Ultralehké pláště + ultralehké duše na závody?

30 nepřečtených
  • zacatecnikamater

    Zdravím

    Chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti při použití ultra lehkého pláště jako například http://www.kupkolo.cz/…-622_z96670/ a ultra lehké duše jako například http://www.kupkolo.cz/…48mm_z96846/ při závodech. Jak jsem spočítal tak by mi to odlehčilo kolo skoro o 300g a to se mi na rotující části zdá dost :) Bylo by to jen na závodní kola, na normální ne. Jak moc se zvýší náchylnost k defektům? Poznám výsledné odlehčení?

    Děkuji za odpovědi :)

    0 0
    • tromboonen  

      Challenge jako znacku mam rad, jejich plaste jsou super, ale duse bych nedoporucoval http://www.bike-forum.cz/…bezduse.html#… a dale v tom tematu

      Muze to byt kombinace starsiho kusu, sirsich plastu atd, ale radsi vem zelene latexky Michelin, jsou asi o 10g tezsi a trochu drazsi, ale od pohledu vydrzi vic, potvrzeno praxi…

      Spise nez vaha se vyplati snizeni valiveho odporu, take overeno praxi (amatersky), plus odolnost proti defektum ve srovnani s ultra lehkymi butylkami..

      Co se tyce plastu vaha neni vse, valivy odpor a prilnavost (v kombinaci s tlakem) kolikrat udelaji vic… viz taky to tema (nektere me komentare ber s rezervou, byl jsem tu novy)… ALE: do3el jsem ke kombinaci latex du3e Michelin, Latex plaste Challenge open strada 25 (na mych uzkych rafcich Ksyrium real 27 mm), trochu tezsi, ale ve finale jedou velmi velmi dobre (tlak/odpor/pril­navost)..

      Na zavody bych se asi podival po necem co nabizi nejlepsi kombinaci odporu (co nejvyssi TPI), relativne nizke hmotnosti a jakez takez odolnosti proti defektu, coz ty nejlehci slupky nebudou..

      Ja na tech Stradach defekt jeste nemel, a top jezdim vpodstate offroad (totalne rozbite kdysi asfaltky a sotolina), ale i na dobrem asfaltu jedou paradne, samozrejme jsou tezsi, maj dost materialu, ale to zas pridava pohodli, moznost nizsiho tlaku a prilnavost… jsou to vsechno spojene nadoby, plus nefoukat na maximum, ale na 15% deformaci pomuze, uz tu na to byly Xkrat odkazy..

      0 0
    • Dawem  

      A o bezduších jsi neuvažoval?

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Souhlasím s tromboonenem co se týče duší. Plášť bych taky bral jiný, osobně jezdím tyto

      http://www.kupkolo.cz/…erna_z96722/

      defekty nula, jízdní vlastnosti podle mě super. Jinak tvou postnutý plášť 170 gramů nemá, kdysi jsem ho měl na váze a nevím už přesně ty jednotky, ale přes 180 g tam bylo jistě.

      Jinak s těmi latexovými dušemi obecně opatrně při montáži i při pumpování. A obecně s nimi nemám úplně nejlepší zkušenosti (např. prasknutí ve sváru asi po 300 metrech jízdy).

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Oni jsou teď latexové duše takovou trochu modlou B-F, takže není radno se do nich navážet, ale každý nový zajemce o ně by si měl uvědomit pár zásadních vlastností:

        1. Přehřívají se znatelně rychleji než butylky, takže při nárůstu teploty ráfku při brždění a současném nárůstu tlaku vzduchu v duši může dříve dojít k jejich prasknutí.

        Ideálním pozorovacím místem tohoto jevu jsou triatlony s Alpskými sjezdy v úvodech závodů – každý má nabušeno co to jde, aby i na konci závodu nejel po „prázdném“ kole, na „koze“ to z kopce opravdu úžasně letí a karbonové ráfky se ohřívají znatelně ochotněji, než hliníkové.

