To už vážně nejsou ani nová normální auta ?

1258 nepřečtených
  • Hedus

    Ahoj všem. Sedm let mám firemní Octavii combi 1,6 diesel. Najeto 140000km a auto neprosto bez problému. Nicméně pomalu přichází čas na auto nové, dle firemní tradice. Cenově jsem se vždy pohyboval kolem 500 až 600 tisíc a prakticky vždy se jednalo o Octavii combi, opět dle firemní tradice (abychom si nezáviděli) :) Zděšeně jsem se podíval po letech na ceník Škodovky a zjistil, že bych potřebovat tak 800 tisíc :( což nevím, zda mi firma dá a ostatní značky jsou na tom podobně. Pokukuji po alternativě Tusconu, nebo Kia Sportage.

    Asi bych dostal s radostí prachy na Dacii Dustra, nebo Jogger, přemýšlel jsem o verzi LPG, nebo naftě, ale tam si nejsem jistý s dlouhodobou kvalitou a motorem ze šicího stroje. Máte někdo, nějakou alternativu, co koupit ? Trochu rodinný vůz s kufrem alespoň na kolo.

    0 1
    • MirosPikos  

      Měl jsem objednanýho Riftera, ale toho mi nikdo nevyrobí a rok na Toyotu čekat nemohu. Takže startuji náhradní variantu – ford galaxy.

      0 0
    • kubad  

      SUV nejsou levné :D

      co I30 nestačí?

      0 0
      • Hedus  

        Ano varianta, ale zrovna tohle je auto, které se mi moc nelíbí :(

        0 0
      • mastihuba  

        I30 je spis fabie s kufrem

        0 1
        • skillzthatkillz  

          Spíš Scala s kufrem.

          0 0
          • mastihuba  

            Ma smysl resi tenhle rozdil vysavac vs vysavac?

            0 2
          • Atilla  

            Spíš větší Scala s VELKÝM kufrem. Teď mám oboje. Scala 1.5 je svižné auto.

            Teď mám jako náhradní i30 kombi s 1,0 a zítra si jedu pro svojí 1,5mild hybrid 117kW smart family

            1 0
        • scret  

          No asi tak, tohle strasne rada skodovka tvrdi, ale neni tomu tak… I hodne stara i30 vs. fabka se nedala srovnavat. Velikosti mozna, ale to je tak vse. Ta i30ka je proti fabce kocar, jak jizdnima vlastnostma, tak komfortem, tak zpracovanim.. Potvrdilo mi to nekolik lidi, ktery sedlali sluzebni fabku…

          A soucasna i30 je jeste jinde…

          Mozna to nikdy nebyla okta a asi nikdy nebude, ale to je mozna i dobre. Za 3 roky se mi ani jedinkrat neseknul infotainment atd.

          0 0
          • nooski  

            Mám nově i30 v kombíku a s Fábií bych to vážně nesrovnával. Zatím spokojenost, ale jelikož jsem přesedlal z Thálie, tak cokoliv je kvantový skok kupředu :-)

            0 0
            • Kaire  

              Otec si ji vybral v práci za dosluhující O3. Za ty prachy (strop co mu dal zaměstnavatel) parádní auto. Seděl sem vzadu a se 185cm, za stejně velkým člověkem, v pohodě.

              0 0
              • kandik psi zub  

                ja stejne nerozumim tomu, jak si to Skodovka muze dovolit, takovej kvalitativni fail – dyk to na tom svete fungovavalo tak, ze se negativni povest rozsirila, i ustni formou kdyz soušl media ani nebyly, a lidi to proste prestali kupovat… .

                0 0
                • File12  

                  následky dieselgate a celkovýho ojebávání nákladů, ono je to samý u Golfa. Zeptej se, jak je řešenej golf 8.gen a předchozí.

                  0 0
            • scret  

              Oproti thalii jo:))

              Za mne to auto je za ty penize supr kara… V 1,4TGDi jsem jezdil 3 roky a ted se obcas svezu i 1,5 mild-hybridem… Ta spotreba hybridu je fajn… cca o 1,5L/100 oproti ty 1,4ce…

              0 0
              • nooski  

                Já mám jen 3 hrnek v turbu, protože v dané výbavě nebyla atmosféra 1.5 k dispozici, ale jezdím většinou sám a spotřeba navzdory průjezdu věčně ucpaným Brnem je kolem 5,6 l (změřených, ne podle auta). Na dálnici jsem se pohyboval kolem 5,4 l. Nejsem žádný závodník, tak mi i těch 88 KW bohatě stačí.

                1 0
                • Atilla  

                  Stejně je zajímavé, že těch 30kw co mám v hybridů je takový rozdíl. Jako když tu 88kW rozjedeš tak to po dálnici jede v klidu. Ale 1.5 48v tahá jinak no. Ale pořád to hbitostí není Scala. On taky ten podvozek je úplně jinak nastavený.

                  0 0
                  • scret  

                    ty mas kundaie? A jsi z Bolky?:)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak v Bolce sice pracuju, ale že bych chtěl připlatit 300 tis jen abych měl auto o 5cm delší, tak to zase ne:) za cenu i30 kombiku bych měl scalu s 1.0tsi.

                      2 0
                      • scret  

                        Jj, prave… Nehlede na to, ze kdyz slysim, co se deje u oktavek, tak jsem za tu i30ku byl rad… Nehlede na ty ceny…

                        0 0
                        • david25  

                          No ochcavky chvilku nebudete mit. Shorela nam hala na dverni vyplne a jeste jsme nerozjeli. Zatim jen Kunu z nosovic :)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Jako ze misto roku se bude cekat rok a pul ;). ?

