• Janjannnnnnn

    Zdravím, chtěl bych se zeptat, zdali máte někdo zkušenosti s vidlicí o průměru 38mm vnitřních nohou.

    Chci 27,5 a zdvih 180mm. Rock Shox yari(35mm)/do­main(38mm) RC.

    Jezdím spíš bike parky.

    Je v těch +3mm vidlicích znatelný rozdíl pro 80kg. vážícího hobíka?

    0 0
    • novas752  

      Je v tom docela rozdíl, speciálně na bikeparky bych o 35mm v dnešní době moc nepřemýšlel.

      Akorát bych koukal spíš po Zebu, Domain má stejně jako Yari jen MotionControl tlumení a minimálně v Yari a všech nižších vidlicích (Revelation, 35 atd.) stojí za houby, vidlice s Charger tlumučem jaou někde jinde.

      0 0
    • Janjannnnnnn  

      Děkuji za rychlou radu.

      0 0
    • JakeF  

      35 v pohodě stačí i na bike parky, ale pokud není zásadní cenovej rozdíl, tak bych bral 38. Lehčí lidi si občas stěžujou, že jsou tuhý moc, ale s 80 kg s tím problém mít nebudeš.

      Jinak přesně jak píše novas, hlavně ať to nemá Motion Control, to je pruser, co nemá ve vidli s vyšším zdvihem co dělat.

      0 0
    • Janjannnnnnn  

      Proč je motioncontrol pruser?

      0 0
      • JakeF  

        Nestíhá opakovaný rázy, zatluče se do zdvihu a pak to je jak kdybys měl poloviční zdvih.

        0 0
    • Mr.Duck  

      I s 65kg ten přínos tuhosti Zeb oproti Lyriku je hodně znát. Samozřejmě záleží co jezdíš, ale pokud jezdíš trochu agresivně tak ti tužší vidlice dovolí jezdit stopy kam tě 35 prostě nepustí a uhne.

      S tím motion control ale souhlasím, je to hrozně nekonzistentní tlumení, ale do Domain se dá časem dát Charger, kdyby sis chtěl investici rozdělit na dvakrát :)

      0 0
      • JakeF  

        Máš nějakej konkrétní příklad takový stopy, co 35 nepustí a uhne?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Mám, třeba na Fancy guppy první skalka nebo jedna boule pod chute v coho. To ti asi hodně říká co?

          Nemá smysl tu popisovat lajny který nejspíš nikdo z fóra nikdy neviděl.. Ale zkrátka jsou lajny kde tuhost přední vidlice dovolí se tam udržet, a ne, že by to s 35 nešlo, ale je to hod kostkou oproti tužší vidlici a je zcela jasně cítit když vidlice uhýbá kam nemá.

          0 0
          • JakeF  

            Konkrétní příklad je třeba fotka… Mě by fakt zajímalo, jak vypadá lajna, co na 35 nejde.

            0 0
            • Mr.Duck  

              ne, že by to s 35 nešlo, ale je to hod kostkou

              0 0
              • JakeF  

                Původně jsi psal, že ti „tužší vidlice dovolí jezdit stopy kam tě 35 prostě nepustí a uhne“.

                Tak já bych prosil příklad takový stopy. Ideálně foto nebo video.

                Já teď právě zvažuju, že bych si 38 koupil, ale zatím jsem nenašel racionální důvod za to peníze dát, když 36 funguje… Kdybys mi dal jasnej důvod, že uvidím, co bych pak s 38 dal, co teďka s 36 nedám, tak budu rád.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Nemam foto ani video, a ani moc cas ti to tu detailne popisovat. Vyzkousej si to sam a uvidis, nevim co jezdis, jezdis uplne jinde a moje zkusenosti z konkretnich prekazek jsou pro tebe uplne k nicemu.

                  Nic z toho neni o tom, ze by nakou prekazku neslo z 35mm sjet a s 38mm ano, ale kdyz se potrebuju na vyjezdu ty prekazky nekam presne trefit, nemusim s tuzsi vidlici se snazit kompenzovat o kolik to „asi uhne“ nekde v kompresi, zkratka je znatelne jednodussi dostat predni kolo presne tam kde chces, a u par konkretnich prekazek to znamena rozdil jestli to odjedu nebo s tim budu bojovat a mozna vyjedu z lajny.

                  Stejne tak ve velkych kompresich, treba drop na Poacher je sakra znat, jestli se vidle na dopadu krouti nebo ne kdyz se pak srovnavas na lavku hned po dopadu. Opet to neni o tom jestli to jde nebo nejde na mensi vidli, ale jak dobre to jde a jakou mam sanci to odjet.

