úplnej off-topic, prosím o názor, pomoc

39 nepřečtených
  • romachain

    Čau bikeři.

    Mám problém a uvítám jakejkoliv nápad. Zapříčinil jsem si to asi sám, ale třeba je z toho ještě nějaká rozumná cesta ven.

    Začlo to tím, že jsem na aukru koupil notebook za cenu o 5 tisíc nižší než byla aktuální prodejní (platil jsem 16000). Notebook byl novej, dostal jsem k němu záruční a dodací list se svými údaji, doklad o zaplacení jsem nedostal, protože se přecijenom jednalo o nákup od fyzické osoby. Původ jsem nezkoumal, byl jsem spokojenej za ušetřený penízky.

    Záruka byla ok, třikrát jsem měl ntb na záruční opravěv autorizovaném servise (tedy ne přes prodejce), vždy bez problémů.

    Před měsícem, celkem těsně před vypršením záruky, se vyskytl problém, tak jsem poslal na pokyn e-shopu, na který byl notebook koupen (dle záručáku s mými údaji) k nim do Prahy (jsem z Brna) ať to nějak vyřeší a ať mi případně vrátí peníze, nebo dají novej přístroj.

    Po necelým měsíci jsem se ozval, jako jestli už něco nevědí jak to dopadlo. No a nestačím se divit.

    Zjistil jsem, že ntb koupil někdo za chybovou cenu 900 a na něj je v tomto e-shopu vedena záruka. Oni závadu posoudili jako neopravitelnou, takže vypsali dobropis a ten adresovali té osobě, která to od nich původně koupila. Dobrobis na těch 900.

    Já jsem jim dal veškerou dokumentaci, posílal jsem to s mojí zpáteční adresu a s průvodním dopisem s mými údaji.

    Výsledek je teď ten, že nemám počítač, nemám ani peníze a když to dobře dopadne, tak snad dostanu těch 900. Což je peklo, znamená to 15000 za dva roky používání ntb, což je teda drahej nájem!

    V ruce teď mám akorát podací lístek z pošty jak jsem jim ten ntb posílal a kopii záručáku.

    Mám nějakou naději? Chtěl bych nejraději aby mi ntb vrátili, klidně neopravenej, já bych si ho zas dal do servisního centra opravit a bylo by to ok. Jak to z nich ale dostat. Co se děje s ntb, když oni naznají, že je neopravitelný a chcou vrátit peníze?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • alinceb  

      Nejdřív si pročti občanský a obchodní zákoník – kapitoly, které se týkají zákonné záruky na zboží, termíny a podmínky uplatnění a její přenosnost. Pokud mají záruku na zákazníka a je to protizákonné, tak to postup ČOI. Minimálně by ti měli vrátit počítač a podat důkaz o té jejich historce s chybovou cenou. To je podle mě taky blbost, protože e-shop by takto brzo krachl, kdyby kvuli chybám ve skriptu prodával zboží za dvacetinu reálné hodnoty. Rozumný obchodník by se omluvil za chybnou cenu a vyjdnal by zrušení objednávky…

      PS: Nemohl bys mi na mail napsat, od koho si na aukru kupoval a jaký je ten e-shop? Koupil jsem NTB stejnou cestou (podobné atributy popisu), tak abych věděl, na co se můžu těšit…:/

      0 0
      • romachain  

        Ntb jsem na aukru koupil od uživatele, který se zřídil jen pro tento jeden konkrétní obchod. Nic jiného nekoupil ani neprodal. Má 1 bod (ten ode mě). Kontakt na něj mám, ale ještě jsem ho o této situaci neinformoval. Váhám, jestli vůbec může být něcím vinen. Mě kdyby se podařilo koupit dvacetitisícovej noťas za 900, tak ho taky rád střelím. Nejvtipnější je, že Mironet (ups, prozradil jsem to) má ten ntb vedenej na někoho ještě jinýho.

        0 0
        • Vilém  

          Me neni z popisu jasny proc ho prodavali nekomu uplne jinymu, ac ho meli vedenyho v systemu, nez kdo jej tam zaslal na reklamaci.

          0 0
          • romachain  

            To píšeš zmateně. Oni ho někomu prodali (asi). No a já jsem ho koupil cca týden na to, od někoho třetího. Dostal jsem však doklady na moje jméno i další údaje. A teď když jsem jim poslal reklamaci, tak její vyřízení přesměrovali na původního kupce. Takto jsem to pochopil já.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Ruprt2  

              já bych jako první napsal do Mironetu, že máš dokumenty, že je záruka na tebe, komunikují s tebou. To že oni to mají vedené na někoho jiného není tvůj problém.

              základní zákonná záruka je na zboží ne na majitele. Navíc ty jsi papírově první majitel (jestli tomu dobře rozumím).

              POkud jejich řešení reklamace je dobropis na 900, tak mám za to, že pokud s tím nesouhlasíš, tak by ti měli zboží vrátit.

              Otázka je jestli ho ještě mají.

              0 0
            • Vilém  

              No ja to taky tak pochopil, akorat mi neni jasny, proc to presmerovali na puvodniho kupce, kdyz jim ho na reklamaci poslal nekdo uplne jinej.

              V praci delam taky neco s opravama a prodejem pristroju a proto me tento jejich postup zarazi. Pokud se takovyto pripad stane u nas, tak maximalne kontaktuji puvodniho kupce, zda mu to nekdo neukradl atd, ale dat to musim stejne tomu, kdo si opravu objednal.

              0 0
              • Kohout  

                Podobny pripad byl nedavno v TV, Judo nebo Cerne ovce, uz nevim. Taky NTB. Takze asi bezna praxe u nekterych „taky obchodniku“…

                0 0
        • Flegmatik  

          Ty brďo, když jsem to ráno četl, tak jsem si zrovna říkal, jestli to nebyl Mironet… A ono fakt jo. Zkuste si zadat do googlu – reklamace Mironet, myslím, že jejich přístup k reklamacím počítačů je minimálně tristní.

          0 0
        • alinceb  

          Tak ho zkus kontaktovat, jestli by ti nemohl poslat fakturu od počítače. Ono popravdě nevím, jestli záručák jako doklad k upltnění záruky stačí. To by chtělo právě pročíst v tom zákoníku…

          0 0
    • Kohout  

      Chybová cena: to znamená, že prodali někomu zboží se slevou, protože mělo nějakou vadu? Pokud ano, tak to musí být napsáno v prodejním dokladu/záručáku a záruka se nevztahuje právě na tuto chybu.

      Jinak záruka se prodlužuje o dobu, co bylo zboží v záruční opravě.

      Ale na záruční opravu není záruka. Na mimozáruční opravu je záruka myslím 3 nebo 6 měsíců…

      0 0
      • jIrI___  

        Chybová cena je podle mě spíš špatně uvedená cena na e-shopu, za kterou to zboží ale nakonec stejně prodali (viz známý případ s IPhony u Vodafone).

        0 0
        • alinceb  

          Pokud bych já byl majitel toho eshopu a toto se mi stalo, tak bych rozhodně kontaktoval kupující s tím, že zboží je nedostupné a nebo cena byla chybná a objednávky zrušil. Příjde mi blbost v takovém případě zboží za tu cenu poslat. Nejedná se uzavření kupní smlouvy, ale pouze o objednávku (takže cosi jako smlouva a smlouvě budoucí) a od té podle mě jde bez problému odstoupit…

          0 0
          • Flegmatik  

            No ale když ti dojde mailem potvrzení od nich, tak je kupní smlouva platná. A právě přes ty automaty ti to potvrzení přijde pár minut po tvém objednání a pak z toho vycouvat tak snadno nejde.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • romachain  

          Přesně tak. Chybová cena jsem myslel tak, že uváděli cenu nižší, než za jakou to chtěli prodat. No a prej to za tu cenu taky prodali.

          0 0
    • alinceb  

      Já sem koupil NTB podobně. Místo 23K stál 17.5K. Okamžitě jak došel, jsem zkontroloval fakturu, která byla na moje jméno (nevím, jak to prodejce dokázal) a pak zašel do pobočky toho eshopu a nechal jejich pracovníkem zkontrolovat autenticitu faktury a platnost záručních podmínek. Vše by mělo být v pořádku, tak doufám, že mě takový problém nepotká. NTB zatím šlape jako hodinky (za rok mi jednou padly W7, když jsem je přetížil renderováním 3D:)…

      0 0
      • romachain  

        Taky nevím jak to můj prodejce dokázal, ale na pobočku jsem s tím nechodil, to mě tehdá nenapadlo. Na servis jsem chodil do autorizovaného střediska dané značky, kde je jméno vlastně ani nezajímalo. Záruku měli vedenou na přístroj a kdo jim ho donesl, tomu ho vrátili.

        0 0
    • doonio  

      No s mironetem jsem zrovna včera taky měl takový zajímavý extempóre.

      Na začátku říjan sjem u nich reklamoval myš, jejich pracovník, mě řekl že jakmile bude myš opravena, bude záznam v jejich systému, když se tam přihlásím, tak to tam uvidím.

      Měsíc se s měsícem sešel,tak si říkám, 30 dní uplynulo, zkusím využít vrácení peněz(v jejich systému stále žádná změna, jen že myš přijali). Tak volám na reklamační oddělení, že uplynula lhůta a požaduji vrácení peněž, na což mi chlapík říká, že ,,žádný takový" – myš je již opravena.To mě dostalo, jako říkám, že žádný záznam nikde nemám, a nikdo mě o tom neinformoval-vím obchody nemají povinnost informovat o vyřízení reklamace, ale u mironetu jsem předpokládál, že budou víc „user-friendly“, když je to celorepublikový e-shop, s uričtým potencionálem

      Zavolám jim na tu jejich linku ochrany zákazníka, a chcu vysvětlení, proč kydž něco slíbí,tak potom je to úplně jinak.

      Myslíte má cenu se třeba nějak dožadovat opravdu toho vrácení peněz, že když v jejich systému dop 30 dní nebyla ani hláška o vyřízení reklamace, ale po závolání je náhodou myš opravena?

      Oproti tvému nb je to ale prkotina.přeji hodně štěstí

      0 0
      • Ruprt2  

        Kvůli myši by mi teda nestálo za to o tom ani uvažovat, natož to uskutečnit.

        0 0
        • alinceb  

          Pokud máš herní myš třeba za 2k (Razor, Logitech apod.), tak to za to podle mě stojí…

          Mě na MX518 nefunguje pravé myšítko a docela mě to štve. Záruku sem neměl a nová stojí 1500…:(

          0 0
        • doonio  

          Mě nejde o ty peníze(1000), mě jde o princip, technik řekne až bude orpavená napíšeme vám, nebo se podívejte v anšem systému po zadání ID, jak rekalamce postoupila, čumím na to obtýden, celej měsíc, a žádná změna.Třeba ta myš byla opravena už po týdnu, ale já jsem o tom nevěděl, a dovolat se jim an reklamační je taky zázrak

          0 0
          • Ruprt2  

            tak dobře u drahé myši bych o tom možná uvažoval.

            Ale nevím co máš teď jestli máš něco s čím čekáš na novou nebo jestli už máš plnohodnotnou náhradu.

            Když se ti bude chtít, tak tě nikdo nemůže nutit tu novou (opravenou) myš převzít. a můžeš se dožadovat svého.

            Ochrana spotřebytele teď funguje myslím tak, že oni ti zaplatí a spor povedou za tebe.

            (Někdo mi to říkal, zkušenost s tím nemám)

            Ale jestli první věc po tom, co dostaneš prachy bude, že si koupíš stejnou nebo podobnou myš, tak je to IMHO blbost.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.