Zdravim, nevi nekdo jestli je to jen docasny vypadek, anebo tuning-test.cz uz nefunguje ?
Zdravim, nevi nekdo jestli je to jen docasny vypadek, anebo tuning-test.cz uz nefunguje ?
Se pohodlně usadím:-)
Vlakno cislo 2…
Jaký vlákno? Hoď prosím odkaz.
Já Milanovi volal a jeho reakce byla prazvláštní a jediný co jsem pochopil že teda servis vidle nebude.
Trochu mě to mrzí, měl jsem to blízko a povětšinou jsem byl spokojen, zejména s ohledem na cenu.
Pro mne 2. Super vlakno dnes.
Prvni je o tom SZU kol :D
V Ráji Kol mě tvrdili že to co Milan umějí s vidlicí také
Aby ne, zázrak:-))
Tam toho vždycky tvrdili :D
Aktuálně je tu nový specialista na úpravu vidlic má Nick Onuce klidně mu napiš rad ti poradí. :)
A přitom by onucemu stačilo kdyby necvakala
Děkuji. Ano, při vší skromnosti, je to tak. Všechny moje čtyři vidle jsem vytunil k maximální citlivosti. Obzvláště ta poslední RS Gold je až neuvěřitelná, zobe každý kamínek, či drnek. Schválně jsem ji za jízdy pozoroval. Vůbec není nutno vozit nízký tlak v přední gumě.
Celé je to o tom, že stačí vidli důkladně promazat 5W tlumičovým olejem.
Jo a ještě dávám Redrum do vzduchové komory
No a když to srovnám s Aionem z TT, tak ten byl dost tupý. Cvakání pak jako záporný bonus, to ovšem nikdo nezavinil, konstrukční chyba, tedy vlastnost.
Jen se nesmi divit, ze prijde v jine barve.
A s barvou i na vnitrnich nohach :D
To je nesmysl, nikdy by mě nenapadlo barvit kluzáky.
Ale taky je jen prelepujes izolepou ;)
Jen? Co je více při lakování? Olověný kryt?
Presne. :D
jj presne tak!! v zasade atomovy kryt s olovenym zavesem, zarikavani za uplnku pri usrkavani odvaru z mandragory! jinak je to cely naprd :-D
A videls, jak kryje? :D
ale jo prave ze videl :-D
Ted se divam, ze to strikas blbe.
Sundal jsi spodni nohy.
Jsi amateeeeeeeeer! :D
ale ne… takovej prumernej fuser :-D bylo mi lito vyhodit zanovni gufera tak seknje tak nechal a jen vymaskoval… notmalni bridil :-D
A ta dilna? Fujik.
Copak nenosis kalhoty, abys to mohl strikat v obyvaku? :D
to je kotelna, tam to jen susim :-D
To uz neuhrajes. Proste se doma bojis rodiny… :D
to priznavam, manzelka mi dejcha na zada kdykoli zacnu vetat v kole :-D
:D
Ale tam to smrdi spis tim, ze se boji, aby mela za co koupit jidlo :D.
Vsude to je stejne.
okej dikes, servisoval kazde dva roky u TT, nevedel som uz uz nefunguje.
To si ale zanedbat servis, místní borci servisují i několikrát do roka
promáznout a vyčistit nohy se snad neřeší v servisu.
No podla mna tam vzdy aj niečo menil, boli to dve vidlice epicony, ktore boli priamo od TT, a vzdy ked prisli od neho zo servisu bol to rozdiel, nebolo to len namazane … Mne sa s tym
teda nechce srat, nemate nejaky typ kam to poslat?, prvy typ neservisuje externe.
Neni to tento Milan? https://www.bike-forum.cz/…-elektrokolu#…
Rozhodně ne, jeho lidský přístup s neuvěřitelnou samoarogancí a nutným poučováním všech a všeho byl jedinečný, nezaměnitelný
od místního šaška to fakt sedí:D
Tak, to bude už zaslouženě odpočívat v penzi :-).
aky je problem? skoncil ci ako ?
Už všechno vymyslel, slepá vývojová větev
Předpokládám, že už nebyl nejmladší a nedostatek Suntouru v posledních letech to dokonal.
Naopak suntourů bylo dost ale úprava alá houpací kůň nenašla tolik zákazníků
nechce is do pi ce?
ze sis na nej za ty roky nezvykl…
Ve zkratce veškeré relevantní informace v tomto vlákně jsou shrnuté v tomto příspěvku.
Nahodou ty vlakna tehdy byly vyzivne, alespon pro ty nezucastnene a nestranne. Asi jak Hynasovi vstupy ve vlaknech 29".
Jojo a přesně proto byla dodávka některých vidlic z předobjednávky za rok až 500 dní.
hm… skoda. je to oficialne ?
Hele v létě ještě na webu nějaký vidle měl na prodej ale bylo jich fakt minimum.
Áno, vraj áno
škoda, když chtěl člověk poradit, měl takový super lidský přístup vždycky… bude chybět
To teda neměl. Absolutní všeználek, kterej jak se říká sežral šalamounovo hovno, všechno byla chyba uživatele, kterej vidli neposlal k němu do servisu, a svojí neznalostí a neschopností „to zničil“.
Věděl co dělá, ale komunikace a přístup za mínus pět bodů z deseti.
Původně jsem měl z pána naprosto stejný pocit, jenže po diskusi s ním zde na bf… Nemůže za to.
Nevím, já mám jím vyladěnou vidlici na jednom kole ještě teď, byl jsem u něj osobně 2× a vždycky na pohodu, pokecali jsme, vidlice vidlila…
Jo, jenže tam je jedno velký ALE:
Je to přátelkej taťka, jen dokud jako idiot s nablblým úsměvem kýváš hlavou, a buď nic neříkáš, nebo mu pochlebuješ a souhlasíš s ním. Jakmile se na něco začneš ptát, nebo nedejsatane něco rozporovat, jsi v prdeli.
nesouhlasím :D
Víš, asi takhle, nevím, jak mluvil s neználkama, ale já jsem strojař a ještě jsem i manuálně dělal na letadlech, rozuměl jsem tomu, co říká a proč to říká, dotazovat jsem se pravda mnoho nemusel.
Navíc jsem měl v tý době vlastní obchod, takže jeho problémy se zákazníky jsem plně chápal.
Tvl, vidlice není jaderná fyzika. Když si odmyslím šrouby a podložky, je tam asi tak deset dílů. Na rámcový dotazy k funkci, servisu a whatever nemusíš mít vysokou školu (dokonce ani života).
On neměl problém se zákazníkama, on měl problém jednat jinak než povýšeně a stylem „ty seš debil co tomu nerozumí, já sem guru co tu hlídá tajemství svatýho grálu, budeš držet hubu, kývat a radostně hýkat“.