                            0 0
                            • david25  

                              Kdyby to nebyla ochcavka, tak uz se jim vyplatilo radsi rovnou novy model :D Ale tu Kunu sme premistili za 14 dni rozjeli. Tvl ted mam prvni volny vikend :D

                              1 0
                            • scret  

                              to chces…:))

                              0 0
                              • McBlacky  

                                Za chvili si pujdes pro novy auto a hned budes konfigurovat dalsi ;)

                                1 0
                                • 01carbon  

                                  kaslu na to, za chvili si pujdu vyzvednout veteransky znacky :)

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    Za chvili to dame na spalky. Benal za 44 dneska me dcl zaskocil.

                                    0 0
                                    • 01carbon  

                                      sem dneska jel do roboty na kole. jenze mam picit ze ty jm na kole jsou svinsky drahy

                                      0 0
                                    • prodi  

                                      Verva diesel v Praze za 49,50…

                                      0 1
                                    • oddie  

                                      S mým provozem mě teda nezaskočí ani za dvojnásob… spíš mi dřív zakážou provoz.

                                      0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      My co kupujeme vždycky za 500, zaskočení nejsme :-)

                                      7 0
                                      • oddie  

                                        Jasně že kdo občas kupuje za 500 do motorové pily zaskočen není, ale tohle je téma o autech :D

                                        Včera jsem po návratu z hor dotankoval půl nádrže do plné a bylo to za 2tis, jako trochu nezvyk to je, když za to ještě před pár lety byla plná z hladového oka a ne z půlky…

                                        1 0
                                        • -b-n-x-  

                                          To jo. Pro mě to bude asi taky příště divné. Naposledy plná nádrž za cca 1700 (polsky těšín). Teď to bude vysoko nad 2000.

                                          0 0
                                          • krabica  

                                            Včera jsem tankoval za 3000. (zvracející smajlík)

                                            0 0
                                            • -b-n-x-  

                                              V ojčyzně? :-)

                                              0 0
                                              • krabica  

                                                V Brně. :-) V Itálii už jsou ceny přes 2€, v Rakousku kolem 1,7€. Rakouské benzínky na hranicích s Itálií jsou vytížené, jak ty polské u nás… :-)

                                                1 0
                                    • kamaro  

                                      Byli jsme zvyklí, že energie byly hodně levné, teď se začíná ukazovat skutečná cena energií. Myslím si, že budeme zaskočeni pro příští rok i cenou el. energie – poslední dny nejde na krátkodobém trhu pod 300 Euro/MWh, loni touto dobou byla kolem 60 Euro/MWh. Pokud to tak bude déle, tak se to projeví i v dlouhodobých cenách a znamenalo by to zvýšení ceny na 2–3 násobek. I cena plynu je teď kolem 200 Euro/MWh. V podstatě to znamená, že lidi co plynem topí za něj dají trojnásobek než kdyby před rokem topili elektřinou. Pro spoustu lidí to bude problém…

                                      A benál potom bude nad 60,–.

                                      0 1
                                      • LiborV  

                                        Tak ceny energií ohnul green deal a Němci. Ty jsou už od dob Hitlera závislý na plynu a tak si raději odstaví jádro a kupuji plyn z Ruska. A my se s tím bohužel svezeme.

                                        Cena ropy, i když je v Evropě hlavně z Ruska, je trochu jiný ekonomický povídání a tu teď jen ovlivnila válka. Uvidí se, jak se to dál bude vyvíjet s ohledem na sankce

                                        4 0
          • mastihuba  

            I30 jsem mel 4 roky. Bylo to fajn auto do kteryho jsem 100tis lil jen phm a chodil na garancky. Koncern nijak neprozivam a ve fabce už jsem leta nejel. Oktavka mi prisla robustnejsi a lip odhlucnena. Momentalne uprednostnim auto do kteryho nalozim paletu omitky nebo cementu :)

            0 0
            • scret  

              tys mel jeste tu starou, ne? Ta nova je fakt uplne jinde..

              1 0
        • File12  

          nechceš srovnávat s o třídu nižší fábií. Oktáva je v segmentu přeroslá ale spadá do stejného jako i30, megane aj.

          Zpracování fabie, pevná náprava, odhlučnění, to je o tu třídu níž.

          1 0
    • Lance  

      Nejsou,nejsou a nebudou.....mě mrzí, že jsem neodkoupil octu 1,6 3 roky starou. Najeto 80 tis.zdala se mi draha,ted bych ji strelil draz

      0 0
    • Alojs01  

      Peugeot, Ford, Toyota, i kdyz ta uz taky cenove akakuje koncern… Alternativ je hodne, zalezi, jestli nutne potrebujes naftu, kdyz jsi za 7let nalital 140tis km…:-)

      0 0
      • Hedus  

        Bohužel tankujeme naftu ve firmě, takže jediná průchodná alternativa by bylo LPG

        0 0
    • Jasam  

      Jiná kategorie vozu. Kamarád kupoval toto:

      https://www.ssangyong.cz/…o-style-plus

      Je spokojený a moc si ho chválí. Bohužel osobní zkušenost nemám.

      1 0
    • Tomas_82  

      Já řešil podobný problém a už jsem byl rozhodnutý pro Tucsona, nakonec jsem se mohl rozšoupnout víc, tak je to dlouhá Corolla 2.0 hybrid…

      0 0
      • Foose  

        jsem pro Corollu Hybrid anebo Suzuki Swace (stejné auto, jiné logo na kapotě)…

        Karoq se do limitu nevleze?

        pěkné jsou i ty nové 206SW nebo třeba Astra/insignie… ale nechtěl bych to.

        Já bych chtěl Levorg :)

        0 0
        • Hedus  

          Suzuki i Corolla je celkem pecka. Zařadím do výběru.

          1 0
        • liborg1982  

          Karoq by musel být do takového limitu hodně osekaný.

