Upgrade kola nebo koupě nového?

90 nepřečtených
  • Murray

    Ahoj,

    mám dotaz ohledně upgradu levnějšího horského kola. Před pár lety jsem si koupil horské kolo Amulet v ceně okolo 12000kč. Časem mě to ježdění ale víc chytlo a na kole trávim dost času a chtěl bych mít pod sebou něco lepšího. Zároveň teď nechci ale tohle kolo prodat a utratit např. 30000 za nový. Chtěl bych to stávající spíš postupně upgradovat.

    Můj dotaz zní, jestli to neni vlastně kravina, osadit tohle kolo lepšíma komponentama na tomhle stávajícím rámu. Liší se vlastně nějak zásadně rám na kole za 30k nebo za 15k, nebo ten cenový rozdíl je spíš za osazení, vidlici a atd…?

    Samozřejmě jako první si chci koupit novou vidlici, protože tahle Suntour xcm je vážně neúnosná.

    Díky za názory.

    0 0
    • jIrI___  

      Postupný upgrade kola ve výsledku vyjde mnohem dráž, než když koupíš celé nové kolo. Sám si tím bohužel procházím :)

      0 0
    • borda  

      Zalezi predevsim na tom, jestli ti stavajici ram vyhovuje.

      Treba me kenzel v profilu vylozene bavi, tak jsem si ho, rekl bych zasadne, vylepsil.

      Pokud do toho chces dat ten cas a shaneni, pri vyuziti slusnych bazarovych komponent to ma cenu. Kdybych mel ty veci kupovat novy, tak se na to vyprdnu, prodam to a koupim cely kolo, ponevadz to je financne cesta do pekel.

      Dalsi vec je, jaky tam mas brzdy, protoze jestli vecka, jakoze asi jo, tak mas celkem problem. Bude se ti dost tezko shanet vidlice

      0 0
    • Murray  

      no ještě bych asi dodal, že nový nabušený kolo bych si nerad koupoval, když mám nedávno koupený doma, přišel bych si jak nějakej snob…:-) docela mi nevadí, že se v tom kole budu postupně rejpat

      jinak co se týče rámu, zatím jsem nějaký nevýhody neshledal, buď jsem to teda nepoznal a nebo mi vyhovuje, nebo všechno přehlušila ta šílená vidlice:-) jinak mi šlo hlavně o to, jestli to prostě s tim upgradem není nebetyčná kravina, jako že budu mít kastli ze škody 120 a motor a kola z ferrari, velmi přeneseně řečeno:-)

      v prvním případě by následovala vidlice, řídítka, pak možná brzdy a kola… víc bych to zbytečně nehrotil

      0 0
      • jIrI___  

        Řidítka bych řešil až jako poslední, začal bych u kol a vidlice. Tam po výměně poznáš rozdíl ve funkci. U řidítek si, kromě nějakého psychického uspokojení, nejsem moc jist :)

        0 0
        • Krejca  

          To bych zrovna neřekl,je vnich dost rozdíl,rovný ,nebo vlaštovky,širší atd,je to za málo peněz hodně muziky,zlepší se nejen posaz ale i ovládání a hlavně opravdu nestojí svět.

          0 0
          • nitraq  

            Souhlasím, za pár stovek v případně nějaký bazarovky nebo levnějšího kousku se mu značně změní posed. Já zatím jen přešel z 58 na 63 cm a i to je o hodně lepší.

            0 0
        • Dave-geo  

          Taky bych si dovolil nesouhlasit… první výměna řidítek byla z rovných 580mm Ritchey pro za 660 pells vlajdy. Za 250 Kč mnohem, mnohem lepší pocit z jízdy. Ovladatelnost, pohodlí…

          0 0
          • Krejca  

            Tak tak z rovných na širší vlaštovky,a velká změna ,a paní jsem podobným napřímením ještě za pomoci představce dost odlehčil brnící zápěstí.A změny oprvdu v řádu pár stovek

            0 0
    • JDF  

      Jak uz bylo receno vyse, pokud ti ram vyhovuje, prestavuj.