Tak na druhou stranu, právě proto že vidlice není raketoplán tak ti tak nějak z podstaty věci servisák jehož činností je vylepšování vidlice nemůže vyblejt svoje know-how protože se často jedná o jednoduchý věci který si pak člověk snadno udělá sám. Případně ti největší vykukové nasají know-how a pak začnou sami úpravy nabízet ;-)
To je sice pravda, ale:
No pockej, presne takovymi otazkami se domahal odpovedi se-se, ze potrebuje jen principialne chapat, a v dalsim kole pak rozjel vlastni vlakno tady na BF. To byl konec verejneho vystupovani Slance na BF, se-se jej tehdy musel slusne na*rat. Do toho se pak pridal JdS a vlakno nakonec admin smazal. Pokud si jej ale nekdo ulozil v nejlepsim, tak ma doma milionovy poklad, pac to muze z fleku prodat do Holywoodu jako namet na nekolik celovecernich filmu.
Nastavení tlumení je jedno z největších tajemství motorsportu a taky to není raketová věda…nastavení karburace je největší tajemství 2t motoru a jsou to dva tři šrouby, dvě trysky, výška jehly s hladina v plovákovce
ad 2 – proč by ti to měl vůbec říkat? Prostě máš zájem, ber, nemáš zájem, neber. Obecně myslím že neměl problém to prozradit – snížení pasivních odporů a doladění negativky na váhu jezdce. Cokoliv víc už není obecná informace ale know-how.
na bf srazu na sázavě nemela polovina lidi nastaveny sag a druha polovina nevededela co je odskok. Pro milana byly debaty na bf velky utrpení :)
A pak s takovým materiálem diskutuj o odtrhu nebo progresivitě. Co jsem nedávno zjistil, tak u motorek je to totéž v bledě modrým.
koupils krosku? :) nasel jsem to :)
toho prďolu na Marinovy znám :D
a toho na pevnaku s urazenejma koulema ne?
Porad skvele video. Ne, mam silnicni, ale i tak sag, kompresi a odskok musis mit nastaven.
Pokud je co nastavovat. Spousta motorek i střední třídy nemá na předku ani nastavení předpětí, natož odskoku nebo dokonce komprese :-)
Ale možná to know-how mohl světu předat dříve, než s tím defakto seknul :D
To je taková damašková ocel, co? Navždy ztraceno v propadlišti dějin :D :D
Na tomhle se většinou dá něco vydělat.
Možná ho to netrápilo, nebo nenašel zájemce, nebo nebylo nic světoborného, co by šlo co předat. Spekulace.
Presne tak, popr. pokud vidlice nechodila uplne dle predstav, automaticky to znamenalo, ze zakaznik je totalni lama a jeho produkt si vlastne nezaslouzi. Ale zase za ty penize, co cekat :D
Že sis s někým neseděl je tvůj problém :D dost lidí tu tvrdí něco jiného včetně mě
Ty máš patent na rozum a ultimátní pravdu, jak jsem na to mohl zapomenout.
Samozřejmě brouku a při tom sem s Milanem mnohokrát v pohodě pokecat, u něj v dílně.
Hele ale jsi problemar. Smir se stim a unes to, ze te nekdo vysira tak jako ty ostatni ;)
Jen protože si od lidí nenechám ***** na hlavu a se spoustou si nesednu neznamená, že to co tu píšu není pravda. Máš tu zhruba stejnej počet lidí, který ho nekriticky milujou jako boha, a těch, který s ním fakt spokojený nebyli (z jakýhokoli důvodu).
Ale to ti nikdo nebere že to není pravda, že máš takovou zkušenost. Jen že to tak není u každého.
Zbytek už si doplňky sám
Je zvlastni, ze zrovna tebe tak casto nekdo sikanuje, skace na tebe jak certik z krabicky atd.
Nebude to tim, ze jsi sam byl Vyskoc?
Tak jestli si reinkarnace někoho z těch bobánků co tu po něm šli jak po uzeném, tak to lecos vysvětluje.
Ne nejsem. Dokud se nezačal chovat jako dement, neměl jsem výhrady. A na rozdíl od bláznů jako onuce jsem s tou vidlí byl spokojenej skoro celou dobu, po kterou jsem na ní jezdil.
Čí reinkarnace ty jsi? Já už se tady po těch čistkách ztrácím v tom kdo je kdo… :-D
Ničí, jsem teď na svým původním nicku.
Pepek Vyskoč
To byl druhej nebo třetí nick. Lidi tu mají dost mizernou paměť.
To je možný, já fakt nemám v hlavě bf a jejich uživatele.
V tom případě nechápu, proč sem píšeš zavádějící informace, když druhým dechem přiznáš, že nevíš, o čem mluvíš.
Už chápu proč tu máš několikátej účet, ty jseš fakt tydýt…
Tak hlavně že to chápeš.
jj teď už je to jasné zcela :D
Hele já s ním třeba nikdy nejednal, jen pasivně četl jeho vystupování tady na fóru a pocit mám stejný.
Znám osobně lidi co ladí odpružení na trochu jiné úrovni, a i od nich dostaneš jakýkoliv technický detail mnohem ochotněji než co jsem tady viděl a bez pocitu nadřazenosti.
Nesoudim úplně na základě toho, ale sám mám s laděním odpružení nějaký zkušenosti a úplně v Milanovy metody nevěřím, a bez náhledu do toho, co s vidlicema dělá těžko přesvědčí někoho, kdo se v tom vyzná.
Kazdy je nejaky a uz vubec bych neresil lidi podle diskuse na netu. Mne je jedno co s tim delal, pro mne bylo dulezite jak fungovala vidle pred a potom a jak se snim dalo domluvit. Vsechno pokazde k maximalni spokojenosti.
Naopak bych řekl, že podle diskuze na netu si člověk udělá o druhem celkem obrázek.
Je potřeba jít na počátek těch diskuzí, ne se řídit tím jak to vypadalo když ho fest vyhejtovala banda blbů a pokud si pamatuju tak tam bylo i 2× udání na ČOI, navíc snaha za každou cenu zjistit co s vidlicí dělá.
Dnes už je to zbytečné, Milan byl fajn chlap , vidlicím rozuměl, uměl poradit, asi ne každému no
Myslel jsem to obecně. Milana osobně neznám a vím, že se tu do něj pár lidí navázelo. Kde je pravda něvim a je mi to vlastně jedno.
nebylo to jen o tom, ze by se ostatni navazeli do nej.
Přesně jak píšeš. Když se člověk choval slušně, i třeba jen proto, že byl o pár let starší, tak komunikace s ním byla naprosto v pohodě.
