Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížili 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-3
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížili 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-3
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Hurá :)
Příště stačí říct a já založím nové, pokud se vám to pomalu načítá. ;-)
Ačkoliv ne vždy tu reaguji na technické dotazy, protože tu jsou zkušenější, tak jsem tu skoro denně.
Jsem nechtěl prudit a dával to za vinu rychlosti internetu :)
Ahoj. chci se zeptat jestli je možnst jak přimontovat řazení I-spec II ( XT 11s SL-M7000–11 ) na brzdovou páku I-spec ev ( SLX BL-M7100 ). Ať hledám jak hledám, nemůžu nic najít.
Díky
Nejjednodušší, nejrychlejší a bezproblémová cesta je nákup nového řazení SL-M7100…
pokud ten adapter existuje bude stát polovinu ceny řazení, takže kup nové a starou páčku prodej
Nějak se mi nedaři najít xt na 11s s i spec ev. Ale hledám na telefonu, tak třeba večer na PC najdu.
mrkni na Adaptér PROBLEM SOLVERS ti toho mají nejvíc, nevím jestli i tohle
ale budeš ochotný za to dát třeba 700kč? když nová řadící XT páčky vyjde na 1200kč?
No popravdě začínám přemýšlet o tom, že to překopu na 12s ????, ale to bych musel koupit komplet novou sadu, jen kliky bych si mohl nechat.
Měl by to být tenhle
https://www.bikeporn.cz/…ec-ii_z5684/?…
XT 11 sp. řazení s i spec ev nenajdeš, neexistuje.
Řešení je řazení na objímku, ale uchycení pák SL-M7000 (11 sp. řada) a SL – M7100 (12 SP. řada) je rozdílné a nemusí Ti vyhovovat poloha řazení.
což je přesně o tom že přidáš 300 a máš nové řazení které umožní co potřebuješ a když staré prodáš tak si možná v plusu :D
tohle je finančně nesmysl
Tak to já vím, mě osobně by ani nenapadlo tohle kupovat. :)
jako nechtěj za to málo :D, ale i tak by to nefungovalo, protože je to opačný adaptér, z páky i spec II na EV řazení, já bych to potřeboval opačně, nová páka je i spec EV. Takže zdá se, že jediným řešením je koupit nové řazení na objímku. No asi popřemýšlím o přechodu na 12s na kterou jsem stejně chtěl časem povýšit, jen mě teda trochu mrzí, že mám skoro novou kazetu a řetěz.
V minulém vlákně jsem řešil podobnou věc, řazení s i-spec ev bych za 500 poslal dál kdybys měl zájem. Ale je to deore…
Mělo by fungovat 12 sp žazení s 11 sp hazkou (obojí Shimano), tak ten přechod můžeš tímto zahájit a kazetu/přehazovačku řešit až zas někdy jindy…
Vyhodit zaznačený kus a máš I-Spec EV
Pokud by měl kolega ten mezikus pak na prodej, tak bych se o něj přihlásil.
Akorát je tam pak třeba dát kratší šroub, pokud si dobře pamatuji.
Je tu o tom nějaké vlákno.
Nevite nekdo jaky nejsirsi plochy draty projdou nabojema Novatec AS61CB/FS62CB (konkretne Pillar PSR Aero 1432), nebo jestli ∃ nejakej jinej straightpull naboj kterym proleze 3.2mm drat?
klasická dira v náboji ma max 2.6mm
tim je dané co proleze :D
To ja vim, ale jde mi o to, kolik proleze timhle nabojem, nebot ta dira ma „rozsireni“ na aero draty.
Mavic by mohl byt, tam se drat jen zahakne, neprotahuje se dirou.
Odpovim si sam, kdyby se to nekomu hodilo. Sirka diry v naboji je 3.35mm, 3.2mm drat tim projde.
Dotaz na patku Sram UDH – jde k ní použít jiná zadní osa než ta Sram Stealth ? Rád bych něco s páčkou jako DT Swiss RWS X-12. Ale nevím jestli tam je stejnej závit. DT Swiss udává závit M12 X1.
Závit je tam M12×1, délka závitu 12,7mm, ale pak záleží na rámu, jako dlouhou osu potřebuješ a jakou hlavu osy. No a pak pozor na osy, co jsou zúžené uprostřed, některé dělají neplechu s některými náboji.
Jo uz se v tom zacinam orientovat. Je tam 180 mm osa s flat koncem. Zavit M12 × 1.
Chci neco najit co vic kouka ven. Mam tam Stealth Maxle a chci aby to vic chranilo ram pri pokladani kola.
no a jak to prošroubuješ skrz rám když tím pokládáním zku_rvíš závit?
budeš na to dávat nějakou matici?
?? Když opatrně položím kolo na bok a občas se opře o páčku té zadní osy ze strany brzdy, tak jak tím zničím dotažený závit v patce na straně přehazovačky ? Vzhledem k tomu že to tak dělám celý roky a nikdy se nic nestalo tak se toho fakt nebojím. A radši odřená páčka osy než rám za vyšší desítky tísíc.
omlovám se, myslel jsme, že chceš osu které by koukal závit.
jo, myslel jsem na druhou stranu :-)
Na druhé straně je hazka … tam kolo nepokládám :-)
.
Potřeboval bych poradit s tlumičem. Původně Fox X performance, v rámu se spacerama, viz foto. Sehnal jsem pružinu RockShox, kterou bych tam chtěl dát místo toho. Nahoře je trunnion, to je v pohodě, ale dole mi to nevychází. Ve foxu jsou ty pouzdra, do kterých je daná trubička na 8mm šroub a spacery, kvůli rámu. V Rockshoxu je už rovnou 8mm díra. Otázkou je, jak tam dostanu, to co bylo původně ve foxu? Dostanu to tam vůbec? Pochopil jsem, že budu muset asi nějak vymlátit, nebo vylisovat uložení z toho oka Rocku a pak tam zkusit najebat to co bylo ve foxu. Ale přijide mi že to oko je malinko užší než u Foxu, tzn. že ty vožky mi tam nevlezou celý, ale budou trochu čučet ven. Nemáte někdo zkušenost?
Rám má hardware 8×50mm, ale jediný co jsem našel je nějaký 3 dílný set pro Trek. Tohle je Scott, tak nevim jestli je to jedno, nebo by se to dalo případně použít
Z těch fotek to není moc poznat, ale u toho RS je asi v oku vložka, ne?
Pokud ano, tak ji budeš muset vyměnit za tuto: https://www.koloshop.cz/…tlumice.html?…
Jo jo je tam ten DU bushing kroužek nebo jak se tomu řiká. Když vyndám i ten, tak tam můžu dát i ten fox hardware kterej uz mám? Tim myslim komplet. Nebo to vubec nepasuje?
Když to kluzné pouzdro vylisuješ tak tam ty foxácké plastové pasují. Na vylisování je potřeba přípravek.
Jde to i punkove, pomoci dvou orechu z gola sady a sroubu s matici. Zalezi na sikovnosti
Jsem to zkoušel ořechama a je to dost na fest. Měl jsem teda jen 6ku šroub, která se mi vlezla do ořechu, takže to stálo za hovno. Nakonec jsem zajel za panem Vaškem do Boxxer servisu a ten to měl asi tak za sekundu venku.. :D
Zdravim, je tu někdo kdo jezdí na Yeti? Mám SB-130 LR a o víkendu jsem byl na Kokostezkách, byl bordel a do toho začalo dost chcát, takže si dokážete představit jak kolo po konci vyjížďky vypadalo. Doma jsem ho spláchnul hadicí a nechal oschnout. Dneska když jsem se chtěl jít projet, tak při propružení jsem zaslechl, takový křoupavý zvuky, myslel jsem si, že se písek dostal někam do pohyblivých částí odpružení. Tak jsem se v tom začal trochu vrtat a zjistil, že to nedělá kinematika, ale bovdeny. Asi se dostal písek do kanalků pro bovdeny, které nejsou z výroby nijak zatěsněné a jak zadní stavba pracuje, tak se bovdeny v drážkách trochu hýbaji a to dělá ty nepříjemné zvuky. Yeti má vnitřní vedení vyřešeno tak, že uvnitř rámu je pro každý bovden zvlášť kanálek, který ( alespon si to myslím :D ) není propojen s vnitřkem rámu. Tím je sice vyřešeno snadné protahování a žádné klepání kabelu, jenže když se tam něco takhle dostane, tak to takhle dělá neplechu. Nepříjemné je, že když to budu chtít vyčistit, tak budu muset bovdeny vytáhnout a nějak ty kanálky vyčistit. Jenže to znamená odpojit přehazovačku a co hůř, dopojit brzdu, zkrátit hadici ( přes olivku to tam neprojde ) a opět dát dohromady a odvzdušnit. Což je teda celkem anabáze a když už to budu dělat, rád bych zajistil aby se to neopakovat. Asi nějakým způsoben zatěsnit. Tak by mě zajímalo, jestli tohle někdo už řešil. Díky
Yeti sice nemam, ale vetsinou to dela bordel v miste styku bovdenu s pruchodkou do ramu. Pomuze jen rozdelat, vycistit a natahnout lanko znovu.
Jednou se mi stalo, ze mi draty z bovdenu prorazily plastovou pruchodku a skripaly o ram. Tak sem vymenil bovden a dal kovovou koncovku.
Ale bordel se tam cas od casu dostane. Aspon duvod vse zkontrolovat ;-)
Ahoj, potřeboval jsem vyměnit ramínko na přehazovačce Sram GX. Chci se zeptat jak mám nastavit předpětí pružiny? Pružinu jsem zandal nejspíš správně, zapadlo do dírky a stejně tak i na ramínku. Ale teď nemá to správné předpětí. Zepředu je ještě nějaký plastový torx, tím by to hádám mohlo jít? Díky
Nikoliv, musíš vyšroubovat doraz ramínka ramínkem otočit 1 otáčku proti směru hodinových ručiček a doraz znova našroubovat.
No vida, to jsem vůbec netušil se ten doraz se dá vyšroubovat. Díky za radu!
Apropo, ten platový torx zepředu je tedy na co, když už jsme u toho? :)
Ten je tam od montáže. Rozdělat to nejde, torx se žvejkne a krytka nepovolí.
Jj, to souhlasí, torx se žvejknul :) Tak dík!
Kamoš by chtěl udělat ze starého Treka zimáka a proto by chtěl kotouče. Vidla má úchyt IS, ale na rámu jsou na levé straně tři díry, ovšem ani dvě krajní nemají správnou rozteč IS (jsou blíže k sobě). Navíc jsou divně (nízko) položené. Kolo je tak 20 – 25 let starý. Dělal se nějaký takový adaptér? nebo bude muset mít kotouč jen vpředu?
Obávám se, že to budou spíše díry na uchycení nosiče/blatníku.
Vpravo je jen jedna díra se závitem. Závit má vlevo ta prostředí.
No, jo, tak sorry za zbytečnou skepsi.
