• Loboo

    Ahoj ve spolek,

    Začátečnický dotaz. Dokázal by mi někdo poradit, jak sundat tu podložku z krku vidlice, aniž bych ji zničil, nebo zničil lak na vidlici? Zkoušel jsem páčit šroubovákem, ale ani se nehne. Je to RS reba a domnívám se, že ta podložka je součást hlávka kola, ze kterého byla sundána. Jde mi nasadit na nové kolo i tak, ale přijde mi to tam zbytečné.

    Díky!

    0 0
    • jIrI___  

      Tenký šroubováček a po obvodu opatrně odklepávat. Můžeš to prostříknout WD-40 a nechat ho nějakou dobu působit, mohl by případně pomoci povolit srostlá místa.

      0 0
    • Johny.Merida  

      Tady máš máš to vybrání…zasunout šroubovák a zapáčit.

      2 0
    • petyn  

      Bez toho ,, kroužku ,, ti ta vidle nebude chodit, jestli tam teda nechceš dát nový.

      0 0
    • couffy  

      Proč ji chceš sundat, když vidlici dáš na nové kolo?

      Nebo nové už je talered?

      0 0
      • Loboo  

        Novy ram ma krk tapered, ale vidle ma rovny. Je tam vymezovaci krouzek, ktery jsem myslel, ze se opre o vrsek vidlice misto te podlozky co jsem ted sundal. Ale ta mi zas nejde nasunout az dolu… tak ted nevim, zda tam tu podlozku vratit, nebo ne.

        0 0
        • Espen  

          Tento kónus se lisuje. Takže vem nějakou trubku a namlať to tam,nebo přes trubku palicí.

          0 0
        • Johny.Merida  

          Pokud máš taper rám, musíš použít taper redukci

          https://search.seznam.cz/?…

          0 0
        • jIrI___  

          Vezmi trubku od vysavače (obvykle pasuje přesně :) ) a pomocí ní ten kroužek naraž. Jak špatně šel ten původní kroužek dolů, tak stejně špatně půjde nový nalisovat, můžeš si pomocí trochou vazelíny.

          1 0
          • Loboo  

            Ok, zkusim. Nariznout tu podlozku je asi blbost? Koukam na web a tam ty tapered redukce jsou naroznute skoro vsechny.

            0 0
    • Tomcat  

      Při označení spodního konusu hlavového složení podložkou doporučuji se do toho nemontovat a dát to do sevisu. Nezničíte pravděpodobně jen lak.....

      2 1
      • Loboo  

        Uz je dole. Zbyva jeste nabouchat tu novou podlozku. Ted mi vyskocil profil, ja jsem taky Lysak :).

        0 0
      • Lišák  

        Přesně tak! Nic se neučit, protože učení padají z nebe. Kdo nespadne z nebe učenej, tak má prostě smůlu. Na furt.

        5 0
        • vaclaw  

          Ono hlavně sundat ten kroužek je obecně hrozná věda, a to nemluvim o tom ho tam nasadit zpátky… a taky je hodně citlivý a často se urazí, když mu řekne někdo podložko místo konuse.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nešikovných chlapu je mraky. Kdybych nevidel na vlastní oči „chlapy“ co neumi zatlouct hrebik, utahnout sroubek, vymenit zarovku atd apod, těžko az přetěžko bych uvěřil. Třeba jsou o to zdatnější na socialnich siti ;).

            0 0
            • va-bo  

              Od toho jsou servisáci a hodinoví manželé :-)

              0 0
            • virtualcop  

              Myslím, že tenhle příměr dnes není úplně košer – dokážu zatlouct hřebík, utáhnout šroubek či žárovku, nicméně bych si nedovolil se smát někomu, kdo to fakt neumí. Možná na rozdíl ode mne umí zase operovat srdce, klouby, žaludek…, mluví plynule deseti jazyky, nebo vydělává 10× větší prachy třeba programováním či čímkoliv jiným.

              Tyhle lidi se pak vcelku můžou smát nám, že se nám chce hrabat například v kolech, když oni si klidně zaplatí servis na jakoukoliv blbost. Nicméně obvykle se na řešení neptají na obdobných fórech.

              Prostě každému je dáno něco jiného – jeden umí rukama, druhej hlavou, třetí o tom umí kecat klidně na sociálních sítích a směje se naší „nuzné“ vejplatě.