Měl jsem od Milana dvě vidle odladěné k naprosté spokojenosti (Marzocchi EXR Pro a SIDa XX) a několikrát mi dělal servis. Obě vidle dodnes fungují naprosto v pohodě
No nevím. Třeba já jsem s ním jednal naprosto normálně, možná spíš nadstandardně jako s někým, kdo je odborník, své práci rozumí a snad ho i baví, a odpovědí bylo chování kokota. I tak jsem u něj koupil dvě vidlice, ale následné zkušenosti se servisem mě donutily začít vozit normální vidlice. Za což jsem mu nakonec vděčný, takže vlastně palec nahoru. Upřímně mě překvapuje, že s tímhle přístupem ještě donedávna fungoval….
Troufám si říci, že v komunikaci s cizími lidmi jsem až nadprůměrné zdvořilý, chovám se s respektem a snažím se dodržovat pravidla komunikační etikety, ale komunikace s panem Slancem byla tragická a nechápal jsem, co dělám špatně, že ke mně přistupuje tím stylem. Myslím si, že to paradoxně bylo právě kvůli diametrálně odlišnému stylu komunikace, kdy se o nějaké slušnosti z jeho strany nedá mluvit. No, vidlici jsem koupil (tam nebylo co domlouvat), ale na servisu už jsme nebyli schopni se domluvit. Nemám mu to za zlé, byl to prostě typický technik, u kterého vázne schopnost jednání s lidmi. Ale upřímně mě překvapuje, že mu byznys fungoval i navzdory tomu, že ke svým zákazníkům přistupoval jako ke kusu ***** na ulici.
Osobně jsem s ním problém neměl, když jsem potřeboval servis vidle, tak jsem mu ji poslal a on ji pak poslal oservisovanou zpět, žádný zádrhel nenastal.
Pokud si to správně pamatuju, tak v mém případě nastal zlom ve chvíli, kdy jsem ve vší slušnosti požádal o rozpad ceny na jednotlivé položky, což jsem až do té chvíle u servisu považoval za samozřejmost. Ale tady to dle všeho samozřejmostí nejspíš nebylo. No a přes tento bod jsme se nedostali, vidlici jsem místo preventivního oservisování prodal, koupil jinou a díky tomu zjistil, že existují i vidlice, které se při brzdění neponoří do celého svého zdvihu. Konec dobrý, všechno dobré :)
jak již se tu píše, dokud nebyl problém a nezačal ses ptát…
ptát na co? co přesně dělá? nebo na detailní rozpad ceny?
Všeobecné info člověk dostal, že to někomu nestačí tomu rozumím, že někdo radši udělá servis vidlice, než kontraproduktivně vysvětlovat a psát a tím ztrácet čas taky,
Je to o rozumné hranici
Stejna zkusenost. Chapu ze uz byl mozna unaveny z nekonecnych dotazu na jeho „tajemstvi“ nebo rozpadu ceny, ale aby cloveka poslal do prd.le po normalnim dotazu na jednu konkretni zalezitost, tykajici se specifickeho nastaveni, to uz bylo hodne za hranou
Mne vůbec nezajímala cena, ani co s vidlicí dělá. Jeho věc, věřím, respektuji.
Zlo nastalo, když jsem se pokoušel reklamovat cvakání. Jen telefonicky, k reklamaci skutečné u něj nikdy nedošlo, byl jsem jako spráskaný pes. Naštěstí se mi tu pak ujal ten hodný pán z BP Lumen. Měnili nezištně patronu na vyšší model…
Tajemství houpacího koně – pěkná bajka:-)))
Víš co Sašo? Di do .....
ale no tak, neměj všechny za čurááky :-), normální otázky technického charakteru co dělám blbě atd., je to už spoustu let ale utkvělo mi v hlavě, když mi po jeho servisu moje vidle zkolabovala odpověď: ale vy jste mi neřekl, že chcete vyměnit těsnění které asi ruplo, (negativka přeplněná olejem a těsnění to nedalo ve zkratce)
jako ucho v oboru jsem sklapl a zaplatil servis znova, ale už jinde :-)
hele, já měl od něj „poladěnou“ starou marunu. upřímně, nevím co tam všechno dělal, krom zbrousení (a tím změkčení) negativky. naladěno na malou komoru, nízký tlak a vyšší progresivitu – houbový projev, plavalo to, to jsem si upravil podle svého. pak jsem ji myslím k němu jednou poslal na běžný servis, přišla mi poštou zpět a z jedný nohy tekl olej a nedržela tlak. normálně jsem se ho zeptal, čím to může být (nejspíš s tím pošta mrskla) a on to hned bral jako že ho obviňuju, že mi dokurvil těsnění. no tak jsem chvíli vozil tlak jen v jedný noze a pak si to nechal v bikelive přetěsnit a běžný servis dělal sám. já z něj měl takovej pocit, jako kdyby trpěl paranoiou, že po něm všichni jdou. možná že při osobním jednání byl jinej.
No, tak ona to nebyla úplně jenom paranoia, oni po něm opravdu šli, posílali mu tam ČOI a podobně.
ale za to já nemůžu. to je pak otázka jestli bylo dřív slepice nebo vejce, jestli po něm nejdřív šli, nebo nejdřív někoho poslal do zadečku.
Já si dovolil po objednání 27,5 vidle (přes net) ještě zavolat a říct, ze chci 27,5 aby nedošlo třeba k chybě a nedal mi 29.....tím jsem se skvěle uvedl :-D
Znám v Běchovicích jednoho pána, co míchá autolaky.. Taky totální všeználek, z člověka ješt ěudělá pomalu blbce, kfyž mu jeden řekne svoje představy atd..
Jenže, když si člověk vytáhne hlavu z prd.. , tak zjistí, že on má vlastně ve všem pravdu a nemůže za to, že já, potažmo další, jsou v tom totální amatéři a on pak působí namistrovaně. Jsou lidi, kteří nesnáší, když někdo něco dělá jenom jakože nebo tak jak to „stačí“.
Já jsem Milana bral.
Taky od něho mám „poladěných“ několik vidlic. Pokaždé k maximální spokojenosti a pokaždé naprosto bezproblémová a jednoduchá domluva. Naposledy mně oživil mrtvolu z mého oblíbeného veterána.
Možná stojí za povšimnutí, že problémy s Milanem mají dost často uživatelé B-F, co mají již několikátý nick, nebo zde působí jako trollové. Asi shoda náhod.
Já mám teprve třetí účet. Ještě tak dva a možná ti dám za pravdu!
Já mám 19 let teprve první účet. Problém s Milanem jsem nikdy neměl. ;-)
Copy:-D
Tak u Romanka je problem v tom, ze to kdysi doporucil kamaradum, kteri slapou jak do zeli, ti mu za doporuceni podekovali a od te doby tady jede ten svuj kolovratek.
No to jo. Puvodne dokonce fanda jo? No to uplne meni situaci :D ja doufal ze mu fakt vyprcal starou a von jen dostal bidu od kamosu, toe typek tvl :D
staru mu vyprcal daky cembak.
Takže je to retard, co si koupil pro něj a pro kámoše nevhodný produkt a dává to za vinu výrobci :)
Ale co se divím. Občas potkávám silničáře, kteří do toho dupají jak do zelí a poskakují na sedle tak, až se pod nimi pohupují galusky… takový člověk když sedne na fungující vidlici (či nedej bože na fulla), tak z toho musí být úplně v pasti..
Retard sice je, ale to se nevylučuje s tvrzením, že komunikace se Slancem byla utrpení, a člověk se ničeho kloudnýho nedobral.
Já jsem teda ale narozdíl od těch ostatních s vidlí jako takovou spokojenej byl (dokud mi z ní při jednom „servisu“ bezdůvodně nevyhodil tlumící podložku, kvůli čemuž vidle půl sezóny rachtala jako hovado, což jsem identifikoval až na konci sezóny, když jsem si servis zase udělal sám).
Hustý olej, vyndané tokeny a nařezaný doraz pilkou, to byl celý jeho TT zázrak a jak se říká z hov_na bič neupleteš, shit vidla byla jen citlivější, což tehdy mohlo lehce pomoct, bo na Pika nebylo že
Já si nastavil kdysi auron, nebo co to bylo za mr*dku (bratru s úpravou třeba 10t), podle něj a propadalo se to a de fuckto se na tom nedalo smysluplně dolů jezdit. Ta ocelová negativka byla peklo, netunil jsem dál a poslal z domu o cvakání ani nemluvě. To jsem řešil už sám, servisem patrony. Viz onuceho slavné vlákno o cvakání :)))))
Ničeho řezanýho jsem si nevšim. Vidle chodí pěkně a je docela citlivá, ale se 130mm žádnou hitparádu neuděláš. Teď jsem na nový kolo koupil Lyrika, a chvilku jsem přemýšlel, jestli toho Aurona zvednout na 150mm a zjistit, jestli s vyšším zdvihem chodí ještě líp, ale vykašlal jsem se na to.
Podle mě 80% tuningu (resp. zlepšení chodu) dělá předělání z vazelíny na olej, ale jak už jsem psal výš, TT bylo ve skutečnosti spíš o vyšší ceně (oproti eshopu) za to, že za tebe tu úpravu udělá někdo jinej, a ještě na to dostaneš záruku. Mr. Slanec ale věřil, že dělá nějakej zázrak a sedí na kdovíjakým tajemství, v čemž byl teda bohužel dost mimo.
Nad rámec toho „zolejnatění“ tam ASI dělal podle modelu vidle nějaký další drobný úpravy typu navrtání olejový patrony, aby nasátej olej vypustila zase ven a celý to dobře fungovalo i po předělání z vazelíny, ale zpětně nevěřím ani že si nechával dělat vlastní pružiny, jak tvrdil (když jsem ho zkoušel ždímat, aby vyprdnul aspoň nějaký informace co to jeho tuningový židozednářství vlastně obnáší).
Celej kult okolo TT byla podle mě dost nafouknutá bublina, ale zároveň nebudu tvrdit, že to bylo k hovnu – jen to bylo jinak, než se to ty roky prezentovalo: za příplatek člověk dostal něco, co šlo v pohodě udělat doma, ale ne každej má k dispozici dílnu, nářadí, nebo čas se v tom vrtat. V tom vidím přidanou hodnotu, a sám jsem ji využil (plus jsem tehdy o vidlích nic nevěděl). Ale jakmile se člověk jednou odhodlá jednu vidli rozdělat, už si může „vytunit“ jakoukoli jinou (bavíme se o SR).
Ale nic z tohohle nemění nic na faktu, že Auron (aspoň teda ta poslední SF18 pružinová verze, kterou jsem měl) je za ty peníze naprosto super vidle, která jde ještě zlepšit.
Jo a ještě dodám, že netuším, jestli na jiných modelech SR vidlí šly dělat nějaký jiný/další zásadnější úpravy, protože mám osobní zkušenost jen s tím Auronem, ale s ohledem na obecnou konstrukci o tom pochybuju.
U těchto vidlic co píšeš už ten tunig extra smysl nedával – mírné vylepšení, ale zase to nestálo moc.
Smysl to mělo mnoho let před tím, když TT vlastně vzniklo a z nefunkčního levného Epicona , byla minimálně srovnatelná, nebo lepší vidle než Reba a srovnatelná s Foxem
Mně ladil Toru.
ladil leda prd, teda i moji rebu, pak jsem si ji otevřel a nic… jiný olej a v patroně nic jinak…
místo toho aby dělal normální servis vidlic, opředl to příběhy a tajemstvím, tak přidaná hodnota to je žejo :-)
Je mi jedno, jak, ale chodila o dost lépe.
jo ta moje reba chvilku taky asi měsíc, pak ruplo těsnění nezi komorama (dual air) a když jsem mu volal, řekl mi, že jsem mu neřekl aby při servisu vidlice měnil těsnění :-))))) a bylo
začal jsem se v tom vrtat sám, tímto zpětně pánovi děkuji za prozření
OK zkusil , nebyl jsi spokojen . Udelal jsi si na nej svuj nazor, ale vsadim se ze jsi se nezacal chovat jak zastydlej curaak viz vime kdo a plivat na nej kde se dalo :)
ne, řekl jsem mu to v diskusi tady, jen tahal rozumy co tam dávám za olej, že mi to necvaká a jemu jo…
to bude tím, že nejsem zastydly curak :-)
je hezke videt, jak se to dotycneho dotklo, podle palecku :)
A za to jsi od nej dostal palecek hore.
Ladil a servisoval mne tri kusy. Nejvetsi zazrak bylo z nefunkcni zakladni OEM Suntour na Meride funkcni vidle vcetne vychytavky se zanorenim po locknuti. Tu mne po letech ozivil z mrtvoly zase do funkcniho stavu diky sehnani nahradniho dilu hledanim na netu. Pak mne poladil priserne progresivni DA Rebu, tak ze chodila v celem rozsahu a zobala kazdy kaminek, tam byla zmena diky poladeni progrese taky citelna a posledni byl Revelation, kde to ladeni bylo taky znat, ale ne tak vyrazne u tech prvnich dvou. Nevim co s tim delal, ale poznat to teda sakra bylo.
Sis neumel poladit DA Rebu? :D
A pořád neumím a ani jsem neměl v plánu se to učit, když to někdo za rozumné peníze udělá za mně.
