Specialized Roubaix - porovnani 2 podobnych kol

77 nepřečtených
  • kralovek

    Zdar,

    Jsem dobre nakrapnuty koupit silnicku … svoji prvni.

    Vcera jsem absolvoval BG Fit v Dejvicich a poradili mi geometrii roubaix (vyssi hlavova trubka), velikost ramu 56cm. (mam 183cm)

    Konkretne toto kolo: (za 40593)

    http://www.cyklo69.cz/…ite/d-73072/

    (detaily: http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…)

    Na webu jsem nasel toto: (za 25990)

    http://www.lyze-kola.cz/…baix-c2.html

    Silnicku jsem nikdy nemel, takze o tom vim skoro nic.

    Muzete mi prosim poradit jake jsou v tech kolech rozdily?

    Porovnaval jsem seznam komponentu obou kol a tech rozdilu jsem nasel minimum, na takovy rozdil cen (15tis) … (treba to byly zrovna ty dulete :o) )

    Napr:

    Ram:

    Specialized Roubaix FACT 7r carbon

    vs

    Specialized Roubaix FACT 6r carbon

    Rafky:

    Mavic CXP-22 S, aluminum triple-wall, sleeve joint, CNC machined sidewalls, w/ eyelets

    vs

    Mavic CXP-22 N, aluminum triple-wall, sleeve joint, CNC machined sidewalls

    atd.

    Jinak to co jezdim jsou hlavne kopce. Po rovine nejezdim, protoze mam uz dlouha leta potize s bolesti za krkem. Proto taky ten BG Fit a proto mi taky poradily vyssi hlavovou trubku.

    Tech 40k je pro me tak limit kam az bych chtel jit. Takze tech 25k me prijde dost lakavych.

    Dik moc

    0 0
    • kralovek  

      please heeelp

      0 0
    • king-bike  

      BG-fit sis nechal delat pro zjisteni spravne velikosti silnicky ?

      0 0
      • kralovek  

        nejen. Predevsim pro nastaveni horaka a pri te prilezitosti taky pro rady jakou geometrii bych mel mit na silnicku a na pripadnou budouci 29tku.

        0 0
        • king-bike  

          ale zarazi mi ze tu 56 maji posledni a tobe ji doporucujou. poradim ti zajdi jeste do specialky comcept store www.paksport.cz na pana Majera dokaze udelat nejakou hezkou slevu ktera ted urcite potesi.

          0 0
          • king-bike  

            www.peksport.cz

            0 0
          • kralovek  

            jojo presne to mam v planu udelat … zrovna se tam chystam :o)

            0 0
          • Attila  

            Dělal jsem to já a nepatřím mezi ten typ „obchodníka“, co raději prodá velikost co má a ne tu správnou!

            0 0
            • king-bike  

              v poradku, nemyslel jsem to spatne,, Dejvice znam dobre a vase prodejna se mi libi a neco jsem i kupoval:)

              0 0
            • kralovek  

              Zdar Honzo :o)

              Vsak ja taky vylozene nepochyboval ze pro me je 56. Akorat moje zada se trochu vymikaj standardu, tak jsem chtel preci jen udelat jeden test.

              Ten uz jsem v praze nestih, tak jsem ho udelal v grenoblu na Roubaix Expert SL3 – 56cm. 54 by fakt nebyla pro me, tak uz mam svyho Elite SL2 na 105 doma :o)

              Akorat jsem si nechal vymenit sedlo za to spravne siroky :o)

              At se dari

              0 0
              • Attila  

                Dobrá volba. Ať ti to šlape!

                Jo a ta 28 by ti měla v pohodě stačit.

                0 0
                • kralovek  

                  Na moji oblibenou trasu kde si trenuju rozhodne nestaci :o/

                  viz profil ve spod vlakna

                  ;o)

                  0 0
    • Joseph de Sax  

      pokud to je pod 300tis, tak koupíš zase jenom šmejda…

      0 0
    • Lister  

      Hlavní rozdíl je v rámu.