              Doba je prostě taková, že lidi jezděj do servisu i na dofouknutí gum nebo dolití kapaliny do ostřikovačů.

              Pokud je někdo slušnej, byť neumí ani zatlouct hřebík, netrhá mi to žíly – alespoň dává práci/plat těm, kteří tohle uměj…

              8 1
              • va-bo  

                Ten umi to a ten zas tohle, a vsichni dohromady udelame moc … :-)

                1 0
              • abel  

                „…umí zase operovat srdce, klouby, žaludek…, mluví plynule deseti jazyky, nebo vydělává 10× větší prachy třeba programováním či čímkoliv jiným.“

                myslím, že těmhle lidem se nikdo nesměje. těch bude minimum.

                např. můj děda byl celej život tenisovej trenér, skvělej cit na balon, ale hrozně levej na domácí práce. všechno zničil, ta žárovka bylo jeho maximum:-)

                0 0
                • virtualcop  

                  No, někteří lidé tady mají názor, že pokud jezdíš na kole, musíš ho umět taky defakto do posledního šroubku rozebrat a zase složit, či ortodoxní náhledy, jako že když si kolo neumíš odservisovat, nemáš na něm co jezdit.

                  Ano, jistou logiku nějaká technická znalost alespoň základní údržby samozřejmě dává, ale podmínkou asi není.

                  A obdobně zde někteří přistupují k obecné technické znalosti a zručnosti, ohánět se nářadím či nástroji, které povyšují na jedinou potřebnou a důležitou znalost pro život :)

                  1 0
                  • abel  

                    to víš, co Čech to kutil:-)

                    by mě zajímalo, kolik lidí by dle této podmínky jezdilo autem.

                    0 1
                  • Mr.Duck  

                    Tak třeba vyměnit lisovaný díly bych řekl je docela pokročilý zákrok pro někoho kdo se rukama neživí nebaví.

                    Jedna věc je umět kolo rozebrat do posledního dílu, druhá věc je se umět o sebe postarat. Pokud třeba jezdíš někde dál od cest nebo od signálu, tak ti nijak nepomůže že jsi třeba ředitel planety když máš defekt, jsi v horách, jde bouřka a ty máš blbej den :)

                    Pokud jezdíš v místech kde dojdeš pěšky nebo si můžeš zavolat o pomoc třeba nahodit řetěz tak na kole nemusíš umět udělat fakt nic, je to na každým :)

                    0 0
                    • virtualcop  

                      K poslednímu odstavci – pokud to vztáhneme na naší repubiku, tak asi platí, že z jakéhokoliv bodu, kde bych zůstal „viset“, je to vždy jen několik kilometrů k civilizaci a protože pokrytí GSM signálem je u nás snad 98% (přesně nevím), tak šance si zavolat o pomoc je taky docela úspěšná (ne každému zrovna rupne řetěz ve prostřed Boubínského pralesa, nebo na podobném, dá se říct „velmi odlehlém“ místě). :)

                      Kdo jezdí nějaké „natěžko“ dobrodružství po světě, tak u něj ten předpoklad samozřejmě má smysl a důležitost, o tom nepolemizuji a tihle lidé se o sebe musí umět postarat celkově – věci jako spadlej nebo přetrženej řetěz, defekt, přetržený lanka… řešit z principu té jízdy obvykle umí. Nicméně to je v mých očích trochu jiná kategorie „jezdce“.

                      Prostě u nás, kdekoliv na vyjížďce, máš celkem šanci, že maximálně kolo nějakej kilometr potlačíš, při nejhorším poneseš, než dojdeš někam „k civilizaci“, kde si buď zavoláš „taxíka“, nebo dokonce potkáš servis, kde ti to opravěj.

                      Že je to samozřejmě velká výhoda – umět si kolo alespoň základně opravit (defekt, řetěz, lanko…) o tom se vůbec nepřu – ušetří to čas i prachy :)

                      Nastanou někdy i situace, kdy i MacGyver musí vzít kolo na rameno a dojít s ním na vlak, na autobus či k taxíku, protože se stane něco, co se na místě opravit opravdu nedá a kolo je pak úplně nepoužitelné – to se taky někdy stává.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pretrzene lanko jsem ještě na kole za poslednich ctyricet roku nevidel ;). Kdysi svliknuty valecek z radiciho lanka u silnice i mtb áno.