Je na to atyp adapter
To by mohlo být ono. Jen se obávám, že cena se nebude líbit :-)
Tak já mu prodam cely ram :D
A co tak použít google? :)
Supr! Dík. Jsem nevěděl, co tam napsat O:-)
gary fisher brzdový adapter :)
Neco jako je tohle https://www.kupkolo.cz/…-uni_z96175/ ?
Taky jsem doma chtel predelat, ale nemam odvahu a nevim zda se to vyplati.....
Tohle nebrat.
Já s tím jezdil několik let a žádnej problém. Akorát člověk musí na rámu mít ty správný patky, tzn. plochý, aby tomu nikde nezavazela trubka.
To je ono. Mam ho doma jeste ze Sugara :-)
Je potreba sehnat toto. Adapter pouzivala firma Trek na ramy Trek a GF.
A náboje na kotouče má? Já jen aby se nedivil, až si vše koupí a zjistí, že ho není kam uchytit :-D
Přinesl si k tomu kola i s kotoučema. Brzdy nějaký vyhrabu z krabice, jen ten adaptér chybí.
již je zodpovězeno, ale historicky jsem cosi podobné dělal kamošovi na Sintesi.
3Dmodel bych měl mít, ovšem v Catii4.
Měním kladky na RD-T6000. Otázka je, zda kladky mají přední s zadní stranu? To že je horní a spodní kladka je mi jasné. Díky.
Na některých kladkách je šipka směru otáčení.
Šipky nepřítomny ;-)
Jestli máš originál Shimano, tak na spodní kladce šipka je a u horní je to jedno, směr není daný.
.
Je to hotový? Nebo se s tim něco ještě dá udělat? Já jen jak moc se mam rozmáchnout.. Špatně nalisovaný ložisko. (Je to ten menší vryp blíž vnitřku – jde to blbě vidět)
Otřep odbrousit dremlíkem, nové ložisko pojistit lepidlem na ložiska. Loctite 603 nebo 638
Bez lepidla hrozí že vypadne? Když je stažený osou dohromady? Jen mě to zajíma. Pravděpodobně bych něco našel v práci, tak to tam dám
Vypadnout by to určitě nemělo, je to spíš pojištění že se to nebude hýbat, vrzat, mohlo by to být i na vazelíně a nejspíš by to fungovalo dobře.
Zkusím to nejdřiv vybrousit, jestli to půjde. Pak se zeptám v práci jestli někde nemáme loctite a když ne, tak to tam zkusim dát s vazelínou a uvidí se. Možná to dojebu podruhý a bude.
Nandal jsem novej řetěz na převodníky, který jsem asi trochu načal předchozím, lehce přetaženým řetězem, nevím, a dělá mi to teď při šlapání takový divný zvuky, asi jako když na neklidným moři vrže stará pirátská loď, nebo dveře na strašidelným hradě :-). Rytmicky, do tempa šlapání, na čerstvě namazaným řetězu je klid, ale vydrží to jenom pár km a začne to znovu. Zajímavý je, že když přeřadím vzadu, tak to dost často na chvíli ztichne, rovněž na malým převodníku je z 99 % ticho. Kliky jsou Shimano FC-M625 s převodníkama 38/24. Bude to chtít novej převodník, nebo mám zdroj toho strašení hledat někde jinde? PS: kazeta kupodivu nestřílí, možná zkraje po nasazení řetězu párkrát na nejmenším pastorku, ale to bylo tak všechno. Přitom tam jsem čekal potíže daleko větší…
Zkus obrátit převodníky, jestli to je možné. V záběru tím bude dosud nepoužívaná část zubů.
A náběhy bude mít směrem ke klice. Výtečná rada, dobrá práce.
Je to jen na zkoušku, kvůli zvuku řetězu. To pozná po pár metrech, nemusí při tom řadit.
Novy prevodnik, nebo pockat az si to sedne.
Možná to bude znít znít divně, ale mě jednou z ničeho nic začalo taky takhle povrzávat kolo a při přeřazení (odlehčení převodů) to na chvilku ztichlo. Všechno jsem znovu máznul dotáhl a nic. Už jsem chtěl měnit převodník a nakonec to dělala podrážka treter (výměna kufrů nepomohla). Pokud vozíš tretry, zkus se projet bez nich v teniskách, nebo jiných tretrách. V teniskách to ztichlo a bylo jasno.
Kufry mi vržou taky, ale to je jinej zvuk, ten už znám (a taky mě sere :-D)
Nemyslím vrzání, mě to pocvakávalo.
Mně to teda fakt spíš vrže. Jak jsem psal výš – zvuk jako když se ve větru kroutí stěžeň na staré lodi nebo zavíráš velký vrata někde na hradě, líp to popsat neumím :-) Ale po poslední vyjížďce začínám podezírat kazetu – možná se pod ni dostal nějakej bordel, nebo je vymačkanej ořech, nevím.. možná bych se tomu ani nedivil, páč vozím teď asi rok a půl nábu ZTTO z Alika, která sice má být kopií DT, ale bůhví z čeho to soudruzi v Číně ukovali.. tak se trochu bojím co tam najdu až to sundám (jestli to půjde sundat…)
Tak jsem dnes při hledání původce vrzání sundával mimo jiné kazetu, a zjistil jsem při jejím čištění, že se ty snýtovaný pastorky vůči sobě trochu hýbou. Ne teda všechny najednou, ale asi ve dvou nebo třech místech. Může to být zdroj toho vrzání a mám tu kazetu vyměnit, nebo je to víceméně běžná věc a nevadí to? Pravda – nikdy jsem s novou kazetou kroutit nezkoušel, jestli náhodou už jako nová nemá vakl… A taky – když je to takhle nepevný, nezpůsobuje to pak nerovnoměrný nebo nadměrný namáhání ořechu? A poslední dotaz – někde jinde tady na b-f jsem se dočetl, že se sluší ořech před nasazením kazety máznout nějakou hustší vazelínou – ne, že bych to chtěl nějak zpochybňovat, ale nikdy jsem o tom neslyšel ani to nikdy nedělal, a nikdy až dosud mi kazeta nevrzala – tak taková sonda – kolik z vás má ořech namazanej? :-)
Foto v příloze – můj ořech po asi 800 km, kazeta je Shimano CS-HG50 – 10, su spíš těžší kousek – cca 95 kg (jestli to teda má na opotřebení ořechu vliv…)
Plechova kazeta se bohuzel do hlinikoveho orechu zakusuje. Normalni jev. Az vyssi rady s hlinikovym unasecem jsou na tom lepe.