          0 0
          • Esi  

            No hlavně do něj dáš kolo tak maximálně dětské

            0 0
          • File12  

            Karoq nema kufr. I30 nema naftu a Tucson ji ma drahou. Od unora muzu prosavat nasi predvadecku tucson 1,6crdi mhev dct smart. Tak kdyztak at da tazatel vedet. Bude hned pryc

            0 0
    • l.bily  

      no nic bude fabka :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Co se podívat na Fiat Tipo Kombi?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj,já čekal na svou škodu Scala MC rok a stála 760.000 :-).A už ji v té 1.6 naftě nedělají.

      0 0
      • Lance  

        Ta cena je masakr :-)

        1 0
        • Smazaný účet  

          Jo,ale byla to plná nálož po slevě,nechtěj vědět plnou cenu před slevou,tam lítaj 10.000ce,příplatky za vše…,automat,se­dadla +15000,sportovní podvozek +15.000,elektrickej kufr,světla,ko­la,bezpečnostní paket atd.Ale jede vážně skvěle,hlavně na sport režim a ty pádla pod volantem miluju.Ale je to “poslední nafták”,čehož li­tuju

          0 0
          • Lance  

            Jj. To auto se mi taky líbí. Kolik To ma?85 kW?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo má to ofiko 85kw.Ale to nevadí,je to lehký,kdyby jsi v tom seděl,jede to velice hezky.Ikdyž každej bude mluvit jinak :-).Já se už v 41 “kochám” a ta panoramatická střecha,pro malýho neskutečnej zážitek.

              0 0
              • Esi  

                Tak to jsi teda nadšenec, to bych za scalu nedal ani náhodou za stejné paníze je KiaCeed GT s motorem 1,6 T-GDi GPF který má 150kW / 265Nm. Jediné za co se dá připlatit je snad ta panoramatická střecha, ale to je 30 tisíc.

                Samozřejmě vzhled auta je věc vkusu každého jednotlivce.

                0 0
                • tomo_111  

                  celkom dobra raketa za auto na platforme pola (i ked kvazi velkosti golfa). Ak to nie je tajne, to bol sukromny alebo sluzobny nakup? Tiez by som asi mal tendenciu za 800 skusit vybrat nieco ine ja osobne :)

                  0 0
                  • Esi  

                    Služební, má kolega na Slovensku, já se jen svezl, máme hodně aut tak že stalo vyrazně méně, ta mnou dává cena byla z konfigurátoru na webu. Jede to hezky, přišlo mi to podstatné lepší než Scala, proto to srovnání

                    1 0
              • Atilla  

                Já jím mam s 110kW a klidně si dokážu představit ještě o 50kW víc:)

                0 0
                • McBlacky  

                  140kw je do oktávky příjemnej motor a RS 169kw jede tak akorát.

                  0 0
                  • Foose  

                    souhlas, znám v octavii125kw TSI a je to pěkné svezení. I plně naložené auto a není nikde problém s výkonem.

                    Velký rozdíl oproti základní octavii s vlečnou nápravou, 5r. převodovkou …

                    Ty slabší motory jsou pro solo jezdce nebo na kochačku :(

                    0 0
                  • Atilla  

                    Tak scala je o kus lehčí než oktávka, ale souhlas. Prostě motor 83kW to je tak do Fabie

                    0 0
                    • orm  

                      To nechapu a asi delam neco spatne. Mam 81kw v Renaultu grand scenic a nemam pocit, ze by mne to nejak omezovalo a to scenic podstatne vetsi auto nez fabie :-).

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Mám 82Kw v Grand Scenic II a plně naložený úplně v klidu :) taky nevím proč všichni potřebují 140Kw

                        0 0
                        • kamaro  

                          Jo, to já taky nechápu k čemu je to dobré (88kW Berlingo, v plánu přes 300kW v TMY).

                          0 0
                        • Prasopes  

                          tak výkonu není nikdy dost:-) Já se zbavuju 265kw, pořizuju 353, bo prostě to musí jet:-) ale kolo tam budu cpát celkem blbě no:-(

                          1 1
                          • orm  

                            A kde to ma jet? 90/130km za h to jede i s 81kw kopec nekopec. Predjizdeni take neni problem. Neni to moralizovani, ale kde ten vykon v normalnim provozu podle predpisu potrebujes, ze je 80+kw malo?

                            0 0
                            • l.bily  

                              to najprv musis zazit aby si pochopil ze predbihat s 80 kw je o drzku. Ale doporucuju radsej neskusat a byt spokojny jak si teraz, mam v bmw 195 kw a na bjezne predbihani to staci, ale nic slabsie by som nechcel, manzelka ma rovnaky nazor, ked si zviknes tak sa ti to zda normalni. za 2 mesiace chcem kupit nove a nieviem ci ist do 235 kw v nafte alebo 250 kw v benzine.

                              1 0
                              • snas89  

                                Nafta do osobniho auta nepatri.

                                3 3
                                • mr.antik  

                                  Na dálniční provoz zatim nikdo nic lepšího nevymyslel. Do města je to ale zlo.

                                  0 0
                                • Breakpain  

                                  záleží, jak s tím autem jezdíš … v průměru mi jedna jízda bez přerušení nejde pod 100 km :-) … já jsem s naftou v osobním užívání spokojený :-)

                                  0 0
                                  • snas89  

                                    Jedinej duvod jsou penize a i to je sporny…

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      trochu ro rozveď místo těch výstřelů naslepo když už něco tvrdíš

                                      0 0
                                      • snas89  
                                        1. Snad jen evropa je jediny misto na svete, ktery je az jebly naftou v osobnim aute, nikde jinde na svete jsem se nesetkal s takovou oblibou dieslu
                                        2. Smrad z nafty mi prijde daleko horsi, nez smrad z benzinu
                                        3. Ekologicka zatez mluvi ve prospech benzinu
                                        4. Neznam ridicskyho nadsence, ktery by preferoval naftu pred benzinem (v osobnim aute)
                                        5. Dpf filter. Nebo teda v cr pripade nepritomnost dof filtru
                                        6. Mozna levnejsi na bezny provoz diky nefer zdaneni oproti benzinu, kdy energeticka jednotka benzin/nafta vychazi zvyhodneni cca 30% pro naftu – takze je umele zakony protezovana. Na druhou stranu vyssi servisni naklady a asi porad plati i vstupni investice.
                                        3 2
                                        • orm  

                                          1, To je problem?

