• Kelib

    Zdravím, pořídil jsem si taky tuhle vymoženost a chtěl bych se s vámi podělit o mé zkušenosti. Takže jedno kolo jsem nafoukl jakžtakž napoprvé, druhé se mi ne a nedařilo utěsnit, skončil jsem vyvrtáním nové díry a zalepením té staré. Ted čekám na nový tmel, ale snad to bude držet. Kolo mám v pokoji vzhůru nohama. Asi po pěti dnech najednou slyším syčení a světe div se-Zadní kolo, které těch 5dní drželo bez problému a nehlo se zmísta, najednou uteklo. Tak si říkám jak je to se spolehlivostí? Když mi uteče kolo v pokoji, proč ne v terénu? Jaké jsou vaše zkušenosti?

    0 0
    • bam  

      musis to spravne udelat, pak to neutika. A ze zacatku to chce jezdit a ne to nechat valet v pokoji, protoze normalni plaste netesni a tmel se v nich musi rozlit a vytvorit nepropustnou vrstvu. Jinak zkusenosti vesmes pozitivni ;)

      0 0
    • banton  

      To je normalni…vzdycky se udela na plasti nejaka bublinka ktera tada praskne a utika to..a pokud se kolo netoci a tmel nerotuje a nerozleva se po plasti tak se ti to vyfoukne…musis na tom ujet aspon 300km a pak uz to pomalu ani nesundas…chce to cas…

      0 0
    • keo  

      Chce to hned po nasazení s tím kolem trochu točit naklánět tak aby se tmel rozlil do všech koutů,nasadit na kolo a vyjet alespoň na krátkou trasu cca 20 km a mělo by to být dobrý,alespoň mi to pak už drželo.

      0 0
    • Smazaný účet  

      souhlas s tim, co pisou ostatni.

      jeste bych dodal ze spolehlivost take zavisi na kombinaci rafek – plast. kdyz je o kousek mensi prumer rafku a o kousek vetsi prumer plaste (pozna se podle podezrele lehkeho nandavani), tak se zadelava na pruser. takova kombinace se rada svlika.

      0 0
      • Santus  

        mam Python a DT 450 nandavani nejde nijak lehce , rekl bych ze standartne a uz se mi to podarilo zout dvakrat. Jednou mi to buchlo u kola oprenyho o zed, to jsem si rekl ze jsem to mozna spatne nandal. Podruhe za jizdy po silnici, rana jak svina a jedu po rafku, jeste ze to bylo zadni. A uz slavnej Notubes sel, to se nezminuju o dalsich problemech co jsme s nim mel. Zlaty duse.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak dalsi mozna teorie je, ze je to kompatibilitou patek a rafku (vybrani),

          me bouchli na jednom rafku kevlarovy plast 2.25 i dratovy 1.9, tak jsem usoudil, ze je to lehkosti nasazeni. bouchli oba pri 3–4 barech

          0 0
          • Santus  

            ano, neco takovyho me taky napadlo, ten muj rafek je dost uzkej, ma asi 19mm a tato paska je doporucena od rafku s. 19mm do XX. Ta paska se i do rafku dost spatne strkala, je mozny ze ta paska „zabere“ misto v patce rafku a plast tam uz dobre nezapadne a nedrzi. Jeste me napadalo, ze se ten skladaci plast nejak moc vytahal a ze pouziju dratovej, ale usetrils me praci.

            0 0
            • Smazaný účet  

              tou sirkou pasku to asi nebude. mel jsem stejnou pasku a stejny plast ve dvou rafcich, v sirsim a s vetsim prumerem (remerex dragon 719) bez problemu a v tom uzsim s mensim prumerem (bontrager race 29 disc) nedrzi. zadna statistika to neni, ale vic toho nevypozoruju ;)

              u bontrageru jsem zkousel dokonce zuzovat pasku aby nezabirala misto patkam, ale stejne to furt vylitava.

              plast byl novej, zkusim to jeste az bude zajetej, jestli si to nesedne vic, mozna se i odhodlam k dalsimu zuzovani pasky, ale uz mi to prijde nafest.

              p.s. moje „paska“ je rozriznuta a seriznuta duse. mam i original (v druhem kole), ale je to fakt totez.

              0 0
              • Paja  

                Jak je siroka ta paska – at uz original nebo ta uriznuta z duse?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ahoj,

                  original paska pro std rafky ma 2,5cm

                  0 0
                  • Paja  

                    Diky, vcera jsem si zkusmo zastrihal a vyslo mi to cca 3cm a kolem ventilku o neco min, takze zuzovat muzu;-) Tu pasku ustrizenou z duse jsi nejak zkracoval, resp. jak tesne sedi na rafku ta originalni paska? (paska vyriznuta z duse by odhadem potrebovala aspon o 5 cm zkratit, aby na „dno“ rafku dosedla lehce napnuta).

                    0 0
        • banton  

          Kdyby ses koukl na stranku No Tubes hochu tak uvidis ze pythony jsou jako znacka H.. mezi nedoporučenýma plastama…takže si nadavej tak sobě!!

          0 0
          • kubad  

            Přesně zrovna sem to chtěl napsat.

            0 0
            • smallbrother  

              asi tři měsíce závodím na Bulldogu od H. Dušová MRC verze pláště s tmelem uvnitř. Věděl jsem že se Hutchinson nedoporučuje. Při prvním foukání jsem si musel pomoct duší, aby naskočila aspoň jedna strana pláště, jinak to nešlo. Kromě toho že jsem v Úpici prořízl bočnici, se z boku dělaj takový mapy, jako by tmel prolínal skrz, někdy i celý kapky, tlak ale drží. Foukám 3atm, míň bych se bál, ráfky CrossMax. Teď to v pohodě přežilo i dovolenou na Lago di Garda. Hutchinson ale na NT opravdu nebrat!

              0 0
          • delfyn  

            kde to tam je na těch jejich stránkách, mrknul jsem na to rychle a seznam nevhodných plášťů nenašel

            0 0
          • Santus  

            neboj vim o tom ze jsou nedoporuceny, ale domnival jsem se ze to je treba z duvodu spatneho utesneni (jsou na patce vroubkovany) nebo podobnych mene zavaznych duvodu, ne ze se budou za jizdy svlikat , to tam meli napsat a dat tam „zakazane zivotu nebezpecne“ Kdyz uz jsem to nacal, tak jeste dodam nejakou prihodu s timto produktem, at to je komplet. Pri nafukovani se mi roztrhl plast Fast Fred(ne Light), ale uznavam ze mohl byt starsi, mozna sterelej(viditelne ne), ale i tak to na jistote a dobrym pocitu neprida. Dalsi prihoda byla, kdyz jsem na Sele Notubes pichl, nejaka moc velka dira to nebyla. Po techto prihodach fakt nadseni neni.

            Jinak ja si nenadavam, rad zkousim ruzne veci,treba i ty co nejsou psany v navodech a brozurkach, ale s Notubesem to nevyslo. Toho hocha si priste laskave odpust.

            0 0
            • Santus  

              Fast Fred exploze

              0 0
            • Santus  

              defekt Python

              0 0
            • banton  

              Promin

              0 0
            • Gorgov  

              na kolik si mel nafoukanyho toho pythona kdyz ti bouchnul? Jinak jestli si myslis, ze za to, ze ti bouch plast pri nafukovani, je dalsi debata myslim zbatecna

              0 0
              • Santus  

                foukam lehce pres 3atm, vic jak 3.5tam urcite nebylo.

                tady mas ten „normalne“ prasklej plast pri foukani, procedilo to tu gumu pres ty vlakna. Je mozny ze ten plast mohl mit nejakou vadu, ale jak to zjisti predem a neriskovat ?Dusa by treba vydrzela a plast bych sjel bez nejakych zavad.

                Sliz od Notubes pouzivam dal, ale jen s bezdusovyma rafkama a plastama. 

                0 0
                • qasko  

                  Sranda :) či nie.

                  NoTubes Olympic rafík sa može fúkať do 2,5 .

                  Prechod z YesTubes na NoTubes hodnotím ako jednoduché.

                  Zasadná vec pred montážou NT nechať nové plášte pár týždnou (môj prípad) nahodené na nejakých kolách nafukaných na čo to dá nech chytia poriadne tvar. Potom to ide šup šup – mydlo – bežná pumpa – prásk prásk patka – tmel a je to :)

                  0 0
          • Daník  

            kdepak že se dá tohle vyčíst – doporučené pláště?

            a ještě bych měl pár začátečnických otázek:

            1)je na NT lepší UST plášť i za cenu vysoké hmotnosti nebo běžný funguje bezproblémově?

            1. kolik váží cca všechen ten binec místo duše?
            2. je nutná páska u NoTubes ráfků (Fulcrum1)?
            3. na kolik přijde každé zanotubesování po defektu nebo nového pláště?
            0 0
            • Splinter  

              tady

              1. spokojeně funguju s neUST pláštěma
              2. nula nic
              3. ne
              4. jde to použít opakovaně, provoz na rok bude při ceně tmelu 300,– pakatel
              0 0
              • Paja  

                nula nic – 60–85ml ;)

                0 0
                • MlokCZ  

                  A spíš k těm 80. 60ml dávám do UST plášťů, kde se nespotřebuje žádný tmel na zatěsnění. Plus páska s ventilkem a v součtu jsme někde zhruba na váze ultralight duše.

                  0 0
                  • marekvnoucek  

                    ovšem na rozdíl od Ultralight duše není riziko proražení duše..v čemž spočívá výhoda UST i NoTubes

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to je jasné, výhod a nevýhod je daleko více než jen riziko proražení u duší. Já srovnával jen hmotnost. Pokud bych měl vypisovat všechny rozdíly, tak toho bude mnohem více.

                      Výhody
                      menší valivý odpor bez použití duše (cca 5W ušetřených dle měření pro stejný plášť s duší a bez – pro 50kg zatížení a rychlost 20km/h a tvrdý povrch), pro UST pláště i klasické dušové s besdušovým setem je to ± stejné; tenhle rozdíl je poměrně velký a já ho považuju za jednu z podstatných výhod ježdění bez duše
                      téměř vyloučeno riziko proražení (téměř proto, že v extrémní případě dojde stejně rovnou ke zrušení ráfku a možná v extrému by se dal prorazit i plášť, ale to jsem ještě neviděl)
                      tmel utěsní většinu defektů, tedy téměř vždy ty menší (ale protože trn je jeden z nejčastějších defektů, tak zafunguje ve většině případů), když to tmel neutěsní, tak už je stejně většinou problém, že je v háji i plášť a tedy bez vyztužení pláště to ani vložení duše nezachrání (třeba při delším rozříznutí pláště), u UST plášťů většinou funguje zatěsnění tmelem o malinko lépe díky větší tlouštče pláště
                      možnost foukat výrazně nižší tlaky (souvisí s prorážením u duší), i když u dušových plášťů s bezdušovou sadou už tohle nelze využít až tolik, protože tu je při nízkém tlaku výrazně větší riziko svléknutí pláště z ráfku než při kombinaci UST plášť + UST ráfek
                      malinko lepší chování v terénu, což je ale částečně dané už tou možností foukat nižší tlaky
                      Nevýhody
                      u plnohodnotné UST varianty je to nutnost pořídit UST ráfky a o cca 100–120g vyšší hmotnost oproti klasice s ultraligh duší nebo oproti klasice s bezdušovou sadou; i když není to zcela objektivní ten rozdíl, protože UST verze je vždy o něco odolnější než dušová, takže třeba pro Schwalbe bych UST verzi odolností zařadil někam mezi dušovou obyč verzi a double defense verzi, tedy část váhy navíc je opodstatněná vyšší odolností. Tedy bych řekl jen tak 50g navíc pro srovnatelné odolnost
                      u dušových plášťů s bezdušovou sadou pak obtížnější montáž a to pro dost kombinací bez kompresoru nenasaditelných, více práce s tím, aby plášť neutíkal (tím myslím nutné preciznější nasazení + pak nutnost zajištění, aby se tmel dostal všude a zatěsnil vše; tedy občas se stane, že plášť chvíli špatně těsní a pro některé konkrétní pláště to vůbec nefunguje)
                      u dušových plášťů s bezdušovou sadou pak již zmíněné mírně větší riziko svléknutí pláště z ráfků (třeba při špatném doskoku), zejména pro nižší tlaky (já bych se třeba ty tlaky co vozím u UST plášťů na UST ráfkách vozit u dušových plášťů s bezdušovou sadou už neodvážil právě kvůli tomuto riziku); tohle se může stát i u UST a i při použití duše, ale riziko už je tu zcela minimální a ty případy ojedinělé (u klasických plášťů těch případů tu bylo v historii popsáno více a zvlášť pro menší použité tlaky už je to riziko nezanedbatelné).
                      0 0
                      • marekvnoucek  

                        Jeeeee :D to po tobě samozřejmě nikdo nechtěl… já třeba pujdu do NoTubes hlavně kvůli tomuhle a snad i nižší hmotnosti.. narvu na to Kenda Karma pláště a hotovo

                        0 0
                        • marekvnoucek  

                          Ještě otázečka… jakej tlak se ti zdá nízkej? já budu ty pláště vozit fouklý tak na 2.2 – 2.4 Bar..ono je dobrý, že se to dá foukat méně, ale zase se musí koukat na min, tlak, co je napsanej na plášti, protože pak bohužel hrozí rozříznutí pláště…což se mi vloni stalo i u UST verze Racing Raplha

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            UST NN a RR vozím převžáně zadní na 30psi (cca 2 bary) a přední na 25psi (cca 1,7 baru) a sem tam si dovolím fouknout ještě nepatrně méně, přední až ke 20psi, zadní až ke 25psi. Minimum mají 30psi a to že foukám míň mi nijak nevzrušuje a neměl jsem kvůli tomu nikdy žádný problém.

                            S rozřízenutím malý tlak podle mě vůbec nesouvisí, tedy pokud ano tak spíše naopak, více nafoukaný plášť se podle mě rozřízne snáze (nemůže se přizpůsobit tvarem a tím na něj působí od ostrého šutru větší síla na říznutí). Schwalbe jsou trošku náchylnější na rozříznutí obecně. Obyč verze dušové bez snake skinu dost, UST jsou na tom už trošku lépe, ale říznout není problém cokoliv.

                            Mám najeto cca 5tis. na UST NN a RR (v různých kombinacích, na fullech nejvíce v NN/RR, na celopevňáku v RR/RR a trochu na fullech i v NN/NN a něco málo i v RR/RR na fullech, kdy jsem krátkodobě srovnával rychlost vůči celopevňáku), z toho třeba 14 dní v Beskydech na šutrech, 14 v Jizerkách také dost na šutrech a neměl jsem jediný defekt, který by nezacelil tmel. Jeden zadní RR, který jsem už vyhazoval (sjetej), tak v jednom místě byl naříznutý, ale nešlo to skrz, ale řez tam byl jasně vidět (všimnul jsem si toho asi 300km předtím než jsem ho vyhodil a těch 300km to ještě v pohodě vydrželo, jestli tam byl už dříve nevim).

                            Loni byla moje první sezona v životě bez defektu. A to jsem přitom dříve míval i třeba 12 a více defektů ročně a náročnost terénů jsem měl loni za celý život nejvyšší jak postupně s fullem náročnost zvyšuju (ale je fakt, že oproti některým zde je ta náročnost pořád nízká).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ještě doplním, vše vozím v šířce 2,25. 2,1čky bych foukal o malinko více (kdybych je vozil). A také ty 2,25 UST jsou u Schwalbe objemnější než ty samé dušové.

                              0 0
                              • marekvnoucek  

                                Hm, to je zajímavý…každopádně letos vozim jiný pláště, tak by to mohlo fungovat..fulla mám taky, tak uvidíme…

                                0 0
                      • Mamut  

                        Preco jazdis nizsie tlaky s NT? To rovno kalkulujes, ze obcas pojdes az na rafik? Celkom o rafik (drzku,…).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To zase ne. S dušemi jsem na 2,25 Schwalbe vozil 30/35psi (a vyjímečně jsem i s dušemi foukal méně, ale to jen v přídech, kdy jsem počítal s tím, že už to bude náchylnější na proražení), tedy o malinko více a prorazil jsem za rok ježdění s tímto tlakem jen jednou zadní a to ještě byla vyloženě velká prasárna kterou běžně nedělám (to mi hned stálo i ráfek).

                          Něco z toho rozdílu dělá ten o malinko větší objem u UST verzí.

                          Tedy rozhodně to není s tím tlakem tak, že bych chodil často až na ráfek, jen prostě stačí ta rezerva menší než s dušemi (tedy když ojediněle to půjde lehce až na ráfek, tak se pořád nic neděje). Za těch 5tis. km nemám ani náznak problému s ráfky, ani jsem nemusel centrovat (tedy jen jsem po čase jednou STčka dotáhnul a to bylo vše).

                          0 0
                  • Paja  

                    To je rozmezi, ktery maji v manualu (2–3 oz.), treba no flats pro XC plaste uvadi 60–120 ml. S vahou mas pravdu, ale oni se bavi o UST rafcich. 

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže i na UST ráfku je dost často nutné použít pásku, aby to šlo nafouknout.

                      0 0
                      • Paja  

                        To jsem netusil, jako kvuli utesneni patek?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano, zrovna v sousedním threadu jsme s Archerem řešili objemné pláště bez vzorku a tam zrovna zkoušel Super-Moto 2,35 na UST ráfky, nafouknul bez pásky v pohodě, ale do rána to uteklo (a bylo to už s tmelem co to uteklo) a vše kolem patek.

                          0 0
                          • Paja  

                            A byl to predtim projet? Si dobre pamatuju, jak tady loni Splinter horekoval, ze Karmy si Cmaxama a notubes nerozumi, ze to utika (taky jeden den nafoukly s tmelem a do rana poloprazdny), dokud mu nekdo neporadil, ze kdyz na tom hned par kilaku ujede, tak to uz to bude tesnit.

                            0 0
                            • kubad  

                              přesně tak ten tmel se musí dostat k patkám a zatěsnit je

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Zkoušel to on, ne já a tohle nepsal, takže nevim.

                              0 0
                              • kubad  

                                ta gumová páska pomáhá jen při foukání, po zasednudí patek pláště do ráfku už na těsnost neřeší

                                0 0
              • bad robot  

                davam do kazdeho plaste jeden kalisek (2 oz/60 ml), coz je asi 100 g celkem…je to mene nez je doporuceno, ale ja to beru tak, ze je nejspis doporuceno vic, abych to rychleji spotreboval…nemam s tim zatim problem, obcas dopumpuju…pokud jsem daval dva kalisky, bylo to to same, obcas jsem dopumpoval…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Fungovat to bude i s ještě méně tmelem. Tam už jde pouze o to, kolik pak tmelu zbyde na defekty. A tedy když dáš méně tmelu, tak to třeba nemusí zacelit ani jeden defekt, v případě, že chytíš za vyjížďku třeba trny 2 ani nemluvě.

                  0 0
                  • bad robot  

                    s tim pocitam, zatim mam zkusenost jen s prorizlym plastem, co vim (teda nebylo to durch, ale bylo to horsi nez trn) a na nouzove dojeti to mnozstvi stacilo…tim nechci nikomu radit, aby takto setril a lehkomyslne jezdil po sutrech a trnech (to nechte na me)…

                    0 0
      • MlokCZ  

        Rozhodující bude ta kombinace ráfek x plášť. Já to s NN ani RR 2,25 nakonec ani kompresorem nenafouknul (ráfky téměř jistě DT X455, ale 100% to není, jsou to kola DT XRC180 dělaný přímo pro Cube). Ale mám tu extrémní kombinaci, že plášť je extra volný na ráfku, takže jakékoliv metody jako nejdřív duše jsou naprd, protože stejně tam ani jedna patka nezůstane a samo to okamžitě spadne. Ale mohlo by pomoct tam dát, dle návodu, nějakou extra tlustou pásku nebo přidat více vrstev. To už jsem nezkoušel, i kdyby se pak podařilo, tak mám na tak labiliní kombinaci strach, že by se to mohlo stejně svléknout.

        A protože nepíchám (duše) tak moc často, letos 3 defekty na přes 3000km a výměna duše je extra rychlá (díky tomu, jak jsou ty pláště volné, takže vlastně jde jen o foukání), tak jsem se na těhle kolech na NoTubes vyprdnul. Tlaky můžu na těch 2,25 jezdit nízké dostatečně (nižší už jezdit nechci) a necvakám při nich nikdy.

