• Dolejs

    Potřeboval bych vědět jaký je rozměr tlumiče na giantu stance 2015. Co jsem koukal po netu tak psali že by to mělo být 184*44 ale nevím přesně podle čeho to poznat. Střed mezi oky jsem měřil a vychází to cca kolem těch 184mm , co ale te druhý rozměr. Případně dá se použíšt rozměr 190mm? Díky za odpověd..

    0 0
    • freerider159  

      190 se ti asi nevleze. Záleží kolik tam je místa mezi váhadly a sedlovou trubkou, ale myslím že ne. Oni dávají 184 mm tlumiče. Ten druhý rozměr by měl být délka pístnice

      0 0
      • Dolejs  

        to jsem si tak nějak myslel, ale z giant brno mi psali že 190 by tam vlézt měl ale zase se zkrátí jeho chod ne?

        0 0
        • Vilém  

          Jak by se zkratil chod?

          Tlumic, ktery pises, ze by tam mel byt ma 44mm zdvihu. 190mm tlumice maji vetsinou 50–51mm zdvihu.

          Takze muze nastat navic problem ten, ze se treba zadni kolo, nebo nejake vahadlo, pripadne telo tlumice, dostane do kontaktu s ramem.

          Takze odeal by bylo si to omerit. Vyrobit si dreba dreveny spalik, kde budes mit vyvrtane diry pro roztazeny a stlaceny stav toho ktereho tlumice.

          0 0
          • Dolejs  

            Chápu to dobře že velikost tlumiče se určuje změřením středu ok tlumiče? Já jsem naměřil 184mm ale co ta druhá hodnota chodu ta se určí jak? Jsem v tomhle amatér a rá si nechám poradit..

            0 0
            • Vilém  

              Ano, je to roztec ok tlumice. Ta druha hodnota je zdvih tlumice, tzn o kolik mm zatlacis na maximum. V tvem pripade bude mit tlumic v plne stlacenem stavu roztec 140mm.

              Ale kdyz to ted pisu, tak me napada, ze vlastne ta 190ka bude mit stlacena taky cca 140mm, takze ten druhy problem co jsem popisoval vyse by nenastal.

              0 0
              • mikš  

                … a pak že na velikosti nezáleží!

                0 0
              • capo  

                Já vím že na TranceX dával někdo delší tlumič a udělal z něj něco bližšího Reignu protože zvýšil zdvih. Dá se to snad v historii dohledat… Určitě mu nic nikam nenaráželo.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Mozna blizsiho zdvihem, ale vzdalenejsiho geometrii.. Zvednes tim stred, postavis hlavu. Pokud nepouzijes offset oka tlumice a nezachovas, nebo jeste vic nepolozis geo, ten zdvih navic je k nicemu :)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    to se týkalo starýho Trance X s tím atyp tlumičem, ten střed byl celkem nízko a tak se to po výměně vidle dalo, ale moc to nedávalo smysl, protože ani Reign z tý doby nebyl žádná geometrická hitparáda :-) Každopádně člověk asi musel vědět, co dělá.

                    Novej Trance X má uplně jinej rozměr tlumiče a tam se opravdu nech dát tlumič se stejnou roztečí a udělat větší zdvihem (aspoň v některých velikostech)

                    0 0
              • Dolejs  

                Čili mám řešit pouze rozměr 184*44 nebo můžu i 190*45?

                0 0
                • podvlada  

                  A co kdybys zkusil vyrobit cokoliv, co tam místo toho tlumiče dáš, nasimuluje ti to plně vysunutej tlumič (190mm) a plně stlačenej tlumič (pro 190/50 to bude 140mm) a zjistil, jestli se ti zadní stavba a zadní plášť nikde nepotká s rámem? Všichni tady můžem akorát tak teoretizovat, dokud to někdo nezkusí a myslim si, že ten, kdo by to zkusit měl určitě, jsi ty.

                  Co se týče zvýšení zdvihu o těch ~5mm na tlumiči a geometrie, nemělo by to snad udělat nic zásadního. Důležitý je hlavně to, aby se nepotkal rám, zadek, plášť, …

                  0 0
                  • kubad  

                    Problém je v tom že mu delší tlumič roztáhne rám o cca 15% zdvihu to už poměrně zásadní změna geometrie bude

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Tak ať si udělá vložky, nebo spacer do tlumiče. (Ale tam to změní chod, bo se zvětší negativka)

                      0 0
                      • Tomínos  

                        A vložky zase zkrátí vzdálenost tlumiče ve staženém stavu když budu počítat, že udělá 2mm na jedný, na velikost 136.

                        0 0
                    • Dolejs  

                      Takže jak jsem si myslel,mam resitz pouze rozměr 184×44??????

                      0 0
    • Dolejs  

      Je lepší fox nebo rock shox. V giantu mi nabizeli rs ario 190×45 a tady na bazaru je fox cdt 184×44 coz bymel byt muj rozměr..

      0 0
      • Concorde  

        Na cyklobazaru je ještě Monarch s debonairem za necelou trojku. Ale má trochu delší chod (184×50), tak by to chtělo zkusit, jestli to nebude dělat neplechu. Jinak z těch dvou (ario vs. fox) bych šel spíš do toho foxe…

        0 0
        • Dolejs  

          Já tam mám monarch r takže to pro mě není ideální, chtěl bych spíš něco s pevným lokem, mám hodně přesunu po silnici…ten foc má tři reřimy climb,descend a trail takže na ten climb by to mělo mít cca 90%lockout..

          0 0
          • Concorde  

            To záleží na interním nastavení tlumiče (konkrétně komprese). Může se taky stát že režim climb bude slabě rozpoznatelný s režimem descend.

            0 0
          • mirorek2  

            Můj tlumič Fox s CTD teda lock nemá ani omylem. Jsou to nastavení komprese a i na C to jde do zdvihu celkem dost.

            0 0
            • Dolejs  

              tak to jsi mě moc nepotěšil, nepsal jsem že to má lock ale že v tom režimu by to mělo přitvrdit ten tlumič..

              0 0
          • Mr.Duck  

            Ja mam teda 2015 CTD, a samotnyho me prekvapilo, ze na ten climb to prestane na mym Enduru houpat prakticky uplne. Zamceny to neni, ale funguje to prekvapive dobre.

            0 0
            • kubad  

              je to věc interního nastavení tlumiče

              je to tak i tak

              0 0
    • Dolejs  

      kde se dá koupit rozměr tlumiče 184*44?? Co jsem koukal po netu bude to docela problém. díky ta tip.. případně ten fox opravdu na ten režim climb jde hodně do zdvihu??

      0 0
      • kubad  

        je to věc interního nastavení tlumiče

        je to tak i tak

        Rozměr 184×44mm není standardní rozměr, vyrábí se na zakázku pro Giant a možná i někdo další používá nevím, ale běžně se neprodává, jen různé verze které se bůh ví jak dostanou na trh, proto je výběr hodně omezený

        0 0
        • Al Stra  

          třeba canecreek nebude v téhle velikosti problém,jestli teda cena nebude problém…

          0 0
    • Dolejs  

      Tak fox tlumič namontován na kole,jen oproti staremu rock shox docela dost slyśitelne ,,prepousti'' vzduch nez se zatizi,jakmile sednu na kolo je klid. Jen pri skoku a dopadu to zase je slyšet. Je tohle normalni? Jinak funguje bez problemu a tlak neubiva..

      0 0
    • marcus.ss  

      Takovej blbej dotaz -Jak by to vypadalo opačně – do rámu kde má být 190 mm/51 dát tlumič 184/50 a ještě z Treka? http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod152323 Commencal meta am2 29er

      Fungovalo by to nebo je to na hov…?

      0 0
      • LM  

        Rychlé zamyšlení:

        • zdvih 130 mm
        • odhad přepákování tlumiče 130/51 = 2.55
        • ten nový tlumič je o 6 mm kratší
        • 6×2.55 = 15.3 mm
        • tj. zadní osa by mohla být o 15.3 mm výše než je teď a střed pro změnu o něco níže (o 10 mm?)
        • IMO ti to trochu rozhodí geometrii a možná začneš škrtat pedálama více o zem
        • zkusil bych tam dát excentrické vložky pokud to fakt chceš takto

        ps: opravte mne pokud plácám blbosti :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.