        2. Závěr prvního odstavce je vhodné rozvést do samostatného bodu – latexové duše (i galusky!) blbě drží tlak. Dokonce tak blbě, že během závodu (5+ h) můžeš snadno pocítit jeho akutní nedostatek. Prostě se sníží o tolik, že to bude znatelné nejen pro manometr, ale i wattmetr a téměř jistě i pro motivaci závodníka.

        Já jsem se po prvotním nadšení zase pokorně vrátil k butylkám. To neznamená, že mě musíš následovat, ale pořádně si promysli, zda jsou pro Tebe latexové duše to pravé a prvních pár (set/tisíc) kilometrů více vnímej, co se s „obutím“ děje.

        Jinak mohu vřele doporučit UST. Máš-li vhodné ráfky a nepotřebuješ-li konkrétní plášť v UST variantě neexistující, je to optimální řešení…

        0 0
        • jecnak  

          Co se tyce latexu, tak jezdim Michelinky a za dva dny jizdy je z 130psi cca 110. No a co se tyce zahrivani, tak latex je mnohem odolnejsi nez butyl. Problem jsou ty karbon rafky v kombinaci s nevhodnym brzdenim a pripadne vysokymi teplotami. UST tez doporucim.

          Jinak pokud by to bylo jak pises, tak chudaci zavodnici na galuskach. V kazde slusne galusce je latexova duse.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Jak jsem psal, B-F modla :-) Ne vážně; rozveďme to, protože mě Tvůj pohled zajímá.

            Vemu to odspoda:

            3. Ano, chudáci na galuskách. Právě proto jich spousta mění kola „pod kopcem“, mnohdy ne kvůli váze, ale kvůli ztrátě tlaku (viz 53×11 i google).

            2. Jiné ráfky, než karbonové se na závod nepoužívají. A nevhodné brždění? Přijedeš-li v závodě rychlostí (například) 100 km/h před zatáčku, kterou neprojedeš rychleji než 30 km/h, jak vypadá vhodné a jak nevhodné brzdění? Prostě musíš za co nejkratší čas zpomalit o 70 km/h. Nenapadá mě jiná varianta, než brzdit oběma brzdama na hranici adheze každého z kol. Máš lepší nápad?

            1a. Prohlášení o větší teplotní odolnosti latexové duše proti butylové mě poněkud překvapuje. Máš pro to nějaké vysvětlení? Zbytek vědomostí ze školy a empirické pokusy v reálném provozu mi říkají pravý opak.

            1b. Pokud Ti utíkají takhle málo, buď rád. Já zkoušel zelené Micheliny a ty mi (obě) utíkaly zhruba o 0,5 bar za 2–3 hodiny, tudíž jsem je vyhodnotil jako nepoužitelné.

            0 0
            • jecnak  

              ad 3 + 1 Nehodlam tu vest slohova cviceni. Sve zkusenosti s tlaky se zelenymi latexovymi Michelinkami jsem popsal, zrejme jsem svetla vyjimka. Proti stejne tezkym butylum jsou latext dusev mem pripade odolnejsi proti teplu, ale hlavne mechanickemu namahani.

              ad 2 Vetsinou je problem protoze brzdi dlouhymi davkami nikoli razne a kratce, ale nezazil jsem bouchnuti duse tolikrat jako ty. Zrejme je to na dennim poradku, ale opet se to me a memu okoli na horskych maratonech a akcich vyhyba.

              0 0
            • McBlacky  

              záleží jaký galusky, možná nějaký super lehký. Třeba Tufo v nejvyšších řadách s tím problém až tolik nemá. Naboucháš na 150 a po 7–8 hod to pořád má přes 130. Velký tlak neudrží dobře ani lehký butylky.

              0 0
              • jecnak  

                Nevim jak ve vyssich radach, ale myslim, ze Tufo nepouziva latex dusi, ale butyl navulkanizovany na ostatni vrstvy. Proto u nich dobre funguje tmel.

