komplikuje život :)

          0 0
          • mirorek2  

            U foxu rozkresy a manuály nejsou?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jako jsou, nektery i dost pekny, jen u nich vypis naradi za $5000 :)

              Nejlepsi jsou ty, kde si podle kodu najdes servisni info, kde je jen link na dalsi info, kde je link na seznam vsech vidlic kde si mas vybrat tu spravnou, tak na co tam ten kod je? No jsme u toho flame, za me Fox ani zadarmo a ja jdu o dum dal :)

              0 0
            • Rooster  

              Já proti Foxu vůbec nic nemám, jen jsem sdělil své důvody proč rs. Nevím, kde bych dohledal Fox manuály na úrovni rs. Třeba existují, já o nich nevím a neznám ani nikoho, kdo Foxy servisuje.

              0 0
              • mirorek2  

                Rebuild patrony např. neumím si představit lepší návod s obrázky https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

                0 0
                • Rooster  

                  Vypadá to dobře. Jen bych čekal, že přesně takový návod poskytne výrobce, nikoli nějaký nadšenec :)

                  Ve mě ta averze vůči Foxu je zakořeněná z dob, kdy servis dělal jen cyklosvec a dělal to blbě a draze. Návody nebyly a servisní sady drahé. Je fajn, že se polepšili. Já si Fox cíleně kupovat neplánuji, ale třeba někdy koupím kolo, kde Fox bude

                  0 0
                  • goofy  

                    ??? Vždyť to jsou stránky výrobce…

                    0 0
                    • Rooster  

                      Nevěděl jsem :) Podle názvu mi to přišlo jako nějaký funclub ;)

                      0 0
                  • mirorek2  

                    jaký nadšenec? jako já? no joooo to já su :-D

                    0 0
          • goofy  

            Tak by ses někdy mohl kouknout na sady těsnění od Foxu, a možná by ses divil, že světe div se mají taky sady těsnění přesně na úkon, který chceš dělat… O rozkresech a manuálech ani nemluvím.

            Tak furt nechápu, co je u toho Foxu naopak.

            A to nechci Fox nijak obhajovat. Sám jsem teď přešel na RS, protože tlumič byl na rámu, tak jsem k němu dokoupil i Lyrika. Hned jsem ho samozřejmě rozebíral, a že bych si řekl: ty v*lo! To byla lahoda! To šlo samo! No tak to ani ne. Furt to stejné dokola.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Ale jdi ty. Ted jsem kamose ucil jak si delat spodni nohy. Hodne sikovnej kluk, RS mel za par minut hotovy, s Foxem malem litalo naradi. Od povoleni spodnich nohou po lisovani tech debilnich Fox tesneni, ruzny kapaliny.. RS je vyrazne jednodussi na servis.

          Nemluve o tom, kdyz by sis chtel servisovat tlumeni doma. To ti s Foxem popreju hodne stesti, na RS nepotrebujes o moc vic nez sadu imbusu.

          Fox je predrazena jebka co se akorat blbe servisuje a hur chodi a vic stoji :)

          1 1
          • mirorek2  

            Ty tvoje foxí hejty jsou fajné :-D

            btw zeb 900 f38 900 ceny stejné :-)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Tak aspon ze jsou fajne. Me jen sere ten „kult fox“, kterej uz teda zdaleka neni co bejval :)

              Ale ja ty jejich produkty fakt nechapu. Myslim ze odpruzeni docela rozumim, delal jsem i v dost prestiznim shopu (pro klienty jako Brano Semenuk a podobni) a zrovna 38 jsem fakt nepochopil. Asi rok po jejim vydani a po tom co jsem dal 4 ruznym kusum 38 sanci jsem mel fajn prilezitost pokecat si s clovekem, co primo ve foxu zodpovida za „suspension tunes“. Tak jsem se ho zeptal proc na zadne z nich nemuzu otevrit odskok tak, aby to chodilo zive jak muj Zeb. On mi rikal ze to neni mozny, tak jsem mu dal do ruky svoje kolo a jedine co mi na to dokazal rict, ze na tom nemuzu jezdit a uz vubec ne skakat.

              Mozna mam specificke pozadavky, ale kdyz mi nekdo, kdo to odpruzeni navrhuje tvrdi, ze nemuzu jezdit na nastaveni co me perfektne vyhovuje, funguje a dam s nim prakticky jakykoliv skok a muzu jezdit bednu v DH, vim ze si od jeho firmy zkratka odpruzeni nekoupim. A ani nemuzu pro agresivni jezdeni doporucit pokud k tomu nemas mechanika co ti to vnitrne naladi.

              Takze jepka :)

              0 0
              • mirorek2  

                užs to tu psal, po stopadesáté mě to už nebaví, dělals v šopu, cajk, víš co a jak a vyznáš se, ale já tady kurwa nedělám z foxu žádný kult, jsou to yebky stejně jako RS v něčem je lepší to, v něčem zas to druhé… můj osobní zeb byl zmetek třeba, neseděla futra a drhnul…

                a dominiony jako Remy jezdíme dál všichni a spokojenost jako nikdy před tím například :-) i po dvou sezonách světe div se

                0 0
    • mirorek2  

      Kup cokolil z těch dvou, záleží na kusu, pokud nebude chodit, dát to někomu na naladění.

      Hlavně to nekupuj od Kolozmrdů za 38 tyček, výběhový model s offsetem 51…

      Dneska se ta vidla dá za 900 – 1000 E koupit běžně

      0 0
      • DePaX  

        Jdu si to hodit, kúpil som ofset 51 :/ :)

        0 0
        • mirorek2  

          pokud ho chceš cíleně tak je to přece ok, ale ke kolu s novou geo to nemusí úplně sedět, někdo to může poznat

          ale kupovat vidlu za 38 s jiným offsetem, když jinde je za „půlku“ se správným mi přijde jako piczovina

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce