• dženžas

    Zdravím,

    máte nápady jak vect řadící bovdeny v jednom kuse, pokud nechci zvětšovat díru v návarcích? Napadá mě jen pospojovat víc bovdenů,ale nevím čím, aby to drželo těsnilo a nějak rozumně vypadalo. Nedělají se k tomu nějaké díly? Bovdeny mám vedeny horem horní trubky.

    Díky za rady.

    0 0
    • jIrI___  

      Pospojování jednotlivých kusů bowdenů už myslím nelze považovat za bowden vedený v kuse… Ale co třeba Nokon?

      0 0
    • roud  

      A proč nechceš rozšiřovat ty díry je to poměrně jednoduchej zákrok :o)

      0 0
      • dženžas  

        Bojim se, že to třeba přeženu a nějak by to mohlo prasknout. Kolo mám celkem nové,tak se mi do toho moc nechce. Taky bych přišel o lak, ale u hliníkové slitiny je to asi celkem jedno. Při zvětšování děr se mi tam ale nemůže vejít vrtačka…

        0 0
    • jaja.k1  

      A důvod takového počínání?

      Bowden v celé délce bude vždy „gumovější“ a také těžší než samotné lanko uchycené na rámu.

      Pokud ale víš proč to děláš, tak není nic jednoduššího, než si koupit bowden v metráži přímo na délku.

      0 0
      • roud  

        myslim že důvod je jasnej a tím je utěsněnost systému a mnohem menší vnikání nečistot některý značky jako např cannondale už to tak dávají běžně na kola…

        0 0
        • jIrI___  

          Celkem mě ale překvapuje, že bowden v kuse vozí i gramaři.

          0 0
          • roud  

            ne každej gramař je uplně mimo některý taky upřednostňujou funkci :O)

            0 0
          • Ruprt2  

            protože sebelehčí kolo, které neplní svou funkci je k prdu. CO tě na tom překvapuje?

            0 0
      • dženžas  

        No mně šlo právě o to, jak to uchytit…

        0 0
    • Bzukáč  

      Taky jsem měl ten problém.

      0 0
      • Chiron  

        Zrovna včera sem to řešil, že bych chtěl bowden v kuse, nebo aspoň na zadní stavbě, jinak ho mám vedený nahoře na rámové trubce a tam tolik trpět nebude. Našel sem něco hodně podobného, ale princip je stejný. http://www.kupkolo.cz/…Al_4342.html Jen nevím, jestli v tom bude držet 4mm XTR řadící bowden nebo do toho musí být 5mm.

        0 0
        • Vilém  

          To uz bych to radsi pridelal paskou, nez toto. Kdysi jsem to zkousel a stejne jsem skoncil u propilovani navarek. Bowden v tom lital, cinkalo to o ram atd.

          0 0
          • Chiron  

            Ok, díky. Takže to budu muset vyřešit jinak. Možná to pro začátek fakt jen stáhnu páskou a když to bude OK, tak bych to příště propiloval.

            0 0
            • Vilém  

              Vsak to klidne zkus, treba s tim budes spokojenej. Kdyz pominu to jak ten adapter vypada, tak pokud bys nejak vyresil rozdil prumeru bowdenu a diry v adapteru, tak stejne musis bowden mezi adaptery nejak zafixovat, protoze by mlatil do ramu.

              0 0
            • jIrI___  

              http://www.scottmtb.cz/…-uchyt-1173/ funkční, jednoduché, nenápadné a pro jakýkoliv bowden/hadici.

              0 0
              • tonik666  

                To je super nápad, začnu používat. Díky!

                0 0
              • Chiron  

                Tak sem to zkoušel. Ale vypadalo to nějak divně, bowden byl dost daleko od rámu a nějak se mi ani nelíbily to podložky :) Tak nakonec sem to vyřešil bez žádných podložek a podobně, prostě sem ten bowden přitáhl třema páskama přímo k rámu. Díky tomu že v místech kde sou návarky se opírá o ně, na druhou stranu je nepustí páska a oblouk co vzniknul uprostřed mezi návarky sem přitáhl k trubce, tak se to nehne ani o milimetr a neodírá rám. Takže to nejjednodušší řešení bylo asi nejlepší. Teď ještě otázka, co ten XTR bowden vydrží, když tady na něj moc chvály nebylo.

                0 0
    • Bzukáč  

      Tady je to.http://www­.axitbikes.eu/in­dex.php?main_pa­ge=product_in­fo&products_id=1280

      0 0
    • rock  

      Tak nevím. Kdybys měl kabeláž vedenou pod středem, tak to pochopím, ale nad horní rámovou trubkou … tam trpí v podstatě až ta část obnažená na zadní stavbě, tak to není tak zoufalý. Není jednodušší koupit dobře zatěsněnou kabelovou sadu (mně nejvíc sedl Alligator) a čas od času z toho lanka omlátit přischlý bláto ?