                0 0
                • McBlacky  

                  zatím jsme to řešili jen jednou a bylo to na dojetí domu na 50 PSI. klasicky střep ze skla. Probíral jsem to s Fuksou a říkal, že pokud galdu řízneš tak tmel je na dojetí, tlaky přes 100PSI to pak už stejně nedrží. Cena za nový je pak palba, s páskou a ventilkem to pod dvojku za slušnou nedáš (Tufo), zahraniční značky jen výš. Ventilek většinou při použití tmelu zaflákáš. Ale než jezdit na nízkým tlaku a riskovat carbon ráfek…

                  Není to levná sranda, jízdně to je ale paráda 1200gr kola s 200gr galdama – jak by řekl Penďák: „nástup možný ihned“ :)

                  0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Jezdím stále 23. A taky nepoznám rozdíl 0,7 W.

          Když jsem jezdil GP 4000S II, tak jsem z nich moc nadšený nebyl. Možná co se týče výdrže, ale co do jízdních vlastností to žádná hitparáda nebyla (rozumím, že jdu téměř proti většinovému názoru, ale co už). Oproti tomu ty Vittorky jedou celkem slušně, opět tedy dle mého. Každopádně galusky to jistí ;)

          0 0
    • Smazaný účet  

      na zavody mas lepsi bezduse + notubes tmel. A pokud nejezdis vylozene KPŽ tak bych bral kombinaci plastu ktere nejen dobre jedou ale i dobre drzi. Pripadne na zavody plaste stridat dle profilu/pocasi. Je tu toho plno.

      0 0
    • jecnak  

      Jezdil jsem stejny model, jen o par let mladsi a mel jsem na nich suverenne nejvic defektu. Stejne tak nebyly v zatackach tak predvidatelne jako Open Corsy, o Pro4Race ani nemluve, na mokru klouzaly. Navic silne podezrivam Kupkolo, ze to je zas vyprodej najakych skladovych lezaku, takze smes bude uz notne ztvrdla a bude to na mokru sakra klouzat. Doporucuji se minimalne zeptat na stari plastu – vic jak dva roky = nebrat.

      Osobne bych ti doporucil bud Pro4Race s latexovou dusi Michelin – oboji asi za nejlepsi cenu v Decathlonu a nebo bezdusove Schwalbe + paska, latex mliko, ventilky.

      0 0
      • Delkim  

        díky za tip, jsem netušil, že věci od Michelinu má Decathlon za takhle dobré ceny, třeba starší typ Pro3 Race za 519 a pod.

        0 0
        • jecnak  

          Pro3Race je omyl Michelinu. Nemaji moc dobrou smes a vetsina lidi vcetne me s nimi nema dobre zkusenosti. Kdyz uz tak Pro4Race ve sprave verzi pro uvazovane pouziti.

          0 0
          • Delkim  

            to jsem nevěděl, dík za info

            0 0
          • sYs  

            Co je s PR3 špatně? Zajímají mě osobní zkušenosti, právě se rozhoduju, co obuju (na PR3 mám pěknou nabídku).

            0 0
            • jecnak  

              Prisli mi (nejen me) vice nachylne na sekance a rezance od drobneho sterku a kaminku. Navic je to uz stary plast, ktery se nevyrabi, takze bude mit skladovanim tvrdsi smes.

              0 0
              • sYs  

                takže nic moc, asi zkusím PR4, možná endurance, dost toho najezdím do práce a taky po horších cestách, ten by mohl vyhovovat.

                0 0
              • Delkim  

                mňau au :)

                0 0
            • Marskatin  

              Já bych řekl, že se ta guma hlavně už tak 3–4 roky nevyrábí, Takže to bude podle mě nějaký ležák.

              0 0
      • McBlacky  

        jenom bacha jaký verze Decathlon prodává. Co jsem tam měl možnost vidět v Praze tak neměli ty samé service course jako má třeba KK.

        0 0
        • jecnak  

          Myslis rozdil v baleni – mala krychlova nebo kvadrova krabicka? Melo by se jednat o dve verze, respektive revize stejneho plaste.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.