Desitkova kazeta deore nema tendence vrzat, nevim o tom.
Chvili jsem mazal a pak prestal.
Bylo to jen zaprasene.
Ahoj, dovoluji si využít vlákna a požádat o radu. Mám v plánu u manželčina kola Superior XP 917 SE (2018) 27,5" přepracování pohonu na 1×12.
Prosím o doporučení dílů, které budou pro konverzi vhodné. Rád bych změnu provedl za rozumnou cenu – Shimano převodník 32 z, kliky 170 mm (aktuálně 175) a kazetu 10–51 z. Uvažoval jsem o SLX/Deore řadě. Předpokládám, že bude nutné vyměnit náboj v zadním kole, v tom případě bych případně uvažoval i o nových zápletech.
Aktuální komponenty na fotkách v příloze. Stávající komponenty (málo opotřebované) nabídnu k prodeji. Děkuji moc za ochotu.
Mnohem levnější a jednodušší je přestavba na shimano 1×11 s převody 11–51. Můžete si tak ponechat stávající kliky (stačí dokoupit NW převodník) a není potřeba ani nový zadní náboj nebo výplety.
Díky moc, ještě propočítám převody a uvidím.
Pokud chces co nejlevneji:
Super, moc děkuji. Páčku k řazení budu kupovat s objímkou, vezmu XT a 12 sp. Deore přehazovačku. S řetězem počítám. Ještě jednou díky.
Proč tak složitě, když tam může dát komplet Shimano Deore 1×11 s kazetou, která má taky 11–51 a stojí polovičku toho Sunrace.
Tak 1×11 znamena upne stejnou slozitost jako 1×12 – prevodnik, kazeta, retez, hazka, packa. Nepouzivas „slozite“ misto „levne/draze“? Pak mas pravdu, 1×11 by bylo levnejsi (a 1×10 jeste levnejsi a nejlevnejsi by bylo 2×10:) Ale nemel by 1×12 co chtel odpocatku:) A zrovna kazeta byva pro vetsinu manzelek navzdy, nebude se tocit za novou, takze me cena neurazi.
Jenze kazeta Sunrace nemusi radit tak dobre jako original Shimano,.
Teoreticky nemusi, ale mam doma 4 dva roky a vic a zatim nevidim problem. Osobne bych radsi 1×12 se Sunrace nez 1×11 s origo kazetou.
Ale 1×12 vypada mnohem lip nekde na BF, nez 1×11. Ikdyz funkce bude uplne stejna, nehlede na cenu dilu.
No a nebo doslova par tisic korun neresi a bude mit co chce (1×12) a ne to co schvalujou boomeri na bf:)
Navic treba sam ma 12 a sladi si tak nahradni dily ke vsem kolum atd. Ptal se na 1×12, tak dal nespekuluju…
Díky za názory, dotaz jsem zde položil, abych se vyhnul zásadním nekompatibilitám. Návrhy na řešení ještě promyslím a vyhodnotím. Ano, rád bych změnu provedl maximálně funkční a vyhovující a v rámci toho nebudu řešit nějakou korunu navíc. Díky
Díky za názory, dotaz jsem zde položil, abych se vyhnul zásadním nekompatibilitám. Návrhy na řešení ještě promyslím a vyhodnotím. Ano, rád bych změnu provedl maximálně funkční a vyhovující a v rámci toho nebudu řešit nějakou korunu navíc. Díky
Tím složitě sem myslel kombinovat komponenty různých výrobců, navíc ta kazeta stojí dvojnásobek a 12s komponenty za stejné řady taky stojí víc než 11s, takže to ani zdaleka to nebude co nejlevněji, než když se dá komplet 1×11 Deore.
Jsem všeobecně ztracen ve středových složení, klikách, řetězových linkách.
Mám rám boost, kde je střed 73mm bsa a kliky truativ 175mm. Chci kratší kliky 170mm abych v technice méně škrtal.
Identifikoval jsem, že střed je sram gxp. Jaké kliky do toho můžu použít?
Na první foto mě zaujala ta podložka u převodníku.
Sram GXP
pokud bys měnil střed tak prakticky skoro cokoli
Gxp je nějaká slepá vývojová linka? Nedaří se mi do toho nic moc najít.
jo, GXP ukončena výroba, nahrazuj DUB
ale jde ještě sehnat musíš hledat – stačí ti kliky bez převodníku, ten jde vyměnit
Díky, hledám kliky. Je to teď dilema buď vzít i dub střed s klikama, nebo jen hledat kliky gxp.
Střed nelupe, nevrže, točí se volně. Jsem zásady co funguje v tom se nehrab.