      0 0
      • dženžas  

        Jde skoro vlastně jen o to část na zadní stavbě, ale i nahoru občas ňáký bahno cákne. Na ty utěsněný koncovky jsem už taky koukal, ale bovden v celku je přeci jen lepší. Ale než se pilovat s těma návarkama…

        0 0
    • Daf  

      Proč to řešit takhle složitě? Dělají se utěsněné bowdenové sady. Mezi okama na rámu je lanko vedené tenkou trubičkou, která je nasazená na bowdenových koncovkách.

      0 0
      • Bzukáč  

        Si trochu mimo ne?co ti na tom připadá složité.

        0 0
        • Vilém  

          proc mimo, rozhodne jednodussi nez propilovavat navarky, nebo tam davat nejaky hnusny drzaky.

          0 0
        • rock  

          Mi to připadá mnohem elegantnější, než se uchýlit k nějakému nevratnému pokusu s pilníkem …

          0 0
          • gargamel  

            k nějakému nevratnému pokusu s pilníkem …

            Já to vyvrtal a už bych se k holejm lankum vracet nechtěl:-)

            Ale do rámu v záruce bych taky asi nepižlal…

            0 0
            • McBlacky  

              u rámů s „doživotní“ zárukou je problém…

              0 0
              • roud  

                některý rámy s doživotní zárukou už to tak maj od výrobce ;o]

                0 0
            • dženžas  

              Já to právě v záruce ještě mam. Tak asi půjdu do toho setu. Nepřijde mi ale moc pravděpodobný, že to bude nějak znatelně víc pružit. Pokud teda použiju řadící bovden a ne vinutý brzdový.

              0 0
      • venda77  

        JoJO, má pravdu.

        0 0
        • dženžas  

          Tohle vypadá hodně dobře. Ale ta černá hadička nebo jak to nazývat mezi těmi koncovkami v těch sadách nebývá že?

          0 0
        • dženžas  

          Znovu prosím o pomoc!!!!!

          Tak jsem nakoupil to samé (Alligator bovden i koncovky) a jsem tedy zklamán.

          Utěsněný je to sice perfektně, ale v těch bovdenech nějak nechce běhat lanko. Zatím jsem to vyměnil jen na přesmyku, ale obávám se, že to bude vzadu. Při řazení to musim rvát hroznou silou. To kdybych měl neutěsněný lanka plný bláta, tak by to snad bylo lepší. Když z největšího převodníku řadím na prostřední, tak to jde až na nejmenší. Asi tam lako nejdříve drží a pak se uvolní tak prudce, že to přeskočí i tu zarážku v řazení.

          Chodí vám to normálně? Jediná možná příčina mě napadla, že by byly bovdeny nějak prudce zahlé, ale je to skoro stejně jako ty staré. Ty jsou tedy mnohem ohybnější a možná se k ním budu muset vrátit…

          0 0
          • Vilém  

            To neni normalni stav. Rek bych, zes nekde udelal chybu.

            0 0
          • tonik666  

            Podívej se, zda se ti někde nemačkají trubičky, když taháš za lanko. Přestože lanko je utěsněné, musí být v bowdenu volné a napevno může být přidělané jen k částem, které se mohou hýbat/mačkat.

            0 0
          • dženžas  

            Tak to jsem alligatora křivě obvinil za příčinu problému. U měniče to řadí jako po másle a u smyku je to už lepší. Přesto však při řazení z největší pily to přeskočí většinou až na tu nejmenší.

            Myslím si ale, že jsem na příčinu problému přišel. Krom bovdenů jsem totiž měnil i kliky. U těch starých nebyla u osy žádná podložka a já jsem podle rad k Shimano klikám dal na pravou stranu jednu podložku. Tím jsou tedy převodníky dál a musím tedy řadit větší silou, abych překonal tu pružinu a když zas řadím dolů, tak to ta prožina táhne dolů rychleji a větší silou, takže to přeskočí tu zápatku v řazení.

            Myslíte, že je to možné a že vyndáním podložky se problém vyřeší a nevyskytne se nějaký nový? Ještě mě napadlo, jestli by nestačilo třeba jen nějak hnout se smykem?

            0 0
            • Vilém  

              Co mas za kliky a jakou sirku stredove trubky?

              0 0
              • dženžas  

                Teď tam mám SLXa a před nimi firexy. Šířka trubky je ta užší. Pokud se nepletu tak je to 68 mm…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to máš mít vpravo u převodníků naopak podložky dvě.

                  0 0
                  • dženžas  

                    Spletl jsem to šířku trubky mám nějakých těch 72. Už nevim, kolik to je přesně. Kdybych tam dal dvě, tak by to snad ani neřadilo.

                    0 0
                    • Vilém  

                      byva 73mm. Pak je to jen jedna podlozka vpravo, vlevo nic.

                      0 0
                • Vilém  

                  A ten smyk mas jakej? Klasika, nebo pod osu?

                  0 0
                  • dženžas  

                    Smyk mam klasiku (x7)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak tam by mely byt dve podlozky vpravo, jedna vlevo a nemel by byt zadny problem. Teda za predpokladu, ze mas dobre nastavene dorazy a lanko uchycene na spravnem miste smyku.

                      0 0
                      • dženžas  

                        Splet jsem to je to tech 73. Lanko je určitě vedený dobře. Dorazy jsou taky dobře, protože mi to normálně nahoru řadí akorát musim větší silou a 2. pilu to přeskočí.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Zkontroluj podlozky (podlozku), zda ji mas tak jak jsem psal vyse.

                          0 0
            • dženžas  

              Tak teda asi zkusim tu podložko ubrat a uvidim, co to udělá. Nic jinýho mě nenapadá a hlavně to asi nedělá moc dobře tomu řazení.

              0 0
            • dženžas  

              Tak jsem teda ubral podložku ze strany u převodníku, ale musel jsem ji dát zase na druhou stranu. Sice je to naprosto proti návodu, ale nic jiného mě nenapadlo a dneska to běhalo bez problémů.

              0 0
        • blisterexist  

          přesně takhle to mám též:-)

          0 0
          • dženžas  

            A máš to jen u přesmyku nebo i vzadu? Napadlo Tě neco, jak to řešit krom jiných bovdenů nebo toho, že prostě budu muset řadit velkou silou? Dík

            0 0
            • blisterexist  

              mám to u přesmyku aj u šaltru po celé délce(kde je lanko odkrité),

              velkou silou fakt neřadím, řadím uplně normální silou:-) asi po roce blátivých závodů jsem jen tak z dizajnu vyměnil bowdeny(řadilo to pořád výborně-Sram) a aplikoval tuto věc.

              No řadí to uplně stejně jen s tám, že to lanko v těch nových bowdenech chodí jak po másle:-)

              asi si udělal něco špatně, udělěj fotku jak to máš zakončené u smyku:-)

              0 0
              • dženžas  

                Aha myslel jsem, že máš stejný problém. Zítra to přehodim i u měniče a uvidim. U toho přesmyku je přeci jen jeden ohyb, který je možná moc ostrý. Stejně je to ale divný.

                0 0
                • blisterexist  

                  no pokud máš ty levný stříbrný bovdeny Aligator, tak je to možná spíš určitě v tom ohybu, jednou jsem si je chtěl dát na silnici, ale jak se tam vede pod omotávkou tak je tam velký ohyb a lanko se prostě nevracelo:-) tak jsem je zahodil

                  0 0
                  • dženžas  

                    Jo mám stříbrný alligator, ale řek bych, že mezi základní bovdeny nepatří. A jaký bovdeny tam teda máš?

                    0 0
                    • blisterexist  

                      no na horákovi kde mám ten utěsněný systém mám toho aligatora, tam se ty bowdeny až tak neohybaj, ale na silnici je nepoužitelnej

                      0 0
    • tonik666  

      Tohle jsem před pár dny vyřešil. Chtěl jsem natáhnout zadní bowden v kuse, přestože návarky jsou na dělený (Epic v profilu).

      Vyřešil jsem to tak, že jsem ho natáhl v kuse a navíc jinudy než by vedl skrz návarky. Natáhl jsem ho stejně, jako mi vede hadička k zadní brzdě (přidělal jsem ho pomocí stahovacích pásek) a výsledek vypadá velmi dobře.

      Pro utěsnění sjem použil trubičkovou koncovku Aligator s prachovkou, takže lanko je celé zakryté až ke šroubu na přehazovačce.

      Kdybys měl zájem, hodím ti sem nějakou fotku.

      0 0
      • esotery  

        Hele, nemá Epic bowdeny po skoro celé délce? Teda ten můj to tak aspoň má.

        0 0
        • esotery  

          Aha, koukám, že máš toho staršího Epica. Tak ten to má možná jinak.

          0 0
          • gargamel  

            Jak říkáš, starší to ještě neměly.

            0 0
            • tonik666  

              Přesně tak, novější Epiky mají návarky pro přidělání bowdenů stahovací páskou.

              Můj to tak má jen pro brzdovou hadičku, řadicí bowdeny mají návarky pro dělený bowden vedený po spodní rámové trubce a po spodní trubce zadní stavby.

              0 0
    • hrajem  

      Kdyz vemes pilnik odpovidajiciho rozmeru, je to prace tak na 15 minut a nemusis se vubec bat o ram :)… Ja jsem to delal pred tydnem a s vysledkem jsem spokojeny

      0 0
    • Hornet  

      Daj tieto bowdeny s lankami a nemusis nic vrtat a brusit, utesnene su dobre, vozime ich viaceri a spokojnost:

      http://www.kupkolo.cz/…TR_3375.html

      0 0
    • mr.antik  

      Myslíte že to vedení vnitřkem je OK? Je to Powercordz bowden, který je trošku tužší a tak brzí přehazku v pohybu, což je dobrý asi kvůli hluku ale horší kvůli funkci.

      Nebo to mám radši vést vnějškem (pod) a nechat tomu víc vůle?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.