• Teekanne

    Ahoj,

    pokud chci vyměnit šlapky za nášlapy na tretry, stačí jenom odšroubovat ony šlapky a nandat nášlapy?

    Nášlapy jsou všechny stejný nebo se musí volit nášlapy nějak podle treter?

    Díky

    0 0
    • RendyD  

      Ano

      Ne

      Ano

      0 0
    • jirkas  

      jj, vyměníš jen pedály. Součástí pedálů by měly být i kufry. Myslím, že vybírat nášlapy podle treter nemusíš, většina treter je kompatibilní se všema typama kufrů…ale možná se mýlim, nejsem chodicí encyklopedie:)

      0 0
      • Senoy  

        Problém nastane, pokud bude mít tretry mtb s pohorkovým vzorkem (např. Specialized Taho) a nášlapy CB Mallet. Šroubovací piny potrhají vzorek podrážky a tretry jsou po roce ježdění popraskané, může dojít i k prasknutí desky držící kufr.

        Další problém může nastat, pokud bude mít tretry s vyšší podrážkou (pro příklad rovněž Taho) v kombinaci s pedály pro FR Shimano DX. Díky vyšší pozici upínacího mechanismu plocha pedálu nemá kontakt s tretrou a dotýká se pouze SPD zámkem (pak ty platformy nemají smysl, může rovnou použít 540ky).

        Pokud bych to měl shrnout, na FR a DH, pokud nášlapy, tak zvolit tretry s plochou podrážkou (někde se to označuje jako Zero Stack), aby došlo ke kontaktu s co nejvyšší plochou (piny) pedálu.

        Pro MTB ježdění je výborná kombinace treter Taho (měkké, pohodlné tretry) a Shimano PD-540.

        0 0
        • jirkas  

          aha, díky za osvětu!

          bylo by fajn, kdyby slečna napsala, co si bude pořizovat…a pak jí asi radit:)

          0 0
          • Teekanne  

            zatím nevím, předběžně zjišťuji! Ale co byste doporučili?

            0 0
            • jirkas  

              jestli teda začínáš, tak vem ty pedály jak ti radí uživatel Kurt kousek dole. Poměr cena/výkon je bezkonkurenční a já je považuju za bezúdržbový:)

              Boty jsou otázka pěněz. Nevim, jak moc se vyznáš. Jsou dva druhy:

              tretry (sportovní)-lehčí a tužší (lépe se s nima šlape), lépe obepínají nohu, lépe větrají, po průjezdu vodou dříve uschnou, horší na chůzi, při měnších teplotách je v nich dříve zima než v trekovkách

              trekovky – nemají tak tuhou podrážku, lépe se s nima chodí, jsou volnější

              Zima v botech se dá řešit návlekama a vzhledem k tomu, že bota na kolo, má velmi specifický využití, odpadá mi jediná výhoda treter (lepší chůze). Toť můj názor, ostatní budou určitě tvrdit něco jinýho:D

              0 0
            • siafu  

              pokud někde píšeš o tréninku, tak předpokládám, že na kole chceš asi dost jezdit, takže potom tretry sportovní, nejlépe rovnou s přezkou a pro začátek asi Shimano SPD – dá se nastavit síla vypnutí a i když se netrefíš, tak mají nějakou opěrnou plochu – 520/540/XT

              0 0
    • Kurt  

      Ahoj

      Ano, proste to prehod.

      Naslapy nejsou vsechny stejny, ale vzhledem k tomu, ze kufry jsou dodavany s pedalama, se ti nestane, ze bys nedostala kufr na bote do pedalu.

      Obecne dobre hodnoceny MTB pedaly jsou http://www.mojekolo.cz/…spd-m-520mtb

      0 0
      • Teekanne  

        děkuji a rovnou se vás zeptam. Jak mam trénovat pokud chci začít jezdit na kole víc než „víkendový cyklista“?

        Děkuju

        0 0
        • fousac  

          tak ze zacatku zacni jezdit na kole vic nez „vikendovy cyklista“… ;)

          0 0
        • Kurt  

          Tuhle tvoji otazku jsem uz videl ve vedlejsim tematu, nicmene se necitim byt dostatecne kvalifikovan pro odpoved.

          Cili za me: jezdi. Cim vic, tim lip, dulezity je objem, ale nezapomen na odpocinek, cas na regeneraci.

          Na internetu je spousta materialu, kde se dozvis, jak na to.

          Namatkou treba:

          http://www.tandemteam.cz/…yklotrenink/

          http://www.cyklistikakrnov.com/…rekvenci.htm

          Samozrejme existuji i knihy: http://www.grada.cz/…nam/katalog/

          Jde taky o to, ceho chces dosahnout – jestli to cele ma smerovat k nejakym zavodnim uspechum, nebo „jen“ zlepseni kondice a traveni volneho casu.

          Takze opakuji: jezdit co nejvic, pravidelne a nezapomenout odpocivat.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Začít víc jezdit. Postupně přidávat podle aktuální schopnosti a jezdeckých schopností. Z vlastní zkušenosti můžu říci, že nějakou chvíli ti bude trvat než pobereš vůbec šlapání, jak našlápnout rychle atd. Sám jezdím nášlapy 5 měsíců, přesně vidím, že během první jízdy jsem považoval za největší úspěch zacvaknutí pedálů asi po 20 minutách boje :-) Ještě teď občas tápu v terénu a nejde to zrovna „fofrem“

          0 0
          • ulipik  

            ????