      Sam jsem se vydal stejnou cestou, ono ram je vlastne spolecne s predstavcema riditkama jedina vec, co mam na kole puvodni – cele jsem ho taky, rekl bych razantne prestavel. Ono i ten pocit z postupneho vyvoje ma neco do sebe :)

      0 0
    • nikeid  

      hele pokud máš rám, se kterým seš spokojenej (velikost, geometrie, váha, materiál, v neposlední řadě design) tak bych o přestavbě uvažoval ..

      druhá věc je – za co měnit díly (bazar / nové) .. jestli chceš nové, vyprdni se na to a fakt prodej kolo a kup nový .. jinak by tě to finančně zruinovalo

      já sám přes zimu (otázka asi 3 měsíců .. leden-březen) udělal přestavbu svýho kola – viz můj profil .. kromě rámu (a sedlovky a řidítek) jsem vyměnil úplně všechno (včetně změny brzd → přechod na hydrauliky) .. kola, vidli, řadící mechanismus, …

      cenově mě to vyšlo určitě 75% ceny nových komponent, ne-li míň .. takže jsem spokojenej, naučil sem se spoustu věcí, jsem schopnej si ho vlastně z 90% servisovat sám (krom výpletu?) .. sice se na bazaru občas povaluje slušný kolo za vlastně stejnej peníz, za jakej sem já provedl přestavbu, jenže nevýhoda je, že občas je těžký mít ty peníze pohromadě .. navíc ještě ti to kolo musí sedět velikostí, líbit se ti, mít ty komponenty co bys rád

      takže pokud budeš brát z bazaru věci (což se vyplatí si počkat na dobrý, říkám, mně to celý trvalo tři měsíce), tak se přestavba vyplatí .. pokud se ti v tom ale nechce hrabat samotnýmu, pročítat fóra jaký kola vzít, jakou vidli, jaký řazení, co s čím bude fungovat, co kam nebude pasovat, jaký nářadí je potřeba, atd, tak asi radši šáhni po novým :)

      já nelituju, sem spokojenej na 110%, ani sem netušil že přestavbu kola tak pocitově poznám, cenově mě to vyšlo krásně, naučil sem se věcí .. takže si to přeber :)

      0 0
    • Murray  

      díky všem za názory a nakopnutí do přestavby, ano rám mi dá se říci vyhovuje a přesně jak tady zaznělo, člověk nemá ty prachy na nový kolo hned pohromadě že jo…

      akorát jak tady také zaznělo, výběr vidlice pro V brzdy je docela značně omezenej, tak jsem si řikal, že bych dopředu fouknul rovnou kotoučovku, s tím souvisí ještě náboj (rsp. celý přední kolo) a pak potřebuju nový širší řídítka a s tím zase souvisí průměr a asi novej představec, uff, no jo no…:-)

      0 0
      • nitraq  

        Jak to jednou začne, tak to nemá konce, to je problém:)

        0 0
        • Dave-geo  

          Přesně tak. Já z původní kellysácký sériovky teď vyměnil už i rám. A určitě ještě není všem úpravám konec :D

          0 0
      • mr.antik  

        nový kolo je nový kolo. Vyměnil bych jen nezbytně nutné věci a na podzim koupil něco ve výprodeji.

        0 0
      • kolombo  

        To jsem řešil, pokud Ti nevadí bílá barva, tak RS RECON je s V brzdami dosažitelný za 5t. se zamykání z řidítek.

        Celkově k tomu upgrade, já nějakou dobu taky měním opotřebované díly, ale někdy se to už nevyplatí. Na strém kole jsem neměl odpružení, takže bylo lepší koupit jiné, za 15t., loňský model. Po letech na něj dávám vidli z 5t. a kliky už jsem měnil několikrát, za duté.

        Ostatní věci jsou ladění nebo spotřebák a na novém kole by Ti taky něco nesedlo. Třeba koupit kolo s pořádnou vidlí a klikami, už v základu, a nedostat se s nákupní cenou mimo realitu, to, podle mého, moc nejde.

        0 0
        • Murray  

          Na tu vidli RS Recon už jsem právě koukal jako na prvního (a možná vlastně jediného) kandidáta pro V-brzdy, ale řikal jsem si, jestli není zbytečně těžká, skoro 2kg…?

          0 0
          • kolombo  

            U mne byla o cca 200 g lehčí, než ta původní. A vybíral jsme ze 2 vidlí. RECON a RAIDON.

            Pokud dobře čtu, tak výchozí kolo stálo 12t., to by snad vidle za 5t. mohla stačit, ne ?

            0 0
            • Murray  

              což to asi jo, ale přeci jen se chci trochu poučit a koupit něco, s čím budu třeba i za pár let spokojenej, a až jednou třeba dojde k výměně i toho rámu (a jak se znám, nebude to trvat dlouho:-) ), těch 300g navíc by mi mohlo začít vadit:-)

              0 0
              • kolombo  

                Nech si delší krk, ať je rezerva na montáž jinde a uvidíš.

                Problém je v tom, že hotová kola nemají složení komponentů tak, aby už při nákupu nevznikal pocit, že tohle musí hned pryč :-( Takže nejspíše bude, každý z nás, odsouzen ke stálým upgrade …

                0 0
                • Murray  

                  jinak co se týče tý vidle, asi uvažuju pouze mezi rs recon a sn epicon, pročet jsem tady toho dost na tohle téma a musim říct, že moudrej z toho moc nejsem.

                  jen mám dotaz k tý poznámce o rezervě krku, ten delší krk pak bude mít vliv i na posez? jakože budou výš řídítka nebo ne?

                  0 0
                  • bruco  

                    Das podlozky nad predstavec.

                    0 0
                    • Murray  

                      ok, chápu, diky

                      ale ještě se zeptám, kolik je tak rozumná rezerva? zkušenosti s tím nemám…

                      0 0
                      • bruco  

                        Zavisi od dlzky hlavovej trubky, typu hlavoveho zlozenia…

                        Osobne by som ale nad predstavcom nenechaval viac ako 2 cm podloziek.

                        0 0
          • jIrI___  

            Rozlišuj Recon Gold a Recon Silver. Silver je v podstatě Tora v jiném designu, má ocelové vnitřní nohy a je těžší. Gold verze už kdysi dávno vážila 1800 g a pochybuju, že by ji v dnešní době dělali těžší :)

            http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…

            0 0
            • kolombo  

              Ty jsi tedy vážič :-)

              Ale je fakt, že změna 200 g na vidlici je znát, nadhodit předek je o dost lehčí.

              0 0
    • saddik  

      Pokud sedí rám a je solidní, tak je asi ideální upgradovat s tím, jak budou komponenty odcházet. Já to tak aspoň dělám. Když odešel octalink střed (převodníky už taky nejsou úplně čerstvý, ale ještě je dojezdím), koupil jsem HTII kliky. Servis mé vidlice stojí skoro jak nová (RS Dart3), tak ji neservisuju a čekám, až se rozpadne, a pak koupím lepší.

      Kola (+kazetu a koutouče) jsem koupil nová aniž bych stará odrovnal, protože ta stará jezdím se slickama na silnici.

      Abych starý díl sundal a nepoužil se mi stalo jen u sedlovky (dával jsem karbon kvůli pohodlí) a řídítek (šířka), což nebyly extra drahé věci (asi 1500 komplet). A vlastně u pedálů, protože jsem chtěl vyzkoušet timy a narazil na jeté za dobrou cenu. Průběžně ale očekávám, že sundané díly použiju na nějaké plečce.

      0 0
    • JakeF  

      Levnej Amulet rám koupenej před pár lety mám taky (ale podle toho popisu si nejsem jistej, že stejnej, i když je to dost pravděpodobný), aktuálně na něm mám postavenýho zimáka a je to tragédie… Geometrie evidentně postavená ještě na pevnou vidlici (se kterou to taky mám), když se tam dá klasická 100mm odpružená, tak se chová prapodivně.

