Mám prosbu mám trmen xtr mám tam zcela zničeny závit m6 …je možno zavitnikem dát m7 ?,je to problém dějí za odpovědi
Mám prosbu mám trmen xtr mám tam zcela zničeny závit m6 …je možno zavitnikem dát m7 ?,je to problém dějí za odpovědi
Kdyz si potom prevrtas i ram nebo vidlici, tak to problem neni.
Zkus pohledat opravne sady na zavity a nemusel bys, s nejvetsi pravdepodobnosti, resit zadny M7.
Ten závit bude mělký a strhne ho zas.
Jaky zavit bude melky a proc by ho strhnul zas?
Na sedmičku závit je šestka díra moc velká…
Zkus pohledat opravne sady na zavity a nemusel bys, s nejvetsi pravdepodobnosti, resit zadny M7.
přečti si co píše
Zvlastni, ze doporucovany prumer vrtaku, pro M7 vnitrni zavit, je 6mm.
Nas sice ucili trochu jinou poucku, ale vicero zdroju hovori o prumeru 6mm.
Tak pokud je to M7×1…ale M7 není moc standart.
M7×1 je standardní
To sice ano ale je to docela rarita. Obvykle je M4 5 6 a pak hned 8 a 10.
Chtěl jsem jen říci, že stoupání 1mm je u M7 standardní. Merida naznačoval, že je to nějaká specialita.
Tak pokud je to M7×1…ale M7 není moc standart.
Reagoval jsem na průměr vrtáku…je jasný že musí být 6mm vrtání, když je stoupání u eM sedmičky 1mm…specialita je to, že M7 se moc nepoužívá.
M7 je běžně používané (zkrácené) označení pro zavit s základním stoupáním – přesné označení je M7×1
pak ještě je jemné stoupání M7×0,75mm ale tam už se uvádí buď že je to s jemným stoupáním, nebo dáš číslo
u M6 nebo M8 taky nikdo nepíše stoupání a už se v tom nevrtej je to zbytečné
doplním M7×1 je standardní M7 aby bylo úplně jasno :D
Pracuju ve strojírenství… standardně používáme M 4,5,6,8,10.....tak jsem to myslel… sedmičku neřežeme nikam.
souhlas, není to běžně používaný rozměr
To provrtej a dej tam sroub s matici :) pokud nebude s nicim kolidovat na druhe strane. A nebo zavitovou vlozku.
nevleze
Provrtá na větší díru a nechat na soustruhu udělat matku M6 s osazením a vlepit do třmenu . Pro inspiraci https://www.modellstudio.cz/index.php?…
Proč by tam dával takovou opičárnu, když existuje něco jako helicoil. Nějaká neoriginální (třeba yato) sada včetně závitníku, vrtáku vyjde na 300.
Taktéž podobně jako kolega doporučuji Helicoil. Rychlá, snadná a bezpečná oprava. Mám takto opravený závit na vidlici a drží.
Opičarnu když myslíš,osobně Helicoil nevěřím, mam prostředky a lepidla tak pro mne jednoduší to udělat takhle.
Jo a proto to pouzivaji vyrobci auto i moto motoru primo ve vyrobe, aby mely zavity vetsi vydrz.
Přesně tak
Hele je mi to jedno, mé zkušenosti jsou přesně opačné.
A on je v tom třmenu závit? Není náhodou v rámu?
Ve třmenu, není to PM, ale IS.
Ano, v trmenu je zavit, nebo spis byl.
A jak se ten třmen potom seřizuje?
blbě – podložky
Vyhodíš, koupíš brzdy na PM a redukci. IS na kole vozej dneska lidi snad jen na veteránu, ale né na používání :)
Mezi rám/vidlici a třmen se davají desetinové podložky na vymezení. Bejvala to prcárna, slepá ulička vývoje.
dřív to byl běžný standard – tak 10 let zpět se přešlo na kompletně PM, teď frčí FM
Dík i @novas752 Jsem 20 let vynechal :) ale staré kolo z 2012 má již 785, takže pohoda
ten brzdič nahoře je XTR 975 tuším od 2007, pak někdy 2011 přišlo XTR 985 tam už IS brzdiče tuším nebyl
975 mel snad i PM.
985 uz IS nebyly – ty mely prvni trail verzi a Ice Tech.
vše píšu že u 985 už IS nebyl, a ano 975 mělo obě verze PM i IS
v té době byl na vidlicích už PM vzadu ještě často IS uchycení, a to se často redukovalo na PM
Ja to chapal, ze tyhle meli jen IS :).
Jojo. Tu dobu si pamatuji… Herdek RB CRR 2010l2011 ma IS…
žádné lepidlo nemá pevnost ocelové vložky :D
Jo jo, proto na tom například na všech Leftynách držej nasazený přední kola.