• *ohyno*1

    ahoj, může někdo poradit, jaký koupit nosič/držák na bike s odpruženou vidlicí? myslím to, co se ještě dává na normální střešní nosič. přidělávat kolo za rám nebo za vidlici? nebo jak? na co dát pozor při nákupu? jaké máte zkušenosti? dík

    0 0
    • filo  

      Já mám nosiče z Baumaxu po 240 kč a mám je pět let, vozím na nich drahé kola a to včetně cest do Alp a Dolomit a vydržely rychlosti mnohem vyšší než je dalniční povolená…s tím bych si hlavu moc nelámal, nosičů je mraky…

      0 0
      • *ohyno*1  

        fakt? a přidělávat kola za rám nebo vidlici nebo jak?

        0 0
        • Smazaný účet  

          jak za vidlici? vzdyt 99 procent je za ram, teda pokud nechces pokazde vyndavat predni kolo.

          0 0
          • Smazaný účet  

            jo a mi mame taky nejaky levny (kolem 300) ale uz u tech matek na pritahnuti kola trochu praskaji, a musim rict ze to neni idealni. Premyslime bud o Thule proride nebo o nosici na tazne zarizeni

            0 0
            • Belial  

              Je třeba si uvědomit že než zaplatíč Thule, můžeš si koupit každý rok nový po 200,– po dobu 10 let, minimálně. Provedení je však úplně někde jinde, ale funkci plní stejně.

              0 0
              • chodec  

                po 4 měsících ten příspěvek ztrácí krapet na aktuálnosti :-)

                Nicméně aktuálně k té tvé poznámce – nemáš pravdu. Minulý týden jsem měl možnost vidět rozdíly v praxi (tedy já viděl už jen následky) – známý měl 2× Thule Proride – jeden si od něj ale nekdo půjčil a protože za námi následně jel se dvěma kolama, tak sáhl nouzově po jednom starším supermarketovém kousku ve své době za nějakých 500, který mu od doby pořízení Proridů zahálel na půdě.

                Bohužel jako na potvoru při projíždění pod nějakým viaduktem údajně trefil takovej ten hlídač vejšky (obvykle nějaká překážka zavěšená před viaduktem na řetězech, aby každý viděl a slyšel zda projede blížící se podjezd). Přestože jel pomalinku, tak to dopadlo tak, že kolo v Proridu zachytlo (sedlem za ten hlídač), ale udrželo se v držáku (sedlo se poničilo). Kolo v druhém držáku (klasická klepeta ze stran) se taktéž zachytlo za sedlo, jenže v tomto případě se vytrhlo celé z držáku s výjimkou zadního kola, které zůstalo přivázané páskem, padlo na střechu auta, kterou zprohýbalo a údajně ještě rozbilo zadní boční okénko.

                Při stejné chybě tak v případě Proridu škoda pár set za sedlo, v druhém případě mým odhadem minimálně za mnoho tisíc, co bude stát klempířina na autě, okýnko a práce.

                To nemluvím o tom, že Thule mám osobně odzkoušené v rychlostech i přes 170 – ne že by tak člověk jezdil stále (tohle byla trochu shoda okolností), ale když pak v čechách jedu těch ±130 po dálnici tak vím, že je to opravdu bezpečně v mezích možností toho držáku. U těch bočních svěrek obvykle neudávají bezpečné rychlosti vůbec, nebo bývají tak kolem 90, co jsem těď viděl v nějakém návodu. Konečně už tu někdo další psal mo tom, že uchycení svrchu a zespoda (Proride) je u nových kol s hydroformovanými a zeslabovanými rámy bezpečnější s ohledem na obvyklou konstrukci rámových trubek.

                Takže shrnutí – funkce NENÍ rozhodně stejná – zda ale jinou funkčnost požaduješ, nebo se uskromníš (co do bezpečnosti a spolehlivosti v různých podmínkách) je pochopitelně na každém.

                0 0
                • jecnak  

                  Mam podobnou zkusenost s levnym supermarketovym nosicem. Stala me cca 15k.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj stejná skušenost – kolo poletující po dálnici, škoda ale jen párt. kč

                    od té doby používám Thule a bez úproblémů + jistota

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Na konci června jsme se vraceli po dálnici z Jizerek a potkali jsme za tuhle jednu cestu dvě kola válející se na dálnici. Naštěstí obě byla na krajnici. V jednom případě už byl majitel skoro u toho a sbíral, v druhém jsme jen zahlídli spomalující auto, jak asi právě zaregistrovali, že jim chybí kolo.

                  Samozřejmě i levný nosič může ty kola udržet, ale je nutné to ještě pořádně pojišťovat navíc, montáž je hrozná, certifikace do větších rychlostí žádná nebo maximálně do 90km/h. Stahovací mechanismus může poničit více zeslabované rámy (promáčknutí) nebo pokud se to neutáhne, tak to zase nedrží.

                  Takže souhlas, funčnost nejen, že není stejná, ale naprosto odlišná.