        0 0
        • MlokCZ  

          No a když připočtu, že bych se s tím musel sr… nejmíň 5× ročně (3–4 sjeté pláště na zadním, 2 na předním)…

          0 0
        • bam  

          Ja mel extra volny RR2,25 na XTR kolech a taky mi to vubec neslo zadnou z tech metod. Pak jsem prisel na to jak hodit patku montpakou primo do drazky v rafku a slo to i bez kompresoru :)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Nemáš tip na nějaký šikovný malý kompresor s kterým to nafouknu? Vloni se mi sice už po 4 hodinách povedlo nafouknout oba Furious Fredy, ale letos jsem nějak z formy a po dvou hodinách nic. Tak bych pořídil něco, nač se dá spolehnout. Co jsem ale koukal na net, tak jsou to mrchy přes půl cimry.

          0 0
          • kubad  

            něco se zásobníkem, bez toho to nepude

            0 0
            • Rychlej turista  

              No vždyť jo. Ale asi nevím, co hledat, protože jsem fak našel jen samé velké mrchy.

              0 0
              • kubad  

                Bauhaus, Baumax – něco pro kutily :-)

                0 0
              • pepek  

                Tenhle je mrňavej a je v akci  :-) http://www.prag-info.cz/…p/index_.php?…

                0 0
                • borda  

                  ten je k nicemu. neni vubec jisty, ze takovymto kramem bezdusaky nafouknes. o neco lepsim, s vetsi nadobou jsem nedal kombinaci crosstrail + michelin. pro to, aby si ty patky sedli, to chce narazove velky mnozstvi vzduchu a to tohle nema sanci ufoukat (samozrejme ne vzdy – pouze kdyz je spatna kombinace, viz zminovane crosstraill, michelin.) nejlepsi je fouknout si to nekde u znameho, ktery ma poradny kompresor. nedelas to kazdy tyden

                  0 0
                  • Zdyn  

                    tenhle funguje v pohode, ale je trochu hlucnej. S jeho pomoci jsem zatim nasadil jakoukoli kombinaci ( jedna se o desitky kusu).

                    0 0
            • Rychlej turista  

              Kolik to musí vydechnout litrů, aby se ten plášť chytil? Furt nemůžu nic najít, objevil jsem akorát toto, ale netuším, jestli se to vůbec dá použít, když je to na vodu. Fakt jsem úplně bezradnej :-(

              0 0
              • Stancek  

                Nekde jsem cetl, ze se da pouzit potapecska bomba + nejaka redukce tlaku… pry naplneni na plnej tlak nestoji nejak moc a pry s tim nafouknou az 50 gum.

                Doufam jsem se moc nesekl v tech poctech, uz je to dyl co jsem to cetl nekde na ceskym vebu.

                0 0
              • jecnak  

                Jakykoli kompresor se vzdusnikem a mydlit patku plaste mydlovou vodou. Idealni je mit UST rafek a UST plast. Pak jde v pohode nafoukat pumpou.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jenomže do paneláku si přece nebudu tahat stokilovou mrchu, co mi zabere půl cimry :-(

                  0 0
                  • jecnak  

                    No ma to zhruba 30kg, ale uznavam ze do panelaku je to silenstvi. Nejlepsi je zajit na benzinku, kde maj takovy ty prenosny vzdusniky – natlakovany nadoby, kteryma to nafouknes bez problemu. Objem je dostatecny.

                    0 0
          • MlokCZ  

            Sám jsem před rokem nic mnoc vhodného za rozumné peníze, co by dalo dostatek vzduchu dostatečně rychle nenašel.

            Tohle byl také přesně jeden z důvodů proč jsem nakonec šel cestou plnohodnotých UST, které nafouknu i malou pumpičkou (velkou ruční pak naprosto pohodově).

            0 0
            • Rychlej turista  

              No já to nemůžu najít ani pomalu :-(

              0 0
              • MlokCZ  

                No jo, blbě jsem to zformuloval. Dostatečně rychle patřilo k sobě, tedy myšleno, aby dostatečně rychle foukal, ne rychle hledal. Tedy taky jsem nenašel vůbec.

                0 0
    • banton  

      Jo pochopím když nekdo udela tu pasku do rafku z obyc duse…to beru protoze je to hodne podobne.neboli stejne a mnohem levnejsi…taky bych to tak uz udelal…ale plno lidi si neprecte doporuceni vyrobce…a pak nasazuji ruzne plaste…lijou tam ruzne sracky…a vubec…ja jsem dodrzel vsechno co psali a funguje mi to zatim 100 pro … a mam na tom 123km Drásal a 110 Rakousko bez defektu…dokonce aji podle doporuceni vyrobce jsem tam nechal standartni pasku do rafku a ono je to vazne nejlepsi…ale delejte ruzne pokusy..ale pak nenadavejte

      0 0
    • jonys  

      No já včera sundal Ralpha protože utíkal a tmel nezabíral…no a k mému úžasu (a k pobavení pánů JSTho a Excela)v kole žádný tmel nebyl,jen zaschlá bílá hmota :-( Tak nevím…měl jsem to asi 4 měsíce v kombinaci UST ráfek Mavic+obyč kevlar RR. Přitom tady kdekdo píše,jak to vydrží dlouho a jak se to dá i přelívat při výměně gumy…

      0 0
      • kubad  

        je to jednoduché :-) byly defekty tmel při lepení defektu vždy trochu unikne

        0 0
        • Excel  

          no nevím… plášť zevnitř byl potáhlej zaschlou bílou hmotou, to by musel projet fakírovou postelí

          0 0
        • jonys  

          Svědek Excel má pravdu.Bylo to tam 4 měsíce,2 plný odměrky…to fakt vypadalo jako uschlý :-(

          0 0
          • JSt  

            ja bych to prirovnal k zaschlemu lepidlu herkules.

            0 0
            • André Vebr  

              Je to tak, tmel po čase nezůstane tekutý, ale ztuhne na bílou hmotu. Však se taky nikde nepíše že je tam na věky. Někdo tu dokonce před časem psal, že při výměně pláště se tmel slije do skleničky a znovu použije – to je nesmysl. Výrobce doporučuje alespoň 1× za půl roku ten tmel dolít. Já tento systém používám na 29" kolech (Mavic SpeedCity+WTB Nanoraptor) už 3. rokem k maximální spokojenosti.

              0 0
              • skier  

                Po 2 měsících jsem prořízl bok pláště.Díra 1,5cm.Plášť jsem opatrně sundal a vylil tekutinu.Vytáhl dva trny a hřebík,dal duši a pokračoval dál.Když měním suchý plášt za bahňák,tak stříkačkou odsaji a používám dál.Ještě nikdy neztuhlo.Pouze v místě defektu vytvořená kulička.Tož asi tak,ale používám pouze od jara,tak doufám, že budu mít i nadále pouze dobré zkušenosti.