A foukal jsi nekdy tu vidlici? :D
Zrovna DA – staci trosku fouknout vic do negativky :D
Jasně a to změní progresivitu průběhu vidlice a zvýší její citlivost. Škoda, že tu tenkrát nebyls, abys mohl poradit. :)
No, presne tohle to udela :).
Jen Ti sezere trochu zdvihu.
Skoda, zes to tenkrat tady necetl :D
Už sem slyšel spoustu legend o DA Rebě, jak to byla nejvíc nejlepší vidlice co uměla zázraky, tak přidávám. :)
Skoda, ja mel doma 2 :D…
V okoli asi dalsi 4…
Rukama mi prosly jeste asi 4 solo air a 1 Sid SA :)
A vlastne ted nove Sid 32 SL Select.
Ale to je opravdu to, co to udela. Srovnej si treba DebonAir B1 a C1. B1 ma v negativce vetsi tlak, nybrz se s pozitivkou vyrovnava hloubeji ve zdvihu nez C1. Je tam i rozdil v objemech ktery zpusobuje stejny efekt ale to je ted vedlejsi.
Vetsi tlak v negativce ti udela vidlici citlivejsi v pocatku zdvihu, a progresivnejsi ke konci. Objem negativky pak posune krivku kde to zacne prituhovat, ale tlak negativky urcuje ten pocatecni chod.
To rozhodně nestačilo.
Citlivost DA Reby při přefoukání negativky se nezměnila ani náznakem. Přeměřeno na větším množství kusů. Jen sám jsem vozil hodně let 4 různé DA Reby, zvlášť po právě úpravě u Milana to byla velmi dobrá vidlice.
A tu poslední Rebu jsem dokonce dlouhodobě jezdil trvale s opravdu hodně přefoukanou negativkou (cíleně jsem tak snižoval zdvih o cca 1cm).
A pro jistotu k pojmu citlivosti: citlivost je daná pouze odtrhem.
S přefoukanou negativkou byla mírně aktivnější v první části zdvihu díky zvětšení negativky (přefoukáním se negativka zvětšila na úkor pozitivky), ale citlivost se nijak nezlepšila.
A přesněji v číslech:
A pro jistotu k pojmu citlivosti: citlivost je daná pouze odtrhem.
V zadnem pripade! To by platilo mozna tak u 1–2cm prekazky, kterou beztak z vetsiny pobere guma. Ale hned po prekonani toho prvotniho odporu a rozhybani vidlice ten odpor vyrazne klesne, a v tu chvili nejvetsi odpor bude od pruziny a tlumeni, pokud to dobre chapu tak prevazne pruziny.
To testovani odtrhu je pri stranovem namahani? Pod jakym uhlem? Protoze futra v ohybu pod brzdou nebo pri narazu jsou uplne neco jineho nez futra na ktery tlacis linearne.
Chování vidlice po překonání odtrhu je samozřejmě také důležité, ale nijak už nesouvisí s citlivostí. Tu nutnou sílu na překání odtrhu prostě vždy musí pohltit tvoje tělo.
A ano, citlivost se bude zhoršovat z důvodu kroucení vidlice (ať už dané brzdou nebo jinými vlivy). To ale bude u té vidlice navíc tak jako tak (ať už má odtrh 5kg nebo 10kg při měření bez působení bočních sil na vidlici). A neřešíme teď srovnání různých vidlic, kde budou další vlivy typu tuhost vidlice (čím míň se bude kroutit, tím méně se bude při bočních silách na vidlici zhoršovat odtrh).
Jasne ze to souvisi s citlivosti! Tvoje ruce neciti jen to pocatecni prekonani odporu, tvoje ruce citi cely naraz. A ver mi, ze to jsou pri vetsich narazech diametralne jiny cisla nez 7kg. Odtrh je odtrh. To je jedina izolovana komponenta citlivosti, ale citlivost dela cela vidlice. Se zvysujici silou narazu se snizuje role odtrhu na energii prenesenou do tvych rukou protoze v idealnich podminkach(tj bez stranoveho namahani) ta sila je konstantni, zatimco sila narazu roste.
Nekde na gravelu s prefoukanyma gumama by odtrh asi byl klicovy. Jakmile se bavime o jakychkoliv korenech, uz rozhodne neplati ze „citlivost je daná pouze odtrhem.“
Tohle je zbytečná debata. O tom, že je odtrh klíčový jsem nepsal ani slovo a vůbec nerozporuju, že je důležitých spousta dalších věcí (a také bude mít vliv i na pocit jezdce z toho).
Já jen rozporuje ten pojem. To co se děje a jak po pohnutí vidlice do zdvihu je důležité ještě více než jen samotný odtrh, ale nelze to už dávat pod pojem citlivost.
Hele nenašel jsem nikde definici pojmu „citlivost odpružení“, ale ty tedy říkáš, že citlivost = odtrh. Já říkám že citlivost je o izolaci nárazů od jezdce, jinými slovy jak dobře vidlice „žehlí“. A to jak žehlí rozhodně není jen o odtrhu. Nicméně že citlivost = odtrh jsem asi četl právě jen od Milana a teď od tebe, jinak jsem to v životě neslyšel :)
Tady máš od gurua na to vlákno (teda jenom na citlivost vidlice), evidentně je to tu dávno vyřešený :)
Prosím jen se nesnaž hádat s Mlokem o vidlicích !!!
Nehádám se, jen si chci ujasnit pojmy!
Chápu ale asi nepamatuješ jak byl mlok vždy zapalen do pružení a jaké mnohastrankove elaboraty dokáže napsat to kvůli Mlokoj je na BF příspěvek omezen na 500 000 znaků!
Tenkrát jsem u těch diskusí byl a Milana kolikrát bránil vlastním tělem, ač jsem ho vůbec osobně neznal.
Bylo očividné, že mnoho lidí neuneslo, že někdo něco udělal a nebyli to oni.
Tak ono to mohlo jít daleko dále při individuální domluvě, což ale jistě u Octopusse nehrozilo…
Jen pář příkladů, co Milan byl schopný individuálně řešit:
A co se týká toho co nabíze standardně každému. Tak kromě lepší citlivosti vidlice byl největší přínos vyladění na hmotnost jezdce a jeho styl jízdy (samozřejmě to vyžadovalo dobrou komunikaci, aby kromě hmotnosti byly jasně specifikovány požadavky na chování).
U současných vidlic už tak moc prostoru k ladění není:
Ona je podobná situace i u tlumičů. Před více lety jsem měl více tlumičů „Pushnutých“ v Anglii, kde byla vždy kompletně nahrazena tlumící část jejich řešením.
Dnes už zase ty základní věci jsou standardně pořešené:
Jak se podle tebe např. ten Auron ladí na hmotnost jezdce?
Tak základ je vždy správná negativka. Ta když nesedí na hmotnost jezdce a styl jízdy, tak je to rovnou zabité. Tohle je první zásadní problém v továrním stavu u vidlic s ocelovou negativkou.
Pak dále progresivita.
A pak nakonec k tomu upravené tlumení, ale to už nebylo standardně v nabídce, ale jen individuálně.
Negativka znamená co? Ta pružina?
Po tom co Slanec předvedl mu zpětně fakt nevěřím, že si nechával pružiny vyrábět. Podle mě je tam jedna z těch továrních, měkká nebo tvrdá.
Progresivitu neřešil vůbec, a o tokenech nikdy nekvák jediný slovo. Ostatně nic takovýho v ojebávkovým formuláři ani neměl :D
Myslím že nechával pružiny dělat, měl jsem od něj několik vidlic a byly i na hodně malou váhu, 60 a 48 kg, obě fungovaly perfektně, to by se sériovou pružinou asi nešlo.
Za mě je to škoda že skončil, byla s ním vždy perfekní domluva.
ale měl tam tvoji hmotnost + další info , a podle té to řešil
Ale on pise o ojebavkovym formulari.
:D
Myslim že místo tokenů se to řešilo množstvím oleje v pozitivce.
O tom pochybuju, to by tam musel nalejt deci. Ostatně v návodu, kterej každýmu dával, specificky zmiňoval tuším 5ml při servisu.
pockej nevis je negativka, ale chtel jsi snim vest fundovany rozhovory a jsi nasrany ze te poslal to rekta? Fiha
Stejně jako když nevím, co je to čapáky nebo jezdit švih, což mě automaticky vyřazuje z diskuzí o kolech, logicky.
No nevadi, nepochopils.
Vím, co je pružina ve vidli, ale jestli se jí říká negativka nebo sněhurčin řitní věnec je mi dost u ******, ale ty tu jen trollíš a vysíráš, tak co se vůbec namáhám reagovat…
co to meles? Jenom tady nonstop plivete na cloveka ty ritni venci. Ocividne vis co je pruzina ve vidli, kdyz se nam deli na pozitivni a negativni. Ale jed Pepku davej davej ty vysiraci. Jak uz tu nekdo psal, problemari s nim koreluji s vysiraci tady. Az na par vyjimek no, ale ti tady nemusi kopat jak sulinci a proste ho zacli ignorovat a nedelat snim obchody. Tak se chytte Romulankem a vesele s pisnickou na rtu.
Zkus si omývat přirození vlažnou vodou, jsi nějakej rozčilenej, a slovosled trpí. Plus ta absence dakritiky tomu nepomáhá. Možná se soustřeď na seberozvoj a meditaci, a nevměšuj se do diskuzí, kde nemáš k tématu co dodat :)
Tak si hlavne polad negativku a dolad ten lock u triaru, at se nehoupes. Tvl Roumen ma houpaciho kone u vidle a ty u triaru. Fakt spolu nezijete ;)
Koriguju: Absence diaktritiky nicemu nenapomaha, dokonce ani tobe nenapomaha „sence“ hacku a carek. Pac jsou mezi nami taci, kteri pisou na anglicky klavesnici a nechce se jim prepinat na ceskou.
To ja jenom tak naokraj, ze kdyz dojdou argumenty, tak je snaha zdiskreditovat osobu protistrany nesmyslnejma argumentama.
Bacha on nema problem s diakritikou, ale dakritikou. Proste neunese kritiku :)
Jo tak, da kritika in da house, tak to jo :)
Co jsi s ním řešil ty netuším, já měl vždy ve všech vidlicích od něj negativku, jakou jsem tam mít chtěl přesně dle mojich požadavků. Celé tohle je také hlavně o tom, že v mojem případě Milan přesně věděl jaké jsou moje požadavky. A to nejen nějakým nejasným popisem. K tomu bylo již více předchocízh referenčích vidlic, kde byl v pro mě ideálním stavu změřen průběh (takže byly k dispozici i grafy průběhu těch vidlic).
A to víš, objednávkovým formulářem se takové věci pořešit opravdu nedají.
To jsme zpátky u jeho židozednářství, kdy zarytě odmítal říct, co s těma vidlema dělá, takže o údajný (a nevěřím mu to) existenci jiných pružin jsem při objednávání vidle ani při předávání neměl nejmenší tušení. A nezajímalo ho nic jinýho (například styl ježdění) kromě požadovanýho zdvihu a hmotnosti jezdce.
Kdyby doopravdy nabízel nějaký tunění, asi by o tom něco řekl. A jestli to dělal deset let předtím, pak v době, kdy já vidli kupoval, se nic takovýho nekonalo.
A grafy? LOL. To možná v nějaký alternativní realitě. On se ani nenamáhal přetisknout ten univerzální návod tak, aby tam např. byl uvedenej tlak, kterej doporučuje u mojí konkrétní vidle. Místo toho tam jen něco přeškrtal, a napsal jiný číslo mezi řádky. Fakt profesionál každým coulem :D
Ja jsem fakt nestrany, Slance neznam a nikdy jsem s nim nemluvil, jen ctu BF, videl jsem kdysi jeho reakce a udelal si jakys takys obraz. Ale ocividne jsou tady 2 skupiny a kazda ma dost cetne zastoupeni. Nelze teda neustale opakovat, ze ti druzi neumeli komunikovat jen proto, ze ti prvni problem nemeli.
Ten vas nadprumerny vztah a prima komunikace, ze te po nejakem dotazu neposlal do perdele je treba ciste z duvodu, ze nejsi pro Milana uplne neznama osoba, Slanec taky nebyl blbej, videl tvuj zajem o problematiku vidlic. Totez u par dalsich, s nekteryma se treba znal z drivejska. Jinak ja to neodsuzuju, take se chovam jinak v praci a k neznamym a jinak ke znamym.
Pumpičkou ????
že sis nevšiml ty, neznamená že to nepoužíval
jestli říkáš o sranturu že je to super vidla, ok jezdi ji spokojeně dál, já už to zkoušet nebudu
Nevytrhávej věci z kontextu.
Napsal jsem, že Auron je super za ty peníze.
Jestli jsi měl smůlu na kus, starou sérii, která měla mouchy, nebo co já vím, nemám tušení, ale ta vidlice co mám já byla mechanicky naprosto v pořádku.
za mě není
měl jsem + procházelo mi rukama při servisech takových 15 sranturů (i duroluxy…) a všechno to byly vyhozené prachy
vidlice stály kolem desítky, to jsem bral Piky v akci za ty prachy…
Tajemství houpacího koně prozrazeno:-)
Návrat idota
to je super film :D
Jako vždy, stačí jedno nahození:-)))
a furt se vracíš :D
Myslím, že na tom něco bude.
