vidle 140 mm na Spešl FSR XC 09(10)?

26 nepřečtených
  • rexa

    Čau, rád bych se zeptal zda-li tu někdo nemá zkušenost s vozením vidlice 140 mm na rámu Specialized FSR XC (rok 2009 nebo 2010). Rám je v originále osazován 120 mm vidlema. Vozím Epicona 120 mm. Uvažuju ho zvednout na 140 mm. Ale nevím jestli už to nebude moc podkoplý :/ Se 120 mm je úhel hlavy 68,5 stupně, tj. celkem stabilní geometrie. Při 140 mm to bude kolem 67,5 stupně. Nebude to na tohle kolo už moc? Nevíte někdo? Díky!

    0 0
    • kali222  

      zkusenost nemam :),ale 130mm to musi zkousnout urcite a vic treba taky. takze bych koupil revelation team u-turn na 20 mm osu a byl bych spoko :) funkce/vaha/cena(ve skopcakove) za me dobra

      0 0
      • kali222  

        jo aha epikon…ja to nedocetl rusim,co jsem napsal :)

        0 0
      • lucifr  

        z té 20mm osy jsem krapet zmatenej – co to vlastně znamená v praxi – musím mít k tomu speciální nábu?

        řeším že bych si pořídil Stupmjumpera rám a dokoupil si věci sám, origo tam je jejich „spešl“ vidle 140mm štelovatelná za jízdy. Ať koukám, jak koukám, tak 140 vidle mají snad všechny 20mm osu. Tak nevím, jestli by nebylo lepší tam dát třeba jen 120mm RockShock REBA?

        0 0
        • McBlacky  

          jestli je to na rám 2010 tak 120 bude málo, rám má totiž 140.

          0 0
          • lucifr  

            ano, má 140, otázka je – co tam teda dát?

            0 0
            • mr.antik  

              140ky maj 15mm osu (aby to nebylo jednoduchý) – potřebuješ prostě novou nábu, pokud nemáš nějaký systém 3 v jednom apod. Nábu kvalitní koupíš okolo 1000,– a přední kolo se nechá v pohodě přeplést doma nebo v servisu a pokud to vyjde, tak se daj použít i stávající dráty.

              0 0
              • lucifr  

                díky za vysvětlení, ale pořád v tom nemám moc jasno.

                Řekněme, že mám vyhlídnuté zapletené kola Mavic Crosstrail, ty mají jakou osu?

                Jestli to chápu z obrázku, tak s 20mm osou to kolo potom nejde sundat normálně, klasicky rychloupínákem, ale musí se vytáhnout celá osa jako třeba na mašině?

                0 0
                • mr.antik  

                  Zrovna ty se dělaj tušim na všechny tři druhy os (rychloupínak, 15mm, 20mm). Jinak je tam v naboji opravdu díra, kterou se osa protahuje, ale dnes snad všichni výrobci vidlice mají nějaký rychlupmínací mechanismus, takže to časově nezabere víc než klasickej rychloupínak.

                  V každým případě je dobrý vybírat vidlici a přední kolo zároveň :-)

                  0 0
                  • lucifr  

                    díky!

                    0 0
                  • scret  

                    nejsem si jisty ale myslim ze CTraily jsou jenom na upinak nebo na lefty… na 15 ani na 20mm osu jsem je jeste nevidel…

                    0 0
                    • Al Stra  

                      kokam ne jejich stranky a je to rychloupinak a 15mm osa

                      0 0
                    • kubad  

                      v popisu na stránkách Mavicu mají 15mm osu

                      0 0
    • Smazaný účet  

      tak dáš trošičku větší sag.. změna zdvihu na epiconu je na 10 minut, takže bych to klidně zkusil a kdyby to nebylo ono tak vrátil z5. Nebo to dal na 130 mm :)

      0 0
      • rexa  

        Ok, díky. Zkusit to bude fakt asi nejlepší. To předělání bude ale asi na víc než 10 minut. Mám Epicona z TT předělanýho na olej, tak se to zřejmě neobejde bez vylívání oleje a nalívání zpět. Netušíš, jetli se při změně zdvihu musí otevřít a vylejt i tlumičová část?

        0 0
        • pavlik6022  

          nemusí, zdvih měníš v noze se vzduchem.. U staršch Epiconů odebráním spacerů, u novějších (2009,2010)vy­tažením kolíku a předěláním do jiné dírky..

          0 0
          • rexa  

            Koukám podle fotek, že taky taháš za Spešlem Croozera, viď? :)

            0 0
            • pavlik6022  

              jj, dostává zabrat, mám dvojčata, ale zatím se Spešlík drží

              0 0
              • rexa  

                Hm, já tahám sice jen jednoho, ale když se někdy dívám jak to s tou zadní stavbou cvičí … :)

                0 0
          • rexa  

            Už jsem našel video na stránkách Suntouru jak měnit zdvih. Vypadá to jednoduše. Akorát bude zřejmě potřeba demontovat spodní šrouby s vidlou nohama nahoru a pak vylít mazací olej.

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak dej vidlici vodorovně a moc oleje ti nevyteče.

              0 0
              • Al Stra  

                to je takovej problem olej vyměnit? nech si v servisu odlít do skleničky..

                0 0
    • marapara  

      Kámoš má Stumpa 2009 a má tam Talase 100–120–140mm a říkal, že mu vyhovuje 140 mm nejvíc.

      0 0
      • McBlacky  

        myslím, že i jedna verze se továrně prodávala se 140.

        zrovna na 2009 je 100–120–140 Talas asi nejlepší vidle co tam lze dát

        0 0
    • rexa  

      Ještě prosím jeden dotaz. Na videu od Suntouru o změně zdvihu jsou na táhlu pístu patrné 4 dírky pro kolík pro nastavení zdvihu. Chápu správně, že odpovídají hodnotám zdvihu 80, 100, 120 a 140 mm? Zaráží mě, že Suntour na web. stránkách oficiálně prezentuje standartní Epicony se zdvihem 80, 100 a 120 mm. 140 mm uvádějí až u nastavitelné verze TAD.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.