                        0 0
                        • virtualcop  

                          Že tys to neviděl neznamená, že se s tím nejde potkat – lanko se mi nestalo (to je většinou záležitost těch, kdo tu údržbu fackujou a že maj někde lanko už notně roztřepený a pak stačí silnějš zatáhnout a je to hned), ale třeba řetěz už jsem venku roznejtovával a dával rychlospojku, defektů na duších i bezduších nepočítaně.

                          U lidí, co jezděj často po lese není problém jednou větví zlomit či ještě lépe vyrvat třeba dva tři dráty najednou a s tím toho moc na místě nenaděláš, zlomená sedlovka je otázkou, zda dotyčnej zvládne pár kilometrů šlapat jen ze sedla, zlomený karbon řídítka někde pěkně u představce (nedržej ani z jedné strany – na tom taky daleko nedojedeš.

                          Že se to nepřihodilo tobě, neznamená, že se to nestává a že v těchto vyjmenovaných případech ti dokonalé technické znalosti a invence jsou úplně na pikaču, protože budeš tlačit úplně stejně, jako šroubovákem nepolíbený profesor botaniky, co neumí ani vyměnit žárovku :)

                          0 0
                        • Sistematicx  

                          Tak mozna zkus i nejaky bike park jezdeni. Pak uvidis veci co jsi za poslednich 40 roku nevidel.

                          Jenom ja mel loni dve namotamy prehazky do vypletu, devet urvanejch dratu, deset knotu, praskla oneup cartridge, prasklej rafek, dve řadici lanka pretrhnute, ohnuta klika (u te si nejsem jistej jestli byla loni nebo predloni), vyklepanej sroub z prehazovaky a ztracena spodni kladka.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Mluvil jsem pouze o lanku. To lanko ma v tahu nekolik set kilo. Urvany hazedlo, roznytovany řetěz, rozhozeny vyplet atd je normalni.

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Bike park jsem nevidel a ani videt nechci. Brr;)

                            0 1
                            • duk  

                              Tos toho neviděl hodně, třeba některé silniční shimano řadicí páky žerou lanka jak na běžícím páse, i na mém kole mi prasklo do půl roku od výměny, najeto do 6000 km. A ty stovky kilo bych chtěl vidět, tipnul bych, že víc jak 150kg v tahu moc řadicích lanek nedá

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak to se ti muselo predrit a pred tim muselo blbnout řazení. Jezdil jsem Durace a Ultegru a tohle jsem tedy jaksi nezazil byt v uplne jine lize ;).

                                0 0
                                • Breakpain  

                                  Ultegra 6800 to v pakach rozedre a pak se to “uzluje”. Mam pidi najezd a menim to preventivne kazdy rok – lanka u me vypadaj ok. Ukazoval mi to servisak asi po 10tis bez vymeny a peklo.

                                  0 0
                                • duk  

                                  Jo, začne se to projevovat horším řazením, ale jednou se mi to urvalo ještě na starších pákách se švihadlama bez jakéhokoli varování a jednou se mi to u těch 6800 rozpletlo tak půlka vláken a začlo to blbě řadit, protože to bylo různě pocuchaný, takže z mého pohledu to příliš výjimečný jev není.

                                  0 0
                                • Johny.Merida  

                                  Ultegra…docela běžné

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    To musel byt koncert řazení poměrně dlouhou dobu. Asi to onemu nevadilo, jinak by na zacatek predirani musel prijit hned z kraje problemu.

                                    0 0
    • Mr.Dan  

      Když mi šel tento kroužek alias spodní konus HA dolů ze staré vidlice po očištění sundat rukou a stejně tak šel rukou v pohodě nasadit na sloupek vidlice nové, dělám něco špatně? :)

      0 0
      • yetti  

        Nejspíš se blbě sešly tolerance, respektive nejspíš soudruzi v číně udělali chybu. Koupil bych zelený Loctite a ten kroužek nalepil. Případně nové hlávko.

        0 0
        • Mr.Dan  

          No spíš mám ten konus od Motropu, jak píše kolega šlapátko níže. Skutečně je v jednom místě přerušený. Resp. jsem netušil, že to bývá standartně “celistvé… Spodní ložisko jsem dal nové.;)

          0 0
          • yetti  

            tak pokud máš kroužek dělený, tak za použití síly, rukou stáhnout i nasadit půjde a je to ok

            1 0
          • va-bo  

            Rozriznuty krouzek se utazenim do loziska sevre a tim se vymezi vule.