Taky mi Milan dělal i vidlici, která nebyla od něj. A bylo to totálně bez řečí.
teda zaver je teda aky, kam davat na servis vidlice epicon ktore som mal potunene od neho ?
odkud jsi?
praha ale mozem aj poslat hocikam ,…
A byls u něj tehdy osobně? Zkusil bych mu zavolat, třeba ještě v důchodu rád občas něco málo udělá…
Mám obavu že věk resp důchod není ten problém proč skončil. Když jsem mu zavolal cca před měsícem, netuše že už nefunguje, zněl poněkud zmateně a rezignovaně. Myslím že ho semlely jiný věci o kterých tu nechci ale psát.
Aj, tak to není dobrá zpráva, ale díky.
bikelive ?
dikes, konecne nejaky rozumny typ miesto 200 komentov o nicom, bikelive vyzera poho skuim im napisat …
Jo, tam jsem hodil vidle původně určené k Milanovi. Myslím že na vidle umí dobře, popravdě ono na nich není zas tak moc co zkazit. Ceny mírné. Se servisem tlumiče od nich mám zkušenosti rozpačité, někdy super, někdy tlumič brzo odešel. Bike-live každopádně, pokud to chápu dobře, přestal fungovat jako prodejna jsou čistě servis, za mě super počin. Děkají to co umí dobře a neplýtvají energií na snaze konkurovat v prodeji kde proti velkým eshopům imho nemá malý obchodník šanci.
A proč vlastně máte, mnozí, potřebu vidlice někam posílat? Stačí sundat nohy, nový olej, olej do vzduchovky. Dělám to tak celá desetiletí a zrovna tak dlouho mi vidlice fungují. RS Recon, RST
Tady se nabízí třeba slušný přivýdělek k důchodu :-)
Dílna Onuce..ručení neomezené :-)
Protože na to nemám čas a momentálně jsem ve stavu, že je pro mě rychlejší a v podstatě i levnější to někomu dát udělat. Zejména když chci u vidle servis i tlumiče.
Třeba teď jsem tam dával 20 let starou M Z4 na výmenu stíráků a X-Fusion na přetěsnění a opravu tlumení.
Asi bych to všechno doma zvládl taky ale zabralo by mi to min celý den a ještě by byla šance že něco dojebu :-)
Každý nemá tolik času, jako Vy. Jsou lidi, co pracují :-)
já právě pracuju, a proto nemám čas řešit servis… za dobu, kterou bych strávil tím, že to někam budu posílat nebo povezu, si vidlici ošéfuju sám. a v 90% případů to platí i o servisu čehokoliv.
takhle to mám u většiny úkonů + často přehazuju starý komponenty z jednoho kola na jiný a pod. Za to bych v servisu dal nesmysl. U těch vidlic na to mám blbý podmínky takže větší servis se mi vyplatí u odborníků. Samozřejmě sundat vnější nohy a vyčistit/promazat to zvládnu doma za kratší čas než to někam vozit.
Protože mnozí si nemohou dovolit rozložit stojan v kuchyni, na linku vyskládat všechno potřebné a jako třešničku nechat spodní nohy odkapat do dřezu.
poslal som do bikelive 2 maily a nic, takze asi poptam jinde …
Telefon ti taky neberou?
Nedávno jsem šel kolem a bylo zavřeno, na dveřích byla cedule, že dílna je v rekonstrukci. Jestli se nepletu, tak do 9.1.2023.
No vida, také se tam chystám na servis vidle.
Takže je budu brzo kontaktovat.
Já tam chodím co otevřeli, mám od nich koupeny asi i dva bajky, tak snad to nezabalej:).
.
Shock Therapy na P-5. Servisovali mně Epicona a vpohodě. Dělají obecně tlumení. Za mě lepší, než Bikelive.
bp lumen? oh, wait… :-D
ale to už nebude ten správný tuning alá houpací kůň
Romane léči si svůj komplex z neoservisovaných vidlic jinde, dělujeme.
jsi nějaký popletený:-)
Suchá Reba = nejvícnejlepčí fukce vidlice! Netřeba zamykat!
tiez dikes za typ
to byla legrace. bp lumen je v insolvenci.
a?
hahah okej, uz som im siel pisat … napisal som teda do bikelive uvidime
A fungují nebo ne?
zažil jsem asi 2× jak funguje firma v insolvenci… když se každý domáhá platby, dodavatelé zastavují práci a odvážejí dodané a nezaplacené díly, investoři zuří, protože jim rupne zakázka… ale třeba servis provádí jiná firma „bárta a bárta a bárta“ a funguje samostatně, co já vím. zkoušet to nebudu.
Zkusím to a napíšu to sem
Takže servis normálně funguje. Do týdne byla vidle doma zpět – běžný servis vč. pošty 1200,–.
to je dobra sprava, dik.
Případně Shock Therapy na Knížecí. Já sem s nima spokojený.
TVL všechno se mění, nemám rád změny…to mě vážně mrzí, ach jo :-(
Tuning test nikomu chybět nebude
preco hovoris za inych?
Jaký olej TT dával nad pístek (5ml)(v návodu píše speciální) a jaký dáváte do spodních nohou? (Epicon 2013)
Něco si míchal, a dělal z toho strašnou alchymii.
Já bych se s tím nemrdal, a dal tam buď něco jako 80W (nebo hustší, pokud existuje) nebo Fox Float Fluid.
Do nohou jsem dával tuším 10W40, nejsem si jistej – ale dá se tu najít téma, kde se o tom píše. Myslím, že to najdeš pod heslem Epicon olej.
Jo, nahoru 80w
Dolů 2,5–10w40
Už jsem to našel.
80w? to je prevodovkovy olej…
To je úplně jedno co to je, prostě se tam dává co nejhustší.
pokial hovorite o tych prerobenych na vzduchove tak neviem, mozno,inak je to do vzduchovej uplna blbost.
a co bys tam dal ty?
to co sa tam bezne dava do rs alebo fox nieco okolo 15w. jednu taku vidlu od milana doma mam a to mi poslal v striekacke ako olej do piestika urcite ne 80w jak olej do prevodovky.
Pleteš nesouvisející věci.
A ano, to co dával do stříkačky byla jeho nejvyšší židozednářovina, na kterou měl patent někde v podsvětí. Že to bylo 80W tu nikdo neříkal. 80W lidi běžně používali/používají, protože je to už celkem hustý. Co co míchal on skoro neteklo, ale tenhle svatej grál umřel s celou tou značkou.