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    Kubo, ja souhlasim s Kachnou. Moc popsat to nedokazu a foto, video ti taky nedam. Ale proste ty 38 jsou presnejsi kdyz tam ty Gcka zacnou litat vic (muj pocit).

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já jsem na to asi míň citlivej… Úplně stejný věci mi všichni tvrdili o karbonovejch kolech, že to líp drží stopu a že se s tím jezdí úplně jinak, než s hliníkovejma. Reálně jsem nepoznal rozdíl, jezdím furt to samý.

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        Já zase jo, kdyz nejedu stopu presne na tom centimetru kde ji chci jet, tak jsem ze sebe nestastnej, takze tyhle veci mi pomahaj, jinak mam pocit ze neumim jezdit :)

                        1 0
                      • novas752  

                        To asi fakt tyhle věci moc nevnímáš. Pro mě byl rozdíl mezi hliníkem a karbonem dost velkej. Stejně tak mezi tuhostí starýho Pika a Onyxe.

                        1 0
                        • JakeF  

                          No a dokážeš mi dát nějakej příklad, co na kole s tužší vidlí a karbon kolama projedeš, zatímco kdyby sis na kolo vrátil hliníky a Pike, tak bys to neprojel?

                          0 0
                          • novas752  

                            Až tolik asi ne, to co projedu s Onyxem bych projel nejspíš i s Pikem, ale chtělo by se mi do toho o dost méně. Ono se to těžko hodnotí, zároveň s tím nastal mírný posun v technice a to pak těžko soudit co je způsobeno vidlicí a co prostě zlepšenim skillu a sebedůvěry.

                            Ale je to prostě cítit dost, už i přistání z malého dropíku do bordelu je velký rozdíl. Nebo brzdění někde na kořenech atd. Nutno podotknout že ten můj starý Pike byla fakt lehká vidlice, Onyx má snad o 400g víc (něco málo z toho jsou teda těžší vnitřnosti) a je to 36 místo 35mm.

                            Na Zebu a Lyriku zdaleka tolik odježděno nemám, ale opět rozdíl v tuhosti rozhodně cítit je a vzhledem k tomu, že rozdíl hmotnosti v bikeparku zrovna moc nevadí, neni mnoho důvodů zůstávat u 35mm. Naopak zase na takové to trail/enduro ježdění po lese za barákem se zdvihama 150/160 za svoje bych radši vzal Lyrika protože na to úplně stačí a je o něco lehčí.

                            0 0
                            • kycis  

                              Presne neco takovyho psal Jack Moir pod jednim svym videem, kde leti desnou kudlu na Spectralu s Pikem. Ze na ZEBu by to jel asi stejne rychle, ale bylo by to mnohem bezpecnejsi :-)

                              0 0
                          • MichaelSimek  

                            Hele vsechno co projedu ted, bych projel na o hodne horsim kole s horsim uplne vsim a i ta rychlost by nebyla tak rozdilna na vetsine mist. Ale pocit z toho bych mel uplne jiny. Ale kazdy ty pocity ma jinak citlivy a nastaveny. Jak jsem psal vis, ja jsem ujetej na presnost provedeni a projeti, a i minimalni odchylky od idealniho provedeni manevru me serou…zato vetsina mojich kamaradu ani nevi ze neco projeli blbe :), jim bych 38 nijak nenutil, ale lidem jako jsem ja jo.

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            S tebou je debata fakt na urovni :) Pokud ty rozdily nevnimas, tak to bud setris nebo to proste neregistrujes, jsou lidi co jezdi na uplnem srotu a je jim to jedno, a davaji na tom vetsi veci nez ja. Pak se tu ale nemusis ptat protoze jak to ty budes vnimat ti nikdo neporadi. Jak to vnimaji ostatni uz jsem ti tu psal nejen ja ale ty porad dokola jen meles otazku „co se neda sjet na horsim materialu“, coz je otazka uplne mimo misu.. Odpoved na ni opakovat nema cenu.

                            1 0
                            • JakeF  

                              Byl jsi to ty, co psal, ze na 35 nejde jezdit nejaky stopy, protoze tam uhne.

                              Ja se jen zeptal na konkretni priklad takovy stopy.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak prijed, ja ti ji ukazu. Fotka ani video ti nic nerekne, a ja taky ne :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak prece tam nepojedu se svoji 36, abych zjistil, ze s ni nejde nic sjet, protoze nekam uhejba…

                                  Proto jsem prosil o ty priklady, abych vedel, jestli takovy veci budu vubec zkouset a mam si koupit tu 38.

