• t29

    Předem se omlouvám, pokud někomu přijde tohle vlákno jako zbytečné plácání místo hledání v historii.

    Chci se zas naučit spravovat kola (favoritku jsem rozebrat a složit zvládl, ale posledních deset let se se střídavými úspěchy spoléhám na servis) a tak jsem se rozhodl složit kolo „pro kočku“  (tedy spíš „pro návštěvy“) – něco lehkého, svižného a pohodlného na mírné XC (nejspíš přes polovinu po asfaltu, zbytek lesní cesty, žádná divočina). Rám bude Superior 760W, komponenty XT, brzdy Avid a vidle Recon SL budou přeskládané z druhého kola – http://www.bike-forum.cz/…il-5367.html

    Řeším pár věcí, se kterými si nevím rady-

    0 0
    • t29  

      eh, brzo odeslané… V první řadě, pro kočku výšky 160–170 cm se podle Superioru hodí 17" rám, zatímco 15" rám je max. do 160 cm. I prodavač u nás mi poradil 17" rám, což bych rád konfrontoval s dalšími tvrzeními – že geometrie Superioru je „dlouhá“ a trend na B-F je „menší je lepší“. Kdyby byl Sup velikosti 16", asi bych neřešil. Takže, co je lepšího na menším rámu? Jde jenom o ovladatelnost v terénu?

      0 0
      • siafu  

        jen tolik – merim 165 cm a vetsi ram nez 16" by clovek nebral ani omylem… mam kratky nohy, takze pak sedlovka by byla malo vysunuta z ramu, coz vypada dost blbe:( …k tomu jeste pozadavek na rozumnou delku toho ramu – tak max. 55 cm, pokud to ma bejt s rozumne vypadajicim predstavcem… takze zalezi, jak je ta kocka vysoka, zda ma dlouhy nohy, jakou planuje optimalni delku predstavce atd.

        0 0
        • t29  

          Rám má délku 55,3 cm v 15" a 56,3 cm v 17", představec si představuju kolem 80 mm a naprosto nemám představu o řidítkách, kloním se spíš k rovným.

          Co výška horní rámové trubky? U 17" je to přes 70 cm od země a to se mi zdá hodně. Ta 15" má o 4 cm míň. Na výšku něco málo přes 160 cm (rozhodně blíž 160 cm než 170 cm) mi to taky začíná vycházet na 15".

          0 0
          • vikicek  

            Mě osobně 15" připadá už moc malej … ale asi jde o preference, já prostě nemám rád kola co vypadaj jako BMX s 50cm vytaženou sedlovkou :) … mám asi 174cm a mám 19tku rám, takže myslim, že kočka s 160–170cm ta 17tka bude akorát…taky závisí na tom, jak je holka stavěná, jestli má dlouhý nožky, nebo ne :)

            0 0
            • t29  

              Podle mě zas bude růžový Cat&Mouse design malému rámu slušet víc, navíc když vedle toho postavím svoji Cobiu s 29×2,25" kolama a 19" rámem, tak poměr kol a rámu bude podobný spíš u 15" :)

              Jinak ten 19" rám mám na svoji výšku 178 cm, sedlo posunuté co nejvíc dozadu a sedlovku skoro na maximum, docela natažený posed – což si myslím, že sedne spíš tomu, kdo jezdí hodně a je zvyklý, zatímco člověk, co ujede za rok 300 km po asfaltu, se v terénu na velkém a dlouhém rámu bude bát.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • drtyc  

          s tou vysunutou sedlovkou je to dobrej postreh, protoze pak je aspon prostor pro odpruzenou sedlovku. ale jinak celkove mi prijde – mam hodne archivniho ocelovyho superiora a teda prijde mi naopak kratkej a nejvic je to poznat do kopce, ale je to kroska – teda skoro troska.

          0 0
      • jecnak  

        Nevim jak tyhle damske, ale klidne bych koupil i pansky. Na vysku sedlove trubky bych nebral zvlastni ohled, spis bych resil efektivni delku ramu. Ja bych tedy byl schopny se poskladat i na Jitcin 16.5" SUP 930 ram.