                                          2, Subjektivni.

                                          3, Muzes rozvest?

                                          4, Irelevantni. Vetsina lidi jezdi autem, aby se nekam dostala.

                                          5, I benzin ma dpf.

                                          6, Vstupni investice, alespon u auta z druhe ruky, neni rozdilna.

                                          0 0
                                          • Janes  

                                            Nafta patří do kamen…

                                            2 0
                                            • kesu  

                                              a do traktoru…

                                              nafta je kompromis, kdyz se probudi k zivotu velkej benzin tak si rikam, jak je zivot fajn. Kdyz se konecne nafouka, nadechne, vzpamatuje velka nafta, tak si rikas, ze by bylo fajn mit benzin:)

                                              3 0
                                        • kubad  

                                          Bavíme se samozřejmě o moderních autech

                                          1, a proč ne

                                          2, benzin dnes smrdí víc – ale pokud bereš Avii jako vzor tak souhlas

                                          3,Není pravda – nafťáky jsou aktuálně čistější

                                          4,Na zábavu jsou jiné věci než auto, to je na to aby mě někam dovezlo a nafta s automatem za mě lepší volba

                                          5,DPF má už dnes i benzin tady platí totéž

                                          6,Zaleží o jaké auto jde jsou kategorie kde to stojí stejně a servis se nijak výrazně neliší

                                          ale jeto vše o tom kde a jak jezdíš – jinak elektroauta tohle tema vyřeší :D

                                          0 0
                                          • snas89  

                                            Nemám vás rád:))

                                            ad elektroauta: jo, taky myslím (i když radši bych vsadil na vodík)

                                            0 1
                                            • Baroninakolech  

                                              Vodík je ještě daleko problematičtější než obyč. eletroauto. Jeho získávání je energeticky velmi náročné a jeho dlouhodobě skladování a distribuce v masovém měřítku, to je past vedle pasti.

                                              1 0
                                            • kubad  

                                              Vodík je taky elektro auto :) nepsal sem jaký typ elektro

                                              3 0
                                        • Edwin  

                                          7. Ad blue

                                          0 0
                                          • orm  

                                            V cem je tohle problem?

                                            0 0
                                            • Edwin  

                                              Že musíš lejt další nesmysl? Zlatý benzín.

                                              0 0
                                              • orm  

                                                2× do roka dolejt mocovinu je slozitosti tak na urovni 2× do roka dolejt olej do benzinoveho motoru :-). Muj 5 let stary diesl to nema, ikdyz ma euro 6 b.

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  1.6 e6b to nemaj no

                                                  0 0
                                                • Edwin  

                                                  Tak takhle můžeš argumentovat na všechno. Prostě je to blbost navíc. Je jedno jestli je to 2× do roka.

                                                  1 0
                                                  • kycis  

                                                    Dolejvani ad blue pro me (a to i jako velmi lineho) uzivatele neni problem. Tankuju to na pumpe rovnou z pistole, tak holt jednou za x tisic natankuju naftu a hned vedle adblue. To ze je ten system v podani PSA kurvitko je jina pohadka.

                                                    1 0
                                        • embi  

                                          Je to historickej omyl evropy, kterej uz nikdo nenapravi. Proste jednou se rozhodlo, ze v EU bude diesel zvyhodnenej a od ty doby uz se to veze.

                                          2 0
                                        • zdenek  

                                          7. Režim používání: Nafta se nehodí pro občasné používání a nízký roční nájezd. Při dlouhém skladování se rozkládá nafta a krystalizuje AdBlue.

                                          2 0
                                        • mais  

                                          V létě jsem v Zillertalu potkal několik kabrioletů v dieselu (sakra proč), nejdrsnější byl mini cooper D cabrio, to nepochopíš

                                          0 0
                                  • orm  

                                    Mam to stejne. Jedna jizda autem nejde pod 200km.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      V tom případě se to pochopit dá. Já ale jezdím ráno 30, odpo 30…v pátek chata 50, neděle z chaty 50. Naftu nebrat…to je ten problém, že tohle si málokdo připustí a vidí u nafty jen tu spotřebu a pak mu kleknou třeba vstřiky, DPF, EGR.. a je děsně překvapenej…

                                      1 0
                                      • Cavendish  

                                        Jenže dneska se ten rozdíl smazává. Už i benzínový auta mají vysokotlaký vstřikovače (no vysokotlaký, zatím 200bar).

                                        Už se do nich taky montují DPF a EGR ventily. Dvouhmoty to má taky. Takže ono to za chvíli bude prašť jako úhoř

                                        1 0
                                        • Janes  

                                          Mám Corollu sedan :-)) 1 600 bez přímého vstřiku, bez turba, bez kurvítek. 97 KW sice vysoko, ale stačí. Naopak, to vytáčení je návykový, jen se nesmíš bát podřadit :-)

                                          1 0
                                          • vojtechposmourny  

                                            To podřazení je kámen úrazu, alespoň si myslím. Spousta lidí čeká, že na šestku do kopce stačí jen šlápnout na plyn. A pak slyšíš, že minimum je 150kw :-)

                                            1 0
                                            • kubad  

                                              on je problem i v tom šlápnutí :D

                                              0 0
                                              • vojtechposmourny  

                                                :-)

                                                0 0
                                              • Prasopes  

                                                to mi připomnělo mojí mámu, když si stěžovala, že ji moc nejede auto. Jsem si do něj sedl, chvíli s ní jezdím a říkám, vždyť to docela jede. Načež mi odpověděla: no jo, jenže ty taky hrozně šlapeš na plyn:-)

                                                5 0
                                    • kesu  

                                      ja taky a stejne mam benzin…

                                      1 0
                                • KUBULA  

                                  Nafta patri do kamen, plyn do trouby, benzin do zapalovace a elektrina do zasuvky. Tyhle kecy jsou fajn. Jenze drevoplyn je nefektivni, vodik jeste porad dost neotestovany a vetsina naroda neda bez auta ani ranu. Takze se zhluboka nadechneme a prizname si, ze pokud chci jezdit autem tak si byberu palivo se kterym se ja osobne smirim a ostatni at si jezdi v cem chteji. Protoze tvrdit ze moderni benzinoby primy vstrik je do mesta lepsi nez moderni comonrail je dost projev neznaloati tematu.