                  Vozíme nosiče Hakr speed, což je taková střední cesta, jak funční, tak cenová. Upínací mechanismus s pojistkou (tedy není nutné přetahovat), certifikace do 130km/h, drží celkem slušně. Oproti levným supermárketovým se vůbec nedá srovnávat (kdysi jsem ty supermárketové vozil a to dost dlouho). Ale i tak uvažuju o přechodu na Proridy.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A ještě jsem zapomněl na jednu pro mě důležitou věc. Kola vozíme na Partneru (když jedem ve dvou, tak uvnitř, což je ideální, ale když jede více lidí, tak třeba vezem 2 uvnitř a tři na střeše) a ten je proklatě vysoký. A pokud je nutná nějaká složitá manipulace s nosiči, tak je to hrozný opruz.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Akorát pokud se zajede blbostí řidiče někam kam se kola na výšku nevejdou. A tím myslím nějakou opravdu pevnou překážku, tak Thule mohou být i nevýhoda. Vím o dvou případech s Thule, jeden dopadnul celkem dobře, malinká rychlost, hned zastavil. Lehce poškozený jeden ze 4 nosičů a jedno kolo. Druhý případ byl ale horší. Thule zafungovaly excelentně, tedy kola zcela udržely, zahrádka to také udržela a kola také. Takže to odnesla střecha, kterou to prostě celou urvalo z auta. A kabriolet prý ani moc nechtěl :-)

                  0 0
                • Milenius  
                  1. nerikas nic o tom, jak byla kola vysoka, jak se zachytila apod. pravdepodobne ty na thule byly nizsi a jen strejchla, to druhy bylo vyssi a zachytilo se.
                  2. pokud by se nestrejchlo, ale primo zachytilo, tak by se neco urvat muselo a kolo by stejne slo dolu.
                  3. je to nefer srovnani, chyba nebyla v nosici, ale v ridici – za tu skodu mohl ridic a ne nosic

                  osobne mam s hypermarketu asi pet, stali po 800,– a maji pres ram dva srouby z obou stran, coz sice neni nejak prakticke, ale drzi to naprosto pevne, takze strzeni kola opravdu nehrozi. Verim ale tomu, ze pokud by byl jen jeden sroub zespodu a drzelo to jen pruznosti te svrky, tak k vytrzeni dojit muze – takze koukat na provedeni a ne na cenu.

                  Na jednech zavodech jsem videl borce, ktery mel fula pridelanyho na zahradce vlastni vyroby – drevene a pritazene gumicukama. Mam to nekde vyfoceny, kdyz bych hledal, tak bych to i nasel. Takze i tak se da jezdit…

                  0 0
                  • chodec  

                    Pro zajímavost - v Thule bylo vyšší kolo řidiče (bylo dražší, tak si ho dal do lepšího držáku ;-), v druhém bylo kolo jeho manželky (menší a obyč starý ocelák). U kola v Thule se jak jsem psal se zničilo sedlo (poničenej zámek, popraskaná skořepina a zohýbané lyžiny (zachytlo se také, ale povolilo dřív než držák kola). Že to byla chyba řidiče je jasné, dokonce jsem to napsal, rozdíl byl jen v tom, jak se s ± stejnou chybou vypořádaly různé držáky. Konečně mých 170 s nosičem není také nic jiného než moje chyba (když jsem věděl, že na tuhle rychlost garantované nejsou), tak rychle jsem s nosičema a kolama v nich jezdit prostě neměl a kdyby se něco stalo, mohl jsem si tak maximálně naházet popel na hlavu, ale zvládly to a já teď alespoň vím, že ty garantované rychlosti a to jak běžně jezdím je opravdu v klisu.

                    Nepřijde mi to jako nefér srovnání, jen konstatuji výsledek jedné nehody. Pokud máš na tvém držáku nějaký sichrovací šroub, tak můžeš být v tomto ohledu klidnější, ale k tomu, aby se kvůli tomu napsalo, že je funkčně stejný jako Thule je asi daleko. Hele nepíšu nic jiného, než co ostatní – že funkčnost není stejná – ale zda se rozhodne si za lepší funkčnost připlatit je pochopitelně na každém :-)

                    0 0
                    • jecnak  

                      Do jake rychlosti jsou podle vyrobce Thule ProRide drzaky?

                      0 0
                      • chodec  

                        Někdo tu psal, že do 160, já viděl stejné číslo v nějaké zahraniční  recenzi na internetu, když jsem je před časem vybíral. Víc jsem po oficiálních datech nepátral neb mezi tím jsem udělal osobní odzkoušení, které popisuji výše.

                        0 0
                        • Vegan  

                          Proride pro sezony 2007 a 2008 160km/h starsi 130km/h ja pouzivam freeride 530 za 1200.- a od 2007 taktez do 160km/h pri vaze kola do 15kg nad 15kg do 130km/h

                          0 0
                          • Vegan  

                            jeste jsem zapomel ze thule ma certifikat TUV uz od 2004 na 160km/h to, ze oni doporucuji mensi rychlosti je asi z duvody aby se jistili

                            0 0
                            • jecnak  
                              • jeste omezeni nosnosti strechy konkretniho auta abysme to meli komplet.
                              0 0
            • Smazaný účet  

              no tak jsem dávám fotku po 4 měsících jak jsme jeli na dovolenou, naše auto je to vpravo

              0 0
        • filo  

          Za rám…klasika, kola jsou připnuté k liště stahovacími pásky…

          0 0
      • MlokCZ  

        Já bych si s tím tedy hlavu lámal. Také jsem kdysi vozil tyhle nejlevnější nosiče, ale na dražší kolo bych je nikdy nepoužil. Oni sice vydržet můžou, ale už jsem viděl několik ulomených těhle nosičů. Upínací mechanismus je debilní a u slabé spodní rámové trubky při větším utažení hrozí promáčknutí trubky (viděl jsem také několikrát). Pojistu žádnou to také nemá. Přidělávání na střechu těch nosičí je nepraktické a trvá dlouho.

        Moc nechápu co lidi vede k použití těhle nosičů, když přitom do kol dají několikanásobně více peněz a kvalitní nosič je dlouhodobná investice a vydrží xx let.

        0 0
      • Krutor  

        Postupně obměňuju nosiče. Úměrně hodnotě kol :-). Naposledy THULE Freeride 530 – v pohodě na klasickej HT. Ale měl jsem s ním problémy u novýho kola GT Marathon – hodně vysoko položená spodní rámovka. Musel jsem trochu vrtat a posunovat přední úchyt na těch lyžinách. Výsledek je těsně OK = GTčko tam dám, ale nedělá mně dobře, že je hodně posunuté dopředu, takže přední část lyžin pruží a mám obavu, aby se časem nedeformovaly.

        Takže přímo otázka: má někdo zkušenost s GT MARATHON a vhodným nosičem?

        Dík

        Jinak k předchozí dlouhé diskuzi ještě jeden příspěvek: kola na střeše kromě upevnění kol k lyžinám nosiče gumicukem (se mi osvědčilo) ještě pro sichr spojuju kola křížem klasickým spirálovým zámkem. Sice nemá extra velkou pevnost, ale podle mě aspoň podrží kolo na střeše pokud se něco stane s nosičem – te´d mám na mysli hlavně ty levnější. Dvě kola vozím obyčejný a dvě dražší. Takže ty horší jsou uprostřed ve starých nosičích za 250,–.  HOWGH :-)

        0 0
    • Bender382  

      Používám nosiče Thule Proride a maximální spokojenost. Nosič přiděláš na auto hodně rychle a kolo k nosiči se přidělává skoro samo… Svoje kolo bych na nosič za 300 fakt nedal, navíc do těchhle levnejch nosičů je problém bezpečně přidělat kolo s větším průměrěm dolní rámové trubky.

      0 0
      • cekanka  

        Tak tak. Doporučím rovněž thule Proride. Systém uchycení je skvělý. Oproti předchozímu Hakru dokonalý. Na koloshopu je teď mají za celkem výhodnou cenu www.koloshop.cz/?…

        0 0
      • Smazaný účet  

        jj. proride a je po starostech… jedna z těch lepších investic. ;o)

        0 0
      • MlokCZ  

        Proride je výborný a oproti jiným kvalitním nosičům má ještě jednu zásadní výhodu. Je šetrnější k tenkým spodním rámovým trubkám, protože v místě uchycení má trubka v tomhle směru uchycení (co má Proride) výrazně větší pevnost než pro stahování ze stran.

        Vozím také Hakr Speed nosiš, který je výborný v poměru cena výkon. Zpracování slušné, garance do 130km/h. Hlavní upínací mechanismus má chytře udělanou pojistku, takže nehrozí vypadnutí při nedotažení na krev. Ale pořád je to utahování mechanismu z boku, tedy problém u plechovkových rámů (a jako že při tlustých spodních rámových trubkách bývá tloušťka stěny hodně tenká nejen u superlehkých rámů). Větší průměr trubky zvládá ten Hakr v pohodě a díky pojistce není nutné příliš utahovat ten mechanismus, ale stejně uvažuju, že přejdu na Proride (několikrát jsem ho zkoušel půjčený).

        0 0
      • jackasss1  

        100% Thule a je po starostech. Je sice drahý, ale lepšího není. Navíc bezpečná cestovní rychlost u Thule je 130 km/h, kdežte u většiny bývá těch 90 km/h

        0 0
    • Bender382  

      Jinak bych ještě zkusil napsat do vyhledávání „proride“

      0 0
      • nadsenec  

        ja mam Ateru je absolutne bez problemu. Nemecka vyroba a o neco levnejsi nez Thule www.sportmen.cz/…iro-AF/d3535

        0 0
        • Bikes  

          Nic proti,ale Ateru bych nechtěl ani zadarmo. Měl jsem možnost porovnat a díky nechci. To už je asi fakt lepší si koupit ten plechový v supermarketu. ikdyž nevím jak se pohybuje cena hliníku ve šrotu, možna by se na tom dalo vydělat. Osobně jsem pro Thule Proride. Doporuuji porovnat a vyzkoušet, než koupíš. A nehledět jen na cenu. Ta Atera zase není o tolík levnější.

          0 0
          • fireball  

            Co máš proti Ateře? Nějaký čas to používám a žádný problém. A líp se mi tam kolo upevňuje, než u Thule, tam bych potřeboval ještě jednu ruku, protože díky jednostranému žlábku mi neustále přední kolo utíká na střechu auta, což se u Atery neděje. A protože mám vyšší auto (Zafiru), tak utíkající kolo, když stojíž na prahu auta, je celkem na …

            0 0
            • olda t  

              Zdravím,

              využiji tohoto staršího příspěvku k prosbě-nemáte náhodou k držáku Giro Atera AF návod pro montáž? Potřeboval bych ho zkompletovat,mám ho bez návodu a těch držáků a šroubků atd je tam celkem dost. Já ho získal bohužel bez návodu.

              Pomůžete mi ?- sken,kopie,cokoli…

              Předem díky,

              Olda

               
              0 0
          • hodny soused  

            Zase jeden chytrák co haní, ale nenapíše důvody.

            0 0
    • jIrI___  

      Ja mam obycejny Hakr a koupil jsem ho za nejakych 900,– v akci. www.hakrbrno.cz/nosice-kol.html je to hned ten prvni . Na moje prevazeni kola 1× do roka na max 100km je dobry az moc :-)))

      0 0
      • MlokCZ  

        Jestli máš Hakr speed, což dle ceny máš, tak rozhodně úplně obyčejný není. Proti těm 300kovým z různých řetězců je velmi odlišný (od zpracování, materiál, upínací mechanismus s pojistkou, garance do 130km/h).

        0 0
        • jIrI___  

          Ja jsem to bral podle ceny, ze to neni nejaky Thule a podobne za 2000,–. Ze bude asi o neco lepsi nez nosice z hypermarketu mi bylo hned jasne.

          0 0
      • honza.hk1  

        vím, že toí sem přímo nepatří, ale kdyby měl někdo zájem, tak tyhle dva Hakry mám doma. Použité, ale plně funkční. Jen jsou cca 2 roky staré a pro uchycení kola do žlábku nemají ten mechanismus na pevno, ale klasické stahovací pásky s rychlo uzávěrem. Tedy kolo do žlábku a páskou s rychlou sponou se to stáhne. Nabízím dva za 600,–Kč. Případný zájem prosím na mail. Omlouvám se, že to házím sem…díky.

        0 0
        • pavelr  

          Zájem by třeba byl, ale to by sis musel vyplnit mailovou adresu.

          0 0
          • pavelr  

            Tak se omlouvám, já ji taky nemám.

            0 0
            • honza.hk1  

              tak to jdu napravit…jsem jí vyplňoval, ale koukám, že tam musím ještě zakliknout, aby byla vidět :-))) srry

              0 0
              • pavelr  

                Jestli jsi přišel na to, jak zobrazit E-mail, tak seš dobrej. Mně se to ještě nepodařilo. Ty Hakry už jsi prodal? Dík.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Normálně si v nastavení profilu povol zobrazení mailu, je to po přechodu na nové fórum defaultně zakázané.

                  0 0
                • honza.hk1  

                  čoveče, dal jsem tam zobrazit email, ale koukám, že to asi nejde. hakry mám a psát můžeš na marin.hk@seznam.cz

                  0 0
    • chodec  

      Máš dvě základní možnosti. Běžnější s úchytem za spodní rámovou trubku a pak ty u kterých se vyndavá přední kolo a upínaí se za vidlici. Ty druhé bych ani nezvažoval. Když pominu práci navíc s vyndaváním a nandaváním kola, starosti, kam s vyndaným a často špinavým kolem (na další držák na střechu nebo balit do kufru), tak každé zhoupnutí auta znamená, že ti to cloumá celou váhou kola jen za konečky vidlice (zbytečné namáhání vidlice a rámu).

      Když zůstaneš u běžného uchycení za rámovku, tak máš na výběr modely od 200 Kč do 4000 Kč. Ty se liší většinou jen kvalitou zpracování a pak typem úchytu trubky (čelisti proti sobě ze stran nebo proti sobě svrchu a ze spodu). Pokud ti to fondy dovolí, tak bych volil úchyt svrchu a spodu, který je oproti uchycení ze stran už z principu bezpečnější. Hlavně u silnějších rámových trubek je uchycení ze stran často problematické a méně jisté.

      Mé doporučení je Thule Proride. Zatím jsem do něj dostal všechna kola, co jsem kdy komu vezl – má jednu ohromnou výhodu, kolo tam upne i manželka, co má pod 170 cm. Ovládání úchytu i zámek jsou totiž dole u střechy – tedy cca va výši hlavy (a ne nahoře u trubky, jako to obvykle bývá u těch s úchytem ze stran). Ale je poměrně drahý – obvykle okolo 2000–2500.

      0 0
      • Lister  

        Běžnější s úchytem za spodní rámovou trubku a pak ty u kterých se vyndavá přední kolo a upínaní se za vidlici. Ty druhé bych ani nezvažoval

        no ale jsou i kola, která na první tip nedáš :-)

        Pokud má majite klasiku tak já bych se přimlouval za Thule Proride nebo Ateru, tam se nedá šlápnout vedle.

        Já už delší dobu zvažuju koupi Thule Outride: www.nosicethule.cz/…61-p-18.html?… do normálního prostě svojeho bajka neupnu. No a když už bude jeden, tak bych i pro kolo přítelkyně vzal ten samý – i když má normální konstrukci. Láká mě výhoda nižšího těžiště, která by se mohlo příznivě projevit na jízdních vlastnostech.

        Přední kola mě netrápí, bych koupil nebo nechal ušít dva vaky a strkal to do kufru nebo před zadní sedadla.

        Pokud by někdo věděl o dobré ceně na ten Outride – nebo by se chtěl někdo třeba svojeho zbavit, tak jakýkoliv tip ocením.

        0 0
        • d_j  

          Dobrou cenu hledej spise v Nemecku.

          0 0
        • MlokCZ  

          Koukám, že Stereo bych do Proridu nedal kvůli vedení bowdenů.

          A to jsem o Proridu uvažoval, že přejdu z těch Hakrů Speed (i když také nejsou špatné).

          Tedy bude se snažit zůstat u zcela ideální varianty a to vození kol v autě. Můžu si na bikovou dovolenou půjčovat Partnera tam se vejdou při dvou lidech v klidu 3 kola bez rozebírání postavit na výšku (s jedním sedadlem vzadu se tam možná ještě také vejdou, ale to už by byl rébus bez sundavání kol).

          0 0
          • chodec  

            Mě do něj (Proridu) šel upnout Spěšl Stumpjumper (full), kterej má bowdeny také spodem, a to bez zvláštní újmy. Ta čelist je poměrně málo prohlá, takže se dotýká opravdu jen zespoda a pak ke stranám vzniká rychle místo na bowdeny a hadice. Samozřejmě bowdeny a hadice na čelisti leží, ale ta je nemačkala na rám, takže jsem to viděl jako neškodný kontakt.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já je tam mám trošku nestandardně vedené. Na fotce je to celkem vidět. Mám košík na láhev a nad ním mám přidělanou pumpičku a vedené přes ten držák (opačně to to hrozně lisovalo hadičku a pod košík už ta pumpička přidělat také nešla, už se to tam nevejde v kombinaci košík + úchyt pumpičky + bowd. + hadička).