        Tedy dle mych zkusenosti pro slecnu kolem 160 bych bral spis neco kolem 15–16.5" ram, nejspis 400mm sedlovku. Sel bych po delsim ramu, dal kratsi predstavec a sedlovku s primym zamkem. Ziskas tak kolo, ktere je stabilni do kopce, diky delsi stope a zaroven se s nim da dobre skladat do zatacek. Mensi delsi ram ma taky vyhodu, ze je zkratka nizka horni ramova trubka a dobre se na nej nastupuje, seskakuje z nej atd. Zaroven pokud rikas, ze budete jezdit spis nenarocny teren, tak bych delsi stopu kola videl take jako vyhodu.

        0 0
        • jecnak  

          Jezis, ze ja se vzdycky necham nachytat :-D

          0 0
    • Daf  

      Bral bych 17" pokud je ovsem vyska merena po vrsek sedlove  trubky jak je bezne. U malych velikosti prakticky nejde v ramu pouzivat kosik s bidonem. Coz by mi dost vadilo ;) Vetsi delku Supa. doladis sedlovkou s primym zamkem a predstavcem.

      0 0
    • t29  

      Objednáno – bude to 15" rám. K němu potřebuju sedlovku, představec, řidítka – všechno dural, nechci karbon ani karbonový potah. Co říkáte na tenhle výběr?

      sedlovka Pells XR11, 31,6×300 mm

      http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

      představec Pells X57, +7°, 80 mm

      http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

      řidítka Pells XR6 Light, 25,4×580 mm nebo vlaštovky Pells XV6

      http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

      http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

      Konkrétně na Pellsu netrvám, jen bych rád měl všechno od jedné firmy.

      0 0
      • t29  

        Hm… měl jsem v obchodě v ruce toho Pellse a s ním Ritchey Pro… nevím jestli je rozdíl čtyř stovek odpovídající, ale ten Ritchey se mi prostě líbí víc… těžká úvaha

        0 0
    • t29  

      Znovu vytahuju vlákno. Rám je doma, překvapilo mě, že délka od zadní patky po hlavovou trubku je stejná, jako u mého starého Authora – porovnávám 15" MTB a 20" cross.

      V obchodě mi padlo do oka hlavové složení Token TK-011C s průmyslovýma ložiskama (a ano, červeným karbonovým potahem:) tak mi řekněte, jestli jsem naletěl, nebo bude dobré :)

      K tomu řidítka Ritchey Comp (rovné) a „na zkoušku“ stavitelný představec Ritchey Adjust (80 mm). Časem možná 90mm Hope nebo WCS, podle toho, jak padne posed. Sedlovka bude Ritchey Pro nebo WCS.

      Prolezl jsem vlákna o výběru sedla a mám hlavu v pejru. Má cenu obětovat pár stovek na Ritchey Vector nebo nestojí ani za podívání? Kdyby to mělo být dražší sedlo, dal bych přednost bílé barvě. Co Syncros FL nebo SLK Lady Gel Flow ? Má s nimi někdo zkušenosti?

      0 0
    • t29  

      Tak jsem se do toho pustil. Pro ilustraci foto „dilna“.

      Jaké nářadí:

      • imbusové klíče 3, 4, 5, 6 mm na většinu dílů, klíč na pojistnou matici Hollowtech II, klíč na misky Hollowtech II, nůž „žabikuch“ na gripy, dláto a několik šroubováků na kroužek hlavového složení, křížový šroubovák na odrazky, blikačky, štelování přehazovačky a přesmykače a podobné ptákoviny, štípací kleště na lanka a bowdeny, ploché kleště na lisování koncovek lanek, nýtovač řetězu.