                                  0 0
      • embi  

        Ja nevim no. Donedavna se na EWS hojne vozily 36 na 170mm, coz je jeste vetsi maslo nez ten Lyrik a nejak to slo.)

        So exactly how much stiffer is the Zeb than a Lyrik? According to RockShox, it's 21.5% stiffer torsionally, 7% stiffer when it comes to side bending, and 2% stiffer fore / aft. Those numbers are comparing a 180mm Lyrik to a 180mm Zeb.

        A to je na 180mm, kde uz je Lyrik na konci futer. Na nizsim zdvihu ten rozdil bude mensi.

        0 0
        • MichaelSimek  

          Taky tam vozi 740 rodla, 28 PSIku v gumach nebo 20% sagu s full tokenama :). Tim co vozi oni bych se taky uplne neridil.

          0 0
          • JakeF  

            Trochu offtopic… Já se vrátil z 800 zpátky na 750 řidítka a je to úplně skvělý. Daleko líp se s tím naklání kolo do zatáček…

            0 0
        • Mr.Duck  

          Jestli to nebude tim, ze nic tuzsiho moc nebylo. A ted je, a lidi to na EWS vozi. „Nejak to slo“ by se dalo aplikovat i na to co predvadeli v 90ejch v BC, a ty kola taky byly lehci ale urcite ne lepsi, tak to neni uplne mimo srovnani :)

          1 0
    • Fran-tic  

      Já možná napíšu nepopulární věc, ale přijde mi, že 80 % (odhad) bikerů se zaseká s výběrem vidlice, povrchovkou, tuhostí atd., ale ve výsledku si ji není schopno nastavit na sebe a svůj styl ježdění. Neříkám, že jde o místní ostřílené borce, kteří sjedou cokoliv a kdykoliv. Ale jak vidím lidi třeba na rychlebkách, co jsou líní vytáhnout token a požadují od svoji top Foxky polohy zamčeno / odemčeno… Asi bych nad nějakými procenty tuhosti celkem mávl rukou :).

      3 0
      • lubosalbi  

        Asi tak a 90% zdejších členů stejně nějaký kroucení 35 nebo 36mm vidlic vůbec řešit nemusí, protože jezdí jak jezdí…

        2 0
      • Venda  

        To jsem presne ja :D.

        Kdyz me to tak strasne nebavi se v tom vrtat a zabyvat se tim…

        0 0
      • novas752  

        Je to tak, čim víc nastavení tim víc lidí se v tom zamotá. Často s tim pak potřebujou poradit i závoďáci, viz Fox Dialed.

        A ono je to reálně mimo bikerskou komunitu mnohem horší, když si týpek koupí moped na Fox 38/X2 factory s hlavou 64,5° a řekne ti ať mu to prostě nastavíš na váhu a pak si přijde stěžovat, že mu vidle v sedě nežehlí hrboly na cyklostezce tak, jak si předatavuje a že mu vůbec nechodí v celym zdvihu… 

        0 0
    • jonti  

      Rozdil neni jen v tech nohach, ale v cele konstrukci vidlice, kde je vic materialu.

      0 0
      • novas752  

        Plus vnitřní nohy bývají delší a mezi futrama je větší vzdálenost.

        0 0
    • va-bo  

      Tomáš Slavík jezdí pořád na Lyriku, tak to nebude tak špatná volba.

      0 0
      • JakeF  

        Jo, to kdyby se zajel podívat do Kanady, tak zjistí, že na tom vlastně jezdit nejde…

        0 0
      • 106Paja  

        Jen jestli nebyl druhý právě proto, že nemohl jet kvůli flexi vidlice takovou kudlu :)

        0 0
        • JakeF  

          Jo, to zní pravděpodobnějš, než ta jeho trapná výmluva, že se blbě jezdí se zlomeným prstem z tréninku :))

          0 0
          • vaclaw  

            Tak kdo z nás se někdy nevymlouval na zlomený prst ať hodí kamenem… :) Jinak nechci šťourat do rozdílů mezi 35 a 38 vidlema, ale Slavík mi přijde že není celkově jako ostatní děti… tam kde většina lítá na DH strojích on se kondrcá na endurku. Ale zase teď byl až druhý, takže kdo ví.

            0 0
        • va-bo  

          No jo, ale o 4 setiny, co to je.

          0 0
        • va-bo  

          Von ten Pedro jel ale taky na Lyriku :-)

          0 0
    • MichaelSimek  

      Ja mám 38 na endurku a 36 na xc, bud si tim neco nahrazuju (kua neni to to spravny slovo, ta cestina uz se mi vytraci!, ale snad to dava smysl:), nebo to bez toho neumim, nebo neco uplne jinyho! Ale i na tom XC me ta 36 bavi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.