              0 0
              • MlokCZ  

                A pod košíkem už je hned zadní stavba + se tam bowden a hadička zvedají v přechodu na zadní stavbu.

                0 0
        • chodec  

          To, že se ti tam nevejde si zkoušel, nebo jen odhaduješ? Mám dojem, že by tam mohla jít i ta tvoje potvora. Manželka má na kole v těch místech, kde ty máš ty čepy pružení blbě umístněnej košík, kvůli kterému do těch míst nedám klepeto, tak musím kolo uchytit těsně u středu (při pohledu z boku je klepeto schované za přavodníky – je to prostě doražené na sedlovou trubku. pokud más mezi spodním čepem/kivkou a sedlovou trubkou alespoň 2,5 cm, mělo by to jít také.

          Bál jsem se při tomhle uchycení zhoršené stability, ale Proridu je to zdá se úplně jedno.

          Pokud by to jen trochu šlo, tak bych o tom uvažoval i za cenu malého „doladění“ tvaru klepeta (povrch je z nějakého gumoplastu), než si po zbytek života kola hrát s vyndaváním a zadnaváním kola a cpaním do pytlů (navíc jsou kola neuvěřitelně neskladný element :-)

          0 0
          • Lister  

            No máš pravdu, že jsem to nezkoušel. Jak se tak na ten Proride dívám, tak by tam možná napasovat šel, ale nevím jestli by dokázal pojmout tu trubku – ona má totiž takový dívný tvar – řekl bych hruškovitý se základnou směrem dolů. A v tom by asi byl problém – protože jednak je to dole děsně široký – skoro jako středové pouzdro, a navíc je ta spodní hrany úplně plochá a mám vedení lanka ke smyku spodem, takže při upnutí v tomto místě by to klepeto asi přimáčklo lanko k rámu a to bych nerad.

            Možná by se to dalo upnout do Baracudy, ale moc nevěřím, že by to ta klepeta kvůli tvaru spodní trubky udržela. Třeba Atera Giro je pro mě asi nepoužitelná úplně.

            0 0
    • d_j  

      Pro me jednoznacne s uchycenim za predni vidlici. Sice je nutne sundat predni kolo a dat ho do kufru (alespon se snizuje riziko ztraty); nesmi ho ale clovek zapomenout(!). Nicmene kolo na strese drzi naprosto skvele, ani se nehne. Vyhodou je i nizsi profil, cili mensi aerodynamicky odpor. Take se mi to lepe naklada na strechu (jsem mensi postavy). Ja bych uz jiny system nechtel.

      Fascinuje me, kdyz na dalnici vidim auta, jak si to smazi pres 140, na strese maji 2–4 kola uchycena temi drzaky za spodni ramovou trubku – pekne to vlaje (a mam z toho nekdy strach – jsem rad kdyz zmizi).

      0 0
      • jIrI___  

        Pred dvema lety jsme jeli do Slovinska, meli jsme na strese 3 kola v drzaku Thule Proride a ficeli po dalnici vetsi cast cesty cca 160km/h. Znami co jeli za nama rikali, ze kola se sice kyvaly, ale nic hrozneho to nebylo… Strach bych mel v tomhle pripade spis u tech levnejsich „plechacu“.

        0 0
      • Janes  

        Vozím tři kola normálně celá a dolaďuju to dlouhým gumicukem, začnu na jednom hagusu,pak obhodím všechny rámy (postupně vždy kolem dokola horní rámové trubky), a pak dolů na druhou lyžinu hagusu a je klid. Chce to trochu cviku a asi to není nic pro menší postavy, ale mě se to osvědčuje.

        0 0
        • pepek  

          Vozím dvě kola na těch laciných nosičích. Svážu je za rohy natěsno k sobě gumicukem a tím se to tak zpevní, že žádné kývání se nekoná.

          0 0
          • Martinson  

            Místo gumicuku používám látkový popruh s ráčnou a pojišťuju tím kola k hagusům. Pohled střešním oknem na kola není nic příjemnýho i v dobrých nosičích se pěkně vlněj a houpou.

            Thule mě zklamal, vznikla vůle v tom hlavním nýtu , kolo se v nosiči kývalo a musel jsem nýt po odvrtání nahradit šroubem.

            0 0
        • Janes  

          Takže " drobná " změna. To, co jsem psal, platilo pro převoz tří kol najednou. Poté, co jsem si koupil novou cobii 29" a vezl ji osamoceně bez gumicuku, měl jsem z pr.. kliku. Manželka při zajíždění na odpočívadlo vzala díru ,uslyšel jsem divnou ránu, vylezu,a vidím, že kolo leží na střeše, ten normální nosič se úplně vyvrátil. Holt taky záleží na velikosti a váze kola. Už mám Thule Freeride 530, pohoda, žádné šroubování, zaklapneš a jedeš,paráda.