Střed je tak trochu spotřební materiál, kliky vydrží mnohem déle a navíc jsou podstatně dražší. Pokud není prioritou za každou cenu ušetřit, nebylo by rozumější koupit kliky odpovídající aktuálnímu standardu a k tomu odpovídající střed?
Na dětském kole vydržel střed GXP 2,5 roku :-(
Gxp nechceš. To je rak blbě vymyšlebý střed, axiální sílu nese jen levé ložsiko které pak velmi rychle odchází. Dub je proti tomu nesmrtelnej, to je naopak jeden z nejlepších středů. Akorát je dobré spoj klik a závit namazat měděnou pastou ať to nesroate.
Přesně odešlo levé ložisko.
Jestli střed I s klikama, pokud ti jde i o nějakou výdrž tak cokoliv s 24mm osou. Dub a 30mm jsou blbosti s malýma ložiskama. Ne, že by to nešlo, na obou velkých kolech mám 30mm,na dh drží dlouho, na EN tak sezónu, ale kdybych řešil údržbu víc než jestli je to kůl, hledal bych něco s 24mm.
Já to mám tak, že DUB mi vydrží víc než 24 BSA od shimana, ale zase shimano středy jsou levnější a výběr několika úrovní kvality = ceny. Ve výsledku je to prašť jak uhoď. S tím, že jsou ty kuličky na dubu malinké nemám teda problém. Utěsnění mi přijde hodně top.
Takže je to buď 30mm osa dub a to je sram ideálně což je víc kůl. Druhá možnost 24mm osa jestli jsem pochopil dobře shimano s hollowtech 2.
Líbí se mi dutá osa ze strany převodníku, mám pro to vyrobený stojan, shimano kliky zase tak šeredný nejsou.
Když tedy vezmu:
https://www.bike24.com/p25447.html
https://www.bike24.com/p2411660.html?…
https://www.bike24.com/p2325418.html?… případně https://www.bike24.com/p2375497.html?…
Bude to chodit s 1×11 shimano hazkou, kazetou?
Díky za rady
Vejde se ti ložisko pro 30 mm osu do rámu?
rám je 73mm BSA, externí misky s ložiskem, takže vejde
OK. Ložiska pro DUB osu jsou i pro BSA závit, ale kuličky v ložiskách budou asi mikroskopické. Ale nějaký čas to asi vydrží. Já bych asi spíš šel do osy 24 mm Shimano. Tam je cena ložiska pořád o dost nižší (tak asi poloviční). Co jsem měl zatím v servisu ložiska DUB ( BB30 ), tak taky nejsou nesmrtelná.
Dub není 30mm osa ale necelých 29mm. Ložiska jsou u BSA vně rámu, DUB středy vydrží dost dlouho, u 30mm os na BSA středy už to moc slavné není.
29 nebo 30 mm je skoro jedno. Jsou tam 3,15 mm kuličky, to fakt není moc. Stačí malinko bláta, a už se ložisko protáčí na ose. Ale ať si tam každý dá co chce. Shimano se mi zdá efektivnější varianta.
Evidentně Dub jezdíš :D
Nejezdím, servisuju.
Je tam jen zakryte lozisko a plastovy krouzek. Nic vic, nic min. Ze se tam dostane bordel, je videt na fotce.
BB30 byl hrozný shit. To mi křupalo na všem, vždy a všude. Sram vzal v podstatě bb30 systém, zmenšil na co největší průměr co se vejde do BSA a vznikl DUB
:)
Zmenšil osu o 1mm a do 30mm ložisek narval plastový kroužek
To zase moc Bivoj není
Není, ale nejčastější závadu BB30 – křupání způsobené bordelem co se dostal mezi ložisko a osu nebo ložisko a rám – to vyřešilo. Běžné BB30 má dost mizerné zatěsnění z venčí a v podstatě žádné zevnitř, Dubové středy jsou z venčí zatěsněné docela dobře a zevnitř mají tunel = tamtudy se nic nedostane.
souhlas, modifikovali to po vzoru Shimana :D
a je to lepší,
omluva za toho Bivoj / vývoj automatická oprava v mobilu je sfiňa :D
Zase buďme spravedlivý, shimano ty dlouholetý zkušenosti s klikama 24 osy úplně neproměnilo při vydání XTR.
Protože se bůhvíproč rozhodli levou kliku udělat úplně jinak než dosud.
Zajímavé ale je že BB30 kliky šly povolit docela dobře zatimco s Dub klikama je to boj, přitom je ten spoj vlastně stejnej.
Na svým kole to utahuju na pocit a ne momenťákem na 50, nebo kolik tam je, a nemám problém. Největší hell je nový kolo, na který nikdo nesáhne a po roce ježdění chce sundat kliky, není to namazáný a je to utažený.
A není to jen momentem utažení nebo se podobné problémy vyzkytují např. i u klik pro čtyřhran?
Není, stejně utažený BB30 povolí daleko snadněji. Pekelně srostlý čtyřhrany se občas taky vyskytnou, ale to bývá na dost starých kolech, kde ten spoj nikdy nebyl namazanej a dlouhý roky vesele oxidoval. Tam je ale spousta výrobců os i klik – různé tolerance, různé materiály. Sram dub je sram dub – jeden výrobce všeho, tak by to mohli mít udělaný lépe.
Dub je občas trochu problém povolit i na úplně novym kole – je potřeba buď velká síla nebo prodloužení kliky pro větší páku (dílenskej 8mm inbus je dlouhej dost). Když to nějakej vocas sešroubuje nasucho a pak se na tom dlouho jezdí, tak to tak trochu vyžaduje 2 0,75m páky a 2 lidi na pevnym dílenskym stojanu. Dá se to docela vyřešit měděnou pastou na závit i vnějšek osy, ale to z výroby nikdy neni a u jinýchklik/os to není potřeba.