                                  3 0
                            • krabica  

                              Jezdil si s tak výkonným autem? Kdyby jo, tak víš, že předjíždění je úplně o něčem jiném, taky třeba napojení na rychlostku bez připojováku je i do hustého provozu napohodu…

                              0 0
                              • mais  

                                Když umíš jezdit, tak zjistíš, že i s výkonem 50kW v lehkém autě tě většina lidí brzdí.

                                Teď jsem takového co potřebuje hrozně výkonu potkal jednoho cestou ze Šumavy – pražák bílá octavia – sníh na silnici – pos.anej jel čtyřicet, takže za ním kolona, postupně ho všichni předjeli, pak to všem natřel, pač jel klidně 80 km/h přes vesnici, ovšem každou zatáčku probrzdil a to, co předvedl u viaduktu u Švihova, to bylo naprosto diletantský – ovšem Švihov dal v 65 km/h a kolem značky konec obce už zase předjížděl o sto šest..

                                0 0
                                • scret  

                                  Podobnyho idiota jsem potkal cca 2 roky zpet cestou z Krkonos. Mladej blbecek v Octe RS, kterou zrejme dostal od rodicu za vizo… Na rovinkach to musel valit klidne 150… pak prisly lehky zatacky a hamtal na brzdy jak mamlas. Takze ikdyz jsem jel se 120k atmosferou, v realu jel furt jen par aut prede mnou…

                                  0 0
                            • mantis  

                              Hele toho si nevsimej, to je klasickej „BF syndrom“ :D

                              Proste jak nemas 150 kw na pohodovy jezdeni, tak to je nepouzitelny a nikoho nepredjedes, tos nevedel?

                              2 0
                            • Atilla  

                              Tak samozřejmě, pokud jedeš na pohodu a nevadí ti že z 0 na 100km/hod to máš za 13 sekund tak je to ok. Když jsem dneska vlezl ze 110kW scaly do I30kombi s 85kW, tak to bylo jak ve šnečí ulitě.

                              1 0
                            • jIrI___  

                              Předjíždět jsem měl problém i se 120 kW. To je na dnešních silnicích snad už podprůměrný výkon a moc dobré pocity jsem při předjíždění nezažíval, o bezpečnosti ani nemluvě. Tak jsem to auto raději prodal, koupil kolo a nechávám se vozit veřejnou dopravou :D

                              1 1
                              • orm  

                                120kw podrumerny vykon? Nepletes si jednotky s hp (horse power)? Podivej se co se prodava. Ja mam 1.5 diesl coz je normalni motorizace u renaultu. Dalo by se napsat prumerny dnesni motor. Kazdopadne ta diskuse zacala ze to staci tak do fabky, coz je nesmysl. Ze nekdo potrebuje skakat mezi autama a jezdit dynamicky, ok, ale osobne si myslim, ze to na silnice nepatri.

                                0 1
                              • nooski  

                                55 kW na tebe :-) Prostě to chce přemýšlet. Pokud ti nestačí 120 kW u osobního auta, tak je dobře, že jsi auto prodal.

                                3 0
                                • Atilla  

                                  Tak mám polo jako druhé auto a taky s tím dojedeš i když je to 50kW l, ale dát s tím 700km v kuse fakt nechceš

                                  0 0
                                  • kamaro  

                                    Asi jsme všichni nějací změkčilí či co… V roce 2005 jsme ve 40kW Puntu dali ve 4 lidech s rakví na střeše třítýdenní výlet po Norsku a najeli jsme 9000 km. Na Lofotech jsme potkali 5 rakušáků, kteří jeli v Peugeotu 205 a ani tu rakev neměli :-) Když vystupovali, tak napřed vyskládali batohy mimo auto a až potom mohli vylézt.

                                    Podle běžné metodiky B-F je toto naprosto vyloučené, protože jak to nemá 150kW výkon motoru, to nejlepší zavěšení kol a špičkovou ergonomii tak se v tom nedá jet dále než do nejbližšího města. Je mi z těchto názorů k blití.

                                    7 1
                                    • Esi  

                                      Taky pamatuju když mi bylo 25 let tak jsem měl služební Felicii pickup a za 2 roky jsem s ní najezdil 140 tisíc km. Za jeden pracovní den jsem s tím jednou najel 1000km a to jsem ještě 12 hodin pracoval, je fakt že ten pracovní den měl 25 hodin. Dneska bych šéfa s takovým nápadem poslal někam a Felicii bych nechtěl najezdit 1000km ani za týden. Nové auto kupuju tak jednou za 10 let, vždy je to velký skok a vracet zpět bych se nechtěl.

                                      0 0
                                    • krabica  

                                      Tak ono je jet a jet, s malým autem 50kW jsem po 500 km našich dálnic vylézal unavený z hluku, nervování, přehnaného soustředění… ze současného velkého auta 336kW vylezu po 1000 km docela svěží… Prostě když je auto větší, výkonnější, stabilnější, komfortnější, tišší, méně náročné na řízení, tak se jede úplně jinak… Nemusíš spoustu situací řešit, necloumají s tebou kamiony, vyjeté koleje, vítr, když potřebuješ zrychlit, tak na to šlápneš a nemusíš vyhlížet velkou mezeru…

                                      1 0
                                      • orm  

                                        V techo vyssich vykonech normalnich osobnich aut se neorientuji. Jake osobni auto ma 336kW?