                0 0
      • delfyn  

        jestli to není tím že stěna Ralfa je jak ementál z výroby, měl jsem píchlou duši, ale stále ještě tlak a namočený boky a dělali se bubliny snad všude

        0 0
        • kubad  

          není – s ralfama vozím NoTubes už dlouho a bez problémů.

          0 0
          • bam  

            Me tak ralf prisel ze drzi z vyroby nejmin, ze vsech plastu co jsem zkousel. Steny hodne propoustely. Ale samozrejme NoTubes s nim funguje, jen to chtelo vic tmelu a delsi cas nez se vytvori ta nepropustna vrstva. Taky me u ralfa NoTubes castejc zachranuje od lepeni :)

            0 0
            • kubad  

              asi tak já za loňský rok po sundání RR asi 5 měsíců na kole našel ve předu 4 a vzadu 3 zalepené defekty :-) A ještě nějaký tmel tam zůstal

              0 0
              • delfyn  

                hele a jak to máš tam jen tmel nebo i vložku počítám že máš ráfky UST, vím že jsme se spolu o tom už bavili mohl by jsi mi to připomenout?

                0 0
                • delfyn  

                  jo tak díval jsem se do tvýho profilu UST není co:), já bych to teď chtěl zkusit jen tmel, ust ráfek a ventilek, napoprvý dám duši jedna strana se zahákne, pak vyndám suši dám tmel cca 60ml nasadím nafoukám, co jsme zapoměl prosím poraďte:)

                  0 0
                  • kubad  

                    měl sem to loni a předloni s Crossmaxama SL takže UST bez vložky a v pohodě. Teď půjde na 717 ale ještě to není hotovo, zatím vozím duše.

                    0 0
                  • delfyn  

                    musím mydlit boky

                    0 0
                    • kubad  

                      jo a hudně chce to hustou pěnu jinak si prakticky bez šance.

                      0 0
                    • kubad  

                      můžeš bez duše, ale chce to kompresor na benzince, hodně namydlit a jednou zkusit, bez tmelu, pokud ti to zaskočí, nafoukej na max. pak vyfoukni opatrně oddělej kousek pláště nalej radši víc 1,5–2 odměrky a znovu nafoukej. Pak třepat a třepat, aby se tmel dostal k patce a vše utěsnil.

                      0 0
              • bam  

                Me to jednou vystriklo skoro vsechno, takze jsem pak pri dalsi prilezitosti musel davat dusi :( Ale co jsem tak ten plast prohlizel, tak der a malejch zarezu je na nem spousta. Navic z nej vevnitr leze dratek z behounu. Jediny blby je ze to cloveka pekne ohodi pri nakym vetsim defektu :)

                0 0
    • Zerocool  

      mám ten samý problém, na druhém kole jsem to dělal taky a tam je to bez problémů, tak nevím…

      0 0
    • Zerocool  

      ale jak to může být třeba dva dny dobré a pak sednu na kolo a ono se to o něco vypustí??…

      0 0
    • Zerocool  

      ahoj, minulé úterý jsem taky realizoval no tubes, ale pořád mi to nechce fungovat bez problémů, pořád se to nějak vypouští, ale je zajímavé, že dva dny třeba v poho a pak přes noc se třeba totálně vypustí, v sobotu jsem kvůli tomu musel odstoupit ze závodu, jak mě to rozhodilo, prostě se dost upustilo zadní kolo a nedalo se jet dál…nevíš čím to může být???

      0 0
      • kubad  

        jak to máš dané? jaký ráfek + plášt?

        0 0
        • Zerocool  

          mám mavic crosstrail USR a karmu 1,95 kevlarová patká, mám vevnitř tu originální pásku no tubes s ventilkem. žena má crossride normální + stejné pláště a nemá problém…fakt to nechápu na tom závodě jsem byl docela zklamaný, že jsem musel odstoupit…

          0 0
          • kubad  

            Typl bych na špatné nasazení, pořádně namydlit boky pláště a patku ráfku.Hustou mýdlovou pěnou. A pokud je ráfek UST můžeš to klidně dát bez pásky.

            0 0
            • Zerocool  

              a jak poznám, že už je to správně nasazené?? jinak dělali mi to přímo v maxcursoru. stačí když to vyfouknu a znova nafouknu nebo to mám prostě nafoukat jen na max ať to sedne a potom vyfouknout na požadovaný tlak a jezdit??. V sobotu jedu beskyd tour, tak bych rád dojel…

              0 0
              • Smazaný účet  

                rozhodne je lepsi nejlepe nejdriv fouknout na max a pak odpustit. patky by si meli sednout a poradne se primacknout. spravne usazeni patek by melo byt celkem bezproblemu poznatelne okem.

                zkus vsechny drive navrhovane metody pro zlepseni funkcnosti a uvidis.

                btw. nedavno kamos servisak na kendy desne nadaval, jak maj krive patky a cele plaste obcas tvarove dodrbane (z hlediska drzeni tvaru a jednotneho chovani celeho plaste). No flame, sam nemam zkusenost, jen predavam…

                0 0
                • Zerocool  

                  včera jsem to dělal znovu, ani za boha mi ta druhá patka nezapadla k okraji ráfu, to jsem to foukal i na pumpě, pak jsem musel do servisu, nemáte nějaký fígl na to, aby to při počátečním foukání neunikalo???

                  0 0
                  • keo  

                    Mě to taky nešlo a zdálo se,že nepomůže nic,pak jsem vyšrouboval ten vnitřek ventilku a fouknul jsem kompresorem přímo a skočilo to tam překvapivě lehce a pak jsem přes tu trubičku po ventilku nalil notube,našrouboval ventilek a znovu nafoukal a dobrý.

                    0 0
                  • bikerxc  

                    Namaz patky sadlem..

                    0 0
                    • kubad  

                      blbost

                      to že se ti to jednou podařilo neznamená že to pude vždy a každá kombinace pneu ráfek

                      už jen z proncipu bych sadlo zasadně nepoužival fuj, v pneuservisech použávají mýdlo, asi ví proč

                      0 0
                      • bikerxc  

                        To co mi neslo mydlovou vodou slo sadlem krasne, ale nikomu to nenutim..

                        0 0
                      • K2  

                        No ono to mýdlo se dělá z tuku a hydroxidu sodného (alespoň kdysi) Takže na to jdete oba skoro stejně :)

                        0 0
    • Excel  

      po tom co jsem viděl a co tady čtu, mi to všechno přijde jako drahá a nevyzpytatelná záležitost..takže zatím, děkuji nechci

      0 0
      • bam  

        jak jsem psal, znam mista kde se bez toho neda. A i jinak 2 defekty za rok (a to jenom protoze jsem byl linej doplnit tmel) z nekolika desitek der za to stoji. Takze duse, dekuji nechci :)

        0 0
      • Beeda  

        taky se mi to pripada trochu nejiste.