            1 0
      • va-bo  

        Uplne idealni stav to neni. Mel by tam byt maly presah, aby nebyla vule.

        0 0
      • kubad  

        jo, pokud není dělený nesmí jít rukou – pak budou za jízdy cítit vibrce.

        Pokud je dělený, tak ho ložisko sevře a na krku drží po dotažení hlavového, stejně jak nahoře

        2 0
    • šlapatko  

      Značka mortop má říznutý kroužek a tím odpadá lisování. Pro lepší lisování můžeš kroužek nahřát nad plynem, nebo horkovzdušnou pistolí. Spadne kam má, bez lisu i mlácení. Pro zychr měj připravenou trubku.

      1 0
    • AleZ80  

      Ví někdo, jestli se na to dělají i nějaké stahováky, aby to člověk nemusel páčit přes korunku a neohrozilo její poškrábání?

      Možná budu potřebovat z vidlice sundat angleset spacer, který tam šel nasadit hodně blbě, takže se asi ani nebude chtít jen tak pustit.

      0 0
    • Manas  

      Jo hosi, ja tu mam podobnou legraci .. ale z jineho soudku – koupil sem mladymu na bazaru Manitou R7 na 80mm. Jedu doma uz mam a vim ze chodi krasne i nizkym tlakem (pro deti). Jenze tahle ma modrej krk .. spodni krouzek sel normalne dat, zadnej problem. Dam to na kolo a RB Kid ma hodne nizkou hlavu – a tady se mi stalo, ze mi nesla dat niz horni miska hlavoveho. Kdyz jsem teda jednu zkurvil, protoze sem se vzteknul, tak jsem zjistil ze normalni sloupek je tusim 19mm prumer. Jenze tady, nevim proc, se ta trubka asi 12 cm pred koncem rozsiruje na 19.5mm … a tedy pruser. Nevidel to uz nekdo?

      0 0
      • va-bo  

        Pockat. Prumer 1+1/8"sloupku vidlice je cca 28,57 mm, rozsiruje se pro spodni krouzek na 30 mm.??? Bavime se o stejne veci?

        0 0
        • Manas  

          Ja to psal z hlavy. Tak tedy prosim o opravu .. byl sem linej jit do garaze :)

          Tedy nahore 28.57 … Poslednich 10cm je tech 29mm a spodek standard. Ja to snad omerim suplerou a vyfotim radeji .. uz takhle sem za ****** :)

          Kazdopadne me to dost nasralo a nevim co s tim :/

          0 0
          • kubad  

            prostě to není na tak nízkou hlavu, buď upravit kroužek, nebo krk

            0 0
            • Manas  

              Nejspis jo, upravim krouzek. Koupim hlavku co ma nizkej vrsek aspon .. ty s tim vysokym limcem, to bych delal jeste za rok.

              0 0
              • kubad  

                Nahoře je v ložisku rozpěrný, většinou ALU kroužek, stačí ho zevnitř trochu vzít.

                Potřebuješ kolik 0,4mm?

                0 0
                • Manas  

                  S tim problem nemam … ja mam problem s tou „krytkou“ – proste posledni dil hlavka k predstavci .. nebo prvni od predstavce :)

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Takže potřebuješ v tom posledním dílu hlávka (krytce) větší díru? Protáhnout to na soustruhu o těch 5 desetin nejde?

                    0 0
                    • Manas  

                      jj, jde. Jen to ma drobny zadrhel – nemam soustruh a v mem okoli se to nevyskytuje :) .. (Praha , no)

                      Uvidime, az prijedeme z hor, mrknu na to.

                      0 0
          • va-bo  

            Nenapada me, jak se s tim vyporadat. Asi bych to zkusil nekde rozlisovat a nalisovat jiny sloupek nebo to liznout na soustruhu (ale soustruzit sloupek – nevim). Rozlisovat by to melo jit. Syn mel kdysi Manitou Stance, a tam se to vyviklalo samo. Jestli by sel upravit horni dil hlavka, to nevim co je tam za krouzek.

            0 0
    • Loboo  

      Tak diky vsem za podporu a rady. Vse se povedlo sundat, nandat a nova raketa pro kluka je na svete :)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.