                                        0 0
                                          • tomfree  

                                            Kolik lidí si koupí ojeté auto,aby pak jezdili za 17l na sto?

                                            0 0
                                            • Esi  

                                              Tak pokud si to koupíš s tím že je to 3 auto do rodiny a svezeš se s tím 2–4 tisíce za rok pro zábavu, proč ne. Na denní dojíždění do práce po městě to není zrovna ideální vozidlo.

                                              0 0
                                            • Foose  

                                              U auta za 1–2 mega by mne spotreba nezajimala…nezajímá mne ani u auta za sotva třetinovou cenu :)

                                              I kdybych na to měl tak Ja bych to nekoupil. Ojeté auto za 1,2 mega. Má najeto už 87tkm to bude zralé na repasy. S takovým autem nejezdi důchodce na dusicky klobouka.

                                              0 0
                                          • orm  

                                            To uz bych si asi radsi koupil teslu a ukazal tomuhle autu zada :-).

                                            0 1
                                            • McBlacky  

                                              Pokus byste jeli na Nemeckym autobahnu ponej knedlik tak s tou Teslou nedas ani 200km na plnou baterku ;)

                                              3 0
                                              • orm  

                                                Vratme se k pocatku diskuse, kdy jsem se ptal, proc lidi potrebuji vykon. Psali, ze kvuli predjizdeni. Tam se spalovaky na teslu nehrabou. Vim, ze v nemecku muzes jet v nekterych usecich bez limitu, ale i tak si myslim, ze rychlosti nad 200km/h nejsou pro vetsinu lidi konfortni bez ohledu na auto ve kterem jedou. Kolik vydrzi tesla jet 200km/h nevim, netestoval jsem :-).

                                                0 0
                                              • Esi  

                                                Taky Teslou z Prahy do Brna se jezdí tak že ukážeš na dálnici nějakému výkonějšímu autu tak 2× jaké to má úžasné zrychlení a potom se zařadíš do pravého pruhu za kamion aby jsi do toho Brna dojel :-) Jinak ten interiér to je teda neskutečnej hnus

                                                3 0
                                        • krabica  

                                          Třeba Mercedes Benz C 63 AMG, Mercedes Benz CLS 53 AMG, Mercedes Benz S 500, Ford Explorer 3.0 PHEV, Ford F-150 3.5, Ford Mustang 5.0, Maserati Granturismo … :-)

                                          0 0
                                          • orm  

                                            To je ten prumer ceskych silnic? Asi bych si mel nekdy utrit okenko u auta :-), ale ok beru.

                                            0 0
                                          • kesu  

                                            kolik das na baterky a je to ochotny jet na elektrinu i ve velkym mrazu? Klidne SZ, mam neco podobnyho a zajimalo by me srovnani..

                                            dekuju

                                            m

                                            0 0
                                            • krabica  

                                              Při eko jízdě je 40km dosažitelných, jenže já jedu do práce 70% cesty tak 110–130km/h, takže to skrouhnu na cca 25km… V mrazu zahřívá na spalovák, pak to přepne na elektro, při zrychlování to celkem brzo hází na spalovák, při konstantních rychlostech zase na elektro, dojezd pak těžkou soudit…

                                              0 0
                                              • kesu  

                                                ok diky!

                                                0 0
                                                • krabica  

                                                  V tom mrazu bych tipl tak lehce přes 20 km při úsporné jízdě.

                                                  0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    a deklarovaných? Jeden známej si koupil na dojíždění jakéhosi pežota, deklarovaných 40km na baterku, s tim že to má tamzpět asi 30km a ještě to prý na baterku nedal ani jednou.

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    Bavíme se o mrazu, což jsou podmínky, které výrazně zkracují dojezd… Normálně se eko jízdou přiblížím udávaným hodnotám, ale mně pozvolné zrychlování a loudání po okreskách neba. :-)

                                                    1 0
                                                  • kubad  

                                                    :D

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    jasně, on nebydlí zase uplně na rovině, ale tak cestou to má zkopce, nahoru dokopce a 25% rezerva… a prostě ne. Takže mu to na posledních 5km startuje, to je pro motor uplně ideál :-)

                                                    1 0
                                                  • krabica  

                                                    Je to fakt hodně o stylu ježdění, jinak pokud je ten hybrid udělaný pořádně, tak se motor i při jízdě na elektřinu zahřívá tepelným čerpadlem, takže nestartuje studený…

                                                    0 0
                                        • kubad  

                                          Třeba BMW 550i

                                          prostě něco s 8 válcem :D

                                          0 0
                                          • orm  

                                            Ok, jsem presvedcen, ze osobni auta s takovym vykonem se daji bezne koupit. Tohle je uplne mimo muj zaber, tak jsem to nevedel.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              dřív toho bylo dost, dnes už je to hodně luxusní zboží

                                              1 0
                                            • jIrI___  

                                              Přesně o tom jsem psal ve svém příspěvku, kde jsem zmiňoval, že 120 kW už je na českých cestách snad už i podprůměrný výkon. A byl jsem některými vysmán :). Paradoxně chudý a hloupý kraj (odkud vzdělaní lidé utíkají pryč) jakým je Ostrava a okolí, je těmito silnými a drahými auty vyloženě napěchován. Nevím proč, ale je tomu tak.

                                              0 0
                                              • Cavendish  

                                                Protože hloupý člověk umí jen šlapat na plyn a přemýšlet u řízení je pro něj moc těžký úkol. Jak říkáš, hloupý kraj.

                                                2 0
                                              • Breakpain  

                                                Tak jet se dá se vším, ale představ si situaci:

                                                4 lidi v autě, 3 kola na střeše, plný kufr věcí a nářadí. To Ti dá náklad cca 450kg. A když pak jedeš, začneš předjíždět třeba do kopce a „něco“ se stane, klidně né Tvojí vinou, je fajn mít výkon nato, abys přišlápl a „frnkl do bezpečí“.