      Problémy, které se vyskytly:

      • stažení původních rukojetí, nakonec podlehly noži s vědomím, že neoprenové Bontragery váží míň.
      • spodní kroužek hlavového složení, nalisovaný na vidlici. Chudák Recon, kdyby mě tak škrábali dlátem, asi bych to nevydržel.
      • rám má vedení k zadní brzdě řešené pro hadičky hydraulických brzd, takže jsem k zadní brzdě táhnul bowden v kuse a musel ho přichytit stahovacími pásky. Co nejdřív je vyměním za průhledné.
      • klasicky, poštelovat brzdy a řazení.
      • cvakající vidlice na nerovnostech kvůli volnému hlavovému složení – jak velká vůle je normální?

      Co mě zaujalo:

      • neskutečný bordel ve středové trubce původního rámu – viz foto „bordel“. Prostě supermarketové ko­lo.
      • vidlice Recon SL váží 1690g včetně čepů na V-brake (váženo na nechanické kuchyňské váze), ještě mi chybí změřit, na kolik je zkrácený krk.

      Co zbývá dodělat:

      • podložky pod představec, po naladění představce výměna za pevný.
      • tuning – hribikovská trumpetka v růžové barvě by byl ideální začátek. Časem možná RS Reba, Mavic Crossride, Avid Juicy 5

      Jak to vypadá:

      • viz foto „vysledek“, váha cca 11kg, až to dodělám, půjde mezi naše biky.

      Postřehy:

      S 80 mm představcem je kolo hodně jankovité. Při zasunuté sedlovce se skoro kopu do brady, při vysunuté sedlovce sedím, jak jsem zvyklý z Authora.

      0 0
      • stihac  

        Myslim ze dielko sa ti podarilo.

        By som rad vedel co bolo motivaciou stavat taky bajk – dotycna asi musela cely rok velmi posluchat :)))

        0 0
        • t29  

          motivace byla popsaná na začátku vlákna – poskládat si něco vlastníma rukama :) Něco na parádu, na čem se můžu vyřádit, abych nemusel rozdělávat svoje kola, pokud se to nenaučím :) a není to dárek, je to kolo pro kočku, nebo řekněme kočkolap :)

          0 0
          • zichis  

            jsem tvuj zakladajici prispevek teda pochopil jako asi vetsina lidi tady: Kolo pro damsky navstevy.

            Ve srovnání se skládáním faválu se mi skládání moderních kol zdá  jednodušší, ptž potřebuješ jen dva imbusklíče :) Nějaké ty speciální stahováky nepadají na váhu, páč ty má doma přece každej ;-) Jestli to má ale být pro ženský, budeš mít výběr komponentů podstatně ztížený. Dámský kola mají totiž svý specifika, který když budeš ignorovat, znechutí bikerce jízdu na několik let. Doporučuju k nas­tudování "http://www.sterba-kola.cz/item/holky-jezdi-taky?page=3 ":http://www.sterba-kola.cz/…y-jezdi-taky?…

            0 0
      • Bafoon  

        asi teprvé druhé růžové kolo na BF které se mi opravdu líbí :-) šikovnej kluk

        0 0
      • DAWE25  

        Pěkný, povedlo se ;) Jen tak dál.

        0 0
      • status_quo  

        ahoj jak ti funguje to vedení bowdenu k zadní brzdě v kuse? v obchodě mi to rozmlouvali že prý to bude pružit já si myslím že by to fungovat mohlo mám stejný problém jako ty

        0 0
        • t29  

          Ahoj, brzdí to dobře, páka při silném zmáčknutí trochu propruží, ale není to bowdenem, roztahuje se zadní stavba (špalky se zapřou o ráfek a přes čepy se síla rozloží do rámu).  Takže pokud máš celý systém (páka, brzdy, rám) dostatečně tuhý, klidně ten bowden nech v kuse.

          0 0
          • status_quo  

            Supr díky za odpověď takže půjde dlouhej v kuse… v zadu je ještě podkova tak to myslím bude v cajku navíc nejsem extrémista :-) jinak kočkolap pěknej

            0 0
    • mr.antik  

      Já to všechno přečet a nějak to nechápu, kolo je hotový, ale kdo na něm bude jezdit?

      0 0
      • drtyc  

        spravne. uz at je tu fotka kola i uzivate*…

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce