• pee.tr

    Měním kola a kotouče chci zachovat. Protože zároveň stará kola taky nechávám v rezervě i s jinými staršími kotouči, uvažoval jsem, že na nová kola bych kotouče uchytil i novými šrouby. Bohužel lítám po městě a šrouby nikde nemají a já to už potřebuju vyměnit. Proto 2 dotazy:

    1. Je dobrý znovupoužít již jeté šrouby nebo mám raději poshánět

    nový? (jasný, že by jim nic bejt nemělo, ale známe dnes občas ty materiály, nejlépe dotáhnout a nehýbat)

    2)Když bych použil ty již jetý, je dobrý je před novým namontováním opět zakápnout nějakou tou jistící barvou (hmotou) proti případnýmu povolování? A jakou?

    Díky za rady a sorry, že to možná až moc řeším. ;-)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • smallbrother  

      použij starý šrouby, jestli maj dobrou délku. Další lepidlo do závitu není nutné, nepovolí se to.

      0 0
      • pee.tr  

        Tak jestli maji dobrou délku mě teda zatím nenapadlo kouknout. Předpokládál jsem, že jsou všechny stejný, ani v obchodě se mě na délku neptali, když je šli hledat. Stávající náboje jsou Quando a nový budou FRM5.

        0 0
        • LRRTM1  

          Použij starý a nic tam nelej. Už jsem to tak párkrát udělal a nikdy se nic nepovolilo. Ono bys to asi i poznal o dost dřív, než by se povolilo všech šest šroubů. Podle mě to je spíš pojistka kvůli technickým antitalentům, kteří na kole nepoznají ani to, že jim půl roku chybí pedál a zadní kolo má posledních pět drátů ;-)

          BTW: máš GT? Soudím podle quanda. Já taky nejdřív nandal nový elixiry na starý kola (quando) a pak jsem přešel na FRM5 s těma samejma šroubama a kotoučema (G3)

          0 0
          • pee.tr  

            Quando používal i Superior, kterej mám. Akorát to nejde poznat, sdělil mi to až výrobce, protože oni si na to tisknou nápis Superior :-) Brzdy a kotouče jsou Hayes MX2. Sice by si FRM5 zasloužily už něco lepšího, ale pokud budou brzdit jako doposud, nemám zatím důvod invstice do něčeho drahýho.

            0 0
            • Bysto  

              Tak ono mx2 sú vynikajúce mechaniky, takze pokial sa ti nedoseru, nemáš dôvod meniť ( ak si samozrejme nechces spravit radost, že jo :o)

              0 0
              • scret  

                bavime se o stejnych brzdach? moje vecka maji vetsi vykon nez tyhle brzdy… ale nic proti, pribrzdovat to bude a v budoucnu koupi neco lepsiho…

                0 0
                • Bysto  

                  Mal som na dirtaku, kotuce 180/160, ubrzdilo vždy a všetko , samozrejme z nich viac bolia prsty(po dlhšom brzdení, ináč páka išla veľmi ľahko, lepšie ako väčšina hydier) ale podľa mna boli fajn( páky som mal avid bb7).

                  0 0
              • Vilém  

                Tak ty jsou opravdu vynikajici:)) Dal jsem ji na kolo mlade, do mesice sla pryc, protoze stala za hovno.

                0 0
                • Bysto  

                  Tak to si neviem predstavit čo musi jazdiť tvoja mladá… Ja som s tými brzdení nikdy problém nemal, vždy brzdili jak mali, išli ľahko a v kombinácii s BB7 pákou sa dali nastaviť presne podľa potreby

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jezdi uplne normalnim zenskym stylem, tj. je posrana a brzdi skoro porad:) Ta brzda ani po vymene desek poradne nebrzdila, nastavovani vnitrni desky znacne nedomyslene, potreba 2 ruznych imbusu abys ji priblizil ke kotouci.

                    A to byla pouzita jako zadni, kde moc sily clovek nepotrebuje, zvlast s jejima 55kg.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Já s nima najel do teď cca 12 tisíc. Po asi 10 tis. jsem měnil zadní destičky, přední mám furt v cajku. Nejeto asi 8 závodů i v bordelu i v Alpách. Jiném jsem neměl, na tyto si neztěžuju.

