• Adam(14)

    Zdravím mám nové specialized stumpjumper comp fsr 2017 na 29.mam problém s vzduchovou vidlici rockshox na zdvihu 130mm.Vždycky jak dopadam… jak kdybych něco prorazil nebo byla vidlice hodne tvrda. Kontroloval jsem tlak který mám v normě ale furt se to nezlepšilo.Prosim o nějaké normální řešení problému.

    0 0
    • novas752  

      Co je to konkretne za vidlici?

      Tlak v normě znamená co? Tabulka nalepená na nohou vidlice obvykle dost lže – já foukám místo tabulkových 70 jen 55psi – normálně si to nastav na 30% sag. Taky záleží kolik tokenů je v pozitivce – vypustit, vyšroubovat vršek levý nohy a zjistit to.

      Ovládání odskoku funguje?, je znatelný rozdíl v rychlosti vysouvání?

      Ovládání komprese resp. zamykání taky?

      Vidlice chodí potichu nebo vydává nějaké zvuky – jakoby dýchání, srkání?

      Jestli je to fungl nové kolo, nemusí být úplně v super stavu těsnění uvnitř vidlice, když to 2 roky leželo někde ve skladu nebo na prodejně.

      0 0
    • Adam(14)  

      Díky všem co se mi snažili pomoct.Prestalo mi to dělat ty zvuky když jsem z vidlice vykoukal všechen tlak (psi)a znovu si nafoukal potřebný tlak.

      0 0
    • Vendys57  

      Zdravím všechny, mám elektrokolo Ghost Basic 130 se vzduchovými vidlicemi Rock Shox Recon. Už od prvního km vidlice tzv. zamrzá, tím myslím, že když třeba vyjíždím, musím ji propérovat aby fungovala normálně. To samé se stane při jízdě na silnici. Zamykání mám v poloze odemknuto. Tlak vzduchu jsem zkoušel taky snížit, pořád stejný. Nemáte někdo zkušenost, poraďte prosím. Díky.

      0 0
      • va-bo  

        První nástřel. Zkusil bych vypustit vzduch, vyšroubovat ventilek a do komory vpravit trochu nějakého oleje (ne olivového :-)) a propérovat naprázdno. Pro snadnější plnění nejdřív stlačit vidli a při plnění roztahovat, aby si ten olej jakoby nasávala. Oleje nemusí být moc, stačí tak půl lžičky, aby se promazalo těsnění pístu. Pak se to může řešit dál.

        0 0
        • novas752  

          Tohle nebude se vzduchovou komorou nijak souviset. Ano z výroby je pravdépodobně suchá, bylo by dobré udělat 50h servis. Taky mohou být těsnější futra což se časem může rozchodit ale také nemusí. Ale zase nelze čekat že to bude žehlit spáry mezi asfaltem, s tim maj problém i 3× dražší vidlice. Tohle chce aby to vyzkoušel někdo kdo tomu rozumí a řeil co s tim – buď reklamace nebo servis nebo je vidlice v pořádku akorát nesplňuje očekávání.

          0 0
      • va-bo  

        Zkus to maznout, za to nic nedas. Kdyz to nepomuze, tak servis.

        0 0
    • Vendys57  

      Tím, že mi to udělá i na silnici jsem myslel, že při jízdě po silnici a vidlice je relativně v klidu a při následném sjezdu ze silnice do terénu je opět zamrzlá a musím vjet na nějaký větší hrbol aby se zase rozhýbala. Zkusím zvolit nejmenší zlo a promažu jí. Potom se uvidí. Zatím díky všem za rady a určitě dám vědět, jak jsem pořídil. Ještě pro informaci, mám najeto na tomto kole 300km.

      0 0
      • novas752  

        Vidím to na suchou vidlici no. Ale speciálně pokud je to Recon Silver (ocelové vnitřní nohy) tak to nějaká extra žehlička nikdy nebude, ona tam je strašně malinká negativní komora.

        2 0
        • nksh  

          Ta negativka jde jednoduse zvětšit. Stačí vyhodit ty masivní travel spacery a dat tam místo nich třeba topout bumper z Lyrika.

          1 0
          • novas752  

            No když vyhodíš travek spacer(y) tak zvedneš zdvih ale negativku ještě trošku zmenšíš. Vyhodit ten obrovskej dorazovej elastomer a dát místo něho užší by šlo no.

            0 0
            • nksh  

              Zdvih se nezmeni, on ten bumper je docela tuhej. Tlak je pak treba nafoukat 15% vic = negativka je urcite vetsi :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.