        • letos ve sjezdu promackl rafek a tam by NT urco nezafungoval a duse drzela, a pak rizly plast z boku, kde to duse jeste vydrzela…
        0 0
        • bam  

          vsemocny to urcite neni, navic je problem pokud chces casto menit plaste, atd. Vetsinou jsou defekty ale mensi a lepit na vyjizdce nebo na zavode je pekna otrava. Tam kde by s dusi lepil ani nemusis zastavovat. Vzdycky do toho jde hodit duse.

          0 0
      • skier  

        Myslím si,že pokud někdo jde do UST ráfků a UST plášťů nemůže být nespokojen.Každé „home made“ má nějaké úskalí.Já se bál toho foukání,ale chce to grif a pak to v případě nutnosti nafoukneš i malou pumpou.Na malé defekty super.Prořezané boky jsou o štěstí jestli by to duše podržela nebo ne.Když to tu pročítam,tak UST-UST bylo pro mne dobré rozhodnutí.Jezdit nižší tlaky je taky plus.

        0 0
        • Zerocool  

          jediná nevýhoda ust+ust vyšší váha a drařší pláště…

          0 0
          • skier  

            Váhově to není tak hrozné cca 60g nárust oproti klasice.Jezdím RR,NN a cenu mám v UST 800,–. To si myslím,že není zlé.

            0 0
            • Gorgov  

              Nárůst oproti NT s USt ráfkem je ale dost velkej, rekl bych minimalne 300g

              0 0
              • skier  

                Záleží co chceš poskládat.Řešil jsem to v zimě NT ? UST? i váhově.Ten rozdíl mi vycházel pouze 140g na to co bych volil.Nevážil jsem to,jen dle váh výrobců.Nemohl jsem se rozhodnout,nakonec CM SLR a pak už jsem to nevážil.Stejně je to jedno jestli máš na kole o 500g víc nebo míň, alespoň mě.

                0 0
                • smallbrother  

                  …na kole možná, ale v kolech je 2× čtvrtkila sakra znát.

                  0 0
                  • skier  

                    Souhlas.To nepopírám, ale 2×0,5 to jsi přehnal.Ten real…pásky,tmely…by mě docela zajímal.

                    0 0
                    • skier  

                      pardon 2X0,25

                      0 0
                      • Gorgov  

                        lehká ust guma má cca 650g stejnej typ dušovej je o cca 200g lehčí. A tmel bych lil rozhodně i do bezdušovejch gum, takže rozdíl je 0,4 kg na tý nejdůležitější čáasti kola, poznáš to okamžitě.

                        0 0
                        • skier  

                          u RR rozdíl 155g,u NN 210g..To jsem vážil.Do UST dám míň tmelu.(jen jednu odměrku)u NT jedenkrát tolik + páska.Nechci ale obhajovat ani jedno ani druhé.U UST bude rychlejší a pohodlnější přezutí.RR v UST má podstatně silnější bok než klasika což kvituji,ale zase pokud mám říznout tak říznu.

                          0 0
                          • Gorgov  

                            žádná páska. Výhoda UST gum, v tom se shodnem, je snazší montáž a silnější boky odolnější proti říznutí. Na straně dušáku je pak jednoznačně nižší obvodová hmotnost.

                            0 0
    • filipes  

      Na predku (FastTrak na 4.1d) jsem vozil prilis nizky tlak a plast svliknul pri doskoku. Od te doby vozim vyssi tlak, 1500 bez defektu. Na zadnim 4.1d jsem mel RR nez jsem ho rozriznul. Dalsi RR uz jsem tam nedal, nejde to nafouknout, protoze plast je na rafku prilis volny (Napoprve to slo docela dobre). Je mozne ze rafek je nejaky roztazeny nebo jinak zkriveny? Kazdopadne je to loterie…

      0 0
    • Kelib  

      Tak sem to nasadil, všechno drželo ok, ujel sem na tom asi 150km, naposled před dvouma dnama. Kolo mám v pokojíku a zase slyším syčení, tak sem k tomu rychle přiskočil, otáčel kolama jak divej, a zase to ušlo :(

      0 0
    • jonys  

      Tak takovouhle „mořskou houbu“ jsem vytáhl z předního kola po 4 měsících s NT…+ asi půl odměrky šedé tekutiny.

      0 0
      • smallbrother  

        …asi málo jezdíš. :)

        0 0
      • Excel  

        no to je hnus velebnosti

        0 0
      • Bulda  

        jee, to znám :)) …přesně takovou jsem taky „vypěstoval“ v plášti zůstalo jen takový řídký mlíčko, který už samo vůbec nelepilo :(

        jestli to třeba není tou gumovou směsí, ze který je ten plášť, že by to spolu mohlo nějak reagovat, nebo ta guma působit jako katalyzátor týhle „srážlivý“ reakce ..bylo to s „nedoporučenými“ WTB ŇuŇu, ale nedoporučeny jsou kvůli americkému typu patky 

        0 0
    • ruza  

      2 sezony jsem jezdil bez duší. Byl to omyl! Teď zase 2 sezony s dušema… …již nikdy více!!!

      0 0
      • -Alan-  

        to je dobře, že do toho ježdění už zase dáváš duši :-)

        0 0
    • Stancek  

      Trochu oprasim stary vlakno :-)

      Uz delsi dobu uvazuju o no tubes, no flats nebo necem podobnym. Bude fungovat spojeni rafku mavic XM317 a plaste 2,25 NN / RR? Ted jezdim tyhle plaste s dusi, foukany na minimalni hranici doporucene na plasti, nebo jeste o par psu min. vazim 83 – 85kg. Vcera jsem vyrazil tak nejak narychlo a nedoufoukl a mel jsem jeste o neco mensi tlak a pojezdeni luxusni, pohodlny a se mi zda ze plaste mely i o dost lepsi zaber, pocit ze by se to v zatackach zvykalo jsem nemel. V pulce cesty jsem byl pevne rozhodnutej ze pri neblizsi prilezitosti nejaky notubes nasadim, zvlast v momente kdyz jsem uz prasil moc a vletel do kamenityho sjezdu a vedel jsem ze tohle s takovym tlakem nepujde :-) a jasne ze jsem chytil kousanec od hada :-)

      Trochu se bojim, jestli to vubec pujde nafouknout a nebude to mit tendenci se svlikat, protoze plaste mi jdou z rafku sundavat az podezrele lehce, bez pouziti montpak. Ted mam jeste obuty stary plaste, na to notubes mam nepouzitej NN z lonskych zasob a letosni RR.