            0 0
            • Smazaný účet  

              Něco nejasného? Nebo jen nelze pochopit, že někdo je takový idiot, že během první jízdy prakticky nenašlápl :)

              0 0
              • ulipik  

                no jak to říct:-D nedokážu pochopit, žes nenašlápl.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Záleží, co má za pedály. Pokud má klasiku typu běžných funkčních shiman (520 atd.), tak není důvod, aby je nějak mordoval. Klidně ale může mít nějaké nebezpečné mrchy, které nejdou zacvaknout, ale ani vycvaknout.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Měl jsem noname jednostranný – Regulaci si myslim to nemělo, teda nenašel jsem. Po chvíli jsem je naštvaně vyhodil. Teď mám Shimana 520 a docela dobrý řekl bych. Jenom lituji, že jsem si nezkusil Crankbros. Ale zase 520 jsou prý bezúdržové.

                    0 0
          • Toutou  

            Ohledně té první jízdy máš pravdu, nacvaknout byl problém a vycvaknout se kolikrát povedlo až vleže v listí, ale po pěti měsících? V noci, dešti, hlavou dolů a poslepu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Asi mám volšový nohy:) Ale prostě v lednu jsem našrouboval pedály a byl to horor. Ted je to ok, jen když jsem se drápal na Smrk po modrý od Streitova obrázku, tak jsem se modlil at nezapadnu, protože nacvaknout mi v tom stopání trvalo asi pět minut. Hrála roli únava a tak. Inu ne každej jsme speedy .)

              0 0
              • tonik666  

                Buď nemáš Shimana, nebo ti nikdo neřekl, že si je máš povolit.

                Už jsem povoloval pedály jedné kamarádce (místní uživatelce), která byla hrozně překvapená, jak snadno jde noha ven a že není důvod v terénu padat…

                Jezdím s tak povolenýma, že nandat i vyndat jdou naprosto bez síly, stačí lehce zatížit.

                0 0
              • kolombo  

                Používal jsem Autor pedály a teď mám Shimano 520 a s našlapáváním a vypínáním žádný problém.

                Jen je základ začínat se to učit na povolených pedálech a pak si přidat podle potřeby. Noha nesmí samovolně vypadnout.

                Kromě prvního použití, kdy jsem s tím trochu bojoval, tak je to cvak, cvak a jedu. I v tom kopci na Smrk.

                0 0
                • fousac  

                  na starejch tretrach mam autor kufry, ktery i pres „zarucenou 100% kompatibilitu“ s shimanem obcas jdou vycvaknout az v leze ve skarpe…

                  jinac mam vsude 520 a to je pohoda…

                  0 0
                  • kolombo  

                    Autor má jiné kufry (WELGO), nevím, kdo Ti řekl, že jsou stejné.

                    Já měnil kufry na všech používaných botách. Můžu to s těmi welgo kufry zkusit, ještě je na jednom páru bot mám, ale jsou dost podobné.

                    0 0
          • Rychlej turista  

            Co máš za pedály?

            0 0
        • tonik666  

          Nekupuj si Shimano PD-M520, kup PD-M540. Jsou o trochu dražší a lepší. Tretry co padnou.

          0 0
          • Necris  

            V čem jsou lepší ? Mám 520 a vážně mě to zajímá, vyměnil bych je.

            0 0
            • kolombo  

              Mají hezčí hřídelku a možná jiná ložiska.

              Rok jezdím 520 a na funkčnost žádná stížnost. Jen hřídelka není nerezová, to možná u 540 je, nevím, nemám je.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Lozisko je podle nakresu stejne (pokud si pamatuji spravne).

                Jen tam byla jina osa a jiny zpusob rozebrani. Na 540 ti staci nastrckovy klic a na 520 potrebujes specialni klic…

                Ackoliv ted ma kamos 520 znicene uplne (rozbita plastova matice) od treter (shimano :D)…

                0 0
                • tonik666  

                  Nevím co je příčinou, ale 520 po nějaké době užívání cvakají. Mě zatím cvakají jedny, druhé hodně nové jsou ok. Psal tu o tom Hnoj, že to je u 520 časté.

                  Taky mám jedny hodně staré 540 a ty jsou v pohodě.

                  Nemůže mít 540 ložiska lépe uložená nebo z jiného materiálu?

                  Jinak 540 se lépe otevírají (tj. domazání) a jsou lehčí o 20g. A to se vyplatí :)

                  0 0
    • winter78  

      Pri tretrách si daj pozor aj napr. na to na aký typ jazdenia sú určené. Ja som kúpil športovo ladené,ktoré viac obopínajú nohu, sú užšie , viac nohu sťahujú a preto sú aj menej komfortné.

      Pre komfortnejšie jazdenie treba vybrať aj tretry na to určené.

      0 0
      • notobi  

        síla kterou nohu drží se dá poladit od toho jsou na pedálech nastavovací šroubky

        0 0
        • winter78  

          Ale to nemá nič spoločné s tým že topánka je úzka a pri dlhšej jazde dosť otláča nohu.

          0 0
      • Teekanne  

        Mám problémek. Rachtá mi přehazovačka a nevím proč :-((

        0 0
    • kolombo  

      No, já bych vybral nejdříve boty, chce to najít takové, co padnou jak ulité a zkoušel bych to na tu ponožku, co a tím budeš používat. Rozhodně zkus na co padneš.

      Pokud si vybereš pedály Shimano 520 nebo 540, tak by asi neměl nastat stav, že to nepůjde dohromady, ale u nákupu bot plánované pedály rozhodně hlas.

      Ale u bot je důležitá i jedna vlastnost: Jak moc budeš i chodit, brodit, lézt na vyhlídky a skály …

      Některé boty to umožňují velmi problematicky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.