      Osobně jsem si postupným upgradem levnýho kola taky prošel, něco to do sebe má, ale znovu už bych do toho nešel. Kolem 20–25 už se daj sehnat hodně pěkný kola, ať už stavba nebo nějaký přímý prodej typu Radon, Canyon atp.

      Co se týče rozdílu, tak je to v obojím ± stejně, podle mě nemá smysl toho Amuleta šperkovat čímkoliv vyšším, než Deore.

      0 0
      • Azmir  

        Upřímně taky nechápu, že mu všichni radí upgradovat starou plečku se sto let starou geometrií, která mu vyhovuje možná právě jenom proto, že slušnou geometrii nejel, vysral bych se na to a šetřil prachy na nové kolo.

        0 0
        • Blahycz  

          Zjisti nejdřív jestli opravdu nechceš jinej rám. Protože dokavad to neskusíš ,tak nevíš.

          0 0
    • Murray  

      tak jsem to konečně vygooglil, to kolo je víceméně totožný s tímhle

      http://kolo.cz/…t-enter-2007

      co se týče rámu nevím, jezdim na tom 3 roky a nic mi jakoby nevadí, ale je pravda, že na ničem lepším jsem asi neseděl

      0 0
      • Azmir  

        Já ti nevím, ale do tohohle kola by moje jediná investice byla do brzdových špalků, podle mě to nemá smysl, když se podíváš, co místní stavitelé postaví za cenu okolo 17 tis. tak bych se na to vyprdl, ale jestli těch aspon 15 tis na kolo nemáě a máš kolo jenom sem tam ny cyklostezku nic extra, tak mi i ta výměna vidle přijde zbytečná a pokud najedeš tak 1500km a více, tak si myslím že by sis to nové kolo zasloužil.

        0 0
        • DaSnail  

          napr ja nemám cyklokompjúter. jak mám poznat esli si už nečo zaslúžim alebo ešte ne?

          0 0
        • borda  

          Kdyz bude mit chut a cas si s tim hrat a shanet, tak za 17 litru na tomhle z bazaru postavi rohodne lepsi kolo, nez MRX na deore. Ale nebude to novy. Relativne slusny kolo z toho udela za 10.

          Ram rozhodne nevypada uplne zle. Proste obycejny HTcko.

          0 0
          • JakeF  

            To jo, mezi hliníkovýma HTčkama přece vůbec nejsou rozdíly, co se týče vlastností, natož co se týče geometrie :D. Se mi fakt líbí, jak se na BF řeší každej watt valivýho odporu atp, ale rám je prostě jen od toho, aby držel pohromadě komponenty…

            0 0
            • borda  

              Jezisi co to meles za blbosti? Uvedom si, v jaky cenovy hladine se tady pohubujou.

              0 0
              • JakeF  

                To nemění nic na tom, že i v týhle cenový kategorii se dá sehnat kolo se slušnou geometrií. A to je naprostej základ.

                0 0
                • borda  

                  Co je na tomhle amuletu konkretne spatne a v cem konkretne je lepsi mrx? Notabene pro cloveka, ktetyho neznas?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ten rám má geometrii mírně řečeno na hovno a se 100mm odpruženou se chová dost divně. Navíc je dost krátkej, ale to by ještě někomu i sedět mohlo. Ale myslím, že i tak to bude pro většinu lidí krátký, pokud nemaj o velikost větší rám (jak se u těchhle kol často kupuje). Ne že by si na to člověk nezvyknul, ale proč to dělat. Zvlášť když nová vidlice by stála dvojnásobek, co ten rám…

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                  • DominikGT  

                    Rekl bych ze ram dela taky svoje na rychlosti ale nejvic asi ty kola. kdyz me pujcil kamos carbonovou cinu tak sem se divil jak to jede a to ho to kolo vyslo stejne cenove jak me hlinikovy hardtail ale ta rychlost je uplne jinde, ale s mojim se me zase lip skace a podobne i kdyz je tezsi.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak teď jsi ho ubil argumenty :).