      C je úplně základní model a když se podíváš,, tak s ostatními Rubéčky toho nemá moc společného (až na geometrii). Nemá profilaci, nemá vložky Zertz, ale podle testů je to pořád pohodlná silnička. Rozdíál je taky v materiálu, ale moje Rubéčko je myslím taky 6r a až na menší tuhost si nestěžuji. Prokud začínáš a rozpočet je důležitý, tak bych klidně koupil ten levnější – jezdil na něm Gemini, tak mu kdyžtak napiš. A ty dva šašky vůbec neposlouchej.

      IMHO 56 je při tvé výšce naprosto OK velikost.

      0 0
      • Lister  

        PS: oprava: kecám, mám 7r

        0 0
        • king-bike  

          mimochodem mas to moc pekny .. tahle kombinace barev je super :)

          0 0
          • kralovek  

            no ja bych radsi modry, ale je jen bily nebo cerveny … jeste nevim kteryho bych bral ;o)

            0 0
            • king-bike  

              kolo se musi hlavne libit tobe :-)

              0 0
              • kralovek  

                jojo, ale precijen nejsem zencka, barve se prizpusonim :)))

                0 0
                • king-bike  

                  jasne kdyz bude dobra nabidka prodejce tak to je jina… ale nekdo finance neresi a obednava model 2012 a tam si uz i tu barvicku clovek muze porucit.. hi))

                  0 0
    • raceman  

      a nezkousel si podle doporucene geometrie najit kola od jinych vyrobcu? protoze ty spesly sou sakra drahy na to, co maj za low osazeni…

      0 0
    • ememem  

      tiez ma roubaix trocha vyssej rady a ja bych bral asi ten drahsi :-), to C bych bral jedine keby som moc potreboval usetrit, je to uplne zakladna rada aj ked isto nebude zla. moja skusenost tu

      0 0
    • john34  

      ahoj, lehko se to řekne koupit dražší model, ale jsem taky pro, teď jsem koupil Roubaix Elite Compact a samozřejmě nemám moc zkušeností a porovnání (taky první silnička), ale oproti Giantu co jsem měl půjčeno jako testovačku je na Roubaixu svezení parádní…

      0 0
    • kralovek  

      no nejak mi to kristalizuje

      A co byste rekli na toto

      http://www.bradsky.cz/…-p-4212.html

      ve srovnani s timto:

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      Jaky je rozdil mezi osazenim Apex a 105?

      0 0
      • jerryx  

        Krome vtipnyho nazvu jde APEX prehazku pouzit s 11–32 pastorky, coz se ti treba muze hodit na Monte Zoncolanu. Jinak je 105 asi proverena kvalita, ale APEXu bych se taky nebal.

        0 0
        • kralovek  

          no jo koukam ze kazeta je tam (sram) 11–32 … to mam na horaku.

          Jak uz jsem psal jezdim jen do kopce, pac rovinu moje pater neprezije (no skopce taky, kdyz se chci i vratit domu ;o) )

          ale nevim jestli je pro me lepsi 34/28 nebo 34/32 jako nejlehci prevod.

          Ve stoupani si myslim ze jsem na tom docela dobre, ale tech 34/28 mi docela nahani strach .. abych to vubec uslapal.

          0 0
          • john34  

            já jsem si u verze Elite Compact která má 105ku taky nechal dát zbaběle dozadu kazetu s 32kou…

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              S 50kou vepředu bohatě stačí 27–28 vzadu, s tím se už dá vyjet všechno …

              0 0
      • Lister  

        Tak tohle není úplně jednoduchá volba. Je to hlavně o tom, kolik chceš obětovat kvůli rámu SL2. Apex nebude špatný, je to úplný základ od Sramu – moje zkušenost 0, podle testů ale není ta sada špatná.

        105 je v hierarchii trošku výše. Převodově jsou oba modely vybavené nadstandardně, protože oba mají kompakty (převodníky 50×34 místo klasických 53×39) a vzadu také dost „turistické kazety – už 27 je hodně lehká kazeta, 32 je už trošku silniční "extrém“. Jsem lemra a jezdím nejlehčí převod 34×25 a stačí mi to, občas by se lehčí hodil, ale 32 zubů bych si dozadu nedal – o 27 jsem uvažoval.

        K tomu rámu – základní Rubéčko jednak není nejlehčí a rozhodně ani nejtužší. Pokud vážíš 80+, tak bych o SL2 uvažoval celkem vážně, jestli jsi lehčí a budeš jezdit lehké převody, tak klidně základní mode, radosti udělá dost.

