Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-4
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-4
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Ahoj, rád bych se zeptal na kompatibilitu. Mám kliky Deore 12 sp. FC MT511–1/MT512–1 s prevodnikem 30z na novém kole. Rád bych 32(34)z, ale na netu v rozteči 96 mm mi lezou pouze pro 1×11. Bude to normálně fungovat, není ten 11sp převodník širší? Díky…
Děkuji. Na ten jsem také koukal, ale vzhled i to označeni mě zmátlo. Ale pravda, rozteč je stejná…
Nějaký tip čím nabouchat do 15×100 DT Swiss 350 náby ty kroužky co drží koncovky v nábě? Jdou tam nějak ztuha.
To je divný, měli by jít bez velkého odporu. Zmrazit dusíkem nebo v mražáku.
Nějak mi tam ty potvory nechcou. Zkusím ten mrazák.
Naklepnout přes gola ořech vhodné velikosti.
Golou to nepůjde. Aby zajely dovnitř, musí být ten narážeč užší. DT má samozřejmě na to udělátko.
Měl jsi pravdu, šlo to stejnou golou jakou jsem tam lisoval ložiska. Akorát jsem musel najít vyšší, aby se do ní vkezla boostinator koncovka.
hlavně plochou, jinak je zničíš
Jak moc mají být ty kroužky zajeté? Takhle se mi je tam podařilo namačkat plastovou montpákou. Koncovky pod kroužky dost klechtají. Už nevím jak to má být s mtb koncovkami správně. Dlouho jsem je teď vozil s koncovkami na gravel.
Proc by neklechtaly? Je to tam kvuli tomu, aby koncovky nevypadly z naby po demontazi kola, po instalaci kola koncovka dosedne na lozisko.
Klechtá to tak 2 až 3 mm ven a dovnitř. Akorát si říkám, že čím víc místa tam je, tím víc tam bude zůstávat vody a bordelu.
Tam ale žádný místo po dotažení osou nebude, koncovka bude dotlačená až na ložisko.
Už jsem tam ty kroužky narazil golou a vůle se zmenšila na necelý 1mm. Fungovalo by to samozřejmě i jak to bylo předtím, ale podle mě by tam bylo zbytečně moc prostoru pro bordel mezi kroužkem a koncovkou.
Ve finále to musí dát na předku 100 nebo 110 mm podle vidle, to je jasný.
:D rozměr dělají koncovky které jsou tam navolno, ty kroužky jen drží koncovky na místě, bez vlivu na rozměr
Je to tak. Dokud jsem je tam ale správně nenalisoval, byly lehce šikmo (ty kroužky) a na jedné straně v kontaktu s koncovkou. To by asi nemuselo dělat dobrotu.
osa by to stáhla a srovnala, ale souhlas je lepší to mít dobře :D
Ty kroužky by nesrovnala, neni s ní v kontaktu, koncovky jo. Měl jsem to právě i nasazené ve vidlici na zkoušku.
ty ale jen drží ty koncovky, aby při demontáži z vidlice nevypadly :D jinak tam na nic nejsou
Ale jak jsem psal, když tam byly nakřivo, na jedné straně drhl kroužek o koncovku. No, takhle mám lepší pocit a je tam menší škvíra kudy by do ložisek tekla voda. Prostě budu teď líp spát:D
Zdravím, idem si po radu. Dajú sa kúpiť samostatne napr. v železiarstve vymedzovacie podložky (viď obrázok). Prípadne, čo si mám pýtať.
To jsou ty s kulovitou dosedací plochou pro kompenzaci toho, že šrouby u tohoto adaptéru nejsou kolmo? Když mi jedna praskla, tak mi to dali zadarmo v místním servisu ze sjetých brzdových špalků do V-brzd, tam je to stejný.
Áno, praskla mi ta s guľovitou dosedacou plochou. Skusim teda popýtať v servise v krajnom prípade asi kúpim komplet set.
Set? Vysomrujes v servise z ojetych, prinejhorsim si koupis par tech nejobycejnejsich spalku.
Kazdy servis jich ma pul kyble, pokud je nevyhazuji rovnou.
Somrovanie funguje, vďaka.
Omlouvám se za hloupý dotaz. Jak u tohodle systému vysunout sedlovku nahoru? děkuji za radu
třeba povolit ten imbus ?
