Superior - rozdíl v rámu High Modulus a Mid Modulus

9 nepřečtených
  • Pijer

    Netušíte někdo, jaký je rozdíl mezi High Modulus a Mid Modulus pevnými rámy u Superioru? Geometrie by měla být stejná, takže možná lehce rozdíl v pohodlí a pak ve váze. U toho High Modulus bude ubírat váhu ještě to, že podle všeho nemá vrstvu barvy, ale jen bezbarvý lak. Jaký je ale reálný rozdíl, jsem nikde nenašel.

    0 0
    • virtualcop  

      Vcelku sis na to odpověděl správně sám :) Žádné další markantní rozdíly asi nebudou.

      1 0
      • Pijer  

        Právě že neodpověděl, protože jsem nikde ten rozdíl váhy nenašel.

        0 0
        • virtualcop  

          Rozdíl váhy nebude asi nějak extrémně markantní (odhaduji někde na úrovni 100–200g na celém rámu – možná se to dá někde přímo u SUPu na stránkách dohledat). Ostatně Superior má ty karbon rámy celkem lehké (ve srovnání s jinými značkami).

          Nevím jak teď, ale SUPa v nejvyšší specifikaci a tedy Race CRB Pro High-Modulus rám jsem měl před několika lety a byl to čistě závoďák – žádné pohodlné kolo, ale maximálně tuhé ve všech směrech. Takže to jelo jak raketa, ale pokud bych volil kolo na pohodlné a klidné vyjížďky a při tom chtěl SUPa, tak asi volím raději ten MID.

          Ale to je samozřejmě na Tobě, co od toho kola chceš získat či očekáváš. A opakuji, že to jsou moje zkušenosti s předchozí generací rámů.

          1 0
          • Pijer  

            Tohle by mělo být právě čistě sportovní nářadí pro lehkou váhu. Proto sonduju, jestli má smysl připlácet za lepší karbon ve verzi Team Elite, nebo vzít XP 979, když komponenty stejně přijdou z většiny vyměnit, takže zůstane rám, kliky a vidlice.

            0 0
            • virtualcop  

              Když to má bejt čistě sportovní/závodní náčiní a peněženka tu unese, tak pak za mne Team/High Modulus.

              Pokud se nezměnila filozofie Superioru, ohledně rozdílu těch sportovních vs. závodních karbon rámů, tak předpokládám o malinko lepší váhu, tužší kolo celkově.

              1 0
              • Pijer  

                Našel jsem něco z pravěku, rok 2014, ale ten rozdíl 20 deka by zhruba mohl platit i pro současné rámy:

                „Karbonový rám je vyroben z vláken Mid Modulus, která jsou těžší oproti nejlepším High Modulus a vykazují menší i pevnost, ale stále mají vynikající vlastnosti. "Rám je o 200 gramů těžší než Team verze, ale také o polovinu levnější,“ upřesnil Lavička. „Zároveň je rám houževnatější a odolnější.“

                0 0
                • virtualcop  

                  Předpokládám, že tohle bude v podstatě platit i na současné modely.

                  0 0
    • Doyle  

      Rozdíl je v použitém karbonu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.