        0 0
        • kralovek  

          tak kolik toho chci obetovat ramu je celkem jasny … rek bych ze vsechno.

          Podle me u silnicky zalezi na komponentach mnohem min nez na horaku … tam to preci jen dostava poradnou sodu v terenu bahne atd. Na silnici si myslim ze ty naroky jsou mensi.

          Proto jestli se mi neco od apexu nebude libit, vsak se to da vymenit.

          Kazetu taky neresim. Jestli pro me ty prevody budou moc lehky (11–32) cemuz zatim moc neverim, tak kazetu vymenim za 11-XX … coz je tak 30–50€, ne?

          Zatim to vidim na http://www.bradsky.cz/…-p-4212.html

          Tak co, nedelam kravinu?

          0 0
          • Lister  

            Nejde se tu asi hodně lidí, kteří ti to sepsují, že je to drahé a má to nahovno osazení.

            Ale naprosto s tebou souhlasím, že silničku dělá rám a kola a k tomu ještě pláště, zbytek hraje vedlejší roli.

            S Rubéčkem neuděláš chybu pokud hledáš pohodlné a relativně tuhé kolo, není to ani superrychlý závoďák ani ultralehký gramařina. Navíc ta dost specifická geometrie.

            Osobně jsem se svým kolem spokojený, ale podruhé bych si ho nekoupil, koupil bych si totiž minimálně tu SL2 (v současnosti už spíš SL3) – ta tuhost mi občas chybí a moje finanční možnosti jsou taky jinde než bvly dva roky zpátky.

            U Bradského bych si ověřil dostupnost, protože to bývá často kámen úrazu. Se sadou nebudeš mít IMHO žádný problém (taky mám sadu levnější než záplety), spíš bych časem pořešil kola a tu kazetu asi fakt nevyužiješ.

            0 0
            • raceman  

              mas pravdu, ze to nekomu prijde fest drahy… to se nenajde znacka s podobnou geometrii, co by se na data z toho mereni nedala napasovat?

              0 0
              • Lister  

                Tak 19cm hlava ve velikosti 56 není až tak běžná záležitost, třeba pro mne bylo Rubéčko jedna z mála možnosti – hlavně díky velkému slopingu, klasické rámy jsou pro mne absolutně nepoužitelné. Ale samozřejmě to nevylučuju, záleží jak moc vysoko tu hlavu potřebuje. a jak dlouhý a při jak dlouhém představic, by ten rám vlastně měl být. Třeba Trek nabízí rámy v několika geo včetně turistické verze se zvýšenou hlavou.

                0 0
                • raceman  

                  no s tou „turistickou“ geometrii to asi bude vetsi problem…

                  0 0
                • kralovek  

                  No co se tyce geometrie, tak mi vsichni rikaj ze musim mit 56cm. (Mam asi 182 nebo 183 cm)

                  Rekli mi to v cycklo69 v dejvicich kde mi delali ten BG Fit a taky zcela nezavisle v peksportu.

                  Tam jsem si vyzkousel 54 a 56 … pripadal jsem si na obou dost podobne.

                  Jak uz jsem rikal, naka aerodynamika mi je uplne volna. Na silnici chci trenovat, zavodim v terenu.

                  Potrebuju tedy na tom kole byt co nejvic narovnany … proste mi nic jineho nezbyva.

                  Tady si reknete ze to je na silnicnim kole fakt uchylarna, ale je dost mozny ze na nej dam i teleskopickou sedlovku. Jednoduse proto abych se mohl cestou z kopce vis narovnat, jinak jsou to pro me fakt sileny muka a kvuli snizovani sedlovky zastavovat me moc nebere. Ty sjezdy jsou fakt sileny.

                  Kazdopadne dik za rady boys !!! ;o)

                  0 0
                  • raceman  

                    a nepomohla by nejaka rehabilitace a cviceni?

                    0 0
                  • raceman  

                    a nepomohla by nejaka rehabilitace a cviceni?

                    0 0
                    • kralovek  

                      byl jsem u 4 osteopatu,

                      mam za sebou 5 serii kinesiterapie (tak oni rikaji fyzioterapii) … a nemeni se vubec nic.