                      0 0
                      • DominikGT  

                        blbne me vkladani prispevku sorry :D

                        0 0
                      • borda  

                        No jo, jsem ubitej :-). A mozna jsem konecne pochopil, ze ram je u kola zaklad. Tak priste se tim uz budu ridit :-). Ovsemze nepodcenim ani kola…

                        0 0
      • scret  

        skoda penez!

        0 0
    • Murray  

      a abysme si rozuměli, nemíním to šperkovat dílama aby to ve výsledku mělo hodnotu 50k, jde tady nutně o vidlici a pak asi přední brzdu a kolo, a pak řídítka

      myslim, že tohle by mi na pár let stačilo, i když levný to taky nebude no, proto jsem chtěl tu radu:-)

      0 0
    • DaSnail  

      upgrejduj.

      krk by som nechal dost dlhý aji na prípadný nový rám.

      0 0
    • dEvilPS3  

      Upgraduj.

      Sam to delam a do kola jsem po 3 roky nasypal uz majlant, ale nelituju.

      Protoze to co jsem vymenil opravdu chci, kdybych koupil seriovku za 20k, ktery jsem do toho dal (to stare kolo bych prodal tak za 5000), tak bych stejne nemel presne to co tam chci mit. A muzu porad jezdit a nemusim cekat na nasetreni.

      A souhasim s prispevkem vyse, casem casem pokud budes chtit si koupis i novej ram.

      0 0
      • DominikGT  

        Taky sem si kolo prestavel a sem spokojeny, aspon mam original. :) osazeni mam ram GT avalanche 3, brzdy avid elixir 3, kola mavic crossride, sedlo selle italia, vidlici epicon 2011 a ostatni veci zatim puvodni, jeste budu menit kliky se stredem asi za nejake sramy kolem 2000kc. Vse sem kupoval nove ale ve sleve. No samozrejme sem menil retez a kazetu ale to je normalni opotrebeni jo a jeste mam zamikaci gripy answer dh a fakt super prestal sem jezdit s rukavicema protoze je to bez nich pohodlnejsi a uchup je velice pevny i bez nich. :D

        0 0
        • JakeF  

          Jo, taky jsem s pěnovejma gripama přestal vozit rukavice… Dodnes si na to období vzpomenu vždycky, když se podívám na levou dlaň. Pravou jsem měl teda taky slušně dodělanou, ale nebylo to tak drsný, tu levou vzal nějakej šutr pěkně do hloubky :D.

          0 0
          • Singlespeed  

            Nesmíš pořád všechno hodnotit jen podle sebe. Existuje i početná skupina cyklistů, kteří se po zemi neválejí :-).

            0 0
            • JakeF  

              Jak vidím tu profilovku bez helmy, tak až se přesvědčíš, že i těm nejlepším se to občas povede, tak už se to možná ani nedozvíme :).

              0 0
          • DominikGT  

            To nejsou ale penove gripy. Nevim o tom ze by se na DH kola delaly penove. No kdyz se clovek vyseka bez rukavic to je uz trochu horsi, ale nastesti padam velice malo.

            0 0
          • DominikGT  

            To nejsou ale penove gripy. Nevim o tom ze by se na DH kola delaly penove. No kdyz se clovek vyseka bez rukavic to je uz trochu horsi, ale nastesti padam velice malo.

            0 0
            • JakeF  

              Já neřikám, že jsou, ty moje byly pěnový… Tam jde o to, že až jednou spadneš, tak ti bude celkem jedno, z čeho máš gripy, ale bude tě určitě zajímat, kde jsi nechal rukavice :D.

              0 0
              • DominikGT  

                Kdyz sem spadl tak me mnohem vic vadilo ze sem si narazil prsty nez ze sem je mel odrene, ale urcite je lepsi minimalne do terenu rukavice vozit.

                0 0
                • JakeF  

                  Je fakt, že já měl taky jiný starosti… Například kdo mi zavolá sanitku :D.

                  0 0
                • JakeF  

                  To řazení si koukám zas dělá co chce :D.

                  0 0
                  • DominikGT  

                    dela no, to ses vymlatil tak na hardtailu?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jojo, v rychlým a rovným sjezdu. Nečekal jsem tam žádnou velkou zradu, tak jsem si nenechal moc odstup a přes jezdce přede mnou jsem neviděl pěknou díru…

                      0 0
                      • DominikGT  

                        Ja se nastesti na hardtailu jeste nejak vic nevymlel. ale mit poradny celopero tak je uz asi po me, protoze na hardtailu mam prece jenom nejake hranice co uz neskocim a nesjedu, nebo sjedu ale pomalu. kdyz jezdis zavody tak to chapu to asi clovek nejak uz moc nepremysli ale jede podle lidi pred sebou.

                        0 0
        • kolombo  

          U GT máme výhodu, že celá řada má stejný rám.

          0 0
      • jIrI___  

        Já to mám přesně naopak. Do kola jsem taky postupným upgradem nasypal majlant a lituju toho, protože kdybych ty prachy šetřil, tak si můžu v podstatě koupit kolo o třídu lepší, než jakého jsem postupným upgradem docílil.

        0 0
        • DominikGT  

          Tak to mas zas pravdu to sem mohl mit uz nejakeho carbona ne nyprodeji skoro. ale zase na necem jezdit musis a kdyz sem student tak se me fakt nechce setrit a cekat na kolo reba 2 roky.

          0 0
          • Azmir  

            Stačí dobrá brigáda přes léto :)

            0 0
            • JakeF  

              To si ale moc nezajezdí ;)

              0 0
              • Azmir  

                Tak je třeba si určit priority že jo, jestli koupit plečku a šulit prachy od babičky a sem tam na to kolo něco koupit nebo třeba pár měsíců jezdit trochu omezeněji a koupit si něco bez kompromisů, s čím budu na pár let spokojen.(samoz­řejmě se nevylučuje si dělat radost malými upgrady i potom.

                0 0
                • DominikGT  

                  Ze od babicky. :D to bych mel tak na telefon za tri roky. Nejvic penez mam z brigad a praxe ve firme misto ve skole.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Neboj, nemyslel jsem to jako nějaký útok na tebe, že si neumíš vydělat nebo tak, spíš z takového obecného hlediska ;-) Já právě loni v létě dělal a jinak mám brigádku po celý rok a penízky už se nastřádali, tak teď už jenom čekat až se něco objeví na bazaru :)

                    0 0
                    • DominikGT  

                      Tak to mas pevnou vuli, ja zas vetsinu utratim za party a hadry. :( Ale ted sem uz oboji omezil. :)

                      0 0
                      • Azmir  

                        já jsem právě takový šetřílek, když vím, že něco chcu, tak ostatní věci, které fakt nutně nepotřebuju, tak si dokážu odepřít.

                        0 0
                    • Kouba_2005  

                      … že by karbonovej Stevens s polepama AMS nebo co to bylo? :-)

                      0 0
                      • Azmir  

                        Ghost AMR, ale to je jednom jedna z variant, ještě je tu trek fuel ex, canyon al a v případě dobré ceny třeba lapierre zesty nebo stump :)

                        0 0
              • DominikGT  

                presne a postupne se me to sklada proste lip kdyz investuju do dalsich x veci jinak. :D

                0 0
      • Vilém  

        No tim ramem jsi mel mozna zacit, a ne koncit, kdyz vidim to foto v profilu:)

        0 0
    • enjoy  

      Kdysi dávno jsem řešil to samé a uvažoval jsem o kole v cenové relaci maximálně 25 tisíc.Nakonec jsem skončil na 38 tisících, abych po roce zjistil, že mi plně vyhovuje až vlastní skládačka dohromady za cca 70 tisíc.Takže celkově docela slušný úlety od předpokladů..

