• lela

    Ahoj, mám gravela Trek checkpoint ALR 5 a chtěla bych si pořídit silniční kola. Našla jsem CAMPAGNOLO Zonda C17 v akci za 8500 (variantu pro Shimano) jen nevím, jak zjistit, jestli budou sedět na moje kolo. Chci je přehazovat skoro každý týden a nechci pokaždé něco dolaďovat. Standardní kola jsou bontrager paradigm sl s pevnou osou a diskovými brzdami. Uvítám jakékoliv rady, protože se v tomhle vůbec nevyznám. Jestli to je blbý nápad a měla bych vybírat jen z kol Bontrager nebo koupit stejná kola jen s jiným pláštěm? Díky.

    0 0
    • virtualcop  

      Šance na to, že když budeš prohazovat dva páry kol, tak nebudeš muset dolaďovat ani řazení, ani řešit škrtání kotoučů, je dle mého tak 20–30%. (dá se možná naladit mikropodložkama, aby byla kazeta i kotouče přesně stejně, jako u druhých kol = nemusíš pak dolaďovat).

      Přehazovaní kol (byť jednou za týden) většinu lidí rovněž dost omrzí – můžeš být výjimkou.

      Zondy jsou určitě slušná kola na silnici, ale model C17 je pokud se nemýlím jen na ráfkové brzdy a s úchytem na rychloupínáky (obojí pro tebe nepoužitelné).

      Musíš vybrat kola, která jsou na pevné osy rozměru tvého ALR5 (předpokládám 142×12 a 100×12) a na kotouče.

      Ty Paradigm SL nejsou tak úplně špatná základní kola a daj se sehnat celkem za hubičku – přemýšlel bych možná o variantě koupit druhej pár a oblíknout ho do silničních plášťů. Máš tak vcelku největší šanci, že nebudeš muset řešit podložky a ladit přesnou pozici kazety nebo kotoučů, případně obojího.

      4 0
    • Singlespeed  

      Přehazuju kola tak jak to zamýšlíš dělat ty. Vyžaduje to případně vypodložit setinovýma podložkama kotouče tak, aby byly na obou zápletech v naprosto stejných polohách a úplně stejně i kazetu, aby byla na obou kolech v naprosto stejné poloze a nemuselas štelovat řazení.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Fajn je mít stejná kola, hlavně náboje, ideálně DT a kotouče…chtěl jsem použít starší kotouče shimano a na druhých kolech nové, musel jsem koupit díky pohybu starších ještě jeden pár…

        0 0
        • Singlespeed  

          Já mám na gravel DT Swiss GRC 1400 + kotouče Shimano a na silnici DXC RD Thirty5 + kotouče KCNC. Kazetu jsem podložkovat nemusel, ale kotouče ano. Podložky jsem si vystřihl z nápojové plechovky.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Udělal jsem si hezký večer, měla to být akce na 30minut, po tom co jsem zjistil, že jeté kotouče CL nemají střed ve stejné vzdálenosti jako nové na druhém páru, pak jsem zjistil, že je jeden ořech kratší, ten nový je silniční a delší, do toho byla jedna kazeta XT 10speed, druhá Ulegra :-D když už mělo všechno klapnout, tak jsem zjistil, že jsem dal jednu podložku pod kazetu na jiný ořech :-) to bylo jak z hororu…

            0 0
            • Singlespeed  

              Něco podobného zažil asi každý hobbybastler :-) .

              0 0
              • Peslezedirou  

                Chápeš, jaký to bylo, furt nový a nový problém, jsem prohledal celý odpadkový koš, protože jsem myslel, že jsem ji vyhodil s bordelem…jako poslední mě napadlo, že bych ji mohl dát na druhý ořech, přeci nejsem tak blbý? No jo no :-D

                0 0
      • plzakj  

        Jj. Me nastesti staci pouzit stejne kotouce, i kdyz jsou kola ruzna.

        0 0
        • virtualcop  

          Mám dvoje odlišná kola (Bontrager a DT Swiss), stejný kazety 11–34, ale jedna v silničním (dlouhém provedení) druhá na HG MTB ořech (krátký unašeč), rozdílný kotouče (INT6 a CenterLock) a bez jakékoliv úpravy a podložkování mi to sedí tak, ža na to taky nemusím ani šáhnout.

          Ale to je obecně spíš setsakra štěstí, než pravidlo… :)

          Úplně bych nesázel ani na to, že i stejnej model kol, byť třeba z jiného ročníku, bude úplně stejně sedět, i když je to teoreticky samozřejmě největší jistota.

          0 0
    • jecnak  

      Jestli chceš takto často přehazovat, pořiď stejná kola a kotouče a kazetu s podobným rozsahem. Vlastní zkušenost.

      3 0
      • Alojs01  

        Nechal jsem to tak udelat, stejne naboje bitex, ovsem s rocnim odstupem a uz je tam malinko jina podlozka pod orechem a tak musim pokazde stelovat razeni… :-(

        Ale jinak to jistota je, no…:-)

        0 0
    • skaj  

      Hele nemyslim to nijak zle, ale – zkus si nez pujdes na pristich par vyjizdek svoje soucasna kola vyndat a vratit zpet. At vis, do ceho jdes.

      Jinak se pripojuji k teamu stejne naboje, stejne kotouce a velmi podobna kazeta. A zrovna kazeta muze byt kamen urazu – ja osobne nohy na stejnou kazetu v terenu i na silnici nemam.

      0 0
    • jerrymouse  

      Já přehazoval jak zběsilej a nakonec jsem zůstal u jedněch univerzálů (650bx45c pirreli H/M) a druhý kola dávám už jen na hodně dlouhý štreky po silnici (150+).

      0 0
    • lela  

      Díky za reakce, seženu si stejná kola a uvidím,jestli to bude sedět.

      0 0
    • Kacko  

      Jak je to u AXS? Můžu mít na jedné hazce dva profily pro různé kazety?

      Plánuju nové kolo a přesně takhle přehazovat gravel/silnice.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.