                      Naposled jsem byl u revmatologa … rikal at prestanu chlastat mliko … tak to zkousim co to udela – mliko pry pusobi zanetlive, atd.

                      0 0
                  • Lister  

                    Zacinam pochybovat, jestli je pro tebe klasicka silnicka to spravne reseni. Mohl bys byt adept na fitnesku.

                    Ke klasice – posed na silnicce pri hornim uchop je dost kratky, takze tam by nemel byt problem, ale ve sjezdu se musis drzet minimapne za paky, takze bych dal kratsi predstavec a 100% kompaktni oblouky.

                    0 0
                    • kralovek  

                      premyslel jsem i nad rovnyma riditkama …

                      0 0
                      • jerryx  

                        Z rovnejch riditek a vzprimenyho posedu te po delsich vyjizdkach budou bolet zada. Vsechny vibrace a narazy totiz pujdou jen na pater – do tlumeni se zapoji mnohem mensi cast tela.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud máš až takové problémy, tak jsi adept na úplně něco jiného a to na lehokolo.

                    U leha klidně můžeš taky pořídit silniční raketu, pravděpodobně bys byl i rychlejší než na klasické silničce (na nějakém silničním lowraceru určitě). A hned bys mohl i na ty roviny, kde bys oproti klasice mohl být i výrazně rychlejší.

                    Blbá je pouze jedna věc a to pokud chceš pořád závodit na biku. Na lehu se zatěžují svaly mírně jinak a tedy jako trénink pro bike to ideální nebude.

                    0 0
                    • kralovek  

                      jojo .. na lehokolo jsem uz taky myslel

                      ale tam je vsechno o rad slozitejsi … tech systemu je vic a je o dost tezsi najit ten spravny. Moznost vyzkouseni taky nic moc.

                      0 0
    • kralovek  

      Tak je doma: Roubaix Elite SL2 2011 na 105tce. 1614€

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      Predtim jsem si pujcil na projeti testovaci model tohoto. Mohl jsem ho mit za 2400€ … ale to uz bylo moooc.

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      Co se tyce kazety, mam tam tedy 11–28.

      Jel jsem to projet do co nejvetsich stoupani abych videl jestli to s tou kazetou utahnu. Mam tady jeden usek asi 100–200m snad na 30%. No vyjel jsem to, ale malem zdechnul.

      Na takovych normalnich stoupanich kolem 10% to jeste jde, ale vic, to uz je silenost.

      Jestli to vy uslapete v pohode, tak to jste fakt borci.

      NAPINAK RETEZU

      Poradte mi prosim jeste nekdo. Kdyz tam dam kazetu 11–32, tak to asi bude chtit vymenit prehazovacku za nejakou z delsim napinakem. Nebo je mozne vymenit jenom ten napinak?

      Diky

      0 0
      • jonti  

        Kdyz dokazes vyjet 200m dlouhe 30% stoupani na 34×28 tak jses dobrej, ja bych to nedal. Na biku s 24×36 to bylo na zavode docela tezke.

        0 0
        • kralovek  

          Tak jsem vyriz detail … ten nejhorsi usek je kolem 120m na stoupani cca 26%. No tak to jsem ani moc nekecal :o))

          … no vyjel … mi to prislo skoro jako cyklotrial :o))

          Takovych useku ve skutecnosti moc neni, ja vim. ale jde mi taky o to, ze kdyz pojedu nekam hodne daleko a sjedu i na opacnou stranu kopce nez mam auto … tak abych se vubec dokazal vratit, az prijde krize ;o)

          0 0
        • kralovek  

          Jinak na biku tudy jezdim svoji treninkovou „casovku“. Pred timhle usekem snizuju zdvih ze 140 na 100, prevod 22(placka)-32(pastorek) – to uz se da vyjet celkem v pohode, ale i tak se to chce skoro prilepi bradou na riditka. :o))

          Na te silnicce to tudy fakt nepujde :o( … dokud s tema prevodama neco neudelam …

          0 0
          • mr.nikdo  

            Zkus to nejakou dobu a uvidis. Ja mam na silnicce „klasiku“ 52×39 zubu, kazeta 11–25. Taky jsem ze zacatku mel problemy vyjet hromadu kopcu… Ale jen ze zacatku ;-)

            0 0
      • Lister  

        Zkus tomu dát čas, možná si časem zvykneš. Alpy jsou sice výzva, ale zase kopce spíš dlouhý, než extraprudký. Na 28 bys to měl zvládat, zvláště pokud jsi sportovec.