      Moje odpověď na tvojí otázku zní, v žádném případě neuvažuj nad upgradem.Poskládej nebo nech si poskládat kolo za 30 tisíc a uvidíš, o kolik levelů se tvoje kolo posunulo.

      0 0
    • Dave-geo  

      Stačí vyměnit všechno, nechat jen rám a pak mít štěstí jak já :).

      Trek 6500 rám + hlávko, sedlovka, objímka + SLX kliky včetně osy za 2500 Kč. No a to se to pak upgraduje!

      0 0
    • Murray  

      No vidím že je to tady tak půl na půl. Vim, že jsem udělal s tou koupí kola chybu, měl jsem přidat 15000 a nemusel bych to řešit. Bohužel jsem to neudělal no. Teď ty prachy na nový kolo bych měl, to neni problém, ale nejsem taková povaha, že prodám za 5tis. to stávající (který považuju stále ještě za nový) a koupím za 30k nový. To prostě asi neudělám… A je mi naprosto jasný že ten upgrade je neekonomickej, to jo, ale taky to má něco do sebe že jo.

      V podstatě chci jít cestou toho upgradu, touž jsem si ujasnil, a jediný, co by mě mohlo zastavit je, že prostě na tenhle rám to opravdu nejde. Takže když tady někdo napíše, ten rám není dělanej na odpruženou vidlici, to mě opravdu optimismem nenaplňuje:-) a stále doufám, že to tak není. Ale co, že jo, ve výledku ten rám pak můžu taky vyměnit jako to tady udělalo x lidía půlka z nich toho nelituje:-)

      Jinak jsem si tak prohlížel nový kola okolo 20k a pokud geometrií nazýváte, to co vidím na obrázku, tak bych řek, že to je naprosto to stejný, jako ten můj rám na amuletu za 12k. Ale jsem laik, tomuhle moc nerozumím.

      0 0
      • jIrI___  

        Geometrii z fotky nevyčteš. Je to v podstatě rozpis jednotlivých délek trubek a úhlů, které na rámu jsou. A mezi jednotlivými výrobci se liší jen v milimetrech, proto to z té fotky biku nepoznáš :)

        0 0
      • hannawald  

        No jo,abys neupgradoval a pak si neprojel lepsi kolo a nezacal zas spekulovat..ja mam zkusenosti,ze delat takovyhle kompromisy se nevyplaci, stejne nakonec zvitezi srdce a preplatis to jeste jednou:) tak to prodej a kup si nejaky kolo na bazaru, tim se Ti ten propad ceny u tvyho kola srovna..

        0 0
    • Murray  

      no dobrá, a když se teda kouknete na ten rám co mám ( http://kolo.cz/…t-enter-2007 ) evidentně low-end rám, a pak tady vidím třeba tohle?

      http://www.bradsky.cz/…303_304.html?…

      je tam několik rámů do 5tis., třeba ten amulet 9200 za 4k, dá se říct že to je hodně muziky za málo peněz?

      a teď kalkuluju: novej rám kolem 5tis, vidlice 4–5tis, nějaký detaily k tomu (řídítka, představec atd..třeba z bazaru) 1tis, teoreticky investuju 10tisíc a budu mít na kole slušnej základ, kterej by šel pak do budoucna dotuňovat např. brzdama, kolama atd…

      zdá se mi to celkem hezká úvaha, kde je prosím chyba:-)

      0 0
      • Azmir  

        Co se rámů týče tak na amulet bych se vysral kor na kombinaci hliníku a carb. stavby, která nemusí vydržet, koukl bych třeba na spyder, který dělá rozumné rámy za slušnou cenu nebo pak až na RB, které stojí 6 tis.

        0 0
    • Murray  

      hmm tak okoukávám ty RB rámy a jako pěkný no…:-) ohlasy asi hodně dobrý, 6tis neni zas tak moc

      hele a co ten amulet? nějak mi přijde, že ty jejich kola nebo rámy tady moc nejsou v oblibě, jak je to s nima? můžou konkurovat jinejm značkám?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.