Děkuji za odpověď.To jsem udělal a ani se to nehne.Omlouvám se. celej život jsem jezdil na MTB. Tak bych tady nerad něco pokazil:-)
trocho do toho povoleného šroubu klepni gumovým kladivem,
Děkuji všem za odpovědi. Zatím se to nepovedlo. budu zkoušet:-) Ještě prosím. Je na ten šroub nějaký utahovací moment?
Pro můj rám je to viz obrázek – najdi si to v návodu k tvému, každý výrobce to může mít jinak
Zkusils ten imbus malinko vyšroubovat a klepnout na něj, aby se to uvolnilo?
jestli je to stejné jako na foilu z roku 2016 a 17 tak musíš ten inbus úplně vyšroubovat a vyndat ten plast, je to jen krytka a teprve pod tím je zámek sedlovky myslím na 5ku inbus
je nějaký funkční rozdíl mezi kazetami řady Sh8000 a 6800 (ev. 7000 a 5800)? Nic nepozoruji.
Dík
Ahoj, chci znát názor pár dalších cyklomaniaků. Jak široký byste dali řídítka slečně s výškou 165cm na trailový HáTéčko? Taham jí na běžný vyjíždky a nějaký lehčí traily.
Můj tip je zkrátit na 740mm a uvidí se. Zkrátit se to dá vždy.
Asi tak.
750 a ať si pak řekne jak se cejtí.
Máte někdo vyzkoušeno, jak chodí kazeta Sunrace CS-MZ800 se Shimanem (komplet Deore M6100)?
Takovéto drahé nekupuji, ale třeba tohle OK:
To je dobrý tip, díky. Vůbec mě nenapadlo takové věci hledat i na ali.
Ale nekde jsem zahledl komentare a pry to vcelku funguje.
Mám 11–46 s xt a funguje v pohodě
Zkoušel někdo náby novatec 791,792 z ali? Jsou v klidu, nebo je to větší šunt než co je v Evropě ke koupení?
Brzdy s uchycením Ispec 2 a řazení s uchycením Ispec EV, je to možno nějak zkombinovat? Jeden výrobce, hromada standardů a čert aby se v tom vyznal :)
nejni to uplne technickej dotaz, pardon, ale presto:
nevite jestli je v CR nejakej prodejce kol INTENSE, ja nic jsem nedohledal, to ovsem nic nevypovida :D
dekuji
Postavíme ti kolo Intense na zakázku http://www.bikeplac.cz/…zakazku.html
Intense prodává kola podobným způsobem jako canyon. Takže není.
diky, nebyl jsem si 100% jistej, nj jenze canyonu jetu mraky tak predstavu otom kole mam celkem jasnou
Na druhou stranu, co na tom kole chceš zkoumat na prodejně.
no protoze moc nerozumim geometrii kola :D kdyz jsem kupoval posledni kolo, tak jsem mel vyhlidnuty 2 a ani jedno mi nesedelo, ze srandy jsem jeste sednul na to, co ted mam.
u HT bych to mozna jeste trefil, ale u FULLa vubec ne. a jeste jsem na rozhrani 2 velikosti s vyskou 180 a urcite delsima nohama, oto jeto pro me horsi
Geo je jedna věc, ale na testování na jedno odpoledne a na prodejně stejně udělá největší rozdíl typ sedla, predstavec, podložky pod predstavcem a řidítka. Úhly, atd. poznáš až větším ježděním.
To rozhraní velikostí je vždycky problém. A na rozhraní jakých podle tebe jsi? Mně teda přijde, že 180 je u intense jasný L. M už je pidi a XL – to bys musel mít mega dlouhé nohy.
tady jsem vepsal geo mojeho HT BMC
Reach o 4cm víc je hodně víc. Aktualní představec má kolik?
60–70 popravde ted nevim, a riditka mam cca 4–5cm pod sedlem, a jemito pohodlny :D vecer muzu domerit. kazdopadne chci spis TR kolo ale klidne jenom na 100 zdvihu a riditka se sedlem vodorovne :D
Tak to je trošku průšvih protože bys musel mít tak 30mm představec aby to bylo podobně dlouhý jako máš teď Což moc nejde, nejkratší jsou okolo 35mm, většina je přes 40.
