Suntour Epicon X1 RL-RC vs Rock Shox 30 GOLD TK

47 nepřečtených
  • Lionnel

    Zdravím, budu kupovat novou vidlici a chtěl bych se poradit jakou zvolit.

    Zadání je následující:

    • kolo 26"
    • rychloupínák
    • sloupek 1 1/8"
    • zdvih 100 mm
    • PM úchyt brzd
    • cena maximálně 6000 Kč, ale čím míň, tím líp

    Do užšího výběru se mi dostaly dvě vidlice a to:

    1. Suntour Epicon X1 RL-RC
    2. Rock Shox 30 GOLD TK

    O Epiconu tu bylo napsáno celkem dost, ale jak je na tom ten Rock Shox? Máte s ní někdo zkušenosti, případně jak je na tom ve srovnání s Epiconem? Osobně to zatím vidím spíš na ten Epicon, i prodejce mi ho doporučoval, že jsou Suntour za tu cenu kvalitní a nepřiplácí se u nich za značku jako u Rock Shoxu.

    Předem díky za vaše názory.

    Anketa: Jakou vidlici byste zvolili?

    0 0
    • Erknold  

      Nemá ten RS vnitřní nohy jen 30 mm? Což odpovídá spíše krosovým vidlicím s menším zdvihem a předpokladem slabších brzd na menším kotouči. Z hlediska životnosti bych spíše volil Epicon.

      0 0
    • Jenda  

      prihod 200 nad tech 6000 a vem upravenyho epicona z Tuning-testu. Pokud teda nepatris mezi tech par lidi kterym vadi, ze jim odpruzena vidlice pruzi :-)

      0 0
    • Jerwis  

      Řeším ted stejný problém a asi pujdu taky do Epicona. Jen se mi do toho nechce dávat 6k a bral bych klidně jetýho po repasu..

      0 0
    • Lionnel  

      Tak jsem tedy objednal ten Epicon. Na Kupkolo za 5490. Z tuning-testu bych to vzal rád, ale cena se zamykáním na řidítkách je 6700 (+ poštovné) a to už pro mě bylo moc. ;-)

      0 0
      • tigermoth  

        Na olej to předěláš v pohodě doma. Zatěsnit šrouby, vyměnit gufero u tlumáku a nandat molitanové kroužky pod stíráky, nalít olej. Rozdíl poznáš hned.

        0 0
        • Sup7  

          To máš sice pravdu, ale úprava z TT jde ještě o kousek dál.

          0 0
        • Rubi  

          to meneni gufera u tlumaku je presne co prosim?

          0 0
          • Smazaný účet  

            …a tady zjistil, ze tech 1300Kc nebyl az takovy rozdil jak se zdal…

            0 0
            • jakub  

              1

              0 0
              • jakub  

                jen doplním, že já jsem koupil tuto vidlu úplně novou asi za 3500 v racebike kde je vyprodávali včetně LO na řídítkách, dodnes rozmejšlím nad tím, jako předělám na olej, ale těch komentářů je tolik, že se v tom uplně ztrácím a ve výsledku nevím, jak to mám předělat, takže to raději nechám na jiného majitele. Napodzim bude 29er, takže nová vidla z tuning testu

                0 0
                • worlusho  

                  Předělat a poladit tuhle vidli je celkem banální záležitost. ;)

                  0 0
                  • jakub  

                    hele asi vím jak na to, jen si tím nejsem zcela jist, a když si nejsem zcela jist, tak se mi nechce pouštět se do něčeho co funguje i bez toho, navíc jak jsem řekl, asi na podzim bude něco jiného, tak to nehrotím, je toho tu kolem předělání napsáno hroně moc a popravdě si neumím vybrat to, co by bylo pro mne to nejlepší. Jako nelíbí se mi, že je vidle mazaná jen vazelínou, ale funguje tak co…

                    0 0
                    • worlusho  

                      Já ti to neberu, jenom jsem chtěl říci, že na této si to můžeš natrénovat a pak na podzim si můžeš koupit syrovou a poladit si jí sám doma. ;)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jen ten vysledek nebude stejny jako z T-T.

                        0 0
                        • worlusho  

                          Proč myslíš?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Treba uz jen proto, ze milan meni negativni pruziny dle vahy jezdce. Takze se u seriove muzes trefit do spravne tvrdosti, ale taky nemusis. No a taky tech uprav asi bude vic, nez jen zmena mazacich medii. Mam doma jednu samodomo predelanou, s pouzitim milanem dodavaneho maziva na pistek a namazanou doporucenym olejem v nohou a druhou primo z T-T a ta milanova proste chodi lip.

                            0 0
                            • worlusho  

                              Také tu mám jednu od Milana a potom svoje, chodí dobře všechny, pružiny si nechávám navíjet dle potřeby, osobně používám s progresivním chodem. Je třeba poladit jak tlumící patronu, tak i střeva ve vzduchové noze, ale to předpokládám, že víš. ;)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Ne, do takovych podrobnosti jsem se nedostal, takze konkretni podrobnosti upravy nevim.

                                Myslel jsem, ze je rec o zde casto doroucovanem postupu s odstranenim vazeliny a nahrazeni olejem. A tam ten rozdil je.

                                Pokud do toho jdes takto od zakladu, tak verim, ze je mozne dosahnout velmi podobnych vysledku jako z T-T, ne kazdy vsak ma tyto moznosti, nebo chut to resit, coz je i muj pripad:)

                                0 0
                                • worlusho  

                                  Souhlasím s tebou, pokud uděláš jenom úpravu v mazání ( nohou a vzduchového pístku) tak je to taková úprava na půl cesty (tam ten rozdíl je stále patrný). I ostatní úpravy lze zvládnout doma s běžným nářadím, ale musíš vědět, co od toho chceš, popřípadě jak to správně má fungovat.

                                  0 0
                                  • kyl  

                                    Tak to pak i zkracuješ jehlu co ovládá rychlost návratu vidle ze stlačení…

                                    0 0
                                    • worlusho  

                                      Zpětnou klapku jsem vykuchal z Axona, změnil jsem tuhost pružiny přepouštěcího ventilu ve dnu pístu, namixoval správný olej a hlavně – ten co nepění. Oddělil jsem vzduchovou část od olejové atd.. Jehlu jsem nezkracoval, neměl jsem k tomu důvod na to mi vystačí ten červený bazmek na spodku nohy. ;)

                                      0 0
                                      • kyl  

                                        Já jen že pomocí toho červeného bazmeku na spodku nohy i při vytočení k dorazu,otevřeš průtokovej kanál jen na 50%.

                                        0 0
                                        • worlusho  

                                          No tak si namixuj požadovaný olej, pokut ti nestačí průtok. Pokud použiješ řidší dosáhneš stejného efektu. Na starých patronách (ty nezužované), tam v pohodě stačí pro 50/100kg jezdce 2,5/5W olej, do těch zužovaných 5/7,5W.

                                          0 0
                                          • kyl  

                                            Radši jsem zkrátil jehlu,je to míň práce.

                                            0 0
                                            • worlusho  

                                              To možná ano, ale je to nevratná úprava a takové dělám až v krajní nouzi. ;)

                                              0 0
                      • jakub  

                        jj díky za radu, ale já při své zručnosti bych ji zkurvil :D

                        0 0
          • pavlik6022  

            prevence hydraulického dorazu, tzn. aby se ti nedostával mazací olej nahoru do tlumáku. Nevím jak X1 ale starší Pepicony mají jen jednosměrné gufero takže se u některých vidlic protlačuje mazací olej do tlumící patrony okolo plunžru přes toto gufero a ven už nemůže, takže oleje v tlumiči přibývá. Poznáš to tak že se ti zmenší zdvih vidlice

            0 0
    • scalar  

      Zkus sehnat Rock Shox Recon Gold nebo přidej pár stovek a kup Rebu.

      0 0
    • Lionnel  

      Rovnou využiju mého tématu, abych nezakládal nový.