          0 0
      • Vegan  

        Vsecky Nosice Thule ziskaly v roce 2004 certifikat o tom ze jsou plne funkcni az do 160 km/h takze ne nebojim se s kolama uhanet 140 km/h

        0 0
    • Vegan  

      my mame Thule 530 www.pneuexpert.cz/…freeride-530 po tom co jsme byl svedkem toho co udela s klasyckym stresnim nosicem panicke brzdeni ze 130 na nulu uz bych si zadny bez atestu ADACU nebo jineho autoklubu neporidil

      0 0
      • jIrI___  

        Tak pri panickem brzdeni ze 130km/h na nulu by bylo kolo na strese asi to posledni co by me zajimalo…

        0 0
      • Janes  

        Vzhledem k tomu, že jsem si teď koupil 29" bika, pořídil jsem si tenhle nosič taky(pro sichr),zatím ho ještě nemám namontovaný a tak se ptám- kdo ho má- jak jak jste s ním spokojený??? dík.

        0 0
        • Vegan  

          mam SUPA 29" a tento nosic musim myt predni patku posunutou uplne dopredu, ale musim rici, ze zatim naprosta spokojenost zazil jsem snima brzdeni na dalnici ne uplne na maximum, ale celkem razantni a kola se ani nehla naproti tomu znamymu pred par lety pri panickem brzdeni na dalnici uletela 2 kola i s pulkou nosice a pohladila zadek oktavie stojici v kolone pred nim to pohlazeni ho stalo 2500,– ( pokuta) a vyrizovani na pojistovne kvuli povinemu ruceni policie incident vyhodnotila jako nehodu tzn myslim ze koupit nosic za 1200.- nebo za 450.- v baumaxu je sice cenovy rozdil ktery vsak neni tak velky aby se mi nekdy dvojnasobne nevratil neli vicekrat ( v pripade zahranici ) a myslim ze jedno kolo pak uz ani neopravoval a vyhodil .............

          0 0
          • deutschland  

            Mám teď nově Thule Proride,vozím na něm 20kg Norco a oproti Hakru super.Koupil jsem 2 v akci na Koloshopu.Dopo­ručuju.

            0 0
            • Vegan  

              at to nevypada ze jsme nejakej reklamni agent Thule tak ADAC a TUV testuje i Atera a jeste jedna firma kterou pouziva mazda jako orginalni stresni nosice ale nevim jak se menuje vym ze jsou tri a kdysy se o tom psalo na auto.cz tusim ze cca pred rokem

              0 0
    • honza.hk1  

      bud si jistý, že i starší verze Thule, tedy FREERIDE ti udělá supr službu. Kolo přiděláš přes páku, takže žádné šroubování. Rychlé, spolehlivé,uza­mykatelné. A cena 1250 Kč za kus. Já mám jeden a 160 s nm naprosto v poho. Ted budu kupovat PRORIDE, ale jen z rozmazlenosti. Freeride by mi stačili jistě také a splnili by svůj účel. Jen opravdu bych se bál těch za 300,– no name. Přece jen nemáme kola za pár stovek a tak už se vyplatí investovat něco víc i do držáků.

      0 0
    • jaroh  

      Ja som mal aj lacné nosiče (postupne dva typy – držali, ale časom zhrdzaveli a rozsypali sa, o bezpečnosti ani nehovorím, na jednom talianskom z tesca mi rupol šroub hneď pri prvej jazde, našťastie ostatné šrouby to udržali), aj stredne drahé (Neumann – neboli zlé, ale nemal som žiadne informácie o bezpečnosti) a teraz mám tri kusy Thule Proride. Sú skvelé – idú veľmi rýchlo nasadiť na strechu, bicykel sa do nich upína rýchlo a nepoškodzujú ho a majú aj (spolu s nejakým Mont Blanc) najvyššie bezpečnostné atesty. Je pravda, že bicykle sa na streche trochu lietajú, ale nie je to nosičmi, ale hliníkovými priečnikmi – dosť výrazne pružia, dúfam, že sú na to konštruované … Čo ma na ProRide štve, že nad priečnikom vytvárajú takú malú štrbinu a pri jazde to tam silno hvízda, tak to musím ucpávať. Ale to je detail. Inak súhlasím, že investícia do nosičov sa oplatí – lepšie zaplatiť viac korún, ako niekoho zabiť či „iba“ poškodiť auto …

      0 0
    • chico*  

      Ja vloni koupil Thule FreeRide 530 a nebyl to dobrej kup, protoze pritelkyne uz ma u svyho scotta promacklou spodni trubku. Sice ne moc, ale je to tam a to se stalo hned pri prvnim nasazeni :(( Jinak to byly jediny nosice, ktery vypadaly solidne a spnovaly podminku rychle demontaze a uzamykani. Takze jen doporucuju tyhle nebrat. 

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle se může stát u každého nosiče, které svírá spodní rámovku z boku (tedy u 90% nosičů). A také hodně záleží jak moc jste to utahovali.

        Kromě Proridu moc jiných možností jak nemít svírání trubky z boku není.

        0 0
      • Vegan  

        nevim zda je uplne fer svadet to, ze nekdo nezvladl odhadnou primerenou silu rychloupinaku na nosice. Ja bych to spis vydel na spatny odhad. Jak pise MLOK todle ti muze udelat kazdy nosic ktery se prichicuje stejnym principem, a vzdy zalezi na tom jak to utahnes a, kdyz to proste nekdo prestreli prohne ji na vsech nosicich nehlede na to, ze aby si ji prohl na 530 si musel pretahnout hodne, pac tam je v celistech guma ktera je tam prave pro tyto pripady a cast pretahnuti absorbuje ona .....

        0 0
        • chico*  

          no jo,v zasade mas pravdu, ja na to typovy cislo kouknul jen rychle ted na netu. A asi to 530 neni, protoze tam zadnou gumu nemam a je to jen plast, co se dotyka ramu. A silu odladit moc jemne nejde, protoze to zaklapavani je na sroubu a pritahujes nebo povolujes vzdy o celou otacku. Ted to podkladam kouskem tuhe karimatky a je to dobry. Jen jsem chtel napsat, ze pokud na nejakym nosici jsou ty celisti sirsi a vic do oblouku, tak abys poskodil ram, budes muset vyvinout daleko vetsi silu nez s tim mym Thule.