                                                To mi se 100kW v 2.0 nepřijde, že by to naložené auto do kopce zvládlo. Ono „zrychlí“, ale ne tak, jak bych si představoval, pod pojmem rychle & bezpečně. Předjíždět stylem, že to pod kopcem rozhulákáš a pak vylítneš kopec jde, ale já si představuju trošku něco jiného – jedeš konstantně, v kopci přišlápneš a svižně předjedeš.

                                                1 0
                                                • Cavendish  

                                                  V tom případě by se muselo do všech aut montovat aspoň 150kw. Na pokud nějakého řidiče napadne předjíždět do kopce s plným autem, tak nemá za volantem co dělat.

                                                  4 2
                                                  • Breakpain  

                                                    Si mě krapet nepochopil – to bylo doplnění, proč větší výkon … zastávám názor, že dostatečný výkon = plně naložené auto, které je stále schopné svižné jízdy a zrychlení i do kopce …

                                                    Já jezdím s autem tak, jak mu to jeho výkon umožňuje a necpu se tam, kde vím, že nato to auto nemá ;). Ale pokud bych si mohl vybrat – zvýším krouťák i výkon ;-)… ale jsem držgrešle a po silnici nespěchám, tak nato kašlu.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    A proc se teda delaji do kopce predjizdeci pruhy ;)?

                                                    0 0
                                                  • Cavendish  

                                                    No, jenže to pak máš dva pruhy ve stejném směru a že by jich bylo hodně se říct nedá. Já reaguji na předjíždění jako takové. Takže pěkně do protisměru, tak jako vždy :)

                                                    0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    Mezi náma, když jsem to psal, tak jsem teda v hlavě uvažoval o předjíždění ve směru jízdy, ne v protisměru :-) … to je sebevražda s valnou většinou aut :-)

                                                    0 0
                                                  • Cavendish  

                                                    Formuluj přesně :D

                                                    0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    nejsem hnidopich, radši se nechám ukamenovat :-) …

                                                    0 0
                                                  • andydas  

                                                    Abys nemusel předjíždět kamion přez plnou?

                                                    0 0
                                                • kamaro  

                                                  Udivuje mě, že musíš se 4 lidmi v autě, 3 koly na střeše a plným kufrem tak nesmyslně spěchat. Stejně předjedeš jedno auto a zařadíš se za další, které jelo před ním. Ve výsledku jsi v cíli o 5 minut dříve, akorát vystresovaný z neustálého hledání díry na předjetí… Navíc je to dost nebezpečné, ale to si musíš před svou rodinou už obhájit sám. Představ si, že třeba v protisměru jede stejný …

                                                  5 0
                                                  • Breakpain  

                                                    doporučuji zjistit si reference osádek, které se mnou jeli, jak moc se bojí při mé jízdě ;-) …

                                                    to je můj názor na výkonnost auta – né, že tak jezdím ;) …

                                                    0 0
                                                  • Fran-tic  

                                                    já si myslím, že se tady z toho dělá moc velká kovbojka. jako neříkám, že bych si nezvykl na taková auta. Ale úvahy, že cokoliv pod 100 kw, raději budu chodit pěšky a podobně, mi přijdou zbytečně hysterické. Přitom řešení je jednoduché, když na to nemám, nepředjíždím jak debil :).

                                                    4 0
                                                  • kubad  

                                                    +1 a jezdím v klidu souhlas

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    To jsou zase teorie. Neříkejte, že vás neláká předjíždění, když v protisměru jede auto. Vždyť je to tak vzrušující!

                                                    ;-)

                                                    1 0
                                                • Esi  

                                                  To jsi si naběhl s takovým přirovnáním, přece jen takhle naložené auto je na nějaké agresivnější manevry jako je třeba rychle předjetí pomalejšího auta dost nevhodné, hůř brzdí a kola na střeše zhoršují příčnou stabilitu a to taky nechceš :-) ale chápu jak sji to myslel, nicméně na jízdu v rámci limitů a lehce nad bych řekl že 100kW stačí, jen nesmíš chtít předjíždět z 70 km/h na pětku :-)

                                                  0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    njn :-), vždy se najde někdo, kdo mě ukamenuje :)

                                                    jako takhle – 100kW mi rozhodně nepřijde, že by to byl chcípák ;-) – jsem spokojený a nato, jak jezdím defenzivně je to zcela bez problému i s lidma, ale kdyby to nebylo tak neekonomické, klidně bych sáhl po 2× výkonějším :-)…

                                                    Holt jsem jednou provětral Corvettu, tak … no … :-) … smutný příběh návratu ;-) …

                                                    0 0
                                                  • Esi  

                                                    Jojo to znám svezl jsem se v práci před pár lety asi100km v Tesle P85d a když jsem potom přesedl do svéhoa uta tak jsem měl pocit že mi z něj někdo sebral 2 válce a ještě je zatažená ručka. Přece jen za Tesla měla asi 450kW nebo tak něco, na křižovatce na oranžovou šlapeš na plyn a než ostatní pustí spojku tak jsi 50m daleko :-) ale jinak je to k ničemu a ještě uvnitř strašně hnusný

                                                    0 0
                                                • JMT  

                                                  Uplne me bavi tohle cist. Jezdim obcas strojem co vazi realne tak 8 tun a ma 120kw :-))) a to mi jeste k tomu prijde ze proti kamionum to docela jede :-)

                                                  Btw tech faktoru je strasne moc. Napriklad mam treba vyzkouseno ze silenej zrout kw je 4kolka…..i ten hal­dex

                                                  0 0
                                                  • Esi  

                                                    Tak Haldex je totální kokotina, celej kardan se pořád točí, zadní poloosy se točí od kol, jen je to v zadním diferáku rozpojené pokud není potřeba pohon zadních kol, tak že jestli je to sepnuté nebo rozepnutè je vlastně co se spotřeby týká jedno