                      0 0
              • DaSnail  

                hehe 8o)

                0 0
              • Kubiczech  

                Nejsou. (:

                0 0
              • pee.tr  

                Nemáš náhodou na nich vyzkoušený i jiný koutouče než Hayes? Vzhledem k tomu, že jsem strhnul šroub (viz. níže) a uvažuju, jestli se nakonec nepřikloním zpět k mé původní myšlence, koupit k novým kolům nové kotouče. Jako do brzd zatím fakt rvát prachy nechci, ale mám obavu, aby ty jiný kotouče na MX2 brzdili tolik (pro někoho málo, pro mě dostatečně) jako hayesy?

                0 0
    • Hrabex1  

      neni s tim zadna veda, srouby maji normalni rozmer a normalni metricky zavit. Ale je pravda, ze srouby s hlavou jsou lepsi nez na imbus. Hlavy jsou melky a imbus se snadno strhne.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pee.tr  

        Tak nevím, cajk mám v pořádku a na kole jsem si zatím udělal kromě pletení kol všechno. Bohužel jsem právě 2ma torx šroubům strhnul hvězdičku. Z 12ti se relativně lehce povolily 3. Dvěma se hvězda protočila, u zbývajícících jsem po vyvinutí jisté síly raději s pokusem o povolení přestal. Sakra, co teď? Asi si budu muset koupit jiný kotouče…

        0 0
        • pee.tr  

          …ty šrouby jsou měkký jak sejra… Normálně jsem z nich vytočil špony…

          0 0
          • se-se  

            asi ti v tom duralu zarostly – měls to něčim prolejt Cocacola, WDčko nebo jinej dryják. Jsem přesvědčenej že to nářadí ktyrýms to povoloval nebylo nic mic. Kvylitním klíčem bys musel uloupnout hlavu šroubu- No odvrtej je. Akorát ty náboje bude dost pracný zachránit, ale i to půjde. Jen bych to vzal do nějaký dílny kde se to dá upnout na stůl sloupuvý vrtačky.

            0 0
            • pee.tr  

              No ještě to zkusím něčím prolít a pak zkusím u těch protočených buď imbus nebo tam vyřezat hlavu jakoby klasickýho šroubu. Jsem to ale vůl.

              Co se týče nářadí, tak leda že by to bylo už špatně vyrobený co se tvaru týče, protože je to netknutý. Kromě těch torxů se ostatní nástave používaly leta jsem pořád v pohodě. Takže úplná sračka to není.

              0 0
              • se-se  

                specielně na kotoučích jsem ukroutil dva klíče a dávám si bacha co na to použiju. Bity bejvaj zpravidla v pohodě. Jinak pokud máš Avid klíč T25/T10 tak ten je tutově dobrej.

                0 0
                • pee.tr  

                  chystám se ho objednat. Teď jsem to zku*vil tímto…

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Prostě se povede. Někdy člověk až sám nevěří vlastním očím, co se dokáže podělat:(

                    0 0
                  • se-se  

                    tak to se tedy fakt nedivím – kvalitní torx bit má konec rovný. Tento byl vyroben jedním bouchnutím lisu i s krabicí.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Neberu ti to, ale pokud drží, nemělo by na tom přeci záležet. Důležitý je obvod a ten je nepokažený a špičky hvězdice zapadjí až do max. hloubky šroubu. Asi na to částečně má vliv i to, že to tam je natočený 7 let bez nějaký velký údržby. I když otvory v hlavě jsou čistý.

                      0 0
                      • se-se  

                        kvalitní bit má ostřejší paprsky, které zapadají až do rohů dutiny šroubu. stržení je pak těžší.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Hm, tak to pak možný je. Tak to jsem asi ještě kvalitní neviděl. Všechny, s nimiž jsem měl tu čest (zas tak moc jich nebylo) byly podobný jako ten z fotky. A to nejsou omletý. Ale asi to fakt nestačí.

                          0 0
                          • se-se  

                            kvalitní bit koupíš tak kolem 50 až 70 kč za kus. Když koupíš sadu za stovku, tak si můžeš být jist že to ta kvalita není.

                            0 0
                        • waltari  

                          Ty paprsky nejsou úplně ostré (u kvalitních bitů), ale v tomto případě je to jasné !! Připadá mi to jak nepovedené AWčko !! ;-)

                          0 0
                          • Ossis  

                            Hele, co je to AWčko?