          @mlok: 90% jich mozna je, ale tech celisti je taky velky mnozstvi a lepsi jsou jiny nez ty moje.

          Taky s tema mejma nosicema prakticky nejde vyjet bez dalsiho zajisteni kol gumicukama, coz mi neprijde prakticky, kdyz samo upevneni je tak rychly. No v lete stejne kupuju nosic na kouli.

          0 0
          • Vegan  

            Dost mozna si koupil nejakej starsi typ 530 ma bilou gumou vycpany celisti a ma gumove pasky pro obe kola jako primo soucasti patek pod kola a co se tyce zavytu na rychlo upinaku ten je celkem jemnej ..... takze je realne mozne ze pises o jinem zatimco ja znam tento a ten tvuj nemohu posoudit jak je dobry nebo ne

            0 0
            • chico*  

              No tak to mam urcite jinej. Jinak jen zavit nema asi strmesi stoupani, nevim, ale ze zkusenosti proste rikam, ze je to bud volny anebo uz moc utahly. Vysledek toho jsem uz napsal :)

              0 0
    • vladaza  

      mimo jiné mám i lehokolo, proto jsem vybral uchycení za vidlici a objednal Thule OutRide, připadne mi /jako jeden z mála na trhu/ univerzální, vyjmutí předního kola nevidím jako velký problém / zvláště u véček/

      0 0
    • Krys  

      Thule doma thule doma! Teši teši!

      Tak som sa nechal zblbnúť a dnes som si kúpil dva nosiče Thule Proride. Tak som zvedavý, či ste nekecali, vy čo ste ho chválili. :) Hlavne sa teším, že pri nakladaní do auta to bude bez môjho bajku už nižší level tetrisu.

      0 0
      • Jenda  

        tak ho hlavne nebud linej sundavat nebo dopadnes jako ja – na sidlisti mi na aute zamcenej vydrzel asi 10 dni:-(

        0 0
        • Krys  

          Ano, čítal som príslušný thread. Primárne je určený na občasné použitie pri cestách na Slovensko. Takže pri návrate domov pôjde vždy do skrine. Už nemienim sponzorovať žiadneho darmožráča.

          0 0
    • ropman  

      já snad jen pro (škodolibé) pobavení. Kámoš v prostoru garáží poprvé na svého Passata dával obyč. střešní nosiče, strašně nadával když je namáhavě upevňoval matkama k lyžinám na střeše, prý ku.va myslel jsem že to tam bude za 5 minut a už se s tím se.u půl hodiny … Mám (zatím) ty stejný tak vím o čem mluvil.

      Jen jsem poznamenal že by bylo dobrý ty kola dát na střechu až před garážema, páč tam máme takovou pěknou, traverzu o kterou už jsem je jednou málem sundal (odnesl to tenkrát naštěstí jen nosič na bagáž). Na to on že „to se mi ještě nikdy nestalo“, jak kdybych byl úplnej pitomec.

      Mluvil jsem s ním minulý víkend, hned začal povídat: „Tak si jedu a najednou vidím jak mi kola vlají vedle auta“. Nevím co nevydrželo, nebo co neutáhnul, prostě kola šly dolů a Passat dostal zabrat.

      No a na závěr když se vracel domů – „jé super, někdo nám nechal otevřený vjezd do garáží !“ Tak to celý sundal tou traverzou znova …

      0 0
      • Krys  

        Nestraš. Dúfal som, že to tam namontujem do 10 minút aj s cestou na parkovisko. :) Včera som to skúšal „nasucho“ doma a nezdalo sa mi to komplikované. Uvidíme, stopnem si čas.

        0 0
        • ropman  

          problém je v těch samosvěrných matkách, pokud nemáš nějaký slušný GOLA klíče ale jen obyčejný a k tomu ještě nezkrácený ty U kulatiny se závitem, kterýma se nosič připevňuje na příčníky zahrádky, tak je to slušnej opruz těch 6 matek na každým nosiči namontovat

          0 0
          • Krys  

            Priečne časti (súčasť výbavy auta) sa zacvaknú na lyžiny a dotiahnú priloženým špeciálnym kľúčom. Keďže je tam T drážka, tak sa nosič len nasunie a dotiahne upínakmi (podobný princíp ako rýchloupínaky na koleso alebo sedlo na bicykli).

            0 0
        • Krys  

          5 minút, aj s cestou na parkovisko :)

          0 0
    • forbidden  

      Tak jsme taky koupili ProRide. Nedavno jsem zapomel, ze mame na zahradce kola a vjel do garaze, nastesti to odnesly jen oba stary nosice (zohybaly se) a lamelovy vrata garaze. Kolum ani autu se nic nestalo. V tomhle pripade jsem mel stesti, ze stary nosice byly tak mekky, s Thule by to dopadlo asi hur.

      0 0
    • rorys  

      ja bych na auto už nedal žádnou „šunku“, spadlo mi kolo asi v 90km/h a bylo zle. teď mám odzkoušeno THULE a ATERA, drahé ale spolehlivé.

      0 0
    • Krys  

      Tak mám za sebou cca 1600km s nosičom Thule Proride. Nosič sa montuje jednoducho, bajk tiež. Od 60km/hod vyššie sa ozývalo pískanie, asi nejaký prievan okolo bajku. Po prvom prejazde dažďom to celé začalo trochu vàzgať. Keď som to skontroloval držalo všetko pevne, nič sa neuvoľnilo, len keď som zakýval bajkom do boku, tak sa ozvalo vàzganie od kåbu ramena držiaku.