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    120kw na 8tun, nemachruj, to je jeste raketa…

                                                    0 0
                                      • tomfree  

                                        Jediné z čeho vylezeš svěží po 1000km a má 336kw je vrtulník:-)

                                        0 0
                                      • kesu  

                                        Nemluvě o tom, že se takový auta říděj na dálnici vpodstatě samy…

                                        1 0
                                        • McBlacky  

                                          Si kazdych 400km odpocines kdyz tankujes ;)

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            No a co teprve elektromobil, si každých 400km dáš kafe a šlofíka :-)

                                            0 0
                                          • kesu  

                                            jezdim na jeden zatah vetsinou vic, nerad kysnu na pumpach…

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              Kdyz nejedes uplnej klobouk tak das kolik v benzinove x5? Bez zapocteni prvnich par km na nabitou baterku, to je na delsi cestu hned pryc.

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                tak on da na tu baterku tak 50km

                                                a ta 80ltr nádrž je celkem velká :D

                                                0 0
                                              • kesu  

                                                Většinou to na 600 vyjde, Praha-Split s průměrnou rychlostí na palubáku ve Splitu lehce přes 120km/h (cestou okresky přes Znojmo, chvíle stání na hranicích a tak) a vyšlo to na 11.

                                                0 0
                                                • krabica  

                                                  Na cestě Havířov – Paganela (těch 1000 km) jsem měl průměrnou spotřebu 11,4 l/km při rychlostech většinou 10 km/h nad limit, 4 lidech, kufr po strop včetně 50 l bečky a rakve s 5 páry lyží na střeše. Se 70 l nádrží dojezd těch 600km…

                                                  0 0
                                          • krabica  

                                            Co 600km. :-)

                                            0 0
                                    • Fran-tic  

                                      To je vtipné, v létě jsem jel yarisem 1.0 50 kw trasu Ova-Písek-Ova pro kolo, které jsem měl složené vzadu potom. 10 h cesty s vyzvednutim kola na otocku a pěkne po práci. Jo, ještě jsem mohl jet l2h2 ducatem, ale cesta by vyšla na dvojnásobek :)

                                      0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Já vždycky obdivoval poláky. Celá rodina jela do řecka tím jejich maluchem.

                                      0 0
                                      • Baroninakolech  

                                        To samé východní Němci. K Balatonu po střechu naloženým trabukem a za sebou ještě obytný přívěs. Na silnici jen modrý dým, smrad a řev jako když vzlétá MiG29.

                                        1 0
                                        • Janes  

                                          Na Mácháči častý jev… kluk, za ním holka s velikým batohem na zádech, pod zadky Simsona 50 a už frčeli :-)

                                          0 0
                                  • nooski  

                                    Ucil jsem se jezdit na Matizu, par let jsem mel Hyundai Atos a nedavno jsem presedlal z Thalie. V pekle jsem byl, ohnickem me nevystrasis :-)

                                    1 0
                                    • Lance  

                                      :-). Matizem sem taky jezdil a to už asi nechci

                                      0 0
                                      • Breakpain  

                                        Já v tom dělal autoškolu … panečku, to bylo něco. Parkování bylo krásné, to jsem viděl kde končí předek a zadek naprosto božsky :D … Potom s papíry do kombíku a trošku jsem z toho byl paf, při podélným parkování :-).

                                        0 0
                                      • Esi  

                                        Když bylo asi 19, tak jsem najezdil asi 10 tisíc Trabantem, to bylo stroj, to už si v dnešním provozu ani nechci umět představit. Tak pasivní bezpečnost byla asi jako na kole :-)

                                        0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      Jak vzpomínáš na Atose? Táta sním drandí a spoko, hrozně jednoduché auto, což je +.

                                      0 0
                                      • nooski  

                                        Hrozna vec, na jezdeni 10 km z dediny do dediny ok, ale opravdove auto to neni. A to mam opravdu nizke naroky a jezdim hodne pasivne. Clovek se bal i kanalu, aby tam ta kolecka ze skateboardu nezapadla.

                                        0 0
                                        • Cavendish  

                                          Děda měl tohle https://cs.m.wikipedia.org/…iat_Seicento

                                          To bylo teprve peklo.

                                          0 0
                                          • mr.antik  

                                            No a přitom přes milion prodanejch aut. Skoro jak jedničkovejch oktávek.

                                            Ono asi světě nemaj tak debilní kanály jako u nás :-)

                                            0 0
                                            • Foose  

                                              Třeba v Indii nemají kanály vůbec.

                                              0 0
                                            • Cavendish  

                                              0,9 29kw. To byla teprve škola :) Bylo červený a dědu mu říkal Ferrari. Za 12 let najelo mocných 25 tisíc km

                                              0 0
                                              • nooski  

                                                Jsme ve skoro rodine pred lety nechavali odvest starou dobrou Skodu 100, ktera snad za 40 let zivota najela kolem 55 000 Km :-)

                                                0 0
                                          • Esi  

                                            To měl brácha v nějaké"nabrou­šené" verzi Sport a ještě snížené a sportovní tlumiče, sice to asi nesplňovalo homologaci, kdo by to v 19 řešil, ale jezdilo to jako motokára :-)

                                            0 0
                                          • Peslezedirou  

                                            U něho byla neuvěřitelná tloušťka dveří, boků, jen pár cm :-)

                                            0 0
                                        • Peslezedirou  

                                          :-) jo ty kola jsou opravdu prťavý

                                          0 0
                                  • oddie  

                                    700km v Polu bych fakt jet nechtěl, ale jen kvůli tomu, že je to malá nepohodlná pixlička, ne kvůli výkonu. Naopak s dodávkou či MPVčkem o poměru kW/kg stejném či ještě horším tyhle vzdálenosti jezdím naprosto v klidu.

                                    0 0