      0 0
      • MlokCZ  

        Osobně bych se kombinace extra nízké tlaky + dušové pláště + bezdušová sada už docela bál. Tohle je jeden ze tří důvodů, proč vozím plnohodnotné UST (také foukám pod doporučenou hranici na plášti, pro 2,25tku UST, která je objemnější než dušová až ke 20psi na předním pro mojich 70kg). Druhým důvodem je komplikovanější foukání, některé kombinace bez kompresoru nejdou vůbec. Zrovna s dušovým NN 2,25 jsem se natrápil pár hodin u DT 4.2d ráfku (u toho Mavicu netuším) a pak to vzdal, že to není cesta pro mě (kompresor doma nemám a na kompresoru závislý být nechci, plnohodnotné UST nafouknu i malou pumpičkou). A třetím důvodem je lepší odolnost UST verzí i o něco lepší fungování tmelu (stejně širokou díru ve větší tloušťce materiálu to snáze zacelí). Tady samozřejmě by bylo možné použít třeba double defense verzi u dušových verzí (i když by nejprve také musela být k sehnání), ale tím se ztrácí ta jediná výhoda dušových plášťů a to nižší hmotnost.

        A pak také ani bez duší se to nemůže s tím nízkým tlakem přehánět do extrémů. Sice nemůžeš cvaknout duši, v extrému se dá ale cvaknout i plášť nebo spíše rovnou zrušit ráfek. Samozřejmě ale ty situace, kde jde šutr (nebo něco jiného) jen lehce na ráfek a na cvaknutí duše to stačí, tak tohle vyhození duší vyřeší. Ale je fakt, že před přechodem na bezdušáky jsem zatím rok a něco bez defektu a ještě těsně před přechodem jsem na alpencross SS zrušil zadní ráfek (jediný defekt, co jsem s ním měl), cvaknul jsem ve větší rychlosti na slušných šutrech, ale jen tak akorát, tedy bez duše bych necvaknul. Ráfek jsem zrušil až následně jak jsem jel cca 30–40m po šutrech na prázdném kole než jsem zastavil (zrušený byl na několika místech a jinde než byla cvaklá duše).

        0 0
        • MlokCZ  

          Plnohodnotné pláště drží na UST ráfku velmi dobře i s malým tlakem (i když riziko svléknout plášť vždy bude narůstat s extra nízkým tlakem, u plnohodnotných UST je ale mnohem nižší). Když sundavám UST plášť (třeba při kontrole a doplnění tmelu), tak i bez tlaku ještě je potřeba poměrně velká síla, aby se dostal z patek.

          0 0
          • Stancek  

            Takze rikas na tuhle kombinaci radsi zapomenout jo? Do plnohodnotnych UST jit zatim nechci, mam relativne novy kola + zasobu dusovych plastu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak záleží jak moc nízké tlaky budeš foukat, tedy rovnou bych to nevylučoval. Jen jsem napsal nevýhody jaké by to přineslo.

              0 0
      • jonti  

        snakebite si nemozes dovolit ani s notubes ani s bezdusakmi, ak je to poriadne o ostry kamen tak mas problem vzdy. A to nevravim o zniceni rafikov. Doporucim skor sirsie odolnejsie plaste nez bezne RR ci NN.

        0 0
        • Stancek  

          Odolnejsi plaste taky nechci, snake jsem chytil podruhy v zivote, s notubes jsem akorat pomyslel na zvyseni komfortu a mirny snizeni vahy, kdyz mam kolo tezky jak kovadlinu…

          0 0
          • MlokCZ  

            Komfort bys zvýšil pouze v případě, že bys přechodem mohl foukat nižší tlaky, ty už ale foukáš i teď (při tom jak si to popisoval se divím, že necvakáš častěji při tvojí váze, já bych si tak nízké tlaky s dušovými plášti dovolit nemohl a to vážím méně a navíc vozil odolnější Albert/SS alpencross verze, i tak jak jsem psal jsem zadní při 35 psi cvaknul) a níž už těžko jít můžeš s dušovými plášti bez duší. Snížení váhy pokud používáš ultralight duše žádné nebude, vyjde to ± nastejno.

            Ale přinese to menší valivý odpor a zacelování některých defektů tmelem.

            0 0
      • cubas  

        Tak presne tyhle rafky a presne tyhle plaste (ale sire 2.1) jsem pouzil navlozkach no-flats. Ze zacatku to neslo moc foukat pumpou, ale kompresorem se to chytlo hned. Trosku  jsem se u toho kompresoru zamyslel (velkej na nakladaky), najednou rána jak prase, neslysim, v celym baraku se spustil alarm a plast byl svlecenej. Bal jsem se jestli neni trhlej, ale vse bylo ok. Pri druhym pokusu se to taky hned chytlo, problem je v tom, ze sem si poradne neurovnal tu  vlozku a predni plast ted dost hazi.

        Vozim ted 2,5 atm, a asi trosku pridam,protoze sem i zda, ze jde obcas na rafek (napri. obrubnik). Svleceni podle mne vubec nehrozi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Svlečení tu v historii bylo popsaných dost (a já případ svlečení z praxe znám taky) a to i pro jeden případ plnohodnotného UST pláště (myslím, že byl ale starší a měl už trochu vytahanou patku). Tedy tohle hrozí vždy. Samozřejmě s rostoucím tlakem riziko klesá a není to tak, že by každý hned svlékal jeden plášť za druhým a není to nijak častý jev. Ale určitě se nedá říct, že svlečení vůbec nehrozí, zvlášť pro dušové pláště + malé tlaky. Nejčastějším případem svlečení je asi špatný dopad ze skoku, když je kolo při dopadu šikmo, to je pak opravdu velká síla, která se snaží plášť svléknout (a v extrému tahle lze svléknout i plášť s duší).

          0 0
    • hrajem  

      Vyuziju toto vlakno abych se zeptal:

      Uvazuju o prechodu na NoTubes, mam rafky WTB Dual Duty FR Disc Doublewall, 26×1.5×32H, 28mm Width (WTB SX24) + pláště MAXXIS Ignitor 2.35

      Obrazek ktery o tom zatim mam je:

      1. Hmotnost cca stejne, kvuli tomu, ze je potreba vice tmelu
      2. Nizsi valivy odpor, coz je asi velke plus
      3. Vetsi odolnost vuci defektum
      4. Nevyhoda je ze se musi kazdych par mesicu dolivat mleko do plastu
      5. Je zde riziko vyzuti plaste (toho se celkem bojim)

      Secteno a podtrzeno, je to narocnejsi na udrzbu, ale lepe odolava defektum a ma mensi valivy odpor nez plast s dusi. Ted me napada otazka jak velke je riziko vyzuti, pokud budu foukat na normalni tlak? Pokud by to nebyl zadny extrem asi bych presel.

      Jeste mi vrta hlavou, na kole ted chvili nebudu moct jezdit porad (do maturity) a tak se chci zeptat jestli tmel nemuze zatuhnout pres ten tyden kdy kolo stoji? Jak je to s unikanim vzduchu z kola? Je to v pripade NoTubes tak ze musim pravidelne prifukovat?