      0 0
    • poriz1  

      Máte někdo zkušenost s tímhle nosičem. Dík   http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • Lister  

      Mám dotaz: ne na nosiče, ale na montážní oblouky (aerotyče).

      Bohužel naše auto nemá hagusy, ale alespoň je vybaveno fixačnímy body ve střeše, kam se dají namontovat oblouky určeně přesně pro náš typ vozidla. Uchycení je realizováno pomocí šroubů – montuje se přímo do střechy po odstranění krytky v boční části střechy: kdo to řešení zná, ví o čem mluvím.

      Jde mi o tohle – nerad ty oblouky vozím, když nemusím a současně je zase strašně nerad montuju/sundávám. Existuje nějaké řešení, kde by se do střechy namontovaly nějaké fixační patky a na ně by se pak oblouky upnuly rychloupínacím systémem?? Takže by ve střeše sice zůstala část patek, ale nemusel bych vozit celý oblouk. Zatím jsem na nic takového nenarazil. Něco sice dělá thule – jde o systém oddělených fixačních kitů patek a oblouků, ale údajně nejde o rychloupínací řešení spíše je to sytém, kdy člověk má jedny oblouky a patky a při změně typu vozidla jen koupí nový fixační kit, který se pak do patek instaluje.

      Na nic jiného jsem bohužel nenarazil :-(

      0 0
      • Lister  

        Nikdo nic??

        Tak znamená to, že nikdo neví nebo nic takového neexistuje :-?

        0 0
    • Martin30  

      Ahoj, právě jsem se registroval, jsem tu nový, tak mě omluvte, jestli se ptám na blbém místě.

      Má někdo zkušenost s uchycením kola Force Grannus do nosiče FreeRide nebo ProRide? Spodní tyč rámu mi přijde specificky tvarovaná a dost široká (možná nené, ale moje poslední zkušenost s kolem je skoro 20 let stará, když jsem jezdil na Author Dallas a kola jsem doteď nijak nesledoval) a tak by mě zajímala reálná zkušenost uživatelů, nebo alespoň odhad někoho zkušenějšího. Sám ozkoušet nemohu, jelikož prodejnu nikde v okolí nemám.

      0 0
    • Martin30  

      Koukal jsem už na něj, ale mám kotoučové brzdy a to se prý neslučuje?…

      0 0
    • Winux  

      Oživím téma.

      Je v současné době nějaká lepší volba, než Thule Proride 598? Kolo bude full s váhou do 16 kg.

      0 0
      • Breakpain  

        Má to normální rámovou trubku nebo atyp?

        Trek začíná dělat nechutně široké rámy, e-kolo tam taky neupneš pravděpodobně …

        Takže ještě zvaž ten dražší, který chytne přední kolo do „X“ … tam nacpeš skoro cokoliv. Pokud Tě netrápí nic z výše uvedeného, pak je to za mě top volba.

        Trek Slash do 598 upnu, ale jakmile to trochu přepracují a udělají ho ještě širší, tak už ostrouhám … do 591 třeba ani upnout nešel.

        • osobně považuju ty Thule za promakanou jistotu a moc jiné volby nezkoumám …
        0 0
        • Winux  

          Je to Whyte S-150 (zatím) takže rámová trubka není nějak extrémně široká. Výměnu kola v nejbližší době neplánuji (heh) a kdyby do budoucna byl problém tak pošlu nosič dál a koupím jiný :)

          Ještě musím pořešit příčníky, mám nějaké asi 5 let staré z Auto Kelly, nevím jestli budou kompatibilní.

          0 0
          • Breakpain  

            Pochybuju, že by nebyly kompatibilní ;-) .. uchycení je buď přes T šrouby (většina) nebo taková objímka kolem příčníku – ale ta se musí myslím koupit extra. Když jsem naposled kupoval držák, byly tam jen T šrouby (za mě optimální).

            Já to řeším, protože jezdím spolujízdy do BP – takže se mi na střeše kola dost střídají. Pokud je to na konkrétní kolo, tak Tě tohle vůbec nemusí trápit ;-). 598 pokryje podle mě 95% kol.

            1 0
            • Winux  

              Tak jen doplním, že nakonec jsem koupil ten ProRide 598. A moje laxnost, vzhledem k tomu, že většinou s kolem jezdím sám a dávám ho do kufru, mě málem nepekně vytrestala. Měl jsem to doma dost dlouho zabalený aniž bych to potreboval. V neděli naplánován odjezd i s rodinou ke Trutnovu, takže kolo chci sebou. V sobotu kolem 4 odpoledne jsem se konečně premluvil, že to půjdu zkusit dát na auto, ať s tím zbytečně v neděli ráno nezapasim moc dlouho a zjistil jsem, že T drážky na mých pricnicich z Auto Kelly, co jsem koupil asi před 6 lety samozřejmě nejsou kompatibilní s těma uchytama na nosič. Celkem prekerni situace v sobotu odpoledne, už jsem si začal představovat jak by šlo kolo případně položit naležato na příčníky, přemýšlel zda by nešlo flexou upravit ty úchyty, aby se vlezly do užší drážky a počítal jsem i s variantou, že kolo nepojede.

              Díky bohu za Alzu a jejich široký sortiment, kde se dal v sobotu v podvečer objednat ten adaptér, který byl v neděli po osmé ráno k vyzvednutí. Navíc mám výdejní místo 200 metrů od baráku.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.