Kdyby se přitom jednotně přešlo na T47, tak se vyřešili všechny problémy…
SRAM DUB má průměr osy 28,99 mm
Nastala doba výměny středu s klikama a jsem v koncích.
Takže truvativ kliky a gxp střed dolů. Vyšrouboval jsem na levé klice kontra matici a povolil šroub a tím jsem skončil. Klika nejde dolů na noc jsem to vystříkal wd40, ale nic. Je to srostlé?
Mám do té kliky mlátit palicí dokud nevyskočí? Mám to nahřívat?
Když něco dělám poprvé a nevím, pročtu si návod, nebo mrknu na Youtube.
Takže tam tu matici a šroub vrať a pak povolováním šroubu stáhneš kliku.
Tak to zase celé zašroubuj a utáhni a poté povoluj jen ten vnitřní šroub s 8mm inbusem. Klika je samostahovací = vnitřní šroub se opře o vnější a tim tu kliku z osy stáhne.
Vezmi flexu, narizni klikum na strane sroubu.m pak uz pujde dolu. Nebo to vem i s osou, je to jednodussi na rezani. Kdyby si pak nevedels rady se stredovym slozenim, tak staci, opet flexou, rozriznout stredovou trubku ramu. Pokud je tam BSA stredove, tak to musis vymlatit poradnou palici a kusem trubky patricneho rozmeru.
Jsi zlý mlékaři Dane
Díky kluci, je to venku. Mě to nešlo předtím ani tím správným způsobem, protože se mi točila s tím vnitřním i vnější kontra matka, nyní to zafungovalo za pomoci loctite.
tu vnější majici nech zalepenou a už jí nepovoluj
Doba je zlá, budu muset uzpůsobit měšťáka na tahání větví z lesa na dvoukoláku (viz přiložená fotka). Nenarazili jste na nějaké „tažné zařízení“ na kolo, pomocí kterého by se dal jednoduše připevnit ten vozík ke kolu? Podmínkou je samozřejmě možnost rotace kolem osy svislé i vodorovné pro plnohodnotnou jízdu. Ideálně bych si představoval něco rychloupínacího na sedlovku, ať se ten bazmek dá v případě potřeby jednoduše sundat .
u nás to občané co na tom tahají šrot přivazují starou duší k sedlovce
Nainstalovat bytelny nosic, a stara duse by to asi resila dobre. Bylo by to otocne ve vsech osach, bylo by to pruzne a nerachotilo by to na polnacce.
https://www.slapacikolo.cz/…ng-d3868.htm
ale prý má ta „podkova“ snahu se otvírat
https://www.retrocyklo.cz/…-503203.html
černá varianta
Díky všem za tipy. Nejdřív zkusím to somrácké řešení ve formě duše s odpovídajícími uzly, to vypadá až geniálně jednoduše a funkčně, absence zvonkohry na polňačkách je taky plusovým bodem :)
Dělal jsem tažné z kulového čepu.
Ahoj, na kole mám řazení a přehazovačku sram NX, kazetu GX 10–50 a brzdy level LT. Brzdy bych rád vyměnil za shimano M7100 s I-Spec EV, takže bych musel použít adaptér např. Wolf Tooth ShiftMount MM-ISEV za 980 Kč. Nedalo by se ale vyměnit řazení – koupit třeba SL-M7100-IR? Původní řazení NX má už něco najeto, řazení shimano by bylo namontováno přímo na brzdě, mohl bych odřazovat i ukazováčkem, ALE fungovalo by to? Na netu jsou informace obojího charakteru ;) Vozí to tu takto někdo? Díky.
Adaptér z Ali za $16.21: https://www.aliexpress.com/…5323020.html
Ahoj, momentálně nemůžu sehnat nový převodník 36 zubů na 2×10 Shimano, který to bude mít za chvíli za sebou. Narazil jsem tady v inzerátech na nové kliky Shimano Deore FC-M5100, převodníky 36–26z, ale na 2×11.
https://www.bike-forum.cz/…3527-shimano
Fungovaly by tyhle kliky i na 2×10 (kazeta 11 – 36 zubů)? Díky.
Nevidim duvod, proc by to neslo.
Budou.
Je problém místo 116 článku řetězu x01 dát jen 115 článku? Na sram x01 axs hazku s komplet x01?
A jak to jako chceš udělat? Počet článků musí být sudý.
Normálně, použije BMX řetěz, sice se nevleze na kazetu a s řazením bych taky nepočítal, ale bude sedět počet článků, pokud tedy dá 2 dohromady… :-)
115 a spojku
Spojka je taky článek, do délky řetězu započítaný.
To byl pokus o vtip zejo:)
Asi máš špatný smysl pro humor, když ti nepřipadne vtipné, ale co s tím no.
článků si dej kolik chceš problém to není jen musí být sudý počet jinak to nejde :D
Zkus to a dej pak vědět. :-)
Jsem je špatně pochopil… Spočítali to znovu a místo 116 dali 114..57×2 a bylo 58×2. 10–52 /34 pila teď. v základu byla 10–52 a 32 pila.
Na nových kolech bývaj z výroby řetězy o 2–4 články delší než je ideál.
Tzn. že mají o 2–4 články více než je uvedeno ve specifikaci Shimano/SRAM? To snad ani nemůže fungovat.
Ano přesně tak. A stejně docela funguje. Často přijde poměrně nové kolo na servis, kladky na nejmenšim pastorku skoro vodorovně, ramínko sotva napíná a majitel si na řazení nijak nestěžuje.