Když je ti mírný drop pohodlný (5cm neni nic vyjímečného) tak neni důvod řídítka zvedat.
A je třeba počítat s rozdílem geometrie vyvolaným odpružením – na ht jde do sagu jen vidlice = celé kolo se překlopí trochu dopředu. na fullu v sedě si celé kolo trochu sedne nebo i malinko překlopí dozadu (pokud je sag na zadním kole větší než na vidlici, což často ano.
Reach je sice delší o 4mm, ale efective top tube bude velmi podobné, u BMC tvrděj 610 u M, což je spíš víc.
Je to prostě starý kolo a geometrie je teď hodně jiná. Za mě teda, na dlouhé nohy a 180, brát od Intense L. Na M bude jak vosa na bonbónu a možná mu ani nevyjde dostatečně zasunutá 400mm sedlovka. To BMC mate tím, že má malej sloping.
Reach je delší o 4cm, to je rozdíl jako kráva. Úhel sedlovky je skoro stejnej, to zkrátí ETT možná o cenťák, spíš míň, takže tam je furt 3cm, což je dost, to by tam musel strčit fakt 40mm nebo kratší představec aby to bylo celkově podobně dlouhé. Navíc když zrovna nesedíš – do kopce ze sedla nebo jízda z kopce, tak tam je to z geometrie rámu prostě jen o tom Reachi co se postoje týče.
Neříkám že je to špatně, mě by tahle geometrie se 178cm a delšíma nohama celkem seděla. Jen upozorňuju na značný rozdíl.
vsak ja souhlasim, ale potreboval bych si nato kolo sednout, fakt mi staci chvilka
Napiš do Intense vlákna, třeba někoho objevíš poblíž bydliště a bude ochotný s tebou zajít na vyjížďku.
Co to je zač to BMC, to má hrozně divnou geometrii. Je to vysoký jak štafle a děsně krátký.
BMC Teamelite 02 X01 rok 2016 plus minus
tak treba pritelka ma supa 939 v Mku a ten ji sedi naprosto perfektne, sedlo ma cca 1–2 cm nad riditkama, ona je ale asi o 4cm mensi, a pokud se kouknu na geo tak bych se nato poskladal vpohode asi stejne jako na moje BMC, tam jsem ji i tak kolo vybiral, posadil jsem ji na svoje a vedel jsem :D
Jestli nehoníš gramy, kup si od Intense Tail verzi rámu, je to sice krapet těžší, ale má tužší zadní stavbu.
no nevim jestli honim gramy, ale predstava je pod 11kg s hodne lehkejma zapletama, a SRAM + Rockshox :D, mam cas do zari, rijna, situace na trhu je mirne receno dost napjata :D kazdopadne kola s timhle vybavenim vpodstate nejsou
edit: kdybych nekupoval 2 tak vezmu tohle a mam klid https://eu.intensecycles.com/…s/sniper-fro
Když intense koupíš v září, tak budeš jen naštvaný, protože v únoru/březnu přijdou s novým modelem (ten současný jede 6. sezonu, trail verze 5.). Ale zase by mohly být dobré slevy na současný model.
diky, nastvanej bych nebyl, nesleduju to potom, a tahle bysis nic nekoupil, je potreba si udelat radost
Ona už ta móda malých kol pomalu končí i u profíků. Třeba Schurter vozívával S, na novém Sparku má M.
Čím čistíte galuskové ventilky? Na obou dvou kolech je mám asi zanesené tmelem, nedají se už skoro profouknout. Ani po stisknutí trnu nejde vzduch ven tak rychle jako dřív (jo, mám je úplně povolené). Nechci to nacpat do něčeho, co rozežere pryžová těsnění.
Ničim. Jádro vyhodit, nové namastit vazelínou – na mastné se tmel nechytne.
presne tak, ja si sehnal lahvicku s aplikatorem, takze neza.se.ru vnitrek, nicmene stejne ho vycistim namocenym uchostourem, ventil vyhazuju kdyz prezouvam
Vyhodit, koupit vrták a autoventilky :)
Nečistím, jednou za rok vyměním jádra ventilků. Je to korunová položka.
Když je tu řeč o mlíku – na rámu a vidlici mám mnoho starých zaschlých stříkanců od defektů. Čím to myjete? Už jsem zkusil vapku, různá ředidla vč. benzínu, čistič brzd i alkoholy a nic, ani se to nehlo. Jak na to? Dík
proste to musis oskrabat < delam to drivkem od nanuku > nicmene jsou ramy na kterych to nedrzi a pak ty ostatni :D
funguje odstranovac nebo cistic (nebo jak se tomu rika) montazni peny. Mozna i jine pripravky nebo redidla, ale ja zkousel jen to, co bylo po ruce. Sice i tak to musis chvili lestit hadrem, ale narozdil treba od toho benzinu to funguje.
Co WD40? To je slušný čistič.
Ahoj neví někdo jestli by mohla fungovat kazeta sunrace 11–50 (11s) s Shimano XT prehazkou s GS raminkem. Do předu bych dal 36 jedno placku.
Bližší info o komponentech které myslím
https://www.kupkolo.cz/…-11s_z90475/
Takhle velká kazeta s tou přehazkou bude fungovat velmi špatně.
Spíš ne, ale zkusit to můžeš, když to bude blbý koupíš tohle
https://www.kupkolo.cz/…11s_z110063/
A ta kazeta, proč Sunrace když originál je za stejně?
Bo 511 vs. 620g.
Das si do bidonu o 1 deci min vody, a mas to doma :-).
Zkoušel jsem kdysi u kamaráda zprovoznit tuto hazku ale s SGS ramínkem a šlo to, hazka 50z pobere, ale blblo řazení na některých větších pastorcích a nešlo to 100% vyladit.
ROHLOFF
Prosím vás je tu nějaký odborník na tuto záležitost? Asi budu potřebovat přítele na telefonu :)
Díky…
Co potrebujes resit? Mel jsem ho, tak si treba jeste neco pamatuju.
O víkendu to budu skládat a jelikož jsem to nebyl schopnej ani rozebrat, tak se toho trochu obávám. Tak už si chci připravit půdu pro dotazy. :) A napadá mě hned první. Tam jsou běžný řadící lanka?
Lanka jsou normalni. V manualu najdes snad vse.
Jo, tam už jsem jednu důležitou informaci našel a to že se zaplejtá s dvojitým křížením. Pány z Axitu to stálo jedno zaplejtání navíc… :)
Jo, 2× a jeste tam je, jak maji byt draty vuci sroubum cela naboje. Ale pokud ti to nekdo zapletal, tak snad zapletli napodruhe dobre.
No já bych třeba čekal, že to podle otlačení původních drátů (přeplejtalo se) zapletou stejně, jak bylo původně. Bohužel…
Njn, pokazde se nezadari, aspon vis pro priste, kam ne.
Neni to ta, co byla na bazosi myslim za desitku? Opakovane jsem na ni koukal a furt si rikal, at uz ji nekdo koupi, mel jsem svrbeni.
Nn, není. Jo, Axit už ne.
Zdravím Vás omlouvám se za vložení do špatného vlakna, mám rychlý dotaz, manželce praskla u sedla Specialized Lithia konstrukce na upevnění sedla k sedlovce. Zběžně jsem se díval na sedlo a jsou tam nějaké imbusy, nevíte, jestli je možné tuto konstrukci vyměnit a sedlo jako takové ponechat?
Ne to nejde, inbusy jen dotahují krytky zakončení potahu. To je na nové sedlo.
U některých sedel to jde, u Specialized bohužel ne.
Existuje nějaký důvod, proč dát přednost 12 sp přehazovačce XT před Deore za polovinu ceny? U řazení není o čem diskutovat, ale u té přehazky jsem trošku na vážkách :)
Podle me napis:) Vozim na kolech oboje a nepoznam rozdil. Jinak razeni jasne XT, snad se shodnem, ze neni o cem disktuovat nad stejnou moznosti:)
XT má kladky s kuličkovýma ložiskama, SLX a níž jen pouzdra – s větší vůlí. Ale ty lepší jdou samozřejmě dokoupit na všechny ty přehazky.
Já osobně bych teda dal přednost přehazce GX Lunar. Vydrží podstatně více/déle, nerezne čep otáčení a zkrutná pružina, nezasekává se a nemá megavůli v čepech po roce používání.
Na YouTube jsem viděl moc hezký video, kde všechny ty rozdíly probírali. Mně z toho vylezlo SLX :)