      A posledni dotaz, jakou sadu byste mi doporucili? Na KupKolo je bud Rubena za 300 (divne vyreseny ventilek) nbo nejaka ECLIPSE sada za 700, jake sady pouzivat vy a jake mleko do toho?

      Precetl jsem o tom snad vsechny vlakna ale porad mi neni jasno. Dneska jsem cvaknul cestou na postu obe kola tak resim jestli vubec kupovat nove duse, nebo rovnou tu sadu :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Běžně se pláště nevyzouvají, to už musí být nějaká extrémní situace. Já to třeba ani v reálu nikdy neviděl (ale v mojem okolí žádné větší koncetrace bezdušových řešení není a sám vozít UST pláště, kde je riziko menší).

        Tmel v plášti samovolně nezatuhne, zatuhává až když prochází dírou v plášti. Maximálně se po delším čase (několik měsíců) mohou vytvořit sem tam nějaké hrudky, to ale určitě ne kvůli tomu že kolo stojí (naopak bych řekl, že se spíše více tvoří v létě ve větším horku kdy má tmel tendenci se více odpařovat jeho složka a když se s tím více jezdí).

        Únik vzduchu (když není někde nějaký problém) je někde na úrovni ultralight duše a někdy je to lepší, někdy horší. Každopádně nic s čím by byl problém.

        Různé sady jsem nejezdil, takže nemůžu srovnat.

        0 0
        • hrajem  

          Cili za tebe do NoTubes jit? :)

          Mohl bys mi jeste nejak prosimte strucne popsat zpusobb, jakym se plaste (obyc rafek + obyc plaste) nasazuji? Bylo tu neco o tom ze se rozleje mleko po stenach a pak je dobre tam nalit nove, jenze to by znamenalo vyfouknout kolo…

          Ja si to predstavuju asi takto, nainstaluju tubeless sadu, do plaste naliju mleko, a dam ho tam o hodne vic nez ma byt, prave kvuli te vrstve co se musi utvorit, pak jednoduse nafouknu kompresorem s tim, ze kdyz budu foukat kompresorem, nebude zadny problem s nafouknutim…

          A ted me jeste zajima jak je vyreseno uchyceni ventilku, kdyz nekde v terenu pichnu, budu chtit nahodit dusi, jde ventilek nejak jednoduse demontovat, nebo je na to potreba naradi?

          0 0
          • MlokCZ  

            Já jsem variantu dušové ráfky a dušové pláště nikdy ani pořádně nezačal používat. Kdysi ještě asi půl roku před tím, než jsem začal jezdit UST pláště a neměl tenkrát ještě UST ráfky, tak jsem zkoušel NN a RR 2,25 na DT 4.2d, ale neměl jsem tenkrát ani kompresor a to bylo zcela bez šance nafouknout i s použitím gumové NoTubes pásky.

            Mně se osobně tahle varianta prostě moc nelíbí, více komplikací při montáži, menší odolnost, o malinko horší zacelování (vše srovnávám s UST + UST řešením).

            Takže tady musí poradit jiní, co vozí tuhle variantu, já jsem sokojený s UST + UST variantou.

            Co se týká ventilku, tak Mavic ventilek i po delší době rukou povolím. Nářadí na to žádné speciální není, tedy jen se může někdy stát, že se ventilku povolit nechce. Pak může pomoct třeba i kolíček na prádlo. Uchycení je vyřešeno pouze šroubovacím kroužkem s vnějšku ráfku (podobný kroužek jako někdy bývá u ventilku u duší).

            A co se týká nafouknutí kompresorem u dušových plášťů. Může to jít dobře a taky ani s kompresorem nemusí. Hodně záleží na konkrétní kombinace plášť/ráfek a jestli použiješ gumovou pásku s ventilkem nebo jen UST ventilek + jen žlutou lepící NoTubes pásku přes niple. Při použití té gumové to jde nafouknout vždy lépe.

            Pro představu, třeba na UST ráfku jsem dušové Marathony Supreme bez pomocné metody (nejprve s duší nahodit jednu patku) ani kompresorem nenahodil.

            Na druhou stranu v historii tu pár lidí psalo, že jim jde varianta dušový ráfek + dušový plášť se sadou i bez kompresoru.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Tady máš přesný návod. Obul jsem podle toho i Furious Fredy 2,0".

            0 0
    • treatt  

      Máte někdo zkušenost se silniční aplikací? Myslím UST plášť, nebo dokonce klasický utěsněný tmelem a páskou na klasických ne-UST ráfcích?

      Chci se vyhnout klasickým radostem na silnici, jako jsou probodnutí střepem nebo přehlédnutá díra, co se už nestačí skočit a tím pádem snake bite..duši bych pak rád vozil jen pro případ velkého proříznutí a tyhle píchnutí už neřešil – nebo je to čirá utopie?

      Předem díky za zkušenosti

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pochybuji, že tam natlačíš aspoň 8 atmosfér, aby se na tom dalo jezdit.

        0 0
        • treatt  

          Mno doteď jsem vozil pláště, co mají 8 max, takže víc stejně nedávám..ale je fakt, že mě teď docela lákaly Vittorky, co umožňují 10 při 320ti TPI

          0 0
      • McBlacky  

        já bych asi nebyl tak skeptický jako RT.

        silniční pláště obecně jdou na ráfek hůře, jsou jakoby těsnější, pravda, že ten tlak to může protlačit, ale pokud by se nafouklo cca 2–3 a nechalo se to pořádně zalepit, otestovat pod vodou, tak pak bych se nebál zkusit 8 a opět po chvíli ověřit pod vodou.

        Taky jsem o tom uvažoval na Ksyria, na ty by to totiž mohlo jít jen s ventilkem, což kromě odolnosti proti defektu by bylo i váhově zajímavý

        0 0
        • treatt  

          Mno, možná to vyzkouším..

          0 0
        • kubad  

          zatím se to zkouší se spešl pláštěma, je to na stránkách NoTubes

          myslím že vyčerpávající množství informací

          0 0
          • McBlacky  

            zajímavý, ale teda váha toho Hutchinsonu je 312gr. Což pak se započtením tmelu a ventilku vychází o dost hůř než lehká klasika s duší.

            údaj, že odvalování se zlepší o 12% bych bral s rezervou. To by na tom totiž už závodil celý profi peloton :)

            0 0
            • kubad  

              já to s rezervou a velkou beru, a proto vozím galdy :-)

              za mě je to celkem nesmysl

              0 0
            • Gorgov  

              Taky už sem přišel na to, že na silnici patřej galdy :)

              0 0
            • Mug  

              Měl jsem možnost se svézt na galuskách a rozdíl to byl i pro mě znatelnej. Teď jsem dostal od kamaráda plášťovky na vyzkoušení, tak uvidím jak pojedou.

              Tedy myslím, že bezdušáky na silnici galusku nenahradí.

              0 0
          • ememem  

            a preco vlastne bezny plast ked sa da bez duse „will stretch and blow off the rim“ a s dusou drzi?

            0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.