      Od včerejška mám Epicona na kole, ale moc radosti mi zatim nedělá a nejspíš ho budu posílat na reklamaci. Při zamknutí vidlice pořád pružila, pouze lehce ztuhla. Podle videa přímo na stránkách Suntouru se dá tenhle problém vyřešit přitažením zamykacího mechanismu imbusem. Stejný postup však u mě nejde (mám RL-RC), ale pomohl jsem si podobně a to tak, že jsem ozubené kolečko, které otáčí zamykacím mechanismem na patroně lehce pootočil (přitáhl) a až potom do něj vložil díl s protaženým lankem, který při zmáčknutí páčky na řídítkách otočí kolečkem a tím pádem i mechanismem na patroně. Tímhle zásahem začal lockout fungovat (byť ne úplně 100%, pohyb několik milimetrů tam pořád byl), ovšem dneska po ujetí 20 km a pár zamknutích na zkoušku opět přestal a to tak, že úplně. Nyní můžu otáčet kolečkem jak chci, ale vidlice se nezamyká.

      Zajímalo by mě, jsou u Epiconů podobný problémy se zamykáním běžné? Jak se dovozce staví k reklamacím? Díky.

      0 0
      • worlusho  

        Buď netěsní lock nebo je tam málo oleje, reklamovat to můžeš, opravit také.;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        vidlice ma hydraulicke zamykani, tzn. ze i po zamknuti se par milimetru hybe a pri vetsi rane jde do zdvihu (cimz se chrani mechanismus proti poskozeni). Nevim jak „nezamykala“ pred upravou, pokud ale po tvoji uprave nezamyka vubec, tka jsi asi neco zkurvil…

        0 0
        • Lionnel  

          Nezamykala tak, že se normálně zanořovala, pouze byla tvrdší, asi jako bych ji přifouknul o cca 15 – 20 psi oproti mému normálu. Rozhodně se nedalo mluvit o zamčení. Po mojí úpravě se hýbala pouze o těch pár milimetrů, teda dokud se během jízdy nezkurvila.

          Vzhledem k tomu, že u RL-RC nejde udělat tohle:

          http://www.youtube.com/watch…

          Změnil jsem výchozí polohu kolečka viz fotka.

          0 0
          • worlusho  

            Když už to takhle rozděláš, tak dej stranou ten hřeben a otoč tím lockem doprava na doraz a vyzkoušej jestli je zamklá. Pak můžeš i vypustit vzduch a říci nám o kolik se zanoří?

            0 0
            • Lionnel  

              Po pootočení kolečka zamykala (pohyb pouze v milimetrech). Během jízdy jsem jí zkusil zamknout/odemknout asi 10× a všechno v pohodě a pojedenácté už se nezamkla. Myslel jsem, že se jenom uvolnilo lanko, ale to bylo v pořádku, problém je v samotném mechanismu, který se teď otáčí naprázdno a lockout nefunguje vůbec.

              0 0
              • worlusho  

                Jestli tě dobře chápu, tak momentálně jde otáčet tou hřídelkou dokola a nemá doraz? Pokud to tak je tak musí patrona ven a rozhodit jí a podívat se co jsi ulomil. Když budeš chtít, zítra se můžu podívat jak to tam přesně je, jednu patronu mám v práci.

                0 0
                • Lionnel  

                  Jo, chápeš to dobře. Každopádně jestli se něco může ulomit tím, že o čtvrt otáčky změnim výchozí polohu kolečka, pak to neni moc dobře vyřešený.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Ty jsi to pootočil o 1/4 otáčky, tak to už na reklamaci nebude. Vyřešené je to dobře, akorát to chce používat to zařízení co nosíš na krku. ;)

                    0 0
                    • Lionnel  

                      No tak uvidíme. ;-) Zkusím to dát do místního servisu a případně poslat na reklamaci. Tady se někomu stalo úplně to samé, aniž by něco otáčel a důvodem byl zřejmě únik oleje. Jinak pokud bych tam přemáhal nějaký odpor, jistě bych to poznal na chodu páčky lockoutu. Ta ale měla stejný chod jako předtím.

                      0 0
                      • kyl  

                        Ono to má taky nějakej doraz,kterej souhlasí s délkou kroku páčky a pokud to pootočíš o 1/4 otáčky…

                        0 0
                      • worlusho  

                        Tak jsem ti to nafotil, aby jsi věděl co jsi dok..vil.

                        0 0
                    • Kysky  

                      Ono to zařízení na krku má občas taky lockout :D

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.