To zní skoro neuvěřitelně. Pro RD-M7100 (1×12) i RD-M5100 (1×11) Shimano udává pro HT +4/5 článků navíc při zařazení největšího pastorku. Kladky jsou v takovém případě na nejmenší pastorku prakticky vodorovně.
Na nejmenším pastorku jezdí málokdo. To tak, když se začíná od 13/14 zubů, což u převodů 1× něco nehrozí..
:-) Jo a proto většina 1× něco kazet umírá na opotřebení 2–3 nejmenších pastorků. Drtivá většina cyklistů se na těch kolech plácá většinou po rovinách nízkou kadencí a s převodníkem z výroby = většinou 30 nebo 32z, takže naopak ty nejmenší pastorky hoblujou dost.
Mělo by to být zmíněné při prodeji kola (proč to tak je a že je to potřeba pořešit pokud se nebude převodník zvětšovat), což se často nestane, mělo by to být zmíněné a vyřešené při garančce, na kterou se ale to kolo často ani nedostaví a i když ano, tak na to často nedojde…
Přesně jak píšeš.U eBiků extra.
Presne tak, misto prehazovacky pouzivaji rezimy elektromotoru. Jsou to lempli.
No jo no, jejich problém. Časem se asi víc rozšíří automatické řazení. Ať už ve formě přehazky, středové nebo nábojové převodovky ovládané řídící jednotkou. Stejně jako automaty v autech.
Ono Sh.má nábojový ,,automat,,už léta letoucí,jen náš trh to nepobral.
Jako na manuální kola? Bylo by typové označení? Čas od času procházím katalog, ale nevybavuju si, že bych tam na něco takového narazil. Google mi nachází jen to nové elektrické.
https://www.mall.cz/…-lady-48-cm1
Je to na eBiku
Naštěstí se ty pastorky dají úplně v pohodě koupit.
Osobně jsem v životě neviděl sjetej větší než nejmenší pastorek.
Ja mam jako prvni sjety nejlehci :(, ale ja na tom defakto jedu jen do koce, mne by stacily dva prevody :(
Na Shimano. Na sram moc ne.
Tak třeba Shimano 10 + 12 z 12ti rychlostních sad jsou prakticky nesehnatelné už delší dobu.
Zdar, jak se vede hadice u Epiconu, který má držák ze zadu vnější nohy? Dík.
Pěkně blbě. Lepší je to vést vnitřkem podkovy jako u většiny vidlic pomocí stahovacích pásek.
OK, dospěl jsem ke stejnému závěru…
Já to měl jako na obrázku níže. Hadice ale slušně hoblovala korunku…
Mam to pred korunkou z predni strany, ne zadem.
Zdravím, prosím o radu: Na HT 29" jsem chtěl vyměnit kazetu sh. deore cs-m5100 11–42 11rychl. za kazetu sh.105 11–30 11rychl. Bohužel poslední pastorek už nejde nasadit na ořech, páč už se nevejde. Je tedy problém v kompatibilitě, nebo to jde nějak vyřešit? Předem díky
11 rychlostní kazety menší než 34 zubů pasují na silniční 11 rychlostní silniční HG ořech, na klasický HG ořech pasují 11 kazety od 34z výš. Rozdíl je v šířce asi o 1,8mm
Jen pro doplnění, rozdíl je v šířce ořechu, kazety jsou široké stejně. MTB varianta díky větším pastorkům a hliníkovému unašeči více zasahuje do výpletu..
Díky moc.
Dají se 12s řetězy shimano zpětně snýtovat? Nebo je nutno použít spojku? Asi jsem ho zkrátil moc, resp. na hranu, a zvažuju větší převodník, takže bych musel zase dva články přidat…
Já bych si to na kolo nedal. Nedoporučuje se to, ale stopro ti někdo bude tvrdit, že je to v pohodě. Dvě spojky hned u sebe taky nejsou ideální. Nejlepší máš dojet ten řetěz jinde a dát novej.
Použij druhou spojku a celý zbytek řetězu po zkrácení, aby to vyšlo zkrať ten delší kus aby byly spojky dál od sebe.
Jo, to asi není špatný nápad, mám snad 15 článků, vzal jsem nejdelší.
Ahoj, dotaz ohledne serizeni prehazovacky SRAM GX AXS a kazety Shimano XT. Provedl jsem vymenu prehazovacky Shimano XT za GX AXS a nejak se mi to nedari vyladit, aby to chodilo bezchybne. Tedy problem jsou krajni pozice – zda se jako kdyby ta kazeta byla prilis siroka, protoze
Jeste dodavam ze patku ramu jsem kontroloval / rovnal a vyska prehazovacky pres B sroub by take mela byt dobre nastavena.
A seřídil jsi ji i elektronicky, tz. tlačítky/mobilem?
Máš blbě nastavený microadjust a/nebo křivou patku.
Patku jsem kontroloval rovnakem a mela by byt OK.
Microadjust pouzivam, prave kdyz microadjustnu, aby slo dobre maly kolecko, tak strili velky a obracene. Dokazu najit kompromis mezi, ale podle mne by vsechny kolecka mela jezdit uplne tise a bez strileni, coz tedy uplne neni…
Co mne taky zarazi, tak B sroub muzu mit vysroubovany uplne na volno a prehazovacka se vubec nedostane do kontaktu s kazetou (alespon takhle to je u meho druheho kola s s normalni GX).
Je tu o tom pěkná debata :)
Polovině lidi SRAM s SHIMANO kazetou chodu dobře a druhé nechodí tak si výběr do které se zařadíš :)
Osobně nemám odzkoušeno nemám potrebu tohle kombinovat SHIMANO kazeta má trochu jinou vzdálenost pastorku než SRAM
Nakonec vyreseno, asi se seslo nekolik problemu. Celou montaz jsem zopakoval a
Ted uz to radi moc pekne. Je pravda, ze staci microadjustnout o jeden krok jednim smerem a uz to nekde chytne a neco je spatne, ale s tim se da zit :-)
to špatně je ta trochu jiná rozteč Shimano kazet :D
tak hlavně že je vyřešeno
prosim dva dotazy k Shimano brzdam.
diky, delam to poprve…
Kde prosim sehnat tady tu mrsku sroubek? Povedlo se mi ho vytratit… maji takove drobnosti bezne v servisech navic?
Jeto normalni 5 myslim, vypadl mi prede 2 roky
zdar, je nějaká možnost jak dotáhnout tenhle šroub bez nutnosti následného odvzdušování brzd? potřeboval bych páku zmáčknout nadoraz, abych byl schopný se ke šroubu dostat
Vyndat kolo zmacknout a pak desky opatrně roztáhnout jak byly
to mě taky napadlo, zkusím, snad to nezavzdušním
jedním zmáčknutím fakt ne :D
Zdravím,je možno v přehazovačce Shimano XTR
RD-M900 11-speed vyměnit kladky za jiné
Shimano (XT,slx)?
Jo dá se to. XT vklidu
V nedělu jsem si při vyjižďce všiml, že mi neustále lehce brzdí přední brzda, tak jsem na to mrkl a vidím, že jeden pístek je dost povylezlej. Samo nářadí jsem si nevzal, tak jsem to dojel dom, tam jsem sundal kolo a destičky (mimochodem už dost sjetý, hned jsem objednal nový), zatlačil pístky zpět, opět nasadil, a od té doby asi nebrzdím – bo ani snad dvacetinásobný zapumpování páčkou nepomohlo aby se brzda chytla, to se nikdy nestalo, většinou stačilo tak pětkrát a zase to brzdilo. To se může takhle v mžiku zavzdušnit? Je to Shimano BR-M615…
Ty pistky jsi zatlacil s nasazenym kaliskem, nebo tzv na hulvata?
Jakej kalíšek máš na mysli, menstruační? :-) asi teda na hulváta, když užs to tak nazval – normálně opatrně plochým šroubovákem jsem zapáčil na střed toho pístku, jak je ten čep, aby zalezl. Už jsem to tak na různých brzdách dělal víckrát a nikdy žádnej problém, proto mě teď překvapuje, že najednou jo. I brzdy samotný byly až dovčil stoprocentní…
Teď jsem s překvapením zjistil, že tu nálevku mám doma, i s celou EZmtb sadou. Asi jsem ti to někdy v záchvatu aktivity koupil na aliexpressu a že až někdy to budu potřebovat… a ani jsem se do toho nepodíval co to vlastně obsahuje, a ta nálevka je tam taky samozřejmě, plus hromada dalších součástí. Tak jdu teď sjet nějaký tutoriály na youtube a jdu se školit :-)
Greenhorn dotaz, ale v každým videu to dělají jinak: odvzdušňovat směrem k třmenu nebo k páce? Jinýma slovama – do kalíšku na páce nalít čerstvej olej a vycucnout starej do stříkačky přes třmen, nebo čerstvej olej mít ve stříkačce a vytlačit starej olej nahoru do kalíšku? Fakt – v jednom videu tak, ve druhým onak. Anebo je to jedno? Anebo se blbě dívám? :-) Brzdy jsou Shimano M615.
Půjde vzduch snáze nahoru do páky nebo dolů ke třmenu?
Ono je to ve finale docela jedno. Hadicka je prilis uzka na to, aby tam bublina nekde zustala proti proudu kapaliny, takze na zacatku odvzdusneni je nejlepsi se ujistit ze v jednom konci neni zadny vzduch, a pak z toho konce protlacit nebo nechat protect na druhy, ujistit se ze v tom konci taky neni zadny vzduch a je to. Neni to zadna veda.
Jinymi slovy, jestli je trmen nebo paka vyse nez druhy pri kompletnim odvzdusneni je uplne sumak.
No tak odvzdušnit, respektive rovnou spíš vyměnit olej (kdy se měnil naposledy, že ano) a zkontrolovat že páka neteče okolo membrány. Pístky příště tlačit spíš plastovou montpákou nebo aspoň nějakym kulatym kovovym předmětem – například očkovym klíčem.
Nemělo by se to tak dělat. Zvláště u Shimano, které mají keramické pístky, a navíc šroubovákem.
Také to občas dělám, ale raději montpákou.
Tak mám staré destičky a mezi ně akorát velký šroubavák pak stačí jenom otočit.
Kuci, SUP 939, uz jsem z toho nestastnej, < teda pritelka > porad ji krupe stred, je to podle me tim debilnim vystupem lanek < fofo > kamosc comi dela kola mi radi, abych to reklamoval.
protoze to dela porad dokola, jakmile je trochu mokro a dostane se tam bordel, hlavne jemnej pisek
nevite figl, stred je presfit, takze to doma urcite nevycistim, a tam kde jsem to koupil mi nabizeji pouze vymenu stredu, < ten ale nema zadnej vakl >
mam strach, ze po prvni velky louzi to bude < krupat > dal
diikes
Střed lze vyměnit za „závitový“ pressfit – viz TOKEN TF24.
Diky, navrhnu jim to, snad to bude reseni.