        0 0
    • Lachtis  

      Ahoj nechci zakládat nové vlákno, tak využiji toto.

      Rád bych si pořídil silničku, jednak z důvodu najíždění km a druhak, že teď (po problémy s kyčlí) více jezdím silnice, protože mi vadí rázy v terénu. Nicméně silničku (ať už čistokrevnou či endurace) jsem nikdy nevlastnil a dokonce na ni ani nikdy v životě neseděl! Jsem silnicí zcela nepolíbený panic! Proto si musím nejprve pár silniček půjčit a vyzkoušet. Kdoví, třeba zjistím, že to není pro mne, ale furt radši vyhodím pár stovek za test, než xy tisíc za koupi nevhodného kola…

      Mým kandidátem na koupi je Endurace CF SL Disc 8.0 Di2 ( https://www.canyon.com/…i2/2186.html?…).

      Ten nikde neotestuji. Podle kalkulátorů bych měl mít velikost L (58–60). Moje míry jsou 187cm výška a cca 88–89 cm rozkrok.

      čistě endurace typů kol na půjčení v Pze a okolí v mé velikosti moc není. Nicméně našel jsem v Radotíně na půjčení Specialized Roubaix comp ve velikosti 58, která asi bude na moje míry hraniční a spíše bych u Spešlu měl mít asi 60…? Na druhou stranu je to podobně zaměřený typ kola, což je fajn. https://www.kola-radotin.cz/…-carbonblack

      Nebo se mi nabízí otestování čistokrevné silničky ve správné velikosti, konkrétně Cannondale Super Six Evo Carbon ve velikosti 58.

      Když jsem porovnával parametry mezi Canyonem a právě cannondalem, tak jsou si dost podobný (oproti Spešlu), jasně je to čistokrevná silnice, je víc nataženější posed, ale velikost by mi měla asi sedět. https://www.kola-radotin.cz/…a-bbq-130981

      Nerad bych si půjčil jako první kolo vyloženě nevhodné, byl zklamaný a pak už do ničeho jít nechtěl.

      Co byste volili Vy? Mám si půjčit Cannondale (protože je parametrově OK) nebo Specialized (který mi asi nebude velikostně sedět, ale je to Enduracnce, tedy stejné zaměření jako Canyon)?

      Samozřejmě, můžu si nakonec půjčit oboje, což i tak možná dopadne, ale znáte to, první kolo bych chtěl zvolit to lepší a hlavně nevím, zda mi Roubaix v 58 bude vůbec sedět…

      0 0
      • milan.v  

        K velikosti – mám Specialized silničky vel. 58, měřím 193cm, rozkrok 92cm, sedí mi bezvadně.

        Kamarád si před rokem a něco kupoval také silničku Specilialized, je prakticky stejných proporcí na cm přesně, v krámu mu nutili vel. 61, dal na mé doporučení a je moc rád, že se nenechal překecat na větší velikost, sedí mu dobře vel. 58.

        Např. Canyon kalkulátor už mi hodí Endurace ve vel. XL.

        Pokud můžeš a máš na to peníze, kup Di2, cyklistiku to posouvá o další třídu, možná dvě dál.

        Půjčil bych si určitě Specialized Roubaix, které je v poslední generaci kombinace pohodlné geometrie a zároveň skvělé aerodynamiky, takže má lepší parametry v tomto ohledu než např. model Tarmac, což by se na první pohled ani nezdálo…

        0 0
        • milan.v  

          … nějak mi to tu blbne po ránu…

          0 0
        • Lachtis  

          Ahoj, super, moc děkuji za informace a potěšil jsi mne, že ta 58cm by mi měla sedět. Je rozhodnuto, půjčím si tedy Roubaix :-).

          Di2, pokud mne ta silnička osloví, chci jednoznačně. Na silnici do mechaniky nepůjdu a rád si připlatím.

          0 0
    • milan.v  

      .

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Mám 189 cm a Specialized mi sedí v 58 a Canyon v L

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.