Jak pejsek s kočičkou vařili dort:-)
RS ma ted kolem 30w.
Co predelany na vzduchove? Jako vzduchova predelana na vzduchovou?
Ten prevodovy olej je uplne v pohode.
ok, som mysle ze 2013 boli tie co sa podomacky prerabali. olej 80w sa leje do ktorych vidiel do piestika? rs? fox?
Předělává se všechno co je mazaný vazelínou. To znamená úplně všechno od SR :D
Ale je rozdíl mezi olejem do nohou a do vzduchový komory.
iste, do ktorej beznej vidly sa do vzduchovej komory dava 80w ?
You must be fun at parties.
skus odpovedat na otazku
Tady se nebavíme o továrním stavu vidlic ale o domácím tunění/úpravách.
Já fakt nevím, jestli
Dál na tebe reagovat nebudu, protože to je ztráta času.
ok. ja sa pytam z coho prameni ze do piestika na hornej nohe sa do epiconu ma dat alebo je vhodny olej w80.
Zkušenosti
Plyne to primo ze servisniho manualu RS – https://www.youtube.com/watch?…
Muj novej auron mel ve vzduchove komore olej, takze to nemusi mit uplne pravda u vsech RS.
U RS asi ne, kdyz rikas.
Sorry, samozrejme jsem myslel suntour, tj. SR.
To, že je ve vzduchové komoře olej na pístku neznamená, že nohy nejsou mazány vazelínou.
Diskuse je o vzduchovem pistku a co se tam dava za olej. Do spodnich noh jsem zatim nelezl, tak nevim co tam je.
Reaguješ na tohle:
Předělává se všechno co je mazaný vazelínou. To znamená úplně všechno od SR :D
Ale je rozdíl mezi olejem do nohou a do vzduchový komory.
Ta první věta znamená, že každá suntourka má nohy mazány vazelínou. Nad pistkem být olej klidně může.
A na co reaguje prispevek na ktery reaguji ja?
Nechápeme se navzájem. Vzdávám to.
Ja te chapu, ale jen si nemyslim, ze mas pravdu v tom, ze je moje reakce spatna. To, ze SR byvaly dole mazane vazelinou vim. Jak je to u novych nevim. Svuj auron jsem rozdelany nemel. Za me je, ale cela diskuse o oleji do vzduchoveho pistku a citace, ktere jsi dal a ktere mely dokazat opak to podle me nedokazuji. Ale fakt je to jedno, nebudem tu resit picoviny. Dulezite je, ze do vzduchoveho pistku se dava olej 80w a je to primo v manaulu od SR.
Jedná se o olej, který dáváš nahoru na pístek. Pokud tam dáš něco řídkého, tak je za chvíli dole v noze a vidlice bude ztrácet tlak.
Akorát převodový olej specifikace 80W je teda řídký poměrně dost.
S úspěchem na Epicona a RockShoxy, co máme doma, používám motorový 5W-40 do spodních nohou a převodový 80W na pístky. Ten převodový je proti tomu motorovému o dost hustší. Co používáš Ty?
to je bezny prevodovkovy olej ne?
whut?
No a? Jako ze by se to pak transformovalo na prevodovku a zacalo to radit velkou?
Dával jsem obě odjakživa RedRum od RS. Nikdy žádný problém a to ani u RS a ani u toho jediného Suntoura TAD, co jsem si poladil a co mi dodnes zůstal, ten musí mít už něco přes okolo 15 let. Vzhledem k dobrým zkušenostem jej budu asi dávat i do Foxiny 34, s kterou si budu muset trochu pohrát, aby k něčemu byla.
Toho RedRumu máš nějaký starý zásoby? Už ho několik let nikde nemůžu v nabídce najít.
Chces kapku odlit?
Se ho dava tak malo, ze litr spotrebovat moc nejde.
A mel by to byt ten olej do prevodovky…
No trošku mi zbylo ještě ze starších zásob-tak snad mi bude na foxku stačit. Tak sem koukal je na e-shopech u něj napsáno prodej ukončen.
Kdybyste na něj někdo narazil-dejte vědět.
Je otázka jestli to samé neprodává RS teď pod jiným názvem.
https://www.mtbr.com/…d-rum.91581/
Kam to chces dat? Fox ma svuj.
Všiml jsem si, že má svůj, ale ten redrum mám doma a mám s ním dobré zkušenosti, tak ho chci zkusit do spodních nohou na mazání. Přijde mi, že ten originální co tam je lehce stíká hned dolů-přijde mi moc řídký. U RS a Suntouru mi sloužil dobře.
Chtěl bych u té Foxiny trochu zlepšit citlivost odtrhu(starou TAD suntourku nebo sidku 32 jsem měl nakonec citlivější), progresivitu Foxiny jsem si již snížil, abych využíval pro svůj způsob jízdy více zdvih-tokeny šly nakonec ven všechny. No ještě by to chtělo trochu snížit počátek křivky a nebo zvýšit zdvih a jezdit s trošku větším sagem-ale to dle service manualu bych asi musel měnit i tlumič(mám tu 120mm verzi-reálně má 125). Uvidíme, zatím jsem na ni neměl čas, upravoval jsem u nového kola posed, výšku středu klik a úhel vidlice.
To sem si nevšim, že se mění na gel, ale měním tak 1× ročně, jak píší :)
Myslis Fox Float fluid? Prijde mi ze s tim ten chod je takovy min hladky, nevim jak to popsat. Neni to velky rozdil ale prijde mi, ze to neni ono.
To mi přijde, že si představuješ. Nemyslím, že jde poznat rozdíl v mazivu ve vzduchový komoře. Nebo teda asi jo, pokud se bavíme o rozdílu nic vs vazelína vs „něco tekutýho“, ale až takhle? O tom pochybuju… Ale musel by se udělat blind test :D
Ruku do ohne za to nedam, ale chvili jsem ty kapaliny stridal, a ciste podle pocitu jsem Fox pouzivat prestal. Vedecky podlozeny to rozhodne nemam :)
Fox Fluid (ten modrý) je super do vzduchové komory tlumiče, snese asi větší tlaky, tam není takový požadavek na odtrh. Asi proto je tak lepivý
Pochybuj, jak chceš. Rozdíl v odtrhu je u různých maziv (u stejné vidle) opravdu velký. Stačí změřit odtrh na váze, i v ruce na sucho to je cítit.
Vazelín a olejů používám při servisu fakt dost, někdy i míchám…
Já především pochybuju, že mazivo, který je určený do vzduchový komory, by fungovalo špatně. Myslím, že kucí vopálený z Foxu by asi neudělali mrdku.
Btw co znamená odtrh?
Také dávám do všech vzduchových komor, myslím i tlumiče, odjakživa Redrum.