                            0 0
                            • waltari  

                              AW je téměř totožný jako Torx, ale čistá hvězdice. Jsou tam rovnější plošky a na konci paprsků jsou ještě „bambulky“ . Používá to například Würth !! Ten bit ve šroubu lépe drží a líp tam sedne, i dotahování a povolování je lepší, vše děláš jednou rukou !! Ale jinak je to téměř stejný a laik to bere hvězdička jako hvězdička !! ;-)

                              0 0
                  • waltari  

                    To to …neber to ve zlém, ale tohle okamžitě zahodit !! Nebo jestli se chceš někomu pomstít, tak mu to daruj !! ;-)

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Neberu to ve zlém, rád si nechám poradit. I když je už pozdě. Dík.

                      0 0
                      • waltari  

                        Nastříkej (nalej) olej a nech to působit přes noc a vrhni se na to až ráno !! ;-)

                        0 0
                • DaSnail  

                  ten klúč od avidu som dostal k brzdám, že by sa s ním nejak dobre pracovalo, to ani ne

                  bity od narexu sú fajn

                  lacný vercajk je nahovno, keden torx25 som na šróbe ustrihol

                  0 0
          • Vilém  

            A jsi si jistej, ze ta spona byla ze sroubu? :)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • z0diaC  

      já sehnal nové nerez šrouby s torx hlavou – štve mě,když ty origo nechutně zreznou uvniotř hlavy – většinou jsou obyč ocel …

      já používám M5×12 / X25 A2 ISO14583 od Bossardu obj. číslo BN5687 … 100ks stálo asi 120,– … někteří dobrodruzi v kameňáku u nás schtějí za 6ks ocelových šroubů 60,– :-)

      mj. tyhle šrouby (nejnižší hlava,co jsem našel) se vejdou i na Fatty Ultra a tam toho místa není moc.

      0 0
      • se-se  

        ty originální se daj koupit v cyklo e-shopech i barevný. Já se obával jestli nejsou hliníkový ale nejsou je to ocel a vypadá to dobře.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Rozhodně kup nové šrouby!!!!!

      Já jsem použil staré(špinavějěí) a zadělal jsem si na starost. Kup nerez M5×16 (se závitem si nejsem jistý) a dej je tams locktitem a máš po starostech do konče životnosti kotouče. Nic se nepovolí a hlavně vše bude držet jako bejk.

      Edit:

      Ještě dodám, že při ceně 12ks nerez imbus, půlkulová hlava M5×16/18 + nerez podložky jsem se dostal cenou cca. 20 Kč. Prostě není co řešit.

      0 0
      • mxv  

        Na FRM mu staci M5×8 nebo 10, ale ty uz trochu trci..

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Na zadní nábu(kolo) může použít i víc trčící hlavu, tam je místa opravdu habaděj, dopředu je potřeba dát půlkulatou hlavou, aby mu to neodíral vidlu.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • nitraq  

      Dotaz – kde sehnat v Praze šrouby na uchycení IS třmenu? Měly by bejt M6×18, ale ve všech železářstvích mi nabízeli jen 16 nebo 20. A setinový podložky taky asi v kameňácích nevedou.

      0 0
    • petrun  

      Přiživím se na tomto vláknu. Zkoušel někdo jezdit 160mm kotouč s pouze pěti šrouby?

      Včera jsem měnil totálně probrzděný kotouč na předním kole které používám v zimě. Zřejmně díky soli jeden šroub zarostl do náby tak, že jsem torx strhl (byl to měký Shimano šroub z mělkým torxem). Následné odvrtání skončilo katastrofou, tenký vrtáček a obrovitá ruční vrtačka Manesman s obrovským kroutícím momentem způsobila, že jsem zlomil vrták v tom šroubu.

      Uvažuju o tom, že zkusím kotouč chytit jen pěti šrouby, ty krajní bych použil titanové a prolil je Loclitem. Je nějaká šance, že to bude držet?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud tam nebudeš mít kotouče od Ashimy nebo nějaké jiné gramařské, nebál bych se toho.

        0 0
        • petrun  

          Hodím tam základní smrt od Shimana :-)

          0 0
          • kubad  

            a titan tam chces cpat proc?

            0 0
            • petrun  

              Bojím se, že ty normální šrouby prasknou …

              0 0
              • kubad  

                a titan je jako pevnejsi? pri cca polovicni vaze :-)

                0 0
                • petrun  

                  Není? Pokud ne tak bych použil tvrdou ocel se širší hlavou nebo pod ně dám ještě podložky.

                  0 0
                  • kubad  

                    myslim ze neni, pouzij kvalitni ocelace

                    0 0
                  • pepek  

                    Dej tam ten titan, vždyť je to sovětský materiál a v kosmu ho taky používají, takže je rozhodně lepší. Na tvém kole by jiné šrouby ani neměly být.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.